Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

    (သရုပ္ေဖၚ ဒီဂ်စ္တယ္အနုပညာကိုထိုက္)   

မသိစိတ္ရွာပံုေတာ္။ အစက ဒီစာအုပ္ လက္ထဲေရာက္လာေတာစ ဆံုးဖတ္မလို႔ပဲ။ သံုးမ်က္ႏွာေလာက္ ဖတ္ၿပီးေတာ့ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုလံုးျဖစ္ခဲ့တ့ဲ မသိစိတ္ေရာဂါေစညႊန္ရာအတိုင္း ငါ့အတြက္ အေရးႀကီးတာက ကဗ်ာႏွင့္ကဗ်ာေရးရာဆိုၿပီး ဒီတစ္ေခါက္လည္း ေရာက္ရွိရာ စာမ်က္ႏွာကို ခဏေခါက္၊ တစ္ေနႏွစ္ႀကိမ္ ထမင္းအိုးအဖံုး ဖြင့္သလို Equalsignpoetryetics.com  ကို အေလာတႀကီး ဖြင့္လိုက္တယ္။ အဲဒီ့ဆိုဒ္က ဆြဲခ်လာၿပီး ျပန္စုေပါင္းထားတဲ ့ မိုက္ခရိုေဆာ့ဖ္ဝါ့ခ္ဖိုင္ ကၽြႏ္ုပ္၏ ကြန္ျပဴတာထဲမွာ ရွိပါတယ္။ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ဖတ္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္တာက ႏိုးၾကားေရးပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေရွာ့ခ္မ်ားသြားေတာ့လည္း မရည္ရြယ္္ပဲ သတိလစ္ခ်င္လာတယ္၊ ကၽြႏ္ုပ္၏ ကြန္ျပဴတာ အေပ်ာ့ထည္ပိုင္း ေလးလံလာတယ္။ ဒါျဖင့္ မူလအသံ ဆိုတာဘာလဲ ဦးေအာင္ခ်ိမ့္ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ေတြ ့ေျပာတာက ေပါ့လတိစ္ တဲ့၊ ကဗ်ာမွာ သရုပ္မွန္ၿပီး ဆယ္ရီလစ္၊ ဆယ္ရီလစ္ၿပီး သရုပ္မွန္၊ ဒါေပမယ့္ အရင္ဆယ္ရီလစ္ေရာ အရင္သရုပ္မွန္ေရာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ သူ ့ထံုးစံအတိုင္း တိုထိျပတ္သား မွတ္သားဖြယ္ရာ အသည္းစြဲ ကဗ်ာဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ၉၇ လက္ေရြးစင္ကို ျပန္လွန္တယ္၊ ဂၽြန္လကို ျပန္လွန္တယ္၊ သစ္ရြက္အေသကို ျပန္လွန္တယ္၊ ေတာ္လွန္ကို ျပန္လွန္တယ္။ အခ်ိဳး၊ ေတးထပ္၊ ေလးလံုးစပ္၊ ပကိဏၰက၊ သီခ်င္းႀကီး၊ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ကဗ်ာသုတ္ ဝိနည္း အဘိဓမၼာ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ အကုန္ျပန္လွန္ထား။ သွ်င္ဥတၱမေက်ာ္၊ ေမာင္က်ဘမ္းကအစ ဆီးဘန္းနီႏွင့္ မန္လည္ဆရာေတာ္မ်ားအလယ္၊ တာရာ၊ သိန္းေဖျမင့္၊ ျမသန္းတင့္ အဆံုး အျပန္ျပန္လွန္လွန္ထား၊ မ်က္ေမွာက္ကာလႀကီးရဲ ့ႏွလံုး ေသြးတိုး ဆီးခ်ိဳ သြက္ခ်ာပါဒ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါး ရမ္သမ္ကိုလည္း မ်က္စိဖြင့္ နားစြင့္ထားေပါ့။ က်မ္းစာလာဥပေဒ စည္းကမ္းတို  ျပန္လွန္ၾကည့္ရမယ္၊ ေတာ္လွန္ၾကည့္ရမယ္၊ ေက်ာ္လွန္ၾကည့္ရမယ္။ ျမင့္သန္း၊ မင္းခက္ရဲ စသျဖင့္ အေထာက္အကူ ရွိပါတယ္။ စာအုပ္စင္ အေပၚဆံုးထပ္ ေခတ္စမ္းမွသည္ ေခတ္ေပၚ ယေန႔ ေႏွာင္းေခတ္ေပၚေတြေတာ့ သင္ရိုးကုန္ အာဂံုေဆာင္ျပီးသားပဲ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကဗ်ာေျပာေရးဆိုခြင့္ဟာ ဒီအေပၚမွာ မူတည္တယ္လို႔ က်ဳပ္ဘက္က ယံုၾကည္တယ္။ ကဗ်ာေရးသက္တို႔ ကဗ်ာပါရမီရွင္တို႔ ငါေရးမွကဗ်ာတို႔ နဖူးေခၽြးျပန္ သခ်ၤာကဗ်ာတို႔ ကမၻာလံုးထဲဆိုင္ကယ္စီး သိပၸံကဗ်ာတို႔ ပို႔စ္_ပို႔စ္_ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ကဗ်ာတို႔ နာ့ေလာက္ေတာ္သူမရွိ နာ ့ေလာက္တတ္သူမရွိ ဆရာတကာ့ဆရာမွာ နာ ့ဆရာအေတာ္ဆံုး တပည့္တကာ့တပည့္မွာ နာ ့တပည့္အတတ္ဆံုး အြန္လိုင္းေပၚက သားသား မီးမီး ကိုကို မမ ဦးဦး ေဒၚေဒၚတို႔ရဲ႕ အျပန္အလွန္ရွယ္ၾက ရွယ္ကဗ်ာတို႔ …. အိုဘယ့္ ကဗ်ာမဟာယာနအေပါင္းတို႔၊ သၾကၤန္အေျမာက္သံဆိုတာ အခုမွၾကားဖူးတာမဟုတ္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ကဗ်ာဖြဲမီးေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္မက ေလာင္ကၽြမ္းၿပီးစီးခဲ့ေလၿပီ။ ေဒသမဂၢဇင္းသည္လည္း ဖြဲမီးႏွင့္ေရပြက္ပမာ ဆိုသည့္အျဖစ္ကို မျမင္ လူတို႔၌ရွိတတ္သည့္ အတၱဘဝအမွန္ဝါဒ အစြန္းအတိုင္း တိုင္းမ္ႏွင့္ ဒိုင္ဂ်စ္ မဂၢဇင္းႏွစ္ပတ္လည္အလား ထင္မွတ္ႀကီးက်ယ္ေနၾကရာ ငါႏႈတ္ထြက္ေပးမွ ေအးေတာ့မယ္။ သင္တို ့ဆယ့္ေလးငါးေယာက္ေပါင္းမွ ရန္သူငါ့တစ္ေယာက္ကို ေအာင္ႏိုင္မယ္ဆိုလည္း ေပါင္းၾကေပါ့။ ငါ့မွာ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးမက၊ ညမီးကင္းေစာင့္ရန္၊ ည သူမဆီ တစ္ေခါက္ ခ်စ္ခင္သနား ၾကင္နာလြမ္းဆြတ္အံ့ၾသရန္၊ အခ်ိန္ႏွင့္ ဇယားႏွင့္ အလုပ္သင္ႏွင့္ ဝန္ထမ္းဘဝ ဝင္ေရာက္ရန္(မဝင္ရန္) ကိုယ္ပိုင္ကြန္ျပဴတာမွာပဲ လက္ဖက္ရည္ဖိုးရရံု ခိုးကူးသြင္းေပးရန္၊ ရန္အသြယ္သြယ္နဲ ့ကၽြႏ္ုပ္၏ ကြန္ျပဴတာ ေလာေလာဆယ္ ယူပီအက္စ္ထဲက ဘက္ထရီတစ္လံုးလဲရန္။ Please Give ဆိုတဲ ့ရုပ္ရွင္က အခုမွ ထြက္လာတာပါကြာ။ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြထဲ ျပန္ၾကည့္လို႔ ဓါတ္ပံုအယ္လ္ဘမ္ေတြထဲ ျပန္ၾကည့္လို႔ ငါမင္းအေပၚမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဘဝအေကြ႔ေကြ႔ လူမ်ိဳးဘာသာမေရြး ရာေထာင္ခ်ိီ အသိမိတ္ေဆြေတြအေပၚမွာ ငါ့ဘက္က မိတ္ေဆြတို႔ ဝတၱရားပ်က္ကြက္ခဲ့တာရွိရင္ ေထာက္ျပႏိုင္ပါတယ္ အခ်စ္ရယ္။ ဒီေန႔မွာ အဲဒီေကာင္ႀကီး ျပန္ရလိုက္တာက အိမ္မွာေန႔ လည္ေန႔ခင္းဆို တစ္ေယာက္တည္း  S.O.A.D ရဲ ့ lonely day ကို Repeat လုပ္ၿပီး အသံကုန္ဖြင့္ နားေထာင္ေနရတာပါပဲကြယ္။

မွတ္ဉာဏ္၊ ဆက္စပ္ေတြးေခၚဉာဏ္၊ စိတ္ကူးယဥ္ဉာဏ္ အိုက္က်ဴသံုးခန္းရွိတဲ့အနက္ ငါ့မွာ ဘယ္အခန္း မသန္စြမ္းၿပီး ဘယ္အခန္း က်န္းမာသလဲ ငါမေျပာႏိုင္ေပမယ့္ ငါ့အသည္းႏွလံုးကိုေတာ့ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ အရည္ေသြးမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေၾကာင္း အာမခံပါရဲ႕။ အသည္းက ေျပာေသာစကားကို နားေထာင္ၿပီး လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ၾကား က်င္လည္ခဲ့ရံုပါပဲ။ ဒီ”ထဲသိုသိုေလွာင္ထားသမွ် ေလးငါးေျခာက္ႏွစ္စာ ရာနဲ႔ခ်ိီ ဓာတ္ပံုဖိုင္ေတြထဲက ဗင္ႏိုင္းနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ အလွေဘာင္သြင္းလို႔ ျဖစ္ျဖစ္ ပလတ္စတစ္ေလာင္းၿပီး ျဖစ္ျဖစ္ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အသိမိတ္ေဆြႏွင့္ အမ်ိဳးမ်ားအား အမွတ္တရ အေခ်ာင္ကူးေပးခ်င္ ေနမိျပန္။ အေဖခရီးသြားေနစဥ္က ေတာက္ေလွ်ာက္ရိုက္ကူးခဲ့သမွ် သဘာဝနဲ႔ တိုင္းရင္းသား အလွပံုမ်ားအပါအဝင္ ကၽြႏ္ုပ္ကိုယ္တိုင္ရဲ ့ လွ်ပ္တျပက္ရိုက္ခ်က္မ်ားေရာ ေပါင္းစုၿပီး ၿမိဳ႕မွာ ဒီအတိုင္း အသက္ရလာတာနဲ႔စာရင္ ဓာတ္ပံုျပပြဲေလးတစ္ပြဲေလာက္ လုပ္ျပခ်င္ေသးေသာ္ျငားလည္း အေတြ႔အၾကံဳအရ အေဖ့ဆီက လိုအပ္သမွ် ဘတ္ဂ်က္ကို တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ တၿပိဳင္နက္ထုတ္လို႔ မရႏိုင္မွန္း သိနားလည္ထားေလေတာ့ ႏွစ္ကုန္ ရန္ကုန္ေလ့လားေရးႏွင့္ အလည္ပတ္ခရီးစဥ္ကိုပဲ Cancel လုပ္ရမလား၊ ဟဒစ္ ႏွစ္ေထာင္ဂစ္ပီစီ တစ္စံုပဲ အရင္တပ္ဆင္ရမလား၊ ျမိဳ႕ေတာ္ရန္ကုန္မွာပဲ ငါ့အတြက္ အံ့ဖြယ္သုတ ဆပ္ကပ္အဖြဲ႔ပမာ ၿမိဳ႕ေတာ္ရန္ကုန္သူ ရန္ကုန္သားမ်ား နည္းတူ ၾကိဳးတန္းေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံတစ္ခုခုမွာ အေကာင္းဆံုးမွတ္တမ္း ရုပ္ရွင္တိုဆုေလး ရလိုရျငား သြားေနရမလား။ အိမ္ေထာင္ဦး ဇနီးေမာင္ႏွံဘဝ စမယ္ဆို သုညက စ ရမယ့္ သူမနဲ႔ မဂၤလာရွိေအာင္ ေဆာင္ယူလာေရး စီမံကိန္းကို ဘယ္ၾကားမွ ထိုးထည့္ထားလို႔မရ၊ ဘယ္နားမွ ဖံုးဖိထားလို႔မရ၊ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္၊ ဘာသာေရး၊ ဂႏၶဝင္၊ စာတမ္း၊ ဘာသာျပန္၊ ဝတၱဳတို၊ အက္ေဆး၊ ေဆာင္းပါး အခန္းထဲမွာ ဖတ္လက္စ စာအုပ္ေတြ ဟိုတစ္အုပ္ ဒီတစ္အုပ္၊ ၾကည့္ရန္က်န္ေနေသးေသာ ရုပ္ရွင္အခ်ပ္ေတြ အထပ္လိုက္၊ နားေထာင္ရအံုးမယ့္ အမ်ိဳးစားစံု ေအာ္ဒီယိုေတြ ၅၀၀ ဂစ္ ဟဒစ္ တစ္လံုးနဲ႔ အျပည့္။ စားပြဲေပၚမွာ ရုပ္ရွင္/ေတး/ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေလ့လာမွတ္သား မွတ္စုထုတ္ရန္ စာရြက္စာတမ္းဖိုင္တစ္ထပ္။ ေပးပုိ ့ရန္ စာမူမိတၱဴတစ္ထပ္။ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခု လြန္ေလၿပီးသည့္တိုင္ လက္စမသပ္ႏိုင္ေသးသည့္ Jigsaw ဉာဏ္စမ္း အရုပ္ဆက္ ကဒ္ထူျပားတစ္ခု။ လမ္းစေပ်ာက္ အိပ္ခ္မ်ိဳးဆက္ေတြနဲ႔ေရာ အနီေၾကာင္ေတြနဲ႔ေရာ မတူတာက ငါက ပီဇာအရသာကို သိတယ္။ ငါက ေလဒီဂါဂါ အရသာကိုသိတယ္။ ငါက ဝိကိလိခ္ အရသာကို သိတယ္။ ငါက ဒါရိုက္တာ အယ္လ္ဂ်န္ဒရိုဂြန္ဇာလစ္ဇ္အိနာရစ္တူးရဲ႕ အရသာကိုသိတယ္။ ငါက ဆဲဗင္းစတားဟိုတယ္ရဲ႕ အရသာကို အာရံုငါးပါးစလံုး သိတယ္။ ငါက မတူကြဲျပားတဲ့ လူေတြဆီမွာ မတူကြဲျပားတဲ့ အရသာကိုယ္စီရွိတာ သိတယ္။ ထို႔အတူ မိဘႏွစ္ပါးရဲ႕ သားအေပၚ စိတ္တိုင္းမက်မႈနဲ႔ စိတ္မခ်ိႏိုင္မႈကို သိတယ္။ မိန္းကေလးထဲက မိန္းကေလး သူမရဲ ့ဆႏၵနဲ႔ဘဝကို သိတယ္။ အခ်ိန္ကိုက္ဗံုးနဲ႔ တူသည့္ ခႏၶာရရွိထားေသာ အေၾကာင္းကို သိတယ္။ က်ိန္စာနဲ ့သီးျခား လက္ရာဆန္သည့္ ဘဝကံၾကမၼာတို႔၏ အေၾကာင္းရယ္လို႔ အသိရွိတယ္။ ယံုၾကည္တယ္။ အယူသီးတယ္။ အယူပြင့္တယ္။

၂၀၁၀ ဒီဇင္ဘာရဲ႕ ေနာက္ဆံုးေန႔ ရက္ေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕ဟာ အလြန္ခ်မ္းေအးေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ေဘးဘက္ေလးတန္ အခန္းတစ္ခန္းထဲမွာ ထိုင္ေနတယ္။ ျခင္လံုဇကာတပ္ ျပတင္းေပါက္ကေန ေလေအးတခ်ိဳ႕ ဝင္လာေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က တိတ္ဆိတ္ေအးျမတဲ့ ညရဲ႕အရသာကို ခံစားေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခံစားမႈဆိုတာ အၾကားအလပ္မရွိ ျဖစ္ေနတာမဟုတ္သလို ေသခ်ာခိုင္မာေနတဲ့ အစိုင္အခဲတစ္ခုမွ မဟုတ္တာ။ စိတ္က်န္းမာေရး ရႈေထာင့္အရဆို ဟုတ္သလိုလိုရွိၿပီး လူမႈေရးရႈ႕ေထာင့္ကၾကည့္ရင္ ျပႆနာရွိတ့ဲ လူေတြရဲ႕ မရွိမျဖစ္ အတၱဟာ ထူးဆန္းတဲ့ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဝိဉာဥ္လိပ္ျပာ အစရွိသည္တုိ႔လို လူတြင္တြယ္ကပ္ေနၿပီး ကိုယ့္ဘဝတေလွ်ာက္လံုး ပိုးေမြးသလို ရင္နင့္သည္းခ်ာ ေမြးျမဴခဲ့ တာေၾကာင့္လည္း လူ႔အသက္အရြယ္နဲ႔ အလိုက္ ဒါမွမဟုတ္ တခ်ိဳ ့အတြက္ဆို လူ႔ အသက္အရြယ္နဲ႔ မမွ်ေအာင္ ႀကီးထြားေနတတ္တယ္။ ေလာကအျမင္(ဝါ)တေလာကလံုး အျမင္တို႔ အမွန္အမွားတို႔ ဆိုတာေတာင္ ကိုယ့္အတၱနဲ ့ယွဥ္ၿပီး ျဖစ္ေပၚတည္ရွိေနတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ေပ်ာ့ လြယ္ေျပာင္းလြယ္တဲ့ အတၱရွိသူ ေရာယွက္ဖလွယ္မႈျပဳလို႔ရတဲ့ အတၱရွိသူေတြကလြဲရင္ လူေတြဟာ အတၱခ်င္း ထိပ္တိုက္ေတြ႔ ပ႗ိပကၡေတြျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ ကိုယ့္အတၱကိုယ္ ကာကြယ္ဖက္တြယ္ၿပီး ေနလိုက္ၾက ေသလိုက္ၾကတာပါပဲ။ အရာရာကို စြန္႔လႊတ္ခ်င္ စြန္႔လႊတ္လိုက္မယ္၊ ငါ့အတၱေလးေတာ့ အထိမခံႏိုင္ဘူးေပါ့။ အဲဒီလို။ အခု ကၽြန္ေတာ္လည္း အတၱႀကီးေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အတၱဟာ ေဖာသြပ္အဆီအစ္ၿပီး ဝဖိုင့္ဖိုင့္ႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။ ရူးသြပ္မိုက္မဲၿပီး အသက္မဲ့တဲ့ လူသားမ်က္ႏွာနဲ႔ ေျခလက္မဲ့ ဝိဉာဥ္ဆန္ဆန္ အခ်ိဴးအစားနဲ႔ ဧရာမေရသတၱဝါ အေသေကာင္ႀကီး တစ္ေကာင္လို ပံုပန္းသ႑ာန္ရွိတဲ့ ခႏၶာကိုယ္အလ်ားလိုက္ႀကီးကို ေဒါက္တိုင္ေသးေသးေလးေတြနဲ႔ ေထာက္ထားတဲ့ ဆာေဗဒါ ဒါလီရဲ႕ ဆာရီရယ္လစ္ ဓာတ္ပံုပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို ျမင္ေယာင္မိတယ္။ အခု ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေလးဘက္ေလးတန္ အခန္းက်ဥ္းေလးကို ကမၻာလို႔ ထင္ေနတယ္။ ေလာကႀကီးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ျဖတ္သန္းခဲ့သမွ် ကၽြန္ေတာ့္ဘဝေလာက္ပဲလို႔ ထင္ေနတယ္။ သန္းေပါင္းေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္ရဲ႕ ဘဝနဲ႔ အနႏၱစၾကဝ႒ာကို ကၽြန္ေတာ္ေမ့ၿပီး ဒီငါတေကာေကာေနတဲ့ အေရးအသားကို ပံုႀကီးခ်ဲ႕ ေရးေနမိတာပဲ မဟုတ္လား။ ဒါဟာ ရယ္စရာေကာင္းတဲ့ အျဖစ္ဆိုရင္ သဘာဝတရားဆိုတာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ဟာသအေျမာက္ဆံုး ျပဇာတ္တစ္ခုပဲေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က ဒီအျဖစ္ကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္လာလို႔ ကၽြန္ေတာ့္အတၱကို ႀကီးေသာအတၱငယ္ေစ ငယ္ေသာအတၱေပ်ာက္ေစ ဒါမွမဟုတ္ တျခားေသာ အတၱေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ေရာယွက္ျပီး သီးျခားအတၱကို ေမွးမိွန္ေဖ်ာ့ေတာ့ေစဖို “ငါ့” အခန္းရဲ႕ အျပင္ဘက္ကို ထြက္ဖို႔ လုပ္လိုက္တယ္။ လွ်ပ္စစ္မီးေခ်ာင္းရဲ႕ အလင္းေရာင္နဲ႔ လင္းေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္အခန္း အတြင္းဘက္ကေနရပ္ၿပီး အခန္းတံခါးကို ဖြင့္လိုက္ေတာ့ အခန္းရဲ ့တျခားတစ္ဖက္မွာ ေအးစက္နက္ေမွာင္ေနၿပီး အေရွ႕ေနာက္လည္းမရွိ အထက္ေအာက္လည္း မရွိ အျဖဴအမည္းလည္းမရွိ အမွန္အမွားလည္းမရွိ အဓိပၸာယ္လည္း မရွိ ရွိလိုရွိရင္လည္း အဓိပၸာယ္တစ္ခုရွိလာေအာင္ ႀကိဳးစားစုဖြဲ႔ တည္ေဆာက္ေနရဆဲ အေျခအေနမွာပဲ ရွိေနတဲ့ အာကာသ တစ္ခုကို ေတြ ့လိုက္ရေတာ့တယ္။

 ေမာင္ယုပိုင္

၂၀၁၀ ဒီဇင္ဘာ