Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

 

(ျပည္တြင္းထုတ္ ခ်င္းတြင္းမဂၢဇင္းတြင္ ေဖၚျပထားသည့္ မင္းဇင္ရဲ႕ "လြမ္းစရာ့ ဘုရားစာင္းတန္း" အက္ေဆးကို ေကာင္းကင္မွ စာဖတ္သူမ်ားအား ျပန္လည္ တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။)

  picture

 

တေလာက ငယ္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ အလည္လာလုိ႔ ေဘးဧရိယာတ၀ုိက္ လုိက္ပုိ႔ျဖစ္ရင္း “ဆန္တာခရုဇ္” ရွိ ေတာင္ပုလု ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ ေရာက္ခဲ့သည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြကုိ ဦးခ်ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ေက်ာင္း၀င္းက်ယ္ႀကီးအတြင္းက ေစတီႏွစ္ဆူကုိ ဖူးခဲ့သည္။

 

ေဘးဧရိယာတ၀ုိက္မွာ ျမန္မာအစားအေသာက္ေတြစား၊ ျမန္မာျပည္က ဂ်ာနယ္မဂၢဇင္းေတြ ဖတ္၊ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေတြကုိ ျမန္မာလုိ ေဖာင္ေဖာင္ေျပာ။ ခုတခါ သပၸါယ္လွတဲ့ ျမန္မာ့ဗိသုကာဟန္ ေစတီေတာ္ေတြကုိ ဖူးျမင္ရျပန္တယ္ဆုိေတာ့ သူငယ္ခ်င္းက “ေနတတ္မယ္ဆုိရင္ ဒီမွာလည္း ျမန္မာျပည္နဲ႔မျခား အေတာ္ျပည့္စုံပါတယ္” လို႔ မွတ္ခ်က္ခ်သည္။

 

သူ႔ စကားကုိ စဥ္းစားမိေတာ့လည္း “ဟုတ္ေပသားပဲ၊ ဒီမွာက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပြဲေတြ၊ ေစ်းေရာင္းပြဲေတြကလည္း အပတ္စဥ္လုိလုိ ရွိသည္။ ျမန္မာအစာ စားမလား၊ တုိင္းရင္းသားအစာ စားမလား အစုံရသည္။ ဖာလူဒါေတာင္ ရေသးသည္။ ျမန္မာနဲ႔ ကပ္ေနတဲ့ ထုိင္းမွာေတာင္ ဖာလူဒါ မေသာက္ခဲ့ရဘူး” လို႔ ဆုိမိသည္။

 

ဒါေပမယ့္ ဆုိသာဆုိရတယ္၊ ေတာင္ပုလုေစတီေတာ္ေပၚက ျပန္အဆင္း စိတ္ထဲမွာ တခုခုလုိေနသလုိ ခံစားရသည္။ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ ေစတီ၀န္းက်င္မွာ တခုခုလစ္ဟာေနသလုိ ခံစားရသည္။ ေစတီေတာ္ေပၚကျပန္အဆင္း ေျခလွမ္းအနည္းငယ္အတြင္း ၀ဲယာ ေဘးဘီကုိ ၾကည့္မိေတာ့မွ လုိေနတဲ့ကြက္လပ္ကုိ တေရးေရးသတိျပဳမိလာသည္။ လြမ္းစရာ့ ဘုရားေစာင္းတန္းေစ်း။

 

ဟုတ္သည္။ ဒီေနရာမွာ လုိေနတာက ဘုရားေစာင္းတန္းနဲ႔ ဘုရားေစာင္းတန္းေစ်း၊ ေစတီဆီကုိ သြယ္ထားတဲ့ေစာင္းတန္းနဲ႔ အထင္ကရေစတီေတာ္တုိင္းမွာ စည္ကားေနတတ္တဲ့ ျမန္မာျပည္က ေစာင္းတန္းေစ်းကုိ လြမ္းမိသည္။

 

ငယ္ငယ္က ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ကုိ သြားဖူးတုိင္း ဘုရားမုခ္ဦးက ျခေသၤ့ႀကီးေတြၾကည့္ၿပီး လုံၿခဳံ ခန္႔ညားအားရခဲ့ဖူးတာ၊ ေစာင္းတန္းေလွကားေတြေပၚ ေျပးတက္ ေျပးဆင္းခဲ့ဖူးတာ၊ ေစာင္းတန္းတေလွ်ာက္ ေစ်းဆုိင္ကနားေတြမွာ တင္ေရာင္းတာေတြကုိၾကည့္ၿပီး အေမ့ကုိ ၀ယ္ေပးဖုိ႔ ပူဆာခဲ့ဖူးတာေတြကုိ အမွတ္ရမိသည္။

 

စကၠဴနဲ႔ အ၀တ္စုတ္နဲ႔လုပ္ၿပီး အေရာင္ေတြ ေတာက္ေတာက္လြင္လြင္ျခယ္ထားတဲ့ ဇီးကြက္ရုပ္၊ သူငယ္ေတာ္ရုပ္၊ ပစ္တုိင္းေထာင္ရုပ္၊ ယမင္းရုပ္ေလးေတြကုိ မ်က္စိထဲက မထြက္။ ဗုံ လင္းကြင္းနဲ႔ ကေလးကစားစရာ ဂစ္တာေသးေသးေလးေတြ ခ်ိတ္ဆြဲထားတာကုိ အလုိခ်င္ႀကီး လုိခ်င္ခဲ့ဖူးတာ မွတ္မိေနသည္။

 

ေစာင္းတန္းေလွကားတေလွ်ာက္ ေျပးရင္းလႊားရင္း ရွင္ျပဳ ရွင္ေလာင္းလွည့္တာ၊ နားသမယ့္ ေကာင္မေလးေတြ မင္းသမီးလုိ လွလွပပ ဆင္ထားတာေတြ႔ေတာ့ ဆုိင္းသံဗုံသံနဲ႔အတူ ေရာေယာင္ ခုန္ေပါက္ခဲ့တာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွသည္။

 

အရြယ္ေရာက္လာေတာ့လည္း အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ ဘုရားေတြ ဖူးျဖစ္တုိင္း ဘုရားေစာင္းတန္းေစ်းတေလွ်ာက္ ျဖတ္ေလွ်ာက္ခဲ့သည္ခ်ည္းသာ၊ ဓာတ္ေလွကားနဲ႔ တက္ရဆင္းရတာထက္ “ေမာင္မယ္တူ ေတာင္ဘက္မုခ္က ေလွကားထစ္ေတြ တက္ရင္းနဲ႔ေလ ေရၾကည့္ၾကတာေပါ့” ဆုိတာမ်ဳိးကုိ ပုိႏွစ္သက္မိသည္။ ကံ့ေကာ္ပန္းကုိ ေစာင္းတန္းေစ်းဆုိင္ကပဲ ေရြး၀ယ္ၿပီး ဘုရားရွင္ကုိ ပူေဇာ္ခဲ့သည္။

 

ကုိမြန္းေအာင္ရဲ႕  “ရုိးရုိးေလး” သီခ်င္းက ဘုရားေစာင္းတန္းကုိ ပုိၿပီးစိတ္ကူးယဥ္ခ်င္စရာ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။

 

ကစားစရာကုိပဲ စုံမက္တဲ့ ဟုိးအရင္ ငယ္ရြယ္စဥ္ကထက္ပုိၿပီး ပတ္၀န္းက်င္ကုိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သတိျပဳမိလာသည္။ ျမန္မာ့ရုိးရာ ပန္းပုေတြ၊ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြ၊ ပရိကၡရာပစၥည္းေတြ၊ နတ္ပုံကားခ်ပ္၊ နတ္ရုပ္၊ ရုပ္ေသးရုပ္၊ ေရႊခ်ည္ထုိး ေငြခ်ည္ထုိး၊ ေၾကးစည္၊ ပုတီး၊ ယပ္ေတာင္၊ ဘီး၊ မွန္၊ ျပကၡဒိန္၊ ဖိနပ္၊ ျမန္မာေဆး၊ အလွကုန္၊ စာအုပ္ကစလို႔ ျမန္မာ့ရုိးရာ စုံစီနဖာ အကုန္တင္ေရာင္းသည့္ ေစာင္းတန္းေစ်းဆုိင္ေတြတေလွ်ာက္ ရပ္လုိက္၊ ေငးလုိက္၊ ေလွ်ာက္လုိက္နဲ႔ ဘုရားဖူးခဲ့ရတာကုိ သေဘာအက်ႀကီးက်မိသည္။

 

ဒါတင္မက ေစာင္းတန္းတေလွ်ာက္ ဆုိင္ခန္းနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စားပြဲေလးေတြ ကုိယ္စီနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဖြင့္ထားတဲ့ ေဗဒင္လကၡဏာေဟာဆုိင္ေတြကလည္း ဘုရားေစာင္းတန္းေစ်းကုိ ေစ်းပီသေစသည္ဟုပင္ ဆုိရမည္ထင္သည္။ အထူးသျဖင့္ ေဗဒင္ဆရာေတြရဲ႕ ေၾကာ္ျငာဆုိင္းဘုတ္ေတြမွာ ေတြ႔ရတတ္တဲ့ ဆရာႀကီးဘယ္သူ႔ ျမစ္၊ ေျမး၊ သား၊ တပည့္ စသျဖင့္ အဆက္အႏြယ္ခ်ီၿပီးကာမွ ႏုိင္ငံေက်ာ္ ဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံျခားျပန္ ဆရာဘယ္သူဘယ္၀ါ စသျဖင့္ တကၠသုိလ္ဘဲြ႔ပါမက်န္ ထည့္ေၾကာ္ျငာပုံ ျမင္ကြင္းကုိေတာ့ အႏွစ္သက္မိဆုံးပင္။

 

ဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာရဲ႕ “၁၂ ပြဲေစ်းသည္ႏွင့္ ကၽြန္မတုိ႔အညာ” စာအုပ္ကုိ ဖတ္ရေတာ့ ဘုရားေစာင္းတန္းေစ်းသာမက ဘုရားပြဲေစ်းေတြအေၾကာင္းပါ အသိအျမင္တုိးရသည္။ နယ္ဘုရားပြဲေစ်းေတြမွာ ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္ ေစ်းခင္းၾကပုံအမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ စုံလင္ေအာင္ဖတ္ရေတာ့ ဘုရားေစာင္းတန္းနဲ႔ ပြဲေစ်းေတြဟာ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဆုံခ်က္တစ္ခုလုိ ျဖစ္ေနပါလားလို႔ ေတြးမိသည္။

 

တကယ္ေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူမႈဆက္ဆံေရးနဲ႔ စီးပြားေရးနယ္ပယ္ေတြမွာသာမက အမ်ဳိးသားေရး တုိင္းေရးျပည္ေရး လူပ္ရွားမႈေတြမွာ ဘုရားေစာင္းတန္းနဲ႔ ေစ်းတန္းေတြက သက္ေသျဖစ္ခဲ့သည္။ ၁၉၂၀ နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႔က်င္ေရး ပထမေက်ာင္းသားသပိတ္ ကာလတုန္းက ေရႊတိဂုံဘုရား အေနာက္ေတာင္ေထာင့္မွာ စုေ၀းခဲ့ၾကတဲ့ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား ၁၁ ဦးကစလို႔ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ရွစ္ေလးလုံးအေရးေတာ္ပုံနဲ႔ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ “ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး” အထိ အေရးေတာ္ပုံသမားေတြဟာ ဒီေရႊတိဂုံဘုရား ေစာင္းတန္းတေလွ်ာက္ ျဖတ္ၿပီးေတာ့ပဲ ေအာင္ေျမနင္းတာ၊ သစၥာဆုိတာေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတာျဖစ္သည္။ ဘုရားေစာင္းတန္းေတြဟာ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ျမန္မာ့ရုိးရာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကုိသာမက အမ်ဳိးသားေရး ေျခရာေတြကုိပါ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့သည္ဆုိရင္ လြန္မည္မထင္ေပ။

 

ခရီးသြားေဆာင္းပါးရွင Joe Cummings တခါက ေရးခဲ့သလုိ “ေစတီပရိ၀ုဒ္တြင္း ေစာင္းတန္းတေလွ်ာက္ ေလ်ာက္သြားရတာဟာ ျမန္မာ့ႏွလုံးသားဆီ ေလွ်ာက္လွမ္းရတဲ့ လမ္းခရီးလုိပါပဲ” ဟုသာ ဆုိခ်င္ေတာ့သည္။

 

ျမန္မာေတြရဲ႕ “ျမန္မာဆန္ျခင္း” အစုအေပါင္း ျပယုဂ္ကုိ ျပပါဆုိရင္ ဘုရားေစာင္းတန္းေစ်းကုိသာ ျပရမည္ထင္သည္။ ဆရာပါရဂူက သူ႔ရဲ႕ “ပုဂံခရီးသည္” စာအုပ္တြင္ ဘုရားစင္ေပၚမွာ ကုိးကြယ္ထားေသာဘုရားနဲ႔ ျပတုိက္ထဲတြင္ထားေသာဘုရား ဆုိၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ခြဲျပခဲ့ဖူးသည္။ ဘုရားစင္ေပၚကဘုရားမွာ ဘာသာတရားဆုိင္ရာ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္မႈအဓိပၸါယ္ရွိသည္ ျပတုိက္ထဲတြင္ထားေသာဘုရားမွာမူ သမုိင္းဆုိင္ရာထိန္းသိမ္းမႈ အနက္အဓိပၸါယ္ကုိသာေဆာင္သည္။ “လွည္း၀င္ရုိးသံ တညံညံ ပုဂံဘုရားေပါင္း” ထဲမွ ဘုရားအမ်ားအျပားမွာ ျပတုိက္ထဲက ဘုရားမ်ားပမာ သမုိင္းတန္းဖုိးမွ်သာ ရွိေနၾကသည္လို႔ ဆရာပါရဂူက ေရးခဲ့သည္။ ဘုရားစင္ေပၚက ဘုရားပမာ ကုိးကြယ္မႈကုိ ခံယူေနၾကေသာ ဘုရားမ်ားမွာမူ ဆည္းကပ္သူတုိ႔ႏွင့္ အဆက္မျပတ္ထိေတြ႔ေနသည္။

 

ေရႊေရာင္၀င္းေနၾကသည္။ ထုံးေရာင္ ေဖြးေနၾကသည္။ ဆည္းလည္းသံ ညံေနၾကသည္။ ပုဂံမွာေတာ့ ဘုရားစင္ေပၚကဘုရားပမာ အဓိက ပူေဇာ္မႈခံရေသာ ဘုရားမ်ားအနက္ ေရႊစည္းခုံႏွင့္ အာနႏၵာေစတီကုိ ဆရာက ဥပမာျပသည္။ ေရႊစည္းခုံေစတီေတာ္ကုိ ဖူးျမင္ဖုိ႔သြားတဲ့ခရီးစဥ္မွာ ၾကဳံခဲ့ရတဲ့ ေစာင္းတန္းထိပ္ ျခေသၤ့ႀကီး ႏွစ္ေကာင္နဲ႔ စည္ကားလွတဲ့ ေစာင္းတန္းေစ်းအေၾကာင္းေရးသားၿပီး ဆရာက ခုလုိ ဆက္သုံးသပ္ခဲ့သည္။

 

“ျခေသၤ့ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေစာင္းတန္းမ်ားသည္လည္း ‘ဘုရားစင္ေပၚက ဘုရား’ အသြင္အျပင္လကၡဏာမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ‘ျပတုိက္ထဲက ဘုရား’ မွာမူ ျခေသၤ့လည္းမရွိ၊ ေစာင္းတန္းလည္း မရွိေပ။ ကုိယ့္ဖာသာကုိယ္ ထီးထီးႀကီး ရပ္တည္ေနၾကရသည္၊”

 

ဆရာ့သေဘာအရေတာ့ ဘုရားပုထုိးမွာ ေစာင္းတန္းနဲ႔ စည္စည္ကားကားရွိေနတာဟာ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မႈေတြနဲ႔ အသက္၀င္ေနတာမုိ႔ ဘုရားစင္ေပၚက ဘုရားလုိပဲလို႔ တင္စားလုိက္ဟန္ရွိသည္၊ အလြန္ခ်က္က်တဲ့ ႏူိင္းယွဥ္သုံးသပ္ခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။

 

ဒါေပမယ့္ ဘုရားေစာင္းတန္းေတြအေပၚ ဘ၀င္မက်ဘဲ ျငဴစူသူလည္းရွိတာ ထူးထူးျခားျခားဖတ္ရဖူးသည္။ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ ျမန္မာျပည္မွာ အရာရွိႀကီးျဖစ္ခဲ့သူ၊ ျမန္မာမႈေတြကုိ စိတ္၀င္စားသူ၊ ျမန္မာေတြကုိ ေဘာလုံးကစားနည္းနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးခဲ့သူ Sir J. George Scott ျဖစ္သည္။ သူ႔ကုိယ္သူ ျမန္မာအမည္ ‘ေရႊရုိး’ ဟု ေပးထားသည္။ စေကာ့(ေရႊရုိး) က ‘ဗမာ’ The Burman ဆုိသည့္ စာအုပ္တြင္ ဗမာတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေမြးရာက ေသဆုံးခ်ိန္အထိ အေတြ႔ အႀကဳံေတြကုိ ေရးသားခဲ့သည္။ ျမန္မာ့အေရး ေလ့လာသူတုိင္း လက္စြဲထား ေလ့လာရေသာစာအုပ္ျဖစ္သည္။ စေကာ့က ေရႊတိဂုံဘုရား ေစာင္းတန္းတေလွ်ာက္ သစ္လုံးႀကီးေတြနဲ႔ ေထာက္ခံထားတဲ့ က႒န္းမ်က္ႏွာၾကက္ရဲ႕ လွပပုံနဲ႔ ဗုဒၶ၀င္ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီကားေတြအေၾကာင္း ေျပာသည္။

 

ေစာင္းတန္းေလွကားက ႏွစ္ပရိေစၦဒ ၾကာေနၿပီး မျပဳမျပင္ ပ်က္စီးေနပုံေတြကုိ ေရးျပသည္။ ဖိနပ္မပါ ေျခဗလာနဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္အတက္ အဆင္းလုပ္ေနတဲ့ ဘုရားဖူး ဗမာေတြေၾကာင့္ အုတ္ေလွကားေတြ တုိက္စားပ်က္စီးေနေၾကာင္း ေျပာၿပီး စေကာ့က ခုလုိဆက္ေရးသည္။

 

“ေစာင္းတန္းေလွကားထစ္ေတြက အေတာ့္ကုိ အဆင္မေျပျဖစ္ေစသည္။ မျပဳမျပင္ ပ်က္စီးေနလို႔ အဆင္မေျပျဖစ္ရသလုိ ေဆာက္ကတည္းကုိက လူေတြ အလ်င္စလုိ အတက္အဆင္းမလုပ္ႏုိင္ေအာင္  ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ေဆာက္ထားတာမုိ႔လည္း သက္သက္သာသာ မရွိလွတာျဖစ္သည္။ ေျခတစ္လွမ္းတည္းနဲ႔ ေလွကားႏွစ္ထစ္ လွမ္းတက္ရေအာင္ကလည္း ေလွကားေတြက က်ယ္လြန္းေနသည္။ ေျခတစ္လွမ္း ေလွကားတစ္ထစ္ တက္ဖုိ႔က်ေတာ့လည္း ေလွကားအဆင့္ေတြက အေနာက္တုိင္းသားေတြအတြက္ နိမ့္လြန္းလွသည္။  ဒီလုိ ေလးစားမႈကုိ အတင္းအက်ပ္လုပ္ယူသည့္ နည္းမ်ဳိးသည္ ျမန္မာအမ်ဳိးသားတုိင္းျပည္ လကၡဏာပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။”

 

ေလွကား ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပုံကုိက လူေတြဆီက က်ဳိးႏြံေလးစားမႈရေအာင္ ဒီဇုိင္းလုပ္ ရည္ရြယ္ေဆာက္ထားတာဆုိတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္နဲ႔ ဒီလုိေလးစားမႈကုိ အတင္းလုပ္ယူတာကုိက ျမန္မာ့စရုိက္၊ ျမန္မာ့အမ်ဳိးသား လကၡဏာလို႔ ေကာက္ခ်က္ဆြဲတာေတြကေတာ့ အံ့အားသင့္စရာျဖစ္သည္။ အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ ငါ့စကားႏြားရ ေျပာပုံမ်ဳိး ဆန္လြန္းလွသည္။ အေနာက္တုိင္းသားတစ္ေယာက္က ဗမာအေၾကာင္း သိလွၿပီ ထင္တလုံးနဲ႔ လက္လြတ္စပယ္ ေစာ္ကားေမာ္ကား ေျပာရာေရာက္လွေပသည္။ သမိုင္းအေထာက္အထား မရွိ။ ယုတိႊၽညီညြတ္မႈမရွိ။ ပုံေဖာ္လုိရာ ပုံေဖာ္ေျပာဆုိျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဒီလုိ အဆင္အျခင္မဲ့ အေရးအသားမ်ဳိးကုိ ဖတ္ရေတာ့ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ အေၾကာင္းကုိပဲ သမုိင္းအျမင္၊ သုေတသီအျမင္အျပည့္နဲ႔ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ သုံးသပ္ျပသြားခဲ့တာကို အမွတ္ရမိသည္။

 

“ေရႊတိဂုံ ပုံေတာ္သည္ ေျပျပစ္သည္။ ႏြဲ႔ေႏွာင္းသည္။ စိတ္ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ ျဖစ္သည္။ ေရႊတိဂုံကုိ မြမ္းမံတည္ေဆာက္ေသာ ေခတ္သည္ အေၾကအရပ္တြင္ စစ္မက္မရွိေသာေခတ္ျဖစ္သည္။ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ စိတ္ေအးလက္ေအးေနၾကရေသာ ေခတ္ျဖစ္သည္။ ယခုေခတ္ ဥာဏ္ေတာ္နီးပါးအထိ ဦးေဆာင္ မြမ္းမံတည္ေဆာက္ၾကေသာသူတုိ႔သည္ ဟံသာ၀တီမင္း ဗညားက်န္းႏွင့္ ဟံသာ၀တီထီးနန္းကုိ စြန္႔ၿပီးေနာက္  ဟံသာ၀တီေနျပည္မွ ဒဂုန္ေက်းသုိ႔ ၾကြလာၿပီး တရားဘာ၀နာႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေနလုိေသာ ဘုရင္မ ရွင္ေစာပုတုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ကုိ ထုိသုိ႔ေသာေခတ္တြင္ ထုိသုိ႔ေသာမင္းတုိ႔က မြမ္းမံျပဳျပင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေရႊတိဂုံ ပုံေတာ္ေျပျပစ္ျခင္း၊ ႏြဲ႔ေႏွာင္းျခင္း၊ စိတ္ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ျဖစ္ျခင္းတုိ႔သည္  ထုိေခတ္ သေဘာကုိလည္းေကာင္း၊ ထုိတုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ သေဘာကုိလည္းေကာင္း၊ ထုိမင္းတုိ႔ သေဘာကုိလည္းေကာင္း၊ မလြန္ဆန္ႏုိင္ေသာ ပန္းရံပ်ံတုိ႔ လက္ရာေၾကာင့္ဟုဆုိႏုိင္သည္။”

 

လို႔ ျမန္မာ့စာေပေက်းဇူးရွင္ႀကီး ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ေရးသားခဲ့တာျဖစ္သည္။

 

ဒီလုိ ၿငိမ္းေအးတဲ့ သမုိင္းေနာက္ခံနဲ႔ ညႊတ္ႏူးစိတ္ခ်မ္းေျမ့စရာ ဗိသုကာလက္ရာေတြမွာ စေကာ့ စြပ္စြဲသလုိ အတင္းအက်ပ္ ေလးစားေအာင္လုပ္ယူျခင္းဆုိတာမ်ဳိးကုိ က်ေနာ္ေတာ့ျဖင့္ ရွာမေတြ႔ခဲ့ေပ။ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းနဲ႔ အတူတြဲဖက္ေနတဲ့ အိေျႏၵတုိ႔ ရင့္က်က္ျခင္းသေဘာကုိ ရိပ္စားမိရင္ေတာင္ ေစာင္းတန္းေလွကားေတြအေပၚ တက္သုတ္ရုိက္ အဆင္းအတက္မလုပ္ႏုိင္လို႔ ျငဴစူေနတဲ့ စေကာ့ရဲ႕ စိတ္ေတြ အတန္ငယ္ သိမ္ေမြ႔သြားခဲ့ေကာင္းပါသည္။

 

က်ေနာ္ကေတာ့ ဘုရားေစာင္းတန္းနဲ႔ ေစာင္းတန္းေစ်းေတြအေပၚ ျငဴစူစိတ္ ျဖစ္ဖုိ႔ေ၀းစြ၊ ျပန္ေတြးရုံနဲ႔ပင္ ၾကည္ႏူးမိသည္။ ရႊင္လန္းလာမိသည္။ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္မႈသာမက၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ သည္းပြတ္တည္ရာ၊ လုပ္ငန္းကုိင္ငန္း အစီးအပြားရွိရာ၊ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္ေတြ ႏုိးၾကားရာဆီကုိ ဦးတည္ျမင့္တက္သြားေနတဲ့ ေစာင္းတန္း ေလွကားထစ္ေလးေတြအေပၚ ေျခခ် လွမ္းတက္လုိက္တုိင္း ပန္းတုိင္ရွိရာ နီးနီးလာသလုိ ခံစားယုံၾကည္မိသည္။

 

မွန္ပါသည္။ အေမရိကားမွာ၊ ေဘးဧရိယာမွာ ေနတတ္ရင္ အလြန္ျပည့္စုံပါသည္။ ဒါေပမယ့္ ေစာင္းတန္းေလွကားထစ္ေလးေတြေပၚ ေျခခ်မလွမ္းႏုိင္သေရြ႕ ေစာင္းတန္းေစ်းသည္ေတြရဲ႕ ေစ်းခင္း ေစ်းေခၚသံေတြကုိ မၾကားရေသးသေရြ႕ ပန္းတုိင္နဲ႔ေ၀းေနေသးသလုိ ခံစားမိပါသည္။ ပန္းတုိင္ဘက္ ဦးမလွည့္ႏုိင္ေသးသလုိ ခံစားရပါသည္။

 

ဆန္တာခရုဇ္ရွိ ေတာင္ပုလုေစတီေပၚကျပန္အဆင္း ရင္ထဲမွာ ကြက္လပ္ပမာျဖစ္ေနသည့္ လစ္ဟာမႈလို႔သာ ဆုိခ်င္ပါေတာ့သည္။

မင္းဇင္