Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

 

picture

ေထာင္ထဲရွိေနတဲ့ ၂၀၀၀ ခုနွစ္ ေဆာင္းတစ္မနက္မွာ ေရးျဖစ္တာပါ။ အဲဒီမနက္က ႏွင္းေတြ တအားက်လို႔ ေထာင္ဖြင့္ ေနာက္က်ပါတယ္။ တိုက္ခန္းထဲကအားလံုး ေထာင္ဖြင့္ သံေခ်ာင္းသံကို ေစာင့္ေနၾကခ်ိန္မွာ က်ေနာ့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ တိုက္ခန္းထဲက ရဲေဘာ္တစ္ေယာက္က ခင္၀မ္းရဲ့ ျပည္မွာေဆာင္းသီခ်င္းကို တိုးတိုးေလး ညည္းေနပါတယ္။ သူညည္းေနတဲ့ သီခ်င္းသံကို နားေထာင္ရင္း စိတ္အာရုံမွာ စကားလံုးေတြ ထင္လာပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဒီအေရးအသားေတြကို ခ်ေရး ျဖစ္သြားပါတယ္။

၂၀၀၅ အတြင္းထုတ္တဲ့ ရနံ႔သစ္ မဂၢဇင္း တစ္အုပ္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ့္မွာ စာအုပ္လက္ခံ မရွိေတာ့လို႔ အတိအက် မေဖာ္ျပႏိုင္ပါ။ အခုစာစုကို ေထာင္တြင္း အႏုပညာျပပြဲအတြက္ ေပးဖို႔ စာရြက္စာတမ္းေဟာင္းေတြ ျပန္ရွာရင္း ျပန္ေတြ႔တဲ့ ေထာင္တြင္းတုန္းက ေရးခဲ့တဲ့ စာရြက္ အၾကမ္းေတြထဲက တဆင့္ ျပန္ကူးထားတာပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္က အေရးအသားေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

 

ေၾကကြဲပဲ့တင္

မေန႔ေတြ လိုပါပဲ။ သိပ္သိပ္သည္းသည္း ႏွင္းေတြ။ အဲဒီ တိတ္ဆိတ္မႈထဲ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္လိုလက္ရ ေငးေနမိေပါ့။ အျပာမိႈင္းမိႈင္း ေရစက္ေတြနဲ႔ ေစးထန္းေနတဲ့ ျပတင္းမွန္ေတြ၊ အခန္းေလးထဲတြင္ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္မွ် ခ်ိတ္ဆြဲမထားပါ။ လိင္ဆြဲေဆာင္မႈ အားေကာင္းေသာ ေပါင္တံလွလွမ်ားလည္း မရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ အခန္းေလးသည္ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ ျဖစ္ေနၿပီး လိင္ဆြဲေဆာင္မႈ အားေကာင္းေသာ ေပါင္တံတစ္ေခ်ာင္း ျဖစ္ေနပါသည္။ အခန္းေရွ႕မွာေတာ့ ….. ႏွင္းေတြ …. အသံ မျမည္ေအာင္ ေလာင္ကၽြမ္းလို႔။

ကၽြန္ေတာ္ စီးကရက္တစ္လိပ္ကို မီးညွိလိုက္ၿပီး ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ လွမ္းမွာလိုက္သည့္ အခ်ိန္မွာပင္ “ဘယ္ႏွနာရီရွိၿပီလဲ” ဟူေသာ ေမးျမန္းသံ ေပၚထြက္လာပါသည္။ လူသားမ်ား သိမွတ္ ပိုင္းထစ္ထားေသာ အခ်ိန္ကာလဟူသည့္ အနတၳသညာ ျပဳထားျခင္းအေပၚ တစံုတရာ စိတ္၀င္စားမႈ ကင္းမဲ့စြာျဖင့္ တဖြဲဖြဲ သက္ဆင္းေနေသာ ႏွင္းမ်ားကိုသာ ေငးေမာေနမိပါသည္။

ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ၆ နာရီတိတိ။

ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ေကာ္ဖီ ေရာက္မလာေသး။ ယေန႔ထုတ္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ နာေရးသတင္းကို ကၽြန္ေတာ္ မဖတ္ရေသး။ ႏွင္းေတြ … ခုလိုအခ်ိန္မ်ိဳး မွာ ခင္၀မ္းရဲ႕ “ျပည္မွာေဆာင္းသီခ်င္းကို နားေထာင္ရရင္ ေကာင္းမလား။ ဒါမွမဟုတ္ “ႏွင္းဆိုလည္း ေကာင္းတာပဲ။ ကက္ဆက္ ခလုပ္ကို ႏွိပ္လိုက္ေတာ့ လူမႈေဗဒရဲ႕ ေကြ႔ေကြ႔ေကာက္ေကာက္ မ်ဥ္းေတြ ထြက္က်လာ။ ဒါနဲ႔ခလုပ္ကို အျမန္ျပန္ပိတ္လိုက္ရ။ ဒီအခ်ိန္ဆို ပါရီၿမိဳ႕ႀကီးမွာ ေကာ ႏွင္းေတြ ေ၀ေနၿပီလား။ ယခု ကၽြန္ေတာ္ျမင္ေတြ႔ေနသည္မွာ ကာဆင္းဘာ့ဂ္၏ ႏွင္းမ်ား မဟုတ္ေၾကာင္းကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အာမခံႏိုင္ပါသည္။ မီးကို စတင္ ေတြ႔ရွိခဲ့ျခင္းသည္ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈကို တစ္ဆစ္ခ်ိဳး ေျပာင္းလဲသြားေစသည္ ဟု စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲတြင္ ဖတ္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ေကာင္မေလးကို ကၽြန္ေတာ္ စတင္ ေတြ႔ရွိခဲ့တာကေတာ့ ခုလို ႏွင္းေတြ ပိတ္သည္းေနတဲ့ မနက္ခင္းေလးမွာ။ သို႔ေသာ္ ထိုမနက္က ေကာင္မေလး၏ အညိဳေရာင္ ဆံပင္ေတြမွာ ခုလို ႏွင္းေတြ စြတ္စိုမေနခဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္ သက္ျပင္းေတြဟာလည္း ခုလို ေအးခဲမေနခဲ့။ ေန႔ေတြ ညေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ တဖြဲဖြဲေႂကြလို႔။ အဲဒီမနက္က ေကာင္မေလးကို ကၽြန္ေတာ္ တခုခု ေျပာဖို႔ ႀကိဳးစားေနမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ႏႈတ္ခမ္းေတြ ပူေႏြး တုန္ရင္လို႔။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာေျပာလိုက္ရမလဲ။ အခ်ိန္ေတြ တေရြ႕ေရြ႕ ျဖတ္သန္း။ ႏွင္းေတြ ပိုလို႔ ပိုလို႔ သိပ္သည္းလာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလိုက္ေတာ့မယ္။ တစ္ခုခု။

ဒါ

နားေထာင္ေကာင္းရံုသက္သက္

မဟုတ္ခဲ့တာ ေသခ်ာ။

ဒါ

၀ိဥာဥ္တစ္ခုရဲ႕

ရူးသြပ္တဲ့ေတးသြား

တစ္ဘ၀စာ

ဖ်ားနာခဲ့ရသူတစ္ေယာက္ရဲ႕

ေၾကကြဲမႈေျဖာင့္ခ်က္ ျဖစ္တယ္။

ကၽြန္ေတာ့္စကားသံ မဆံုးခင္မွာပဲ ေကာင္မေလးက ရယ္တယ္။ တိုးတိုးဖြဖြ။ ေကာင္မေလးရဲ႕ ရယ္သံမွာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ေလွာင္ေျပာင္မႈေတြ ဘယ္ႏွစ္ကီလိုေလာက္ ပါေနမလဲ။ အဲဒီရယ္သံ မဆံုးခင္ေလးမွာပဲ ေကာင္မေလးရဲ႕ အေ၀းကို ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္သြားခဲ့ရေပါ့။ အရာရာတိုင္းသည္ ထိုအခိုက္တြင္ ျပဇာတ္ဆန္ေနျပန္၏။

လြမ္းတယ္ …. ႏွင္းေတြ တဖြဲဖြဲက်ေနတဲ့ လမ္းကေလးကို လြမ္းတယ္။

လြမ္းတယ္ ….. ႏွင္းေတြ တဖြဲဖြဲက်ေနတဲ့ အိမ္ေသးေသးေလးကို လြမ္းတယ္။

လြမ္းတယ္ …. ႏွင္းေတြ တဖြဲဖြဲက်ေနတဲ့ ေကာင္မေလးကို လြမ္းတယ္။

သို႔ေသာ္ ထိုအရာကို အရပ္သံုးဘာသာ စကားျဖင့္ ရွင္းျပ ေျပာဆိုရန္ ခဲခက္ေနသည့္အတြက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကၽြန္ေတာ့္ အေရျပားေအာက္တြင္ အေငြ႔တေထာင္းေထာင္းထ ၿငိမ္သက္ေနရပါသည္။

ကၽြန္ေတာ့္ ရင္၀တြင္ နက္နက္ရွိဳင္းရွိဳင္း စိုက္၀င္ေနသည္မွာ ခၽြန္ျမ ေအးစက္ေနေသာ ေခတ္ႀကီးတစ္ေခတ္ပင္ျဖစ္သည္။ အႏုပညာ ကိုယ္ခံအား တရိပ္ရိပ္ က်ဆင္းေနေသာ ၿမိဳ႕ကေလးကေတာ့ အစာ၀ထားတဲ့ ေတာေကာင္တစ္ေကာင္လုိ ၿငိမ္ခ်က္သား ေကာင္းေနဆဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ကူးမ်ားအတြက္ ႏွစ္ေတြ မေလာက္ငခဲ့တာ ၾကာၿပီ။

ကၽြန္ေတာ္ တစ္ဦးတည္းသာ သိရွိနားလည္ထားေသာ အိပ္မက္မ်ား၏ စ်ာပန အခမ္းအနားသို႔ မည္သူမွ် ပန္းတစ္ျခင္း မပို႔လိုက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ ေကာ္ဖီေရာက္မလာေသး။ ကၽြန္ေတာ္ စီးကရက္တစ္လိပ္ကို မီးညွိလိုက္စဥ္ အခန္းထဲတြင္ တားျမစ္စာတမ္းမ်ား ခ်ိတ္ဆြဲမထားျခင္းအတြက္ စိတ္သက္သာရာ ရမိသည္။ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား မ်က္ႏွာခဏ လႊဲေပးထားပါ။ ကၽြန္ေတာ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စီးဆင္းပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို အိပ္မက္ထည့္မက္ေလ့ မရွိေသာ  အမွန္တရားကေတာ့ ႏွင္းမႈန္ေတြၾကားထဲမွာ ေ၀းလံ မႈန္၀ါးေနဆဲလား။ တကယ္ပါ …. ကၽြန္ေတာ္က ဒုကၡေတြကိုသာ ၿမိန္ယွက္ေနခ်င္တဲ့ေကာင္ေလ။

လြမ္းဖြယ္ မနက္ခင္းေလး။ နာက်င္မႈေတြနဲ႔ ေလးလံလို႔။ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ၆ နာရီ။ ႏွင္းေတြတဖြဲဖြဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ေၾကကြဲေပါ့ ေမေမ။ မိႈင္းျပာျပာ အခိုးအေငြ႔ေတြက ျပတင္းမွန္မွာ ေ၀့လူးလို႔။ ဟဲမင္းေ၀းဟာ သူ႔ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအိပ္ရာအျဖစ္ အ၀ါေရာင္ ေျပာင္းခင္းကို ဘာျဖစ္လို႔ ေရြးခ်ယ္သြားပါလိမ့္။ အဘုိးႀကီး စန္တီယာဂိုရဲ႕လက္ထဲက ငါးအရိုးစုႀကီးေၾကာင့္မ်ားလား၊ ေလာကတြင္ ေသျခင္းတရားက ပိုင္ဆိုင္ျခင္းကို ခံရ သူႏွင့္ ေသျခင္းတရား ကိုပိုင္ဆိုင္သူဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးသာရွိေၾကာင္း မယံုၾကည္ၾကသူမ်ားထံသို႔ ဗန္ဂိုး၏ နားရြက္တစ္ဖက္ ပို႔လိုက္ပါမည္။

ဒီလိုပါပဲ  … ေဟာဒီ ဒြႏၲယာႀကီးမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို တဖြဲဖြဲ ထိမွန္ေနသည္မွာ ေ၀းလံေသာ အရပ္ဆီမွ အရွိန္ျပင္းစြာ လြင့္ေမ်ာလာေသာ ခ်စ္သူ၏ အနမ္းမ်ား မဟုတ္ခဲ့သည္ကို ယခု၀ါက်ဆံုးလွ်င္ သတိရပါမည္။ ဟန္ေဆာင္ျခင္းကို ရြံမုန္းတတ္ၾကေသာ္လည္း ရုပ္ရွင္ တစ္ကားကိုေတာ့ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ၾကည့္တတ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွစ္မ်ားသည္ လြယ္ကူစြာ ေအးခဲခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

“ကဗ်ာဆရာ လုပ္တယ္။ …. ဟုတ္လား”

(လူမမာသတင္းလာေမးသလို အဲဒီ မ်က္ႏွာေပးမ်ိဳးေတြကို အမုန္းဆံုးပဲ။)

“ေပ်ာ္ရႊင္မႈဆိုတာ ၀ယ္လို႔ရတယ္။ မင္းမွာ လံုေလာက္တဲ့ ေငြေၾကးရွိရင္ေပါ့”

(အခန္းထဲတြင္ တစ္ခ်ိန္လံုးရွပ္တိုက္ေနေသာ ထိုေငြစကၠဴ တစ္ခ်ပ္ကို မေန႔ကပင္ ကၽြန္ေတာ္ စုတ္ၿဖဲခဲ့ၿပီးၿပီ။)

 

    ““တံခါးေတြ ပိတ္မထားပါနဲ႔  ့ ့ ့ကၽြန္ေတာ္တို႔က်န္းမာေရးအတြက္ ေလေကာင္းေလသန္႔ရွဴဖို႔လိုတယ္””

 

    (မွတ္ခ်က္ေရးမထား)

 

    ကၽြန္ေတာ္ မီးညွိလိုက္ေသာ စီးကရက္ထဲတြင္ ေလးလံ ညႊတ္ေကြးေသာ အေတြးမ်ားက အေတာင္တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ခတ္လ်က္။ လူေတြဟာ သန္႔သန္႔စင္စင္ မရယ္တတ္ၾကဘူးေနာ္။ ကိုယ္ေတာ္တာလူ သိဖို႔ အကုသိုလ္အမႈကို က်ဴးလြန္တဲ့ေနရာမွာ အာသြက္လွ်ာသြက္ ရွိလြန္းလွ တယ္။ ၾကက္တူေရြး တစ္ေကာင္ကေတာ့ သူ႔အသံ သူသြင္းထားတဲ့ ကက္ဆက္ေခြကို ေခါင္းတင္ရင္း အိပ္ငိုက္ေနေလရဲ႕။ ကမာၻႀကီးဟာ သူ႔ႏွလံုးသား သူျပန္ပြတ္သပ္ဖို႔ အခ်ိန္ မရေသးဘူး။ အဲဒါပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာေနရတာ။ အဂၤါၿဂိဳဟ္ေပၚ သြားဖို႔ လိုသလို ကိုယ့္ရဲ႕ အစစ္အမွန္ အတြင္းသားဆီ ကိုယ္အေရာက္သြားဖို႔ေကာ မလိုအပ္ဘူးလား။ အႏုပညာ အေၾကာင္း မေဆြးေႏြးမီ ရိုးသားမႈအေၾကာင္း အရင္ေဆြးေႏြးၾကလွ်င္ ေကာင္းပါလိမ့္မည္။

အမွန္တရားေသၿပီ၊

ဘုရားသခင္ေသၿပီ၊

သို႔ေသာ္ နစ္ေရွး မေသေသးပါ၊

ေဆာ့ခရတၱိ မေသေသးပါ၊

အာသာရင္းဘိုးမေသေသးပါ၊

ဂၽြန္လင္ႏြန္မေသေသးပါ၊

ၿမိဳ႕မၿငိမ္းမေသေသးပါ။

ထိုအရာသည္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္ေသြးေၾကာထဲတြင္ တ၀ီ၀ီ ပ်ံသန္းေနေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ေနေလ၏။ သင္တို႔အလြယ္ တကူ ခူးဆြတ္ႏိုင္ရန္ ကၽြန္ေတာ့္ ရူးသြပ္မႈမ်ားကို ဤေနရာတြင္ စိုက္ပ်ိဳးထားလိုက္ပါသည္။ ႏွင္းေတြ သိပ္သိပ္သည္းသည္း က်ေနေပါ့။ ေကာင္မေလးက အညိဳေရာင္ ဆံပင္တိုတိုေလးေတြ ေ၀့ဖြာသြားေအာင္ ယမ္းခါလိုက္တယ္။ ေၾကာက္မက္ဖြယ္တစ္ခုကို ေတြ႔လိုက္ရသလို ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားဟာ ဆြံ႔အသြားေပါ့။ မေန႔ညက ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ခဲ့သည္မွာ ရွယ္လီ၏ “ေ၀းကြာျခင္းက တို႔အတြင္းမွာကဗ်ာမဟုတ္ခဲ့ပါ။ အူသံေတြကို နားေထာင္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ တစ္ျခမ္းလံုး ေပးထားရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို တေျမ့ေျမ့ ပဲ့ေႂကြေန ေစသည္မွာ တလက္လက္ လင္းေနေသာ အညိဳေရာင္ မ်က္၀န္းတစ္စံုသာ ျဖစ္ပါသည္။

“မိုက္မဲမႈ” ဟု အမည္ေပးထားေသာ ပန္းခ်ီကားကို ကၽြန္ေတာ္ အဆံုးသတ္လိုက္ပါၿပီ။ ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာေသာ ေလွာင္ရယ္သံမ်ား ကၽြန္ေတာ့္ နားထဲတြင္ ပဲ့တင္ေနဆဲ။ ဆင္ျခင္တံုတရားျဖင့္ မသိႏိုင္ေသာ အမွန္တရား/အရွိတရားမ်ားကို ျပင္းထန္ေသာ ခံစားခ်က္ ေ၀ဒနာျဖင့္သာ သိႏိုင္သည္ဟု ယန္းေပါဆတ္ က ေျပာခဲ့သည္။

ႏွလံုးသား၏ နက္ရွိဳင္းမႈဆီမွ လွ်ံထြက္လာေသာ အသံမ်ားအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ စကားလံုး ရွာမရေသး။ လြဲေခ်ာ္မႈမ်ားသည္ အခန္းထဲတြင္ ပို၍ စနစ္က်စြာ  ပ်ံသန္းေနၾက၏။ ႏွင္းေတြ တဖြဲဖြဲ၊ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမ်ား တေငြ႔ေငြ႔ ခမ္းေျခာက္လာေနေသာ ေမေမ့ရဲ႕ မ်က္၀န္းေတြမွာ ခုလို ႏွင္းေတြ ေ၀မေနပါေစႏွင့္။ မနက္ ၆ နာရီ။

ကိုယ့္ကိုယ္ကို လႊင့္တင္ရာမွာ မေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ မနက္ခင္းေလးပါပဲ။

အရာရာတိုင္းသည္ ျဖစ္ၿမဲအတိုင္းပင္ ကၽြန္ေတာ့္ထံသို႔ လြဲမွားစြာ ေပါက္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကမာၻႀကီးၾကားတြင္ ႏွင္းေတြ သိပ္သိပ္သည္းသည္း က်လို႔။ ယေန႔ထုတ္ သတင္းစာတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ နာေရးသတင္းကို ကၽြန္ေတာ္ မဖတ္ရေသးသည့္အတြက္ စီးကရက္တစ္လိပ္ကို မီးညွိလိုက္သည့္ အခိုက္မွာပင္ အခုေရာက္ေနတာ ဘယ္ေနရာမွာလဲဟူေသာ ေမးျမန္းသံ ထြက္ေပၚလာပါသည္။

ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ၆ နာရီတိတိ၊

ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ေကာ္ဖီမေရာက္ေသး၊

ႏွင္းေတြ၊

(၂၀၀၀)

 

 

ဘုန္းသက္ပိုင္