User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 
 
လန္ဒန္ က ပန္းခ်ီ ျပတိုုက္ ေတြထဲမွာ  Serpentine art gallery ဆာပင္တုိုုင္း ဂယ္လာရီ က လည္း တမ်ိဴးတဘာသာ။
Tate ျပတိုုက္ေတြ လို ျပတိုုက္ပိုုင္ အျဖစ္ စုေဆာင္းထားတဲ႕ လက္ရမ်ိဴး မရွိပဲ။ Hayward  ျပခန္းတိုု႕လိုုပဲ အနုုပညာလက္ရာေတြ ခင္းက်င္းျပလုု႕ိ ရေအာင္ ေနရာကိုု စနစ္တက် တည္ေဆာင္ထားျပီး  ကြန္တန္ပိုုရာရီ အနုုပညာ လက္ရာေတြကိုုပဲ သီးသီးျခားျခား စီစဥ္ျပသတဲဲ႕ ဂယ္လာရီမ်ိဴးျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႕ ျပခန္းဒါရိုုက္တာနဲ႕  ကြ်မ္းက်င္ျပီး  ေခတ္သစ္ အနုုပညာ နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ထဲထဲ၀င္၀င္ ရွိလွတဲ႕ ပြဲ ခင္းက်င္းစီစဥ္သူေတြ ရွိတာေၾကာင္႕  ဆာပင္တိုုင္း က လုုပ္တဲ႔ ျပပြဲေတြဟာ တမ်ိဴးတဘာသာ ထူးျခားတာ မို႕  အနပညာေလာကမွာေက်ာ္ၾကားပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ဂယ္လာရီ ရဲ႕ တည္ေနရာက လည္း လန္ဒန္က အေက်ာ္ၾကားဆံုုး Hyde Park ဟိုုက္ပတ္ ပန္းျခံ နဲ႕  Kensington Gardens ကန္စင္တန္ပန္းျခံ နွစ္ခုု အလယ္ေခါင္ မွာ သီးသီျခားျခား တည္ရွိတာမိုု႕  ျပပြဲ ခန္းမထဲတင္ မက ျပင္ပ ပန္းျခံထဲမွာ ပါ ပန္းပုု ေတြကိုု  ၾကိုုက္သလိုု ေနရာခ် ခင္းက်င္း ျပသနိုုင္တာမိုု႕  လည္း နာမည္ၾကီးပါတယ္။ 
  
ေလာေလာဆယ္မွာေတာ႕  ကမၻာမွာ လူသိ အမ်ားဆံုး နဲ႕ အေက်ာ္ၾကားဆံုး ပါဖြန္႕မင္႔  Performance အနပညာရွင္ မဒီနာအမရာမာဗစ္ Marina Abramovic ရဲ႕  ၅၁၂ နာရီ လိုု႕ အမည္ေပးထားတဲ႔ ပါေဖါင္းမင္႕ အႏုပညာ ျပပြဲ ခင္းက်င္းေနတယ္ ဆိုုတဲ႕ အတြက္ လန္ဒန္မွာ အခုလုုပ္လာလုပ္ေနျပီး အႏုအညာ စိတ္၀င္စားတဲ႕  ညီငယ္ ဗညား နဲ႕ အတူ ကန္စင္တန္ပန္းျခံ ထဲ ေႏြရာသီ ပန္းေတြနဲ႕ ငွက္ေတြၾကည္႔ရင္း လမ္းေလ်ာက္ သြားခဲ႔ ၾကပါတယ္။ ဒီလိုုေလ်ာက္သြားရင္း ၂၀၁၀ ခုုနွစ္ေလာက္က လန္ဒန္ က Lisson Gallery မွာ မဒီနာအမရာမာဗစ္ ရဲ႕ ျပပြဲကိုု လန္ဒန္မွာ လုုပ္တဲ႕  ျမန္မာ႕ အႏုပညာ ပြဲေတာ္ အတြက္ လန္ဒန္ ေရာက္ေနတဲ႕  ပါေဖါင္းမင္႕ အနပညာသမား မိုုးစက္နဲ႕ အတူ သြားၾကည္႔ခဲ႕ၾကတာ ကိုု သတိရေနမိျပန္ပါတယ္။ အဲဒီပြဲမွာ မဒီနာရဲ႕ ပါေဖါင္းမင္႕ လုုပ္ေနတဲ႕ ဓါတ္ပံုု တခ်ိဴ႕ နဲ႕ ပါေဖာင္႕မင္႕ မွတ္တမ္းဗီဒီယိုု ႏွစ္ခု ကိုု ျပသထားတာ ၾကည္႔ခဲ႕ရဘူးပါတယ္။ အဲဒီပြဲမွာ သေဘာအက် ဆံုုးလက္ရာကေတာ႔ မဒီနာနဲ႕  ငယ္စဥ္ဘ၀ ခ်စ္သူလည္း ျဖစ္ အနုုပညာလက္တြဲေဖၚ လည္း ျဖစ္ တဲ႕   အီလိုုင္  နဲ႕  မတ္တတ္ရပ္ကာ  ေလးနဲ႕ ျမွား ကိုု အီလိုုင္က ျမွားဘက္က ကိုုင္ မဒီနာက ေလးကိုုင္းဘက္က ကိုုင္ျပီး ႏွစ္ေယာက္သား ခႏၶာကိုုယ္ေတြကိုု ေနာက္ကိုု ယိုုင္ျပီး  ကန္ဆြဲထားၾကတဲ႔ ပါေဖါင္းမင္႕ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ေယာက္သားေနာက္ကိုု ကန္ျပီး ေလးနဲ႕ျမွားကိုု ဆြဲၾကတဲ႕ အခါ ျမားက ေလးကိုုင္းကိုု ကိုုင္ဆြဲထားတဲ႕ မဒီနာရဲ႕ ရင္၀ တည္႕တည္႕ ကိုု ခ်ိန္ရြယ္ထားျပီးသားျဖစ္ျပီး အခန္႕မသင္႔ လို႔ ျမွားကိုုင္ထားသူဖက္က လက္လြတ္သြားခဲ႕ရင္ ျမွားက မဒီနာရဲ႕ ရင္၀ကိုု ေဖါက္ထြင္း သြား နိုုင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႕ အတူတြဲလုုပ္တဲ႕ အနပညာရႈင္ နဲ႕ အျပန္အလွန္ နက္နက္ရွိဳင္းရွိဳင္း
နားလည္မွဳ ရွိမွ လုုပ္နိုုင္မဲ႕ ပါေဖာင္းမင္႕ မ်ိဴး ျဖစ္ပါတယ္။
                    
မဒီနာအမရာမာဗစ္နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ေနာက္ထပ္ မွတ္မွတ္ရရ ေျပာခ်င္တဲ႕ ပြဲကေတာ႔ ၂၀၁၂ ခုုနွစ္ က နယူးေယာက္က MOMA (Museum of Modern Art) လိုု႕ ေက်ာ္ၾကားတဲ႕ ေခတ္သစ္အနပညာျပတိုုက္မွာ လုုပ္သြားတဲ႕  The Artist is Present.ဆိုတဲ႕  ျပပြဲျဖစ္ပါတယ္။အဲဒီ ပဲြ မွာ မဒီနာ ရဲ႕ တသက္ တာ အနပညာျဖတ္သန္းမွဳ အတြင္း လုုပ္ခဲ႕သမွ် ပါေဖါင္းမင္႔ လက္ရာေတြကိုု မ်ိဴးဆက္သစ္ လူငယ္ ပါေဖာင္းမင္႕ အႏုပညာ ရႈွင္ ေတြက ျပန္ျပီး ေန႕စဥ္ ျပတိုုက္ထဲ မွာ ခင္းက်င္း တင္ဆက္ ခဲ႕ၾကပါတယ္။ဒီပြဲ ကိုု မၾကည္႕ လိုုက္ရေပမယ္႕ ဒီပြဲ အတြက္ သူတိုု႕ ျပတိုုက္ ရဲ႕ ဒါရိုုက္တာရယ္  ျပပြဲ စီစဥ္သူ ေတြရယ္ ဘယ္လိုု အဆင္႕ဆင္႕ ျပင္ဆင္ျပီး ခင္းက်င္းျပသခဲ႕ တယ္ဆိုုတာကိုု မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ႕ The artist is Present ဗီဒီယိုုေခြ ထြက္လာေတာ႕  ခ်က္ခ်င္း ပဲ ဝယ္ယူ ၾကည္႕ ရွဴ ခဲ႕ပါတယ္။
 
                                    
မဒီနာ ရဲ႕  ငယ္စဥ္ ဘ၀ မွာ လုုပ္ခဲ႕တဲ႔ လက္ရာေတြထဲ က အ၀တ္အစားမ၀တ္ပဲ တံုုးလံုုးလွဲ ေနျပီး ကိုုယ္ေပၚမွာ အရိုုးစု တခုုကိုု တင္ထားတဲ႕ လက္ရာ၊ပရိုုဂ်က္တာ ထိုုးခ်ထားတဲ႕ အလင္းေရာင္ေအာက္က နံရံ အျမင္႕ က  ရိုုက္သြင္းထားတဲ႕  ငုုတ္ေပၚ မွာ ကိုုယ္လံုုးတီး ခြထိုုင္ထားရတဲ႕  ျပကြက္ေတြ၊ လံုုးတီး ရပ္ေနတဲ႕  ေယာက္်ားတေယာက္နဲ႕ မိန္းမ တေယာက္ၾကားကိုု ပရိတ္သတ္က တိုုး၀င္ျပီး ထြက္ရတဲ႕ ျပကြက္ေတြ ကိုု လူငယ္ပိုုင္းေတြက ျပန္လုုပ္ၾကပါတယ္။ ဒါ အျပင္ မဒီနာ လုုပ္ခဲ႕တဲ႕ အထဲက ထူးျခားတဲ႕ လက္ရာ တခ်ိဴႈကိုု လည္း ဗီဒီယိုု ပရိုုဂ်က္တာေတြနဲ႔ ျပခန္းေတြထဲမွာ ထိုုးျပထားၾကထားၾကပါတယ္။ဒီလိုု လူငယ္ အနပညရွင္ေတြကိုု သူ႕လက္ရာေတြမွာ ျပန္ျပီး အစားထိုုးျပနိုုင္ဘိုု႕ မဒီနာက ေက်းလက္ေတာထဲက သူ႕ အိမ္ မွာ အားလံုုး ကိုု ေခၚ  ၃ရက္တိတိ သူတိုု႕ မိုုဘိုုင္းတယ္လီဖုုန္းေတြ ကိုု သိမ္းယူ ထားျပီး စခန္း၀င္ကာ မဒီနာ ရဲ႕ ေယာဂ က်င္႔စဥ္ဆန္ဆန္ လ႔က်င္႕ စဥ္ေတြ ကိုု အရင္က်င္႔ၾကရပါတယ္။
 
                                
MOMA ျပပြဲရဲ႕  အဓိက ျပကြက္ကေတာ႕  မဒီနာ က ခမ္းမ က်ယ္တခုု အလယ္ မွာ ထိုုင္ခံု ႏွစ္လံုး ခ်ထားျပီး တလံုး မွာ မဒီနာ ကိုုယ္တိုုင္ မနက္ ၁၀ နာရီ ျပတိုုက္ ဖြင္႕ခ်ိန္ကစျပီး ညေန ၅ နာရီ ျပတိုုက္ပိတ္ခ်ိန္  အထိ ထိုုင္ရာ က တခ်က္မထပဲ ထိုုင္ေနမွာျဖစ္ျပီး ပရိတ္သတ္ထဲက မည္သူမဆိုု သူနဲ႕ မ်က္နွာ ခ်င္းဆိုုင္က ထိုုင္ခံုု ကိုု လာထိုုင္ျပီး သူနဲ႕ မ်က္လံုးခ်င္းဆိုုင္ထိုုင္ၾကည္႕ျပီး ၾကိဳက္သေလာက္ ထိုုင္ျပီး ေနနိုုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ပါေဖာင္းမင္႔ အစီအစဥ္ ဟာ စိန္ေခၚခ်က္ အင္မတန္မ်ားတဲ႕ စိတ္ကူးျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ တမ္း မနက္ကေန ညေနထိ ကုုလားထိုုင္ေပၚမွာ မထပဲ  ၇ နာရီ တိတိ ထိုုင္ေနရဘိုု႔ ဆိုုတာ တရက္တေလ ဆိုုရင္ ျဖစ္နိုုင္ေပမယ္႕  ၃ လ တိုုင္တိုုင္ ေန႕စဥ္ လုပ္နိုင္ ဘို႕ ေတာ္ယံု စိတ္ဓါတ္ၾက႕ံ ခုုိင္ မွဳ မ ျဖစ္နိုုင္တဲ႕ကိစၥ တခုု ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ျပီးေတာ႕ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မဒီနာရဲ႕ အသက္က ၆၃ ႏွစ္ ရွိပါျပီ။ ဒါေပမယ္႕ မဒီနာ အေနနဲ႕  ဒီ အခက္အခဲကိုု ေအာင္ျမင္ေအာင္ေဆာင္ရြက္နိုုင္ခဲ႕သလိုု MOMA ရဲ႕ ရာဇ၀င္မွာ လည္း ပါေဖာင္းမင္႕ အနုုပညာ ျပပြဲ ကိုု အ ၾကီး က်ယ္ ခမ္းနားဆံုး တင္ဆက္ နိုုင္ခဲ႕ တဲ႔ ပြဲတပြဲ ျဖစ္ခဲ႕ပါတယ္။
   
                                                                     
ဒီလို စိန္ေခၚ မွဳ ေတြ ျပည္႕လ်မ္း ေနတဲ႕ ျပကြက္မ်ိုုဴးဟာ မဒီနာ အတြက္ေတာ႔ အခုမွ စခဲ႕တာေတာ႕ အဟုတ္ပါဘူး။ ၁၉၇၃ ခုုမွာ စလုုပ္တဲ႕ ပါေဖာင္းမင္႔ ျပကြက္မွာ ကိုုယ္႕လက္ငါးေခ်ာင္း ကိုု ၾကမ္းေပၚမွာ ျဖန္႔ထားျပီး လက္တဖက္က ၾကမ္းေပၚ စီခ်ထားတဲ႕ ဓါးေျမာင္ အလက္ ၂၀ ထဲ က တခုုျပီး တခုုေကာက္ကာ လက္ေခ်ာင္းေတြ ၾကားကိုု တရစပ္ ထိုုးစိုုက္ကစားျပေတာ႕ လက္ေခ်ာင္းေတြကိုု လည္း ထိုုး မိ ျပီး ေနာက္ဆံုုး ပရိတ္သတ္ထဲက ပါ ေတာ္ပါေတာ႕ ေအာ္ ယူရတဲ႕ ျပကြက္မ်ိဴးနဲ႕ သူ႕ပါေဖာင္းမင္႕ သမိုုင္းကိုုစတင္ခဲ႕သူျဖစ္ပါတယ္။ တံုုးလံုုးခြ်တ္ထားျပီး ၀မ္းဗိုုက္နားတ၀ိုုက္ကိုု ဓါးဦးခြ်န္နဲ႕ လွီးျပီး ၾကယ္ပံုုစံ အေရျပားကိုု ခြဲျပီး လုုပ္တာမ်ိဴးေတြ တံုုးလံုုးခြ်တ္ထားတဲ႕ ကိုုယ္ကိုု နံရံနဲ႕ ေျပးျပီး ရင္ဘတ္နဲ႕ နံရံကိုု တရစပ္ တခ်က္ျပီးတခ်က္ တိုုက္ေနတာမ်ိဴးေတြ ေျမေပၚမွာ ၾကယ္ပံုုသ႑ာန္မီးရွိဳ႕ထားတဲ႕  အလယ္မွာ မီးခိုုးေတြ အလယ္ အသက္ရွဴလိုု႕ မရပဲ လဲက် လုုနီးလို႔ ပရိတ္သတ္ထဲက ၀င္ဆြဲခဲ႔ရတာမ်ိဴးေတြ အၾကိမ္ၾကိမ္ ရွိခဲ႕ပါတယ္။ သူမ ဘာေၾကာင္႕ ဒီလိုု ပရိတ္သတ္ ႏွလံုုးသား ကိုု ပင္ပန္းေစမယ္႕ မိမိကိုုယ္ ကိုု ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္တဲ႕ ျပကြက္မ်ိဴးေတြ ဖန္တီးရတာလည္း လိုု႕ ေျခရာေကာက္ၾကည္႕ ျဖစ္ပါတယ္။
မဒီနာအမရာမိုုဗစ္ ကိုု ၁၉၄၆ဆားဗီးယားနိုုင္ငံမွာ ေမြးပါတယ္။ အေဖ ေရာ အေမ ပါ ေတာ္လွန္ေရးပါ ထပ္တန္းက ပါခဲ႕ျပီး ေနာက္မွာ အမ်ိဴးသား ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္လာကာ သူႈ႕ ငယ္ဘ၀ တေလ်ာက္လံုုးမွာ အေမလုုပ္သူက စစ္တပ္ စတိုုင္အတိုုင္း ထိန္းခ်ဳပ္ထားခဲ႕တယ္လိုု႕ဆိုုပါတယ္။ အင္တာဗ်ဴးတခုုမွာ သူမွတ္မွတ္ရရ ေျပာျပခဲ႕တာကေတာ႕ သူအေမ ကတခါ မွ ေပြ႔ဖက္ျပီး အနမ္းမေပးလဲ႕သလိုု ခ်စ္တယ္ ဆိုုတာလည္း မွတ္မွတ္ရရ မေျပာခဲ႕ဘူးလိုု႕ ဆိုုပါတယ္။ ဒီလိုုတင္းၾကပ္တဲ႕  စည္းကမ္းေတြ နဲ႕ ေမတၱာငတ္မြတ္စြာ ၾကီးျပင္းခဲ႕ရတဲ႕ မြန္းၾကပ္မွဳေတြ ေၾကာင္႔ပဲ သူ႕အနုုပညာေတြမွာ ျပင္းထန္တဲ႕  တုုန္႕ျပန္မွဳေတြ စိန္ေခၚမွဳေတြ အေငၚတူးမွဳေတြကိုု ေတြ႔ခဲ႕ၾကရတာလိုု႕ ဆိုုခ်င္ပါတယ္။သူ႔ျပကြက္ကိုု တိုုက္ရိုုက္ၾကည္႕ခဲ႕ရသူေတြ မေျပာနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ႕ ဗီဒီယို ကို ျပန္ၾကည္႕ရတဲ႕ ကြ်န္ေတာ္တိုု႕ကိုုယ္တိုုင္မွာ လာျပီး မြန္းၾကပ္လာေစပါတယ္။
 
                                           
ေနာက္ပိုုင္းမွာေတာ႕  အေရွ႕ဂ်ာမဏီ ကလာတဲ႕ ပါေဖာင္းမင္႕ အနပညာရွင္ အီလိုုင္ Ulay နဲ႕ ေတြ႔ျပီး အတူေနျဖစ္ကာ ႏွစ္ေယာက္တြဲ တင္ဆက္မွဳေတြ အမ်ားၾကီးလုုပ္ျဖစ္ခဲ႔ သလိုု ဒီတင္ဆက္မွဳတိုုင္းလိုုလိုုဟာ လည္း ပါေဖာင္းမင္႔ အနုုပညာ သမိုုင္းမွာ အေရးပါတဲ႕ မွတ္တိုုင္ေတြျဖစ္ခဲ႕ပါတယ္။ဥပမာ ႏွစ္ေယာက္သား မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုုင္ထိုုင္ကာ တေယာက္ပါးကိုု တေယာက္ တလွည္႕စီ အဆက္မျပတ္ရိုုက္ေနတဲ႔ ဟာမ်ိဴးေတြ။ ႏွစ္ေယာက္သား တံုုးလံုုးခြ်တ္ထားျပီး အေ၀းကေန ေျပးလာကာ တေယာက္နဲ႕တေယာက္ မ်က္နွာခ်င္းဆိုုင္ ျပီးကိုုယ္ခ်င္း ေျဖာင္းကနဲ အၾကိမ္ၾကိမ္ ေျပးတိုုက္တာ မ်ိဴးေတြ ေၾကာင္႔ ပရိတ္သတ္ဟာ ဒါ က အနုုပညာလုုိ႕ေတာင္ ေျပာလိုု႕ရပါ႕မလားလိုု႕ အေတြးပြါးရတဲ႕ ျပကြက္မ်ိဴးေတြ တင္ဆက္ျဖစ္ခဲ႕ၾကပါတယ္။သူတုု႕ိွ နွစ္ေယာက္ အိမ္လိုု ေနလိုု႕ရတဲ႕ ေနာက္တြဲပါတဲ႕ ကားတစီး ၀ယ္ျပီး ကားကိုု အိမ္လုုပ္ေနကာ ဘဏ္အေကာင္႕ မရွိ ၾကံဳ ရာမွာ ခ်က္ျပဳတ္စားျပီး ငါးႏွစ္ေက်ာ္ အတူေနခဲ႕ျပီး ပါေဖာင္းမင္႔ ေတြ အတုုလုုပ္ျဖစ္ခဲ႕ၾကသလိုု ဒ႑ာရီ ဆန္စြာ ျပန္လည္ခြဲခြါ ျဖစ္ခဲ႕ၾကတာကလည္း စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းလွပါတယ္။
 
                      
ဒီခြဲခြါျခင္းကိုု ျဖစ္ေစခဲ႔တဲ႕  ပါေဖာင္းမင္႔ကိုု မဒီနာ နဲ႔ အီလိုုင္တိုု႔ ဟာ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ တရုုတ္ျပည္က မဟာတံတိုုင္းၾကီးမွာ ျပဳလုုပ္ခဲ႕ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ တေယာက္က မဟာတံတိုုင္းၾကီးရဲ႕ တဖက္အစ ကိုုဘီ သဲကႏ ၱာရ က တေယာက္က တဖက္အစ ေတာင္တရုတ္ပင္လယ္ဘက္ကေန အလယ္ကိုု ဦးတည္ျပီး ေန႕စဥ္ထျပီး လမ္းေလ်ာက္ျပီး အလယ္မွာ ႏွစ္ေယာက္ေတြ႔ဆံုျပီး ပါေဖာင္းမင္႔ိိကုိ အဆံုးသတ္ၾကမွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ႕ ဒီ ကိစၥဟာ လြယ္ကူတဲ႕ အလုုပ္ေတာ႕ မဟုတ္ပါဘူး။ အထူးသျဖင္႕  ျပင္းထန္တဲ႕ ေဆာင္းရာသီဥတုုေအာက္မွာ ေန႕စဥ္ထျပီး မိုင္ေထာင္ခီ်တဲ႕ တံတိုုင္းၾကီး ေပၚမွာ လမ္းေလ်ာက္ျပီး လာဘိုု႕ အတြက္ လမ္းမွာ အိပ္ယာ ေသာက္ေရ အစားအစာ ေတြ ကိုု သယ္ျပီး  အနုုပညာရွင္ ႏွစ္ေယာက္ဟာ ေန႕စဥ္ လမ္းေလ်ာက္ျပီး လနဲ႕ခ်ီျပီး ေန႔စဥ္ေလ်ာက္ၾကရပါတယ္။ ေနာက္ဆံံုး ေတာ႔ ႏွင္းသဲသဲ ထဲ မွာ  ေရာင္စံု အလယ္ တေယာက္ တစ္လက္နဲ႕ အလယ္မွာ ဆံုေတြ႔နိုုင္ခဲ႕တာ ကိုု ကမၻာတ၀ွမ္း က ပါေဖာင္းမင္႕ အနုုပညာခ်စ္သူေတြ  အားလံုုး ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ ျမင္ေတြ႔နုုိင္ခဲ႕ ၾကပါတယ္။ သို႕ေပမယ္႕ ဒီဆံုေတြ႔မွဳဟာ မဒီနာအတြက္ေတာ႕ ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ မျဖစ္ခဲ႔ပါဘူး။အေၾကာင္းကေတာ႕ အလယ္မွာ ဆံုေတြ႔ျပီး တဦးကိုုတဦး ေပြ႕ဖက္နုုတ္ဆက္ၾကခ်ိန္မွာပဲ အီလိုုင္က တရား၀င္ အသိေပးလာတာကေတာ႕ လမ္းခရီးမွာ လိုုက္ပါကူညီေပး စကားျပန္လုုပ္ေပးတဲ႕ အမ်ိဴးသမီး နဲ႕  ကိုုယ္၀န္ရလာလိုု႕ လက္ထပ္ရေတာ႕မယ္လိုု႔ အသိေပးလာပါတယ္။
                       
 ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းတေယာက္လိုုေနလာၾကတဲ႕ ေမာင္ႏွံႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ လမ္းခြဲပါပဲ။ ဒီျဖစ္စဥ္ဟာ မဒီနာ ရဲ႕ ဘ၀မွာ ၾကီးစြာေသာ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။ သူကိုုယ္တိုုင္ မွတ္တမ္းရုုပ္ရွင္ကတဆင္႕ ျပန္ေျပာျပတာက ကြ်န္မ စိတ္ထဲမွာ ငါ ရုုပ္ကိုု ငါ မျပဳမျပင္ ျဖစ္သလိုုေနလိုု႕   ပိုုက္ဆံေကာင္းေကာင္း မရွာခဲ႕လို႕ ဒင္းငါ႕ ကိုု ျပစ္သြားတာ ဒီေန႕ကစျပီး ဘ၀ကိုု ေျပာင္းလဲ ျပစ္မယ္လိုု႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ႕ပါတယ္တဲ႔။တကယ္ပဲ ဆံုုးျဖတ္တဲ႔ အတိုုင္းလည္း မဒီနာတေယာက္ဟာ ဖက္ရွင္ဒီဇိုုင္းဆရာ ေတြနဲ႕ ျပဴျပင္၀တ္စားကာ နယူးေယာ ျပဇာတ္ရံုုေတြေလာကထဲကိုု ၀င္ခဲ႕ပါတယ္။ သူ၀င္လာျပီး တင္ဆက္တဲ႕ ျပဇာတ္ရံုု အတြင္း တင္ဆက္မွဳ ေတြရဲ႕ ဆန္းသစ္မွဳေၾကာင္႔ ျပဇာတ္ေလာက က ပရိတ္သတ္ေတြရဲ႕  အားေပးမွဳ ကိုု ရရွိတာမို႕ မဒီနာဟာ ေငြေရးေၾကးေရး အရပါ ၾကြယ္၀ေအာင္ျမင္တဲ႕ အနုုပညာရွင္တေယာက္ ျဖစ္လာခဲ႕ပါတယ္။       
 
              
                             
ဒါေၾကာင္႔ လည္း သူ႕ အသက္ ၆၃ ႏွစ္ ၂၀၁၂ မွာ လုုပ္တဲ႔ MOMA ျပတိုုက္ က ျပပြဲရဲ႕ ေနာက္ပိုုင္းရက္ေတြမွာ ျပတိုုက္ေရွ႕ ပရိတ္သတ္ေတြက ျပတိုုက္မဖြင္႕ခင္ ကတည္း က အျပင္မွာ နာရီေပါင္းမ်ားစြာၾကာတဲ႕ အထိ ေစာင္႕ျပီး လာအားေပးၾကပါတယ္။ ျပတိုုက္ၾကမ္းျပင္ေပၚ က မဒီနာ ေရွ႕က ကုုလားထိုုင္ေပၚမွာထိုုင္ျပီး မဒီနာနဲ႕  မ်က္လံုုးခ်င္း ဆိုုင္ျပီး ၾကည္႔ ခြင္႕ ရဘိုု႔ကိုု စိတ္ရွည္လက္ရွည္တန္းစီေစာင္႔ၾကပါတယ္။တကယ္ေျပာရရင္ ဒီလိုု လူႏွစ္ေယာက္ ထိုုင္ခံု နွစ္လံုုးနဲ႕  နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေအာင္ထိုုင္ျပီး ဆိုုင္ၾကည္႔တဲ႔ Durational Performance art တင္ဆက္မွဳ မ်ိဴးဟာ အသစ္တခုေတာ႔ မဟုုတ္ခဲ႔ပါဘူး။ ၁၉ ၈၀လြန္ႏွစ္ေတြက မဒီနာနဲ႕ အီလိုုင္ လမ္းမခြဲခဲ႕ၾကခင္ ႏွစ္ေယာက္တြဲ တင္ဆက္မွုုေတြ မွာ အၾကိမ္မ်ားစြာ တင္ဆက္ခဲ႕ဘူးပါတယ္။ ဒီတင္ဆက္မွဳ လုုပ္ခဲ႕တာနဲ႕ ပတ္စက္ျပီး အီလိုုင္ က အင္တာဗ်ဴးတခုမွာ ျပန္ေျပာတာက  ေနာက္ဆံုး ခႏၶာေဗဒ သေဘာတရား အရ မိန္းမေတြက ပိုုျပီး ၾကာၾကာထိုုင္နိုုင္တဲ႔ သေဘာရွိပံုုရတယ္ဗ်.။ကြ်န္ေတာ္ကိုုယ္က အလိုုလိုုက အရုုိးခ်ည္းဆိုုေတာ႕ ေနာက္ဆံုး ေနာက္ေက်ာဘက္က တအားထိုုးေအာင္႕လာေတာ႔ မရေတာ႔ဘူး သတ္မွတ္ထားတဲ႕ အခ်ိန္ မျပည္႔ခင္မွာပဲ ခံုု ကေန ထလိုု္က္ရေတာ႕တယ္။ သူတေယာက္ကေတာ႕ ထံုုးစံအတိုုင္း ဇြဲေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ဆက္လုုပ္တယ္ေလ။ေနာက္ဆံုုး အတိုုခ်ဳပ္ျပီးေျပာရရင္ ၈၀ခုုေလာက္က လုုပ္ခဲ႔ ဘူးတဲ႔ စိတ္ကူးကိုုပဲ ပရိတ္သတ္နဲ႕ တိုုက္ရိုုက္ ပါ၀င္ျပီး လုုပ္လိုု႔ ရေအာင္ ထပ္မံ ခ်ဲ႕ထြင္ျပီး တင္ဆက္ခဲ႔ တဲ႕ ၂၀၁၂ ခုုႏွစ္ က တင္ဆက္မွဳဟာ အသက္ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ႏွစ္ပိုုင္းေတြကိုုေရာက္လာတဲ႕   မဒီနာအမရာမိုုဗစ္ အတြင္ ပါေဖာင္းမင္႔ အနပညာ ရာဇ၀င္မွာ သမိုုင္းမွတ္တိုုင္ တခုု စိုုက္ထူနိုုင္ခဲ႔တယ္လို႔ ဆိုုရပါလိ္မ္႔မယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုုင္းမွာေတာ႕ မဒီနာ ကိုုယ္တိုုင္က လည္း သူဟာ ပါေဖာင္းမင္႕ အနုုပညာရဲ႕  အဖြားတေယာက္ ျဖစ္တယ္လိုု႔ ခံယူ ေျပာဆုုိလာခဲ႕ပါတယ္.။
 
                              
အခု ေလာေလာဆယ္ လန္ဒန္ျမိဳ႕ ွ Serpentine art gallery က ျပပြဲဟာ ၂၁၀၂ ခုုႏွစ္ျပီး ေနာက္ပိုုင္း မဒီနာ ရဲ႕ ေနာက္ထပ္ေျခတလွမ္း လွမ္းတက္ၾကည္႔ တဲ႕ ပြဲလိုု႕ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီပြဲမွာ မဒီနာ ရဲ႕ တင္ဆက္မွဳက ပုုိျပီး ရိုုးရွင္းလာျပီး Minimalist ပိုုဆန္လာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တိုု႕ ျပတိုုက္ေရာက္ေတာ႕ ျပတိုုက္ထဲ ကိုု ခ်က္ခ်င္း၀င္လိုု႕ မရေသးပဲ အျပင္မွာ ခဏ တန္းစီေစာင္႔ေနရပါေသးတယ္။ ျပတိုုက္၀န္ထမ္းတေယာက္က ေစာင္႔ျပီး ၾကီးၾကပ္ကာ အထဲကိုု အသုတ္လိုုက္လြတ္ေပးေနပါတယ္။ကြ်န္ေတာ္တိုု႕ အလွည္႕ေရာက္တဲ႕ အခါမွာေတာ႔  ၀န္ထမ္းလုုပ္သူက ျပတိုုက္ထဲေရာက္တဲ႕ အခ်ိန္မွာ တယ္လီဖုုန္း ကင္မရာ ကြန္ျပဴတာ အိုုင္ပက္ ဘယ္လ်ပ္စစ္ပစၥည္းကိုု မွ အသံုးျပဳခြင္႔ မရွိေၾကာင္း ပါလာတဲ႕ အိတ္္ေတြထဲ မွာ ပိတ္ျပီး အိတ္ေတြ အတြက္ ေသာ႕ကိုုယ္စီနဲ႕ ခတ္ သိမ္းထားနိုုင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးထားေၾကာင္း ရွင္းျပပါတယ္။ တကယ္ အထဲကိုု ေရာက္တဲ႕ အခါ အခန္းတခုုမွာ ရာနဲ႕ခ်ီတဲ႕ Lockers ေတြကိုု စီစဥ္ေပးထားတာမိုု႕  တယ္လီဖုန္း ကိုု ပိတ္ျပီး အိတ္ထဲထည္႕ကာ ေသာ႕ခတ္ထားခဲ႕ကာ ျပခန္းထဲ၀င္ခဲ႕ပါတယ္။
 
ျပပြဲတခုုလံုုး ကိုု အခန္းက်ယ္ (၃)ခန္း နဲ႕ စီစဥ္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ ပထမ ဆံုုး အခန္း က စတုုရန္းပံုု အခန္းက်ယ္ တခုု ျဖစ္ျပီး  အခန္း ရဲ႕ အလယ္ေခါင္မွာ ေျခာက္လက္မေလာက္ အျမင္႔ ရွိျပီး ၄ ေပ ပတ္လည္ေလာက္ က်ယ္တဲ႕ သစ္သားခံု ရွစ္ခံုုေလာက္ နဲ႕  လူတက္ရပ္ဘိုု႔ စင္တခုု ဖန္တီးထားပါတယ္။ အဲဒီစင္ေပၚမွာ ျပပဲြလာၾကည္႕သူေတြထဲက တခ်ိဴ႕ က တက္ျပီးရပ္ေနၾကပါတယ္။ အမ်ားစုု က မ်က္လံုုး ကိုု မွိတ္ထားၾကျပီး လူအနည္းငယ္ ကေတာ႕ မ်က္လံုုးကိုု ေယာင္ေယာင္ေလး ဖြင္႕ထားၾကပါတယ္။ အခန္းနံရံ ေလးဘက္ ပတ္လည္ရဲ႕ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာေတာ႕ က်န္တဲ႕ ပရိတ္သတ္ေတြက နံရံ ကိုု မွီျပီး  ၾကမ္းေပၚထိုုင္လ်က္ တမ်ိဴး မွီရပ္လ်က္တဖံုု ခံုုေပၚကလူေတြကိုု တိတ္တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္ ၾကည္႔ေနၾကပါတယ္။စင္ေပၚ မွာေရာ စင္ေအာက္မွာပါ ပရတ္သတ္ အမ်ားစုု ကိုု အကဲခတ္ၾကည္႔တဲ႕ အခါ အမ်ားစု က  လူငယ္ေတြ ျဖစ္ေနျပီး  တတ္နိုုင္သေလာက္ အာရံု ေတြ စူးစိုုက္ထားၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။ စင္ေပၚ မွာ ျငိမ္ျပီး ရပ္ေန ၾကတဲ႕ သူေတြက စိတ္ကိုု ဘယ္လိုုထားျပီး ရပ္ေနၾကမွန္း မသိရေပမယ္႕ ကြ်န္ေတာ႔ အဖို႔ ေတာ႕ အခန္းတခု လံုး ရဲ႕ အခင္းအက်င္း ဟာ အႏုုပညာျပခန္း တခုုထက္ တရားစခန္းတခု ကိုုေရာက္ေနသလိုု ျဖစ္ေနပါတယ္။ဒါေပမယ္႕ သူတိုု႔ေတြ အားလံုးလိုုလိုု ဟာ ေတာ္ေတာ္ကိုု အခ်ိန္ၾကာၾကာမလွဳပ္မရွက္ပဲ ရပ္ေနၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။တခ်ိဴ႕က်ေတာ႔လည္း ခဏပဲ ရပ္ျပီး ျပန္ဆင္းလာပါတယ္။ စင္ေပၚ က တခ်ိဴ႕က ဆင္းလာတာနဲ႕  နံရံမွီျပီး ရပ္ေနတဲ႕  အထဲက တခ်ိဴ႕ က အသာ စင္ေပၚ တက္ျပီး မ်က္လံုုးမွိတ္ရပ္ေနၾကျပန္ပါတယ္။
 
ေနာက္ အခန္းက်ယ္တခု ရဲ႕  အခင္းအက်င္း က ပိုုျပီး စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းပါတယ္။ အခန္းနဲ႕ အျပည္႔ လူတစ္ေယာက္ပဲ လွဲလိုု႔ ရတဲ႕  ေခါက္ကုတင္ အနိမ္႕    အေပါ႔စား ၅၀ ေက်ာ္ေလာက္ တန္းစီျပီ ခင္းက်င္း ခ်ထားပါတယ္။အဲဒီ ေခါက္ကုုတင္ေတြ အားလံုုးေပၚမွာ လူေတြအားလံုး အျပာေရာင္ ေစာင္ပါးေလးေတြျခံဳ ကာ ပက္လက္ အိပ္ေနၾကျပီး သူတိုု႕ ေခါင္းေတြ မွာ ဟက္ဖုန္းကိုုယ္စီ ေတြ႔ရတာမိုု႕ တရားတစံု တရာ သို႔မဟုတ္ ေတးသံ တခုုခုု ကိုနားေထာင္ေနၾကဟန္ရွိပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ၾကာတဲ႕ အခါ ကုတင္တစ္ခု ဆီ က မိန္းမ တဦး က ေစာင္ျခံဳ ကိုု ခြါ ျပီး ျပီး ထလာပါတယ္ ျပီးေတာ႕ ဟက္ဖုုန္း ကိုု အသာ ကုတင္ေပၚခ်ထားခဲ႕ျပီး  ထြက္သြားပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္းပဲ ပရိတ္သတ္ထဲက မိန္းမငယ္ တဦး ( ျပပြဲ မွာ ေစတနာ ၀န္ထမ္း လာကူေနသူ)က ပရိတ္သတ္ထဲက တေယာက္ကိုု အသာေလး လက္ဆြဲေခၚလာျပီး လြတ္ေနတဲ႕ ကုတင္ေပၚ ေနရာရာခ်ျပီး ဟက္ဖုန္း ကိုု လည္း တပ္ေပးျပီး ေစာင္ေလး ျခံဳေပးကာ ထားခဲ႕ပါတယ္။ ဒီလိုုနဲ႕ ကုုတင္ေတြ ေပၚ က တေယာက္ လြတ္တာနဲ႕  ပရိတ္သတ္ေတြထဲက တေယာက္မဟုုတ္တေယာက္က ၀င္ျပီး လွဲ အိပ္ ကာျဖည္႕ေပးပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕  ကြ်န္ေတာ္ လည္း လူတေယာက္ထ ထြက္သြားတဲ႕ ေနရာ ကိုု သြားျပီး ေခါင္းမွာ ဟက္ဖုုန္း ကိုု တပ္ဆင္ျပီး ေခါင္းအံုုးေပၚ လွဲခ်ကာ အသာေလး အေၾကာအခ်င္ေျဖခ် လိုုက္ပါတယ္။ ဟက္ဖုုန္းဆီ က ဘာသံမွ ထြက္မလာတာမိုု႕ အဲဒီေတာ႕ မွ ဒီဟက္ဖုုန္း က တခုုခုုကိုု နားေထာင္ဘိုု႕ မဟုုတ္ပဲ အျပင္ က အသံေတြကိုု မၾကားရေအာင္ လံုုး၀ တိတ္ဆိတ္ မွဳကိုု ခံစားေစခ်င္လိုု႔ တပ္ခိုုင္းထားတယ္ဆိုုတာ သိရပါေတာ႔တယ္။ အထူးသျဖင္႔ ျပခန္းေရာက္ေအာင္ ဆယ္ငါးမိနစ္ နီးနီး လမ္းေလ်ာက္လာခဲ႔ရတာမိုု႕ လူက အေတာ္ေလးေညာင္းေနတာ နဲ႔ ကုုတင္ေပၚမွာ ေခါင္းအံုုးနဲ႔ အက် အန တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ လွဲ အိပ္ လိုုက္ရတာ ေတာ္ေတာ္ေလး အရသာ ရွိတာမိုု႕  တတ္နိုုင္သေလာက္ အာရံုကိုု စုုစည္းျပီး ျငိမ္သက္သြာ ေအးခ်မ္းစြာ ဇိမ္ရွိရွိေလး လွဲ ေနမိလိုုက္ပါတယ္.။
 
မဒီနာရဲ႕ ဒီျပပဲြ တခုုလံုုးရဲ႕ ထူးျခားမွဳကေတာ႔ ပရိတ္သတ္ေတြ ကိုုယ္တိုုင္ အနပညာတင္ဆက္သူ ျပန္ျဖစ္ေနေအာင္ လုုပ္ထားျပီး တင္ဆက္သူနဲ႕ ပရိတ္သတ္ ကိုုျခားထားတဲ႕ မ်ဥ္းဟာ အပါးလ်ားဆံုး ျဖစ္ေနေအာင္ ဖန္တီးထားတာျဖစ္ပါတယ္။ေနာက္တခုက ေတာ႔  အနုုပညာတင္ဆက္မွဳ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွာ အနပညာ ကိုု မ်က္လံုး သိုု႕မဟုုတ္ နား နဲ႕ ျမင္ေတြ႕ၾကားနာ ခံစားရတာ ျဖစ္ေပမယ္႔ ဒီျပခန္းမွာေတာ႕ မဒီနာ ေပးခ်င္တဲ႕ အရသာကိုု မ်က္လံုုးပိတ္ နားကိုု ပိတ္ျပီး မွ ကိုုယ္ပိုုင္ အေတြ႔ အၾကံဳ အရ ျငိမ္းေအးမွဳ တိတ္ဆိတ္မွဳတိုု႕ ကိုု ခံစားနိုုင္ဘို႔  ဖန္တီးထားတာဟာျဖင္႕ တမူထူးျခားမွဳ တခုုလိုု႔ ဆိုုခ်င္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ လည္း ဆယ္မိနစ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္  လွဲ ေလ်ာင္း ေနျပီးမွ  အသာထ ျပန္ထြက္လာခ်ိန္မွာ ဆံပင္က်စ္ဆံျမီး နဲ႕ အနက္ေရာင္ ဂ်တ္ကက္ ၀တ္ဆင္ထားတဲ႕ မဒီနာ တေယာက္ ျပပြဲ လာတဲ႔  ပရိတ္သတ္တေယာက္ကိုု အသာ လက္တြဲေခၚလာ တာကိုု ေတြ႔လိုုက္ရပါတယ္။ဒါကေတာ႕ ဒီျပပြဲကိုု ၅၂၀ နာရီလိုု႕ မွည္႕ေခၚ ထားရတဲ႕ အေၾကာင္းရဲ႕ အဓိက အခ်က္ပါပဲ။ ဒီျပပြဲ မွာ မဒီနာက အရင္ ျပပြဲေတြမွာ လိုု ဘာကိုု တိတိက်က် သီးျခားလုုပ္ျပမွာ မဟုတ္ပဲ မနက္ (၁၀)နာရီ ျပတိုုက္ဖြင္႔ခ်ိန္မွာ ျပတိုုက္ကိုု သူက ဖြင္႕ ေပးမွာ ျဖစ္ျပီး ျပတိုုက္ထဲမွာ သူဟာ ျပပြဲလာ ပရိတ္သတ္နဲ႕ ညေန ျပတိုုက္ပိတ္ခ်ိန္ အထိ တေနကုုန္ အတူတူ ရွိေနယံုု ပဲ ရွိေနမွာ ျဖစ္ျပီး အဲလိုု ဘာမွ ထူးထူးျခားျခား မဟုတ္ပဲ ရွိေနျခင္း သာ သူ႔ရဲ႕ အနုုပညာတင္ဆက္မွဳ လိုု႕ ၾကိဳတင္ ေၾကညာထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႕ လည္း တခ်ိဴ႕ က မီဒီယာ ကတဆင္႔ ေ၀ဖန္ မွဳ တခ်ိဴ႕ ရွိခဲ႕ပါတယ္.။အဲလိုုသာ ဆိုု တိုု႕လည္းလုုပ္လိုု႔ရတာပဲ စသည္ျဖင္႔ေပါ႕ဗ်ာ။    
                       
 
 
ေနာက္တတိယ အခန္းကိုု ဆက္ထြက္လာ တဲ႔ အခါ ပထမ အခန္း ႏွစ္ခန္း ထက္ပိုုျပီး ရိုုးရွင္းတဲ႔ တင္ဆက္မွဳ ကိုု ေတြ႔ရပါတယ္။ ျပခန္းက ခန္းမက်ယ္ အရွည္ ျဖစ္ျပီး  အခန္းထဲမွာ ရွိတဲ႕  သူေတြအားလံုးဟာ ျမန္မာျပည္  ရိပ္သာေတြက ေယာဂီေတြ လမ္းေလ်ာက္သလိုု ပဲ နံရံ တဖက္ဆီ ဦးတည္ျပီး အေႏွးေလ်ာက္ေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ကြ်န္အေနနဲ႕ ေလ်ာက္ေနသူေတြ ဘယ္လိုုေလ်ာက္ရမယ္ဆိုုတဲ႕ တိတိက်က် ညြန္ၾကားခ်က္မ်ားရွိမလားလိုု႔ ရွာၾကည္႔ေပမယ္႔  ေတြ႔ရပါဘူး။ကြ်န္ေတာ္ တိုု႕ အဖို႔က ေတာ႕ ၾကြတယ္လွမ္းတယ္ခ်တယ္ ဆိုုတဲ႕ တရားစခန္းက ကမၼဌာန္း ညြန္ၾကားမွုု ေတြနဲ႕ သြားဘူးတဲ႕ အေတြ႔ အၾကံဳ ရွိတာမိုု႕ မဆိုုးဘူးဆိုုျပီး ၀င္ေလ်ာက္ရင္းၾကြတယ္လွမ္းတယ္ခ်တယ္ ၀င္လုုပ္ေနမိပါေတာ႕တယ္။ ဒီျပကြက္ကိုု ေတြ႔ေတာ႕ ပါေဖာင္႕မင္႔ အနုုပညာအေစာပိုုင္း ကာလမ်ားက ျဗိတိသ် အနပညာရွင္ ေဂးဘတ္ (Gilbert)  နဲ႕ ေဂ်ာ႕ခ်္ ( George) တိုု႕
ရဲ႕  ၁၉၇၀ ခုႏွစ္ က စားပြဲတခုေပၚ မွာ ႏွစ္ေယာက္တြဲ တင္ဆက္တဲ႔ Living Sculptures ဆိုတဲ႔ လွဳပ္ရွားမွဳ ကိုု သတိရေစပါတယ္။ အခု အခန္းမွာ ပရိတ္သတ္နဲ႕  တင္ဆက္သူ ဟာ ေတာ္ေတာ္ ေရာေရာေထြးေထြး ပိုုျဖစ္သြားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လိုု႔လဲဆိုုေတာ႕ လူေတြဟာ ခမ္းမထဲမွာ တင္ဆက္သူအျဖစ္ အေႏွးလမ္းေလ်ာက္ရင္း က တခ်ိန္ထဲမွာ ပဲ တျခားတဖက္ ကေန ကိုုယ္႕လိုုပဲ လမ္းေလ်ာက္လာတဲ ႔ သူေတြကိုု ၾကည္႔ ရွဳ ခံစား နိုုင္တဲ႔ အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။
ျပပြဲ တခုုလံုး က အခန္း ၃ ခန္းစလံုုး မွာ သိသိသာသာ ထင္ထင္ရွားရွား ခံစားနိုုင္တာ ကေတာ႕  တိတ္ဆိတ္မွဳ နဲ႕ ေအးခ်မ္းျငိမ္သက္ မွဳ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခုု ကေတာ႔ အရိုုးရွင္းဆံုး တင္ဆက္မွဳ ျဖစ္တာ တခ်က္ နဲ႕  ပရိတ္သတ္ရဲ႕ ပူးေပါင္းပါ၀င္ ပတ္သက္မွဳ ေပၚမွာ လံုး၀ မွီတည္ေနတဲ႔ တင္ဆက္မွဳ ျဖစ္ေနတဲ႕ အခ်က္တိုု႕ ဟာ ဒီလက္ရာမွာ ထင္ရားလွ ပါတယ္။အထူးသျဖင္႕ မဒီနာ ရဲ႕  ျပင္းထန္တဲ႔  စိန္ေခၚခ်က္ေတြ မ်ားလွတဲ႕ လူေတြကိုု ေျခာက္ေျခာက္ျခားျခား ျဖစ္ေစတဲ႕ ငယ္စဥ္ လက္ရာ ေတြ နဲ႕ ဆိုုရင္ သိသိသာသာ ကြဲျပားျခားနားသြားတာကိုု ေတြ႕ရပါတယ္။ 
ကြ်န္ေတာ္ သေဘာ အက် ဆံုုး ျဖစ္တဲ႕ ခံုု ေပၚ တက္ ျပီး မိနစ္ ၂၀ ေလာက္ အာရံုု စုုစည္းျပီး ျပခန္းထဲ မွာ ရွိေနသူ အားလံုုး နဲ႕ မဒီနာ ေပ်ာ္ရြင္ ျငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစေၾကာင္း ဆႏၵျပဳ ျပီး ေတာ႕  ျပန္ဆင္း လာတဲ႕ အခ်ိန္မွာ မဒီနာ က လည္း တန္းတန္းမတ္မတ္ ကိုုယ္႔ဆီေရာက္ လာျပီး လွဲ အိပ္တဲ႕ အခန္းထဲ သြားျပီး ျပီလားလိုု႔ လာေမးပါတယ္။ သြားျပီးေၾကာင္း အဲဒီ အခန္းထဲ မွာ လွဲ အိပ္ ရတဲ႕ အေတြ႕ အၾကံဳ ကိုု သေဘာက်တဲ႕ အေၾကာင္း နဲ႕ ဒီခံုု ေပၚ တက္ရပ္ ရတာ ကိုု ပိုုၾကိဳက္ေၾကာင္း ေျပာျဖစ္ပါတယ္။မဒီနာက ျပပြဲ တခုလံုး အေျခ အေနကိုု ေရာ ဘယ္လိုု ျမင္လဲ ေမးပါတယ္။ သူ႕ အေနနဲ႕ ဒီ စိတ္ကုုူးကိုု လက္ေတြ႕ ဒီေနရာ မွာ အေကာင္ထည္ ေဖၚ တဲ႕ ေနရာ မွာ ထင္သေလာက္ မလြယ္ကူေၾကာင္း တကယ္ အသက္၀င္ေန ဘိုု႕  ကိစၥ မွာ စိန္ေခၚမွဳ ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိတယ္လိုု႔ ဆိုုပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ က သိပ္စိုုးရိမ္စရာလို႔ မျမင္မိေၾကာင္း အခု အခန္းထဲမွာ ရိွေနတဲ႔  Vibration က ျပင္ပ နဲ႕ သိသိ သာသာ ကြဲျပားျပီး ေနတာ ထင္ရွားေၾကာင္း နဲ႔ ဒီလိုုမ်ိဴး ခံစားမွဳ မ်ိဴးကို ယူေက က ရိပ္သာ တခုု မွာ ၁၀ စခန္း၀င္တုုန္း ကလည္း ခံစားဘူးေၾကာင္းေျပာျပျဖစ္ပါတယ္။ အျပန္လမ္း တေလ်ာက္ မွာ ေတာ႔ မဒီနာ တေယာက္ နာရီေပါင္း ၅၂၀ ကိုု အခက္အခဲ မရွိ ဒီထက္ပိုုျပီး ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ျဖတ္သန္း နိုုင္ပါေစ ။ ဒီထက္မက ပိုုေလးနက္ျပီး ပိုုအဓိပါယ္ ျပည္႔၀တဲ႕  ဘ၀တသက္တာ ပါေဖာင္းမင္႕ မ်ိဴးကိုု လည္း ထပ္မံတူးေဖၚ တင္ဆက္နိုုင္ပါေစလိုု႔ စိတ္ဆႏၵ ျပဳ ရင္း ျပန္ခဲ႔ပါေၾကာင္း။
 
                                                                       ပန္းခ်ီထိန္လင္း