ေဆာင္းပါး

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 



တူညီေသာဘဝမ်ား
                      ျပည္တြင္းက ပုဂၢလိကမီဒီယာတခုမွ အလုပ္ထြက္လာသည့္  လူငယ္တေယာက္ကို လခေကာင္းရဲ့သားနဲ႕ ဘာလို႕ အလုပ္ေျပာင္းလိုက္ရသလဲ ေမးလိုက္ရာ  သူ႕အေျဖက မဆန္းေပမယ့္ စိတ္ဝင္စားစရာ အျဖစ္ေတြ ၾကားရေလသည္။  သူလုပ္ခဲ့တဲ့ မီဒီယာ ပိုင္ရွင္က ျမန္မာျပည္ရဲ့ ထိပ္းသီး ခရိုနီတဦး ျဖစ္ပါသတဲ့။ သူတို႕ရဲ့ မိသားစု သာေရးနာေရး အလႈရွိပါက ဝန္ထမ္းေတြကို ေနရာမေရြး ေခၚၿပီး ခိုင္းပါသတဲ့၊ အထူးသျဖင့္ ရိုက္ကူးေရး လုပ္ရတဲ့ သူတို႕လို ကင္မရာသမားေတြဆို အခ်ိန္အခါ မေရြး လိုက္လုပ္ေပးရပါတယ္တဲ့။ ပင္မအလုပ္တာဝန္ေတြနဲ႕ ပင္ပန္းလြန္းလို႕ အနားယူခ်င္ေပမယ့္ သူေဌးရဲ့ မိသားစု ကိစၥေတြပါ နားရမယ့္ရက္ မနားရပဲ လုပ္ရပါတယ္တဲ့၊ ဒါတင္မက ခရိုနီမိသားစုရဲ့ ပြဲေတြ ရိုက္ဖို႕ ေခၚရင္ အဝတ္အစားကိုပါ ဘယ္လို ဝတ္လာခဲ့ပါဆိုတာ ပါသတဲ့၊ တခါကေတာ့ ေယာဂီအညိဳ ပုဆိုး နဲ႕ ရွပ္ပ္ အက် ၤ ီအျဖဴေရာင္ ဝတ္လာဖို႕ ညႊန္ၾကားတာမွာ ဝန္ထမ္းတေယာက္က သူ႕မွာ ေယာဂီပုဆိုး မရွိတဲ့အတြက္ အက်ၤ ီကိုေတာ့ အျဖဴေရာင္ ဝတ္လာေပမယ့္  ဒဏ္တပ္ေၾကာင္း၊ အလုပ္ခ်ိန္မဟုတ္ပဲ လာလုပ္ေပးရတာေတာင္  လခထုတ္ေတာ့ ဒဏ္တပ္တယ္ဆိုကာ လစာထဲက  အျဖတ္ခံရေၾကာင္း ၾကားရေလသည္။  သူလဲ ၾကာေတာ့ ကိုယ္ဝါသနာပါလို႕ လုပ္ေနေပမယ့္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာနဲ႕ ပငိမအလုပ္ ခြဲျခား မသိ ၊ ေရာေထြးေနတဲ့ ဒီပံုစံကို မႀကိဳက္လို႕ အလုပ္က ထြက္လိုက္တဲ့ အေၾကာင္း သိရေလသည္။ 


                     ဒီပံုစံမ်ိဳးေတြ အျမစ္တြယ္ေနတာ ၾကာလွေျခၿပီ။ အရင္းစစ္ပါက ဒီလို ပံုစံ ဒီလို အေနအထားေတြ ေရာက္ေအာင္ မ်ိဳးေစ့ခ်ေပးသူမွာ အစိုးရသာ ျဖစ္ေလသည္။ စာေရးသူရဲ့ သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္သူ အလယ္တန္းျပ ဆရာမတေယာက္ လခေတြ တိုးၿပီးကာမွ အလုပ္မွ ထြက္လိုက္ရသည္။ သူ႕ခင္ပြန္းက ေနျပည္ေတာ္ စာရင္းရံုးက ဝန္ထမ္း၊ သားေတြ သမီးေတြက ရန္ကုန္မွာ ေက်ာင္းတက္ေနရသည္။ သူကိုယ္တိုင္ ေနျပည္ေတာ္ကို လိုက္ေျပာင္းပါက ရေသာ္လည္း အိမ္က ရန္ကုန္မွာ အေျခက်ေနၿပီ။ ပင္စင္ယူလွ်င္ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ ျပန္ေနရမွာမို႕ ရန္ကုန္ကေနမခြာပဲ ေနလိုက္သည္။ ေတာ္ၾကာ ေနျပည္ေတာ္ကို လိုက္ေျပာင္းၿပီးပါမွ  ခင္ပြန္းျဖစ္သူ ရန္ကုန္ကို ျပန္ေျပာင္းရခ်ိန္ သူက ျပန္ေျပာင္းမရလွ်င္ ကိုးလို႕ကန္႕လန္႕ျဖစ္မွာလဲ စိုးေလသည္။ ပညာေရး႒ာနက ဆရာမေတြ  ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚကို ျပန္ေျပာင္းရတာ မလြယ္မွန္း သူလဲ သိထားေလသည္။  သီတင္းကၽြတ္ေက်ာင္းပိတ္ရက္၊ ဒီဇင္ဘာေက်ာင္းပိတ္ရက္၊ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာ ေနျပည္ေတာ္သို႕ သြားေနမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ရာ တကယ္တန္းက် မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့။ 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

h

 Bill Viola ဟာ ကမၻာ႕ အနုပညာသမိုင္းမွာ Video art အနုပညာ ပံုစံကို စတင္မိတ္ဆက္ခဲ႕သူေတြထဲမွာ အထင္ရွားဆံုး ျဖစ္ျပီး Video art ကို ပဲ ခုခ်ိန္ထိ စိုက္လိုက္မတ္တတ္ ခုခ်ိန္ထိ ဖန္တီးတင္ဆက္ေနခဲ႕သူ အေမရိကန္ အနူပညာရွင္တေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ ေခတ္ျပိဳင္ အနုပညာ ခ်စ္သူေတြ အဖို႕ Bill Viola ရဲ႕ အနုပညာအေၾကာင္းဟာ သိပ္ေတာ႕ မစိမ္းလွ ဘူးလို႕ ေျပာရပါမယ္။ အေၾကာင္းကေတာ႔ လြန္ခဲ႕တဲ႔ ႏွစ္ေပါင္း ဆယ္႔ငါးေက်ာ္ေလာက္ကတည္းက စာေရးဆရာမ ဂ်ဴးက ခ်စ္သူေရးတဲ႕ ကြ်န္မညေန ဆိုတဲ႕ ဝတၳဳ ထဲ မွာ Viola ရဲ႕ လက္၇ာ တခ်ိဴ႕ ကို သရုပ္ေဖၚ ေရးသားျပီး မိတ္ဆက္ခဲ႕ဘူးလို႕ ျဖစ္ပါတယ္။

ဇြန္လဆန္းမွာ ပဲရစ္ကို ေရာက္တုန္း Grand Palais မွာ မတ္လ ၅ ရက္ေန႕ကေန ဇူလိုင္လ ၂၁ ထိျပေနတဲ႕Bill Viola ရဲ႕ တကိုယ္ေတာ္ ဗီဒီယို အနုပညာျပပြဲ နဲ႕ ၾကံဳ လိုက္တာမို႕ တကူးတက သြားျဖစ္လိုက္ပါတယ္။ ဒီျပပြဲ မွာ Bill Viola ရဲ႕ ဗီဒီယို အနပညာလက္ရာေပါင္း ၂၀ ကို စုစည္း ျပသထားတာျဖစ္ျပီး ျပင္သစ္နိုင္ငံရဲ႕ အနုပညာျပပြဲ သမိုင္းမွာ ပထမဆံုး ဗီဒီယိုအနုပညာ ေတြခ်ည္း စုစည္း ျပသတဲ႕ ပြဲတပြဲ လည္း ျဖစ္တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။

ဒီပြဲမွာ ျပထားတဲ႔ လက္ရာေတြထဲက ေကာင္းကင္ဘံု နဲ႕ ကမၻာေျမ ဆိုတဲ႕ ဗီဒီယို တင္ဆက္မွဳ အေၾကာင္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီတင္ဆက္မွဳ မွာ  ဗီဒီယို ႏွစ္ခု ကို  အခုေခတ္ ေမာ္နီတာ အျပားေတြ မသံုးပဲ TV ေတြ စေပၚကာစ ေခတ္ဦးက မီးလံုးေမာ္နီတာ ႏွစ္လံုး ကို  ေဘးက ဖိုက္ဘာ အ ကာေတြအားလံုးခြါခ်လိုက္ျပီး မီးလံုး မ်က္နွာျပင္ ႏွစ္ခုကို ပံု မွာေတြ႕ရတဲ႕ အတိုင္း မ်က္နွာခ်င္းဆိုင္ျပီး တခု နဲ႕တခု ေျခာက္လက္မေလာက္ ပဲ ခြါျပီးတပ္ဆင္ထားပါတယ္။ ဒီေမာ္နီတာ ႏွစ္ခုမွာ ေအာက္က ေန အေပၚကို ေမာ႕ထားတဲ႕ ေမာ္နီတာမွာ ေသဆံုးေနတဲ႕ အဖြါးအို တေယာက္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကို အနီးကပ္ ရိုက္ကူးထားတဲ႕ ဗီဒီယို ကို ျပသထားျပီး အေပၚက ေအာက္ကို ေမွာက္ထားတဲ႕ ေမာ္နီတာမွာေတာ႕ ေမြးကာစ ကေလးငယ္တေယာက္ရဲ႕ မ်က္နွာကို အနီးကပ္ရိုက္ထားတဲ႕ ဗီဒီယို ကို ျပသထားပါတယ္။ တကယ္က်ေတာ႕ ေမာ္နီတာ ဖန္သားျပင္ ႏွစ္ခုက ထိလုခမန္းကပ္ေနတာမို႕ အဲဒီ ေမာ္နီတာႏွစ္ခု အထက္ေအာက္ ကပ္လ်က္ ျဖစ္ေနတာကိုက အင္စေတာ္ေလးရွင္းတခုလို ျဖစ္ေနျပီး ဖန္သားျပင္မွာ ျပထားတဲ႕ ဗီဒီယိုေတြကို ေတာ႕ အနီးကိုကပ္ၾကည္႔မွ သာ သဲသဲ ကြဲကြဲ ျမင္ရနိုင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ ကေလးငယ္မ်က္နွာ ျပထားတဲ႕ ဖန္သားျပင္နဲ႕ အဖြါးၾကီး မ်က္နွာ ျပထားတဲ႕ ဖန္သားျပင္တို႕ ႏွစ္ခုဟာ နီးကပ္ေနတာမို႕ ဖန္သားျပင္တခုက ပံုရိပ္ဟာ ေနာက္ ဖန္သားျပင္ေပၚမွာ ပံုရိပ္ထင္ျပီး ေရာေႏွာေနတာေတြ႔ရပါတယ္။ အဲလို ေရာေနွာေနေအာင္လည္း တမင္ စီစဥ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ေမြးဖြါးျခင္းနဲ႕ ေသဆံုးျခင္းၾကား အိုမင္းရင္႕ေရာ္ျခင္းနဲ႕ နုပ်ိဴ ျခင္းတို႕ ၾကားက ဆက္စပ္မွဳ ကို အခ်က္က်က် ဗီဒီယို ႏွစ္ခုကို ေမာ္နီတာႏွစ္ခုက တဆင္႕ ပညာသားပါပါ ေဖၚက်ဴးနိုင္တဲ႕ လက္ရာတခု အျဖစ္ သံုးသပ္မိပါတယ္။

 

ေနာက္ထပ္ သေဘာက်မိတဲ႕ လက္ရာတခုကေတာ႕ အသက္မေသေအာင္ၾကိဳးပမ္းခ်က္ ကိုးခု လို႕ အမည္ေပးထားတဲ႕ ဗီဒီယိုတခုျဖစ္ပါတယ္။တင္ျပပံု အင္မတန္ရိုးရွင္းလွပါတယ္။ ၅၀ စင္တီမီတာX ၆၉ စင္တီမီတာရွိတဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ ပရိုဂ်က္တာနဲ႕ ထိုးျပထားတဲ႕ အျဖဴအမဲ ဗီဒီယို တခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဗီဒီယိုထဲမွာ လူတေယာက္ရဲ႕ မ်က္နွာကို ပဲ အနီးကပ္ ျပထားျပီး အမွတ္တမဲ႕ၾကည္႕ရင္ ဓါတ္ပံုတခု ကို ထိုးျပထားတယ္လို႕ ထင္စရာရွိေပမယ္႔ အဲဒီလူရဲ႕ မ်က္ႏွာ က သာမာန္ကေန တျဖည္းျဖညး္ မ်က္လံုးသိသိသာသာ ျပဴးလာတာ ေစ႕ထားတဲ႕ နုတ္ခမ္းေတြ ပိုစူလာတာ မ်က္ႏွာေပၚက ၾကြက္သားေတြ တျဖည္းျဖည္းတင္းလာတာေတြ ေတြ႔လာရာက ေန ရုတ္တရက္ ပါးစပ္ၾကီးထိုးပြင္႕လာျပီး ပင္႕သက္ၾကီးတခု ေဝါကနဲ မွဳတ္ထုတ္လိုက္သံၾကီးနဲ႕ အတူ ေမာၾကီးပန္းၾကီး မ်က္ႏွာၾကီး ျဖစ္လာေတာ႕ မွ ေစာေစာက ဗီဒီယို ထဲမွာ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ ဟာ အသက္ကို မရွဴ ပဲ ေအာင္႕ျပီးထားတယ္ဆိုတာ ကို သေဘာေပါက္လိုက္ရပါတယ္။ဒါေပမယ္႕ ၾကည္႕ေနစဥ္မွာပဲ အဲဒီလူရဲ႕ မ်က္ႏွာ ဟာ ခ်က္ခ်င္းဓါတ္ပံုတခုကို ျပန္ျဖစ္သြားျပန္တာမို႕ ေနာက္တၾကိမ္ အသက္ကို ေအာင္႕ထားျပန္ျပီဆိုတာကို ၾကည္႕ျပီး ကိုယ္ပါ မြန္းၾကပ္ လာရ ျပန္ပါတယ္ ႏွစ္မိနစ္သာသာၾကာတဲ႕ အခါ အသက္ကို ဆက္မေအာင္႕နိုင္ေတာ႕ပဲ ပါးစပ္ၾကီးပြင္႕လာျပီး ေမာၾကီးပန္းၾကီး ျပန္ရွဴ ျပန္ပါတယ္။ဒီဗီယို ဟာ ျပသခ်ိန္ ၁၈ မိနစ္နဲ႕ ၁၃ စကၠန္႕ၾကာျပီး ဒီၾကာခ်ိန္အတြင္း အသက္ကို ကိုးၾကိမ္တဆက္တညး္ ေအာင္႔ ထား လိုက္ ပင္႕သက္ မွဳ တ္ထုတ္လိုက္ ျဖစ္စဥ္အတြင္းမွာ မ်က္ႏွာျပင္ ၾကြက္သားေတြရဲ႕ ၀င္သက္ထြက္သက္ မရွိမွဳ ေၾကာင္႕ မြန္းၾကပ္ သိပ္သည္းတုန္ခါ လာမွဳ အေသးစိတ္ေတြကို ရိုက္ျပထားတဲ႕ ဒီဗီဒီယို ကတဆင္႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေန႕စဥ္ ဘ၀ မွု လူသားရဲ႕ ရွင္သန္ မွဳ ကို ေလးေလးနက္နက္ ေတြးေတာဆင္ျခင္မိေအာင္ ဒီျပကြက္က ေစ႔ေဆာ္မွဳ ေပးပါတယ္။

 

ေနာက္ထပ္စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္း တဲ႕  ျပကြက္တခုုကေတာ႕  Sleep of reason လိုု႔ အမည္ေပးထားတဲ႔  အခန္း အေၾကာင္း ေ၀ငွခ်င္ပါတယ္။ ဆယ္႕ငါးေပ ပတ္လည္ ေလာက္ ရွိတဲ႕  အခန္းတခု ျဖစ္ျပီးအခန္းထဲ ၀င္လိုုက္ေတာ႕ ၾကိဳ ေရာက္ေနတဲ႕ သူေတြက ၾကမ္းေပၚမွာ နံရံ ေတြ ကိုု မွီျပီး ထိုုင္ေနၾကတာမိုု႕ လြတ္ေနတဲ႕ နံရံ တခုုကိုု မွီ ျပီး ၀င္ထိုုင္လိုုက္ျဖစ္ပါတယ္။ အခန္းေပါက္၀နဲ႕ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုုင္ နံရံ ကိုုကပ္ျပီး  စားပြဲ ရွည္ တခု ကိုု ေတြ႔ ရပါတယ္။ စားပြဲေပၚမွာ ပန္းအိုုး ႏွစ္လံုုး နဲ႕ ပန္းအိုုးေတြ အလယ္ မွာ ၁၄ လက္မ ေရွးေခတ္ကေပၚ တဲ႕ TV တလံုုးကိုု ေတြ႔ရျပီး TV မ်က္ႏွာျပင္ေပၚ မွာေတာ႕   ႏွစ္ႏွစ္ျခဳိက္ျခိဳက္ အိပ္ေမာက်ေနတဲ႕  လူတေယာက္မ်က္ႏွာ ကိုု ျပသထားတာေတြ႔ရတာမိုု႕  ဘာမွ သိပ္ထူးထူးျခားျခား မဟုုတ္တဲ႕ ဟာၾကီး အခ်ိန္ကုုန္ခံျပီး ၾကည္႔ေနၾကတယ္လိုု႔ ေတြး လိုုက္မိပါေသးတယ္။ အေတြးမွ မဆံုုးခင္မွာ အခန္းက ရုုတ္တရက္ေမွာင္က်သြားျပီး အခန္းပတ္ပတ္လည္ က နရံ အျပည္႔  ဓါတ္မွန္ဖခင္ျပားေပၚက အရိုုး ေခါင္းၾကီးေပၚလာျပီး ပါးစပ္ေမးရိုုးၾကီးကလည္း ဟစိဟစိ နဲ႕  ထိတ္လန္႔ဖြယ္လွဳပ္ရွားမွဳ နဲ႕ အတူ မ်က္ႏွာၾကက္ေတြမွာ ခ်ိတ္ထားတဲ႕  စပီကာေတြက ေန တဟီးဟီး အသံၾကီးေတြ ထြက္လာျပီး စကၠန္႕ပိုုင္း အတြင္း လူေတြ အံ႕အားသင္႔ေနတုုန္းမွာပဲ ခ်က္ခ်င္း နံရံေပၚက အရုုပ္ေတြေရာအသံေတြပါ တျပိဳင္နက္တည္း တိတ္ဆိတ္ေပ်က္ကြယ္ သြားမွုုနဲ႕ အတူ မ်က္နွာက်က္ မီးေတြ တျပိဳင္နက္တည္း ျပန္လင္း လာျပီး နံရံ နားက စားပြဲေပၚ က ၁၄ လက္မ တီဗီြ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚ မွာ တိတ္ဆိတ္စြာ ႏွစ္နွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ အိပ္ေနတဲ႕ လူ ရဲ႕ မ်က္နွာကိုုပဲ ျပန္ျပီး ၾကည္႕ေနၾကရျပန္ပါတယ္။ အဲလိုု ၾကည္႕ေနစဥ္တြင္းမွာပဲ ခ်က္ခ်င္းေမွာင္ အတိျပန္က်သြားျပီး နံရံပတ္ပတ္လည္လည္မွာ မီးေတာက္ေတြ ထေလာင္ေနတဲ႕ ပံုုေတြ နဲ႕ အတူ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေလာင္ကြ်မ္းသံေတြ ကြ်က္ကြ်က္ညံညံေအာင္ မ်က္နွာက်က္က စပီကာေတြကေန ၾကားၾကရျပန္ပါတယ္။ အံၾကထိတ္လန္႕မွဳနဲ႕ ေငးေၾကာင္ၾကည္႕ေနၾကတုုန္း မွာပဲ ခ်က္ခ်င္းအားလံုုးေပ်ာက္ကြယ္သြားျပီး စားပြဲေပၚက တီဗီြ ေလးထဲမွာ  ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ အိပ္ေနတဲ႕ လူပဲ ျပန္ေပၚ လာျပန္ပါတယ္။ ဒီလိုုနဲ႕ အားလံုုး စားပြဲေပၚက တီဗီြေလး ဆီ အာရံုု ျပန္စိုုက္ေနၾကျပန္ပါတယ္။ မၾကာခင္မွာပဲ ေမွာင္အတိက် သြားျပီး ပတ္ပတ္လည္ နံရံ ေတြေပၚ မွာ တိုုက္ေလယဥ္ ပ်ံ ေတြ အုုပ္ဖြဲ႕ ပ်ံ သန္း လာၾကတဲ႕ ပံုု ရိပ္ေတြနဲ႕ အတူ တေ၀ါေ၀ါ ေလယဥ္ စက္သံေတြ ရုုတ္ခ်ည္း ညံကြ်က္ လာျပန္ပါတယ္။ စကၠန္႕ အနည္းငယ္ အတြင္းမွာ အခန္းမီးျပန္လင္းလာျပီး အားလံုုး တိတ္ဆိတ္ ျင္မ္သက္မွဳ နဲ႕ ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ အိပ္ေနတဲ႕ သူရဲ႕ မ်က္နွာကိုု ေငးၾကည္႕ ေနရျပန္ပါတယ္။ဒီ လက္ရာ မွာ Bill Viola ရဲ႕  အလင္း နဲ႕ အသံ တိုု႕ အေပၚ ေကာင္းစြာ နားလည္သေဘာေပါက္ထား မွဳ ေၾကာင္႕ ပရိတ္သက္ဟာ အိပ္စက္ေနသူရဲ႕  အိပ္မက္ ကမၻာ ထဲကိုု ေရာက္ေရာက္ သြားရသလိုု ခံစားရေစပါတယ္။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
      
                         
        ဓါတ္ပံုထဲမွာပါတဲ့ ကေလးေလးကိုကို ၂၀၀၉ခုႏွစ္က စတင္သိကၽြမ္းခဲ့ေလသည္။ ထိုဓါတ္ပံုေလးကို က်မႏွင့္ သားအမိလို ရင္းႏွီးသည့္အခါမွ သူက ထုတ္ျပခဲ့တာပင္။ သူက က်မရဲ သမီးႀကီးထက္ အသက္ တစ္ႏွစ္ ပိုႀကီးသည္။  သို႕ေသာ္ ျဖတ္သန္းရသည့္ ဘဝအေတြ႕အႀကံဳက ၾကမ္းတမ္း ခက္ခဲလွသည္။ သူ႕ကို စတင္သိသည့္ အရြယ္ အသက္(၂၀)မွာ အိမ္ေထာင္က်ေနၿပီ။ အိမ္ေထာင္ဘက္ရသည္ကေတာ့  ကံေကာင္းတယ္ ေျပာရမည္။   ပညာတတ္( ဒီေနရာမွာ ပညာတတ္လို႕ သံုးလိုက္တာ ဘြဲ႕ရလို႕ ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္) လူငယ္တဦး၊ သတင္းသမား စာေရးသူ တေယာက္၊ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားသည့္ ႏိုင္ငံေရး အသားေပး စာအုပ္မ်ားကို  ေကာင္းစြာ ဖတ္ႏိုင္ ဘာသာျပန္ႏိုင္သူတေယာက္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ့ ဖမ္းဆီး ႏွိပ္စက္ျခင္းက လြတ္ေျမာက္ေအာင္  ဖခင္ျဖစ္သူက လက္စြဲၿပီး ထြက္ေျပးလာခဲ့ရသည့္  ရန္ကုန္က အထက္တန္းေက်ာင္း တခုက သံုးဘာသာ ဂုဏ္ထူးျဖင့္ အထက္တန္းေအာင္ျမင္ၿပီးသား ေက်ာင္းသူ ကေလးမေလးကို လက္ထပ္ၿပီးေနာက္ တျပည္တရြာမွာ တကၠသိုလ္ဆက္တက္နိုင္ေအာင္ ေဖးမ တြန္းအားေပးခဲ့သည္။ 
                  စာေရးသူတို႕ႏွင့္ ဒီကေလးမက အတိတ္ေရစက္ နီးပံုရသည္။ ၂၀၁၀ခုႏွစ္မွာ တအိမ္ထဲမွာ အတူေနဖို႕ ႀကံဳရင္း မိသားစုလိုျဖစ္လာသည္။ ထိုအိမ္မွာ မိသားစု သံုးစု အတူေနခဲ့ၾကဖူးသည္။ တအိမ္ထဲဆိုေသာ္လည္း  အိမ္ကက်ယ္သည္။ ႀကီးသည္။ ၿပီးေတာ့ သံုးထပ္၊ အိမ္ေဘးမွာ ကပ္ရက္ တိုက္တစ္လံုး ရွိသည္။ ထိုအိမ္မွာ ကိုမင္းသိုက္( ႀကိဳ း ဇာတ္ကား ဖန္တီးသူ) ႏွင့္ သူ႕ဇနီး ေနသည္။ ေရခ်ိဳးခန္း၊ မီးဖိုေခ်ာင္၊ အိမ္သာ သီးသန္႕၊ အိမ္မႀကီးႏွင့္ မစပ္ယွက္။ ဒီဘက္က အိမ္မႀကီးမွာ ေအာက္ထပ္က ဧည့္ခန္း ၊ ေရခ်ိဳးခန္း၊ အိမ္သာ၊ မီးဖိုေခ်ာင္က ႏွစ္ဆင့္( ႏွစ္ခန္း)၊ ဒုတိယထပ္မွာ အခန္းက်ယ္ႀကီး ႏွစ္ခု၊ ဝရန္တာအက်ယ္ႀကီး တခုႏွင့္ ေရခ်ိဳးခန္း၊ အိမ္သာရွိသည္။ ထိုအထပ္မွာ စာေရးသူတို႕ မိသားစု ေနထိုင္သည္။ ထိုကေလးမေလး လင္မယားက အေပၚဆံုးထပ္မွာ ေနသည္။ အိမ္က်ယ္သည့္ အတြက္ တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ မေတြ႕ၾက။ ညေနဆိုလွ်င္ျဖင့္ ေအာက္ကိုဆင္းကာ အိမ္ေရွ႕ ကြက္လပ္မွာ ထိုင္စကားေျပာၾကသည္။ ကိုမင္းသိုက္ရဲ့ အမ်ိဳးသမီးက ရန္ကုန္သို႕ မၾကာမၾကာ ျပန္တတ္ရာ၊ သြားလိုက္လာလိုက္ ေနသည့္အတြက္ က်မႏွင့္ ထိုကေလးမေလး တို႕ အေဖာ္ျပဳကာ ေနၾကေလသည္။ 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္(၂၀)
                              ယေန႕ေခတ္ကာလမွာ နည္းပညာေတြ တိုးတက္တဲ့ အေလ်ာက္ လူငယ္လူရြယ္ေတြသာမက ငယ္ရြယ္လြန္းလွတဲ့  ကေလးေတြပါ နည္းပညာေတြ၊ စက္ပစၥည္းေတြကို ကိုင္တြယ္ အသံုးၿပဳေနၾကတာ အသံုးၿပဳတတ္တာ ၾကည့္ၿပီး ကိုယ့္ကေလးေတြ ငယ္စဥ္ကေတာ့ ကေလးပီပီ ဖန္ခုန္တိုင္း၊ တူတူပုန္းတိုင္း ကစားၾကတာ၊ ထုပ္ဆီးတိုး ေဘာလံုးကန္ စတာေတြသာ ကစားရင္း ကေလးဘဝ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတာ သတိရမိပါတယ္။ 
          စာေရးသူရဲ့ သမီးႀကီးဆိုပါက  လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္(၂၀) ၊ သူ႕အသက္ (၄)ႏွစ္အရြယ္ သူမ်ားေတြ ေက်ာင္းေနမွာမို႕ စာေတြေရး ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဆာ့တုန္း၊ တျခား  ကေလးမိဘေတြက စာေတြတတ္ေနၿပီလားလို႕ ေမးၾကရင္ စာေရးသူက အခုမွ (၄)ႏွစ္သာ ရွိေသးေၾကာင္း အသက္(၅) ႏွစ္ျပည့္မွ ေက်ာင္းစေနရမွာ ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း ျပန္ေျပာပါတယ္။ အဲဒီအခါ သူတို႕က စာေရးသူကို အံ့ဩတႀကီး ျဖစ္ကာ အခုေခတ္က ကိုယ္တို႕ေခတ္လို မဟုတ္တဲ့ အေၾကာင္း အသက္(၃)ႏွစ္ေက်ာ္ျပီ ဆိုတာနဲ႕  စာစ သင္ၾကတဲ့အေၾကာင္း၊ အသက္(၄)ႏွစ္ေလာက္ဆိုရင္ သူငယ္တန္းဖတ္စာ ကုန္ေအာင္ ဖတ္တတ္ေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း စာေရးသူကို ရွင္းျပပါတယ္။ အမ်ားတကာမိဘေတြ သားသမီးကို ဘယ္ပံုဘယ္လို ေက်ာင္းပို႕တဲ့ အေၾကာင္း ေျပာျပ ပါတယ္။ ဒါကို ၾကားတဲ့ စာေရးသူရဲ့ ခင္ပြန္းက သူ႕သမီးကို စာမသင္ဖို႕တားပါတယ္။ ဘဝတေလွ်ာက္ စာသင္ရမယ့္ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္လာမွာ ဒါ့ေၾကာင့္ ကေလးဘဝက ျပန္မရဘူး၊ ကေလးလုပ္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာဖိအားမွ မေပးပါနဲ႕၊ ေဆာ့ခ်ိန္တန္ေဆာ့၊ စားခ်ိန္တန္စားပါေစလို႕ ေျပာပါေတာ့တယ္။

 စာေရးသူလည္း စာေတြထဲမွာ ဖတ္ၾကည့္တဲ့အခါ ကေလးေတြကို စာဖတ္ျပတာ၊ ပံုေျပာျပတာ လသားကတည္က လုပ္ေပးလို႕ရတယ္၊ ကေလးေတြရဲ့ အသိဥာဏ္က မွတ္ႏိုင္တယ္၊ လက္ခံႏိုင္တယ္၊ (၃)ႏွစ္အရြယ္ကေလး တစ္ေယာက္ဟာ ဘာသာစကား (၃)မ်ိဳးေလာက္ကို တတ္ေျမာက္ လက္ခံႏိုင္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ စာေရးဖို႕ကေတာ့ ေစာလြန္းပါတယ္တဲ့၊ သူတို႕ရဲ့ လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြက အသက္(၅) ႏွစ္နဲ႕ (၆) ႏွစ္အရြယ္မွာသာ စာေရးဖို႕ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္လို႕ သိလိုက္ရပါတယ္။ ကေလးရဲ့ လက္ေခ်ာင္းေတြကို ခဲတံကိုင္ႏိုင္တဲ့ အက်င့္ ရဖို႕ဆိုရင္ ပံုဆြဲတာ ၊ ေဆးခ်ယ္တာ လုပ္ခိုင္းျခင္းက အေကာင္းဆံုးပဲလို႕ ဆိုထားပါတယ္။ 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 
လန္ဒန္ က ပန္းခ်ီ ျပတိုုက္ ေတြထဲမွာ  Serpentine art gallery ဆာပင္တုိုုင္း ဂယ္လာရီ က လည္း တမ်ိဴးတဘာသာ။
Tate ျပတိုုက္ေတြ လို ျပတိုုက္ပိုုင္ အျဖစ္ စုေဆာင္းထားတဲ႕ လက္ရမ်ိဴး မရွိပဲ။ Hayward  ျပခန္းတိုု႕လိုုပဲ အနုုပညာလက္ရာေတြ ခင္းက်င္းျပလုု႕ိ ရေအာင္ ေနရာကိုု စနစ္တက် တည္ေဆာင္ထားျပီး  ကြန္တန္ပိုုရာရီ အနုုပညာ လက္ရာေတြကိုုပဲ သီးသီးျခားျခား စီစဥ္ျပသတဲဲ႕ ဂယ္လာရီမ်ိဴးျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႕ ျပခန္းဒါရိုုက္တာနဲ႕  ကြ်မ္းက်င္ျပီး  ေခတ္သစ္ အနုုပညာ နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ထဲထဲ၀င္၀င္ ရွိလွတဲ႕ ပြဲ ခင္းက်င္းစီစဥ္သူေတြ ရွိတာေၾကာင္႕  ဆာပင္တိုုင္း က လုုပ္တဲ႔ ျပပြဲေတြဟာ တမ်ိဴးတဘာသာ ထူးျခားတာ မို႕  အနပညာေလာကမွာေက်ာ္ၾကားပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ဂယ္လာရီ ရဲ႕ တည္ေနရာက လည္း လန္ဒန္က အေက်ာ္ၾကားဆံုုး Hyde Park ဟိုုက္ပတ္ ပန္းျခံ နဲ႕  Kensington Gardens ကန္စင္တန္ပန္းျခံ နွစ္ခုု အလယ္ေခါင္ မွာ သီးသီျခားျခား တည္ရွိတာမိုု႕  ျပပြဲ ခန္းမထဲတင္ မက ျပင္ပ ပန္းျခံထဲမွာ ပါ ပန္းပုု ေတြကိုု  ၾကိုုက္သလိုု ေနရာခ် ခင္းက်င္း ျပသနိုုင္တာမိုု႕  လည္း နာမည္ၾကီးပါတယ္။