ေဆာင္းပါး

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

                        

ျပီးခဲ႔တဲ႔ ဧျပီလ ၁၉ ရက္ေန႔ မနက္မွာ ကြ်န္ေတာ္၊ ဇနီးသည္နဲ႕ သမီး အၾကီးတို႕ ဟာ အိမ္ကေန မနက္ အေစာၾကီး ထကာ လန္ဒန္ျမိဳ႕ နာမည္ေက်ာ္ Tate Modern Gallery ကို ဘစ္စ္ကားနဲ႕ အေျပးအလြားသြား ၾကရပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ႕ Tate Modern မွာ ဧျပီလ(၁၇) ရက္ေန႔ကေန စက္တင္ဘာလ (၇) ရက္ေန႔ထိ ျပသထားတဲ႕ ဟင္နရီမားတီးစ္ Henri Martisse ရဲ႕ THE CUT- OUTS လို႕ အမည္ရတဲ႕ အထူး ပန္းခ်ီျပပြဲ ဟယ ပရိတ္သတ္ေတြ မ်ားျပားလြန္းလို႕ Tate Members အဖြဲ႕၀င္ထားသူေတြ ကို သီးျခားမနက္ပိုင္း ျပခန္း မဖြင္႕ ခင္မွာ အရင္ ဝင္ခြင္႔ေပးျပီး ေစာေစာစီးစီး ေအးေအးေဆးေဆး ၾကည္႕ လို႕ ရေအာင္ စီစဥ္ေပးထားတာမို႕ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႕ ဟိုေရာက္တဲ႕ အခါ ကိုယ္ေတြထက္ ဝိရီယ ေကာင္းျပီး ေစာေရာက္ေနတဲ႕ လူတတန္းၾကီးက ေစာင္႔ေနၾကပါတယ္။ လန္ဒန္ကို အလည္လာတဲ႕ သမီးလုပ္သူက တန္းစီေစာင္႔ေနတဲ႕ သူေတြကိုေရာ ေနာက္ထပ္ ေရာက္လာေနတဲ႕ အဘိုးၾကီးအဖြါးၾကီးေတြကို ၾကည္႔ျပီး ဘာပြဲမို႕ ခုေလာက္ ေစာေစာစီးစီး ေစာင္႔ေနၾကရတာလဲ လို႕ ေမးပါတယ္။ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး မားတီးစ္ ရဲ႕ ပြဲ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ႕ အနုပညာကို ခ်စ္ခင္ၾကတဲ႔ သူေတြ မ်ားလြန္းလို႕ အဖြဲ႔ဝင္ကဒ္ျပားရွိသူေတြကို သီးျခားၾကည္႔နိုင္ဖို႔ စီစဥ္တဲ႔ပြဲျဖစ္ေၾကာင္း အဖြဲ႔ ဝင္ကဒ္ရွိသူေတြက အခမဲ႕ၾကည္႔နိုင္ေၾကာင္း ပံုမွန္ လာၾကည္႔တဲ႔ ပရိသတ္ အတြက္ေတာ႔ တဦးလ်င္ ေပါင္စတာလင္ ၁၈ ေပါင္ နဲ႕ လက္မွတ္ဝယ္ျပီး ၾကည္႔ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပေတာ႔  မွ တအံတၾသနဲ႕ အဲဒီေလာက္ေတာင္လားလို႕ ေမးရွာပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ဒီထက္ပိုေၾကာင္းနဲ႕ မားတီးစ္ ဟာ ႏွစ္ဆယ္ရာစု ရဲ႕ နည္းသစ္စတိုင္သစ္ အရွာေဖြနိုင္ခဲ႕ဆံုး ပန္းခ်ီဆရာတေယာက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပရပါတယ္။

          ကြ်န္ေတာ္႕ အေနနဲ႕ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ကေန ၂၀၁၄ အတြင္းမွာ မားတီးစ္ ရဲ႕ ပန္းခ်ီ ပန္းပု လက္ရာေတြကို  ျပတိုက္ေတြမွာေရာ အထူးျပပြဲေတြမွာပါ အၾကိမ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကည္႔ထားဘူးတာမို႕ အခု Tate Modern က လုပ္တဲ႕ ပြဲ မို႕ သာ လာရေပမယ္႕ သိပ္ထူးျခားမယ္႔ ပြဲ တခုလို႕ မေမ်ာ္လင္႔ခဲ႔မိတာ အမွန္ပါ။ မားတီးစ္ ရဲ႕ လက္ရာေတြ ထဲ မွာ အေကာင္းဆံုး လက္ရာ တခ်ိဴ႕ကို လြန္ခဲ႕တဲ႕ ငါးနွစ္ေလာက္က လန္ဒန္ျမိဳ႕ ေတာ္ဝင္ အနုပညာ အသင္းၾကီး ခမ္းမ မွာ ရုရွားက အနုပညာစုေဆာင္းသူေတြနဲ႕ ပတ္သက္တဲ႕ျပပြဲ မွာ ဆိုဗီယက္ရုရွား စတာလင္ ဦးေဆာင္ မွု ေအာက္ က ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ ၾကီးမ်ား သူတို႕ ကိုယ္ပိုင္ အိမ္ေတြ မွာ လ်ိဴ႕ဝွက္ဝယ္ယူ စုေဆာင္းထားတဲ႕ လက္ရာေတြ ထဲ မွာ ေတြ႔ခဲ႕ရဖူးပါတယ္။ မားတီးစ္ လက္ရာေတြ ထဲ က အေကာင္းဆံုး လံုးတီးမိန္းမေတြ ပန္းခ်ီကားေတြ ဟာ ဆိုဗီယက္ရုရွားကာလက ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြ လက္ထဲေရာက္ေနတာဟာ အနုပညာ ခ်စ္သူ ေတြ အတြက္ေတာ႔ ျပံဳးစရာပါ။

          အခုပြဲ ရဲ႕ ထူးျခားမွဳ ကေတာ႔ နာမည္ေက်ာ္ အနုပညာပြဲစီစဥ္သူတဦးျဖစ္တဲ႕ Nicholas Thornton  က ဟင္နရီမားတီးစ္ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္ကေန ေသဆံုးခ်ိန္ ၁၉၅၄ ခု ႏွစ္ အတြင္း ေရာင္စံုကၠဴ ေတြ ကို ကတ္ေက်း နဲ႕ ကိုက္ ျဖတ္ညွပ္ျပီး ေတာ႔ ေကာ္နဲ႕ကပ္ ဖန္တီးခဲ႕တဲ႕ လက္ရာေတြကို ခ်ည္း သီးျခားတင္ဆက္ တဲ႕ ပြဲ ျဖစ္ေနတာ ထူးျခားခ်က္ပါပဲ။ကြ်န္ေတာ္ ျမန္မာအနုပညာရွႈင္ ေတြ ေခၚၾက သလို ဆိုရင္ေတာ႔  ျဖတ္- ညွပ္- ကပ္ ေတြ ဆိုပါေတာ႕ ဗ်ာ။ သိၾကတဲ႕ အတိုင္း မားတီးစ္ ဟာ အသက္ရွည္သလို သူ႕တသက္တာလံုးမွာ အနုပညာ လက္ရာေပါင္းမေရမတြက္ နိုင္ေအာင္ ဖန္တီး သြားခဲ႕သူ ျဖစ္တာမို႕ အနုပညာခ်စ္သူေတြ  က အေရာင္ေတြ သူ႕ စုတ္ခ်က္ေတြကို ျမင္လိုက္တာနဲ႕ လက္မွတ္ကို ၾကည္႔စရာ မလိုပဲ ဒါ မားတီးစ္ ကား မားတီးစ္ စတုိင္လို႕ တေခတ္ထူ ထားသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႕ ဒီပြဲမွာ ေတာ႕ အနုပညာ ခ်စ္သူမ်ားဟာ မားတီးစ္ ကို အသြင္ တမ်ိဴးနဲ႕ ေတြ႔ၾကရပါတယ္။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

                        

          သၾကၤန္တြင္းကာလ မိသားစု အားလပ္ရပ္အတြက္ လန္ဒန္ကို ႏွစ္ပတ္ ခရီး ျပန္ျဖစ္ပါတယ္။ ထံုးစံအတိုင္း Tate Modern / Tate Britain အပါအဝင္ တျမို႕ လံုးမွာ ရွိတဲ႔ ျပပြဲ ေတြဆီ ေျပး ေတာ႔တာေပါ႕။ ျပေနတဲ႕ ပြဲ တိုင္းလိုလို က လည္း ဖလန္းဖလန္းထေနတဲ႕ ပြဲေတြခ်ည္း မို႕ ပထမ ဦးဆံုး စိတ္ထဲမွာ အယားယံဆံုးညိခဲ႕တဲ႕ Hayward Gallery က ဇန္နဝါရီ ၂၉ ရက္က ေန ေမလ ၅ ရက္ေန႔ထိ ျပသထားတဲ႕ မာတင္ခရိဒ္ရဲ႕ ဘာအသံုးက်လို႕လဲ What’s the point of it? ဆိုတဲ႕ ပြဲအေၾကာင္း မိတ္ေဆြေတြကို ပြါးခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

          ပထမဦးဆံုး Hayward ဂယ္လာရီ က လန္ဒန္ျမစ္ေဘး SouthBank မွာတည္ရွိျပီး ကိုယ္ပိုင္ အနုပညာလက္ရာေတြကို စုထားျပီး ျပသတဲ႕ ျပတိုက္မ်ိဴး မဟုတ္ပဲ အလြန္ က်ယ္ေျပာတဲ႔ အခန္းေတြရွိျပီးကြန္တန္ပိုရာ၇ီ အနုပညာ ေလာက မွာ နာမည္ၾကီးတဲ႕ လူငယ္ျပပြဲ စီစဥ္သူေတြ ရဲ႕ ထူးျခားတဲ႕ စီစဥ္တင္ဆက္တဲ႕ အဓိက ျပပြဲေတြ ခ်ည္း တနွစ္ကို ေလးငါးပြဲ ေလာက္ ဆက္တိုက္ တင္ဆက္ေနတဲ႕ ျပခန္းမ်ိဴး ျဖစ္တာမို႕။ လန္ဒန္ အနုပညာ ေလာက သာမက Hayward က ပြဲေတြ ဆို နိုင္ငံတကာ ေန ကို တကူးတက လာၾကည္႕ရတဲ႕ ပြဲမ်ိဴးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ဒီျပခန္း မွာ လုပ္ခဲ႕ တဲ႕ ပြဲ တခ်ိဴ႕ အေၾကာင္း  သာေဂါင္ၾကီး နိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဴပ္ေနခဲ႕တဲ႔ကာလ တုန္းက ျမန္မာသစ္ မဂၢဇင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ ကိုေက်ာ္ေခါင္ ကေလာင္နာမည္နဲ႕တင္ျပခဲ႕ဘူးတာမို႕ ျမန္မာ ေခတ္ျပိဳင္ အနုပညာ ခ်စ္ ပရိတ္သတ္ နဲ႕ ေတာ႕ သိပ္မစိမ္းတဲ႕ ဂယ္လာရီတခုပါ။

          Martin creed ဟာ ျဗိတိသ် ဥာဏ္ေရွ႕သြားအနုပညာရွင္(Concepturalists)ထဲ တမူထူးတဲ႕သူတေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္းမွာ YBA ( Young British artists) ေခၚတဲ႕ အုပ္စု ရဲ႕ အနုပညာအသစ္ လွဳပ္ရွား မွဳ ေတြဟာ ျဗိတိန္ နယ္နမိတ္ကို ျဖတ္ျပီး ကမၻာ အနုပညာေလာက ကိုပါ အယူအဆပိုင္းမွာေရာ အနုပညာေစ်းကြက္ နယ္ပယ္ ေတြ မွာ ပါ ၾကီးစြာ ရိုက္ခတ္ခဲ႕ပါတယ္။ဒါေၾကာင္႔ လန္ဒန္စကူးလို႕ ေခၚလာၾကတဲ႕ လန္ဒန္ကို အေျချပဳျပီး ႏွစ္ဆယ္႕တစ္ရာစု မွာ ထိုးထြက္ လာတဲ႕ အနုပညာ လက္ရာေတြ အမ်ားစု ဟာ YBA အုပ္စု ထဲက ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ထူးျခားမွဳက ခရိဟာ Y B A အုပ္စုထဲက မဟုတ္သလို  အဲဒီအုပ္စုေတြထဲက ထင္ရွားသူေတြျဖစ္တဲ႕ ေဒမီယံဟားစ္၊ ထေရစီအားမင္းစ္၊ ဆာရာလူကပ္စ္  တို႕ ထက္ ႏွစ္ အနည္းငယ္ ငယ္တဲ႕ မ်ိဴးဆက္က ျဖစ္ပါတယ္။သံုးႏွစ္သားကထည္းက စေကာ႕တလန္ျပည္နယ္မွာ ဂီတ နဲ႕ အနုပညာ လွဳပ္ရွားမွဳ ေတြ အားေကာင္းတဲ႕ ဂလပ္စကိုဆိုတဲ႕ ျမို႕ ေလးမွာ ၾကီးျပင္းခဲ႕ပါတယ္။ဒါေၾကာင္႕ လည္း အျမင္ဆိုင္ရာ အနုပညာ တင္မက ဂီတ ပညာရွင္တေယာက္လည္း ျဖစ္လာျပီး မာတင္ခရိ အဖို႕ ေတာ႕  ပန္းခ်ီအနုပညာ နဲ႕ ဂီတ အနုပညာၾကားမွာ ဘာတခု မွာ ကြဲျပားထူးျခားမွု မရွိဘူးလို႕ ခံထားသူျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကို  သူဖန္တးီတဲ႕ ပန္းခ်ီ ပန္းပု လက္ရာေတြနဲ႕ သူ႕သီခ်င္းေတြက သက္ေသခံေနပါတယ္။ အထူးသျဖင္႕ ျဗိတိသ် အနုပညာရွင္ေတြထဲမွာ အနုပညာကို အရိုးရွင္းဆံုးအလြယ္ကူဆံုးလုပ္ေဆာင္ရမယ္လို႕ ခံယူျပီး ဖန္တီးol (Minimalists )ေတြထဲ မွာ အေလးနက္ဆံုးနဲ႕ အထင္ရွားဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ဒီလို ရိုးရွင္း လြန္းလို႕ လဲ သူ႕ လက္ရာေတြ ဟာ တကယ္ပဲ အနုပညာေရာဟုတ္ရဲ႕ လား အဲဒီလို လုပ္ျပေတာ႕ ဘာမ်ား သံုးစားရမွာ လဲ လို႕ မၾကာခဏ အျငင္းပြါးၾကရတဲ႕သူတေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ အေတြ႔ အၾကံဳ အရ ေတာ႕ ခရိ  ဟာ ယေန႕ေခတ္ သူနဲ႕ ေခတ္ျပိဳင္ ျဗိတိသ် အနုပညာရွင္ ေတြ အားလံုးထဲ မွာ စဥ္းးစားဆင္ျခင္ ေတြးေတာဖြယ္ရာ အေပးနိုင္ဆံုး အနုပညာရွႈင္တေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။သူ႔လက္ရာေတြေပါ႕ေပါ႕တန္တန္ လုပ္ထားတယ္ လို႕ ထင္စရာ ျဖစ္ေနတတ္ျပီး တကယ္က သူဟာ သူ႕လက္ရာ ေတြ အေပၚမွာ  အင္မတန္ ေလးနက္တာကို ေတြ႔ရ ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ သူ႕ လက္ရာေတြ မွာ သူနဲ႕ ေခတ္ျပိဳင္ Y B A အုပ္စု ေတြရဲ႕ လက္ရာေတြ မွာ ရွိေနတတ္တဲ႕ ပလြားမွဳ မ်ိဴးကို မေတြ႔ရတာတာ ထူးျခားပါတယ္။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

       

ဇြန္ ၂၀( ေသာၾကာေန႕) လန္ဒန္ကိုု ေရာက္ တဲ႕ မနက္မွာပဲ စက္ဘီး နဲ႕ အိမ္နဲ႕ သိပ္ မေ၀းလွ တဲ႕  Tate Britain Gallery ကိုုထြက္လာခဲ႕ပါတယ္။ လန္ဒန္ျမိဳ႕ေပၚမွာ Tate Modern  နဲ႔ Tate Britain ျပတိုုက္ ၂ ခုု ရွိတဲ႕ အထဲမွာ   Tate Britain က အိမ္ကေန စက္ဘီးနဲ႕သြား ရင္ ငါးမိနစ္ ေလာက္ပဲ ေဝး တဲ႕ အျပင္ အျမဲ တမ္း စိတ္ဝင္စားစရာ ေလ႔လာ စရာ တခုု မဟုုတ္ တခုု ေတြ႔ရတာမိုု႕ အခ်ိန္ နည္းနည္းရ ရင္ ရသလုိ ေရာက္သြားတတ္တာမုုိ႕ ဒီ ျပတိုုက္ ႏွစ္ခု ဟာ ဒုတိယအိမ္လိုု ျဖစ္ေနပါတယ္။
 Tate Britain ဟာ ဗစ္တိုုးရီးယား စတိုုင္ ဗိသုကာ လက္ရာ ျဖစ္ျပီး အလယ္ ဝင္ေပါက္ ၾကီး အတိုု္င္း တက္သြားရင္ အလယ္ မွာ ခန္းမၾကီးလိုု ျဖစ္ေနျပီး အဲဒီ ခမ္းမၾကီး ရဲ႕ ေဘး ဝဲယာက အခန္းေတြမွာ ျပတိုုက္က စုုေဆာငး္ထားတဲ႕  ပန္းခ်ီ ပန္းပု လက္ရာေတြ ခင္းက်င္းျပသ ထားတတ္ျပီး အလယ္ အဝင္လမ္း က ခမ္းမက်ယ္ၾကီး ကိုုေတာ႔  အနုုပညာရွင္ ေတြကိုု ေရြးခ်ယ္ ဖိတ္ေခၚျပီး ပန္းပု ၊ အင္စေတာ္ေလးရွင္း ဗီဒီယိုု အနုုပညာ ပါေဖါင္းမင္႕ အနပညာ  ေတြ ကိုု အလွည္႕က် ျပသေစပါတယ္။
            ေလာေလာဆယ္မွာေတာ႕ ျဗိတိသ် အမ်ိဴးးသမီး အနုပညာရွင္ ( Phyllida Barlow ) ရဲ႕ အင္စေတာ္ေလးရွင္း အနုပညာလက္ရာေတြကို ျပသထားပါတယ္။ (   Phyllida Barlow       ) ကို ၁၉၄၄ ခုႏွစ္မွာ ေမြးဖြါးခဲ႕ျပီး ျဗိတိသ် အနုပညာသမိုင္းမွာ အင္စေတာ္ေလးရွင္း  အနုပညာလက္ရာ အၾကီးၾကီးေတြ ပထမဆံုး စတင္ဖန္တီးျပသခဲ႕တဲ႕ အနုပညာရွင္တေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႕ သူ႕ရဲ႕ ပန္းပု နဲ႕ အင္စေတာ္ေလးရွင္းလက္ရာေတြမွာ အစဥ္အလာပန္းပုဆရာေတြ သံုးခဲ႕တဲ႕ စက်င္ေက်ာက္ သစ္သား ေၾကးနီ သံ စတဲ႕ ပစၥည္းေတြကို အသံုးမျပဳပဲ ေန႕စဥ္ လူမွဳဘ၀မွာ ေတြ႔ေနက် အိမ္ေဆာက္ပစၥည္းဆိုင္ေတြမွာ ေရာင္းခ်တတ္တဲ႕  သစ္သားေခ်ာင္းေတြ သံုးထပ္သားျပားေတြ၊ ပစၥည္းထုပ္ပိုးရာမွာ သြုးတဲ႕ ေဖါ႕တံုးေတြ အဂၤေတ ေရာင္စံု တိတ္ျပားေတြ ပလပ္စစတ္စေတြ ဂ်ပ္ထူပံုးေတြ တုပ္ၾကိဳးေတြ ကိုသံုးျပီး ဖန္တီးကာ အနုပညာကို လူထုရဲ႕ ေန႕စဥ္ဘဝနဲ႕ နီးစပ္ေစခဲ႕သူျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းပု အနုပညာကုိ ဖန္တီးတဲက ေနရာမွာ အစဥ္အလာအရ ပစၥည္းေတြကို ထုလုပ္ပံု၊ သြန္းလုပ္ပံု အတတ္ပညာေတြကို တတ္ေျမာက္မွာ အနပညာဖန္တီးနိုင္တာမ်ိဴးး မဟုတ္ပဲ ေန႔စဥ္ ေတြ႔ေနက် ေပါေပါေလာေလာ လြယ္လြယ္ကူကူ ဝယ္ယူရနိုင္တဲ႕ ပစၥည္းေတြကို သံုးျပီးေတာ႕ လည္း အဆင္႔ အတန္းျမင္႔တဲ႕ လက္ရာမ်ိဴးးေတြ ဖန္တီးနိုင္တယ္ ဆိုတာကို သူ႕လက္ရာေတြက တဆင္႕ သက္ေသျပခဲ႕ပါတယ္။ ဒီအေတြးအေခၚကို  သူ႕အနုပညာေတြက တဆင္႕ ျဖန္႕ခ်ီခဲ႕ယံု မက အနုပညာ တကၠသိုလ္ မွာ ပါေမာကၡ အျဖစ္ အမွဳ ထမ္းရင္းကလည္း ဒီအေတြးအေခၚကို သင္ၾကားပို႕ခ်ခဲ႕ျပီး  Tacita Dean, Rachel Whiteread နဲ႕ Douglas Gordon တို႕လို ေခတ္သစ္ ပန္းပု ေက်ာ္ေတြကို လည္းေ မြးထုတ္ေပးခဲ႕သူျဖစ္ပါတယ္။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
                                                     ပန္းခ်ီစံမင္း
 
                                      ကမၻာ့ဖလား ေဘာလံုးပြဲေတြ စၿပီဆိုတဲ့ အခါ အမာစိန္ဆိုထားတဲ့ သီခ်င္းေလးကို တစ္ပိုင္းတစ္စ သတိရရင္း  ေဘာလံုးပြဲေတြအေၾကာင္း ေခါင္းထဲ ေရာက္လာေလသည္။  မိန္းကေလးနဲ႕ ေဘာလံုး ဘာဆိုင္လို႕တုန္း ေျပာလာရင္ေတာ့ ဆိုင္မဆိုင္မသိေပမယ့္ ကိုယ့္အတြက္ကေတာ့ ေဘာလံုးပြဲဆို ၾကည့္ရတာ ဝါသနာႀကီးယံုမက  ေဘာလံုးပြဲႏွင့္ ပတ္သက္ခဲ့ဖူးတာကို သတိရမိေလသည္။
               ရုပ္ျမင္င္သံၾကားဆိုတာ မေပၚခင္ကေတာ့  ေရဒီယိုက  နားေထာင္ရတာ အင္မတန္ဝါသနာၾကီးေလသည္။  အရုပ္မျမင္ရပါပဲ နားေထာင္ရတာႏွင့္ပင္ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ေပၚလာေအာင္ ေျပာတတ္ၾက သျဖင့္ ထိုစဥ္က အရုပ္မျမင္ရသည္လို႕ပင္ မထင္မိေပ၊ ေဘာလံုးပြဲ ၿပီးသြားလွ်င္ပင္ တကယ္ၾကည့္လိုက္ရသလို ေက်နပ္သြားေလသည္။ ေဘာလံုးပြဲ ဝါသနာက ထိုမွ်ႏွင့္ရပ္မသြား။ ပိုလို႕ပင္ ႀကီးလာေအာင္ အေၾကာင္းေတြက ျဖစ္လာေလသည္။ 
               က်မတို႕ အိမ္ေရွ႕ ကြက္လပ္မွာ က်မရဲ႕အကိုနဲ႕ေမာင္ေလးေတြ အပါအဝင္  ရပ္ကြက္ထဲက ေယာက်ၤားေလးေတြ ေဘာလံုးကို ေတာင္ကန္ ေျမာက္ကန္ ကန္ရာက အကိုႀကီးတစ္ခ်ိဳ႕က ေဘာလံုးနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ နည္းပညာေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ သင္ေပးေလသည္။ ျပည္နယ္တိုင္း ေဘာလံုးပြဲရွိပါကလည္း ထိုစဥ္က ေအာင္ဆန္းကြင္းအထိ လိုက္ျပေလသည္။ ကေလးေတြ  လက္ရည္တက္ အဲ ေျခရည္တက္လာတဲ့အခါ နီးစပ္ရာ ရပ္ကြက္ကလူေတြႏွင့္ ခ်ိန္းၿပီးကန္ၾကေလသည္။ ထိုမွ ရပ္ကြက္အလိုက္ ေဘာလံုးအသင္းေတြ ေပၚလာရာ ရပ္ကြက္ေဘာလံုးၿပိဳင္ပြဲႀကီး ႏွစ္စဥ္က်င္းပ ျဖစ္ေလေတာ့သည္။
 
               ဒိုင္းေတြဘာေတြ ေပးရာက ၿပိဳင္ပြဲက အႀကိတ္အနယ္ ျဖစ္လာေလေတာ့သည္။ က်မတို႕လမ္း အသင္းက ကစားသမားေတြက စနစ္တက် ေဘာလံုးနည္းပညာ တတ္ေျမာက္ထားေလရာ ကစားလွ်င္ ပရိတ္သတ္က အံ့ဩရေလသည္။
 အသက္(၁၃)ဝန္းက်င္ (၇)တန္း၊ (၈)တန္း ေက်ာင္းသားေလးေတြက တကယ့္ေဘာလံုးသမားေတြလို ကစားကြက္ႏွင့္ ကစားသည္ျဖစ္ရာ လူေပးေျပးကန္ အသင္းေတြနွင့္ ယွဥ္လိုက္သည့္အခါ ဆီႏွင့္ေရပမာ ကြာျခားေလသည္။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

                                                                                         ႏွလံုးသားဝယ္အမုန္းတရားပယ္
                             
 လူစိတ္ဆိုတာ အၿမဲေျပာင္းလဲ ေနတတ္တာ သဘာဝပါ၊ ထိုင္ေနရင္း တခဏမွာေတာင္ စိတ္က ေျပာင္းလဲတတ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ႏွစ္ကာလၾကာ အသက္အရြယ္အပိုင္းအျခား ကာလ ၾကာလာတဲ့အခါ မွာ ပိုေတာင္ ေျပာင္းလဲ တတ္ၾကပါေသးတယ္။ ဒီၾကားထဲ ယံုၾကည္ရာ အယူအဆ အေတြးအျမင္ေတြကလည္း အခ်ိန္နဲ႕အလိုက္ ေျပာင္းလည္းတတ္ၾကတာ ေလာက သဘာဝပါ။ အခုတေလာ  သဘာဝ ခံယူခ်က္ ယူဆခ်က္၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာဆို ေဝဖန္ေနတာေတြ ဖတ္ရတဲ့အခါ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ဘယ္သူဘယ္ဝါမို႕လို႕ မဟုတ္ေပမယ့္ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ အယူအဆ အႀကိဳက္ကို သူႀကိဳက္သလို ေျပာဆို ေရးသားတာေတြကို လက္မခံခ်င္လဲ ရေပမယ့္ မိႈခ်ိဳးမွ်စ္ခ်ိဳး ငါနဲ႕မတူ ငါ့ရန္သူဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္ေတြကို သေဘာမက်မိပါ။ အံ့ဩမိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး တိုင္းျပည္အတြက္ ေကာင္းမယ္လို႕ ထင္တဲ့ နည္းလမ္းကို ေျပာဆိုေဆြးေႏြး ေရးသားခ်က္အခ်ိဳ႕ကို အမ်ားစုက သေဘာမေတြ႕ရင္ အဲဒီလူရဲ့ ကို္္ယ္ေရးကိုယ္တာ အားနည္းခ်က္ေတြ ၊ ငယ္က်ိဳးငယ္နာေတြ ဟုတ္တာ မဟုတ္တာ ေရးၿပီး အပုပ္ခ်ၾကေတာ့တာပဲ။ အင္မတန္ စိတ္ပ်က္စရာ ေကာင္းတဲ့ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္ ျဖစ္ေနၿပီလားလို႕ မၾကာခဏ ေတြးေနမိပါတယ္။
                          တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပါပဲ ႏိုင္ငံေရးအယူအဆ တစ္ခုေၾကာင့္  ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တိုက္ခိုက္ခံရတဲ့  လူ(၃)ေယာက္ အေၾကာင္းကို   တစ္ရက္ထဲမွာ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။

" ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ အႀကိဳကာလေရာက္ေတာ့ ေဖန္သံမွမက ဆဲသံဆိုသံ တိုက္ခိုက္သံမ်ားျဖင့္ ပြဲႀကမ္းလာသည္။ အဓိက ပစ္မွတ္(၃)ခုမွာ ေမာင္စူးစမ္း ၊ ေနဝင္းေမာင္ (ေအာင္ထြဋ္) ၊ ေက်ာ္ဝင္း.....။ တကယ္ေတာ့ စာေရးသူတို႕(၃)ေယာက္မွာ အခ်င္းခ်င္း ညွိႏိႈင္းေျပာဆိုသည္မဟုတ္ ကို္ယ္ျမင္သလို ေျပာၾကသည္သာျဖစ္သည္။ အျမင္ခ်င္း ထပ္တူက်သည္လည္း မဟုတ္၊ ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္သင့္သည္ဆိုေသာ" ပြိဳင္႕" တြင္ ဆံုမိၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။ "