အက္ေဆး

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 

 painting

 

သည္မွာဘက္ဆီတြင္ တိမ္တို႔ မိႈင္းျပန္ေလျပီ။ ေလေငြ႔ေအး၍ အေမွာင္လည္း ေစာျပန္ေလျပီ။ ေႏြကုန္၍ ေဆာင္းကူးျပန္အံုးေတာ့မည္။ ဟိုဘက္မွာေရာ မီးေတြထိန္ေနပါရဲ ့လား။

အခ်ိဳ႕မွာ ေလးေထာင့္ေလးေတြ၊ အခ်ိဳ႕က အဝိုင္းေလးေတြ၊ အခ်ိဳ႕က စၾကာပန္းပံု အတြန္႔ အတြန္႔ေလးေတြ၊ အခ်ိိဳ႕မ်ား ဖရဲသီး အျခမ္းကဲ့သို႔ပင္ ရွိေသးသည္။ ေဖေဖလုပ္ေသာ မီးပံုးေလးေတြ ျဖစ္ပါသည္။ သီတင္းကၽြတ္ ရာသီခ်ိန္နီးတိုင္း ေဖေဖ့မွာ အလုပ္မ်ားေတာ့သည္။ တစ္အိမ္လံုးလည္း ေဆးေတြေပလ်က္။ စကၠဴေတြ ပြလ်က္။ ထိုအခါတိုင္းလည္း ေမေမ့ ဆူသံၾကားရလ်က္ အိမ္ပြလွခ်ည့္၊ အလုပ္ပိုလွခ်ည့္၊ စသည္ျဖင့္။ ထိုအခါမ်ားျပီးလွ်င္ေတာ့ မီးပံုးေလးေတြ ေဝျခမ္းေရး “စ” ရသည္။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 

(ျပည္တြင္းထုတ္ ခ်င္းတြင္းမဂၢဇင္းတြင္ ေဖၚျပထားသည့္ မင္းဇင္ရဲ႕ "လြမ္းစရာ့ ဘုရားစာင္းတန္း" အက္ေဆးကို ေကာင္းကင္မွ စာဖတ္သူမ်ားအား ျပန္လည္ တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။)

  picture

 

တေလာက ငယ္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ အလည္လာလုိ႔ ေဘးဧရိယာတ၀ုိက္ လုိက္ပုိ႔ျဖစ္ရင္း “ဆန္တာခရုဇ္” ရွိ ေတာင္ပုလု ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ ေရာက္ခဲ့သည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြကုိ ဦးခ်ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ေက်ာင္း၀င္းက်ယ္ႀကီးအတြင္းက ေစတီႏွစ္ဆူကုိ ဖူးခဲ့သည္။

 

ေဘးဧရိယာတ၀ုိက္မွာ ျမန္မာအစားအေသာက္ေတြစား၊ ျမန္မာျပည္က ဂ်ာနယ္မဂၢဇင္းေတြ ဖတ္၊ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေတြကုိ ျမန္မာလုိ ေဖာင္ေဖာင္ေျပာ။ ခုတခါ သပၸါယ္လွတဲ့ ျမန္မာ့ဗိသုကာဟန္ ေစတီေတာ္ေတြကုိ ဖူးျမင္ရျပန္တယ္ဆုိေတာ့ သူငယ္ခ်င္းက “ေနတတ္မယ္ဆုိရင္ ဒီမွာလည္း ျမန္မာျပည္နဲ႔မျခား အေတာ္ျပည့္စုံပါတယ္” လို႔ မွတ္ခ်က္ခ်သည္။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive


 min kyaw khine's drawing(၁) 

ႏိုင္လြန္ လမ္းမေပၚမွာ ဖိနပ္မပါတဲေလဟာ ဦးတည္ရာမဲ့ ရွပ္တိုက္ေျပးလႊားေနေလရဲ႕ ဝါၾကန္႔ၾကန္႔ သစ္ရြက္အိုတို႔ ဘဝကို အရႈံးနဲ႔ စြန္႔ခြာခဲ့ရသူမို႔ ေရႊရင္တဆို႔ဆို႔ ေျမေပၚမွာ လူးလွိမ့္လို႔ေပါ့။ ရန္ကုန္ရဲ႕ ေမလ အပူလိႈင္းလံုးေတြ ထ (ေမာင္ေလးေအာင္…) မင္းအတြက္ မင္းအတြက္ ပင့္သက္ ခ်ီေနတာမ်ားလား။ ပူျပင္းရက္စက္တဲ့ ေႏြရဲ႕ရင္ခြင္မွာ မင္းဟာ မင္းခ်စ္တဲ့ ငါတို႔ကို ရက္စက္စိမ္းကားစြာနဲ႔ စြန္႔ခြာသြားခဲ့တယ္ေလ။ ၁၉၇၇ ေမလ ေဟာ ၾကည့္စမ္းပါ ဆယ္စုတစ္ေခတ္ဆိုတဲ့ကာလ မေန႔တစ္ေနကလို အလ်ားတိုတိုကေလးပါလား။ ေမာင္ယဥ္မြန္ ကြယ္လြန္ခဲ့တုန္းက မင္းေရးဖြဲ႔တဲ့ ကဗ်ာမ်က္ရည္ကို အင္အားအျဖစ္ ေျပာင္းပစ္လိုက္တဲ့ ကဗ်ာ မင္းမွတ္မိေနဦးမွာေပါ့။

“ပန္းေတြ

ေၾကြေနဆဲပါ သူငယ္ခ်င္း

ဒါေပမယ့္

ပန္းေတြ ေဝေနဦးမွာပဲ

သူငယ္ခ်င္း”        …. တဲ ့

ဟုတ္ေပရဲ႕

မင္းမရွိေတာ့တဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကဗ်ာမုန္တိုင္းေတြ ထန္လာတယ္ ကဗ်ာေရစီးေတြ သန္လာတယ္ ဒါေပမယ့္ မင္းေျပာခဲ့သလို ပန္းေတြ ေဝေနဆဲပါ သူငယ္ခ်င္း ….။ ျဖစ္တည္မႈရဲ႕ ေၾကာင္လိမ္ေလွကားေပၚမွာ မင္းခ်စ္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာ ၂၁ ရာစုမွာ ပိုၿပီး က်န္းမာလာဦးမွာပါ။

 

(၂)

ျမင့္ျမတ္တဲ့၊ ေခါင္းပံုမျဖတ္တဲ့၊ ေသြးစုတ္ မျခယ္လွယ္တတ္တဲ့၊ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ ထာဝရ အိပ္စက္နားခိုဖို႔ ေျမဝသုန္ဟာ ေႏြးေထြးယုယစြာနဲ႔ ႀကိဳဆိုဂုဏ္ျပဳခဲ့ တယ္မဟုတ္လား။ ေရနဲ႔ နာမည္ေရးသူ လဲေလ်ာင္းရာ” ကဗ်ာဆရာ ဂၽြန္ကိရဲ႕ အုတ္ဂူေပၚက စာတန္းဟာ သိပ္ၿပီးေတာ့ ရိုးသားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေရနဲ႔ နာမည္ကို ကမၸည္းထိုးခဲ့သူေတြဟာ ကက္ပလင္းလို၊ အိုက္စတာေပါင္းလို လူစားေတြ ျဖစ္တယ္။ သူငယ္ခ်င္းလို၊ ညီအစ္ကိုလို၊ ရဲေဘာ္လို၊ ခ်စ္ရတဲ့ ေမာင္ေလးေအာင္ေရ မင္းနာမည္ကို မင္းဟာေရနဲ႔ ေရးသြားခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး ႏွလံုးေသြးနဲ႔၊ ႏွလံုးေသြးနဲ႔ ေရးသြားခဲ့တာပါ။ ေဆြးေနတဲ့ နံရံေပၚမွာ မင္းကဗ်ာ ေရးခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ သံမဏိနံရံေပၚမွာ မင္း ကဗ်ာေရးခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ရဲေဘာႀကီးေရ ပန္းေတြ ေဝလိုက္ ေၾကြလိုက္၊ ေနဝင္လိုက္ ထြက္လိုက္၊ ေန႔ျဖစ္လိုက္ ညျဖစ္လိုက္၊ မိုးရြာလိုက္ ေနပူလိုက္၊ အမူးေျပလိုက္ မေျပလိုက္နဲ႔ မင္းမရွိေတာ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ရဲ႕ လြမ္းေမာဖြယ္ အကာလ ပုဇြန္ေတာင္ရဲ႕ ညေနခင္း မသင္းပ်ံ႕ေတာ့ဘူးေလ။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

    (သရုပ္ေဖၚ ဒီဂ်စ္တယ္အနုပညာကိုထိုက္)   

မသိစိတ္ရွာပံုေတာ္။ အစက ဒီစာအုပ္ လက္ထဲေရာက္လာေတာစ ဆံုးဖတ္မလို႔ပဲ။ သံုးမ်က္ႏွာေလာက္ ဖတ္ၿပီးေတာ့ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုလံုးျဖစ္ခဲ့တ့ဲ မသိစိတ္ေရာဂါေစညႊန္ရာအတိုင္း ငါ့အတြက္ အေရးႀကီးတာက ကဗ်ာႏွင့္ကဗ်ာေရးရာဆိုၿပီး ဒီတစ္ေခါက္လည္း ေရာက္ရွိရာ စာမ်က္ႏွာကို ခဏေခါက္၊ တစ္ေနႏွစ္ႀကိမ္ ထမင္းအိုးအဖံုး ဖြင့္သလို Equalsignpoetryetics.com  ကို အေလာတႀကီး ဖြင့္လိုက္တယ္။ အဲဒီ့ဆိုဒ္က ဆြဲခ်လာၿပီး ျပန္စုေပါင္းထားတဲ ့ မိုက္ခရိုေဆာ့ဖ္ဝါ့ခ္ဖိုင္ ကၽြႏ္ုပ္၏ ကြန္ျပဴတာထဲမွာ ရွိပါတယ္။ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ဖတ္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္တာက ႏိုးၾကားေရးပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေရွာ့ခ္မ်ားသြားေတာ့လည္း မရည္ရြယ္္ပဲ သတိလစ္ခ်င္လာတယ္၊ ကၽြႏ္ုပ္၏ ကြန္ျပဴတာ အေပ်ာ့ထည္ပိုင္း ေလးလံလာတယ္။ ဒါျဖင့္ မူလအသံ ဆိုတာဘာလဲ ဦးေအာင္ခ်ိမ့္ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ေတြ ့ေျပာတာက ေပါ့လတိစ္ တဲ့၊ ကဗ်ာမွာ သရုပ္မွန္ၿပီး ဆယ္ရီလစ္၊ ဆယ္ရီလစ္ၿပီး သရုပ္မွန္၊ ဒါေပမယ့္ အရင္ဆယ္ရီလစ္ေရာ အရင္သရုပ္မွန္ေရာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ သူ ့ထံုးစံအတိုင္း တိုထိျပတ္သား မွတ္သားဖြယ္ရာ အသည္းစြဲ ကဗ်ာဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ၉၇ လက္ေရြးစင္ကို ျပန္လွန္တယ္၊ ဂၽြန္လကို ျပန္လွန္တယ္၊ သစ္ရြက္အေသကို ျပန္လွန္တယ္၊ ေတာ္လွန္ကို ျပန္လွန္တယ္။ အခ်ိဳး၊ ေတးထပ္၊ ေလးလံုးစပ္၊ ပကိဏၰက၊ သီခ်င္းႀကီး၊ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ကဗ်ာသုတ္ ဝိနည္း အဘိဓမၼာ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ အကုန္ျပန္လွန္ထား။ သွ်င္ဥတၱမေက်ာ္၊ ေမာင္က်ဘမ္းကအစ ဆီးဘန္းနီႏွင့္ မန္လည္ဆရာေတာ္မ်ားအလယ္၊ တာရာ၊ သိန္းေဖျမင့္၊ ျမသန္းတင့္ အဆံုး အျပန္ျပန္လွန္လွန္ထား၊ မ်က္ေမွာက္ကာလႀကီးရဲ ့ႏွလံုး ေသြးတိုး ဆီးခ်ိဳ သြက္ခ်ာပါဒ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါး ရမ္သမ္ကိုလည္း မ်က္စိဖြင့္ နားစြင့္ထားေပါ့။ က်မ္းစာလာဥပေဒ စည္းကမ္းတို  ျပန္လွန္ၾကည့္ရမယ္၊ ေတာ္လွန္ၾကည့္ရမယ္၊ ေက်ာ္လွန္ၾကည့္ရမယ္။ ျမင့္သန္း၊ မင္းခက္ရဲ စသျဖင့္ အေထာက္အကူ ရွိပါတယ္။ စာအုပ္စင္ အေပၚဆံုးထပ္ ေခတ္စမ္းမွသည္ ေခတ္ေပၚ ယေန႔ ေႏွာင္းေခတ္ေပၚေတြေတာ့ သင္ရိုးကုန္ အာဂံုေဆာင္ျပီးသားပဲ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကဗ်ာေျပာေရးဆိုခြင့္ဟာ ဒီအေပၚမွာ မူတည္တယ္လို႔ က်ဳပ္ဘက္က ယံုၾကည္တယ္။ ကဗ်ာေရးသက္တို႔ ကဗ်ာပါရမီရွင္တို႔ ငါေရးမွကဗ်ာတို႔ နဖူးေခၽြးျပန္ သခ်ၤာကဗ်ာတို႔ ကမၻာလံုးထဲဆိုင္ကယ္စီး သိပၸံကဗ်ာတို႔ ပို႔စ္_ပို႔စ္_ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ကဗ်ာတို႔ နာ့ေလာက္ေတာ္သူမရွိ နာ ့ေလာက္တတ္သူမရွိ ဆရာတကာ့ဆရာမွာ နာ ့ဆရာအေတာ္ဆံုး တပည့္တကာ့တပည့္မွာ နာ ့တပည့္အတတ္ဆံုး အြန္လိုင္းေပၚက သားသား မီးမီး ကိုကို မမ ဦးဦး ေဒၚေဒၚတို႔ရဲ႕ အျပန္အလွန္ရွယ္ၾက ရွယ္ကဗ်ာတို႔ …. အိုဘယ့္ ကဗ်ာမဟာယာနအေပါင္းတို႔၊ သၾကၤန္အေျမာက္သံဆိုတာ အခုမွၾကားဖူးတာမဟုတ္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ကဗ်ာဖြဲမီးေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္မက ေလာင္ကၽြမ္းၿပီးစီးခဲ့ေလၿပီ။ ေဒသမဂၢဇင္းသည္လည္း ဖြဲမီးႏွင့္ေရပြက္ပမာ ဆိုသည့္အျဖစ္ကို မျမင္ လူတို႔၌ရွိတတ္သည့္ အတၱဘဝအမွန္ဝါဒ အစြန္းအတိုင္း တိုင္းမ္ႏွင့္ ဒိုင္ဂ်စ္ မဂၢဇင္းႏွစ္ပတ္လည္အလား ထင္မွတ္ႀကီးက်ယ္ေနၾကရာ ငါႏႈတ္ထြက္ေပးမွ ေအးေတာ့မယ္။ သင္တို ့ဆယ့္ေလးငါးေယာက္ေပါင္းမွ ရန္သူငါ့တစ္ေယာက္ကို ေအာင္ႏိုင္မယ္ဆိုလည္း ေပါင္းၾကေပါ့။ ငါ့မွာ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးမက၊ ညမီးကင္းေစာင့္ရန္၊ ည သူမဆီ တစ္ေခါက္ ခ်စ္ခင္သနား ၾကင္နာလြမ္းဆြတ္အံ့ၾသရန္၊ အခ်ိန္ႏွင့္ ဇယားႏွင့္ အလုပ္သင္ႏွင့္ ဝန္ထမ္းဘဝ ဝင္ေရာက္ရန္(မဝင္ရန္) ကိုယ္ပိုင္ကြန္ျပဴတာမွာပဲ လက္ဖက္ရည္ဖိုးရရံု ခိုးကူးသြင္းေပးရန္၊ ရန္အသြယ္သြယ္နဲ ့ကၽြႏ္ုပ္၏ ကြန္ျပဴတာ ေလာေလာဆယ္ ယူပီအက္စ္ထဲက ဘက္ထရီတစ္လံုးလဲရန္။ Please Give ဆိုတဲ ့ရုပ္ရွင္က အခုမွ ထြက္လာတာပါကြာ။ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြထဲ ျပန္ၾကည့္လို႔ ဓါတ္ပံုအယ္လ္ဘမ္ေတြထဲ ျပန္ၾကည့္လို႔ ငါမင္းအေပၚမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဘဝအေကြ႔ေကြ႔ လူမ်ိဳးဘာသာမေရြး ရာေထာင္ခ်ိီ အသိမိတ္ေဆြေတြအေပၚမွာ ငါ့ဘက္က မိတ္ေဆြတို႔ ဝတၱရားပ်က္ကြက္ခဲ့တာရွိရင္ ေထာက္ျပႏိုင္ပါတယ္ အခ်စ္ရယ္။ ဒီေန႔မွာ အဲဒီေကာင္ႀကီး ျပန္ရလိုက္တာက အိမ္မွာေန႔ လည္ေန႔ခင္းဆို တစ္ေယာက္တည္း  S.O.A.D ရဲ ့ lonely day ကို Repeat လုပ္ၿပီး အသံကုန္ဖြင့္ နားေထာင္ေနရတာပါပဲကြယ္။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 

 kaa

 

 

ငါဟာ တကယ္မရွိတာကို ရွိတယ္ထင္ၿပီး ရွက္ကိုးရွက္ကန္း ရာႏႈန္းျပည့္သာဖတ္လိုက္ ဝက္ၿခံကို စိမ္ေျပနေျပ

ညွစ္ေနရင္း ေရမရွိတဲ့ ေခ်ာင္းမွာ ႏွာေခါင္းေဖာ္ၿပီး ေသဖို႕ အႀကံေပးခံရတယ္ မ်က္ခံုးႏွစ္ဖက္ကို ပင့္ကာ ကဗ်ာ

ျဖစ္ေလမလား စမ္းတဝါးဝါး ပါးစပ္ဝမွာ ယဥ္ေက်းမႈ အရ လက္ဝါးနဲ႕ ပိတ္ကာလို႕ တဝါးဝါးသမ္းကာ တဝါးတဝါး

တဟားဟားျဖစ္ေနတဲ့ ဟိုအုပ္စု စာရြက္စာတမ္း ျဖစ္မလာခင္ စကၠဴထုပ္မွ် အညႊန္းနဲ႕ အကိုးအကားေတြကိုလည္း

သူ႕ေနရာနဲ႕သူ ေနရာခ် ႀကိတ္ၿပီးေက်းဇူးတင္မိတယ္ ကိုယ့္လက္လြန္မႈကို ကိုယ္ က်ိန္ဆဲလို႕ အားမရႏိုင္ေအာင္

ေဟာင္းေလာင္းေပါက္မွာ ကပ္ထားတဲ့ ဒီအသံထြက္ ဇာတ္ကားေၾကာ္ျငာ ေမွာ္ဆရာတေယာက္အဖို႕ ဒါ အရွက္

ရစရာ ေမွာ္စြမ္းျပမႈ ေနာက္တမ်ိဳးလွည့္ေျပာရရင္ ဆရာေတာ္ သမေတာ္(သမားေတာ္) ေတြရဲ႕ ဂုဏ္ပုဒ္ကိုလည္း

ငဲ့ပါအုန္းကြာ ပ်စ္ခၽြဲခၽြဲ မင္းကတိေတြ မင္းအျမန္ ျပန္သိမ္းဆည္းသြားစမ္းပါ ငါ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ပါဆိုမွ ဘယ္လိုလုပ္

မင့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ျဖစ္ရမွာတဲ့တုန္း မေျပာခ်င္လုိ႕ၾကည့္ေနတာၾကာၿပီ မင္းကို ဘယ္မွာ ျမွဳပ္ႏွံေစခ်င္သလဲသာ

ေျပာ ဒီလို မထီတရီ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ အထူးတင္ျပခ်က္ ခရာသံမ်ားသည္ ‘တိုက္ၾက’ ဟု အမိန္႔ေပးျခင္း ျဖစ္၏

ဟြန္ရာမြန္း ဟင္မေနး စသူတို႕ မလိုအပ္တဲ့ စကားလံုး အားလံုးကို ဖယ္ရွားကာ တိက်မွန္ကန္ေသာ လကၡံထား

ရေသာ ၄၆၂၀၅၁၁ ရွိေသာ ဝမ္းနည္းမႈ၏ ဖိစီးျခင္းဒဏ္ အလားတူ အျခားစခန္းမ်ားလည္း ရွိေသးသည္

ဆိုရွယ္လစ္ပါတီက ကိုသန္းလို႕ေျပာပါ ေဒါက္တာ ေရး လို႕ေျပာပါ အားနည္းခ်ိနဲ႕ေသာ အဖိုးအိုတေယာက္ကလုိ႔

ေျပာပါ ျမက္ခင္းေပၚမွာ ဘယ္သူမွ ဇာတ္လိုက္ (နႏၵိဝိသာလ) ကို (တစ္စံုတစ္ရာက) စမ္းသပ္မယ္ ၂ ကိုႏွိပ္လိုက္ ၉

ကိုႏွိပ္လုိက္ ရုကၡစိုးေတြ ေနရာ ဗိမာန္ေရြးတယ္ ေမးတဲ့ ေလသံ (tone) နဲ႕ ကုိယ္အမူအရာ (body language)

ကိုလည္း သတိထားရေသးတယ္ ေျပာရင္းဆိုရင္း ပင္ႏြန္ဆယ္လီ ကေတာ့ Fountain နဲ႕အတူ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့

Performance ကို သူရဲ႕ ေနာက္ဆံုး လုပ္ေဆာင္မွဳ အျဖစ္ ေၾကညာခဲ့ၿပီး အႏုပညာမွ အနားယူသြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္ ခ်မ္းေအး။      

 

ခင္ေအာင္ေအး

၂၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၁၀ ဘန္ေကာက္ ၂၁း၂၁ နာရီ