Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

       

ဇြန္ ၂၀( ေသာၾကာေန႕) လန္ဒန္ကိုု ေရာက္ တဲ႕ မနက္မွာပဲ စက္ဘီး နဲ႕ အိမ္နဲ႕ သိပ္ မေ၀းလွ တဲ႕  Tate Britain Gallery ကိုုထြက္လာခဲ႕ပါတယ္။ လန္ဒန္ျမိဳ႕ေပၚမွာ Tate Modern  နဲ႔ Tate Britain ျပတိုုက္ ၂ ခုု ရွိတဲ႕ အထဲမွာ   Tate Britain က အိမ္ကေန စက္ဘီးနဲ႕သြား ရင္ ငါးမိနစ္ ေလာက္ပဲ ေဝး တဲ႕ အျပင္ အျမဲ တမ္း စိတ္ဝင္စားစရာ ေလ႔လာ စရာ တခုု မဟုုတ္ တခုု ေတြ႔ရတာမိုု႕ အခ်ိန္ နည္းနည္းရ ရင္ ရသလုိ ေရာက္သြားတတ္တာမုုိ႕ ဒီ ျပတိုုက္ ႏွစ္ခု ဟာ ဒုတိယအိမ္လိုု ျဖစ္ေနပါတယ္။
 Tate Britain ဟာ ဗစ္တိုုးရီးယား စတိုုင္ ဗိသုကာ လက္ရာ ျဖစ္ျပီး အလယ္ ဝင္ေပါက္ ၾကီး အတိုု္င္း တက္သြားရင္ အလယ္ မွာ ခန္းမၾကီးလိုု ျဖစ္ေနျပီး အဲဒီ ခမ္းမၾကီး ရဲ႕ ေဘး ဝဲယာက အခန္းေတြမွာ ျပတိုုက္က စုုေဆာငး္ထားတဲ႕  ပန္းခ်ီ ပန္းပု လက္ရာေတြ ခင္းက်င္းျပသ ထားတတ္ျပီး အလယ္ အဝင္လမ္း က ခမ္းမက်ယ္ၾကီး ကိုုေတာ႔  အနုုပညာရွင္ ေတြကိုု ေရြးခ်ယ္ ဖိတ္ေခၚျပီး ပန္းပု ၊ အင္စေတာ္ေလးရွင္း ဗီဒီယိုု အနုုပညာ ပါေဖါင္းမင္႕ အနပညာ  ေတြ ကိုု အလွည္႕က် ျပသေစပါတယ္။
            ေလာေလာဆယ္မွာေတာ႕ ျဗိတိသ် အမ်ိဴးးသမီး အနုပညာရွင္ ( Phyllida Barlow ) ရဲ႕ အင္စေတာ္ေလးရွင္း အနုပညာလက္ရာေတြကို ျပသထားပါတယ္။ (   Phyllida Barlow       ) ကို ၁၉၄၄ ခုႏွစ္မွာ ေမြးဖြါးခဲ႕ျပီး ျဗိတိသ် အနုပညာသမိုင္းမွာ အင္စေတာ္ေလးရွင္း  အနုပညာလက္ရာ အၾကီးၾကီးေတြ ပထမဆံုး စတင္ဖန္တီးျပသခဲ႕တဲ႕ အနုပညာရွင္တေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႕ သူ႕ရဲ႕ ပန္းပု နဲ႕ အင္စေတာ္ေလးရွင္းလက္ရာေတြမွာ အစဥ္အလာပန္းပုဆရာေတြ သံုးခဲ႕တဲ႕ စက်င္ေက်ာက္ သစ္သား ေၾကးနီ သံ စတဲ႕ ပစၥည္းေတြကို အသံုးမျပဳပဲ ေန႕စဥ္ လူမွဳဘ၀မွာ ေတြ႔ေနက် အိမ္ေဆာက္ပစၥည္းဆိုင္ေတြမွာ ေရာင္းခ်တတ္တဲ႕  သစ္သားေခ်ာင္းေတြ သံုးထပ္သားျပားေတြ၊ ပစၥည္းထုပ္ပိုးရာမွာ သြုးတဲ႕ ေဖါ႕တံုးေတြ အဂၤေတ ေရာင္စံု တိတ္ျပားေတြ ပလပ္စစတ္စေတြ ဂ်ပ္ထူပံုးေတြ တုပ္ၾကိဳးေတြ ကိုသံုးျပီး ဖန္တီးကာ အနုပညာကို လူထုရဲ႕ ေန႕စဥ္ဘဝနဲ႕ နီးစပ္ေစခဲ႕သူျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းပု အနုပညာကုိ ဖန္တီးတဲက ေနရာမွာ အစဥ္အလာအရ ပစၥည္းေတြကို ထုလုပ္ပံု၊ သြန္းလုပ္ပံု အတတ္ပညာေတြကို တတ္ေျမာက္မွာ အနပညာဖန္တီးနိုင္တာမ်ိဴးး မဟုတ္ပဲ ေန႔စဥ္ ေတြ႔ေနက် ေပါေပါေလာေလာ လြယ္လြယ္ကူကူ ဝယ္ယူရနိုင္တဲ႕ ပစၥည္းေတြကို သံုးျပီးေတာ႕ လည္း အဆင္႔ အတန္းျမင္႔တဲ႕ လက္ရာမ်ိဴးးေတြ ဖန္တီးနိုင္တယ္ ဆိုတာကို သူ႕လက္ရာေတြက တဆင္႕ သက္ေသျပခဲ႕ပါတယ္။ ဒီအေတြးအေခၚကို  သူ႕အနုပညာေတြက တဆင္႕ ျဖန္႕ခ်ီခဲ႕ယံု မက အနုပညာ တကၠသိုလ္ မွာ ပါေမာကၡ အျဖစ္ အမွဳ ထမ္းရင္းကလည္း ဒီအေတြးအေခၚကို သင္ၾကားပို႕ခ်ခဲ႕ျပီး  Tacita Dean, Rachel Whiteread နဲ႕ Douglas Gordon တို႕လို ေခတ္သစ္ ပန္းပု ေက်ာ္ေတြကို လည္းေ မြးထုတ္ေပးခဲ႕သူျဖစ္ပါတယ္။
 
ဇြန္ ၂၀( ေသာၾကာေန႕) လန္ဒန္ကိုု ေရာက္ တဲ႕ မနက္မွာပဲ စက္ဘီး နဲ႕ အိမ္နဲ႕ သိပ္ မေ၀းလွ တဲ႕  Tate Britain Gallery ကိုုထြက္လာခဲ႕ပါတယ္။ လန္ဒန္ျမိဳ႕ေပၚမွာ Tate Modern  နဲ႔ Tate Britain ျပတိုုက္ ၂ ခုု ရွိတဲ႕ အထဲမွာ   Tate Britain က အိမ္ကေန စက္ဘီးနဲ႕သြား ရင္ ငါးမိနစ္ ေလာက္ပဲ ေဝး တဲ႕ အျပင္ အျမဲ တမ္း စိတ္ဝင္စားစရာ ေလ႔လာ စရာ တခုု မဟုုတ္ တခုု ေတြ႔ရတာမိုု႕ အခ်ိန္ နည္းနည္းရ ရင္ ရသလုိ ေရာက္သြားတတ္တာမုုိ႕ ဒီ ျပတိုုက္ ႏွစ္ခု ဟာ ဒုတိယအိမ္လိုု ျဖစ္ေနပါတယ္။
 Tate Britain ဟာ ဗစ္တိုုးရီးယား စတိုုင္ ဗိသုကာ လက္ရာ ျဖစ္ျပီး အလယ္ ဝင္ေပါက္ ၾကီး အတိုု္င္း တက္သြားရင္ အလယ္ မွာ ခန္းမၾကီးလိုု ျဖစ္ေနျပီး အဲဒီ ခမ္းမၾကီး ရဲ႕ ေဘး ဝဲယာက အခန္းေတြမွာ ျပတိုုက္က စုုေဆာငး္ထားတဲ႕  ပန္းခ်ီ ပန္းပု လက္ရာေတြ ခင္းက်င္းျပသ ထားတတ္ျပီး အလယ္ အဝင္လမ္း က ခမ္းမက်ယ္ၾကီး ကိုုေတာ႔  အနုုပညာရွင္ ေတြကိုု ေရြးခ်ယ္ ဖိတ္ေခၚျပီး ပန္းပု ၊ အင္စေတာ္ေလးရွင္း ဗီဒီယိုု အနုုပညာ ပါေဖါင္းမင္႕ အနပညာ  ေတြ ကိုု အလွည္႕က် ျပသေစပါတယ္။
            ေလာေလာဆယ္မွာေတာ႕ ျဗိတိသ် အမ်ိဴးးသမီး အနုပညာရွင္ ( Phyllida Barlow ) ရဲ႕ အင္စေတာ္ေလးရွင္း အနုပညာလက္ရာေတြကို ျပသထားပါတယ္။ (   Phyllida Barlow       ) ကို ၁၉၄၄ ခုႏွစ္မွာ ေမြးဖြါးခဲ႕ျပီး ျဗိတိသ် အနုပညာသမိုင္းမွာ အင္စေတာ္ေလးရွင္း  အနုပညာလက္ရာ အၾကီးၾကီးေတြ ပထမဆံုး စတင္ဖန္တီးျပသခဲ႕တဲ႕ အနုပညာရွင္တေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႕ သူ႕ရဲ႕ ပန္းပု နဲ႕ အင္စေတာ္ေလးရွင္းလက္ရာေတြမွာ အစဥ္အလာပန္းပုဆရာေတြ သံုးခဲ႕တဲ႕ စက်င္ေက်ာက္ သစ္သား ေၾကးနီ သံ စတဲ႕ ပစၥည္းေတြကို အသံုးမျပဳပဲ ေန႕စဥ္ လူမွဳဘ၀မွာ ေတြ႔ေနက် အိမ္ေဆာက္ပစၥည္းဆိုင္ေတြမွာ ေရာင္းခ်တတ္တဲ႕  သစ္သားေခ်ာင္းေတြ သံုးထပ္သားျပားေတြ၊ ပစၥည္းထုပ္ပိုးရာမွာ သြုးတဲ႕ ေဖါ႕တံုးေတြ အဂၤေတ ေရာင္စံု တိတ္ျပားေတြ ပလပ္စစတ္စေတြ ဂ်ပ္ထူပံုးေတြ တုပ္ၾကိဳးေတြ ကိုသံုးျပီး ဖန္တီးကာ အနုပညာကို လူထုရဲ႕ ေန႕စဥ္ဘဝနဲ႕ နီးစပ္ေစခဲ႕သူျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းပု အနုပညာကုိ ဖန္တီးတဲက ေနရာမွာ အစဥ္အလာအရ ပစၥည္းေတြကို ထုလုပ္ပံု၊ သြန္းလုပ္ပံု အတတ္ပညာေတြကို တတ္ေျမာက္မွာ အနပညာဖန္တီးနိုင္တာမ်ိဴးး မဟုတ္ပဲ ေန႔စဥ္ ေတြ႔ေနက် ေပါေပါေလာေလာ လြယ္လြယ္ကူကူ ဝယ္ယူရနိုင္တဲ႕ ပစၥည္းေတြကို သံုးျပီးေတာ႕ လည္း အဆင္႔ အတန္းျမင္႔တဲ႕ လက္ရာမ်ိဴးးေတြ ဖန္တီးနိုင္တယ္ ဆိုတာကို သူ႕လက္ရာေတြက တဆင္႕ သက္ေသျပခဲ႕ပါတယ္။ ဒီအေတြးအေခၚကို  သူ႕အနုပညာေတြက တဆင္႕ ျဖန္႕ခ်ီခဲ႕ယံု မက အနုပညာ တကၠသိုလ္ မွာ ပါေမာကၡ အျဖစ္ အမွဳ ထမ္းရင္းကလည္း ဒီအေတြးအေခၚကို သင္ၾကားပို႕ခ်ခဲ႕ျပီး  Tacita Dean, Rachel Whiteread နဲ႕ Douglas Gordon တို႕လို ေခတ္သစ္ ပန္းပု ေက်ာ္ေတြကို လည္းေ မြးထုတ္ေပးခဲ႕သူျဖစ္ပါတယ္။                                                
                                                      
  ၂၀၀၉  ေနာက္ပိုုင္းမွာေတာ႕ အသက္အရြယ္အရ သင္ၾကားေရး ဖက္ကိုု လံုုး၀ ရပ္နားလိုုက္ျပီး ကိုုယ္ပိုုင္ လက္ရာသစ္ေတြဖန္တီး မွုု ေတြ ဖက္ကိုုပဲ အာရံုု စိုုက္ျပီး ဖန္တီးလာခဲ႕ပါေတာ႕တယ္။ အခုု ကြ်န္ေတာ္ ေျပာတဲ႕ Tate Britain က လက္ရာကေတာ႕  Phyllida Barlow ကိုု   Tate ျပတိုုက္ ၾကီး ရဲ႕  အဓိက အ၀င္လမ္း ခမ္းမၾကီး တေလ်ာက္လံုုး က ေနရာ အတြက္ ကိုုသီးသန္႕ လက္ရာတခု ထုုတ္လုုပ္ ဘိုု႕  ေခတ္ေပၚ အနုုပညာေလာကမွာ Sotheby လိုု႕ေခၚ တဲ႕ ကမၻာမွာ နာမည္ အၾကီးဆံုုး အနုပညာ လက္ရာေတြ ကိုုေလလံတင္ေရာင္းခ် တဲ႕ ေကာ္ပိုုေရးရွင္း ၾကီး က စရိတ္စက အကုုန္အက် ခံျပီး  တင္ဆက္တဲ႕ လက္ရာ ျဖစ္ပါတယ္။
Phyllida ရဲ႕ လက္ရာက ျပတိုုက္ထဲကိုု ၀င္လိုုက္တာနဲ႕   လူတိုုင္းကိုု ရုုတ္တရက္ မွင္သက္မိသြားေစပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ ဒီျပတိုုက္ကိုု အၾကိမ္ ၾကိမ္ ေရာက္ဖူးတဲ႕ သူေတြကိုုေတာင္ အ့ံၾသ မွင္သက္မိသြားေစပါတယ္။ ဒီလိုုျဖစ္ရတဲ႕ အေၾကာင္းကေတာ႔ ၁။ အင္စေတာ္ေလးရွင္း ရဲ႕ ပမာဏ နဲ႕ ၂။ အသံုုးျပဳထားတဲ႔  ပစၥည္းေတြေၾကာင္႕ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဖၚျပထားတဲ႕ ပံုု မွာ ေတြ႔ ရတဲ႕ အတိုုင္း ဒီလက္ရာ က ေပ ေျခာက္ဆယ္ေလာက္က်ယ္ျပီး  မီတာ ၈၀ ေက်ာ္ ရွည္တဲ႕ ေနရာၾကိီး တခုုလံုုးမွာ ဖန္တီးထားတဲ႕ လက္ရာျဖစ္ပါတယ္။  အထူးသျဖင္႕ မ်က္ ႏွာက်က္ ေပ ရွစ္ဆယ္ေလာက္ အျမင္႕ ရွိတဲ႕  ေနရာမွာ ေနရာလပ္ မက်န္ ေလာက္ ေအာင္ ကိုု ဒီလက္ရာၾကီးက ေနရာ ယူထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
 
 အထူးသျဖင္႕ ကုုန္သေဘၤာေတြက ကြန္တင္နာ ေသတၱာၾကီးေတြေလာက္ၾကီးတဲ႕ အမဲေရာင္ ဘေလာက္တုုံုုးၾကီးေလးလံုုးေလာက္ က ေလထဲမွာ တဲဲြေလာင္းၾကီးေတြ ေနရာယူထားျပီး ပရိတ္သတ္အားလံုုးက အဲဒါၾကီးေတြ ေအာက္က ေန ျဖတ္ျပီးမွ ျပတိုုက္ထဲ ၀င္လိုု႕ရပါတယ္။ ဒီေသတၱာၾကီး ေတြကိုု အထပ္သားနဲ႕ ေဖါ့ခ်ပ္ျပားေတြနဲ႕ လုုပ္ျပီး ေဆးသုုတ္ထားတာမိုု႕  လူေတြက ဒီ ထုုထည္ၾကီးေတြကိုု ၾကည္႕ျပီး ေအာက္က ျဖတ္ဘိုု႕ အေတာ္ေလး အသဲယားေစပါတယ္။ ဒီေသတၱာၾကီးေတြကိုု မ်က္ႏွာက်က္ အျမင္႔ၾကီးကေန တြဲေလာင္းက်ေနေအာင္ ဘယ္လိုု တည္ေဆာက္ထားသလဲ ဆိုုတာ ကိုု ၾကည္႕ရတာက လည္း အရသာ တခုု ျဖစ္ေနပါတယ္။တြဲေလာင္းဆြဲထားနိုုင္ဘိုု႔ သစ္သား ေမ်ာ္စင္ၾကီး  ကိုု သစ္ဆိုုင္ေတြမွာ အလြယ္ေတြ႔ရတဲ႕ သစ္သားျပားေတြ နဲ႕ သစ္ေခ်ာင္းရွည္ေတြကိုု မူလီေခ်ာင္းေတြနဲ႕ စုုပ္ျပီး တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ဒီ သစ္သားေခ်ာင္းေတြ နဲ႕ ခမ္းမ အျပည္႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ႕ ၾကားမွာ ျဖတ္ေလ်ာက္သြားရတာ ေဆာက္လုုပ္ေရး လုုပ္ငန္းခြင္ထဲပဲ ေရာက္ေနသလိုုလိုု ျဖစ္ေနပါတယ္။
 
                                                                
ေနာက္တေနရာမွာ သစ္သားေခ်ာင္းေတြေဆးသုုတ္ျပီး ေလွကားထစ္ေတြလိုု ဆင္႕ရိုုက္ထားပါတယ္။ အဲဒီ စင္ျမင္႕ၾကီး အနီးမွာ ဂ်ပ္စကၠဴ ပံုုးခြံေတြ ကိုု လိပ္ျပိး ေရာင္စံုု တိပ္ျပားေတြနဲ႕ ရစ္ပတ္ကာ ဂ်ပ္စကၠဴ တာ၀ါတိုုင္ အျမင္႕ၾကီး တခုုကိုုလည္း ဖန္တီျပထားပါတယ္။ အဲဒီေန အထဲ ဆက္၀င္သြားတဲ႕ အခါအီာ လည္း အလားထူ ပဲ ေဖါ႕ ျပား အထူၾကီးေတြကိုု သံလ်က္ပံုု လီွးျဖတ္ျပီး အခ်င္းခ်င္းပူးကပ္ကာ အခြ်န္ကိုု ေဇာက္ထိုုး ထုုတ္ၾကိဳးအၾကီးၾကီး နဲ႕ အျမင္႕ကေန ဆိုုင္းျပီး တြဲေလာင္းခ်ထားသလိုု ထာေပၚလင္စေတြနဲ႕ ခ်ပ္စကၠဴေတြေပါင္းစပ္ုျပိၤး ပိုုက္လံုုးရွည္ အၾကီးၾကီးေတြ ကိုု ၾကိဳးၾကိးေတြနဲ႕ မ်က္ႏွာက်က္က တဲြေလာင္းဆြဲထားပါတယ္။
ဒီလက္ရာမွာ ဗိသုကာ အတတ္ပညာ ရဲ႕ အခန္း က႑ ဟာ လည္း အလြန္ အေရးပါ တာကိုု ေတြ႔ရပါတယ္.။ ဗိသုုကာတတ္ကြ်မ္းတဲ႕ အင္ဂ်င္နီယာေတြ လက္သမားေတြ အကူ အညီ မပါဘဲ ဒီေလာက္ၾကီးက်ယ္တဲ႕ အင္ စေတာ္ေလးရွင္းမိ်ဴး တည္ေဆာက္နိုုင္ဘိုု႔ မလြယ္လွပါဘုုး။ အထူးသျဖင္႔ မိမိ အသက္အရြယ္ ၇၀ နဲ႕ ဒီေလာက္ၾကီးတဲ႕ လက္ရာမ်ိဴး ဖန္တီးဘိုု႕ စိတ္ကူးရဲတဲ႕ ဒီအဖြါးၾကီးရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ကိုု ေတာ္ေတာ္ ေလးစားအားက်မိပါတယ္။
 
ဒီလက္ရာကိုု ခင္းက်င္းထားတဲ႕ အေဆာက္အဦး ၾကီးက ဗစ္တိုုးရီးယားစတိုုင္ အေျပာက္အမြန္းေတြ နဲ႕ မ်က္ႏွာက်က္ၾကီးေတြ စက်င္ေက်ာက္သား နံရံ နဲ႕  ေက်ာက္သားတိုုင္လံုုးရွည္ၾကီးေတြနဲ႕ တည္ေဆာက္ထားတာမိုု႕ ဒီေနရာမ်ိဴးမွာ သစ္တိုုသစ္စေတြ တုုပ္ၾကိဳးေတြ ေဖါ႕ ျပားေတြ ပိတ္စေတြ နဲ႕  ကတၱဴခ်ပ္ေတြနဲ႕  ပူးတြ႕ဲကပ္ခ်ည္ စုုပံု ျဖန္႕ၾကဲ ရွဳပ္ေထြးေနတဲ႕  ဒီ အင္စေတာ္ေလးရွင္းၾကိးဟာ သဟဇာတ မျဖစ္လွစြာ တည္ရွိေနပံုု ကိုုယ္တိုုင္ က အဓိပါယ္ တခုုကိုု ေဖၚက်ဴးသလိုု ျဖစ္ေနေစပါတယ္။ တကယ္ေတာ႕ ဒိသစ္သားေခ်ာင္းေတြ သံုုးထပ္သားျပားေတြ ေဖါ႕ျပားေတြဟာ သစ္ဆိုုင္ေတြ မွာ သူ႕ အ၇ြယ္နဲ႕သူ စံနစ္တက် သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ရွိခဲ႕တဲ႕ အရာေတြပါ .။ဒါေပမယ္႕ ဒီေနရာမွာ ဒီပစၥည္းအားလံုုး ဟာအျခားအရာေတြနဲ႕ ေရာေႏွာျပန္႔ၾကဲ ရွဳပ္ေထြးသြားျပီး ၾကည္႕သူ ပရိတ္သတ္ကိုု တခါမွ မရွိခဲ႕ေသးဘူးတဲ႕ ၀န္းက်င္တခုုထဲကုုိ ဆြဲယူသြင္းလိုုက္သလိုု ျဖစ္ေစပါတယ္။
 
ဒီအင္စေတာ္ေလးရွင္း လက္ရာကိုု  ျပိဳက်ေနတဲ႕ ေခတ္ရဲ႕ ဗိမာန္ၾကီး လိုု႕ အမည္ေပးထားမိုု႕ တိုု႕လိုု႕တြဲေလာင္း ခ်ိတ္ဆြဲထားစုုပံုုထားတဲ႔ အစုုအပံုုၾကီးဟာ လူသားမ်ိဳူႏြယ္စုု အသီးသီး ရဲ႕ ကိုုယ္စီျဖတ္သန္းခဲ႕ၾကဘူးတဲ႕ သမိုုင္းျဖစ္ရပ္ေတြကိုု သံစံုုတီး၀ိုုင္းၾကီး တီးခတ္ေနသလိုု ေျပာေနတယ္လိုု႕ ခံစားရေစပါတယ္.။
ဒီေတာ႔ ဒီလက္ရာ အေၾကာင္းအရာ နဲ႕  ဆက္စပ္ျပီးေတာ႕ ဒီလက္ရာလိုုပဲ  ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေတြ႔ေနက် ပစၥည္း အေဟာင္း အမ်ဥ္း ေတြကိုု အသံုးျပဳ ျပီး အဓိပၺါယ္ ေလးနက္တဲ႕ လက္ရာ တခု ဖန္တီးျပထားတဲ႕ ေနာက္ အနုုပညာရွင္တေယာက္လက္ရာ ကိုု တဆက္တည္းမိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။ ဒီလက္ရာ ကလည္း ေလာေလာဆယ္ Tate Britain ျပတိုုက္ကေန ၀ယ္ယူစုုေဆာင္း ျပသထားတဲ႕ အထဲက လက္ရာတခုျဖစ္ျပီး ၁၉၄၉  ခုု လီဗာပုုူးျမိဳ႕  မွာ ေမြးဖြါးခဲ႕တဲ႔ ျဗိတိသ် ပန္းပု ဆရာ Tony Cragg ရဲ႕ လက္ရာတခုု ျဖစ္ပါတယ္။တကယ္ေတာ႕ ပန္းပုုဆရာTony Cragg  ဟာ ဒီလိုု လက္ရာမ်ိဴးကိုုခ်ည္း စဥ္လိုုက္မတ္တတ္ တင္ဆက္ေနတာေတာ႕ မဟုုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႕ ေရွ႕မွာ ေဖၚျပခဲ႕တဲ႕ Phyllida ရဲ႕လက္ရာ ကိုုၾကည္႕ျပီး အေတြးက ဆက္ပြါးေနရင္းတန္းလန္းနဲ႕ ျပတိုုက္ထဲ ဆက္လွည္႕ေနတုုန္း ျပတိုုက္က စုုေဆာင္းထားတဲ႕ Cragg ရဲ႕ လက္ရာကိုု ေတြ႔ေတာ႕  ဒီလက္ရာႏွစ္ခုု အနည္းငယ္ဆက္စပ္ေနပံုုကိုု တင္ျပလိုုရင္းေၾကာင္႕ မိတ္ဆက္လိုုက္ရတာျဖစ္ပါတယ္။
                                                     
 
Cragg  ရဲ႕  Stack လိုု႕ အမည္ေပးထားတဲ႕ ဒီလက္ရာမွာ ပန္းပုု ဆရာက သူ႕ အနီးပတ္၀န္းက်င္မွာျပန္႔ၾကဲေနတဲ႕  ေတြ႕ရ သမ်ွ သစ္သားျပားေတြ အုုတ္ခဲေတြ သစ္တံုုးေတြ သံပံုုးေတြ ဂ်ပ္စကၠဴေတြ ပုုလင္းေတြ ေဖါ႕တံုုးေတြ ပလပ္စတစ္ ခြက္ေတြ ပံုုးေတြ ေစာင္စုုတ္ ေကာ္ေဇာ အစုုတ္ေတြ ၾကိဳးေတြကိုု  အစအစဥ္တက် ေလးေထာင္႕ စပ္စပ္ ဘေလာက္တံုုးၾကီး တခုု ပံုု ျပန္ျပီး စီထပ္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ျပန္စီထပ္ထားတဲ႕ ဒီလက္ရာ ကိုု အနီးကပ္ၾကည္႕တဲ႕ အခါ အထဲ မွာ ထည္႕စီထားတဲ႕ အရာ၀တၳဳေတြ တခုုခ်င္းစီ ေပါင္းစပ္ပါ၀င္ေနပံုုဟာ အင္မတန္စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတာမိုု႕  အနီး၀န္းက်င္မွာ စနစ္တက် ရွိေနတဲ႕ အရာ ေတြကိုု ျပန္႔ၾကဲ ျပီး ခင္းက်င္းျပထားတဲ႕   Phyllida  ရဲ႕ လက္ရာနဲ႕ ဆန္႕က်င္ဘက္ Tony Cragg ရဲ႕ ၀န္းက်င္မွာ ျပန္႔ၾကဲေနသမ် အရာ၀တၳဳေတြကိုု စံနစ္တက် ျပန္စီထပ္ျပီး ေနာက္ထပ္ အဓိပါယ္တခုုထြက္ေအာင္ ဖန္တီးလိုုက္တဲ႕ ျပတိုုက္ တခုုထဲမွာ အတူယဥ္တြဲျပီး တခ်ိန္တည္းျပထားတဲ႕ လက္ရာႏွစ္ခုုကိုု ေရြးထုုတ္ျပီး မိတ္ဆက္တင္ျပလိုုက္ရပါတယ္။