Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

                        

          သၾကၤန္တြင္းကာလ မိသားစု အားလပ္ရပ္အတြက္ လန္ဒန္ကို ႏွစ္ပတ္ ခရီး ျပန္ျဖစ္ပါတယ္။ ထံုးစံအတိုင္း Tate Modern / Tate Britain အပါအဝင္ တျမို႕ လံုးမွာ ရွိတဲ႔ ျပပြဲ ေတြဆီ ေျပး ေတာ႔တာေပါ႕။ ျပေနတဲ႕ ပြဲ တိုင္းလိုလို က လည္း ဖလန္းဖလန္းထေနတဲ႕ ပြဲေတြခ်ည္း မို႕ ပထမ ဦးဆံုး စိတ္ထဲမွာ အယားယံဆံုးညိခဲ႕တဲ႕ Hayward Gallery က ဇန္နဝါရီ ၂၉ ရက္က ေန ေမလ ၅ ရက္ေန႔ထိ ျပသထားတဲ႕ မာတင္ခရိဒ္ရဲ႕ ဘာအသံုးက်လို႕လဲ What’s the point of it? ဆိုတဲ႕ ပြဲအေၾကာင္း မိတ္ေဆြေတြကို ပြါးခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

          ပထမဦးဆံုး Hayward ဂယ္လာရီ က လန္ဒန္ျမစ္ေဘး SouthBank မွာတည္ရွိျပီး ကိုယ္ပိုင္ အနုပညာလက္ရာေတြကို စုထားျပီး ျပသတဲ႕ ျပတိုက္မ်ိဴး မဟုတ္ပဲ အလြန္ က်ယ္ေျပာတဲ႔ အခန္းေတြရွိျပီးကြန္တန္ပိုရာ၇ီ အနုပညာ ေလာက မွာ နာမည္ၾကီးတဲ႕ လူငယ္ျပပြဲ စီစဥ္သူေတြ ရဲ႕ ထူးျခားတဲ႕ စီစဥ္တင္ဆက္တဲ႕ အဓိက ျပပြဲေတြ ခ်ည္း တနွစ္ကို ေလးငါးပြဲ ေလာက္ ဆက္တိုက္ တင္ဆက္ေနတဲ႕ ျပခန္းမ်ိဴး ျဖစ္တာမို႕။ လန္ဒန္ အနုပညာ ေလာက သာမက Hayward က ပြဲေတြ ဆို နိုင္ငံတကာ ေန ကို တကူးတက လာၾကည္႕ရတဲ႕ ပြဲမ်ိဴးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ဒီျပခန္း မွာ လုပ္ခဲ႕ တဲ႕ ပြဲ တခ်ိဴ႕ အေၾကာင္း  သာေဂါင္ၾကီး နိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဴပ္ေနခဲ႕တဲ႔ကာလ တုန္းက ျမန္မာသစ္ မဂၢဇင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ ကိုေက်ာ္ေခါင္ ကေလာင္နာမည္နဲ႕တင္ျပခဲ႕ဘူးတာမို႕ ျမန္မာ ေခတ္ျပိဳင္ အနုပညာ ခ်စ္ ပရိတ္သတ္ နဲ႕ ေတာ႕ သိပ္မစိမ္းတဲ႕ ဂယ္လာရီတခုပါ။

          Martin creed ဟာ ျဗိတိသ် ဥာဏ္ေရွ႕သြားအနုပညာရွင္(Concepturalists)ထဲ တမူထူးတဲ႕သူတေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္းမွာ YBA ( Young British artists) ေခၚတဲ႕ အုပ္စု ရဲ႕ အနုပညာအသစ္ လွဳပ္ရွား မွဳ ေတြဟာ ျဗိတိန္ နယ္နမိတ္ကို ျဖတ္ျပီး ကမၻာ အနုပညာေလာက ကိုပါ အယူအဆပိုင္းမွာေရာ အနုပညာေစ်းကြက္ နယ္ပယ္ ေတြ မွာ ပါ ၾကီးစြာ ရိုက္ခတ္ခဲ႕ပါတယ္။ဒါေၾကာင္႔ လန္ဒန္စကူးလို႕ ေခၚလာၾကတဲ႕ လန္ဒန္ကို အေျချပဳျပီး ႏွစ္ဆယ္႕တစ္ရာစု မွာ ထိုးထြက္ လာတဲ႕ အနုပညာ လက္ရာေတြ အမ်ားစု ဟာ YBA အုပ္စု ထဲက ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ထူးျခားမွဳက ခရိဟာ Y B A အုပ္စုထဲက မဟုတ္သလို  အဲဒီအုပ္စုေတြထဲက ထင္ရွားသူေတြျဖစ္တဲ႕ ေဒမီယံဟားစ္၊ ထေရစီအားမင္းစ္၊ ဆာရာလူကပ္စ္  တို႕ ထက္ ႏွစ္ အနည္းငယ္ ငယ္တဲ႕ မ်ိဴးဆက္က ျဖစ္ပါတယ္။သံုးႏွစ္သားကထည္းက စေကာ႕တလန္ျပည္နယ္မွာ ဂီတ နဲ႕ အနုပညာ လွဳပ္ရွားမွဳ ေတြ အားေကာင္းတဲ႕ ဂလပ္စကိုဆိုတဲ႕ ျမို႕ ေလးမွာ ၾကီးျပင္းခဲ႕ပါတယ္။ဒါေၾကာင္႕ လည္း အျမင္ဆိုင္ရာ အနုပညာ တင္မက ဂီတ ပညာရွင္တေယာက္လည္း ျဖစ္လာျပီး မာတင္ခရိ အဖို႕ ေတာ႕  ပန္းခ်ီအနုပညာ နဲ႕ ဂီတ အနုပညာၾကားမွာ ဘာတခု မွာ ကြဲျပားထူးျခားမွု မရွိဘူးလို႕ ခံထားသူျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကို  သူဖန္တးီတဲ႕ ပန္းခ်ီ ပန္းပု လက္ရာေတြနဲ႕ သူ႕သီခ်င္းေတြက သက္ေသခံေနပါတယ္။ အထူးသျဖင္႕ ျဗိတိသ် အနုပညာရွင္ေတြထဲမွာ အနုပညာကို အရိုးရွင္းဆံုးအလြယ္ကူဆံုးလုပ္ေဆာင္ရမယ္လို႕ ခံယူျပီး ဖန္တီးol (Minimalists )ေတြထဲ မွာ အေလးနက္ဆံုးနဲ႕ အထင္ရွားဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ဒီလို ရိုးရွင္း လြန္းလို႕ လဲ သူ႕ လက္ရာေတြ ဟာ တကယ္ပဲ အနုပညာေရာဟုတ္ရဲ႕ လား အဲဒီလို လုပ္ျပေတာ႕ ဘာမ်ား သံုးစားရမွာ လဲ လို႕ မၾကာခဏ အျငင္းပြါးၾကရတဲ႕သူတေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ အေတြ႔ အၾကံဳ အရ ေတာ႕ ခရိ  ဟာ ယေန႕ေခတ္ သူနဲ႕ ေခတ္ျပိဳင္ ျဗိတိသ် အနုပညာရွင္ ေတြ အားလံုးထဲ မွာ စဥ္းးစားဆင္ျခင္ ေတြးေတာဖြယ္ရာ အေပးနိုင္ဆံုး အနုပညာရွႈင္တေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။သူ႔လက္ရာေတြေပါ႕ေပါ႕တန္တန္ လုပ္ထားတယ္ လို႕ ထင္စရာ ျဖစ္ေနတတ္ျပီး တကယ္က သူဟာ သူ႕လက္ရာ ေတြ အေပၚမွာ  အင္မတန္ ေလးနက္တာကို ေတြ႔ရ ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ သူ႕ လက္ရာေတြ မွာ သူနဲ႕ ေခတ္ျပိဳင္ Y B A အုပ္စု ေတြရဲ႕ လက္ရာေတြ မွာ ရွိေနတတ္တဲ႕ ပလြားမွဳ မ်ိဴးကို မေတြ႔ရတာတာ ထူးျခားပါတယ္။

    

  ဥပမာအားျဖင္႔ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွာ ယူေကမွာ အလြန္ထင္ရွားတဲ႕ အနုပညာဆု တဆု ျဖစ္တဲ႕ Turner prize ဆုဆြတ္ခူးနိုင္ခဲ႕တဲ႕ work no 227 :The Lights  going on /off မီးလံုးေတြက မွတိလိုက္ ပိတ္လိုက္ ျဖစ္ေနတဲ႕ အနုပညာလက္ရာဆိုရင္ ယူေက Turna prize ဆုသမိုင္းမွာ အျငင္း အပြါးဆံုးနဲ႕ အေဝဖန္အေလွာင္ေျပာင္ခံရဆံုး လက္ရာ ျဖစ္ခဲ႕ ပါတယ္။ ဒီလက္ရာကို ၂၀၀၉ ခုေရာက္တဲ႕ အခါ Turner ဆု ရခဲ႕ဘူးတဲ႕ လက္ရာေတြ ျပန္ျပတဲ႔ ပြဲမွာ ၾကည္႕ခဲ႕ရဘူးပါတယ္။ အခန္းက်ယ္တခု ရဲ႕ မ်က္ႏွာက်က္ ဆီမွာ အိမ္ေတြမွာ တပ္ေနက် မီးလံုးေတြ အမ်ားၾကီး ရွိေနျပီး အခန္းထဲမွာ ေတာ႕ ဘာတခု မွ ရွိမေနပဲ မီးလံုးအားလံုးဟာ ငါးစကၠန္႕ တစ္ၾကိမ္ ပိတ္လိုက္ ဖြင္႔ လိုက္ ျဖစ္ေနျပီး ဒီလို ပြင္႕ တိုင္း ပိတ္တိုင္း မီးလံုးေတြဆီက ဖရီကြင္စီေၾကာင္႕ ျဖစ္ေပၚတဲ႕ အသံ ကိုပဲ ကိုၾကားေနရပါတယ္။ဒီ လက္ရာဟာ ေတြ႔ကာစ က ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္  ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ျဖစ္သြားျပီး ေနာက္ပိုင္း နံရံ ေပၚမွာ ေဖၚျပထားတဲ႕ အနပညာလက္ရာနဲ႕ ပတ္သက္တဲ႕ မွတ္စုကို ဖတ္ၾကည္႔ေတာ႕ မွ မီးလံုးေတြ ပြင္႕တာ ပိတ္တာကိုပဲ ျပထားတာ ဆိုတာ သိရပါေတာ႕တယ္။ ဒီလို ျငင္းခံုသံ က်ယ္ေလာင္ခဲ႕ တဲ႕ ဒီလက္ရာေၾကာင္႕ပဲ ခရိကို ျဗိတိသ် အနုပညာတခုလံုးက အာရံုစိုက္ ေစာင္႔ၾကည္႕ရတဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ တေယာက္ျဖစ္လာခဲ႕ ပါတယ္။                               
                                                          

          ပထမဆံုး လက္မွတ္ကို အေပါက္မွာ ေစာင္႔တဲ႔ ျပခန္းက ဝန္ထမ္းကို ေပး သူက ကိုယ္႕ကို ျပပြဲက လက္ရာေတြနဲ႕ ပတ္သက္ လို႕ ရွင္းလင္းခ်က္ပါတဲ႕ လက္ကမ္းစာအုပ္ကို ေပးျပီးလို႕ ျပခန္းထဲကို ဝင္လိုက္တဲ႕ အခိ်န္ မွာ ေတြ႔ရ တဲ႕ အင္စေတာ္ေလးရွင္း လက္ရာ ကို ၾကည္႕ျပီး ေတာ္ေတာ္ေလး ျဖဳံ သြားသလို စိတ္ထဲမွာလည္း ငါ ပြဲကို လာဘို႕ ဆံုးျဖတ္လိုက္တာ မွန္သြားျပီလို႕ ဘဝင္က်သြားပါတယ္။ဝင္ေၾကးက ျမန္မာေငြနဲ႕ သင္႔ရင္ တေသာင္းခြဲေလာက္ ရွိတာကိုးဗ်။ အဝင္ဝ ခန္းမ က်ယ္ၾကီးထဲ မွာ စုစုေပါင္း လက္ရာ ေလးခုကို စုေပါင္းျပထားပါတယ္။အထူးသျဖင္႕ Mothers လို႕ အမည္ေပးထားတဲ႕ အင္စေတာ္ေလးရွင္း လက္ရာၾကီးက ဝင္လာတဲ႕ သူတိုင္း ရဲ႕ စိတ္ကို လွဳပ္လွဳပ္ရွားရွား ျဖစ္သြားေစပါတယ္။အခန္း အလယ္က အခ်င္း သံုးေပနီးနီးရွိျပီး အျမင္႕ ေျခာက္ေပသာသာ သံ ပိုက္လံုး ၾကီးတခုကို မ႑ိဳင္ သဖြယ္ သံမဏိျပား ခံုေပၚမွာ တည္ထားျပီး အဲဒီအေပၚမွာ ထု ႏွစ္ေပ ဗ်က္ ေျခာက္ေပခြဲ အရွည္ ဆယ္႕ႏွစ္မီတာခြဲ ေက်ာ္ရွည္လ်ားတဲ႕ သံဖရိန္ ၾကီးတခုကို ဟန္ခ်က္ ညီညီ တင္ထားျပီး အရွိန္နဲ႕ ပိုက္လံုးၾကီး ထိပ္ေပၚမွာ ပတ္ ခ်ာခ်ာလည္ေနေအာင္ ပိုက္လံုးထဲမွာ ထိုင္ထားတဲ႕ လ်ပ္စစ္ေမာ္တာ နဲ႔  စီမံထားပါတယ္။အေပၚက ခ်ာခ်ာလည္ေနတဲ႕ သံဖရိန္ၾကီး ရဲ႕ မ်က္နွာျပင္ေပၚမွာ အျဖဴေရာင္ နီယြန္ မီးေခ်ာင္းေတြနဲ႕  Mothers ဆိုတဲ႕ စာသားကို ပံုေဖၚလို႕ ထားပါတယ္။ စာသားတင္ထားတဲ႕ သံဖရိန္ၾကီး ကၾကီးမားေလးလံမွဳ နီယြန္မီးေတြရဲ႕ ေတာက္ပ လင္းလက္မွဳေတြက ကမၻာေပၚမွာ ရွိတဲ႕ အေမေတြရဲ႕ ၾကီးက်ယ္ ျမင္႕ ျမတ္မွုနဲ႕ ေတာက္ပမွု ဂုဏ္ရည္ေတြကို ကိုယ္စားျပဳ ေစလိုလို႕ ခုလို အၾကီးၾကီး လုပ္ထားတာလို႕ ဆို ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႕ ဒီေလာက္ၾကီးမားတဲ႕ သံဖရိန္ၾကီး ပရိတ္သတ္ေတြရဲ႕ ေခါင္းေပၚကေန ကပ္ျပီး အဆက္မျပတ္ လည္ပတ္ေနတာကို ၾကည္႕ရွဳ ခံစားရတာ ေပ်ာ္ရႊင္ ႏွစ္သက္မွဳ ကို ျဖစ္ေပၚေစသလို ေခါင္းေပၚကေန ကပ္ကပ္ျပီး ျဖတ္သန္းလည္းပတ္ေနပံုေၾကာင္႕ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္မွာ မလံုျခံဳ သလိုလို ေၾကာင္႕ၾကသလိုလို လည္း စိတ္မွာ တျပိဳင္နက္ ခံစားရေစပါတယ္။

                                                                        
 

          အဲဒီ Mothers ဆိုတဲ႕ အင္စေတာ္ေလးရွင္း ရွိရာ အခန္းကိုပဲ နံရံေလးဘက္စလံုးရဲ႕ အေျခ က ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာေတာ႕Metronomes  အမည္ေပးထားတဲ႕ အင္စေတာ္ေလးရွင္း လက္ရာနဲ႕ ေပါင္းစပ္ အားျဖည္႕ထားပါတယ္။ Metronomes ဆိုတဲ႕ အတိုင္း ၾကမ္းေပၚမွာ ဂီတ ပညာရွင္ေတြ အတြက္ ဂီတ စည္းခ်က္ အစိတ္အၾကဲ အေႏွးအျမန္ အလြယ္သိနိုင္ေအာင္ တီတြင္ ထားတဲ႕ စည္းခ်က္ မွတ္ ကိရိယာ (၃၉)ခု ကို စည္းခ်က္မွတ္ မီတာတိုင္ေလးေတြ ရဲ႕ လႊဲခ်ိန္ နရီစည္း တမ်ိဴးစီနဲ႕ လြဲ ေနေအာင္ ခ်ိန္ျပီး အခန္းထဲမွာ ဖါင္႕ ခ်ထားပါတယ္။ အခန္းထဲမွာ သူ႕ လြဲခ်ိန္ နဲ႕ သူ လႊဲေနတဲ႕ မီတာ တိုင္ေလးေတြ အတိုင္း အသံမ်ိဴးစံု က ကီရိယာ ၃၉ မ်ိဴးဆီက နရီ ၃၉ မ်ိဴးနဲ႕ တစ္ေတာက္ တစ္ေတာက္ တစ္ေတာက္ ဆူညံစြာ ထြက္ေနတဲ႕ အသံေတြက အဆက္မျပတ္ထြက္ေနပါတယ္။ ေခါင္းေပၚမွာေတာ႕ Mothers ဆိုတဲ႕ သံဖရိန္ၾကီးက ယမ္းခ်ာလည္လို႕ေပါ႔ဗ်ာ။ အခန္းရဲ႕ ေပေျခာက္ဆယ္ ႏွစ္ဆယ္ ေလာက္ရွိတဲ႕ နံရံေပၚမွာေတာ႕ ေလးလက္မေလာက္ အက်ယ္ရွိတဲ႕ အနက္ေရာင္ နဲ႕ အျဖဴေရာင္ ေထာင္႕ျဖတ္လိုင္းေတြကို အျပည္႔သုတ္လိမ္းထားပါတယ္။

          ဒီပြဲ မွာ လက္ရာ တိုင္းကို လက္ရာနံပတ္စဥ္ေတြ နဲ႕ ေတြ႕ရပါတယ္။ ပန္းခ်ီကားနဲ႕ ပန္းပု လက္ရာ အေတာ္မ်ားမ်ားကို လည္းေတြ႔ရပါတယ္။ ပန္းခ်ီကား အားလံုးလိုလို က A4 နဲ႕ A 4 သာသာ စကၠဴ ေတြေပၚ မွာ ဆြဲထားျဖစ္ပါတယ္။ စီးရီး လိုက္ ဆြဲထားတဲ႕ကားေတြမ်ားပါတယ္။Order စီးရီးမွာ ပါဝင္တဲ႕ ပန္းခ်ီကား ေတြက ကားရဲ႕ ေအာက္ေျခမွာ တလက္မေလာက္ရွိတဲ႕စုတ္ခ်က္ တခ်က္ ေနာက္ အဲေဘးမွာ ေအာက္က စုတ္ခ်က္တဲ႕ တို တဲ႕ စုတ္ခ်က္။ ျပီးတခါ ေနာက္ထပ္ တို တဲ႕ စုတ္ခ်က္ တို႕ကို ေအာက္ေျခ ကေန အေပၚကို ေရာက္တဲ႔ အထိ အေရာင္ နုရာက ရင္႔လာတာတမ်ိဴး ရင္႕ရာက နုသြားတာ တမ်ိဴး အေရာင္ အမ်ိဴးမိ်ဴး စသည္ ျဖင္႕  စုတ္ခ်က္ ေတြကို တခုေပၚ တခု ဆင္႕ျပီး အရိုးရွင္းဆံုးနည္းနဲ႕ေရးဆြဲ ေဖၚျပထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီလက္ရာေတြ နဲ႕ ဆက္စပ္တဲ႕ ပန္းပု လက္ရာ တခ်ိဴ႕ ကို လည္း ၾကမ္းျပင္ ေပၚမွာ ခ်ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒါကေတာ႕ အရြယ္အစား မတူညီ တဲ႕ စကၠဴ ဂ်ပ္ပံုးမ်ိဴးစုံကို ၾကီးစဥ္ ငယ္လိုက္ ဆင္႕ ထားတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႕ အျပင္ ဗ်က္ နဲ႕ အထူ အမ်ိဴးမ်ိဴး ရွိတဲ႕ သစ္သားေခ်ာင္းေတြ ကို ေစာေစာကလို ပဲ ေအာ္ဒါ အလိုက္ ဆင္႕ထားပါတယ္။ ထို႕ အတူ သံ ဖရိန္ ေခ်ာင္းၾကီး ေတြကို လည္း အရွည္ အတို အမ်ိဴးမ်ိဴး ျဖတ္ျပီးေတာ႕ အရွည္ဆံုးက ေအာက္ အတိုဆ့ုးက အေပၚ ထိ အဆင္႕ ဆင္႕ ဆင္႕ ထားပါတယ္။

          ေနာက္ ပန္းခ်ီကားစီးရီး ကေတာ႕ A4 စကၠဴ ေတြေပၚမွ ေရာင္စံု ေဆာ႕ပင္ အမ်ိဴးမ်ိဴး သံုးျပီး မ်က္ႏွာျပင္ျပည္႔ အေရာင္ေတြ ခ်ယ္ထားျပီး ခ်ယ္ထားတဲ႕ အတိုင္း မွန္ေဘာင္သြင္းျပီး တန္းစီ ခ်ိတ္ဆြဲ ျပသ ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ဒီ လို မ်ိဴး မ်က္ နွာ ျပင္ ျပည္႔ ေဆးေရာင္ေတြ အျပည္႔ ခ်ယ္သျပတဲ႕နည္းမ်ိဴး က အေမရိကန္ အနုပညာရွင္ Ellsworth Kelly လက္ရာေတြ မွာ မ်ားစြာ ေတြ႔ဘူးခဲ႕ေပမယ္႔ အခု ေတြ႔တဲ႕ မာတင္ခရိဒ္ ရဲ႕ ဒီစီရီးကေတာ႕ အနုပညာအတြက္ထက္ သုတေသန သမားတဦးက ဒီ အေရာင္ေတြ နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး သူကိုယ္တိုင္သိခ်င္လို႕ စူးစမ္းထားတဲ႕ အသြင္ မ်ိဴးဘက္ ပိုေဆာင္ ေနပါတယ္။ အဲဒီ စီးရီး လို ပဲ A4 စကၠဴ ေတြ ေပၚ မွာ မွင္နဲ႕ ျခစ္ထားတဲ႕လက္ရာေတြ နဲ႕ အတူ ဘာ မွ ေရး မထားတဲ႕ A4 စကၠဴ လို႕ အမည္ ေပးထားတဲ႕ မွန္ေဘာင္ သြင္းထားတဲ႕ လက္ရာ နဲ႔ အတူ ပန္းပု တင္တဲ႕ ခံု ေပၚ မွာ တစ္ေပ ပတ္လည္ေလာက္ရွိတဲ႕ အလံုပိတ္ မွန္ ပံုး ေလးထဲ မွာ စကၠဴလံုးေလးတလံုးျပထားျပီး အမည္က A4 စကၠဴ လို႕ ေပးထားပါတယ္။ A4 စကၠဴ ကို လံုးေျချပီး ျပထားတာပါ။ခရိဟာ ကာလ အတန္ၾကာ ဒီ ပံုမွာ A4 စကၠဴ ေတြကို သံုးျပီး ျပဳလုပ္ျခင္း နဲ႕ ဘာမလုပ္ပဲ အတိုင္းထားျခင္းတို႕ ၾကား မွာ ကြားျခားခ်က္ကို အနုပညာက တဆင္႔ ရွိေဖြခဲ႕တယ္ဆိုပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ အဲဒီ အနုပညာေတြ ျပထားတဲ႕အခန္းေထာင္႕ဘက္မွာ တံခါးတခ်ပ္က  ဖြင္႔လိုက္ ပိတ္လိုက္ ျဖစ္ေနေတာ႕ ဟို ဘက္မွာ အခန္းတခန္း ရွိျပီး အဲ ဒီမွာ ေနာက္ထပ္ လက္ရာ တခုခု ရွိမယ္ အထင္ နဲ႕ သြားဘို႕ လုပ္တဲ႕ အခါ အခန္းတခု လည္းမရွိပဲ ျဖစ္ေနတာမို႕ မသကၤာ တာနဲ႕ အနားျဖတ္သြားတဲ႕  ျပခန္းေစာင္႕ကို ေမး ၾကည္႔မိပါတယ္။ ဒီ ဖြင္႕လိုက္ ပိတ္လိုက္ ျဖစ္ေနတဲ႕ တံခါးက အနုပညာ လက္ရာ လားေပါ႕။ပုဂၢိဳလ္ က ေခါင္းပဲ ညိတ္ျပျပီး တံခါးေပါက္ နားမွာ ေရးထားတဲ႕ လက္ရာရဲ႕ နာမည္ကို လက္နဲ႕ ညြန္ျပပါတယ္။ သြားဖတ္ၾကည္႕ေတာ႕မွ တံခါး ဖြင္႔တယ္/ပိတ္တယ္ လို႕ အမည္ေပးထားတဲ႕ လက္ရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။

                                        

          ေနာက္ Order လို႕ အမည္ ေပးထားတဲ႕ အင္စေတာ္ေလး ရွင္း လက္ရာေတြ အေၾကာင္းလည္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အခန္းၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ကုန္ပစၥည္း အမ်ိဴးမ်ိဴး ထည္႕ခဲ႕တဲ႔ အရြယ္ အမ်ိဴးမ််ိဴးရွိတဲ႔ ဂ်ပ္ထူ ပံုးေတြကို အစဥ္အတိုင္း  ၾကီးစဥ္ငယ္လိုက္ ပိရမစ္ပံု ထပ္စီျပထားပါတယ္။ ေနာက္ျပီး အရြယ္အစားစားရွိတဲ႕ သစ္သားေခ်ာင္းရွည္ေတြကို လည္း ေစာေစာကလိုပဲ ဗ်က္ နဲ႕ အျမင္႔ အစားစား အတိုင္းၾကီးရာက ငယ္ရာ ထပ္ျပီးစီျပထားပါတယ္။ ေနာက္ျပီး တံတားေတြ အေဆာက္အဦးေတြ ေဆာက္ရာမွာ သံုးတဲ႕ သံဖရိန္ ၾကီးေတြကို လည္း ၾကီးစဥ္ ငယ္လိုက္ အရွည္ အတိုလည္း အစဥ္လိုက္ ျဖစ္ေအာင္ တမင္ ျဖတ္ေတာက္ ျပီးေတာ႔ ထပ္စီကာ ျပသထားျပန္ပါတယ္။ ပန္းအိုးေလးေတြထဲ ေပါက္ေနတဲ႕ ကႏၱာရေတြမွာ ေပါက္တတ္တဲ႕ ဆူး ရွားေစာင္းလက္ပတ္ပင္ အမ်ိဴးအစားေလးေတြကို လည္း အပင္ရွည္တာ ကေန တို တဲ႕ အပင္ေလးေတြ အလိုက္ စီတန္းျပီး အစဥ္လိုက္ တိုရာကရွည္ရာ စီခ်ျပီးျပထားပါတယ္။ ခရိ အေနနဲ႕ ဒီလို အစဥ္အတိုင္းျဖစ္မွု ေတြနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ အျမင္ပိုင္း ဆိုရာတင္ မကပဲ အၾကားပိုင္းဆိုင္ရာ နဲ႕ပါ ခံစားနိုင္ ေအာင္ အခန္းထဲ မွာ စႏၵရားတလံုးခ်ထားျပီး ျပခန္းက ဝန္းထမ္းတေယာက္က ခံုမွာ ထိုင္လို႕ ခလုတ္ေတြကို အျမင္႔ဆံုးအသံကေန အနိမ္႕ဆံုး အသံ ထိ တ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းပံု မွန္ တီးခိုင္းထားပါတယ္။ တဖက္မွာ ဆံုးသြားျပီး ႏွစ္မိနစ္ သံုးမိနစ္ ၾကာတာနဲ႕ တဖန္ စႏၵရား ခလုတ္ေတြ ရဲ႕ အျခားတဖက္ဆီ ျပန္တီးလာရပါတယ္။ ဒီ Order စီးရီးထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္ အၾကိဳက္ဆံုးကေတာ႕ အိမ္ရိုက္သံ အရြယ္အစား ေျခာက္မ်ိဴးေလာက္ကို နံရံေပၚမွာ တန္းစီျပီး သူ႕ အရြယ္ အလိုက္ ရိုက္ျပထားတဲ႕ လက္ရာ ျဖစ္ပါတယ္။ အင္မတန္ ရိုးစင္းျပီး ကိုယ္လုပ္ခ်င္ ေျပာခ်င္တာကေတာ႕ ဒါပဲ လို႕ ေသခ်ာတိက်တဲ႕ လက္ရာလို႕ ခံစားမိလို႕ပါ။ အခုတေလာေရးေနတဲ႕ ေအာင္ခ်ိမ္႕ ရဲ႕ ကဗ်ာေတြ နဲ႕ နွိဳင္းရမလို ျဖစ္ေနပါတယ္။

          နီယြန္ မီးေခ်ာင္းေတြ နဲ႕ ေခြထားတဲ႕ စာသားေတြ ကို လည္း အနပညာလက္ရာ အျဖစ္ ျပသထားပါတယ္။ တစ္ခုမွာ DON’T WORRY ဆိုတဲ႕ စာတန္းကို အဝါေရာင္ နီယြန္ ေခ်ာင္းေတြကို ေခြျပီး အခန္းရဲ႕ ေထာင္႔ မွာ နံရံ တခုေပၚမွာ DON’T ေနာက္ နံရံ တခုမွာက WORRY ကို ခ်ိတ္ဆြဲ ထြန္းညွိ ျပထားပါတယ္။ တေနရာမွာေတာ႕ နီယြန္ေခ်ာင္းေတြ နဲ႕ပဲ TRY TO MAKE NOTHING  လို႕  မီးထြန္းေဖၚျပထားပါတယ္။ တေနရာမွာ ေတာ႕ အိမ္ေတြ ရံုးခန္းေတြ မွာ အသံုးမ်ားတဲ႕ လ်ပ္စစ္ မီး လံုး အရြယ္မ်ိဴးစံု ဒီဇိုင္းမ်ိဴးစံု ကို သစ္သားျပားေပၚ မွာ ဒီလိုပဲ တန္းစိီတပ္ဆင္ျပီး အတူတကြ မီးထြန္းေဖၚျပထားပါတယ္။

          ေရွ႔မွာ ေဖၚျပခဲ႕သလို  မ်က္နွာၾကက္ မီးလံုးေတြ ဖြင္႔ တယ္ ပိတ္ တယ္ ၊တံခါးပိတ္တယ္ ဖြင္႔တယ္ ဆိုတဲ႕ လက္ရာမ်ိဴးေတြ နဲ႕ ဆင္တူတဲ႕ ျပကြက္ေတြ ရွိပါေသးတယ္။ Hayward ဂယ္လာရီ အေပၚဆံုးထပ္မွာ အျပင္က ဝါတာလူး တံတားကို လွမ္းျပင္နိုင္တဲ႕ မွန္ျပဴတင္းေပါက္ ရွည္ တခုရွိပါတယ္။ ဒီျပဴတင္းေပါက္ဟာ သံုးေပေလာက္ျမင္႔ျပီး ေပႏွစ္ဆယ္ေလာက္က်ယ္ပါတယ္။ ခရိက ဒီျပဴတင္းေပါက္မွ အနက္ေရာင္ ရင္ကြဲ ကန္႔လန္႕ကာတခု တပ္ဆင္လိုက္ပါတယ္။ ကာလန္႕ကာ ခ်ပ္ နွစ္ခုဟာ ပိတ္ထားတဲ႕ ေနရာကေန အလယ္ဗဟိုကေန ေဘး ႏွစ္ဘက္ဆီကို တျဖည္းျဖည္းေလးခ်င္း ပြင္႔သြားပါတယ္။ ထံုးစံအတိုင္း ပြင္႔ သြားတဲ႔  ျပဇာတ္ရံု လို႕နာမည္ ေပးထားပါတယ္။ ပရိုဂ်ွက္တာနဲ႕ ထိုးျပထားတဲ႕ ဗီဒီယို လက္ရာတခု ရွိပါေသးတယ္။  အျဖဴေရာင္ သက္သက္ ျမင္ကြင္းတခုထဲ ပထမ ေခြးၾကီးၾကီး တေကာင္ ျဖတ္သြားတယ္။ ေနာက္ ေခြးေသးေသး အေမြးဖြါးဖြါး တေကာင္ ျဖတ္သြားတယ္ ေနာက္ျပီး လူ( မာတင္ခရိ ေျပး လိုက္သြားတယ္။သူ႕ေခြးေတြ ျဖစ္ပံုရပါတယ္) အဲဒီ ဗီဒီယို ကို လည္း ေပၚလာလိုက္  ရပ္ျပီး ေပ်ာက္သြားလိုက္ နဲ႕ နံရံ ေပၚမွာ ထိုးျပထားပါတယ္။ ဒီလက္ရာကို ၾကည္႕ မိတယ္ အခါ ငယ္ငယ္က ရြာက ေျမစိုက္ ထရံကာ ရုပ္ရွင္ရံု ၾကီးမွာ ရုပ္ရွင္ ကားေဟာင္းေတြ လာျပတဲ႔ အခါ ကားျပတ္သြားလိုက္ မီး ဖြင္႔ထား ျပီး ေတာ႕ တခါ ကားျပန္ဆက္ျပီး တခါ မီး မွိတ္ျပီး ထိုးျပတဲ႕ ေရႊဘ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ ျပန္သတိရေစပါတယ္။

          အခန္းအလယ္ အျဖဴေရာင္ စႏၵရားအသစ္စက္စက္ၾကီး တလံုး။ခဏၾကာေတာ႔ စႏၵား ခလုတ္ေတြ ရဲ႕ အဖံုးေတြ ေရာစႏၵရားၾကိဳးေတြ တန္းထားတဲ႕ေနရာမွာ ဖံုးအုပ္ထားတဲ႕ သစ္သားျပားအဖံုး အၾကီးၾကီး ကပါ ရုတ္တရက္ သရဲေျခာက္သလို ပြင္႔လာျပီး ဘုန္းကနဲ ျပန္ပိတ္သြားလိုက္ ျပန္ပြင္႔လာလိုက္ အံုးကနဲ႕ ျမည္ျပီး ျပန္ပိတ္သြားလိုက္ ဆယ္႕ေလးငါးခါေလာက္ ျဖစ္ျပီး ဒီ တိုင္းျငိမ္ေနျပန္ပါတယ္။ အဲဒီအတိုင္း သူ႕ အလိုလို ဆယ္မိနစ္ တစ္ခါ ျဖစ္ေအာင္ ေလဖိအားသံုးေမာင္းတံ တခ်ိဴ႕ နဲ႕ တပ္ဆင္ျပီး လုပ္ထားပါတယ္။

          Hayward ျပခန္း အေပၚထပ္မွာ အျပင္ဘက္ကို ထြက္ ျပီး ျမင္ကြင္း ၾကည္႔ လို႕ရတဲ႕  ေနရာတခိ်ဴ႕ ရွိပါတယ္။ အျပင္ဘက္ကို ထြက္လိုက္ေတာ႕  ေပ သံုးဆယ္ ပတ္လည္ေလာက္ရွိတဲ႕ ဒီ ဝရံတာေပၚကို ဆလြန္းကားတစီးကို တင္ထားပါတယ္။ကားတစ္စီး၊ကားထဲမွာ လည္း ဘာမွ မရွိပါဘူး။ အဲဒါနဲ႕ ထိုင္ ၾကည္႕တုန္း ႏွစ္မိနစ္ေလာက္ၾကာေတာ႕ ရုတ္တရက္ ကားမီးအားလံုးလင္းျပီး ကားမွန္က မိုးေရသုတ္တဲ႕ ဝိုက္ဘာ ႏွစ္ေခ်ာင္းက အလိုလို လွဳပ္ရမ္းလာတယ္။ျပီးတာနဲ႕ ကားရဲ႕ ရွိရွိသမွ် တံခါး အားလံုး  ကားစက္ ေရွ႕ အဖံုး နဲ႕ ေနာက္အဖံုး အပါအဝင္ တံခါးအားလံုး သရဲေျခာက္လိုက္သလို တျပိဳင္နက္ တည္း ျဗဳန္းဆို ပြင္႔ ကားထြက္လာၾကပါတယ္။ ရုတ္တရက္ဆိုေတာ႕ အံ႕ၾသျပီး ၾကည္႕ ေနခိုက္ ခဏ အၾကာမွာ အားလံုး ျပန္ပိတ္သြားျပီး အားလံုး ပံုမွွန္ လမ္းေဘးမွာ ရပ္ထားတဲ႕ ကားတစီးလို ျပန္ျငိမ္သက္သြားပါတယ္။ ႏွစ္မိနစ္ေလာက္ ၾကာရင္ အဲ လို တခါ ျပန္ျဖစ္လာျပန္ပါတယ္။ သာမနန္ လမ္းေပၚမွာ ေတြ႕ေနက် ကားတစီးကိုပဲ ယူျပီး ေပါ႔ပါးစြာ ခရိက ဖန္တီးလိုက္တဲ႕ အခါ ဒီ ကားဟာ သက္ရွိတေကာင္လိုလို အသက္ဝင္ျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႕ကို စကားေျပာလာပါတယ္ ဆက္သြယ္လာပါတယ္။

          ခရိဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေနစဥ္ ဘဝထဲက ပိတ္လိုက္ ပြင္႕ လိုက္ တက္လိုက္ က် လိုက္ ျဖစ္ေနတဲ႕ အရာ အားလံုး အေပၚမွာ အာရံုေတာ္ေတာ္က်ျပီး ဒါကို ပဲ ေလာက အျမင္တခု အျဖစ္ ပံုစံေျပာင္းတင္ျပ ေနတဲ႕ ဥာဏ္ေရွ႕သြားအနုပညာရွႈင္ (Concepturalists )တစ္ဦးပါ။  သို႔ေပမယ္႔ ခရိကိုယ္တိုင္ က တခါတရံမွာ သူ ဟာ ဥာဏ္ေရွ႕သြားအနုပညာရွင္ (Concepturalists )တေယာက္ မဟုတ္ပါဘူး လို႕ ထုတ္ေဖၚ ျင္းဆိုထားတဲ႕ အျပင္ တကယ္႕ကို Conceptural art ဆိုတာ ဘာလဲ ဆိုတာကို တကယ္ မသိတာပါဗ်ာ။ ဘယ္ဗ်ာ ခံစားမွဳ ကို ထားျပီး ဘယ္လိုလုပ္ အနုပညာ ဖန္တီးလို႕ ရလိမ္႕မလဲ လို႕ ေျပာတတ္ပါတယ္။ ဒါကိုလည္း အတည္ ေျပာတယ္ လို႕ ယူဘို႕ ကြ်န္ေတာ္ အေနနဲ႕ခက္ေနျပန္ပါတယ္။ ခရိဟာ ပါေဖါင္႕မင္႔ လည္းရံခါ တင္ဆက္သူ ျဖစ္ေတာ႕ သူ႕ပါေဖါင႕္မင္႕ ေတြမွာ ဆို သူက အဲလိုပဲ စကားေျပာေနတာပဲ။ ေျပာတဲ႕ အေၾကာင္းက ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ျခင္းနဲ႕ မေတြးမေတာမဆင္မျခင္ ျခင္း ဆိုမ်ိဴး။ ခရိကို

ဒီလို အပိတ္အဖြင္႕ အတက္ အက် အေပၚ မူတည္ျပီး လုပ္ထားတဲ႕ အထဲ မွာ ျပခန္းအေပၚထပ္ ေနာက္ထပ္ အျပင္ ဘက္ ေလသာေဆာင္ တခုေပၚမွာ LED ဖန္သားျပင္ အၾကီးၾကီး တခုေပၚမွာ ျပထားတဲ႕ အျဖဴ အမဲ ဗီဒီယို  Up and Down လို႕ အမည္ေပးထားတဲ႕ လက္ရာ အေၾကာင္းေျပာခ်င္ပါတယ္။ ျပကြက္က ေယာက်ၤားတေယာက္ရဲ႕ တန္ဆာ ကို ေဘးတိုက္  အနီးကပ္ ရိုက္ထားပါတယ္။ ေယာက်္ား လုပ္သူ ရဲ႕ ဝမ္းဗိုက္ ဧရိယာ နည္းနည္း နဲ႕ ေပါင္ရင္းပိုင္း နည္းနည္း ပဲ   ဗီဒီယို ထဲ ေပၚပါတယ္။ ကင္မရာကို ေဘးေစာင္းေပး ရပ္ထားတာပါ။ ကြ်န္ေတာ္ အဲဒီ ဖန္သားျပင္ေရွ႕ ေရာက္ေတာ႕ အမ်ိဴးသမီး ခပ္ေခ်ာေခ်ာ ခပ္ငယ္ငယ္ တေယာက္က ၾကိဳ ေရာက္ျပီး သူက လည္း ရပ္ၾကည္႕ ေနပါတယ္။ ဗီဒီယို ထဲ မွာ တန္ဆာက ေအာက္ဖက္ ကို ခပ္ငိုက္ငိုက္ က်ေနျပီး ၾကာည္႔ေနတုန္းမွာ တျဖည္းဖျည္း ခ်င္း ၾကီး လာတာနဲ႕ အမ် ေရျပင္ညီ တန္းတန္းမတ္မတ္ ျဖစ္လာပါတယ္ အဲဒီက ေန အေပၚဖက္ကို တျဖည္းျဖညး္ တင္းမာျပီး ေထာင္တက္ သြားပံု က ဒံုးပ်ံ တခု လိုကို ေထာင္သြားတာပါ။ျပီးတာနဲ႕ တဖည္းဖည္းခ်င္း ျပန္က် လာျပီး ျပန္ေသးငယ္ကာ ေအာက္ စိုက္ ျပန္ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီ ဗီဒီယို ထဲ က လူဟာ ခရိကိုယ္တိုင္လားတျခားလူ တေယာက္လားဆိုတာေတာ႕ သဲသဲကြဲကြဲ ေဖၚျပထားခ်က္ မရွိပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ နဲ႕ ေစာေစာက အမ်ိဴးသမီး တို႕ ရပ္ၾကည္႕ေနတုန္း ဖန္သားျပင္ ေရွ႕ကို ေနာက္ထပ္ အသက္ ေတာ္ေတာ္ ၾကီးေနတဲ႕ အဖိုးၾကီး တဦး နဲ႕ အဖြါးၾကီး ေလးယာက္ အဖြဲ႕ တဖြဲ႕ ကလည္းေရာက္လာပါတယ္။ ဖန္သားကို ၾကည္႕ျပီးတာ နဲ႕ အဖိုးၾကီး လုပ္တဲ႕ သူက ဟြန္းေသးေသးေလးရယ္ လို႕ ေျပာျပီး မ်က္နွာလြဲ ထြက္သြားျပီး တျခားတဖက္မွာ အျပ္ငေလကိ  ရွဴ ရင္းရပ္ေနျပီး အဖြါးၾကီးေလးေယာက္ကေတာ႕ ကြ်န္ေတာ္ တို႕ အနားမွာ ရပ္ျပီး စိတ္ဝင္တစားၾကည္႕ ေနပါတယ္။ ခဏ ၾကာေတာ႕  ေအာက္စိုက္က်ေနတဲ႕ ပစၥည္း တျဖည္းျဖညး္ အေပၚ ေထာင္တက္ လာတာ ကို ၾကည္႕ ရင္း အဖြါးၾကီးေတြထဲက တေယာက္ က အား သူ က သူ႕ဟာသူ လိုသို ထိ္န္းခ်ဳပ္ပဲ႔ကိုင္ နိုင္တယ္လို႕ ေျပာခ်င္တာေပါ႔ေနာ္ လို႕  အရႊန္းထေဖါက္ျပီး ထြက္သြားၾကပါတယ္။

ေနာက္ တမ်ိဴးထူးျခားတဲ႕ လက္ရာေတြကေတာ႕ သာမာန္ ေန႔စဥ္ ျမင္ေတြ႔ေနက် အရာဝတၳဳေတြကို စီထပ္ျပီးေတာ႔ ဖန္တီးထားတဲ႕ လက္ရာေတြဟာလည္း တမ်ိဴးထူးျခားျပီး ခရိ ရဲ႕ အျမင္ပိုင္းအနုပညာဆိုင္ရာ ကိုယ္ပိုင္ ဘာသာစကား တခု လို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဥပမာ ေျခာက္ေပ ေလးေပ သံုးထပ္သားျပားေတြ အမ်ားၾကီး ကို လူတရပ္သာသာေလာက္ အျမင္႔ ေရာက္တဲ႕ထိ ထပ္ထားျပီး ျပတဲ႕ လက္ရာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ အျမင္မွာ ေတာ႕ သစ္သားဘေလာက္တံုးၾကီး တခုလို ျဖစ္ေနေပ မယ္႕ ဒါဟာ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ သံုးထပ္သားျပားေတြ ဆိုတဲ႕ အသိက သာမာန္ သစ္သားတံုးၾကီး ခ်ထားတာနဲ႕ ကြဲ ျပားသြားေစပါတယ္။ ဒီလိုပဲ အနာကပ္တဲ႕ ပလပ္စတာ ေလးေတြကို ေလးေထာင္႔စပ္စပ္ အရြယ္တူ ညွပ္ျပီး အေျမာက္ အမ်ား နံရံ မွာ တခုေပၚ တခု ထပ္ထပ္ကပ္ျပီး နံရံေပၚမွာ တလက္မေလာက္ ထုရွိတဲ႕ အတံုးေလးတခု ကပ္ေနသလို ဖန္တီးျပခ်က္ေလးဟာ အင္မတန္တာသြားလွပါတယ္။ ဒီလိုပဲ ဂယ္လာရီရဲ႕ အေပၚထပ္ ၾကမ္းျပင္ေပၚ မွာ ခင္းထားတဲ႕ ေလးေထာင္႔ ေၾကြျပားမ်ိဴး ကို ေနာက္ထပ္ ေလးငါးဆယ္ခ်ပ္ ရွာျပီး ထပ္ျပထားတာမ်ိဴးက် အင္မတန္ ရိုးစင္း ျပီး လြယ္ကူူ လြတ္လပ္ ေပါ႕ပါးစြာ ဖန္းတီးထားခ်က္မ်ိဴး ျဖစ္ပါတယ္။ပိုထူးျခားတာက ဂယ္လာရီ အိမ္သာထဲ က နံ ရံေပၚက ေၾကြျပားေတြ ေပၚ မွာ လည္း အဲ လို နံရံကပ္ ေက်ာက္ျပားနဲ႕ ပံုစံတူ ေနာက္ထပ္ ေၾကြျပားေတြ ရွာျပီး ေလးငါးေျခာက္ ခ်ပ္ေလာက္ကို စီထပ္ ေကာ္ နဲ႕ကပ္ျပီး ဖန္တီးထားခ်က္ဟာ လည္း ရိုးစင္းသေလာက္ လွပပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ အေပၚထပ္  ေလဟာျပင္ ေနရာလြတ္ေပၚမွာ  အုတ္ေတြနဲ႕ အျမင္႕ ရွစ္ေပ ထု သံုးေပ အရွည္ ဆယ္ေပေလာက္ ရွိတဲ႕ အုတ္နံရံၾကီးတခုကို ဖန္တီးတည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဴး အရာဝတၳဳေတြကို ထပ္စီျပ ထားတဲ႕ အထဲ မွာ အိမ္သာသံုး စကၠဴ လိပ္ေတြ ကို နံရံ တေလ်ာက္စီခ်ထားျပီး အေပၚ မ်က္နွာ က်က္ ေရာက္တဲ႕ အထိ ထပ္စီျပီး ထားတဲ႕ အင္စေတာ္ေလးရွင္းဟာ အေပၚက အလင္းမီးေရာင္ ထိုးလိုက္တဲ႕ အခါခါ ေတာ္ေတာ္ လွပါတယ္။ ဒီလို လက္ရာေတြထဲ မွာWork no 79.. Blue အမည္ ရ လက္ရာဟာ လည္း ရီုးစင္း လြယ္ကူ လြန္းလို႕ အင္မတန္ ထူးျခားပါတယ္။ အေၾကာင္း ကေတာ႕ Blue – Tack ဆိုတဲ႕ အတိုင္း အျပာင္ Blue Tack အလံုးေလး တခုကို နံရံ ေပၚမွာ ဒီ အတိုင္း လက္နဲ႕ ဖိကပ္ထားတာပါပဲ။ အဲဒီေလာက္ လြယ္ကူ ရိုးရွင္းတာ လည္း မရွိေတာ႕တာမို႕ တခ်ိဴ႕ က ဒီလို လက္ရာေတြ အေပၚမွာ What’s the point of it? လို႕ ေျပာၾကတာမွာ ေမးလာတဲ႕ သူေတြ ဘက္က ေနစဥ္းစားၾကည္႔ေတာ႔ လည္း အလြန္ မဟုတ္ပါဘူး။                                                       

ဒီျပပြဲ မွာ လာသူ အာလံုးေပ်ာ္ရြင္ ေၾကနပ္ၾကတာကေတာ႕ မွန္ေတြကာထားတဲ႕ အခန္းက်ယ္တခုထဲ မွာ  ေလမွုတ္ထားတဲ႕ အျဖဴ ေရာင္ ဘူေဘာင္းေတြ ကို ေထာင္နဲ႕ ခ်ီျပီး ျဖည္႔ထားလိုက္ျပီး လူေတြ ကို အဲဒီ အခန္းထဲ က ဘူေဘာင္းေတြၾကား တိုးဝင္ သြားခြင္႕ ျပဳထားတာပါပဲ။ ဒီ ျပကြက္ဟာဖန္တီးတင္ဆက္ပံု သိပ္မထူးျခားလွေပမယ္႕ အထူးသျဖင္႔ လူငယ္ေတြ ကေလးေတြ အင္မတန္ ေပ်ာ္ရႊင္ ေၾကနပ္ၾကတဲ႕ လက္ရာ တခုျဖစ္ပါတယ္။ ဘူေဘာင္းေတြ ၾကားထဲ မွာ လူ တကိုယ္လံုး နစ္ျမဳပ္ေနျပီး ပတ္ပတ္လည္ မွာ ဘူေဘာင္းေတြ နဲ႕ ျပည္သိပ္ျပီး ေဘးဘယ္ညာ ဘယ္ကို မွ မျမင္ ရ တဲ႕ အထဲ မွာ စမ္းတဝါးဝါး နဲ႕ ေလ်ာက္ သြားေနရတဲ႔ အရသာ အေတြ႔ အၾကံဳ ကို ေပးထားပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ အဖို႕ ဒီ လို အေတြးအေခၚ ပါတဲ႕ ဆင္တူတူ လက္ရာ မ်ိုဴးကို ဒီ Hayward ဂယ္လာရီမွာ ပဲ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္က ျဗိတိသ် အနုပညာ ရွႈင္ အန္တိုနီဂမ္မလီ Antony Gormley  က မွန္အေနာက္ ေတြ ကာ ထားတဲ႕ အခန္းတခု ဖန္တီး ျပီး အထဲ မွာ ေရေငြ႕ေတြ အျပည္႕ ရွိေနေစျပီး ပရိတ္သတ္ ကို ျမဴ ေငြ႔ ေတြ လို ပိန္းပိတ္ ေနတဲ႕ ေရေငြ႔ေတြ ထဲ ေလာ်က္ သြားေစတဲ႕ blind Light ဆို တဲ႕ ျပပြဲ ကို အထူးသတိရေစပါတယ္။

                                        

ေနာက္ဆံုး ေျပာျပခ်င္တဲ႔ ခရိရဲ႕ ဗီဒီယိုလက္ရာ က ေတာ႕ ျပပြဲထဲ မွာ အထူးျခားဆံုး ေဝဖန္သံ အထြက္ ဆံုး လက္ရာတခု ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရာ ကို Sick and Shit လို႕ အမည္ ေပးထားပါတယ္။ေနာက္ခံ နံရံ အျဖဴ ၾကမ္းျပင္က လည္း ေဖြးေဖြး ျဖဴ ေနမို႕ အျဖဴေရာင္ျပင္ ျဖစ္ေနတဲ႔ အထဲကို စကတ္ နဲ႕ ေဒါက္ ဖိနပ္ အျမင္႕ စီးထားတဲ႕ အမ်ိဴးသမီး ငယ္ တေယာက္ လမ္းေလ်ာက္ ဝင္လာပါတယ္။ အလယ္ေရာက္တဲ႕ အခါ ရပ္ျပီး ေဘးတိုက္ အေန အထား အတိုင္းပဲ စကပ္ကို လွန္တင္ျပီး ေအာက္ခံ ေဘာင္းဘီကို ေပါင္ လယ္ေလ်ာက္ထိ  ဆြဲ ခ်ကာ ေဆာင္႕ ေဆာင္႕ ထိုင္ ျပီး ျငိမ္ေနပါတယ္။ မိန္းးကေလးရဲ႕ ျဖဴေဖြး ေနတဲ႕ တင္ပါးသား ေတြကို ေဘးတိုက္ အေနထား အတိုင္းသားေတြ႔ေနရပါတယ္။ ႏွစ္မိေလာက္ ျငိမ္ျပီး ထိုင္ ေနျပီးတဲ႕ အခါ သူ႕ဖင္ေအာက္ကို လက္မသာသာ အီးတုံး ေသးေသးေလး ထြက္လာပါတယ္။ ထပ္ျပီး ၾကိဳးစားေနာက္ ေနာက္ ထပ္ နည္းနည္း ထြက္ျပီး ၾကမ္းျပင္ ျဖဴေဖြးေဖြးေပၚ မွာ ျမင္ေနရပါတယ္။ မိနး္ကေလးက ဝမ္းဗိုက္ေရွ႕ နဲ႕ ဒူးၾကားထဲ ထည္႔ထားတဲ႕ လက္ကို ထုတ္ျပီး ႏွာေခါင္း နဲ႕ ပါးစပ္ကို အုပ္ထားျပီး ထပ္ ျငိမ္ထိုင္ေနပါတယ္။ အီးက ေတာ္ေတာ္ နဲ႕ ထြက္ မလာပါဘူး။ ဒီကာလ မွာ ဒီ ျမင္ကြင္း ကို ထိုင္ ၾကည္႕ ေနရတာ ေတာ္ေတာ္ ပဲ မသက္မသာ ျဖစ္ရပါတယ္။ ဘယ္သူ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီ လို ျမင္ကြင္း မ်ိဴး မေတာ္ တဆ  ျမင္ခဲ႕မိရင္ ေတာင္ ခ်က္ ခ်င္း မ်က္ႏွာ လြဲ သြားတတ္တဲ႕ ဟာ။ အခုဟာက သူမ်ားကိစၥ ကို ထိုင္ျပီး ၾကည္႕ ေနရတာ ဆက္ပဲ ၾကည္႕ ရမလို ထြက္ပဲ သြားရမလိုလို အခန္းထဲက ခံုေပၚက အျခားသူ ေတြ  အကဲ ခတ္ၾကည္႔ ေတာ႕ လည္း သူတို႕ မ်က္ နွာ အမူ မရာ ေတြ အရ ကြ်န္ေတာ္ လိုပဲ ခံ စားေနရပံု ရပါတယ္။ တခ်ိဴ႕က လည္း ျပံုးစိစိနဲ႕ ေပါ႔။ ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ႕ အမ်ိဴးသမီး ရဲ႕ ကိစၥေတြ က အျပင္ ကို တရစပ္ ထိုးထြက္လာျပီး ခဏ အတြင္း တင္ပါးေအာက္ ၾကမ္းျပင္ ေပၚ မွာ ထုနဲ႕ ထည္ နဲ႕ အပံု လိုက္ျဖစ္သြားပါတယ္ အဲဒီအခါ အမ်ိဴးသမီးက အသာေလးရပ္ ေအာက္ခံ ေဘာင္းဘီေလးကို ဆြဲ တင္ျပီး  ထြက္သြားပါေတာ႕ တယ္ ျမင္ကြင္းထဲ မွာ သူ စြန္႔ ပစ္ခဲ႔ တဲ႔ အပံု တခုသာ က်န္ရစ္ခဲ႕ပါတယ္။ ဒါကေတာ႕ Shit ဆိုတဲ႕ ဗီဒီယို ပါ။                                  

                                                                               

Sick ဆိုတဲ႕ ဗီဒီယို မွာ လည္း ေစာေစာ က အျဖဴေရာင္ ျပင္ ေနရာ မွာ ပဲ ရိုက္ထားပါတယ္။ ျမင္ကြင္းထဲကို မိန္းမ တေယာက္ လမ္းေလ်ာက္ ဝင္လာပါတယ္။ အလယ္ေရာက္တဲ႕ အခါ ဘာမေျပာညာမေျပာနဲ႕ ခါးကို ကိုင္း၊ ဒူးေပၚ လက္ေထာက္ျပီး ေဝါကနဲ ထိုးအန္ခ် လိုက္ပါတယ္။ ျပီး တာနဲ႕ ဆက္တိုက္ ဆက္တိုက္ အန္ခ်ေနပါတယ္။ အန္ဖတ္ေတြ က ၾကမ္းခင္း ျဖဴေဖြးဖြးေပၚမွာ အကုန္ ျပန္႔ၾကဲ ကုန္ပါတယ္။ မိန္းမ က မရပ္ေသးပါဘူး။ အထူးသျဖင္႔ အန္ေနတဲ႕ မိန္းမ ေကာ္လာမွာ မိုက္ ကရိုဖုန္း အေသးေလးတပ္ထားေပးတာေၾကာင္႔  ၾကည္႔ေနတဲ႔ ပရိတ္သတ္က အန္ခ်ေနတဲ႔ အသံကို  ေဆာင္းေဘာက္ကတဆင္႔ အက်ယ္ၾကီး ၾကားေနရတာဟာ အန္ဖတ္ေတြ ၾကည္႔ေနရတာထက္ စိတ္ကို ညစ္ညဴးေစပါတယ္။ အားရပါးရ အန္ခ်ျပီးတဲ႔ အခါ မိန္းမ ယိုင္ထိုးယိုင္ထိုးနဲ႕ ထြက္သြားျပီး အန္ဖတ္ေတြပဲ ျမင္ကြင္းထဲ မွာ က်န္ရစ္ ခဲ႕ ပါေတာ႔ တယ္။ ဒါကေတာ႕ Sick ဆိုတဲ႕ ဗီဒီယို ပါ။ဒီဗီဒီယို ႏွစ္ခုကုိ  အေမွာင္ ခန္းတခု ဖန္တီးျပီး ပရိုဂ်က္တာ ေတာက္ေလ်ာက္ျပထားျပီး Shit and Sick ဆိုျပီး အမည္ေပးကာ ျပထားပါတယ္။ ခရိ ရဲ႕ အမာခံ ပရိတ္သတ္ အဖို႕ အင္မတန္ အၾကိဳက္ေတြ႔ေစတဲ႔ လက္ရာျဖစ္ျပီး ဘယ္လို ျပပြဲ မ်ိဴးလဲ မသိဘူး ဝင္းၾကည္႔ လိုက္ဦးမယ္ဆိုျပီး ဝင္လာတဲ႔ တခ်ိဴ႕ေသာ ပရိတ္သတ္ အဘို႕ ေတာ႕ မ်က္ႏွာေတြ မအီမသာနဲ႕ ဒါလားကြ အနုပညာ ? တို႕ အဲဒါကို ဘယ္ေနရာ သြားသံုးရမွာ လဲတို႕ နဲ႕  ပြဲထဲ မွာ အသံထြက္လာတဲ႔ ျပကြက္မ်ိဴး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႕ လည္း မာတင္ခရိ က သူ႔ ရဲ႕ ပြဲကို What’s the point of it ? လို႕ အမည္ေပးထားတာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း စံုနံသာ စာဖတ္ ပရိတ္သတ္ အေပါင္းတို႕ ခင္ဗ်ား။

                                                  ပန္းခ်ီထိန္လင္း

/