Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

   

  သရုပ္ေဖၚ ပန္းခ်ီထိန္လင္း              

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         ျပည္သူခ်စ္ေသာအနုပညာရွင္ (ဦး)သုေမာင္ တစ္ေယာက္ ကြယ္ လြန္ျပီ္ ဆိုေသာသတင္းက ကြန္ျပဴတာ မ်က္ႏွာျပင္သို႕ မိတ္ေဆြ ေတြ ဆီ က ခဏျပီးခဏ တက္တက္ လာသည္။ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းၾကသေပါ႕။ သူ႕ကို သရုပ္ေဆာင္အဆိုေတာ္စာေရးဆရာအျဖစ္ တႏုိင္ငံလံုးက သိသလို ဆရာၾကီးဦးသာဓု နဲ႕ အေမညိဳတို႕သား၊ ေဒၚေအးဘံု ေယာက္်ား၊ ဒါရိုက္တာ ေမာင္ဝဏၰ၏ ညီ၊ မင္းလူ ေမာင္ရူပ တို႕ အကို၊ ဖိုးေသာၾကာ စိုးအိမ္သူ တို႔ဖခင္ အျဖစ္လည္း တနုိင္ငံလုံးကသိၾကသည္သာ။

         ျပည္တြင္းျပည္ပ သူနွင့္အတူ တြဲဖက္အလုပ္လုပ္ခဲ့ၾကဘူးေသာ အနုပညာရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ား သူ႔အေၾကာင္း အလြမ္းစာေတြ တသီၾကီးေရးၾကေပဦးမည္။

        ကြ်န္ေတာ္ကား သူ႔အႏုပညာေတြကို ၾကည့္ရွဳခံစားၾကီးျပင္းလာခဲ့ရသျဖင့္ သူ႕ေက်းဇူးမကင္းဟု ဆိုရပါမည္။

        ကြ်န္ေတာ္တို႕ ျမန္မာ႕နယ္၌ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားမ်ားတြင္ အဓိကသရုပ္ေဆာင္ကို ရုပ္ရွင္မင္းသားဟုသာ ႏုတ္က်ိဳးလ်က္ရွိ၏။ဦးသုေမာင္ကေတာ႕ သူ႕ကိုယ္သူ အျမဲ ရုပ္ရွင္ သရုပ္ေဆာင္ဟုသာ အျမဲ သံုးေလ႕ ရွိ၏။ ဖခင္ကရုပ္ရွင္ ဒါရိုက္တာမို႕မင္းသားျဖစ္လာတာမဆန္း ဆိုလွ်င္ေတာ့ မွားလိမ္႕မည္။ ဦးသာဓုက ခ်စ္စံနမူ ဇာတ္ကား တြင္ ဘာလို႕ တင္ သလဲ ဆိုေတာ့ ဒီေကာင့္ရုပ္က မုန္႕ခါးသည္ နဲ႕ အရမ္းတူတယ္ေလ ဒါေၾကာင့္ ေရြးလိုက္တာဟုေျဖဘူးတာအမွတ္ရပါသည္။ ဦးၾကီးျမင္႕ ရိုက္ကူးေသာ အခ်စ္ႏွင့္ သူ၏ကိုကို ဇာတ္ကားတြင္ မင္းသမီးေခ်ာ ခင္သီတာထြန္းႏွင္႕တြဲ၍ စာေရးဆရာ တစ္ဦး အျဖစ္ သူသရုပ္ေဆာင္ပံုမွာ ကြ်န္ေတာ္ အၾကိဳက္ဆံုးျဖစ္ပါသည္။ ထိုဇာတ္ကား ကို ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ၾကည့္ျဖစ္သည္။

         သူ ဆိုခဲ့ေသာသီခ်င္းတိုင္းလိုလို ၾကိဳက္ပါသည္။အၾကိဳက္ဆံုးမွာသူပထမဆံုးသီဆိုခဲ့ေသာ ပန္းဦးပန္မည့္သူ သီခ်င္းျဖစ္ပါသည္။ေနာက္ခ်စ္မိုးၾကီး။

         သူက စာေပအင္တာဗ်ဴးတစ္ခုတြင္ (ကိုဝင္းျငိမ္း ႏွင္႕ ေပဖူးလႊာတေခတ္ကဟုထင္ပါသည္။) သူစာေရးသားပံု ႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ဝတၳဳရွည္ ေရးတဲ႕အခါမွာ မိုးေလးတစိမ့္စိမ့္ ရြာေနသလို ေရးျပီး ၀တၳဳတိုကိုေတာ့ မိုးၾကိဳးပစ္ခ်လိုက္သလို ေရးတယ္ဟု ေျဖခဲ့ဘူးတာ အမွတ္ရေနပါသည္။ သူ႔၀တၳဳေတြ ဖတ္တိုင္း သူ႔အေျဖႏွင့္ တကယ္ကိုက္ေအာင္ ေရးတတ္ပါသည္ ဟု အမွတ္အျမဲရ၏။ အစြဲဆံုးကေတာ့ အခ်စ္သစ္ပင္ ျဖစ္သည္။ သူ႕၀တၳဳတိုေတြက ဘယ္သူနဲ႕မွ မတူ အထူးသျဖင့္ သူ႔မိသားစု အေၾကာင္း။  စဖတ္ ေနစဥ္ ရွဳပ္ရွက္ခက္ေန၏။ တခါတရံတြင္ စာေရးသူကိုယ္တိုင္ သူ ရွဳပ္ေအာင္ေရးေနမိသည္ကို ၀န္ခံျပီး၊ ျပီးရင္ ရွင္းသြားပါလိမ့္မည္ ဆံုးေအာင္သည္းခံဖတ္ပါဟု ၀င္ေတာင္းပန္တဲ့အခါ ေတာင္းပန္တတ္၏။ သို႔ရာတြင္ ဆံုးသြားေသာအခါတိုင္းတြင္ကား စာဖတ္သူကို မိုးၾကိဳးပစ္ခ်လိုက္သလိုကို ထိထိမိမိ ခံစားမွဳကို ေပးသြားသည္ခ်ည္းသာ။

          စာေရးေကာင္းသလို စာေပေဟာေျပာပြဲ မ်ားတြင္လည္း တကယ္ အေဟာအေျပာေကာင္းသူ၊ ကတ္ဆက္ဇာတ္လမ္းမ်ားတေခတ္က မင္းသားၾကီး ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္း၊ ဘီအီးဒီေအာင္သိုက္တို႔ႏွင့္ အျပိဳင္ အေျပာ ဇာတ္လမ္းမ်ားတြင္ သရဖူေဆာင္းခဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။

          ရုပ္ရွင္ ႏွင့္ ဂီတေလာကတြင္ ေအာင္ျမင္ခဲ႕ေသာသူမ်ားတြင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူမွုေရး အရွဳပ္အေထြးေလးေတြ ဇာတ္လမ္းေလးေတြ အနည္းႏွင့္အမ်ားရွိတတ္ ၾကသည္ခ်ည္းသာ။ သို႔ေသာ္ ဦးသုေမာင္မွာ ထူးထူးျခားျခား လူေန အင္မတန္ရိုးသားကာ လူမွဳေရး အရွဳပ္အေထြး လံုး၀ကင္းရွင္းသူအျဖစ္ ထင္ရွား၏။ ေနာက္ ထင္ရွားေသာ အခ်က္တစ္ခု မွာ အႏုပညာသက္တမ္းတေလွ်ာက္ အရက္ေသာက္ျခင္း နွင္႔ အရက္ျဖတ္ျခင္းအမွဳကို တစ္ခုမဟုုတ္တစ္ခုလုပ္ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဦးသုေမာင္ စာေပမ်ားတြင္လည္း အရက္ႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ကိုယ္ေတြ႕အေတြ႕အၾကံဳမ်ားကိုလည္းမၾကာခဏကြ်န္ေတာ္တို႕ဖတ္ရ၏။

          ကြ်န္ေတာ္တို႔ အႏုပညာေလာကသား မ်ားၾကားတြင္ သူ႕ဖခင္ မွ စ၍ သားေလးေယာက္စလံုး အႏုပညာ နယ္ပယ္တြင္ တမ်ိဳးစီ ထူးခြ်န္ၾကပံုႏွင့္ သူတို႔ႏွင္႔ ဆက္စပ္လာသည့္ သူတို႔သူငယ္ခ်င္းေတြကပါ အႏုပညာနယ္တြင္ ထူးခြ်န္လွသျဖင့္ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ သဘာ၀အုပ္စု ဆိုတတ္သည့္ သူတို႔တသိုက္ကို ေနာက္ေျပာင္၍ သာဓုအင္ပါယာ ဟုေခၚသည့္္အေလ့ ရွိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တကၠသိုလ္ ေရာက္ေသာအခါတြင္ကား ၀တၳဳေတြ ေဆာင္းပါးေတြထဲမွာ ပါေလ့ရွိသည့္ ဦးခ်စ္ဆိုင္ကိုသြားကာ အရင္ထိုင္ရသလို၊ တကၠသိုလ္ နယ္ေျမ ျပင္ပထြက္၍လည္း သာဓုျခံမွ ကိုရူပ ဖြင့္ထားေသာ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ကို တကူးတကသြားျပီး သဘာ၀အုပ္စု၀င္မ်ားကို ေတြ႔ဘူးရေအာင္ သြားေငးခဲ့ရသည္မ်ားကို အမွတ္ရပါသည္။

          ေနာက္ေတာ့ ၁၉၉၅ ေနာက္ပိုင္းနွစ္မ်ားတြင္ ကိုယ္တိုင္ပန္းခ်ီ ပံုမွန္ေရးနိုင္ဘို႔ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားမ်ားတြင္ ဇာတ္ပုိ႔ဇာတ္ရံ အလုပ္ျဖင့္ ၀င္ေငြရွာရေသာ ကာလမ်ားတြင္ မၾကာခဏ သာဓုျခံသို႔ေရာက္၍ ဦးဝဏၰရိုက္္ေသာ ဇာတ္ကားမ်ား၌ ၀င္သရုပ္ေဆာင္ျဖစ္၏။ မၾကာခဏ ဦးသုေမာင္ႏွင္႔လည္း  ကိုရူပ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္၌ ဆံုျဖစ္ပါသည္။ ဆံုသည့္ အခါမ်ားတြင္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ဆရာၾကီးဗဂ်ီေအာင္စိုး အေၾကာင္းေျပာျပေလ့ရွိပါသည္။သူက ဦးေအာင္စိုးကို ဦးေလးကိုေအာင္စိုးဟုသံုးနွဳန္းပါသည္။ ဦးေအာင္စိုးမွာ ေခတ္သစ္ ပန္းခ်ီေလာက၌ အထူးထင္ရွားသလို ဦးသာဓု အုပ္စုမွ ရိုက္သမ်ွ ရုပ္ရွင္္ကားတိုင္းလိုလိုတြင္လည္း ပါ၀င္သရုပ္ေဆာင္တတ္ပါ၏။ ဦးေအာင္စိုးႏွင့္ ဆရာေသာ္တာေဆြတို႔မွာ ဖခင္ဦးသာဓု သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္သလို သူ၏အခ်စ္ဆံုးမိတ္ေဆြမ်ားျဖစ္ကာ သူတို႕ခ်င္းလည္း သူငယ္ခ်င္းေပါင္းေပါင္းခဲ့ၾကပံု ရပါသည္။ထိုပုဂၢိဳလ္ၾကီးမ်ားေပပံုေတပံု ဇာတ္လမ္းစံုကိုလည္း သူကစီကာစဥ္ကာေျပာျပတတ္ပါသည္။

           ကိုယ္တိုင္ဒါရိုက္တာ လုပ္၍လည္း ရုပ္ရွင္တကားရိုက္ခဲ႕ဘူးကို မွတ္မိေနပါသည္။ ဇာတ္ကားနာမည္က ငယ္သူငယ္ခ်င္းသံုးေယာက္ရွိေလသည္တဲ႕။ သူ႔ဇာတ္ကားကို ရံုတင္စဥ္က သတင္းစာေၾကာ္ျငာ၌ မင္းသားမင္းသမီးဓါတ္ပံု မထည့္ဘဲ လက္ေလးေခ်ာင္းေထာင္ထားသည့္ ပန္းခ်ီပံုသံုးခဲ့ပါသည္။ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္က ငယ္သူငယ္ခ်င္းသုံးေယာက္ဆိုျပီး ဘာ့ေၾကာင့္ လက္ေလးေခ်ာင္းျဖစ္သလဲေမးရာ သံုးေခ်ာင္းကသူငယ္ခ်င္းသံုးေယာက္အတြက္၊ က်န္တဲ႕တေခ်ာင္းထပ္ထည့္ထားတာက ေၾကာ္ျငာအတြက္ဟု ေျဖခဲ႕ဘူးတာမွတ္မိ၏။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ငယ္စဥ္ကျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္သူ႔ကို ထိုဇာတ္ကားေကာင္းပံုကို အေသးစိတ္ျပန္ေျပာျပရာ သူကအံ႔ၾသေနပါသည္။ ေနာက္ေတာ႔သူက ထို္ကားရိုက္ခဲ႕စဥ္က အေၾကာင္းေေလးေတြကိုျပန္ေျပာျပဘူးပါသည္။ထိုကားတြင္ သူႏွင့္အတူ ဦးစိန္ျမင့္ႏွင့္ ဦးထြန္းထြန္း၀င္းတို႔ပါ ပါခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က သူတို႔ သံုးေယာက္စလံုးက အရြယ္ကငယ္ငယ္ ေသာက္လံုးစားလံုးကလည္းၾကီးၾကသည့္ကာလ၊ ဇာတ္လမ္းအရ ရွမ္းျပည္ အင္းေလးကန္တဖက္အစြန္က ရြာအထိသြားကာ စခန္းခ်ျပီးရိုက္ကူးခဲ့ၾကသည္ဆို၏။ သူတို႔ရုပ္ရွင္ရိုက္ေနစဥ္ ရြာထဲသို႔ အသားျဖဴျဖဴေခ်ာေခ်ာ သူတို႔နွင့္ ရြယ္တူ ပုဂၢိဳလ္တဦး ေရာက္လာၾကည္႕ေနခဲ႕သည္ ဆို၏။ ညက်ေတာ့လည္း သူတို႔ကိုမိတ္ဖြဲ႕ကာအ၀တိုက္သည္ဆိုသည္။ ထိုသူျပန္လွ်င္ တပည့္မ်ားပါ ျမင္းအုပ္လိုက္ ဆူညံ၍ ေကာင္းဘိြဳင္ရုပ္ရွင္ကားမ်ားထဲကလို ျပန္သြားသည္ဆို၏။ ထိုလူက သူ႔ကိုယ္သူ မိတ္ဆက္ေတာ့ ပအို၀္းသူပုန္ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ေက်ာ္ဟုဆိုမွ အခက္ေတြ႔ကာတေယာက္မ်က္ႏွာတယာက္ၾကည့္မိၾကသည္တဲ့။ ေနာက္ေတာ့ ရြာမွာလည္းတည္းမိေန၊ သူေသာက္ေသာအရက္လည္း၀င္မိေန၊ လူပံုကလည္း မြန္ရည္သမို႔ ေနာက္မွ ျဖစ္ခ်င္တာျဖစ္သေဘာထားကာ ဆက္ေသာက္ၾကေတာ့သည္။ ဗိုလ္ေက်ာ္ကလည္း ေန႔စဥ္လာကာ ညအထိ သူတို႔ႏွင့္ အဖြဲ႕က်ပါေတာ့သည္။တည ဗို္လ္ေက်ာ္ အိမ္သာသြားခိုက္ ခါးၾကားထိုးလာခဲ႔ေသာပစၥတိုက မစင္တြင္းထဲျပဳတ္က်သြားသျဖင့္ ျပန္မေကာက္ေတာ့ဘဲ ထားခဲ့ဆို၏။ ဤတြင္ ျပႆနာကစေတာ့သည္။ မနက္ေရာက္ေသာအခါ ဦးစိန္ျမင့္က မစင္တြင္းထဲ က်န္ခဲ့ေသာေသနတ္ကို ၀ါးလံုးရွည္တခု ရွာကာ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ထိုးေကာ္၍ ေရျဖင့္ သြားေဆး၏။ ထိုေနာက္ ပစၥတုိတလက္ အေခ်ာင္ရတာပြတာပဲ ဆိုကာ ရန္ကုန္ကို ျပန္လွ်င္ ယူသြားမည္လုပ္သျဖင့္ ရုပ္ရွင္တဖြဲ႕သားလံုးေသြးပ်က္ေလေတာ့သည္။ အမွန္ေျပာရလွ်င္ သူရို႕နယ္ေျမ ေရာက္၍သာ ၾကည့္ဆက္ဆံေနရေသာ္လည္း ဗိုလ္ေက်ာ္ႏွင့္ေန႔စဥ္ အဖြဲ႕က်ေနသည္မွာပင္ လြန္လွျပီ။ ယခုကဲ့သို႔ ဗိုလ္ေက်ာ္ က်န္ရစ္သည့္ ေဗ်ာက္ကိိုရန္ကုန္အထိသာ ယူသြားပါက အိမ္ျပန္မေရာက္ဘဲ တဖြဲ႕လံုး အင္းစိန္ေထာင္ထဲေရာက္ကုန္ပါမည္ဟု ဆိုကာ အားလံုး၀ိုင္းေတာင္းပန္ျပီး ေသနတ္ကိုေခ်ာ့ေတာင္းကာ ျပန္ကာနီး ဗိုလ္ေက်ာ္လက္ထဲ ျပန္ထည့္ခဲ့ရသည္ဆို၏။ ထိုအေၾကာင္းကို သူျပန္ေျပာျပတုန္းက ဦးစိန္ျမင့္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ျပီးျဖစ္သည္။ ယခုေတာ့သူကြယ္လြန္သြားသည့္သတင္းၾကားခိုက္ ထိုအေၾကာင္းက ေခါင္းထဲ ပထမဆံုးတန္း၀င္လာသည္။

              ဦးသုေမာင္နွင့္စတင္ဆံုေတြ႕ခဲ႕ဘူးသည့္ကာလက အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုကို အမွတ္ရမိပါသည္။  ၁၉၈၆ ခုႏွစ္ေလာက္ ကြ်န္ေတာ္ ရန္ကုန္တကၠသို္လ္ လွဳိင္နယ္ေျမ အနုပညာ အသင္းသားဘ၀ လူရႊင္ေတာ္ေပါက္စ။ အတြင္းေရး မွဴးက ဆရာဦးေန၀င္း (ကဗ်ာဆရာေမာင္နံ႕သာ)၊ ဥကၠ႒က တကၠသိုလ္၀င္းမြန္၊ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးဦးေကာင္းညြန္႔။ အနုပညာရွင္မ်ားကို အပတ္စဥ္ အႏုပညာအသင္းသို႔ ဖိတ္္ၾကားကာ ေဟာေျပာပြဲမ်ားလုပ္ေလ့ရွိသည္။ ဒါရုိက္တာဦးခင္ေဇာ္က ရုပ္ရွင္ အႏုပညာ၊ ဆရာခ်စ္ဦးညဳိက အကပညာ၊ အဆိုေတာ္ ကိုမင္းေနာင္က အဆိုပညာရပ္၊ ဦးျမတ္ေလးကျပဇာတ္စာေပ စသည္ျဖင့္။ စာေရးဆရာစိန္ခင္ေမာင္ရီက တခန္းရပ္ျပဇာတ္ အေၾကာင္းပို႔ခ်စဥ္ သရုပ္ျပ အစီအစဥ္အေနျဖင့္ ဦးထုပ္ႏွင့္လူ အမည္ရေသာ တခန္းရပ္ျပဇာတ္ေလးတခု တင္ဆက္ခဲ့သည္။ ထိုျပဇာတ္တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အနုပညာအသင္းမွ လူရႊင္ေတာ္မ်ားႏွင့္အတူ ျပဇာတ္မင္းသမီး ခ်ယ္ရီသင္း၊ မင္းသားျဖစ္စ မင္းဦး၊ ဆက္ႏုိင္၊ အဆိုေလာကမွ လီလီႏုိင္စိုး တို႔ ပါ၀င္ေစသလို ရုပ္ရွင္ဂီတ စာေပေလာကတြင္ ထင္ရွားေသာ ဦးသုေမာင္ကို ပါ၀င္ကူညီသရုပ္ေဆာင္ေပးရန္ ဆရာၾကီး စိန္ခင္ေမာင္ရီကေမတၱာရပ္ခံသျဖင့္ ဦးသုေမာင္က လက္ခံလိုက္၏။ ဦးစိန္ခင္ေမာင္ရီက ဦးသုေမာင္ကိုဗလၾကီး  မင္းက ဒီသရုပ္ေဆာင္ေတြထဲမွာ နာမည္အရွိဆံုး၊ ဒါေၾကာင့္ဇာတ္ညႊန္းကို ဖတ္ျပီးမင္းလုပ္ခ်င္တဲ့ဇာတ္ေကာင္ကို မင္းအရင္ေရြး ။ မင္းေရြးျပီးမွ ကေလးေတြကိုေနရာခ်ေပးမယ္ ဆို၏။ ဦးသုေမာင္ေရြးေသာဇာတ္ေကာင္မွာ ျပဇာတ္အစမွ အဆံုးထိ ဇာတ္ခံုေပၚတြင္ ကုလားထိုင္တလံုးေပၚ၌ ဦးထုပ္ကိုေဆာင္းျပီး စကားတစ္လံုးမွ မေျပာဘဲ အျခားဇာတ္ေကာင္ေတြ ၀ရုန္းသုန္းကားျဖစ္ေနသမွ်ကုိ ပရိသတ္ကို ေက်ာေပးကာ ထိုင္ၾကည့္ ေနရမည့္သူ ေနရာျဖစ္သည္။ အားလံုးျပီးမွ သူက ထကာ ဇာတ္ေကာင္အားလံုးကို မဆိုးပါဘူး၊ ကဲ ဒီေန႔ ခဏနားျပီး ေနာက္မွ ဆက္ျပဇာတ္တိုက္ၾကတာေပါ႔ဟုေျပာကာ ျပဇာတ္ျပီးသြားမည္ျဖစ္သည္။ အဲဒီေနရာမွ လုပ္ခ်င္ပါသတဲ႕။

            မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာကား မင္းသားသုေမာင္ႏွင့္အတူတကြ ျပဇာတ္ကခြင့္ ရမည္ျဖစ္သျဖင့္ အထူးတက္ၾကြလ်က္။ ျပဇာတ္တိုက္မည့္ေန႔သို႔ ေရာက္ေသာအခါ စကားတလံုးမွ မေျပာ၊ ဘာလွဳပ္ရွားမွုမွ လုပ္စရာ မလိုေသာနာမည္ေက်ာ္ မင္းသားက ေရာက္ေအာင္ လာေပးသည္။ ေနရာက ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာဦးခင္ေဇာ္ ေနအိမ္။ သမီးခ်စ္ခ်စ္ေဇာ္က အနုပညာအသင္းသူ။ ဦးသုေမာင္ေရာက္လာေတာ့ ဆရာစိန္ ႏွင့္ ဦးခင္ေဇာ္ တို႔က အားတက္သေရာ ထြက္ၾကိဳျပီး ေဟး ...ဗလၾကီးေရာက္လာျပီေဟ့...ေနေကာင္းတယ္မို႕လား ဟု ထုံးစံအရစကားစ၏။

            လူကေတာ႕ ေနေကာင္းပါတယ္ ၊စိတ္ကေတာ႕မေကာင္းဘူး။ နိင္ငံေတာ္ နဲ႕ ရန္ျဖစ္ေနတယ္ ဟုဆိုသည္။ နံနက္ ၁၀နာရီခန္႔မွာပင္ ေတာ္ေတာ္ေလး ခရီးေရာက္ေအာင္ ေမာ့လာခဲ့ပံု ရ၏။ ျဖစ္ပံုမွာ ဦးသုေမာင္ ေရးေသာ ေဖေဖလာရင္အုန္းသီးခြဲစားမယ္ အမည္ရေသာ ၀တၳဳတိုတပုဒ္  ထိုအခ်ိန္က (မေဟသီလား၊ ေပဖူးလႊာလား မမွတ္မိေတာ့) မဂၢဇင္းတြင္ ပါလာသည္။ ဇာတ္လမ္းထဲက ဇာတ္လိုက္ ကေလးငယ္ ဖခင္က မၾကာခဏအိမ္ေထာင္ျပဳသည္။ ၀တၳဳထဲတြင္ ေလးၾကိမ္ထင္ပါသည္။ သားလုပ္သူမွာ ကေလးျဖစ္သျဖင့္ တျခားဘာမွ မေတြးတတ္။ မဂၤလာတခါေဆာင္လွ်င္ တၾကိမ္ မုန္႔ေကာင္းေကာင္းစားရသည္သာ သိပုံကို ဖြဲ႕ထားသည့္၀တၳဳျဖစ္ပါသည္။ စာေပစိစစ္ေရးက ထိုအခ်ိန္က လူသိရွင္ၾကား ရတနာနတ္မယ္ႏွင့္ မဂၤလာပြဲ လုပ္ျပီးကာမွ ၾကားမေကာင္းေက်ာ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ရေသာ ပါတီဥကၠ႒ၾကီးဦးေန၀င္းကို ေစာင္းေျမာင္းေရးသားပါသည္ ဆိုကာ ဦးသုေမာင္ ကေလာင္ကို စာေရးသားခြင့္ ပိတ္သည္ဟု ဆို၏။ ၾကားရေတာ့ အားလံုးစိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္လည္း ဆရာစိန္ (စိန္ခင္ေမာင္ရီ)က ဗလၾကီး အဲဒါဆိုရင္လဲ အိမ္ျပန္နားေနပါ။ ေနာက္မင္းလုပ္ရမဲ႕ အခန္းက ကေလးေတြနဲ႔လည္း ဘာမွ အထူးတလည္တိုက္စရာမရွိတာဘဲ။ အဲဒီေန႔က်ရင္သာေက်ာင္းကိုလာခဲ့ ဟုဆိုေသာ္လည္း သူက အႏုပညာသည္ေကာင္း ပီသစြာျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အမွားအယြင္းေတြႏွင့္ တိိုက္ေနသည္ကို ထိုင္ေစာင့္ျပီး သူေျပာရမယ့္ စကားလံုးမ်ားကို ေျပာသြားေသးသည္။ သူျပန္ကာနီးမွာေတာ့ ဆရာစိန္က ျပဇာတ္ ကမည့္ေနရာ ဘယ္လိုလာမလဲ ေမးေတာ့ သူက သူ႔ဖာသာကားေမာင္းလာမည္ဟုဆိုသည္။ ထိုအခါ ဆရာစိန္က ဗလၾကီး ခုကမယ့္ ရန္ကုန္တကၠသို္လ္ လွဳိင္နယ္ေျမ ဆိုတာ အရင္က အာစီတူး ေနာ္ အာရ္ အိုင္ တီ မဟုတ္ဘူး ဟု  ႏွစ္ၾကိမ္ခန္႔ ထပ္မွာပါသည္။

             သို႔ျဖင့္ကျပမည့္ေန႔သို႔ ေရာက္ပါေတာ့သည္။ ဆရာစိန္ ၊ ဒါရိုက္တာဦးခင္ေဇာ္၊ စာနယ္ဇင္းသမားမ်ားအျပင္ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳပါ ေရာက္လာသည္။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားကား ေျပာစရာ မလိုေတာ့ျပီ။ တျပားမွ မေပးရဘဲ ရုပ္ရွင္မင္းသားသုေမာင္ ပါ၀င္ကျပမည့္ ျပဇာတ္တိုကို ၾကည့္ရမည္ျဖစ္၍ ခန္းလုံးျပည့္လာအားေပး ၾကသည္။ ျပႆနာက ဦးသုေမာင္ ေရာက္မလာေသးတာျဖစ္၏။ အခ်ိန္ၾကာလာေတာ့ ဆရာစိန္ဖင္တၾကြၾကြ ျဖစ္လာသည္။ ဆရာဦးေန၀င္း (ကဗ်ာဆရာေမာင္နံ႔သာ) ႏွာေခါင္းေလး တရွဴံ႕ရွံဴ႕ ျဖစ္လာသည္။ ထိုမွတဆင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕လူရႊင္ေတာ္တသိုက္ကို ေက်ာင္းအ၀င္ေပါက္ထြက္ျပီး ၾကိဳေနဘို႔ ေစခိုင္းပါေတာ့သည္။ ဆရာစိန္ကသူ႕ ဗလၾကီးမွာ နိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ရန္ျဖစ္ေနသည့္ကာလျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ညစ္ညစ္ႏွင့္စြပ္ေမာ့ကာ ေနရာလြဲေနမွာကို စိတ္မခ်ႏုိင္ျဖစ္ေနပံု ရပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ အပါအ၀င္ ယခုအေမရိကားေရာက္ေနေသာ လူရႊင္ေတာ္ စုတ္ဖြါး၊ ယခု ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာ နရီ (ျမိတ္)ဟု ျဖစ္လာမည္႕လူရႊင္ေတာ္ ျဖတ္ထံုးတို႔သံုးေယာက္သားမွာ ျပဇာတ္ကမည့္၀တ္စံုၾကီးေတြ၀တ္လ်က္သားက ေက်ာင္းျပင္ ထြက္ကာ ေက်ာင္းထဲ ကား၀င္လာႏုိင္သည့္ ေနရာသံုးခုကိုခြဲကာ ဦးသုေမာင္ကို အၾကိဳေထာက္ၾကပါေတာ့သည္။

             ကြ်န္ေတာ္ တို႔ ေစာင့္ေန၍ ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကာလာခိုက္မွာ နရီ(ျမိတ္)ေခၚ ျဖတ္ထံုး ဆီမွေန၍ ေဟာ... ဟိုမွာ... လာျပီ.... လာျပီ ဟု အသံႏွင့္အတူ ဦးသုေမာင္ကား သည္ ျပည္လမ္းမွ ေက်ာင္း၀င္းထဲ ခ်ိဳး၀င္လာတာေတြ႕ရသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ ေပ်ာ္ရႊင္၀မ္းေျမာက္ကာ ကြ်န္းေပၚ ေသာင္တင္ေနေသာ ဒုကၡသည္မ်ား ပင္လယ္ထဲတြင္ သေဘာၤတစ္စင္း ေတြ႔႔၍ အားရဝမ္းသာ ေအာ္ဟစ္သကဲ့သို႔ လက္မ်ားကို ေ၀ွ႔ရမ္းလ်က္ ျပေနဆဲမွာပင္  ကားသည္ ေက်ာင္းတြင္း ခ်ိဳး၀င္ ရမည့္ အေပါက္သို႔ မ၀င္ဘဲ ကန္ေတာ္ေလး ေဘးပတ္လမ္းအတိုင္း တရၾကမ္းေမာင္းကာ စီးပြါးေရး တကၠသို္လ္ေဒါင့္ဆီမွ အင္းစိန္လမ္းမဘက္သို႔ ေထာင္တက္ကာ ျမင္ကြင္း မွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါေတာ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သံုးေယာက္သားမွာ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ ျဖစ္ကာ အူယားဖါးယား ေျပးလႊား၍ ဆရာစိန္ႏွင့္ ျပဇာတ္အဖြဲ႕ကို သတင္းပို႔ရပါေတာ့သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားက ထံုးစံအတိုင္း မစေသးဘူးလား... ေဟးလားဝါးလားက စလာျပီျဖစ္သျဖင့္ ဦးသုေမာင္ေနရာ၌ အနုပညာအသင္းသား တစ္ဦးျဖစ္ေသာ ကိုၾကည္၀င္း (ေခၚ)ကိုခ်မ္းေအးကို အစားထိုး၍ ျပဇာတ္စတင္ကျပရပါေတာ့သည္။

              အဲဒီလိုနဲ႔ ကေနရင္းက ျပဇာတ္ တ၀က္ေလာက္ထိ ေရာက္တဲ့အခါ အမွတ္မထင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေရွ႕စင္ေပၚက ကုလားထိုင္ေပၚသို႔ိ ၾကည့္မိရာ မည္သည့္အခ်ိန္က ေရာက္လာ၍ ကိုၾကည္၀င္းႏွင့္ လူခ်င္းလဲကာ ထိုင္ေနျပီး ဇာတ္ညြန္းအရ ကုလားထိုင္ေနာက္မွီေပၚ ဇက္ကို လွန္တင္ထားျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔အားလံုးကို မ်က္ေမွာင္ၾကီးကုပ္ကာ ၾကည့္ ေနေသာ ဦးသုေမာင္ကို ေတြ႕လိုက္ရပါေတာ့သည္။ကြ်န္ေတာ္ကဲ့သို႔ပင္ က်န္ေသာ ဇာတ္ေကာင္မ်ားလည္း သတိထားမိၾကပံု ရပါသည္။အားလံုး အားတက္လာၾကကာ စိတ္ပါလက္ပါ သရုပ္ေဆာင္လာၾကသျဖင့္ ျပဇာတ္မွာသိသိသာသာ သြက္လာကာ အားလံုးေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ျပီးဆံုးသြားပါေတာ့သည္။ျပဇာတ္ ျပီးေနာက္ သူ ရွင္းျပ၍ သိၾကရသည္မွာ သူကားနဲ႔ အာရ္အိုင္တီထဲထိ ေမာင္းသြားျပီး လိုက္ရွာေနသည္တဲ့။ေနာက္မွ ဆရာစိန္ မွာထားတာသတိရျပီး အာစီတူးသို႔ ျပန္ေမာင္းလာသတဲ့။သည္ခရီးကို ျပဇာတ္မျပီးမီ ေရာက္ေအာင္ ျပန္လာခဲ႕ႏုိင္ျပီး စင္ေပၚ မွာေရာက္ႏွင့္ေနေသာ ကိုၾကည္၀င္းကို ေနာက္ကေန အခ်က္ျပကာ လူခ်င္းလဲ ၀င္ထိုင္ေနသည္ကို အားလံုးက တအ႔ံတၾသ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျပဇာတ္အျပီး ေက်ာင္းက ေကြ်းေသာထမင္းစားပြဲကိုပင္ ၀င္ မစားေတာ့ဘဲ အသံသြင္းရွိသည္ဆိုကာ ျပန္ထြက္သြားပါသည္။

                ဤေနရာ၌ စကားျဖတ္၍ သူ႕ကေလာင္ကို စာေပစိစစ္ေရးက ပိတ္ထားသည့္ကိစၥသို႔ ျပန္သြားလိုပါသည္။ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ျပဇာတ္အျပီး ရက္အနည္းငယ္ အၾကာတြင္ ထိုအခ်ိန္က ပါတီဥကၠ႒ၾကီး ဗိုလ္ေန၀င္းက  တႏွစ္တခါက်င္းပေနက် စာေရးဆရာဆရာမ်ားအားလုံးကို ညစာတည္ခင္းဧည္႕ခံ ပြဲလုပ္သည္ဟုဆိုသည္။ထိုပြဲမွာ အေဖ်ာ္ယမကာ အေကာင္းစားမ်ားျဖင့္ အလ်ံွပယ္ ဧည့္ခံရာ ဆရာၾကီးေသာ္တာေဆြက ထံုစံအတိုင္း ေရခ်ိန္ေရာက္သည္ႏွင့္ စတင္ကာ ေတာက္ၾကြားလာျပီး ဒီနိုင္ငံမွာ စာေပလြတ္လပ္ခြင္႔ လံုးဝမရွိဘူးဟု ဆိုကာ ထိပ္ဆံုး၀ိုင္းက ဗိုလ္ေနဝင္း သတိထားမိသည္အထိ ေအာ္ဟစ္ကာ ျပႆနာရွာသည္ဟုဆိုပါသည္။ ဗိုလ္ေန၀င္းက ဘာျပသနာ ျဖစ္ေနသလဲ ေမးေသာအခါ ဆရာ ေသာ္တာေဆြက  ခင္ဗ်ားကိုသေရာ္တဲ႕ ၀တၳဳေရးတယ္စြပ္စဲြျပီး စိစစ္ေရးက ဗလၾကီး ကေလာင္ကို ပိတ္ထားတယ္ ဟုဆိုရာ ဗိုလ္ေန၀င္းက ဗလၾကီးဘယ္မွာလဲ ဆိုကာ စိစစ္ေရးကို ပိတ္ထားသည္မွန္လွ်င္ ျပန္ေရးခြင္႔ေပးရန္ ႏုတ္မိန္႔ ႏွင့္ ေျပာၾကားခဲ့သျဖင့္ ကိစၥလည္းျပီးသြားသည္ဟု ထိုပြဲကိုသြားတက္ခဲ့ေသာ ဆရာမ်ားမွ တဆင့္ သိခဲ့ရပါသည္။

              ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ျပဇာတ္အျပီး ေက်ာင္းက ေန႔လယ္စာေကြ်းသည္ကိုပင္ မစားေတာ့ဘဲ  ကားထဲ ဝင္ထိုင္ျပီး ျပဇာတ္ဇာတ္၀င္ခန္း လိုအပ္ခ်က္အရ ေဆာင္းလာခဲ့ေသာ ထန္းဖူးဦးထုပ္ၾကီးကို ခြ်တ္၍  ေနာက္ခန္းထဲ လက္ျပန္ပစ္ထည့္လိုက္ျပီးေနာက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘက္ လက္တခ်က္ျပကာ ကားကို တရၾကမ္းေမာင္းထြက္သြားေသာ သူ႕႔ပံုကို ယေန႔တုိင္ မ်က္စိထဲတြင္ စြဲမိေနပါေတာ့သည္။

                                                           

ပန္းခ်ီထိန္လင္း