Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

 

hl

သက္ျပင္းခ်မိမလိုျဖစ္သြားတဲ့အခိုက္ မခ်မိေအာင္ တ၀က္တပ်က္မွာ ထိန္းလိုက္ျပီးမွ

အို..ဘာလို႕ ထိန္းခ်ဳပ္ရမွာလဲလို႕ တဆက္တည္းလိုလိုေတြးမိရင္း သက္ျပင္းကို မွ်င္းျပီး

ခ်မိတယ္။ သက္ျပင္းေလညစ္ေတြကုန္စင္သြားတဲ့အထိ ေသခ်ာေစာင့္ၾကည့္ျပီးမွ ၀င္သက္

ကို အေလာေတာ္အေနထားမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ အထူးၾကပ္မတ္ျပီး ျပန္ရွဴသြင္းတယ္။

 

“ငါ ဘာျဖစ္ေနတာလဲ..

 

အလိုမျပည့္ျခင္း၊ တစ္စံုတရာကို စိုးရိမ္ပူပန္ေနရျခင္း၊ တခုခု ဆံုးရွံဳးေတာ့မွာကို သိေနရ

လို႕ တံုလွဳပ္ျခင္း အဲဒီတံုလွဳပ္စိတ္ကို မဟုတ္ဘူးလို႕ ျငင္းကြယ္လိုတဲ့ဆႏၵအရ ျပန္တြန္း

လွန္ေနရျခင္း။ အဲဒီခံစားခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံုဟာ ေရာင္စံုအေငြ႕လံုးတလံုးလို ဆူပြက္၊

လံုးေထြး၊ ရစ္၀န္း လို႕ေနတယ္။

 

အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ အသက္ရွဴသြင္း ရွဴထုတ္ကိစၥကို ေလးေလးနဲ႕မွန္မွန္ျဖစ္ေအာင္ ခ်ိန္ဆ

ျပီး အလုပ္တခုလုပ္သလို အခ်ိန္ၾကာၾကာေလး လုပ္မိတယ္။ တဒိတ္ဒိတ္တိုးေနတဲ့ နားထင္

တစ္၀ိုက္က ေသြးခုန္ႏွဳန္းေတြ ေလ်ာ့က်လာတဲ့အခါမွာေတာ့ စိတ္ဟာ အထိုက္အေလ်ာက္

တည္ၾကည္မွဳရလာပါျပီ။ တတ္ႏိုင္သမွ် ဘာမွ မေတြးမိေအာင္ စိတ္ကို ထိန္းေက်ာင္းရင္း

အာရံုေတြကို တခုခုအေပၚ တင္ဖို႕ၾကိဳးစားတဲ့အခါ စာေရးတာ အေကာင္းဆံုးပဲျဖစ္မယ္လို႕

အၾကံေကာင္းတခု လက္ကနဲရသလို ရလိုက္တယ္။ ဟုတ္တယ္ စာေရးမယ္..

 

ဆံုးရွံဳးမွဳ ဆိုတာ လူ႕ဘ၀မွာ မပါမျဖစ္တဲ့ ဟင္းလ်ာမီႏူးတစ္ခုပဲ။ ဒါမွ မဟုတ္ ဟင္းလ်ာတခု

ထဲမွာပါကို ပါရတဲ့ ဟင္းခတ္ပစၥည္းအမယ္တစ္ခုလို႕ ဆိုႏိုင္မယ္ထင္ပါရဲ႕။ မဆံုးရွံဳးဘူးတဲ့သူ

ဆိုတာ မေသအိမ္က မုန္ညင္းဆီလိုပဲ၊ မရွိဘူးလို႕ ေျပာပစ္လုိက္လို႕ ရသေလာက္ပါပဲ။ ျခြင္း

ခ်က္ဆိုတာ ရွိတတ္ျမဲမို႕ စကားကုန္မေျပာမိေအာင္ ခုလိုပဲ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းေျပာျဖစ္တယ္။

ေနာက္တခြန္းထပ္ျခံဳ႕ေျပာရရင္ သူမ်ားေတြအတြက္ မဟုတ္ေတာင္ ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ ဒီမီႏူး

ဟာ ခဏခဏ ဘ၀ထမင္းစားပြဲ၀ိုင္းမွာ ၾကံဳရေလ့ရွိတဲ့ တင္ဆက္ခံရေလ့ရွိတဲ့ ဟင္းလ်ာပါပဲ။

တကယ္ေတာ့ ဒီဟင္းလ်ာနဲ႕ကိုယ္နဲ႕က ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ယဥ္ပါးေနပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္

ၾကက္ေရးငွက္ေရးဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္သက္လံုက အားကိုးရေလာက္ေအာင္ မရင့္မာေသးတာမို႕

ခုလိုပဲ ကိုယ့္စိတ္ကို ဟိုလွည့္ဒီလွည့္နဲ႕ ခုခံကာကြယ္ရေတာ့တာပါပဲ။

 

ခုၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ဆံုးရွံဳးအ့ံမူးမူး အခြင့္အေရးတစ္ခုကို တကယ္တမ္း ဆန္းစစ္ၾကည့္တဲ့အခါ

ကိုယ့္ဘ၀မွာ မာနေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျခားငဲ့ကြက္မွဳ တစ္ခုခုေၾကာင့္ေသာ္လည္း

ေကာင္း၊ သိသိၾကီးနဲ႕ တမင္တကာ စြန္႕လႊတ္ခဲ့တဲ့ ဆံုးရွံဳးမွဳ တခ်ိဳ႕နဲ႕စာရင္ ေျပာပေလာက္တဲ့

ကိစၥတခုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဆံုးရွံဳးတယ္လို႕ ခံစားရတာဟာ အဲဒါကို ရမွျဖစ္

မယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒါရွိမွျဖစ္မယ္လို႕ ဆုပ္ကိုင္ထားမွသာ ခံစားရမယ့္ စိတ္ေ၀ဒနာ တခုပါပဲ။

ကိုယ္ဟာ အဲ့ဒီလုိ ရမွ၊ ရွိမွ ဆိုတာကို ဆုပ္ကိုင္ထားရင္ အားစိုက္ဆုပ္ကိုင္သေလာက္ တန္ျပန္

အက်ိဳးဆက္ ပူေလာင္မွဳကို ခံစားရျပီး အားေဖ်ာ့ေလ်ာ့ေျဖႏိုင္သေလာက္ ေအးခ်မ္းမွဳကို ခံစား

ခဲ့ရတာ လက္ေတြ႕ပါပဲ။ ေနာက္ ျဖစ္ရပ္အဆိုးတခုကို ဒီ့ထက္ပိုဆိုးတဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုနဲ႕ ႏွိဳင္းယွဥ္

ၾကည့္တဲ့အခါ ပူေလာင္တဲ့ခံစားမွဳဒီဂရီကို ေကာင္းေကာင္းၾကီး ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္တာမ်ိဳးလဲ ၾကံဳဖူးပါတယ္။

 

“က်ဳပ္က ေနာင္တေတြနဲ႕ပြတ္သီးပြတ္သပ္ေနခ်င္သူေပ့ါ

အိမ္ေမြးေၾကာင္ကေလးေတြကို ေခ်ာ့ျမဴၾကသလိုမ်ိဳးေလ..

(၁၉၉၀ ကဗ်ာမ်ား မွ)

အဲဒီကဗ်ာစာသားေလး ေရးမိတဲ့အခ်ိန္ကဆို ကိုယ္ဟာ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္အရြယ၊္ ဘ၀ကို

ရြာလြန္ရြက္တိုက္ ထင္ရာက်ဲ ပရမ္းပတာျပဳခဲ့ျပီး တည္ျငိမ္မွဳရဖို႕ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေန

ရခ်ိန္ေပ့ါ။ မိသားစုကို ဘာမွအသိမေပးပဲ အ၀တ္တထည္ကိုယ္တခုနဲ႕ ဘ၀သစ္တခုျပန္စဖို႕

ျမိဳ႕ေရႊမႏၱေလးကို ေရာက္ရွိကြန္းခိုေနခ်ိန္ေပ့ါ။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာလဲ ပထမ အၾကိမ္ေတာ့

မဟုတ္ေသးဘူး ဒုတိယအၾကိမ္ေျမာက္ လက္ရွိဘ၀ကိုလက္ေျမွာက္အရွံဳးေပးကာ ေျခဦးတည့္

ရာ ထြက္သြားရတဲ့အခိုက္ကာလပါပဲ။ မာနကေလးက တလူလူ၊ လုပ္ရင္လုပ္သလိုျဖစ္တဲ့ ဗီဇ

ကေလးကပါလာ။ ကံအက်ိဳးေပးတဲ့အခိုက္ ေလဟုန္မိတဲ့ ေလတံခြန္လို တလႊားလႊားျဖစ္ျပီး

ကာမွ ပရမ္းပတာ အဆင္ျခင္ကင္းမဲ့စြာဘ၀ကို ေတပစ္ေလပစ္ခ်င္တဲ့ စရိုက္၀ါသနာေၾကာင့္

အက်နာျပီး အဲဒီလို တကိုယ္ေတာ္ရြက္လႊင့္ျခင္း ေအာ္ပရာ တင္ဆက္ရေတာ့တာပါပဲ။ ဒီ့ထက္

ေအာင္ျမင္တိုးတက္ႏိုင္တဲ့ အနာဂတ္ေတြ လုပ္ငန္းစီးပြားေတြတင္မက မိသားစုကိုပါ ဆံုးရွံဳးျပီ

ရယ္လို႕ စိတ္ဒုန္းဒုန္းခ်လုိက္ရတဲ့ ကာလပါပဲ။ ကဗ်ာအေပၚ ရူးစိတ္ အတြက္ေတာ့ အခြင့္ေကာင္း

ေပ့ါေလ။ ဒါေၾကာင့္လဲ ၁၉၉၀ ကဗ်ာမ်ား အုပ္စု ေရးျဖစ္။ မႏၱေလးမွာပဲ ဖေယာင္းစာအုပ္အျဖစ္

ထုတ္ေ၀ျဖစ္၊ ေနာင္မွာ ေမာင္ျပည့္မင္းနဲ႕တြဲျပီး လူႏွစ္ေယာက္နဲ႕ကဗ်ာ” ဆိုျပီး ပံုႏွိပ္စာအုပ္

ထုတ္ေ၀ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဆိုးတဲ့ကအေကာင္း အမွိဳက္ထဲက ေရႊေပ့ါ။

 

ဆိုေတာ့ ဆံုးရွံဳးမွဳတခုမွာ ေဘးထြက္ေကာင္းက်ိဳးအျဖစ္ အက်ိဳးေက်းဇူးတခုခုကိုလဲ ထုတ္ယူ

တတ္ရင္ထုတ္ႏွဳတ္ယူႏိုင္ပါကလားလို႕ ဆင္ျခင္မိသြားတယ္။ ခုကိုပဲ လတ္တေလာလက္ငင္း

မွာ ဆံုးရွံဳးအံ့မူးမူး အေျခအေနတခ၊ု မေသခ်ာမေရရာတဲ့ အေျခအေနတခုကို ၾကံ့ၾကံ့ခံတဲ့အေန

နဲ႕ စာတပုဒ္ေရးမယ္ ဆိုတဲ့ဆီ အာရံုလႊဲလိုက္တာ ခုေတာ့ စာတပုဒ္ အဖတ္တင္ျဖစ္ေတာ့မယ္။

ဒါဟာ  ေဘးထြက္ေကာင္းက်ိဳးပါပဲ။ ဒါဟာ ေအာင္ျမင္မွဳ အေသးစားေလးတခုပါပဲ။ ကိုယ္စိတ္

ႏွစ္ပါး ေအးခ်မ္းသြားတယ္။ အရွံဳးကို ေက်နပ္စြာလက္ခံယူဖို႕ အသင့္ျဖစ္သြားတယ္။ ဆံုးရွံဳးျခင္း

ဆိုတဲ့ ဟင္းလ်ာမီးႏူးကို ကိုယ္ ေကာင္းေကာင္းၾကီး စားသံုးတတ္သြားတယ္။ ကိုယ့္ဘ၀ရဲ႕ အုိမင္း

ရင့္ေရာ္ခ်ိန္ေတြအတြက္ ဒီဟင္းလ်ာမီႏူးကို ဌာန္ကရိုင္းက်က်စားသံုးတတ္ျခင္းဟာ အင္မတန္

အဖိုးတန္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေကာင္းတစ္ခုလဲ မလြဲမေသြ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

 

ကိုယ့္ေနာက္ေက်ာဖက္ ၀ရံတာမွာ မနက္ ၁၀ နာရီ ေန၀န္းဟာ သူ႕ေတာက္ပမွဳကို အစြမ္းကုန္

အရွိန္အဟုန္ျမွင့္တင္ေနျပီ။ ဖြင့္ထားတဲ့ပန္ကာရယ္ ကိုယ္ ဥာဏ္စြမ္းရွိသေလာက္ ကာကြယ္ထားတဲ့

အစီအမံေတြေၾကာင့္ အခန္းကေလးထဲမွာေတာ့ ေနသာထိုင္သာရွိေလာက္ေအာင္ ေအးျမေနေလရဲ႕။

ဒါေပမယ့္ ျပီးခဲ့တဲ့ ေႏြကာလ မတ္ခ်္လ တုန္းက ဘယ္လိုပဲ ပန္ကာဖြင့္ဖြင့္၊ အစီအမံအကာအရန္ေတြ

ဘယ္လိုပဲ လုပ္လုပ္ ေနလို႕ထိုင္လို႕မရေအာင္ အိုက္စပ္ပူေလာင္ျပီး ဘယ္သြားေနရမွန္းမသိေအာင္

အရူးတပိုင္းျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ရက္တခ်ိဳ႕ကို ေတြးမိျပီး စိတ္ထဲက ၾကိတ္ျပံဳးလိုက္တယ္။ ေရးလက္စ ေဟာဒီ

စာသားေတြကို အစကေန ျပန္ဖတ္တယ္။ မေရးျဖစ္လို႕ မတင္ဆက္ျဖစ္တာၾကာျပီျဖစ္တဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕

စကားေျပအုပ္စု ေတာင္ေတာင္အီအီအေတြးမ်ားမွတ္စုကို ျပန္အမွတ္ရသြားကာ ေတာင္ေတာင္

အီအီ တပုဒ္ေတာ့ရျပီရယ္လို႕…။

 

ခင္ေအာင္ေအး

၂၄၊ ဇူလိုင္၊ ၂၀၁၂ ဖရာ့ပရာဒင္၊ ဘန္ေကာက္ ၁၀း၅၄ နာရီ