Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

                        

ျပီးခဲ႔တဲ႔ ဧျပီလ ၁၉ ရက္ေန႔ မနက္မွာ ကြ်န္ေတာ္၊ ဇနီးသည္နဲ႕ သမီး အၾကီးတို႕ ဟာ အိမ္ကေန မနက္ အေစာၾကီး ထကာ လန္ဒန္ျမိဳ႕ နာမည္ေက်ာ္ Tate Modern Gallery ကို ဘစ္စ္ကားနဲ႕ အေျပးအလြားသြား ၾကရပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ႕ Tate Modern မွာ ဧျပီလ(၁၇) ရက္ေန႔ကေန စက္တင္ဘာလ (၇) ရက္ေန႔ထိ ျပသထားတဲ႕ ဟင္နရီမားတီးစ္ Henri Martisse ရဲ႕ THE CUT- OUTS လို႕ အမည္ရတဲ႕ အထူး ပန္းခ်ီျပပြဲ ဟယ ပရိတ္သတ္ေတြ မ်ားျပားလြန္းလို႕ Tate Members အဖြဲ႕၀င္ထားသူေတြ ကို သီးျခားမနက္ပိုင္း ျပခန္း မဖြင္႕ ခင္မွာ အရင္ ဝင္ခြင္႔ေပးျပီး ေစာေစာစီးစီး ေအးေအးေဆးေဆး ၾကည္႕ လို႕ ရေအာင္ စီစဥ္ေပးထားတာမို႕ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႕ ဟိုေရာက္တဲ႕ အခါ ကိုယ္ေတြထက္ ဝိရီယ ေကာင္းျပီး ေစာေရာက္ေနတဲ႕ လူတတန္းၾကီးက ေစာင္႔ေနၾကပါတယ္။ လန္ဒန္ကို အလည္လာတဲ႕ သမီးလုပ္သူက တန္းစီေစာင္႔ေနတဲ႕ သူေတြကိုေရာ ေနာက္ထပ္ ေရာက္လာေနတဲ႕ အဘိုးၾကီးအဖြါးၾကီးေတြကို ၾကည္႔ျပီး ဘာပြဲမို႕ ခုေလာက္ ေစာေစာစီးစီး ေစာင္႔ေနၾကရတာလဲ လို႕ ေမးပါတယ္။ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး မားတီးစ္ ရဲ႕ ပြဲ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ႕ အနုပညာကို ခ်စ္ခင္ၾကတဲ႔ သူေတြ မ်ားလြန္းလို႕ အဖြဲ႔ဝင္ကဒ္ျပားရွိသူေတြကို သီးျခားၾကည္႔နိုင္ဖို႔ စီစဥ္တဲ႔ပြဲျဖစ္ေၾကာင္း အဖြဲ႔ ဝင္ကဒ္ရွိသူေတြက အခမဲ႕ၾကည္႔နိုင္ေၾကာင္း ပံုမွန္ လာၾကည္႔တဲ႔ ပရိသတ္ အတြက္ေတာ႔ တဦးလ်င္ ေပါင္စတာလင္ ၁၈ ေပါင္ နဲ႕ လက္မွတ္ဝယ္ျပီး ၾကည္႔ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပေတာ႔  မွ တအံတၾသနဲ႕ အဲဒီေလာက္ေတာင္လားလို႕ ေမးရွာပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ဒီထက္ပိုေၾကာင္းနဲ႕ မားတီးစ္ ဟာ ႏွစ္ဆယ္ရာစု ရဲ႕ နည္းသစ္စတိုင္သစ္ အရွာေဖြနိုင္ခဲ႕ဆံုး ပန္းခ်ီဆရာတေယာက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပရပါတယ္။

          ကြ်န္ေတာ္႕ အေနနဲ႕ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ကေန ၂၀၁၄ အတြင္းမွာ မားတီးစ္ ရဲ႕ ပန္းခ်ီ ပန္းပု လက္ရာေတြကို  ျပတိုက္ေတြမွာေရာ အထူးျပပြဲေတြမွာပါ အၾကိမ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကည္႔ထားဘူးတာမို႕ အခု Tate Modern က လုပ္တဲ႕ ပြဲ မို႕ သာ လာရေပမယ္႕ သိပ္ထူးျခားမယ္႔ ပြဲ တခုလို႕ မေမ်ာ္လင္႔ခဲ႔မိတာ အမွန္ပါ။ မားတီးစ္ ရဲ႕ လက္ရာေတြ ထဲ မွာ အေကာင္းဆံုး လက္ရာ တခ်ိဴ႕ကို လြန္ခဲ႕တဲ႕ ငါးနွစ္ေလာက္က လန္ဒန္ျမိဳ႕ ေတာ္ဝင္ အနုပညာ အသင္းၾကီး ခမ္းမ မွာ ရုရွားက အနုပညာစုေဆာင္းသူေတြနဲ႕ ပတ္သက္တဲ႕ျပပြဲ မွာ ဆိုဗီယက္ရုရွား စတာလင္ ဦးေဆာင္ မွု ေအာက္ က ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ ၾကီးမ်ား သူတို႕ ကိုယ္ပိုင္ အိမ္ေတြ မွာ လ်ိဴ႕ဝွက္ဝယ္ယူ စုေဆာင္းထားတဲ႕ လက္ရာေတြ ထဲ မွာ ေတြ႔ခဲ႕ရဖူးပါတယ္။ မားတီးစ္ လက္ရာေတြ ထဲ က အေကာင္းဆံုး လံုးတီးမိန္းမေတြ ပန္းခ်ီကားေတြ ဟာ ဆိုဗီယက္ရုရွားကာလက ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြ လက္ထဲေရာက္ေနတာဟာ အနုပညာ ခ်စ္သူ ေတြ အတြက္ေတာ႔ ျပံဳးစရာပါ။

          အခုပြဲ ရဲ႕ ထူးျခားမွဳ ကေတာ႔ နာမည္ေက်ာ္ အနုပညာပြဲစီစဥ္သူတဦးျဖစ္တဲ႕ Nicholas Thornton  က ဟင္နရီမားတီးစ္ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္ကေန ေသဆံုးခ်ိန္ ၁၉၅၄ ခု ႏွစ္ အတြင္း ေရာင္စံုကၠဴ ေတြ ကို ကတ္ေက်း နဲ႕ ကိုက္ ျဖတ္ညွပ္ျပီး ေတာ႔ ေကာ္နဲ႕ကပ္ ဖန္တီးခဲ႕တဲ႕ လက္ရာေတြကို ခ်ည္း သီးျခားတင္ဆက္ တဲ႕ ပြဲ ျဖစ္ေနတာ ထူးျခားခ်က္ပါပဲ။ကြ်န္ေတာ္ ျမန္မာအနုပညာရွႈင္ ေတြ ေခၚၾက သလို ဆိုရင္ေတာ႔  ျဖတ္- ညွပ္- ကပ္ ေတြ ဆိုပါေတာ႕ ဗ်ာ။ သိၾကတဲ႕ အတိုင္း မားတီးစ္ ဟာ အသက္ရွည္သလို သူ႕တသက္တာလံုးမွာ အနုပညာ လက္ရာေပါင္းမေရမတြက္ နိုင္ေအာင္ ဖန္တီး သြားခဲ႕သူ ျဖစ္တာမို႕ အနုပညာခ်စ္သူေတြ  က အေရာင္ေတြ သူ႕ စုတ္ခ်က္ေတြကို ျမင္လိုက္တာနဲ႕ လက္မွတ္ကို ၾကည္႔စရာ မလိုပဲ ဒါ မားတီးစ္ ကား မားတီးစ္ စတုိင္လို႕ တေခတ္ထူ ထားသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႕ ဒီပြဲမွာ ေတာ႕ အနုပညာ ခ်စ္သူမ်ားဟာ မားတီးစ္ ကို အသြင္ တမ်ိဴးနဲ႕ ေတြ႔ၾကရပါတယ္။

 

           ျပပြဲ ထဲ မွာ အခန္း ၁၄ ခန္းတိတိ ျပသထားပါတယ္။ပထမဆံုးအခန္းမွာေတာ႕ မားတီးစ္ ဟာ ဒီ ျဖတ္ညွပ္ကပ္ နည္းကို အနုပညာ ဖန္တီးတဲ႕ နည္းတခု အေနနဲ႕ မဟုတ္ပဲ ကင္းဘတ္ေပၚ မွာ သူတကယ္ ဆြဲ မဲ႕ သက္ျငိမ္ ပန္းခ်ီကားတကားအတြက္ အေရာင္နဲ႕ အထား အသို ေကာင္းမေကာင္းသိခ်င္လို႕ ေရာင္စံု စကၠဴစေတြကို သူေရးဆြဲ မယ္႔ အေၾကာင္းအရာေတြျဖစ္တဲ႕ ခရုခြံ ပန္းသီး ေရဖန္တေကာင္း ေကာ္ဖီအိုး ပံုေတြ ကတ္ေက်းနဲ႕ ကိုက္ကာ ကင္းဘတ္ေပၚ မွာ ပင္အပ္ နဲ႕ ထိုးျပီး ေကာင္းမေကာင္း အရင္ ၾကည္႔ျပီးေတာ႔ သူ အၾကိဳက္ဆံုးပံုစံ ရျပီး ကာမွာ အဲဒီ အတိုင္းကင္းဘတ္စေပၚမွာ ေရးဆြဲခဲ႕တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ အခန္းထဲ မွာ သူဆြဲျဖစ္ခဲ႕တဲ႔ ဆီေဆး ပန္းခ်ီကား နဲ႕ တြဲျပီး မားတီးစ္ ရဲ႕ ေနာက္ထပ္ အနုပညာမ်က္ႏွာစာတခု ဆီကို ပထမ ေျခလွမ္းျဖစ္တဲ႔  ္ ျဖတ္ညွပ္ကပ္ လုပ္ခဲ႔ တဲ႔ စကၠဴ ေတြကို သူ လုပ္ခဲ႔ အတိုင္း ကင္းဘတ္စေပၚမွာ ပင္အပ္နဲ႕ ျပန္ထိုးျပီး မွန္ေဘာင္ အေသသြင္းကာ ယေန႔ထိ ထိမ္းသိမ္းထားတဲ႔ လက္ရာေတြကိုပါ တြဲျပီး ျပသထားပါတယ္။        

                                    

          အခန္း ၂ မွာေတာ႕ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္ တုန္းက နာမည္ေက်ာ္ ဘဲေလး ကကြက္ ဖန္တီးရွင္ Loonide Massine ကေန Dmitri Shostakovich ရဲ႕ ဆင္ဖိုနီ အမွတ္တစ္ ဂီတ အတြက္ ကကြက္ေတြ တီထြင္ဖန္တီးတဲ႕ အခါ မားတီးစ္ ကို ကေျခသည္ေတြ အတြက္ ဝတ္စုံနဲ႕ ဇာတ္ခံု ေနာက္ခံ အျပင္အဆင္ေတြ တာဝန္ယူ ခဲ႕ရပါတယ္။ မားတီးစ္ Dmitri Shostakovich ရဲ႕ ဆင္ဖိုနီ ကို အေရာင္ ငါးေရာင္ ခြဲျပီး ဘာသာျပန္ကာ စကၠဴစေတြကို ျဖတ္ညွပ္ကပ္ျပီး ကေျခသည္ေတြ ဝတ္စံုေတြ နဲ႕ ေနာခံ ကားခ်ပ္ကို သရုပ္ေဖၚ ခဲ႕ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ခံ ကားခ်ပ္ အတြက္  အေမရိကန္ အနုပညာ စုေဆာင္းသူ Albert Barnes က မားတီးစ္ ကို အလုပ္အပ္ခဲ႕တာပါ.။ အဲဒီ လက္ရာေတြ မွာ မားတီး က တတ္နိုင္သေလာက္ ကကြက္ေတြ ရဲ႕ လွဳပ္ရွားမွဳေတြ နဲ႕ ဂီတ ရဲ႕ စည္းဝါး  နရီ ေတြ  ကို ေပၚ လြင္ေအာင္ ၾကိဳးစားထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

အခန္း ၃ မွာ မားတီးစ္ ရဲ႕ ျဖတ္ညွပ္ ကတ္ သရုပ္ေဖၚ  မူရင္းလက္ရာ အမ်ားအျပားကို တနစ္တက်  မွန္ ေသတၱာ ရွည္ ေတြ ထဲ မွာ တန္းစိီ ျပီး ျပထားတာ တအံ႕တၾသ ေတြ႔ ရတယ္ ခင္ဗ်။ အထူးသျဖင္႔ ဒီ လက္ရာေတြ ဟာ ကဗ်ာ သရုပ္ေဖၚ ေတြ နဲ႕ Jazz ဆိုတဲ႕ အနုပညာ စာအုပ္ အတြက္ ဒီဇိုင္း လက္ရာ ေတြ ျဖစ္ခဲ႕ ပါတယ္။ ဒီလက္ရာ ေတြ မွာ  မားတီးစ္ အေနနဲ႕ စာအုပ္ အတြက္ ဒီဇိုင္း ဆိုတာ ထက္ ေနာက္ ထပ္ သူ႔ ရဲ႕ အနုပညာစတိုင္ သစ္ တစ္ခု အျဖစ္ သေဘာက် လာတဲ႕ ပံု ေတြ႔လာရတယ္ လို႕ အကဲျဖတ္ေတြ က ဆိုပါတယ္။

ဒီလို နဲ႕ ဒီေလာက္ မ်ားျပားလွ တဲ႕ ျဖတ္ညွပ္ကတ္ လက္ရာေတြကို ဒီျပပြဲ မွာ တေပါင္းတည္းစုစည္း ျပီး အင္နဲ႕အားနဲ႕ ျဖစ္လာ ေအာင္ စီစဥ္ ေပးနိုင္ ခဲ႕ တဲ႕ အတြက္ တအံ႕ တၾသ နဲ႕ ဆက္ ၾကည္႕ လာတုန္း အခန္း ၄ ေရာက္တဲ႕ အခါ ပိုျပီး မွင္သက္ မိသြားပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ႕ ဘယ္လို မွ ေမ်ာ္လင္႕ မထားတဲ႕ အရြယ္အစာ ၾကီးမ်ား လွတဲ႕ ျဖတ္ညွပ္ကတ္ လက္ရာေတြ ထပ္ေတြ႔ရလိုက္ရတဲ႕ အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရာ အမည္ကို ေတာ႕ ပင္လယ္နဲ႕ ေကာင္းကင္ တို႕ စတင္ ျခင္းလို႕ မားတီးစ္ ရဲ႔ အနီကပ္ တပည္႔ တေယာက္က ေျပာခဲ႕တယ္ လို႕ ဆိုပါတယ္။ တကယ္ေတာ႕ ဒီလက္ရာ ဟာ မူရင္းဇစ္ျမစ္ကို လိုက္ရင္  မားတီးစ္ ရဲ႕ ပဲ ရစ္ျမိဳ႕ က သူေနခဲ႔ တဲ႔ တိုက္ခန္းထဲက နံရံေပၚ မွာ ဖန္တီးခဲ႕တာ လို႕ ဆို ပါတယ္။  အခန္းထဲမွာ ညွပ္ကပ္ဘို႕ နံရံ အလြတ္ က ႏွစ္ဘက္ရွိတာမို႕ နံရံ တခုေပၚမွာ ေလထဲ ပ်ံဝဲ ေနတဲ႕ ငွက္ အရြယ္မ်ိဴးစံု ေနာက္ျပီး သစ္ ခက္ သစ္ရြက္ ပံု ေတြ ျဖစ္ျပီး ေနာက္ နံရံ တခုမွာ ေတာ႕ ငါးေတြ နဲ႕ ေရေအာက္ မွာ ေတြ႕ရတတ္တဲ႕ ေရေမွာ္ လိုလို ပံု ေတြ တျခားသက္ရွိနဲ႕ သႏၱ ာ ေက်ာက္ဆြယ္ လို ပံုေ လးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပံု ေတြ ကို မဖန္တီး ခင္ ၁၆ ႏွစ္ ေလာက္က တဟီရီကြ်န္းကို သြားလည္ပတ္ ခဲ႕ စဥ္က ေန႕စဥ္ လိုလို ေရကူး ေရငုတ္လုပ္ ခဲ႕ စဥ္ က ျမင္ကြင္းေတြ က မွတ္ဥာဏ္ မွာ ေပၚ လာျပီး ဒီပံု ေတြ ဖန္တီးျဖစ္ဘို႕ တြန္းအားေပးခဲ႕တယ္လို႕ မားတီးစ္က ေျပာပါတယ္။ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီ လက္ရာေတြ မွာ မားတီးစ္ဟာ ေနာက္ထပ္ သူ႕ေတြ႔ထားတဲ႕  အနုပညာ ဖန္းတီးနည္းတခုထဲ မွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီးနဲ႕ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စကၠဴ တခ်ပ္ျပီးတခ်ပ္ အဆက္မျပတ္ ကတ္ေက်း နဲ႕ ညွပ္သြားခဲ႕တယ္ဆိုတာကို ထင္ထင္ ရွားရွားၾကီး ေတြ႔ေနရပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းကေတာ႕ သူဟာ အသက္ၾကီးလာတဲ႕ အတြက္ အျပင္ကို ထြက္ နိုင္နိုင္ခ်ိန္ လည္း နည္း သြားတာမို႕ သူ႕ ရဲ႕ အပိ္ခန္းထဲ ကို ျပင္ပ ကမၻာ တခုကို အနုပညာ ဲ႕ ဆြဲ ထည္႕ သြားခဲ႔တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ႕ ျဖင္႔ မာတီးစ္ရဲ႕ အိပ္ခန္း နံရံေပၚက လက္ရာ ဟာ ကမၻာေက်ာ္ ျပတိုက္ ၾကီးထဲ မွာ မိန္႕ မိန္႕ ၾကီး ေနရာ ယူလို႕ ေနပါေတာ႔တယ္။

                                              

  ေနာက္ တခန္းမွာ ေပ ငါးဆယ္ေလာက္ ရွိတဲ႕ အလြန္ၾကီးတဲ႕ ျဖတ္ညွပ္ကတ္ လက္ရာၾကီး ႏွစ္ခုက ဆီးၾကိဳ ေနပါတယ္။ ဒီလက္ရာ ေတြကို ျပင္သစ္နိုင္ငံေတာင္ပိုင္းVence က သူ႕စတူဒီယို ၾကီး ရဲ႕ နံရံ ေပၚမွာ ဖန္တီးခဲ႕တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ မားတီးစ္ ဟာ ဘီးတပ္ ကုလားထိုင္နဲ႕ သြားလာ ေနရပါျပီ။ ဒီ လက္ရာေတြကို ဘီးတပ္ကုလားတိုင္ေပၚ မွာ ကတ္ေက်း တလက္ နဲ႕ သစ္ပင္ သစ္ခက္ ေတြ ပံု ေတြကို မရပ္မနား ညွပ္ခ်ျပီး သူ႕ လက္ေထာက္လုပ္သူက နံ ရံ ေပၚ မွာ မားတီးစ္ ေစခိုင္းတဲ႕ အတိုင္းသြားကပ္ေပးရတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ ဒီ ျဖတ္ထားတဲ႕ ပံု သ႑ာန္ အမ်ိဴးမ်ိဴး ထြက္ေနတဲ႕ စကၠဴ ခ်ပ္ေတြကို နံရံ ေပၚ တင္တဲ႔ အခါ မားတီးစ္ အလိုက် တခါတည္း မကပ္ေသးပဲ အမ်ိဴးမ်ိဴး လွည္႔ျပီး ျပီး အထားအသို ကို ကစားျပီး မွ အေသကပ္ရတယ္ ဆိုပါတယ္။အထူး သျဖင္႔ ဘီတပ္ကုလားထိုင္ နဲ႕ အျပင္ မထြက္ေတာ႕ နိုင္တဲ႕ အတြက္ မားတီးစ္ က သူ႕စတူဒီယို ကို အျပင္ ဘက္ က သစ္ပင္ သစ္ခက္ေတြ နဲ႕ ေလတိုးတိုင္း ယိမ္းကေနတဲ႕ ေတာအုပ္ကေလးတခု ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးခဲ႕တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ စတူဒီယိုထဲ က နံ ရံ ႏွစ္ခ်ပ္ကို သေဘၤာတည္ေဆာက္သူ တေယာက္က ႏွစ္ခ်ပ္ စလံုးကို ဝယ္ယူျပီး သူ႕ သေဘၤာေပၚမွာ ေဘာင္သြင္းျပီး ခ်ိတ္ဆြဲ ျပသထားဘို႕ ဝယ္ယူခဲ႕ျပီး မားတီးစ္ က သေဘာၤေပၚ မွာ ေရေငြ႕သိပ္မ်ားတဲ႕ ေလထု ေၾကာင္႔ သူ႕ ျဖတ္ညွပ္ကပ္ စကၠဴ လက္ရာေတြ ပ်က္စီးသြားနိုင္တယ္လို႕ ယူဆျပီး ေရာင္းခ်ဘို႕ ျငင္းဆိုခဲ႕ တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ဒီလက္ရာေတြ မွာ အရင္ ေရွ႕မွာ ေတြ႔ခဲ႕သလို အေရာင္ပါတဲ႕ စကၠဴတရြက္ကို ကတ္ေက်းနဲ႕ကိုက္ျပီး နံရံေပၚကပ္ယံု မဟုတ္ေတာ႕ဘဲ ညွပ္ထားတဲ႕ စကၠဴ အရြယ္အစားအလိုက္ အထပ္ထပ္ ထပ္ကာ ပိုျပီး ဆန္းျပားတဲ႕ ဒီဇိုင္း အဆင္အေသြးမ်ိဴးရလာေအာင္ ဖန္တီးထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ ပိုျပီး ေမွာ္ဆန္လာတယ္လို႕ေျပာရင္ ပိုမွန္ပါလိမ္႕မယ္။ 

                                      

          ေနာက္  အခန္းေတြမွာ မားတီးစ္ ဟာ သူ အသစ္ ေတြရွိခဲ႕တဲ႕ စတိုင္သစ္ အေပၚမွာ ပို ျပီး အာရံု စိုက္လာတဲ႕ အေနနဲ႕  ဘုရားေက်ာင္း ျပဴတင္းေပါက္ ဒီဇိုင္းေတြ အတြက္ပါ ဒီ ျဖတ္ညွပ္ကပ္ စကၠဴ ေတြ အတိုင္း ထုတ္လုပ္ခဲ႕ပံုေတြ ကို ေတြ႔ရပါတယ္။ .ေနာက္ အခန္းတခန္းမွာေတာ႔ အျပာေရာင္ လံုးတီးမယ္မ်ား ဆိုတဲ႕ စီးရီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစီးရီးမွာ အျပာေရာင္ စကၠဴခ်ပ္ေတြကို အမ်ိဴးမိ်ဴးေသာ မိန္းမလံုးတီးကိုယ္ေနဟန္ေတြ ရေအာင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မနားတမ္း ညွပ္ျပီး ဖန္တီး သြားခဲ႕ပံုမ်ားကို ခင္းက်င္းျပသထားပါတယ္။ျပပြဲ တခုလံုးမွာ အထူးျခားဆံုးကေတာ႕ အခန္းနံပတ္ ၁၁ မွာ ျပသထားတဲ႕ ပန္းခ်ီကားၾကီး ၃ ခ်ပ္ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ဒီကားေတြကို ၁၉၅၃ သူ မေသဆံုးခင္ တစ္ႏွစ္မွာ  ဖန္တီးသြားခဲ႕တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကားသံုးခ်ပ္ဟာ ေရွ႕မွာ ဖန္တီးခဲ႕တဲ႕ ျဖတ္ညွပ္ကပ္ ကားေတြနဲ႕ ဘာမွ မဆိုင္ေတာ႕ သလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ဒီကားၾကီးေတြမွာ ကတ္ေက်းနဲ႕ သိပ္ မညွပ္ေတာ႔ပဲ အနီေရာင္ အစိမ္းေရာင္ အျဖဴေရာင္ အစိမ္းန အျပာေရာင္ စကၠဴ ခ်ပ္ၾကီးေတြကို လက္ အခ်ိဴ႕ ေနရာေတြမွာ ဆြဲဆုပ္ျပီး အခ်ပ္လိုက္နီးနီး ဘုတ္ျပားၾကီးေပၚမွာ ကပ္ျပီး ဖြဲ႕စည္းထားတာျဖစ္ပါတယ္.ျပီးေတာ႕ နာမည္ေပးပံုမွာလည္းထူးျခားပါတယ္ ကားတကားကို The Snail လို႕ အမည္ေပးထားခဲ႕ပါတယ္။

                                                              

                                                                                      The Snail

          ဒီျပပြဲမွာ အဘိုးၾကီး မားတီးစ္ ကို အရင္ေတြ႔ ဘူးေနတဲ႕ မားတီးစ္နဲ႕ လံုးဝမတူ တဲ႕ ေနာက္ လူတေယာက္ အျဖစ္ ရာခိုင္ႏွဳန္းျပည္႔ ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ဒီျပပြဲ တေနရာမွာ နံရံေပၚကို ပရိုဂ်က္တာနဲ႕ ထိုးျပထားတဲ႔ ရုပ္ရွင္ မွတ္တမး္ထဲမွာ မားတီးစ္ ဒီလက္ရာေတြ ဖန္တီးခဲ႕စဥ္က ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ ေပၚမွာ ကတ္ေက်း တလက္နဲ႕ စကၠဴ ခ်ပ္ေတြ ကို တခ်ပ္ျပီး တခ်ပ္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီး အဆက္မျပတ္ လွီးျဖတ္ေနပံုကိုၾကည္႔ျပီး ပရိတ္သတ္ေတြကပါ ေပ်ာ္ရြင္ၾကပါတယ။္ စုတ္တံေတြ ေဆးစပ္ျပားေတြ ေဆးေတာင္႔ေတြကို လက္နက္ အျဖစ္သံုးျပီး လူေတြကို သူမတူေအာင္ ရိုးစင္းလွတဲ႕ စုတ္ခ်က္ေတြနဲ႕ ဖမ္းစားခဲ႕ရာက အသက္ၾကီးလို႕ စုတ္မကိုင္ေတာ႕ တဲ႕ အေျခအေနမွာ ကတ္ေက်း တလက္ ကိုကိုင္ျပီး ေနာက္ထပ္ မားတီးစ္ တေယာက္ အျဖစ္ ေမြးဖြါးကာ အနုပညာသမိုင္းေၾကာင္းမွာ အနုပညာနည္းသစ္တခု ထားေပးခဲ႕ပံုကို ျမင္ေတြ႔ရတဲ႕ အခါ သူနဲ႕ မေရွးမေနွာင္းေက်ာ္ခဲ႕ ၾကတဲ႔ အျခားအနုပညာရွင္ အဖိုးၾကီးေတြ အေၾကာင္းကိုပါ ဆက္စပ္ေတြးမိခဲ႔ပါတယ္။

          ပထမဆံုးႏွိဳင္းယွဥ္ေတြးစရာ ေခါင္းတဲ႕ေရာက္လာတဲ႔ ေနာက္ အဖိုးၾကီးတေယာက္ကေတာ႕ Claude Monet ကေလာဒ္မိုေနးျဖစ္ပါတယ္။ အဖိုးၾကီး မိုးေနးဟာ အဖိုးၾကီးမားတီးစ္ ထက္ ေလာကဌာန္ဆိုးမ်ားစြာကို အသက္ၾကီးမွ ၾကံဳ ေတြ႔ခဲ႕ရသူျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ ၁၉၁၁ မွာ ဒုတိယဇနီး လုပ္သူေသဆံုးခဲ႕ရျပီး ေနာက္မၾကာခင္ သားအၾကီးဆံုးျဖစ္သူပါ ေသဆံုးတာမို႕ မိုးေနး တေယာက္ အၾကီးအက်ယ္စိတ္ထိခိုက္ျပီး တႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ ပန္းခ်ီဆြဲတာကို နားျပစ္လိုက္တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ေနာက္မွ ျပန္ျပီး သူ႕ကိုယ္တိုင္ ေဆာက္ထားတဲ႕  ပန္းဥယဥ္က ေရကန္နဲ႔ ၾကာပန္းေတြကို ျပန္ျပီး ေရးဆြဲျပန္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ ပထမ ကမၻာစစ္ၾကီး က ျပင္သစ္ကို စေရာက္လာျပန္ပါတယ္။ မိုေနးက သူမ်ားေတြလို စစ္ကို ေရွာင္ဘို႕ ျငင္းဆိုျပီး Giveny က ပန္းဥယဥ္မွာပဲ ေနျပီး အေသခံမယ္ဆိုကာ  ဥယာဥ္ထဲက စတူဒီယိုထဲမွာပဲ ေနခဲ႔ျပီး ျပင္းထန္လွတဲ႔ ပထမ ကမၻာစစ္ၾကီး ရဲ႕ ရွုိက္ခတ္မွုေတြဟာ မိုးေနးရဲ႕ စုတ္ခ်က္ေတြကို ၾကမ္းလ် ေစခဲ႕သလို အေရာင္ျပင္းျပင္းေတြကို စျပီး တြဲစပ္ျပီး သံုးစြဲ လာခဲ႕ေစပါတယ္။ဒါေၾကာင္႔ အဲဒီကာလေတြက ေရးဆြဲသြားတဲ႔ သူ႕ ရွဳခင္း ပန္းခ်ီကားေတြထဲ မွာ အေရာင္ေတြဟာ ေလာင္ကြ်မ္းေပါက္ကြဲ ေနတာေတြ႕ၾကရပါတယ္။ အဲဒီ အိုမင္းလာတဲ႕ မိုးေနးရဲ႕ ဘဝကိုသီးျခားေဖၚျပတဲ႕BBC TV ကတင္ဆက္တဲ႔ မွတ္တမ္းရုပ္ရွပ္ရွင္ထဲမွာ အဲဒီကားေတြနဲ႕ ပတ္သတ္လို႕ အနုပညာအကဲျဖတ္ေတြက မိုးေနးဟာ ကင္းဘတ္ကို အေရာင္ေတြနဲ႕ အညိဳးတၾကီးတိုက္ခိုက္ခဲ႕တယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ ဥပမာ နယူးေယာက္က ေမာ္ဒန္အနပညာျပတိုက္  MOMA မွာ စုေဆာင္းထားတဲ႔ The Japanese Footbridge, ဆိုတဲ႕ ကားဆိုရင္ ေလာင္ကြ်မ္းလြန္းလို႕ မိုးေနးမွ ဟုတ္ပါရဲ႕လားလို႔ သံသယပြါးရတဲ႕ကားေတြျဖစ္ပါတယ္။ဒီျပသနာ ျပီး ျပန္ေတာ႔ အဘိုးၾကီး မိုးေနး မွာ မ်က္စိ အျမင္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခ်ိဴ႕ယြင္းလာတဲ႕ ျပသနာကို ရင္ ဆိုင္ရျပန္ပါတယ္။ မွဳန္ဝါးလာတဲ႕ အျပင္ အဝါေရာင္ေတြကို ပိုျမင္လာျပန္ပါသတဲ႕။ဒါေပမယ္႔ အဖိုးၾကီး မိုးေနးဟာ ဇြဲ မေလ်ာ႕ ပဲ ပန္းခ်ီကားေတြ ဆက္လက္ ဖန္တီးခဲ႕ျပန္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူ႔ မ်က္လံုး ရဲ႕ အေရာင္ေတြကို ခြဲျခားစိတ္ျဖာနိုင္စြမ္းကို စိတ္မခ်တ႔ဲ အတြက္ အနီးမွာ တပည္႔တေယာက္ကို အကူ အျဖစ္ထားရွိျပီး သူစပ္ေနတဲ႔ အေရာင္ေတြ ဟာ ဘာေရာင္ထြက္ေနတယ္ဆိုတာကို ေျပာျပခိုင္းျပီးေတာ႔ ပန္းခ်ီကားၾကီးေတြ ေရးဆြဲခဲ႔တယ္လို႕ ဆိုပါတယ။္

                                                                                                           

အဖိုးၾကီး မိုေနး ဟာ အသက္ေတာ္ေတာ္ရ ကတည္းက ပါရီက ေနမိုင္ ၅၀ ေလာက္ အကြာက  Giverny ဆိုတဲ႕ ေက်းရႊာေလး မွာ ေျမဧက မ်ားစြာ ဝယ္ျပီး သူ႕စိတ္ၾကိဳက္ ေရကန္ နဲ႕ တံတားေလးေတြထိုးျပီး ပန္းေပါင္းစံု ေဝဆာေနတဲ႕ ဥယာဥ္ တခုကိုလုပ္သားအနည္းငယ္ရဲ႕အကူညီနဲ႕ တည္ေဆာက္ခဲ႕တဲ႔ အျပင္ ဒီပန္းဥယာဥ္ကိုပဲ ရွဳေထာင္႕ အမ်ိဴးမ်ိဴးကေန ပန္းခ်ီကားေပါင္း မေရမတြက္ နိုင္ေအာင္ ေရးဆြဲခဲ႕ပါတယ္။အဲဒီ Giverny ကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ေလာက္က ေရာက္သြားခဲ႕တဲ႕ အခါ ပန္းေတြ သစ္ပင္ေတြကိ မိုးေနးရွိစဥ္တုန္းက အတိုင္း ျဖစ္ေနေအာင္ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္း ျပဳျပင္ထားၾကတာမို႕ ဂ်ပန္စတိုင္ တံတားေလးေပၚက ေနၾကည္႕လိုက္ရင္ ကိုယ္တိုင္ မိုးေနးရဲ႕ ပန္းခ်ီကားထဲကို ကို္ယတိုင္ေရာက္ေနတယ္လို႕ခံစားရေစပါတယ္။ဒီလိုနဲ႕ အသက္ၾကီးလာျပီး ဥယာဥ္ထဲမဆင္းနိုင္ေတာ႕ တဲ႔ အခ်ိန္မွာ မိုေနးဟာ စတူဒီယိုၾကီး ပတ္ပတ္လည္ကို ကင္းဘတ္စ အရွည္ၾကီးေတြကို ေဘာင္ၾကက္ခိုင္းျပီး အျပာေရာင္နဲ႕ ခရမ္းျပာကဲတဲ႕ ေရထဲမွာ ၾကာပန္းေတြ ကို စုတ္ခ်က္ၾကီးၾကီးေတြနဲ႕ အားရပါးရ ဆြဲခဲ႕ပါတယ္။သဘာဝကို အင္မတန္ခ်စ္ျမတ္နိုးတဲ႕ အဘိုးၾကီးဟာ  အျပင္ မထြက္နိုင္ ေတာ႕တဲ႕ အခ်ိန္မွာသူကိုယ္သူ ၾကာပန္းေတြ ပတ္ပတ္လည္ေနတဲ႕ ဥယာဥ္ၾကီး အလယ္ေရာက္ေနတယ္လို႕ ခံစား ေနခ်င္လို႕ ေရးဆြဲခဲ႕တယ္လို႕ ဆုိတယ္။ ဒီပန္းခ်ီကားၾကီးေတြကို ခ်ည္းသီးျခား ျပတိုက္တခု လုပ္ကာ ျပသထားတာကို ျပင္သစ္ ကိုေရာက္စဥ္က ေရာက္သြားတဲ႕ အခါ တကယ္႔ကို ေမွာ္ဆန္လြန္းတဲ႕ ပန္းဥယဥ္ၾကီးထဲ ေရာက္သြားရသလို ခံစားရေစပါတယ္။ ဒီေလာက္ၾကီးမားတဲ႕ ကားၾကီးေတြ ဆြဲ ဘို႕ ဒီ အဘိုးၾကီး ဘယ္က အင္အားေတြမ်ားရခဲ႕သလဲ လို႕  ကားေတြၾကည္႕ရင္းတအံ႔တၾသစဥ္းစားေနမိပါတယ္။

           လန္ဒန္ျမို႕ က နာမည္ေက်ာ္ tate modern ျပတိုက္ၾကီးမွာ ဆိုရင္လည္း မားသ္ေရာ္ကို ရဲ႕ အေရာင္ျပင္ ပန္းခ်ီကားၾကီးေတြ နဲ႕ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ နံရံ မွာ မိုးေနး ရဲ႕ ေလးေပ ေျခာက္ေပေလာက္ရွိတဲ႕ ၾကာပန္းေရကန္ ပန္းခ်ီကားၾကီးကို တြယဥ္ေဖၚျပထားပါတယ္။ အဲဒီကားမွာ ဆိုရင္ ၾကာပန္းေရကန္ေတြ ေတာက္ေလ်ာက္ ေရးဖြဲခဲ႕လို႕သာ ၾကာပန္းေရကန္လို႕ သိရေပမယ္႔ တကယ္ေတာ႕  အေရာင္ျပင္နဲ႕ စုတ္ခ်က္ေတြ သက္သက္သာ ေတါ႔ရပါေတာ႔တယ္။ ေျပာခ်င္တာကေတာ႕ မိုးေနးရဲ႕ ေနာင္းပိုင္းလက္ရာေတြ ဟာ စစ္ျပီးေခတ္ ျဒပ္မဲ႕ ပန္းခ်ီ လွဳပ္ရွားမွဳေတြ အေပၚမွာ ၾသဇာၾကီးစြာ သက္ေရာက္ခဲ႕ တယ္ဆိုတာပါပဲ။ ဘဝတေလာက္လံုး မွာ လည္း အနုပညာေျမာက္ပန္းခ်ီကားေတြ မေရမတြက္ နိုင္ေအာင္ ေရးခဲ႕ျပီး ဘဝ ေနဝင္ခ်ိန္မွာ ေနာက္ထပ္ အနုပညာ စတိုင္သစ္တခု ခ်န္ထားခဲ႔ျပီး အသက္ ၈၆ ႏွစ္မွာ ကြယ္လြန္သြားတဲ႕ အဘိုးၾကီးမိုးေနး အေၾကာင္းေတြးမိျခင္းရယ္ပါ။

          ဒီအေၾကာင္း အရာနဲ႕ တဆက္တည္း ၁၈၈၁ ကေန ၁၉၇၃ထိ ႏွစ္ကိုးဆယ္ေက်ာ္ ေနသြားခဲ႔ တဲ႔ ႏွစ္ဆယ္ရာစုႏွစ္ရဲ႕ အနုပညာနတ္ဘုရားၾကီး လို႕ တင္စားေျပာဆိုေလ႔ ရွိၾကတဲ႔ အဘိုးၾကီး ပိီကာဆိုရဲ႕ ေနာက္ဆံုးေနဝင္ခ်ိန္ အေၾကာင္းကိုပါ ဆက္စပ္ စဥ္စား မိသြားျပန္ပါတယ္။ဘီဘီစီ tv အစီအစဥ္က ထုတ္လြင္႔ခဲ႕ဘူးတဲ႕ ေဆာင္းခ်မ္းရက္မ်ားထဲက ႏြားသိုး (သို႕) ပါပလိုပီကာဆို၏  ေနာက္ဆံုးေန႕ရက္မ်ား ဆိုတဲ႕ မွတ္တမ္း ရုပ္ရွင္ထဲမွာ ပီကာဆိုရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ မွာ ျပင္သစ္ေတာင္ပိုင္းက Mougins ဆိုတဲ႔ ေဒသ က ပင္လယ္ကမ္းေျခမွာ ရဲတိုက္ေလာက္ၾကီးတဲ႔ စံအိမ္ၾကီးတခု ေဆာက္လုပ္ျပီး ေနာက္ဆံုးဇနီးျဖစ္တဲ႔ ဂ်က္ကလင္း နဲ႕ အတူ အထီးက်န္စြာ ျဖတ္သန္းခဲ႕ရပံုေတြကို ၾကည္႕လိုက္ရဘူးပါတယ္။အဲဒီကာလမွာ ပီကာဆို ရဲ႕ ပထမဇနီးေတြ နဲ႕ ေမြးခဲ႕တဲ႔ သားသမီးေတြက အစ ခင္မင္ၾကသူအားလံုးဟာ ဂ်က္ကလင္း ရဲ႕ ခြင္႔ျပဳခ်က္ရျပီးမွသာ ပီကာဆိုကို ေတြ႔ နိုင္ၾကတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ အဘိုးၾကီး ပီကာဆိုဟာ သူ႕ေနာက္ဆံးု အခ်ိန္တြမွာ ဒီ စံအိမ္ၾကီးထဲက ကိုယ္ပိုင္ စတူဒီယိုၾကီးထဲမွာ ပန္းခ်ီကားအမ်ားအျပားေရးဆြဲသြားခဲ႔ျပီး ပန္းခ်ီကားအားလံုးဟာ လံုးတီးပံုေတြ နဲ႕ က်ားမ ကာမဆက္ဆံၾကတဲ႔ပံုေတြကိုေရးဆြဲခဲ႕တယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ ၂၀၀၆ ခု ျပည္ပကို ထြက္ခြါသြားျပီး ေနာက္ပိုင္း စပိ္န္ လန္ဒန္ နဲ႕ ဥေရာပက အနုပညာ ျပတိုက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား  ပီကာဆိုရဲ႕ အနုပညာလက္ရာေတြကို ကာလ အလိုက္ စတိုင္ အလိုက္ အေၾကာင္းအရာ အလိုက္ အမ်ိဴးမ်ိဴး ပိုင္းျခားတင္ဆက္တဲ႕ ျပပြဲေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ၾကည္႔ ခဲ႔ရဘူးပါတယ္။ ပီကာဆိုရဲ႕ သူေတာင္းစားၾကီး၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ခ်ိဳးငွက္ ၊ ဂြရာနီကာ၊အာဗီညြန္က မိန္းမ မ်ားစတဲ႕ ကားေတြကို ၾကည္႔ရွဴခံစားခြင္႔ ရတဲ႔ အခါ တကယ္လည္း ၂၀ ရာစုမွာ ေျပာစမွတ္တြင္ရမယ္႔ ကားေတြ အျဖစ္ ခံစားမိခဲ႔ဘူးပါတယ္။                                                              
                                             

၂၀၁၀ ေလာက္က နယူးေယာက္ျမိဳ႕ ၂၄ လမ္းတဝိုက္ ကိုယ္ပိုင္ အနုပညာ ျပခန္းေတြ ရွိတဲ႕ ရပ္ကြက္ထဲက ျပခန္းၾကီး တခု မွာ ပီကာဆို အထူးပြဲ တပြဲ နဲ႕ ၾကံဳၾကိဳက္တာမို႕ မထင္မွတ္ပဲ ဝင္ၾကည္႔ျဖစ္သြားပါတယ္။အဲဒီပြဲမွာ ပီကာဆိုရဲ႕ ေလးေပ သံုးေပ ေလာက္ၾကီးတဲ႔ ကားၾကီးေပါင္း ၃၀ ေလာက္ကို ျပသထားျပီး ထူးထူးျခားျခား အဲဒီကားေတြအားလံုးဟာ လာၾကည္႔တဲ႔ ေတြကို မွင္သက္မိေစေလာက္ေအာင္ လံုးတီးေယာက္်ား လံုးတီး မိန္းမ ေတြ ဆက္ဆံေနၾကပံုေတြ တစ္တစ္ခြခြ စိတ္ၾကိဳက္ေရးဆြဲ ဖန္တီးထားတာေတြ႕ရပါတယ္။ ပီကာဆို တသက္တာမွာ မိန္းမေပါင္းမ်ားစြာနဲ႕ ဆက္ဆံခဲ႔ဘူးသလို  မိန္းမပံုေပါင္းမ်ား စြာကိုလည္း ေရးဆြဲခဲ႔ဘူးပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ အာဗီညြန္ မိန္းမမ်ား ကားဟာ တကမၻာလံုးက အသိအမွတ္ျပဳ ရတဲ႕ လလက္ရာတခု လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အခု နယူးေယာက္ပြဲ မွာ ေတြ႔ရတဲ႕ ပီကာဆုိ ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ႏွစ္မ်ားက လက္ရာေတြကေတာ႔ ဖိုမ ဆက္ဆံမွု ကို တစ္တစ္ခြခြ ေဖၚျပထားတာကလြဲလို႔  အရင္က်ဴဗစ္ဇင္ တေခတ္မွာ ဆြဲခဲ႕ဘူးတဲ႔ အာဖရိကန္ ရုိးရာ သစ္သား မ်က္ႏွာဖံုးေတြ စတိုင္ကို  မ်က္ႏွာျပင္ ထပ္ကစားထားတဲ႔  သာမရိုးက် စတိုင္မ်ိဳးထဲ မွာ ပဲ ရွိေနတာကို႕ေတြ႔ရပါတယ္။ BBC  က တင္ဆက္တဲ႕ ပီကာဆို ေနာက္ဆံုးႏွစ္မ်ား မွတ္တမ္းရုပ္ရွင္ထဲမွာ ဒီကာလ လက္ရာေတြနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ပီကာဆိုရဲ႕ အရင္းနွီဆံုးမိတ္ေဆြ တခ်ိဴ႕ နဲ႕ ပီကာဆိုရဲ႕ ပတမ ဇနီး ျဖစ္သူ တို႕ေျပာတာကေတာ႔ အဲဒီကာလ အဘိုးၾကီးျဖစ္လာတဲ႔ ပီကာဆိုဟာ ကာမစြမ္းအား က်ဆင္းလာျပီး စြမ္းအင္ လံုးဝ မရွိသေလာက္ျဖစ္ေနတဲ႔ အေျခအေနမွာ သူ႕စိတ္ကို သူေရာ အျခားသူေတြကိုပါ သူ႕မွာ လိင္စိတ္ လိင္စြမ္းအင္ ေတြ ရွိေနခဲ႔ေသးေယာင္  ထင္ျမင္ယူဆေစခ်င္လို႔ ခုလို လက္ရာမ်ိုဴးေတြ ဖန္တီးခဲ႕တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါဟာ တကယ္ပဲ မွန္ကန္သလားလို႕ေတာ႕ ကြ်န္ေတာ္မေျပာနိင္ပါဘူး ဒါေပမယ္႔ ဘဝေနဝင္ခ်ိန္ မွာ ပီကာဆို ဟာ သူ႕ထက္ ႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္ေက်ာ္ငယ္တဲ႕ သူ႕ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးဇနီး ဂ်က္ကလင္း ဖန္တီးထားတဲ႔ အတုအေယာင္ ကမၻာထဲမွာ ေနထိုင္သြားခဲ႔ရတယ္ဆုိတာေတာ႔ အေသအခ်ာ ေျပာရဲပါတယ္။ ဂ်က္ကလင္း ဟာ အထူးသျဖင္႔ အဘိုးၾကီးပီကာဆိုကို ေသျခင္းတရား ဆိုတဲ႕ အေၾကာင္းအရာကို မေတြးေတာမဆင္ျခင္နိုင္ေအာင္ ကို အစစ သစ္လြင္လန္းဆန္းေနတဲ႕ လာက အတု တခု ဖန္တီးထားတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ တရက္ မွာ ပီကာဆိုရဲ႕ အရင္းႏွးီ ဆုံး မိတ္ေဆြ အလည္ေရာက္ေနခ်ိန္မွာ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ပီကာဆို  အိမ္ထဲမွာ အလွေမြးထားတဲ႔ ငွက္ေလးဟာ ေသဆံုးသြားပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို ဂ်က္ကလင္းက အိမ္ေတာ္ေစာင္႔ေတြကို ေခၚကာ ငွက္ အေသေကာင္ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ခိုင္းျပီး ေသသြားတဲ႔ ငွက္နဲ႕ တပံုစံတညး္နီးပါးတူ တဲ႕ ငွက္တေကာင္ကို အျမန္ဆံုး ရေအာင္ ရွာျပီး ေလွာင္အိမ္ထဲ မွာ ျပန္ထည္ျပီး ပီကာဆိုလံုးဝမသိရေအာင္ စီစဥ္ေနတာကို ေတြ႔ခဲ႕ေၾကာင္း ျပန္ေျပာျပခဲ႔ပါတယ္။တမၻာ လံုး ဟိုးဟိုးေက်ာ္ ေအာင္ျမင္ ခဲ႕တဲ႔ ပီကာဆို ဟာ ၁၉၇၃ ဧျပီလ ၈ ရက္ေန႔မွာ ကြယ္လြန္ခဲ႔ျပီး သူ႕ အသုဘ ကို သားသမီး အခ်ိဴ႕ နဲ႕ မိိတ္ေဆြ အနည္းငယ္ပဲ တက္ေရာက္ခဲ႔ပါတယ္။ ပီကာဆို ကြယ္လြန္ျပီး ႏွစ္အနည္းငယ္ အတြင္းမွာ ပဲ ဂ်က္ကလင္း ဟာ ေသနတ္နဲ႕ သူ႕ကိုယ္သူအဆံုးစီရင္ သြားခဲ႕တာမို႕ ပီကာဆိုရဲ႕ ေနာက္ဆံုးႏွစ္မ်ားမွာ ပီကာဆို ဟာ ဘယ္လိုဆိုတာ နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး တကယ္႔ အနီးကပ္ဆံုးေနခဲ႔တဲ႔ သူတဦးရဲ႕ ကိုယ္ေတြ႔  ေျပာၾကာခ်က္ေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ သိရွိ ခြင္႔ ဆံုးရွံဳးခဲ႔ပါတယ္။

ဒါကေတာ႔ အခုေလာေလာဆယ္ လန္ဒန္ျမိဳ႕ Tate Modern ျပတိုက္ၾကီးမွာ ျပထားတဲ႕ ဟင္နရီမားတီးစ္ ရဲ႕ The Cut- Out လို႕ အမည္ေပးထားတဲ႕ ျပပြဲကို ၾကည္႕ျပီးေနာက္ ဆင္႕ပြါးခဲတဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ရဲ႕ အေတြးစမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ဒီအေၾကာင္းေတြကို လြန္ခဲ႕တဲ႔ ႏွစ္ပတ္ေလာက္က အဂၤလန္ နိုင္ငံ ဂိိုးလ္စမစ္ တကၠသိုလ္ က ပါေမာကၡ တဦးျဖစ္တဲ႔ Gerry McCullloch ဆိုတဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ ရန္ကုန္ကို အလည္လာစဥ္ ယဥ္ေက်းမွဳ တကၠသိုလ္ကို လိုက္ပို႕ရင္း လမ္းမွာ ဒီအေၾကာင္းေတြ ေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ႕ပါတယ္။ အနုပညာသည္ေတြရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ႏွစ္ကာလေတြကို ျဖတ္သန္းသြားၾကပံုေတြ ကြဲျပားၾကတဲ႔ အေၾကာင္းေပါ႔။ ဒီလိုနဲ႕ အျပန္မွာ ပန္းခ်ီဦးခင္ေမာင္ရင္ တေယာက္ ပင္လံုေဆးရံု မွာ တက္ေရာက္ျပီး ေဆးကုသခံေနတာကို သြားသတိရ လိုက္တာမို႕ ဧည္႕သည္ကို ပါေျပာျပီး ဝင္ေတြ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ဦးခင္ေမာင္ရင္ ေနတဲ႔ ေျမာက္ဥကၠလာပ သႏၱာ လမ္းနဲ႕ ေက်ာကပ္ ႏြယ္နီထဲမွာ ၁၉၉၆ ကေန ၉၈ ေထာင္ထဲ မေရာက္ခင္ ကာလေတြထိ ေနခဲ႕စဥ္က ညေနဘက္ေတြမွာ ဦးခင္ေမာင္ရင္ ရဲ႕ အိမ္ မွာ စက္က်ခဲ႕ဘူးပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္က ဦးခင္ေမာင္ရင္ ရဲ႕ နာမည္ၾကီး တဲေဟာင္းၾကီးထဲမွာေပါ႔။ ၂၀၁၂ ျမန္မာျပည္ျပန္လာခြင္႔ရ လို႕ သြားတဲ႔ အခ်ိန္မွာ ေတာ႕ အသစ္ျပန္ျပဳျပင္ထားတဲ႔ အိမ္သစ္ေပါ႔။ အိမ္သစ္ျဖစ္ေပမယ္႕ ဦးခင္ေမာင္ရင္ ကေတာ႔ အရင္တုနး္က ဦးခင္ေမာင္ရင္ပါ.။ ထံုးစံ အတိုင္း  ဇရာရဲ႕ ထုေထာင္းမွဳ နဲ႕ အတူ ေနဝင္ခ်ိန္ကိုျဖတ္သန္းေနျပီျဖစ္တဲ႕ ခင္ေမာင္ရင္ လို႕ ေတာ႕ ေျပာနိုင္ပါတယ္။ဇရာထုေထာင္းမွု ေၾကာင္႔ အရင္လို အျပင္ထြက္နိုင္သြားနိုင္တာ မရွိလို႕ အိမ္တံခါးဝေလးမွာ ကုလားထိုင္ တလံုးခ်ျပီး အိမ္ေရွ႕ ျဖတ္သန္းသြားသမွ် လူ ေတြ နုတ္ဆက္ရင္း ျဖတသန္းေနရေပမယ္႕ အနုပညာ အလုပ္မွာေတာ႕ အရင္ကထက္ေတာင္ ပိုျပီး မရပ္မနားေရးဆြဲ လာေနတာကို ေတြ႔ေနရပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ အဘိုးၾကီး ခင္ေမာင္ရင္ ဘဝမွာ ေရးဆြဲသြားခဲ႔ တဲ႔ လက္ရာေတြထဲ မွာ ထူးထူးျခားျခား တိုထြက္လာတဲ႔ စီးရီးကေတာ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပံုတူ စီးရီးဟာ ျမန္မာ႔ပန္းခ်ီသမိုင္းမွာ ထူးထူး ျခားျခား မွတ္တိုင္ အသစ္တခု စိုက္ထားခဲ႕နိုင္လိုက္ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္နဲ႕ Gerry Mcculloch တို႕ ေဆးရံု မွာ အဘိုးၾကီး ခင္ေမာင္ရင္ ကို ဝင္ေတြ႕ၾကပါတယ္။ အစာမစားတာၾကာျပီ ျဖစ္တဲ႕ အတြက္ အိပ္ယာေပၚမွာ လွဲေနရေပမယ္႕ ထံုးစံ အတိုင္း ဝမး္သာ အားရ ၾကိုးစားျပီး စကားေျပာပါတယ္။ထံုးစံ အတိုး အနီးမွာ ဦးခင္ေမာင္ရင္ ရဲ႕ တပည္႔ ရင္းေတြက သူ႔ အလိုက် ဂ၇ုတစိုက္ျပဳစုေနပါတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ႕ ဧည္႕သည္ Gerry က ဦးခင္ေမာင္ရင္ အဘိုး လို စေကာ႔ လူမ်ိဴး ျဖစ္ယံုမက  ဂလပ္စကိုျမိဳ႕က တျမို႕ တညး္သားျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ဦးခင္ေမာင္ရင္ က သူ႕လက္ေမာင္းပိန္ပိန္ေလးကို ေျမာက္ျပျပီး စေကာ႔ေသြးတမတ္သားပါတယ္ လို႕ ေျပာေနပါတယ္။ အဘိုးၾကီးကို ကြ်န္ေတာ္က ေနာက္က ေန အသာေပြ႕ရင္း အခု ဘယ္လိုလဲ ေနသာ ရဲ႕လားလို႔ ေမးတဲ႔ အခါ   လက္ကိုေလထဲ ေဝွ႔ရမ္းျပီး ပန္းခ်ီဆြဲခ်င္တယ္ လို႕ တမ္းတမ္းတတ ေျပာရွာပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ဥၚီ ခင္ေမာင္ရင္ အမ်ားၾကီးဆြဲခဲ႕ျပီးျပီ အခုကေတာ႕ အနားယူသင္႔ အခ်ိန္ေရာက္ျပီလို႕ ေျပာတဲ႔ အခါ တဖက္က ေဆးရံု အခန္းနံရံၾကီးကို လက္ညိုးထိုးျပီး အဲဒီ နံရံ ေပၚမွာ ဆြဲခ်င္တာလို႕ ေျပာပါတယ္။ တကယ္ေတာ႕ ဦး ခင္ေမာင္ရင္ ဟာ အစာမစားတာၾကာျပီ ျဖစ္လို႔ အိပ္ယာေပၚကေန လူတြဲ နဲ႕ မွ ထိုင္ရတဲ႕ အေျခအေနမွာ ေနာက္ဆံုး ေဆးရံုက ေနခြင္႔ ျပဳ ဦးေတာ႕ သူ ေျပာသလို ေဆးနဲ႕ ထ ဆြဲ နိုင္ဘို႕ ဆိုတာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး။ အေတာ္ၾကီးၾကာလို႕  နုတ္ဆက္ျပီး ျပန္လာတဲ႔ လမ္းမွာ ေတြးေနမိတာက ေနာက္တေခါက္  အဖိုးၾကီး ခင္ေမာင္ရင္ ဆီ လူနာေမးသြားရင္  ေရာင္စံု စကၠဴ ခ်ပ္ေတြနဲ႕ ကတ္ေက်းတလက္ေတာ႕ ယူသြားျပီး ထားခဲ႕ လိုက္ဦးမယ္လို႕ ျဖစ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။

                                                                ပနး္ခ်ီထိန္လင္း