အက္ေဆး

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 

 

 picture

 

 

ဆံပင္ညွပ္ျခင္းကိစၥသည္ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ အလြန္ႀကီးက်ယ္ေသာ အေျပာင္းအလဲႀကီး တစ္ခုအတြက္ အစပ်ဳိးေပးခဲ့သည္ဟု ဆိုေကာင္း ဆိုႏုိင္လိမ့္မည္ထင္၏။

 

ဘုရင့္ေနာင္၏ ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံႀကီး ၿပဳိကြဲၿပီးေနာက္ တိုင္းျပည္မွာ အစိတ္စိတ္အႁမႊာႁမႊာ ျဖစ္သြားသည္။ သူတလူငါတမင္း ကိုယ့္ေဒသ ကိုယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ရင္း အင္အား စုေဆာင္းေနၾကသည္။ အင္း၀ဘုရင္မွာ နာမည္ခံေလာက္သာရွိ ၏။ ၾသဇာအာဏာ မရွိ။

 

ထိုအခ်ိန္တြင္ ေအာက္ျမန္မာျပည္ရွိ    ဟံသာ၀တီႏိုင္ငံသည္ တျဖည္းျဖည္း အင္အား ေတာင့္တင္းလာသည္။ အထက္ဘက္ကုိ နယ္ပယ္ခ်ဲ႕ထြင္လာခဲ့ရာ ေနာက္ဆုံးမင္း အင္း၀ ေနျပည္ေတာ္ကုိပါ သိမ္းပုိက္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ထုိမွ် မကေသး အင္း၀နန္းတြင္းမွာ ဟံသာ၀တီဓေလ့ ထုံးစံမ်ားကုိ က်င့္သုံးေစသည္။ ၀တ္စားဆင္ယင္ မႈသာမက ဆံပင္ကုိပါ ဟံသာ၀တီပုံစံ ျဖတ္ေစသည္။ ဒါကုိ ဟံသာ၀တီဇာတ္သြင္းသည္ဟု ေခၚ ဆုိၾကသည္။

 

ထုိကာလက အထက္အညာေဒသရွိ ျမန္ မာတုိ႔အတြက္ ဆံပင္ဆုိသည္မွာ အထြတ္အျမတ္ ထားေသာအရာျဖစ္၏။ ဆံပင္ကုိ ျဖတ္ဖုိ႔မဆုိထား နဲ႔ သူတစ္ပါးက လာၿပီးထိတာ၊ ကုိင္တာ၊ ဆြဲတာ ကုိပင္ ေစာ္ကားသည္ဟု ယူဆၾကသည္။ ျမန္မာ ဘုရင္ေတြဆုိလွ်င္ သူ႔တုိ႔ဆံပင္ကုိ မိဖုရားေခါင္ ႀကီးကလႊဲၿပီး ဘယ္သူ႔ကုိမွ် ထိခြင့္ကုိင္ခြင့္ မေပးတာမ်ဳိးေတာင္ ရွိသည္။

 

ဒီလုိ အစြဲရွိေသာ အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ဆံပင္ အျဖတ္ခံရျခင္းသည္ အလြန္ခံျပင္းစရာပင္ျဖစ္၏။ ဒီထဲမွာ မေက်ႏုိင္  မခ်မ္းႏုိင္ အျဖစ္ဆုံး လူကေတာ့ ေရႊဘုိနယ္ဘက္မွာ အင္အား စုေဆာင္းေနသူ ဦးေအာင္ေဇယ် (ေနာင္အေလာင္းဘုရား) ပင္ျဖစ္ ေလသည္။ ဆံပင္အျဖတ္ခံရေသာ ကိစၥသည္ အင္း၀ကုိ မရရေအာင္ တုိက္ခုိက္ သိမ္းပုိက္မွျဖစ္မည္ဆုိေသာ သူ၏ သႏၷ႒ာန္ကုိပုိ၍ ခုိင္မာေစေတာ့သည္။ ဒါတြင္မက ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလုံးကုိ သိမ္းပုိက္ၿပီးေသာအခါ ဟံသာ၀တီႏုိင္ငံေတာ္ကုိ ရာသက္ပန္ အၿပီးတုိင္ ဖ်က္သိမ္းပစ္လုိက္ေလေတာ့သည္။

 

အေလာင္းမင္းတရားႀကီးသည္ ဆံပင္ ျပႆနာေၾကာင့္ တတိယ ျမန္မာႏိုိင္ငံေတာ္ႀကီးကုိ တည္ေထာင္ေတာ္မူသည္ဟု ဆုိလုိျခင္းမဟုတ္ပါ။ သုိ႔တုိင္ေအာင္ ထုိကိစၥသည္ သူ႔ရင္ထဲမွာ စူးတစ္ေခ်ာင္း စုိက္၀င္ေနသလုိ ျမက္ခနဲ ျမက္ခနဲ နာက်င္ခံစားေနခဲ့မွာေတာ့ ေသခ်ာသည္။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 

picture

 

ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေန႔တစ္ခုရွိသည္။ မာတင္ လူသာကင္းမွာ အိပ္မက္တစ္ခု ရွိခဲ့သည္။ ထိုအိပ္မက္သည္ပင္ အေမရိက၏ အတြင္းသားထဲမွတစ္ဆင့္ ကမၻာႀကီး၏ လူ႕အခြင့္အေရး၊ တန္းတူ ညီမွ်ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမ်ားဆီသို႔ ပ်ံသန္းဆိုက္ ေရာက္ခဲ့ျပန္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ေန႔တစ္ေန႔ ရွိခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ သာမန္ ေန႔ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိတဲ့အနက္ ထိုသာမန္ေန႔ေလး တစ္ေန႔ကိုသာ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ သိမ္းထားေနရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေန႔တစ္ခုရွိ သည္ဟု ေျပာခဲ့ရပါသည္။ ထိုတစ္ခုေသာ ေန႔တစ္ေန႔သည္ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းအခ်ဳိ႕၏ ေန႔တစ္ေန႔လည္း ျဖစ္ပါ၏။ ေန႔ေပါင္းမ်ားစြာသည္ ထိုေန႔ဆီသို႔ ဆိုက္လာခဲ့ၿပီး ထိုေန႔ဆီမွလည္း ေန႔ေပါင္း မ်ားစြာဟာ ဆင့္ကဲ ထြက္ခြာလာခဲ့ရပါသည္။ ေန႔တိုင္းသည္ ထိုေန႔အတိုင္းပင္ ဆိုက္ေရာက္၊ ထြက္ခြာ၊ က်န္ရစ္ခဲ့ရစၿမဲပင္။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 ့htein

ကြ်န္ေတာ္တို႕ရြာေရွ႕တြင္ ေညာင္ညိဳပင္ၾကီးတပင္ရွိပါသည္။ပုဆိုးႏွစ္ပတ္ေလာက္ ၾကီးမည္ထင္ပါသည္။ေညာင္ရြက္တေ၀ေ၀ႏွင္႕ ျဖစ္ပါသည္။ ေညာင္ ကိုင္းၾကီးမ်ားလည္း ညြတ္လ်က္ ရွိပါသည္။ အျမစ္မ်ားလည္း ဖြါေနပါသည္။ ေညာင္ျမစ္ တူးလိုက္လွ်င္ ပုတ္သင္ဥမ်ား ေပၚမလားမသိပါ။ေညာင္ျမစ္တဖြားဖြား သည္ အဘ၏ မုတ္ဆိတ္ေမႊးၾကီးႏွင္႕တူပါသည္။

   ေလတိုက္လွ်င္ ေညာင္ရြက္သံၾကားရပါသည္။ ေညာင္ရြက္ခ်င္းထိလ်င္ တရွဲရွဲ ႏွင္႕ျမည္ပါသည္။ ေညာင္ပင္တေစ ၦက  ေ၀ေလေလဟု ထူးသံလည္း ျဖစ္နိုင္ပါသည္။ ေညာင္ပင္ေပၚတြင္စာကေလးမ်ားနား ေနၾကပါသည္။ ႏွံျပည္စုတ္ကေလးမ်ား၊ဇရက္ လည္ေျပာက္ကေလးမ်ားလည္း နားၾကပါသည္။ ေညာင္ပင္ၾကီးကား အလြန္သေဘာေကာင္းပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း သူ႕အရိပ္မွာကစားနိုင္ပါသည္။အဘလည္း သူ႕အရိပ္မွာ နားနိုင္ပါသည္။ မည္သူနားနား၊ သူကေတာ႕ အရိပ္မိုးေပးေနပါ လိ္မ္႕မည္။

   ေညာင္ပင္ၾကီးႏွင္႕ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ေစတီတဆူရွိပါသည္။ ေစတီထီးေတာ္မွ ဆည္းလည္းသံႏွင္႕ ေညာင္ရြက္သံတို႕သည္ ေတးအဆိုျပိဳင္ေနၾကပါသည္။အတိုင္အေဖာက္ညီေသာ သီခ်င္းျဖစ္လိမ္႕မည္လား မေျပာတတ္ပါ။

  ေညာင္ပင္ၾကီးေအာက္တြင္ ေရခ်မ္းစင္တခုရွိပါသည္။ကရြတ္ေခြေအာက္တြင္ သဲျဖဴေလာင္းထားပါသည္။စပါးေစ႕ကေလးမ်ားလည္းၾကဲထားပါေသးသည္။ သဲစိုိစုမွာ စပါးပင္ခ်ိဴခ်ိဴေလးမ်ားျမင္ရလ်င္ ပို၍ေရခ်ိဴ သည္ဟုထင္ပါသည္။

ေစ်းလွည္းတို႕လည္း ေညာင္ပင္ရိပ္မွာ ခြ်တ္ၾကပါသည္။ေနခိုျပီး အုန္း ငွက္ေပ်ာ ဖ်ာ တို႕ေရာငး္ပါသည္။ ႏြားေက်ာင္းသားတို႕လည္းဤေညာင္ပင္ရိပ္မွာ တေရးအိပ္တတ္ပါသည္။ ေညာင္ပင္ကို လည္းဓါးႏွင္႕ ထစ္တတ္ပါသည္။သို႕ေသာ္ ေညာင္ပင္ၾကီးက စိတ္မဆိုးတတ္ပါ။ ေညာင္ပင္သည္ ကြ်န္ေတာ္အဘလို သေဘာေကာင္းသည္။မုတ္ဆိပ္ေမြးကို ဆြဲ ႏုတ္ႏိုင္ပါသည္။

   ဤေညာင္ပင္ၾကီး အသက္ၾကီးလွပါျပီ။အရိုးျပိဳင္းျပိဳင္း ခါးကိုင္းကိုင္း အရြယ္ေရာက္ပါျပီ ။ ေညာင္ပင္ၾကီးမွာပံုတၳဳ အမ်ားၾကီးရွိမည္မွာေသခ်ာပါသည္။အဘပံုေျပာေကာင္းသလို ေညာင္ပင္ၾကီးလည္းပံုေျပာေကာင္းပါလိ္မ႕္ မည္။ေညာင္ပင္ၾကီး ေျပာေသာပံုျပင္မ်ားကို ၾကားႏိုင္ ၊ နားေထာင္ႏိုင္လ်င္ေကာင္းေလစြ။ ။

                                                                                                                                                တင္မိုး

                                                                                                                                  ျမန္မာစာပေဒသာစာအုပ္မွ

                                                                                                                                 သရုပ္ေဖၚပန္းခ်ီ ေမာင္ဒီ

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 

့hteinမိတ္ေဆြယခုဖတ္ေနေသာ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ အမည္ရွိ စာသားမ်ားကို ခဲတံတစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ေရးသား

ထားျခင္း မဟုတ္ပါ။ ကိုယ့္မွာ ခဲတံတစ္ေခ်ာင္းရွိပါသည္။  အ၀ါေရာင္ျဖစ္ပါသည္။ ယခု စာသားမ်ား

ကိုေတာ့ ကြန္ျပဴတာ လက္ကြက္ေပၚမွာ ရိုက္ႏွိပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္မိတ္ေဆြ ေကာင္းစြာ

ဖတ္၍ရမည္ေျမာ္လင့္ပါသည္။ ခဲတံႏွင့္ေရးသလိုေတာ့ ကိုယ့္လက္ေရးကို မိတ္ေဆြ ျမင္ေတြ႕ခြင့္ရမည္

မဟုတ္ပါ။ ထို႕အတြက္ ကိုယ့္မွာ စိတ္မေကာင္း နည္းနည္းျဖစ္မိပါသည္။ နည္းနည္းဟု တမင္တကာ

ေျပာပါသည္။ ခဲတံႏွင့္စာမေရးသျဖင့္ ကိုယ့္လက္ေရးကို မိတ္ေဆြတို႕မျမင္ရျခင္း မွာ ယူၾကံဳးမရ ေအာ္

ဟစ္ ငိုယိုရေလာက္ေအာင္ အေရးမပါလွသျဖင့္ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ့္မွာ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ တစ္ေခ်ာင္း

ရွိပါသည္။

 

ထိုအ၀ါေရာင္ခဲတံေလးမွာ ကိုယ့္ဆီ ဘယ္လိုေရာက္လာခဲ့မွန္းမသိပါ။ တစ္ေန႕တြင္ အေရးၾကီးေသာ

ဖံုးနံပါတ္တစ္ခုကို တဖက္လူတစ္ေယာက္က ဖံုးထဲမွာ ေပးေနေသာအခါက (ဒီေန႕လို အစစ တိုးတက္

ေနေသာ ေခတ္ၾကီးတြင္ ထုိလူက ဖံုး text message function မသံုးတတ္ပါတဲ့) သို႕ျဖင့္ တိုလီမုတ္စ

မ်ား တင္ေလ့ရွိေသာ ေရခဲေသတၱာအမိုးေပၚမွာ ေဘာလ္ပင္ တစ္ေခ်ာင္းတစ္ေလ ေတြ႕မလားဟု လိုက္

ရွာရပါသည္။ ဖံုးကို ပခံုးႏွင့္ နားရြက္ၾကား ညွပ္၍ ကိုယ္ ေဘာလ္ပင္ ရွာေနပံုကို မိတ္ေဆြ ျမင္ေယာင္မိ

ေနပါသလား။ မဟုတ္ပါ။ ကိုယ္ အဲဒီလိုလုပ္ရမွာ အလြန္မုန္းပါသည္။ လက္တစ္ဖက္က ဖံုးကို ကိုင္လ်က္

ႏွင့္ပင္ က်န္လက္တစ္ဖက္က ဟိုဟာ မ ၾကည့္ ဒီဟာ ဖယ္ၾကည့္ႏွင့္ ေဘာလ္ပင္ တစ္ေခ်ာင္း ေတြ႕လို

ေတြ႕ျငား လိုက္ရွာမိေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အလြန္မေသခ်ာ မေရရာေသာအလုပ္ျဖစ္ပါသည္။ “ခဏေနာ္”

ဟု တစ္ဖက္ကလူကို စကားပန္လိုက္ျပီး ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိေသာေနရာမ်ားမွာ လိုက္ရွာေနရပါသည္။ ခုနင္က

ကိုယ္ေျပာခဲ့ပါသည္။ အလြန္မေသခ်ာေသာ အလုပ္ျဖစ္ပါသည္..ဟု။ ဘယ္အလုပ္ကို ေျပာတာလို႕မိတ္

ေဆြယူဆ မိပါသလဲ။ ဟုတ္ပါသည္။ ေဘာလ္ပင္ လိုက္ရွာေနေသာအလုပ္ကို ေျပာေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။

အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကိုယ္သည္ အလြန္စည္းကမ္းမဲ့သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ျပီး ပစၥည္းတခုကို ယူျပီး

ေသာ္ ေနရာတက်ျပန္မထားတတ္ (၀ါ) ျပန္ထားေလ့မရွိသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္္ ျဖစ္ပါသည္။

 

သုိ႕ဆိုပင္ဆိုျငားေသာ္လည္း ကိုယ္သည္ အသင္အၾကားမဲ့ ၾကီးျပင္းလာသူတစ္ေယာက္ေတာ့မဟုတ္

ခဲ့ပါ။ အလြန္စည္းကမ္းၾကီးေသာ ေရွး ဂ်ီးေဒၚၾကီးမ်ားအိမ္တြင္ တလွည့္စီ ေနထိုင္ခဲ့ရသူ တစ္ေယာက္

ျဖစ္ပါသည္။ ေမာင္ႏွမ သားခ်င္းမ်ားထဲတြင္ အထီး ဆို၍ တစ္ေကာင္ထဲလည္းျဖစ္ကာ စုန္းျပဴး ဟုေခၚ

ေ၀ၚသမုတ္ရေအာင္ အထိန္းရခက္သည့္သား ဟုလည္း မိဘေတြက လူတကာလာတိုင္း အေမာသား

ၾကြား၀ါရသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႕ျဖစ္၍လည္း စည္းကမ္းအရာတြင္ နံမယ္ၾကီးလွသည့္ ေျမာင္း

ျမမွ ဂ်ီးေဒၚၾကီးထံတြင္ ၂ ႏွစ္ခန္႕၊ ရန္ကုန္ ကမာရြတ္မွ အအုပ္အထိန္းအရာတြင္ ေျပာင္ေျမာက္လွသည့္

ဂ်ီးေဒၚအငယ္ ထံတြင္ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္တိုင္း မဲဇာပို႕သလို အပို႕ခံခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ယာလဲ

ညက္၊ ၾကက္လဲ ပမ္း အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ့္ကိုလဲ အထိန္းအေက်ာင္းသက္သာေစ၊ စည္းကမ္း

ကြပ္ညပ္မွဳမ်ားနဲ႕လဲ ထိေတြ႕ေစ ဆိုသည့္ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ေျမာင္းျမ ဂ်ီးေဒၚၾကီး၏ ေက်ာင္း

ေတာ္တြင္ တသက္မေမ့ႏိုင္သည့္ သခၤန္းစာမွာ ပစၥည္းတခုကို ေနရာတက် ျပန္မထားမိသည့္အတြက္

“ယူျပီးျပန္ထား၊ ဖြင့္ျပီး ျပန္ပိတ္” ဟု ႏွဳတ္က အၾကိမ္ ၂၀ မွ် ဆိုေနရစဥ္အတြင္း လက္သီးဆုတ္ထား

သည့္ မိမိ လက္ဆစ္မ်ားအား ေပတံေစာင္းျဖင့္ ၁၀ ခ်က္မွ် အေခါက္ခံရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သခၤန္းစာ

ခံယူရပံုကိုသာ တသက္မေမ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ လက္ေတြ႕ အက်င့္ေကာင္းကေလးကေတာ့ ကိုယ့္အိမ္

ကိုယ္ျပန္ေရာက္သည္ႏွင့္ ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ ျဖစ္ေခ်ေတာ့သည္တမံု႕။

 

ေဘာလ္ပင္ တစ္ေခ်ာင္းမွ် မရွိေတာ့ဘူးလား။ ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္ တစ္ဆူ ထီးထီးေငါေငါ စံပယ္ေန

ေတာ္မူရာ သံုးဆင့္ စင္ကေလးနားကို ကပ္လာရျပန္ပါသည္။ ဒီေနရာမွာလဲ စာအုပ္ စာေရးကိရိယာ

ဆိုင္ရာမ်ား ထားတတ္သည့္ အေလ့ရွိပါသည္။ အမွန္က ဒီမွာ ေဘာလ္ပင္တစ္ေခ်ာင္း ေသခ်ာေပါက္

ေတြ႕မယ္လို႕လဲ ေျမာ္လင့္လို႕ ရသည္ေတာ့မဟုတ္ေပ။ ရွိလိုရွိျငား စိတ္နဲ႕သာ ရွာေဖြမိျခင္းျဖစ္ပါ၏။

တကယ္ျဖစ္ႏိုင္သည္မွာ ကုိယ္အျပင္ထြက္လ်င္ လြယ္ေလ့ရွိေသာ အိတ္ ၂လံုးအနက္ တခုခုတြင္ရွိ

ေနႏိုင္ပါသည္။ လမ္းမွာ အေရးအေၾကာင္းဆိုလ်င္ ေရးစရာရွိ ေရးရေအာင္ ဟူေသာ အေျမာ္အျမင္

ျဖင့္ ယခုလို ထည့္ယူသြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ အျပင္သြားလ်င္ ေဘာလ္ပင္ ေဆာင္ယူ

သြားတတ္ရံုျဖင့္ အေျမာ္အျမင္ရွိလွျပီဟု မေျပာဆိုသင့္ပါ။ သို႕ေသာ္ ဒီစာကို ျပန္ျပင္ရမွာလည္းပ်င္း

ေနမိသျဖင့္ ဒီအတိုင္းထားလိုက္ပါသည္။ ျပဴးတူးျပဲတဲ ထ ကန္႕ကြက္မယ့္သူလဲ ရွိလိမ့္မယ္ မထင္

မိပါ။ ဤသည္မွာ ရိုးရိုးသားသား ေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ့္စာကို ဖတ္မည့္သူမွာ မ်ားမ်ားစားစား

လည္း မရွိလွပဲ၊ ခုနင္က ေျပာခဲ့သလို ဟိုလူ႕စာ လိုက္ေ၀ဖန္ ဒီလူ႕စာ လိုက္အပုပ္ခ်ေနတတ္သည့္

ေမ်ာက္မီးျခစ္ (ဟိုရွိဳ႕ ဒီရွိဳ႕လုပ္တတ္သူကို သည္လိုပဲ တင္စားေခၚေ၀ၚတာ ၾကားဖူးသည္) လိုလူမ်ိဳး

လဲ ကိုယ့္စာဖတ္သူေတြထဲမွာ မပါ၀င္ဟု အတပ္ ေျပာႏိုင္ပါသည္။ ကိုယ္သည္ ဒီလိုပဲတခါတခါမွာ

အရဲကိုးတတ္ပါသည္။ အရဲကိုးတယ္ဆိုသည္မွာ တခုခုကို အပိုင္ေျပာခ်လိုက္ျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။

ရထားခိုးစီးတာမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ကို သိပ္ေဖဘာ မေပးမွန္းသိသည့္္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကို ၾကိဳးစား

ၾကည့္ျခင္းမ်ိဳးကို မဆိုလိုပါ။

 

ကိုယ္ဘာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနမိမွန္း မသိေတာ့ပါ။ ဤစာစု၏အစမွာ အ၀ါေရာင္ ခဲတံတစ္ေခ်ာင္း

အေၾကာင္း ေျပာမလိုလို ဟန္ျပင္ခဲ့ပါသည္။ သည္စာလံုးမ်ား စာေၾကာင္းမ်ား စာပိုဒ္မ်ားကို ခ်မေရး

မီ တစ္နည္း typing မရိုက္မီကပင္လ်င္ ၾကိဳတင္စဥ္းစားခဲ့ပါသည္။ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ တစ္ေခ်ာင္းနဲ႕

ကိုယ္နဲ႕ ပတ္သက္ပံု၊ သူ မေျမာ္လင့္ပဲ ကိုယ့္ဆီ ေရာက္လာပံု (အမွန္က အ၀ါေရာင္ခဲတံ တစ္ေခ်ာင္း

ကိုယ့္မွာ တေန႕ေန႕ တခ်ိန္ခ်ိန္က အကယ္ပင္ရွိခဲ့ဖူးပါသည္) ေနာက္ သူေပ်ာက္ကြယ္ေနပံု (သူကိုယ္

၌က တမင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ပုန္းေအာင္းေနတာလား) ျပီးလ်င္ေတာ့ သူ႕ကို ဘြားကနဲ ျပန္ေတြ႕ပံု

ျဖင့္ စာကို အဆံုးသတ္လိုက္ရမည္လား။ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ ကေလး ပို၍ ၾကြတက္ အသက္၀င္လာ

ေအာင္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ဖို႕ကိုလဲ ကိုယ္မေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ပါ။ ေပါလ္ ေဂၚဂင္ ဆိုသူ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး၏

အ၀ါေရာင္ ခရစ္ေတာ္ ဆိုသည့္ ပန္းခ်ီကား အေၾကာင္းကို ေစာင္းပါးရိပ္ေျခ ထည့္ေရးျပျပီး ကိုယ့္

ရဲ႕ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ ကို လူစိတ္၀င္စားလာေအာင္ ေရးမည္ဟု ၾကိဳတင္ ၾကံစည္ခဲ့ပါသည္။ စာကို

စျပီး မေရးခင္ သို႕မဟုတ္ စာလံုးေတြကို စျပီး typing မရိုက္ခင္ကပင္လ်င္ အင္တာနက္ထဲ၀င္၍

Google Search Engine ထဲမွာ the yellow Christ, painting ဟု ရိုက္ထည့္ကာ ထိုပန္းခ်ီကား

အေၾကာင္း ရွာေဖြခဲ့ပါေသးသည္။ Paul Gauguin ဟု တခါတည္း ရိုက္မထည့္ျဖစ္ျခင္းမွာ စိတ္ထဲ

က ဒီပန္းခ်ီကားကို ဗင္ဂိုးေရးတာမ်ားလား ဟု ဇေ၀ဇ၀ါ ထင္ေနမိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ အျဖစ္

အပ်က္မ်ားမွာ ၾကာခဲ့ျပီ။ မဟုတ္ပါ။ ေပါလ္ ေဂၚဂင္ႏွင့္ ဗင္ဂိုးတို႕ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ေျပာျခင္း

မဟုတ္ပါ။ ဒီ ပန္းခ်ီကား အေၾကာင္း ဖတ္ခဲ့ဖူးသည့္ ကိစၥကို ေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္မွာ

လည္း ကိုယ့္ရဲ႕ မ်ားစြာေသာအားနည္းခ်က္ေတြထဲက အားနည္းခ်က္ တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ထစ္

ကနဲ ရွိလ်င္ ေလးေလးပင္ပင္ စကားလံုးမ်ိဳးကို မဆီမဆိုင္ ေကာက္သံုးတတ္သည့္ အက်င့္ျဖစ္

ပါသည္။ ထားပါေတာ့..ခုန ေျပာေနတာ ဘယ္ေရာက္သြားပါလိမ့္။

 

သည္လိုႏွင့္ ေဘာလ္ပင္ကို ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ရွာမေတြ႕ႏိုင္ခဲ့ပါ။ ေနာက္ဆံုး အျပင္ထြက္စဥ္က

၀တ္သြားသည္ဟု ထင္ရေသာ သရီးကြာတား ေဘာင္းဘီရဲ႕ မ်ားေျမာင္လွေသာ အိတ္ေတြထဲ

မွာလည္း ႏွိဳက္စမ္းျပီးသြားျပီ။ ေစာေစာက သံုးဆင့္စင္မွာ ရွာေနရာက ေနာက္ထပ္အျဖစ္အပ်က္

မ်ား အဲ ေနာက္ထပ္ ကိုယ္ ဆက္လုပ္မိေနပံု ေဘာလ္ပင္ကို အသဲအသန္ရွာေနပံုတို႕ကို ေတာက္

ေလွ်ာက္ေျပာရမည့္အစား မဆိုင္သည့္ စာသားမ်ား ေပါလ္ေဂၚဂင္ေတြ ဗင္ဂိုးေတြ ဆီေရာက္သြား

မိတာကို နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးဖို႕လည္း မိတ္ေဆြအား တိုက္တြန္းလိုပါသည္။ အေသအခ်ာစဥ္းစား

ၾကည့္လ်င္ေတာ့ ေဂၚဂင္နဲ႕ ဗင္ဂိုးတို႕အေၾကာင္း အျမြက္မွ် ေျပာမိသည္မွာ အ၀ါေရာင္ ခရစ္ေတာ္

ပန္းခ်ီကားႏွင့္ ပတ္သက္ဆက္စပ္ေန၍ ျဖစ္ပါသည္။ အ၀ါေရာင္ ခရစ္ေတာ္ကို ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပ

ရျခင္းမွာလဲ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ ကေလးကို ပို၍ ၾကြတက္ အသက္၀င္လာေစလို၍ ဟု အေၾကာင္းျပ

ခဲ့ပါသည္။ ဤသည္မွာ အကယ္ပင္ က်ိဳးေၾကာင္းခိုင္လံုမွဳရွိပါရဲ႕လား။ စဥ္းစားေတြးေတာစရာျဖစ္

ပါသည္။ သို႕ေသာ္ စာတပုဒ္ကို ဖတ္သည္ဟု ဆိုလ်င္ မိတ္ေဆြ အေနျဖင့္ စာေရးသူက ေျပာေန

ေသာ အေၾကာင္းအရာ အေပၚမွာပဲ တခ်ိန္လံုး စိတ္ျငိကပ္ေနတတ္ပါသလား။ ခဏ နားျပီး ေတြး

ၾကည့္ရတာမ်ိဳး ၀ါသနာမပါဘူးလား။ ကိုယ္ မဆိုင္တာေတြ ေလွ်ာက္ေရးမိေနျပီ။ ကိုယ့္ စာထဲတြင္

အ၀ါေရာင္ ခဲတံ တစ္ေခ်ာင္း အေၾကာင္းေျပာဖို႕ အားထုတ္ေနျခင္းသာ အဓိက ျဖစ္ပါသည္။ ယခု

အခါ ကိုယ္သည္ အတန္ငယ္ ရိပ္စားမိလာပါျပီ။ ကိုယ္သည္ အလြန္ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္ႏိုင္ေသာ

စာေရး၀ါသနာထံုသူ တစ္ေယာက္မွ်သာျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္သည္ ဘယ္နံေရာ အခါမွ် ေအာင္ျမင္

ေက်ာ္ၾကားေသာ စာေရးသူ (၀ါ) စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ျဖစ္လာႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါေခ်။

 

ကိစၥမရွိပါ။ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေသာ စာေရးသူ (၀ါ) စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ျဖစ္လာေရး

မျဖစ္လာေရးထက္ ပို၍ အေရးၾကီးသည္မွာ ေဘာလ္ပင္တစ္ေခ်ာင္းေလာက္ လက္ထဲ အျမန္

ေရာက္လာေရးျဖစ္ပါသည္။ လက္ထဲက သရီးကြာတား ေဘာင္းဘီကို ျပီးလြယ္စီးလြယ္ အ၀တ္

လွမ္းစင္ေပၚ ျပန္ပစ္တင္လိုက္ရပါသည္။ ဟယ္လို ဟယ္လို ဟု တယ္လီဖံုး ဟိုဘက္ျခမ္းက လူ

ကို လွမ္း အသံျပဳရပါေသးသည္။ တီဗီြစင္ေရွ႕မွာ အပံုလိုက္တခ်ိဳ႕ ျပန္႕က်ဲလ်က္တခ်ိဳ႕ ရွိေနေသာ

စာအုပ္မ်ားထံသို႕ အၾကည့္ေရာက္သြားျပန္ပါသည္။ တစ္ခါျဖင့္ ေနရာက်ျပီ။ ကိုယ္သည္ စာအုပ္

ေတြၾကားမွာ ေဘာလ္ပင္ သို႕မဟုတ္ ခဲတံ သို႕မဟုတ္ ေရးစရာတစ္ခုခုကို ညွပ္ထားတတ္ပါသည္။

ဤသည္မွာ ကုိယ့္အက်င့္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ႏို႕ ေစာေစာက အဘယ္ေၾကာင့္ ဒါကို သတိမရသနည္း။

လူ႕စိတ္ဆိုတာ ခက္ပါသည္။ ေအးေအးေဆးေဆး တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ အလြယ္

တကူ ပိုင္းျခားဆံုးျဖတ္ႏိုင္သည့္ကိစၥမ်ိဳးကို ပူပူထူထူ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ တလြဲတေခ်ာ္ လုပ္တတ္ၾကပါ

သည္။ ဒီေနရာမွ ၾကားျဖတ္၍ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေျပာရပါျပီ။ မင္းက လူေတြရဲ႕ အက်င့္စရိုက္ စိတ္

သဘာ၀ အေၾကာင္းေတြ ေျပာမွာလား အ၀ါေရာင္ ခဲတံ တစ္ေခ်ာင္း အေၾကာင္း ေျပာမွာလား။

မိတ္ေဆြေတာ့ မသိပါ။ ကိုယ္ကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စိတ္ပ်က္စ ျပဳလာပါျပီ။ ကိုယ္ ခဲတံတစ္

ေခ်ာင္း အေၾကာင္းကို တကယ္ မေရးတတ္ဘူးလား။ ကိုယ့္မွာ ခဲတံနဲ႕ ပတ္သက္၍ ဘာေျပာ

စရာမွ မရွိဘူးလား။ ျပီးေတာ့ အတည္ေပါက္ျဖင့္ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ ဟု တိတိပပ ဆိုထားလိုက္

ေသးသည္။ သို႕ဆိုလ်င္ ေျပာပါေတာ့လား ေရးပါေတာ့ စာရိုက္ပါေတာ့လား ခဲတံ အေၾကာင္း

ကို။ ခုေတာ့ သည္လို မဟုတ္ပါ။ သို႕ပါေသာ္လည္း ေစာေစာက ဒီစာပိုဒ္ရဲ႕ စာေၾကာင္းေရ ၆

ေၾကာင္းေျမာက္မွာ ေရးထားသည့္အတိုင္းဆိုလ်င္ေတာ့ (ကိုယ္သည္ စာအုပ္ေတြၾကားမွာ

ေဘာလ္ပင္ သို႕မဟုတ္ ခဲတံ သို႕မဟုတ္ ေရးစရာတစ္ခုခုကို ညွပ္ထားတတ္ပါသည္။) ဟူ

ေသာ ၀ါက်မွာ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ အေၾကာင္းေျပာမည့္ ကိစၥႏွင့္ ဆက္စပ္ပါတ္သက္ေနပါသည္။

 

ကိုယ့္အစီအစဥ္မွာ သည္သို႕ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ့္ထံကို လူတစ္ေယာက္ဆီက ဖံုး၀င္လာသည္။

သူက ကိုယ့္ကို အေရးၾကီးေသာ ဖံုးနံပါတ္တခု ေပးသျဖင့္ လိုက္မွတ္ရန္ ေဘာလ္ပင္တစ္ေခ်ာင္း

လိုအပ္လာပါသည္။ ကိုယ္သည္ စာေရးလ်င္ အလြန္ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေရးတတ္သူ တစ္ေယာက္ပီပီ

ထုိလူ text message function မသံုးတတ္ေၾကာင္းကို ပင္လ်င္ မေမ့မေလ်ာ့ ေဖာ္ျပလိုက္ပါေသး

သည္။ ထားပါေတာ့ ေဘာလ္ပင္ ရွာရင္း၊ ေဘာလ္ပင္ရွာသည့္အေၾကာင္းေရးရင္းကမွ စာပိုဒ္မ်ား

ကို တည္ေဆာက္သြားျပီး စာေရးသူအား ကိုယ့္စာေရးနည္း အတတ္ပညာျဖင့္ ဖမ္းစားရန္ရည္ရြယ္

ခဲ့ပါသည္။ ထိုရည္ရြယ္ခ်က္ အထ ေျမာက္သည္ မေျမာက္သည္ေတာ့ မသိပါ။ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္လ်င္

စာေၾကာင္းေရ ၁၂ ေၾကာင္းခန္႕မွ ၁၈ ေၾကာင္းေလာက္အထိ ပါ၀င္ေသာ စာပိုဒ္ ၇ ပိုဒ္တိတိကို

ေခ်ာေမြ႕ ေအာင္ျမင္စြာေရးသားႏိုင္ခဲ့ျပီး ယခု အခါ ၈ ပိုဒ္ေျမာက္ စာသားမ်ား ခ်ေရးေနေၾကာင္း

သတိခ်ပ္လိုက္မိ၍ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ စာတပုဒ္တြင္ အ၀ါေရာင္ ခဲတံဟု အစခ်ီထား

ျပီး အ၀ါေရာင္ ခဲတံအေၾကာင္း အကယ္တႏၱဳ ခ်မေရးမိခဲ့လ်င္လည္း သိပ္ေတာ့ ကိစၥမရွိလွဘူး

ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ အေၾကာင္းမသိလိုက္ရ၍ မိတ္ေဆြမွာ ဘာမွထိခိုက္သြား

စရာ အက်ိဳးယုတ္စရာ မရွိပါ။ မသကာလ်င္ ဤအေၾကာင္းသိရမည္ဟု ထင္ထားျပီးကာမွ ဘာမွ

မသိရသျဖင့္ (၀ါ) ဘာမွ် မဖတ္ရသျဖင့္ မခ်င့္မရဲကေလး ခံစားရေကာင္း ခံစားရႏိုင္ပါသည္။

 

ရိုးရိုးသားသားေျပာရလ်င္ ကိုယ္သည္ အ၀ါေရာင္ ခဲတံကေလး အေၾကာင္းကိုသာ အဓိက ေျပာ

လိုရင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႕ဆိုလ်င္ အ၀ါေရာင္ ခဲတံကေလးနဲ႕စပ္ဆိုင္ေသာ (၀ါ) အ၀ါေရာင္ ခဲတံ

ကေလးအေၾကာင္းဆီသို႕ ဆိုက္ေရာက္ေစမည့္ စာသားမ်ားကို ျပန္ေကာက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။

ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ အ၀ါေရာင္ ခဲတံကေလး အေၾကာင္း ေျပာခ်င္ေနသလဲ ဟုဆိုလ်င္ ယခု

၀ါက် မတိုင္မီ ေရွ႕က၀ါက်မွာ - စပ္ဆိုင္ေသာ (ပုဒ္ထီး တခုခ်ျပီးမွ) အ၀ါေရာင္ ခဲတံ - ဟု

ဆက္ေရးလ်င္ ရေသာ္ျငားလည္း (၀ါ) ဆိုသည့္ အသံုးကို တမင္ သံုးႏွဳံးခဲ့ပါသည္။ ဤသည္မွာ

အ၀ါေရာင္ ခဲတံကေလးႏွင့္ ပါတ္သက္၍ ကိုယ္ႏိုင္သည့္နည္းႏွင့္ အားထုတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ (၀ါ)

ဆိုသည့္ စကားလံုးကေလးက မိတ္ေဆြႏွင့္ ကိုယ္ႏွင့္ၾကားမွာ အဖုအထစ္ရွိေနျခင္းမ်ားကို နည္းနည္း

ပါးပါးေတာ့ ေျပျပစ္ေစလိမ့္မည္ဟု ကိုယ္ဘာေၾကာင့္ ယူဆမိပါလိမ့္။ ကိုယ္သည္ မိမိခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ား

ကို သည္လိုပဲ မေယာင္ရာဆီလူး လုပ္ရပ္ျဖင့္ ေျဖရွင္းေလ့သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚလြင္သြား

ခဲ့ျပီေလာ။ သို႕ဆိုလ်င္ေတာ့ ကိုယ္ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲရမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။

 

ကိုယ္အမွန္ပဲ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲမိပါသည္။ ကိုယ္သည္ အလကားေနရင္း စိတ္အားငယ္တတ္သူလည္း

ျဖစ္ပါေသးသည္။ ကိုယ္ သည္ အ၀ါေရာင္ ခဲတန္ကေလး အေၾကာင္း ေရးကြင္းေရးကြက္ကို သည္လို

စဥ္းစားထားပါသည္။ မိတ္ေဆြက ဖံုးနံပါတ္တခု ဖံုးထဲကေပး (ကိုယ္ အျမန္ပဲ ေျပာပါမည္) လိုက္မွတ္

ဖို႕ ေဘာလ္ပင္ လိုက္ရွာ၊ ကိုယ္က စည္းကမ္းမရွိသူျဖစ္၊ ေဘာလ္ပင္ ရွာမေတြ႕။ မိတ္ေဆြကို ဟဲလို

ဟဲလို ဟု လွမ္း၍ အသံျပဳ။ ဖံုးထဲက တီ တီ တီ တီ ဟူေသာ သံတို သံျပတ္ေတြ တရစပ္ ထြက္လာ

ေတာ့မွ ဖံုးက်သြားျခင္း သို႕မဟုတ္ သူငယ္ခ်င္းက စိတ္မရွည္ေတာ့သည့္ အဆံုး ဖံုးကို ခ်သြားျခင္း

ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း သတိမူမိပါေတာ့သည္။ သူ႕ဖံုးထဲမွာ ပိုက္ဆံ ကုန္သြားျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

ဤအတိုင္းသာ ဆိုလ်င္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းသည္ ကိုယ့္ကုိ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဆိုးမည္ျဖစ္ပါသည္။

ကိုယ္ကေတာ့ ေနာင္မွာ သူနဲ႕ ဒီအေၾကာင္းေျပာျဖစ္ၾကတဲ့အခါ မင္းကမွ text message မပို႕တတ္

ပဲ ဒီလိုပဲ ျဖစ္မွာေပ့ါ ဟု ႏွဳတ္လွန္ထိုးရန္ ၾကိဳတင္ျပီး စဥ္းစားလိုက္မိျပီးျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္သည္ မလုိ

ေတာ့ေပသည့္ လုပ္လက္စအလုပ္ကို ေယာင္ယမ္း၍ ဆက္လုပ္ေနမိပါသည္။ စာအုပ္ပံုကို လွန္ေလွာ၍

ေဘာလ္ပင္ တစ္ေခ်ာင္း ရွာသည့္ အလုပ္ကို ဆိုလိုပါသည္။ ထုိအခိုက္မွာပဲ ေမာင္သာႏိုးဘာသာျပန္

ရွင္းလင္းေရးသားေသာ ေတာေမွာ္ရံုလမ္း စာအုပ္ကို ေကာက္ကိုင္မိလိုက္ပါသည္။ စာအုပ္မွာ ဖုတုတု

ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ခု ေနသည့္စာမ်က္ႏွာကို လွန္လိုက္သည့္အခိုက္တြင္ အ၀ါေရာင္ ခဲတံကေလး

တစ္ေခ်ာင္းသည္ စာအုပ္ထဲမွ ေလွ်ာကနဲ ထြက္က်လာပါေတာ့သည္။

 

မိတ္ေဆြတို႕ကို ဒုကၡေပးမိသလိုျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ယခု အ၀ါေရာင္ ခဲတံကေလးကိုေတြ႕ပါျပီ။ ထိုအ၀ါ

ေရာင္ခဲတံေလးမွာ ကိုယ့္ဆီ ဘယ္လိုေရာက္လာခဲ့မွန္းမသိပါ။ ဘယ္တုန္းကတည္းက ရွိေနခဲ့မွန္း

လည္း မသိပါ။ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ ဆိုသည့္အမည္ျဖင့္ စာတပုဒ္ ေရးမည္ၾကံခဲ့စဥ္ကလည္း ကိုယ့္မွာ

အ၀ါေရာင္ ခဲတံတစ္ေခ်ာင္းရွိေနတာကို ေမ့ေလ်ာ့ေနခဲ့ပါသည္။ မည္သို႕ပင္ဆိုေစကာမူ မိတ္ေဆြ

ယခုဖတ္ေနေသာ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ အမည္ရွိ စာသားမ်ားကို ခဲတံတစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ေရးသားထားျခင္း

မဟုတ္ပါ။ ကိုယ့္မွာ ခဲတံတစ္ေခ်ာင္းရွိပါသည္။  အ၀ါေရာင္ျဖစ္ပါသည္။ ယခု စာသားမ်ားကိုေတာ့

ကြန္ျပဴတာ လက္ကြက္ေပၚမွာ ရိုက္ႏွိပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္မိတ္ေဆြ ေကာင္းစြာဖတ္၍

ရမည္ဟု ေျမာ္လင့္ပါသည္။ ခဲတံႏွင့္ေရးသလိုေတာ့ ကိုယ့္လက္ေရးကို မိတ္ေဆြ ျမင္ေတြ႕ခြင့္ရမည္

မဟုတ္ပါ။ ထို႕အတြက္ ကိုယ့္မွာ စိတ္မေကာင္း နည္းနည္းျဖစ္မိပါသည္။ နည္းနည္းဟု တမင္တကာ

ေျပာပါသည္။ ခဲတံႏွင့္စာမေရးသျဖင့္ ကိုယ့္လက္ေရးကို မိတ္ေဆြတို႕မျမင္ရျခင္း မွာ ယူၾကံဳးမရ ေအာ္

ဟစ္ ငိုယိုရေလာက္ေအာင္ အေရးမပါလွသျဖင့္ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ့္မွာ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ တစ္ေခ်ာင္း

ရွိပါသည္။

 

ခင္ေအာင္ေအး

၂၇၊ ႏို၀င္ဘာ၊ ၂၀၁၁ ဖရာ့ပရာဒင္န္ ဘန္ေကာက္ ၁၀း၅၅ နာရီ

 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 mg zaw win

နို၀င္ဘာ၁၉ ရက္ေန႕သည္ ကြယ္လြန္ခဲ႕ေသာကဗ်ာဆရာၾကီး ဦးတင္မိုး၏ ရ၈ႏွစ္ ေမြးေန႕ျဖစ္ပါသည္။တိုက္ဆိုင္စြာပင္ ထိုေန႕တြင္မွ ၁၉၇၅ခုတြင္ထုတ္ေ၀ခဲ႕ေသာ တင္မိုး ျမန္မာစာပေဒသာစာအုပ္ ကိုထုတ္ဖတ္မိခဲ႕ပါသည္။ယခုစာအုပ္တြင္ အလယ္တန္းနွင္႕ အထက္တန္းအဆင္႔ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္စာစီစာကံုး စကားေျပ ကိုမည္သို႕ေရးရမည္ကိုရွင္းလင္းကာ နမူနာစာစီစာကံုးငယ္ေလးမ်ားစြာ ေရးသားေဖၚျပထားသည္႕အျပင္ အဖြင္႕အမွာစာတြင္လည္း နိုင္ငံသားတိုင္းသည္ မိမိတို႕စာကို တာ၀န္သိသိေလးျမတ္ခ်စ္ခင္ေစသတည္းဟု ေရးသားခဲ႕ပါသည္။ ယုခုေဖၚျပမည္႕စာစီစာကံုးငယ္မွာ အလယ္တန္းအဆင္႕ ေက်ာငး္သားေလးမ်ား ဖတ္ရွဳေလ႕လာနိုင္ရန္ ေရးေပးခဲ႕ေသာ စာျဖစ္ပါသည္။ အလယ္တန္း အဆင္႕ အတြက္ရည္ရြယ္ခဲ႕သည္ ဆိုေသာ္လည္းကြ်န္ေတာ္တို႕ယခု ျပန္လည္ဖတ္ရေသာအခါတြင္ ဆရာၾကီး၏ ေမတၱာဓါတ္ ျမန္မာစာေပအေပၚ သိျမင္ႏွံစပ္မွဴမွ ထြက္လာေသာ ကဗ်ာဥာဏ္ ၊ထင္ရွားလွေသာေသာဆရာၾကီးရိုးဂုဏ္တို႕ေၾကာင္႕ တသိမ္႕သိမ္႕ၾကည္နူးစရာ စာစီစာကံုးေလးတခု ျဖစ္ပါသျဖင္႕ ေကာင္းကင္ပရိတ္သတ္မ်ား အတြက္ ျပန္လည္ေဖၚျပျခင္းျဖင္႕ဆရာၾကီး၏ စာေပေက်းဇူးအား ဦးညြတ္ကန္ေတာ႕အပ္ပါသည္။

                                                                                                                                                စာတည္း

 

 

                                                                        ေမေမ

 

                                              ေမေမသည္အသားျဖဴျဖဴ ၀၀တုတ္တုတ္ျဖစ္ပါသည္။ဆံပင္ျဖဴက်ိဴးတိုးက်ဲတဲ ရွိပါသည္။ မ်က္နက္ေပါက္ အနညး္ငယ္က်ဥ္းပါသည္။ကြမ္းစားတတ္သျဖင္႕ သြားမျဖဴပါ။ နက္ေနပါသည္။ ေမေမပါးစပ္မွ ကြမ္းနံ႕ အျမဲေမႊးပါသည္။

                                              ေမေမ လက္မွာ ပယင္းပုတီးတကံုး ရွိပါသည္။ ဘုရားစင္ေရွ႕မွာ ၀တ္ျပဳေသာအခါ စိပ္ပါသည္။ ဘုရားကိုလည္း ပန္းေရခ်မ္းကပ္လွဴတတ္ပါသည္။ေမေမရွိလွ်င္ ပန္းေညာင္ေရအိုး ဘယ္ခါမွ မညိွုးပါ။

                                            ေမေမ မ်က္နွာလည္း ပန္းေညာင္ေရအိုးလို ဘယ္အခါမွ မညိွုးပါ။အျမဲျပံဳးေနတတ္ပါသည္။ကြ်န္ေတာ္တို႕ကို ပံုေျပာေသာအခါ ေမေမမ်က္ႏွာသည္ ပို၍ၾကည္လင္ပါသည္။ လေရာင္သည္ေမေမမ်က္နွာေပၚထိုးက်ေနသျဖင္႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕သည္ ေမေမကို ေကာင္းေကာင္းျမင္ႏိုင္ပါသည္။

                                           ေမေမအသံသည္ ေလျပည္ေလးလို တိုးပါသည္။ သို႕ေသာ္ကြ်န္ေတာ္ ၾကားႏိုင္ပါသည္။ေမေမ႕ အသံသည္ ခ်ိဴးကူသံေလးလို ေအးပါသည္။ သို႕ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ နားလည္နိုင္ပါသည္။

                                           ေမေမေျပာသမွ် ကြ်န္ေတာ္ အကုန္နားလည္ပါသည္။ ေမေမ မေျပာလွ်င္လည္း ကြ်န္ေတာ္နားလည္မွာပဲဟု ထင္ပါသည္။တခါတရံ ေမေမ မ်က္နွာရိပ္ကိုၾကည္႕၍ ေမေမေျပာမည္႕စကားကို ကြ်န္ေတာ္နားလည္ခဲ႕ဘူးပါသည္။

                                           ကြ်န္ေတာ္ လူဆိုးျဖစ္မည္ကိုေမေမ စိုးရိမ္ပါသည္။ကြ်န္ေတာ္တို႕သည္ တခါတေလ ေမေမ႕စကားကို နားမေထာင္မိပါ။ထိုအခါေမေမရိုက္ပါသည္.။ကြ်န္ေတာ္တို႕ ငိုၾကပါသည္။ေမေမလည္းကြ်န္ေတာ္တို႕ႏွင္႕ အတူငိုပါသည္။

                                           ေမေမ မငိုေအာင္ကြ်န္ေတာ္တို႕အငို တိတ္ၾကပါသည္။ေမေမက ကြ်န္ေတာ္တို႕ကို နဖူးနမ္းပါသည္။ ေမမမ်က္နွာသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ႏွင္႕ နီးလာပါသည္။ထိုအခါေမေမ႕မ်က္နွာသည္ မိုးထက္ၾကီးသည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ထင္ပါသည္။

                                           ေမေမသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကို မုန္႕လည္းေကြ်းပါသည္။ထမင္းလညး္ေကြ်းပါသည္။ အ၀တ္အစားလည္း၀ယ္ေပးပါသည္။ကစားစရာလည္း ေပးပါသည္။ေမေမ႕ကို ပူဆာ လ်င္ လိုခ်င္သမွ် အကုန္ရပါသည္။

                                          ေမေမသာ မုိးေကာင္းကင္ၾကီးျဖစ္သြားလ်င္ေတာ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ လည္းၾကယ္ေလးေတြ ျဖစ္ခ်င္ပါသည္။

                                          ေမေမႏွင္႕ ဘယ္ေတာ႕မွ မခြဲခ်င္ပါ။ေမေမရင္ခြင္ထဲမွာ ေနရလ်င္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဘာမဆိုမေၾကာက္ေတာ႕ပါ။ေမေမကလည္းကြ်န္ေတာ္တို႕ကို ဘယ္ေတာ႕မွ ခြဲမည္မဟုတ္ပါ။

 

                                                                                                                                                                      တင္မိုး