Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

 

cartoon

 

 

ဗရုတ္သုတ္ခဘြဲ႕ရ ဗေရာက္ဗရက္ၾဆာႀကီး ေမာင္ၾကပ္ခိုး ဗ်စ္ရည္ေသာက္စဥ္ကာလတြင္ ငါးပါးေမွာက္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ျဖင့္ စီရင္အပ္ေသာ ပလံုးပေထြး ဗရခ်ာ ကာလ အေျခ အေနျပ ဖတ္စာ တည့္။

 

ေရြးေကာက္ပြဲကာလ နီးကပ္လာၿပီျဖစ္သျဖင့္ ေျမာက္ျမားစြာေသာ ေႂကြးေၾကာ္သံ တို႔ကို ၾကားရေလၿပီ။

 

ဆင္းရဲသားမ်ားကို ကယ္တင္အံ့ ဟူေသာ အသံေၾကာင့္ ေမာင္ၾကပ္ခိုး အေတာ္ပင္ အားတက္မိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမာင္ၾကပ္ခိုးသည္ ဆင္းရဲသားျဖစ္ေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္အား အဘယ္ဌာနတို႔တြင္ ရယူရမည္နည္းဟု စံုစမ္းမိေသးသည္။ (ယခုတိုင္ စံုစမ္းဆဲျဖစ္သည္။ ရွာေဖြ၍ မေတြ႔ေသးပါ။ သိရွိပါက လက္ကိုင္စကားေျပာခြက္အမွတ္ ၀၉-၉၉၉၉၉၉၉၉ မွ တဆင့္ ေမာင္ၾကပ္ခိုးအား ဆက္သြယ္ အႀကံေပးႏိုင္ပါသည္။ ေနရာက်လွ်င္ ေက်းဇူးတံု႔ျပန္ပါမည္။)

 

မည္သည့္အမတ္ေလာင္းကမွ် သူေဌးႀကီးမ်ားကို ကူညီေစာင့္ေရွာက္မည္ဟု မဆို။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတန္းစား ခြဲျခားေသာ အမတ္ေလာင္း၊ အေတာ္ပင္ ဘက္လိုက္ေသာ အမတ္ေလာင္းပါတကား ဟု ေမာင္ၾကပ္ခိုး ေတြးမိသည္။ မဆီမဆိုင္ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္တတ္သူပီပီ သူေဌးႀကီးမ်ားအတြက္ပင္ ပူပန္မိေသးသည္။

 

လူမြဲေတြလည္း မေႏွးေခတ္မီ သူေဌးျဖစ္ေတာ့မည္ ဟူသည့္ နဂါးနီသီခ်င္းကို ငယ္စဥ္ကတည္းက အသည္းစြဲမိသူ ေမာင္ၾကပ္ခိုးအား ေရာ ခက္ကၿပီ ၾကပ္ခိုးရယ္ မင္းႏွယ္ကြာ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ဆိုမွ ဆိုတတ္ပေလ ဟု အခ်ိဳ႕က ျငဴစူၾကမည္။ သို႔ေသာ္ ေမာင္ၾကပ္ခိုးကား တစ္ေန႔တြင္ နဂါးနီႀကီး အိမ္တံစက္ၿမိတ္ေအာက္သို႔ မုခ်ေရာက္ရမည္သာဟု တစ္ထစ္ခ် ယံုၾကည္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ နဂါးနီႀကီးကို ေစာင့္ေမွ်ာ္၍ ေနေလေတာ့၏။

 

တိုင္းျပည္အတြက္ သတင္းေရးသူ၊ တိုင္းျပည္အတြက္ သီခ်င္းဆုိသူ၊ တိုင္းျပည္အတြက္ ဘေလာ့ေရးသူ၊ တိုင္းျပည္အတြက္ ေဘာလံုးကန္သူ၊ တိုင္းျပည္အတြက္ ဆိုက္ကားနင္းသူ၊ တိုင္းျပည္အတြက္ ထင္းေခြသူ၊ တိုင္းျပည္အတြက္ မုန္႔ဟင္းခါးေရာင္းသူ၊ တိုင္းျပည္အတြက္ ဘီယာေရာင္းသူ စေသာ တိုင္းျပည္အတြက္ အလုပ္လုပ္သူမ်ားကို ျမင္ေသာ္ လြန္စြာ အားတက္မိသည္။ ငါတို႔ တိုင္းျပည္ႀကီးသည္ မၾကာမီကာလ၌ ဘိုးဘိုးေအာင္နဲ႕ ရွင္အဇၨေဂါဏတို႔ မတဲ့ ကိန္းဆိုက္ၿပီး မုခ် ႀကီးပြားေတာ့မည္ ဟုလည္း အထင္ေရာက္မိသည္။

 

ထိုမွ်သာမကေသး ထိုတိုင္းျပည္အား အလုပ္အေကၽြးျပဳသူတို႔၏ မိသားစုအနာဂတ္အေရးအတြက္ ပူပန္မိေသးသည္။ အေၾကာင္းတမူကား ထိုျပည္ခ်စ္ဇာနည္တို႔သည္ တိုင္းျပည္အတြက္ ေန႔ေရာညပါ အလုပ္လုပ္ေပးေနရေသာေၾကာင့္ မိသားစုအေရးကိုေသာ္မွ ထမ္းပိုးရန္ အခ်ိန္ရွိၾကပါေသး၏ေလာ၊ မိသားစုႀကီးပြားေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ အခြင့္ရွိပါေသး၏ေလာဟု  ေတြးမိေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ ထို႔ျပင္ ငါသည္ကား တိုင္းျပည္အတြက္ မဆိုထားဘိ ငါ့အတြက္ပင္ တြက္ေခ်ကိုက္ေအာင္ မၾကံစည္တတ္သူ လူမိုက္ႀကီး ျဖစ္ေခ်တကား ဟုလည္း ၀မ္းနည္းပက္လက္ျဖစ္ကာ ယူက်ံဳးမရ ျဖစ္မိေလ၏။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ တိုင္းျပည္အား အလုပ္အေကၽြးျပဳၾကသူတို႔ လြန္စြာ မ်ားျပားသည့္ အမိျမန္မာျပည္ႀကီးသည္ တိုးတက္ႀကီးပြားမည့္ ေအာင္အတိတ္ ေအာင္နိမိတ္တို႔ကို ေဆာင္ေနခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ကာလ အေတာ္ပင္ ကာလၾကာေညာင္းခဲ့ေသာ ဟူ၏။

 

တိုင္းေရးျပည္ရြာ အေၾကာင္းကို သိလိုသျဖင့္ ပိုက္ဆံအကုန္ခံ၍ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္ ၀ယ္ဖတ္ေသာ္ ဤသို႔ ေတြ႕ရ၏။

 

ျမန္မာျပည္သူျပည္သားတို႔၏ ရင္တြင္း၌ ႏိုင္ငံေရးအသိအျမင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးႏိုးၾကားမႈမ်ား တဖန္ ျပန္လည္ေပၚေပါက္လာေခ်ၿပီတကားဟု အခ်ိဳ႕ေသာ ႏိုင္ငံေရးသုခမိန္မ်ားက ဆိုၾကကုန္၏။ သက္ေတာ္ရွည္ စာနယ္ဇင္းဘိုးေအႀကီးတို႔ကလည္း ေထာက္ခံ၏။ ပညာရွင္မ်ားကလည္း သေဘာတူ၏။ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အေရးသည္ သင့္အေရးပင္ ျဖစ္၏။ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ မူလအခြင့္အေရးျဖစ္သည့္ မဲေပးျခင္းကို လက္မလြတ္ၾကႏွင့္၊ သင္ႀကိဳက္ရာကို ရဲရဲႀကီး ေရြးခ်ယ္ကာ မဲေပးၾကေလာ့ ဟု တိုက္တြန္းၾကသည္။ မဲမထည့္၀င္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ တာ၀န္၀တၱရားတို႔ကို ေသြဖီရန္ အားထုတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ ဟုလည္း ဆိုၾကျပန္သည္။ ထိုသူတို႔က ထိုသို႔ဆုိေသာ္ ေမာင္ၾကပ္ခိုးသည္ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ တာ၀န္၀တၱရားတို႔ႏွင့္ အညီ မည္ကဲ့သို႔ေသာ အက်င့္သီလ၊ ညဏ္ပညာျဖင့္ ျပည့္စံုသသူကို ေပးရအံ့နည္း။ မည္သူ႔ကို ေပးရအံ့နည္း တည္းဟူေသာ ေမးလိုစိတ္ကို အုပ္ထားရန္ အားထုတ္ရ၏။

 

ျမန္မာ့အေရး ကမၻာ့အေတြး အျမင္ကို သိလို၍ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္ခံၿပီး အင္တာနက္ဆိုင္၀င္ကာ ပင့္ကူသိုက္၊ ေဗာေလာတို႔ကို ရႈစားေသာ္ ဤသို႔ျမင္ရ၏။ (Website ကို ပင့္ကူသိုက္ဟု ျမန္မာမႈျပဳ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ Blog ကို ေဗာေလာ ဟု အသံဖလွယ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း သံုးႏႈံးထားပါသည္။)

 

အခ်ိဳ႔ျမန္မာ့အေရးကၽြမ္းက်င္သူတို႔မူကား မဲမေပးၾကလင့္ ဟု တခဲနက္ ဆိုၾကျပန္သည္။ မဲထည့့္ျခင္းသည္ တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးကို သစၥာေဖာက္ျခင္း မည္ပါေပ၏တကား ဟုလည္း မိန္႔ၾကားၾကေလ၏။ ထိုသူတို႔က ထိုသို႔ဆိုေသာ္ ေမာင္ၾကပ္ခိုးသည္ ဤသို႔ ဆို၀ံ့သသူ အသင္တို႔သည္ အဘယ္မည္ေသာအရပ္တို႔၌ ေနထိုင္သသူျဖစ္သနည္း ဟု ေမးလိုစိတ္ကို အရွိန္ အုပ္ထားရန္ အားထုတ္ရျပန္ေလ၏။

 

ေမာင္ၾကပ္ခိုးကား သာမေညာင္ည ျပည္သူျပည္သားတစ္ဦးသာလွ်င္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ယင္းသုခမိန္တို႔၏ စကားတို႔ကို အျပန္အလွန္ သံုးသပ္ၿပီးေနာက္တြင္ ေခါင္းကုတ္၍သာ ေနရေတာ့သည္။ စင္စစ္ ေမာင္ၾကပ္ခိုးသည္ တိုင္းျပည္ကို သစၥာေဖာက္၀ံ့သူလည္း မဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္အား ေစာ္ကားရန္ မဆိုထားဘိ မ်က္ေစာင္းျဖင့္ပင္ ထိုး၀ံ့သူ မဟုတ္ေခ်။ ယင္း မဲေပးေလာ့ႏွင့္ မဲမေပးၾကကုန္လင့္တည္းဟူေသာ အဆိုႏွစ္ရပ္သည္ ေမာင္ၾကပ္ခိုး၏ ဟဒယႏွလံုးအိမ္တြင္းသို႔ အဖန္ဖန္ အျပန္အလွန္ ၀င္ေရာက္ႏွိပ္နယ္ၿပီးလွ်င္ ျပင္းစြာ ႏိွပ္စက္၏။ ထိုေတြေ၀ျခင္း ေမာဟမီးေၾကာင့္ ေမာင္ၾကပ္ခိုး၏ အတၱေဘာႀကီးသည္ ေနထိၾကာကဲ့သို႔ ညိႈးႏြမ္းေလေတာ့သတည္း။

 

ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ေမာင္ၾကပ္ခိုးသည္ စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ ညေနခင္း ေလညင္းခံရန္ အလို႔ငွာ ကန္ေတာ္ႀကီးေစာင္းသို႔ ခ်ဥ္းခဲ့ေလ၏။

 

တိုက္တာအိုးအိမ္မ်ားျဖင့္ ျပည့္က်ပ္ေနသည့္ မဟာဒဂံုၿမိဳ႕ေတာ္ ကန္ေတာ္ႀကီး မဂၤလာဥယ်ာဥ္ေတာ္ အတြင္း၌ ပိန္းပိတ္ညိဳ႔မႈိင္းေနသည့္ ေစးပ်စ္ျခံဳႏြယ္တို႔ကို ေတြ႔ျမင္ရျခင္းေၾကာင့္ ေမာင္ၾကပ္ခိုး၏ စိတ္သည္ လန္းဆန္းသြားေလ၏။ ဇာတိေျမ ေတာအရပ္သို႔ ျပန္ေရာက္သြားသလိုလို ဘာလိုလိုပင္ ျဖစ္ရ၏။

 

ေၾသာ္ .. ဥယ်ာဥ္မွဴးတို႔၏ ေက်းဇူးႀကီးမားေပစြ တကား။

 

ကန္ေတာ္ႀကီးေရျပင္ကား ေရညွိေရေမွာ္မ်ားျဖင့္ အေတာ္ပင္ သာယာတင့္ထူးေပ၏။ အထူုးထူးေသာ ေရညိွေရေမွာ္ ဒိုက္သရိုက္တို႔ ႀကီးပြားရာ အရပ္ပင္တည္း။ စိမ္းပုပ္ပုပ္အဆင္းျဖင့္ အသေရတင့္ေနၾကေသာ ေရညွိေရေမွာ္တို႔ ကန္ေတာ္ႀကီး ေရျပင္ကို မင္းမူေနသည္ကို ညေနေစာင္း ေနေရာင္ေအာက္တြင္ ေတြ႕ရသည္မွာ က်က္သေရ မဂၤလာ အျဖာျဖာႏွင့္ ျပည့္စံုလွပါေပ၏။ တခ်ိန္တြင္ ကမၻာ့ေရညိွေရေမွာ္ ဒိုက္သရိုက္ ရုကၡဥယ်ာဥ္ႀကီး ျဖစ္လာဖြယ္ရာ ရွိသည္။ အီတာလ်ံျပည္၊ အေမရိကံျပည္၊ ဂ်ာပန္ျပည္၊ ဘိလပ္ အစရွိေသာ ေလာကဓာတ္ပညာထြန္းကားသည့္ တိုင္းျပည္တို႔မွ ပညာရွင္တို႔ပင္ ထိုကမၻာ့ေရညိွေရေမွာ္ ဒိုက္သရိုက္ ရုကၡဥယ်ာဥ္ႀကီးသို႔ လာေရာက္ ေလ့လာရမည္မွာ မခၽြတ္ဧကံတည္း။

 

သာယာတင့္ထူးသည့္ ေရကန္၏ ေအးျမမႈေၾကာင့္ ေမာင္ၾကပ္ခိုးသည္ အေတာ္ပင္ စိတ္ၾကည္ႏူးမိသည္။ ဤေရးဟန္ကား ပုဂံေခတ္လက္ရာတည္း။ ဤေရးဟန္ကား ပုဂံေခတ္ေရးဟန္မဟုတ္ ဇလံုေခတ္ လက္ရာသာတည္းဟူ၍ ျမန္မာစာပညာရိွတို႔ မၾကာခဏ ျငင္းခုံၾကသည့္ ျမကန္သာ ေတာင္က်ေခ်ာင္းေတး အစခ်ီ ေရွးေဟာင္းကဗ်ာကို ဘံံု၀တႎသာ နႏၵာေပေလာ တူစြ ဟုတၱာ ဟူသည့္ အခ်ပိုဒ္တိုင္ေအာင္ ရြတ္ဆိုမိေသးသည္။

 

ကန္ပတ္လမ္းတေလွ်ာက္ ဆက္ေလွ်ာက္မိေသာ္ လြတ္လပ္ေရးအရသာကို ခံစားေနေသာ စံုတြဲတို႔ကို ဒြိယံ ဒြိယံ ျမင္ရ၏။ အေတာ္ပင္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာေကာင္းေသာ ျမင္ကြင္း ျဖစ္ေခ်၏။ အခ်ိဳ႕ေသာ မ်က္မွန္အနက္ တပ္ဆင္ထားသည့္ ေရွးရိုးစြဲ၀ါဒီတို႔က ဤသုိ႔ ျပဳမူေနထိုင္ျခင္းသည္ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မေလ်ာ္ညီ ၊ ေရွးအစဥ္အလာႏွင့္လည္း ကြဲလြဲေပစြတကား ဟု ဆိုၾကေပလိမ့္မည္။ ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ ထိုခ်စ္တင္းေႏွာသူတို႔ ပသို႔ ေနရအံ့နည္း ဟု ျပန္လွန္ေမးဖြယ္ရာရွိ၏။ ေျပာင္းလဲလာသည့္ ေခတ္ေရစီးကို လက္မခံလိုလွ်င္ အဘယ္ကို လက္ခံရအံ့နည္း။ လူဦးေရ သိပ္သည္းမ်ားျပားလာသည့္ ေနရာေဒသတို႔တြင္ ေရခပ္ဆင္းခ်ိန္တြင္ ခ်ိန္းေတြ႕ရန္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဟင္းရြက္ခူးရင္း ထင္းေခြရင္း ခ်ိန္းဆိုရန္ေသာ္လည္းေကာင္း ထိုသို႔ေသာ အေၾကာင္းခ်င္းရာတို႔မွာ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ၿပီ။ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၀င္တို႔၏ အယူအတိုင္း ေတြးၾကည့္လွ်င္ ထိုခ်စ္သူေမာင္ႏွံတို႔သည္ အာဒမ္ႏွင့္ ဧ၀တို႔ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္အတြင္း၌ ေပ်ာ္ျမဴးၾကသည့္ထံုးကို ႏွလံုးမူ၍ ျပဳမူေနထိုင္ၾကျခင္းသာျဖစ္သည္ဟု ေရွးရိုး၀ါဒီတို႔အား ေခ်ပေလွ်ာက္လဲရေသာ္ သင့္ျမတ္မည္ျဖစ္၏။

 

အခ်ိဳ႔ေသာ လိပ္ျပာကေလးမ်ား ကန္ေတာ္ႀကီးဥယ်ာဥ္အတြင္း ျမဴးထူးေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကသည္ကိုလည္း ႏွစ္လိုဖြယ္ရာေတြ႔ရေသး၏။ ထိုလိပ္ျပာကေလးမ်ားကို ေရွးရိုး၀ါဒီတို႔ျမင္ေသာ္ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မေလ်ာ္ညီသင့္ အ၀တ္အစားတို႔ကို ၀တ္ဆင္ၾကသည္ဟု ကဲ့ရဲ႕မည္ကို အကၽြႏ္ုပ္ ေတြးမိသည္။ စင္စစ္မူကား ထိုေခတ္ကာလ သားသမီး လုလင္ပ်ိဳ၊ လံုမေလးတို႔ ၀တ္စားဆင္ယင္ၾကသည္ကုိ အျပစ္ဖြဲ႕ရန္ မသင့္ေခ်။ ၾကာခ်ည္၊ စူရတီ တို႔ ေခတ္ေကာင္းခဲ့ဖူးသည္ကိုလည္း ဆင္ျခင္ရာ၏။ အကၤ်ီပါးသူငယ္မတို႔အား ေ၀ဖန္သမႈျပဳကာ ခ်ိတ္ျဖင့္ လိုက္လံထိုးခ်ိတ္ၿပီး ပညာေပးခဲ့ဖူးေသာ ရဟန္းပ်ိဳမ်ားပင္ ရွိခဲ့ဖူးေသးသည္ မဟုတ္ေလာ။ ထိုေခတ္ေဟာင္းကို ေမာင္ၾကပ္ခိုး မဆိုထားဘိ ဘိုးဘိုးေရွးရိုး၊ ဘဘေရွးရိုး၊ ဦးဦးေရွးရိုးတို႔ပင္ မမီလိုက္ေတာ့ေခ်။ ေရွးေခတ္ယဥ္ေက်းမႈ၊ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈတို႔သည္သာ ေကာင္းသည္ဟု ဆိုေခ်ေသာ္ ပ်ဴေခတ္သည္ အေတာ္ပင္ ေနခ်င္စရာေကာင္းေသာ ေခတ္ကာလျဖစ္ခ်ိမ့္မည္။ အေၾကာင္းမူကား ေမာင္ၾကပ္ခိုးသည္ ပ်ဴေခတ္မိန္းမပ်ိဳတို႔၏ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈဓေလ့ျဖစ္ေသာ ရင္လႊမ္းပုတီးသြယ္ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္း အေၾကာင္းကို အရိပ္အႁမြက္ ေလ့လာဖူးေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။

 

အိမ္သာနက္ (Internet ကို အိမ္သာနက္ဟု အသံဖလွယ္၍ ျမန္မာမႈျပဳထားပါသည္။) ေပၚစကာလတြင္ ေရွးရိုး၀ါဒီတို႔သည္ အိမ္သာနက္ေၾကာင့္ ကမၻာႀကီး ပ်က္ရေတာ့မည္ဟု ေျပာခဲ့ဖူးသည္။ ထိုသူတို႔ ခႏၶာပ်က္စီးၿပီးေသာ္လည္း ကမၻာႀကီးကား မပ်က္စီးေသး။ အိမ္သာနက္ေၾကာင့္ ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ရသည္မွာ မွန္၏။ သို႔ေသာ္လည္း ေကာင္းက်ိဳးႏွင့္ ဆိုးျပစ္ကို ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ လူသားတို႔အား အိမ္သာနက္ ေက်းဇူးျပဳခဲ့သည္က ပို၍ မ်ားသည္ကုိ ျငင္းရန္ အေၾကာင္း ရွိခ်ိမ့္မည္ မဟုတ္။

 

ေခတ္တိုင္း စနစ္တိုင္းတြင္ အျပစ္ဆိုစရာမ်ား ရွိေနၾကသည္ကို အထူး ဇာခ်ဲ႕ရန္မလို၊ အျပစ္ မဆိုသာ။ (စကားခ်ပ္။ အျပစ္မဆို အပ်ိဳမစစ္ဟု ေရႊညဏ္ေတာ္စူးေရာက္ၿပီး စကားလိမ္ျပဳကာ အနက္ မယူၾကကုန္လင့္။ အတိမ္သာ ယူၾကပါကုန္။) အျပစ္ကိုခ်ည္း ႏွိပ္နယ္ကာ ကဲ့ရဲ႕ေျပာဆိုရန္လည္း မသင့့္ျမတ္ေခ်။ ေခတ္ေရစီးကို တားဆီးရန္မွာ မျဖစ္ႏိုင္ေခ်။ ေရစီးတေလ်ာက္ လိုရာခရီးေရာက္ေအာင္ ေလွ်ာက္လွမ္းစီးေမ်ာရင္း ဆင္းရဲဒုကၡ သုခခ်မ္းသာ အေရာေရာ အေထြးေထြးရွိေသာ လက္ရွိဘ၀ကို ရင္ဆိုင္ရန္သာ အေရးႀကီး၏။ ထို႔ထက္ သံသရာ ၀ဲၾသဃတေလ်ာက္ ဤသို႔ႏွင္ႏွင္ ဆံုရၾကံဳရသည္ကိုလည္း ဆင္ျခင္ရာ၏။

 

သံသရာတြင္ က်င္လည္ေမ်ာၾကစဥ္ အခိုက္အတန္႔အတြင္း၌ ေရွး၀ါဒီႀကီးတို႔က ကာလသား ကာလသမီးတို႔အား ယင္းတို႔ ၾကံဳဆံုရင္းႏွီးခဲ့ရသည့္ ဘ၀အေတြ႕အၾကံဳတို႔ကို ဆႏၵစြဲ ကင္းရွင္းစြာျဖင့္ ေမတၱာေရွ႔ထားၿပီး ခ်ိဳၿမိန္သာယာစြာ ဆံုးမလွ်င္ လူငယ္တို႔သည္ ႏွစ္လိုစြာ နာခံၾကမည္သာ ျဖစ္၏။ ေမာင္ၾကပ္ခိုး လူငယ္မ်ားဘက္မွ ေရွ႕ေနလိုက္ျခင္း မဟုတ္ပါ။

 

ထိုသုိ႔ ထင္ရာျမင္ရာ ေတြးေတာရင္းႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေၾကးရုပ္အနီးသို႔ ေရာက္ခဲ့ေလ၏။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က ေမာင္ၾကပ္ခိုးအား လက္လွမ္းျပလိုက္သလို ျမင္လိုက္ရ၏။ အလို အညွိတက္ေနသည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေၾကးရုပ္ အသက္၀င္လာၿပီး ေမာင္ၾကပ္ခိုးအား လက္လွမ္းျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေလေရာ့သလား။ ေမာင္ၾကပ္ခိုး၏ ဗရမ္းဗတာအေတြးတို႔ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေၾကးရုပ္ သိျမင္ၿပီး ဆံုးမလမ္းညႊန္စကား ႁမြက္ၾကားရန္ နိမိတ္ျပျခင္းပင္ေလာ။

 

ထို႔သို႔ မဟုတ္ပါ။ လံုမငယ္တစ္ဦးက ဦးၾကပ္ခိုးအား ညာလက္ကိုဆန္႔တန္းၿပီး လက္လွမ္းျပလိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

 

အစ္ကိုႀကီးဟု အေခၚခံလိုက္ရျခင္းေၾကာင့္ ေမာင္ၾကပ္ခိုး အေတာ္ပင္ ႏွစ္ေထာင္းအားရ ျဖစ္မိသည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း အေတာ္ပင္ ႏုပ်ိဳသြားသည္ဟု အထင္ေရာက္မိသည္။ သို႔ေသာ္ နားသယ္စမွ ဆံစတို႔ ျဖဴေလ်ာ္စျပဳၿပီကို သတိရမိေသာ္ ေမာင္ၾကပ္ခိုး၏ ပီတိသည္ ပီတိမုန္႔ၾကြပ္ေလာက္မွ်ပင္ ၾကာၾကာ အထားမခံေတာ့ေခ်။ ထို႔ေနာက္ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ အၾကင္လံုမသည္ ငါ့အား လက္ျပ ႏႈတ္ဆက္ရသနည္းဟု ေစာေၾကာမိ၏။ ဆင္ျခင္ေသာ္လည္း အေၾကာင္း တစ္စက္မွ် မထင္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ဟဲ့ ငါ့တူမႀကီး ဘာကိစၥ ရွိလို႔တုန္း ကြဲ႕ ဟု စူးစမ္းရ၏။

 

ထိုသို႔ ေမာင္ၾကပ္ခိုးဆိုေသာ္ ထိုလံုမပ်ိဳက ဟင္း ဟင္း ဦးကလည္း ဟု ညွင္းညွင္းသာသာ ရယ္ေလ၏။ တဒဂၤအတြင္းမွာပင္ ေမာင္ၾကပ္ခိုးသည္ အစ္ကိုႀကီးအျဖစ္မွ ဦးအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲသြားရရွာေလသတည္း။ ထိုသူငယ္မကေလး၏ ရယ္သံလြင္လြင္သည္ ဆည္းလည္းခတ္သံႏွင့္ တူ၏။ ေတာင္က်စမ္းေရ စီးဆင္းသံႏွင့္လည္း တူ၏။ ေညာင္ဗုေဒၶရြက္အိုတို႔ကို ေလျပင္း တိုးခတ္သံႏွင့္လည္း တူ၏။ အေတာ္ ထူးေသာ ရယ္သံ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ အၾကင္သူငယ္မ၏ ရယ္သံသည္ ေမာင္ၾကပ္ခိုးကို ေခ်ာက္ခ်ားလိုက္ေလသတည္း။

 

ေမာင္ၾကပ္ခိုး မေခပါ။ အရိပ္ျပလွ်င္ အေကာင္ျမင္ပါသည္။ စပ္စုလိုေသာစိတ္ေၾကာင့္ ဘယ္လိုမ်ိဳးျဖစ္ရတာလဲ ငါ့တူမႀကီးရဲ႕ ဟု ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ဆိုလွ်င္ ထိုသူငယ္မကေလးကလည္း ေမာင္ၾကပ္ခိုး ဘာကို ဆိုလိုသည္ကို အတပ္သိပါသည္။ အဆင္မွ မေျပတာကို ဟုသာ တံု႔ျပန္၏။ ထိုသူငယ္မကေလး၏ စကားသံသည္ မႈိင္းညိဳ႕အံု႔ဆိုင္းေနေလ၏။ မိုးတြင္းကာလ တိမ္မည္းညိဳ႔တို႔ အံု႔ဆိုင္းေနေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္တန္ရာ၏။

 

အေၾကာင္းကိုသိလတ္ၿပီးေသာ္ အို ေဂါ့ဒအရွင္ ဟု မေယာင္စဖူး ေယာင္ယမ္းမိ၏။ သို႔ေသာ္ ေလာကနီတိကုိ ေလ့လာဖူးသူ ဗရမ္းဗတာၾဆာႀကီးပီပီ အို မိုးနတ္သား ကုန္းၾကည္းအရပ္တို႔၌ ရြာေလကုန္၊ ပင္လယ္သည္ကား ေရျဖင့္ ျပည့္၏ ဟု ကေယာင္ေခ်ာက္ခ်ား ဆိုမိသည္။ အၾကင္ သေဘာတို႔သည္ ေလာကတြင္ မရွိကုန္ ဟူသည့္ အဆံုးသတ္ နီတိစကားကိုလည္း ဆင္ျခင္မိသည္။ သို႔ပါေသာ္လည္း အထူးထူးေသာ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ အမ်ိဳးသမီးေစာင့္ေရွာက္ေရး အသင္းအပင္းမ်ား၊ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးရရွိေရး ေဆာင္ရြက္သူ ဂ်န္ဒါကိုကိုႀကီး ဂ်န္ဒါမမႀကီးတို႔ (ဂ်မဒါကိုကိုႀကီးႏွင့္ မမွားေစလို) ေျခခ်င္းလိမ္ေနသည့္ ေနရာမ်ိဳး၌ပင္လွ်င္ ကမၻာႀကီးကို ပုခက္လႊဲခြင့္မရေသာ လံုမတို႔ မည္မွ် ရွိအံ့နည္းဟု ေတြးမိသည္။

 

ကဗ်ာဆရာမိုးဃ္ေဇာ္၏ မိုးတိတ္ေတးကဗ်ာမွ ……

 

ကမၻာႀကီးဟာ

 

အနိဌာ႐ုံခ်ည္းပဲ မဟုတ္ဘူး

 

လတ္ဆတ္တဲ့ သစ္သီး၀လံေတြနဲ႕

 

ေပ်ာ္စရာသီခ်င္းေတြလည္း ရွိတယ္ကြယ္

 

အဲဒီအခါက်

 

မင္းဟာ သားေကာင္းမိခင္လည္း ျဖစ္ခြင့္ရွိ

 

အိပ္မက္ကုိ ပုခက္လႊဲရင္း

 

ေလာကကုိ ႏုိ႕ခ်ဳိတုိက္ေကၽြးခြင့္လည္းရွိ

 

အစစ္အမွန္ သာယာေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ခြင့္လည္းရွိ

 

အခြင့္အေရးမွန္သမွ် အကုန္ရွိေပရဲ႕။

 

ဟူေသာ ကဗ်ာစာသားအခ်ိဳ႕ကိုလည္း ေရရြတ္မိျပန္သည္။

 

ထို႔ေနာက္ ေမာင္ၾကပ္ခိုးသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေၾကးရုပ္အား ေယာင္ရမ္းၿပီး ေမာ့ၾကည့္မိသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ျပံဳးမေယာင္ႏႈတ္ခမ္းသည္ မဲ့၍လာသည္ဟု ေမာင္ၾကပ္ခိုး ထင္သည္။ ေမာင္ၾကပ္ခိုးႏွင့္ သူငယ္မကေလးတို႔ အင္တာဗ်ဴးလုပ္သံကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကားၿပီး ေၾကးရုပ္တု ႏွလံုးသားပင္လွ်င္ ကြဲအက္သြားဟန္ တူသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ စိတ္မခ်မ္းမေျမ႔ ျဖစ္ရသည္ကို ေမာင္ၾကပ္ခိုး မျမင္လိုပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေၾကးရုပ္အနီးမွ ၀ရုန္းသုန္းကားထၿပီးလွ်င္ အိမ္သို႔ သုတ္ေျခတင္ရေလသတည္း။

 

ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ႏႈတ္ခမ္း မမဲ့ေစ ခလို။ သူငယ္မကေလး၏ လက္အစံုတို႔ ကမၻာႀကီးအား ပုခက္လႊဲခြင့္လည္း ရပါေစေသာ၀္။

 

ေမာင္ၾကပ္ခိုး