Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

 

ပါေဖါင္းမင့္ သမားတဦးရဲ႕ မွတ္စု

 

ကြ်န္ေတာ္ ဧၿပီလ (၃) ရက္ ေန႔မွာ ရန္ကုန္ေျမကို ျပန္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ (၄) ရက္ေန႔မွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း ကိုလြင္ကိုလတ္ရဲ႕ မဂၤလာေဆာင္ကို ၈၈ မ်ိဴးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ား အဖြဲ႔နဲ႔ လိုက္ပါသြားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီခရီးစဥ္မွာ ကိုေပၚ(ကိုမင္းကိုႏုိင္)က ေနာက္တရက္မွာ ျမန္မာနိုင္ငံ လူငယ္မ်ား အစည္းအရံုးက ဦးေဆာင္ၿပီးလုပ္မယ့္ လူငယ္ထုအတြင္း အေၾကာက္တရား ကင္းေ၀းေစေရး အတြက္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲတခု လုပ္ပါမယ္။ အဲဒီပြဲကို လာၿပီးေတာ့ အေၾကာက္တရား ပေပ်ာက္ေရး အေၾကာင္းနဲ႔စပ္ၿပီး ပါေဖါင္းမင့္ အႏုပညာတခု ဖန္တီးတင္ဆက္ေပးဘို႔ ေျပာလာပါတယ္။

 

ကြ်န္ေတာ္၂၀၀၅ ေထာင္က လြတ္ကာစ ျပင္သစ္သံရုံးက လုပ္တဲ့ ပြဲတခုမွာ ပါေဖါင္းမင့္ အႏုပညာတင္ဆက္ေတာ့ ကိုေပၚတို႔ လာေရာက္အားေပးခဲ့တာကို သြားသတိရသြားမိပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေထာင္က လြတ္ၿပီးၿပီးခ်င္း ပထမဆံုး လုပ္ခြင့္ရတဲ့ အနုပညာပြဲေလး ျဖစ္ပါတယ္။ ခုဟာကလည္း ျပည္ပကို ထြက္လာခဲ့ၿပီးတဲ့ ၆ ႏွစ္ကာလ အၿပီး၊ ပထမဆံုး အမိေျမကို ျပန္ေျခခ်ခြင့္ရတာ (၂) ရက္ပဲ ရွိေသးတဲ့ေန႔မွာ ပါေဖါင္းမင့္ပြဲ တခုလုပ္ေပးဘို႔ ေျပာလာတာျဖစ္ၿပီး ေျပာလာသူက မၾကာခင္ကမွ အက်ဥ္းေထာင္က လြတ္လာခဲ့တဲ့ ကိုယ္ေလးစားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္တဦး ျဖစ္ေနတာမို႔ ဟုတ္ကဲ့လို႔သာ ေျပာလိုက္ၿပီး ေခါင္းထဲမွာ ဘာလုပ္မယ္ဆိုတာ ေရေရရာရာ မေပၚပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။


သူကပဲ ေဆြးေႏြးပြဲကို ဦးစီးက်င္းပတဲ့ လူငယ္ေလးေတြကို ပါဖြန္႔မင့္အတြက္ လိုအပ္တာ ေျပာနိုင္ေအာင္ မိတ္ဆက္ေပးထားပါတယ္။ မ်ားေသားအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္က ပါေဖါင္းမင့္တခုကို ဖန္တီးတဲ့ အခါမွာ လုပ္မဲ့ေနရာနဲ႔ အခ်ိန္ကို လိုက္ၿပီးမွာ စိတ္ကူးကို ထုတ္ယူေလ့ရွိတဲ့ အေၾကာင္း သူတို႔ကို ေျပာျပၿပီး၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ မနက္ျဖန္ကို ေစာေစာလာၿပီး ေနရာကိုၾကည့္မယ္ အဲဒီက်တာ့ စိတ္ကူး ေပၚလာတဲ႕အခါ အထူးတလည္ လိုအပ္တာရွိရင္ ေျပာပါမယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကိုယ္က ရွိတဲ့ အေျခအေနေပၚမွာပဲ စိတ္ကူးကို တည္ေဆာက္တတ္တာမို႕ သိပ္လိုမယ ္မထင္ပါဘူးလို႔ပဲ ေျပာထားလိုက္ပါတယ္။

 

         ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္ေန႔ေရာက္ေတာ့ ကိုရဲ(ကိုရဲလြင္)က ကြ်န္ေတာ့္ကို နာေရးကူညီမွဴ ရံုးကို ေခၚသြားပါတယ္။ ဟိုေရာက္ေတာ့ ကိုေမာင္၊ ဇနီး မေရႊဇီးကြက္တို႔နဲ႔ စကားေကာင္းေနတုန္း ဆရာေမာင္၀ံသနဲ႔ ကိုမ်ိဴး (ျမန္မာစာ)တို႔ ေရာက္လာၾကပါတယ္။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းပဲ ဆရာဦး၀ံသက ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ လူကက္ဆက္ေဆာင္းပါးကို သူဖတ္တဲ့အခါ စက္ဆုပ္တဲ့ ဘယာနကရသကို ခံစားရေၾကာင္း စေျပာလာ ပါတယ္။ ေနာက္မွ သိရတာက ဆရာက နာေရးကူညီမွဳက လူငယ္ေတြကို ဒီမိုကရက္တစ္လူ႕ အဖြဲ႕အစည္း ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဟာေျပာဘို႔လာတာမွန္း သိရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ေခၚလာတဲ့ ကိုရဲကို ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ ဒီပြဲ တက္နားေထာင္လိုက္ဦးမယ္ဗ်ာလို႔ ခြင္႕ေတာင္းၿပီး က်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကိုရဲကေတာ့ သြားကာနီး ကိုေပၚတို႔ပြဲသြားဘို႔ ကတိေပးထားတာလည္း မေမ့နဲ႔ဦးလို႔ ေျပာၿပီး သူ႔တယ္လီဖုန္းကိုပါ ေပးထားၿပီး ဂီတပြဲကိစၥ ေဆြးေႏြးပြဲကို ဆက္ခ်ီတက္သြားပါတယ္။ ကိုမ်ိဴးက စိတ္မပူဘို႔နဲ႔ သူလည္းသြားမွာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း အဲဒီပြဲအတြက္ မဂၢဇင္းတခုမွာ ေဖၚျပခဲ့ၿပီးတဲ့ အေၾကာက္တရားလို႔ အမည္ရတဲ့ သူ႔ကဗ်ာေလးကို ေ၀ငွဖို႔ ေကာ္ပီပြါးလာတဲ့ စာရြက္ထဲက တရြက္ကို ေပးဖတ္ပါတယ္။

 

            ဒါေပမယ့္ တကယ္ေဟာေျပာပြဲစေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က ဆရာဦး၀ံသရဲ႕ ပို႕ခ်တဲ့ အခ်က္ေတြထဲ ေမ်ာေနပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမွဳ သမိုင္းတေလ်ာက္မွာ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မသိေသးတဲ့ အခ်က္ေတြမို႔ ကိုယ္ပါ လူငယ္ေတြနဲ႔ စိတ္၀င္တစား ေမ်ာပါသြားပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြခုလို နိုင္ငံေရးေဟာေျပာပို႕ခ်ခ်က္တြကို အေလးတယူ နာယူေနၾကတာ ေတြ႕ရတာမို႔ ေတာ္ေတာ့္ကိုစိတ္ထဲ အားတက္မိပါတယ္။ ဆိုးတာကေတာ့ ေဟာေျပာပြဲ အတြင္းမွာ တယ္လီဖုန္းလာတဲ့ အသံေတြပါပဲ။ အဲဒီေတာ့မွ သတိထားမိတာက ေဟာေျပာပြဲ တက္လာတဲ့ လူငယ္တိုင္းမွာ မိုဘိုင္းဖုနး္ေလးေတြ ကိုယ္စီ ရွိေနၾကတာဟာ ကြ်န္ေတာ္ျပည္ပ မထြက္ခြါမီက အေျခအေနနဲ႔ ကြာျခားခ်က္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ခုလိုေဟာေျပာပဲေတြ လုပ္တဲ့အခါမွာ မိုဘိုင္းဖုနး္ေတြကို ပိတ္ထားရမယ္ဆိုတဲ့ စည္းကမ္နဲ႔ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး အံမ၀င္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေရွ႕က ေဟာေနတဲ့ ဦး၀ံသကေတာ့ မိုဘိုင္းဖုန္း ခုလို ထထျမည္ေနတဲ့ အတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ဟန္မျပပဲ ပံုမွန္ပဲ ဆက္လက္ ေဟာျမဲေဟာေနတာမို႔ ပြဲေတြမွာ ခုလို ဖုနး္ထထျမည္သံေတြနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလး အသားက်ေနဟန္ ရွိပါတယ္။ ေနာက္မွ ကိုေပၚကို ကတိေပးထားတဲ့ ပဲြဆီကို အငွါးကားနဲ႔ ေျပးရပါေတာ့တယ္။

 

            ဒီေနရာမွာ ေျပာစရာရွိတာကေတာ့ ဆရာေမာင္၀ံသရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္ နားေထာင္ခ်ိန္မွာေရာ အငွါးကားနဲ႔ ဒဂုန္ေျမာက္ကေန တာေမြစာတိုက္အနီးက ကိုေပၚတို႔ ကြန္ဖရင့္ လုပ္ေနတဲ့ေနရာ သြားတဲ့ ကားေပၚတေလ်ာက္လံုးမွာ စိတ္က လုပ္ရမယ့္ ပါေဖါင္းမင့္အတြက္ စိတ္ကူးက ေတာက္ေလ်ာက္ပါလာ ေနေပမယ့္ သေဘာက်တဲ့ စိတ္ကူးတခုမွ မေပၚပဲ သြားေနမိေနပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သူတို႔ အခမ္းနား လုပ္ေနတဲ့ တိုက္ခန္းေလးဆီေရာက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေတာင္ ေနာက္က်ေနပါၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္၀င္လာေတာ့ ကိုကိုႀကီးက ရပ္စကားေျပာေနပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ေနာက္ဖက္က အခန္းေလးထဲ ၀င္ၿပီး ေရတဗူးယူေသာက္ၿပီး ေတြ႔တဲ့ထိုင္ခံုေပၚ ထိုင္ၿပီး အေမာခဏေျဖရင္း ပတ္၀န္းက်င္ကို စၿပီး မ်က္စိကစားမိပါတယ္။ ဒီၾကားမွာ အရင္ေရာက္ေနတဲ႕ ေရႊသံစဥ္ကို၀င္းေမာ္ကို ကိုယ့္ကင္မရာ ထိုးေပးရင္းက ကြ်န္ေတာ့္ပါေဖါင္းမင့္ကို အဆင္ေျပရင္ ဗီဒီယိုရိုက္ေပးပါလို႔ ေမတၱာရပ္ခံရပါတယ္။ အခမ္းနားစီစဥ္တဲ့ ကေလးမေလးက ခုမၾကာခင္မွာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုေက်ာ္ကိုကိုက ေက်ာင္းသားနိုင္ငံေရးသမိုင္းေၾကာင္းနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ စာတန္းတခုဖတ္လိမ့္မယ္။ အဲဒါၿပီးရင္ အကိုအလွည့္လို႔ လာေျပာပါတယ္။ သူ႔ကို ေခါင္းၿငိမ့္ၿပီး စိတ္ကို ျပန္စုစည္းၿပီး ကိုယ္ေနေနတဲ့ ေနာက္ခန္းေလးထဲမွာ ဘာေတြရွိလဲဆိုတာကို စေလ့လာပါတယ္။

 

   ပထမဆုံး သတိထားမိတာကေတာ့ အခန္းေထာင့္မွာ ပံုေနတဲ့ ေရသန္႔ဗူးအခြံေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ရွာေတြ႔တာကေတာ့ အခ်ိဴရည္ပုလင္း သံအဖံုးေလးေတြ။ ေနာက္တာ့ ေရသန္႔ဗူးအႀကီးေတြက ျပဳတ္ထြက္လာပံုရတဲ့ ဘံုဘိုင္ေခါင္းတခုပါ။ ေနာက္ ပလပ္စစ္ အခြံေတြ။ အခန္းထဲမွာ ေတြ႕ရတဲ့ တိုလီမုတ္စေတြကို အေျချပဳၿပီး ပါဖြန္႕မင္႔ တင္ဆက္မွဳတခုကို ရတဲ႕အခ်ိန္အတြင္း တည္ေဆာက္ၾကည္႕ေနမိေပမယ့္ ေက်နပ္ေလာက္တဲ့ စိတ္ကူး ေပၚမလာပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ျပသနာက ခုတင္ဆက္မယ့္ အနုပညာတင္ဆက္မွဳဟာ လူငယ္ေတြ အေၾကာက္တရား ကင္းစင္ေရးနဲ႕ တနည္းမဟုတ္ တနည္း ဆက္စပ္ေနရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္က ေတာ္ေတာ္ဖိစီးေနတာ သတိထားမိပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ သတိထားမိတာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က အေၾကာက္တရား ကင္းစင္ေရးအတြက္ ပါေဖါင္းမင့္ လုပ္ဖို႔ စိတ္ကူးရွာရင္း ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ေၾကာက္ေနတာကို ျဖတ္ကနဲ သတိျပဳလိုက္မိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ဘာေၾကာက္ေနသလဲဆိုေတာ့ ေရရာတဲ့ စိတ္ကူးတခု မရမွာ ေၾကာက္ေနတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ပထမမ်ိဴးဆက္ ပါေဖါင္းမာ တဦးအေနနဲ႕ေရာ ျပည္ပက ျပန္လာတဲ့ အႏုပညာသည္ တဦးအေနနဲ႔ေရာ ျပန္လာၿပီး ပထမဆံုးလုပ္တဲ့ အႏုပညာအလုပ္မွာ ဘာမွ ျပည့္၀ေလးနက္တဲ့ အဓိပါယ္မပါတဲ့ အနုပညာလို႔ ပရိတ္သတ္က ေ၀ဖန္ခံရမွာလည္း ေၾကာက္ေနတဲ့ စိတ္ျဖစ္ေနတာ သတိထားမိပါတယ္။

 

            ပါေဖါင္းမင့္ တင္ဆက္မွဳ တခုအတြက္ ေနရာတခုနဲ႔ အခိ်န္တခုကို ေရာက္လို႔ စိတ္ကူးကို စဥ္းစားၿပီဆိုတာနဲ႔ အမ်ိဳမ်ိဳးေသာ စိတ္ကူးေတြ တခုၿပီးတခု ေပၚလာ၊ အဲဒီကေနမွ အေကာင္းဆံုး တခုလို႔ မိမိယူဆထားတဲ့ စိတ္ကူးကို အတည္ယူဘို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ေယဘုယ်အားျဖင့္ အနုပညာအလုပ္ကို စတင္ေလ့ရွိပါတယ္။ ခုဟာကေတာ့ အေၾကာက္တရား ကင္းစင္ေရးဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာရဲ႕ အက်ဥ္းအၾကပ္ထဲမွာ မိမိစိတ္ပါ ညွပ္ေနတာကို သတိသြားထားမိတဲ့အခ်ိန္မွာ ပိတ္မိေနတဲ့ စိတ္ကို ေဖါက္ထုတ္နိုင္တယ္ဆိုရင္ အေၾကာက္တရားက ကင္းမွာပဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကိုပဲ ေ၀ငွဘို႔ ဆံုးျဖတ္မိပါတယ္။

 

            ဒီလို ထိုင္စဥ္းစားေနတုန္း မိန္းကေလး တေယာက္က တခုခုလိုက္ရွာေနသလို လုပ္ေနတာမို႕ ဘာရွာေနလဲလို႔ေမးေတာ႕ ကိုမ်ိဴး (ျမန္မာစာ)ရဲ႕ ကဗ်ာစာရြက္ေလးေတြ ခ်ထားတာ လိုက္ေ၀မလို႔တဲ့။ ေနာက္ဆံုး အဲဒီကဗ်ာစာရြက္ထပ္ကုိ ကိုယ္က ဖင္ခုထိုင္ထားမိရက္သား ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကဗ်ာစာရြက္ ကိုထုတ္ၿပီး ဖတ္မိေတာ့ ေခါင္းစဥ္က အေၾကာက္တရားတဲ့။ ဒါနဲ႔ ဒီကဗ်ာကို ခုမေ၀နဲ႔ ကိုထိန္လုပ္မယ့္ ပါေဖါင္းမင့္မွာ ကိုထိန္ကိုယ္တိုင္ လုိက္ေ၀လိုက္ဦးမယ္လို႔ ေျပာျပီး ကဗ်ာစာရြက္ထပ္ကို ယူထားလိုက္ ပါတယ္။

 

           ေနာက္ေတာ့ အနားမွာ ေတြ႕ရတဲ့ ပလပ္စတစ္ အိပ္အပါးအၾကည္စကို အသံုးျပဳဘို႕ ဆံုးျဖတ္ ပါတယ္။ ဒီပလပ္စတစ္ အၾကည္ကို စြပ္လိုက္ျခင္း အတြက္ လူတေယာက္မ်က္ႏွာဟာ အျမင္အရကို သိသိသာသာ ထူးျခားေျပာင္းလဲသြားလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခုကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ၁၉၉၁ ေျမာက္ပို္င္း ABSDF(NB) မွာ ႏွိပ္စက္ခံခဲ့ရစဥ္ အခါက ေနာက္ဆံုး ပလပ္စတစ္အိပ္နဲ႔ ေခါင္းစြပ္တဲ့ ညွင္းဆဲမွဴမွာ ေတာင့္မခံနိုင္ေတာ့ပဲ မိမိဟာ ေထာက္လွမး္ေရး တေယာက္ပါလို႔ လိမ္ၿပီး ထြက္ခ်က္ေပးခဲ့အထိ ပလပ္စတစ္နဲ႕ မိမိၾကား ဆက္စပ္မွဳက ခိုင္ခိုင္မာမာ ရွိေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပလပ္စတစ္ အိတ္ထဲမွာ မြန္းၾကပ္ ပိတ္မိေနရာကေန ေရဘံုဘိုင္ေခါင္းနဲ႕ အိတ္ကို ထိုးေဖါက္ျပီးေတာ့ ကိုက္ထားျခင္းအားျဖင့္ အျမင္အာရံုဆန္းျပားမွဳကို ရေစတဲ့အျပင္ ပလပ္စတစ္အိတ္ထဲမွာ ဘံုဘိုင္ေခါင္း အေပါက္ကတဆင္႕ အသက္ရွဴလို႔ ရမယ္ဆိုတာကို စဥ္းစားမိလိုက္ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေရ ဘံုဘိုင္ေခါင္းဆိုရင္ အတြင္းကေရကို အျပင္ကို ထုတ္ဘို႔ ဒီဇိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ ခု ပါေဖါင္းမင့္မွာေတာ့ အျပင္က ေလကို လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းျပန္ အတြင္းကို ျပန္ရူသြင္းရာမွာ အသံုးျပဳတဲ့အျပင္ အဲဒီေရပိုက္ေခါင္းက တဆင္႕ ေရပုလင္းလြတ္ေတြထဲကို တစုံတရာကို တစက္ခ်င္းခ်ၿပီး ပရိတ္သတ္ကို ေ၀ငွဘို႔ အစီအစဥ္ကိုပါ ထည့္ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဘာကို တစက္ခ်င္း ခ်တာပါလဲ။ ဘာကိုေ၀ငွသင့္ပါသလဲ။ မေၾကာက္တရားလား လြတ္လပ္မွဳကိုလား၊ အေၾကာက္တရားကိုလား၊ ေမတၱာတရားကိုလား၊ ဘာမွမရွိတဲ့ အရာကိုပဲလား ဆိုတာကို မေျပာပဲ အဲဒီအခ်က္ကို ပရိတ္သတ္ကိုပဲ စဥ္းစားအေျဖရွာေစမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္မိခဲ့ပါတယ္။

 

ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ ပရိတ္သတ္ရဲ႕ ပူးေပါင္းပါ၀င္မွဳ ကိစၥပါ။ ၂၀၀၅ ေထာင္က လြတ္ၿပီးလုပ္တဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ ပါေဖါင္းမင့္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ပရိတ္သတ္ထဲက တခ်ိဴ႕ တခါတေလ ပရိတ္သတ္အားလံုးကို အနုပညာျပကြက္ထဲမွာ တစိတ္တပိုင္း တခါတရံ အျပည္႕အ၀ ပူးေပါင္း ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္တဲ့ တင္ဆက္မွဳမ်ိဳးကို ပိုၿပီး လုပ္ျဖစ္ခဲ႕ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အထူးသျဖင့္ ပုလင္းထဲကို အစက္က်တဲ့ အသံအျဖစ္ ပရိတ္သတ္ကပဲ ပုလင္းလြတ္ေတြကို ၾကမ္းနဲ႔ ရိုက္ၿပီး အသံတခု ျဖစ္ေပၚေစျခင္းျဖင့္ ပရိတ္သတ္ဟာ ဒီပါေဖါင္းမင့္ ျပကြက္ထဲမွာ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ အစိတ္အပိုင္း တခု အေနနဲ႔ ပါ၀င္ေနတယ္ဆိုတဲ့ ခံစားမွဳကို ရရွိေစခ်င္လို႔ ဒီေဆာင္ရြက္မႈကို လုပ္ခဲ႕ပါတယ္။ ေနာက္တခုကေတာ့ ဒီလိုစုေပါင္းၿပီး အသံတခု ျပဳလုပ္ၾကတဲ႕ လုပ္ငန္းရဲ႕ အေရးပါတဲ့ တခ်က္ကေတာ့ အတူတကြ စည္းခ်က္ညီ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းရဲ႕ ရလဒ္ကို စိတ္မွာ သတိထားမိသြားေစလိုလို႔ လုပ္တာျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆုံး ကိုမ်ိဳး (ျမန္မာစာ) ရဲ႕ ကဗ်ာကို အတူတကြ ရြတ္ဆိုၾကျခင္းမွာလည္း ကဗ်ာစာသားကေပးတဲ့ အဓိပၸါယ္ အျပင္ ရုတ္တရက္ အတူတကြ ဟန္ခ်က္ညီ ေပါင္းစည္း ရြတ္ဆိုၾကျခင္းရဲ႕ ရလဒ္ အရသာကို ကိုယ္စီ ကိုယ္တိုင္ အေတြ႔အၾကံဳနဲ႕ ခံစားရရွိနိုင္ဘို႔ ရည္ရြယ္ပါတယ္။

 

            ဒီအခ်က္မ်ားဟာ ပါေဖါင္းမင့္ အႏုပညာသည္ တဦးရဲ႕ တခုေသာ ျပကြက္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္အလုပ္လုပ္ပံု မွတ္စုျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပါေဖါင္းမင့္ အႏုပညာရွင္တိုင္းဟာ ဒီလိုေတြးေခၚပံုအတိုင္း အလုပ္လုပ္ေလ့ ရွိၾကတယ္လို႔ေတာ့ ေျပာလို႔မရပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ ပါေဖါင္းမင့္ အနဳပညာေနာက္က ေလာကအျမင္ တခုခုကို ေဖၚက်ဴးဘို႔ စိတ္ကူးကို ေရာက္ရွိရာ ေနရာ၊ အခ်ိန္နဲ႔ ပရိတ္သတ္ရဲ႕ အေျခအေန ရာသီဥတု အေျခအေနတို႔အေပၚမွာ အေျခတည္ၿပီးေတာ့မွ စိတ္ကူး ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိတဲ့ သူေတြရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပံုျဖစ္ၿပီး၊ မိမိေလာကအျမင္ကို မိမိစိတ္တိုင္းက်တဲ႔ ေနရာ၊ အခ်ိန္၊ အတိုင္းအတာတြင္းမွာပဲ လုပ္မယ္ဆိုၿပီး ႀကိဳတင္ၿပီး အေသစဥ္းစားထားၿပီး အလုပ္လုပ္တဲ့ သူမ်ိဳးလည္းရွိပါတယ္။

 

        ေနာက္တခုက မိမိလုပ္တဲ့ ပါေဖါင္းမင့္ အနုပညာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မိမိစိတ္ကူး၊ မိမိရည္ရြယ္ခ်က္ မိမိလုပ္ေဆာင္မွဳတို႔ ေနာက္ကြယ္က အဓိပၸါယ္ (သို႔) ေလာကအျမင္တို႔အေၾကာင္းကို ပရိတ္သတ္သိေအာင္ ရွင္းလင္းျပသသင့္တယ္လို႔ ယူဆတဲ့ အႏုပညာရွင္မ်ားရွိသလို မိမိေဆာင္ရြက္ခ်က္ကို ပရိတ္သတ္က ႀကိဳက္သလို ယူဆႏိုင္တယ္ ရွင္းလင္းျပေနဘို႔ တာ၀န္မရွိဘူးလို႔ ယူဆ သူမ်ားလည္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။

 

            ဒီပါေဖါင္းမင့္ဟာ အေၾကာက္တရား ကင္းစင္ေရးအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေနၾကတဲ့ ေနရာကို ေရာက္သြားတဲ့ အနုပညာသည္တေယာက္ရဲ႕  .. (၁) ျဖတ္သန္းခဲ႕ေသာဘ၀၊ (၂) ဖတ္ရွဴေလ့လာခဲ့မွဳ၊ (၃) စြဲခဲ႕ေသာအစြဲမ်ား၊ (၄) ကမ္းလွမ္းခ်က္ (၅) ရရွိထားေသာ ေနရာႏွင့္ အခ်ိန္ အတြင္းမွာ အနုပညာရွင္က နားလည္ထားေသာ အေၾကာက္တရားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေလာကအျမင္ နယ္ပယ္အတြင္းမွ ႀကိဳတင္/လတ္တေလာ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ားေပၚမွ အႏုပညာဟု ရည္ရြယ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ႕ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ တခုသာျဖစ္ပါတယ္။

 

            ယခု မွတ္စုတိုကေတာ့ အခုေဖၚျပထားတဲ့ ကြ်န္ေတာ္ပါေဖါင့္မင့္ ဗီဒီယိုမွတ္တမ္းနဲ႔ အေၾကာင္းစပ္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ လုပ္ခဲ့စဥ္က စိတ္အစဥ္မွာ ျဖစ္ေပၚခဲ့တာ ပါေဖါင္းမင့္ မလုပ္မီ နီးေသာကာလ ေ၀းေသာကာလတို႔မွာ ၾကံဳခဲ့တဲ့ အေတြ႕အၾကံဳေတြက ပါေဖါင္းမင့္အေပၚ ဘယ္ပံု ပတ္သက္လာတာ တို႔ကို ပါေဖါင္းမင့္ အႏုပညာကို ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ခ်င္သူတခ်ိဳ႕ အတြက္  စမ္းသပ္ေရးသားၾကည့္ခ်က္  မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။            

 

ပန္းခ်ီထိန္လင္း

{youtubejw}UsHCbGefujg{/youtubejw}