Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

human with monkeys head

တိရစာၦန္မ်ားတြင္သာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေသာ အသိဥာဏ္ သည့္ထက္ ျမင့္ျမင့္ရွိမည္ဆိုလွ်င္ လူကို ရယ္စရာေကာင္းေသာ ပံုပန္းသြင္ျပင္ရွိသည့္ သတၱ၀ါတစ္ဦးအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပမည္။ တျခားအပိုင္းေတြကို ထားပါဦး၊ ဦးေခါင္းထိပ္မွာ ေပါက္ေနေသာ ဆံပင္ေမြးမ်ားကို ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိး ထားရွိၾကသည္။ အေရာင္ဆိုးၾကသည္။ လူေတြအျမင္မွာ လွေနသည္ဆိုလွ်င္ လိုရာေရာက္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါၿပီ။ လွျခင္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတ္မွတ္တတ္သလို သတ္မွတ္ထားသည္ပဲ။


 

 

ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အလႊမ္းမိုးအလႈပ္ရွားႏိုင္ဆံုး လူေတြက ေရြးခ်ယ္သည့္ အေသြးအဆင္မ်ားအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေသြးအဆင္ေတြ ျဖစ္လာသည္။ ထိုအဆင္အေသြးမ်ားကို လက္မခံေတာ့သည့္ အခ်ိန္ကစၿပီး (တစ္နည္းေျပာရလွ်င္) ေခတ္ႀကီးကို ေက်ာခိုင္းလိုက္သည့္ အခ်ိန္ကစၿပီး လူေဟာင္းစာရင္းထဲ ၀င္သြားသည္။ ျပတိုက္ထဲမွရုပ္ထု ၿမိဳ႕ထဲ လမ္းထြက္ေလွ်ာက္သလို ျဖစ္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ျပတိုက္ထဲမွ ရုပ္ထုတစ္ခုမဟုတ္ဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ထင္ျမင္မိေသာ္လည္း သိပ္ၿပီးအလိုက္သင့္မျဖစ္သည့္ သတၱ၀ါတစ္ေကာင္ ျဖစ္သည္။

 

ဆံပင္ညႇပ္ဆိုင္ေတြဘက္ကို သိပ္မေရာက္ျဖစ္ျခင္း၊ အ၀တ္အထည္ဆိုင္မ်ား၊ ေခတ္ေပၚ အသံုးအေဆာင္ဆိုင္မ်ားဘက္ သိပ္မေရာက္တတ္ ေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းမွ ဆံပင္မ်ားသည္ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္စရာ အေျခအေနမ်ဳိး ေရာက္လာသည့္အခါမွသာ ဆံပင္ညွပ္ဆိုင္ဆီ ဦးလွည့္ျဖစ္သည္။ ၿပီးေတာ့ ဆံုလည္ ကုလားထိုင္ေပၚမွာ တက္ထိုင္ၿပီး ဆံသဆရာ ညွပ္ေပးလိုက္သည္ကို မည္သည့္ပံုစံပဲျဖစ္ေစ ခံယူသည္။ ၿပီး ျပန္လာသည္။ သည္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းေပၚမွ ဆံပင္ပံုစံကို ကၽြန္ေတာ္ ေရြးခ်ယ္ျဖစ္ေလ့မရွိ။ ဆံပင္ညွပ္ဆရာက ေရြးခ်ယ္သည္။ ဆံသဆရာႏွင့္ သိပ္မရင္းႏွီးသျဖင့္လည္း သူက ကၽြန္ေတာ့္ကိုတစ္ခါသြားတိုင္း ပံုတစ္မ်ဳိးညွပ္ေပးေနသည္။


အဆင္ေျပသည့္အခါရွိသလို အဆင္မေျပခ်င္ သည့္အခါလည္းရွိသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ခါမွာေတာ့ သူက စိတ္ရွည္စြာျဖင့္ ခင္ဗ်ားေခါင္းပံုစံက ဆံပင္ခပ္တိုတိုကို ျပားေနေအာင္မၿဖီးဘဲ အလိုက္သင့္ထားလိုက္တာမ်ဳိးနဲ႔လိုက္တယ္ဟု လမ္းညႊန္လိုက္သည္။ ထိုအတိုင္းျဖစ္ေအာင္ညွပ္ေပးလိုက္ေတာ့ အဆင္ေျပသားပဲဟု ကၽြန္ေတာ္စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္မိသည္။

 

ေနာက္တစ္ခါ ထိုဆိုင္ကို သြားျပန္ေတာ့ ၿပီးခဲ့သည့္တစ္ေခါက္က ညွပ္ေပးလိုက္သည့္ ဆံသဆရာမရွိ။ သည္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဆံပင္ကို မည္သို႔မည္ပံုညွပ္ေပးပါဟု ထိုတစ္ေယာက္အား ေျပာေသာ္လည္း အင္းအင္းဟုေျပာၿပီး သူစိတ္ထဲမွာ ရွိေနသလို ညွပ္ေပးလိုက္ျပန္သည္။ ဆံပင္ညွပ္ၿပီးခါ မွ ျပန္ျပင္ခိုင္းလို႔ ရမည္မဟုတ္သျဖင့္ ေနာက္တစ္ေခါက္မွ ျပင္ႏိုင္ေပေတာ့မည္။ သို႔ေသာ္ ယခုဆံပင္အေနအထားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္လက္ခံရပါေတာ့မည္။ အသင့္အတင့္ စိတ္မထားတတ္လွ်င္လည္း ေခါင္းတံုးသာ တံုးရေပေတာ့မည္။



သို႔ေသာ္ ဆံပင္ညွပ္ဆိုင္က ျပန္လာသည့္အခါ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထဲ တစ္ခုခု ခိုးလိုးခုလုျဖစ္လာခဲ့သည္။ ဘာပါလိမ့္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေတြးေနမိသည္။ ေနာက္မွ ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိသည္။ ဆံပင္ညွပ္သည့္အခါတိုင္း ေခါင္းညွပ္ဖို႔ပါ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးဖို႔လိုေနသည္။ ျမန္မာစကားအသံုးမွာေတာ့ဆံပင္ညွပ္သည္ဟုအသံုးနည္းသည္။ ဆံသဆိုင္မ်ားရွိေသာလမ္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔အရပ္တြင္ ေခါင္းညွပ္တန္းဟုသာေခၚၾကသည္။ တကယ္က ေခါင္းကိုညွပ္ရျခင္းမဟုတ္။ ထို႔အတူ ေသနတ္ပစ္သည္၊ ထမင္းခ်က္သည္ဟူေသာ စကားမ်ားတြင္လည္း ေသနတ္ကို ပစ္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ က်ည္ဆန္ကို ပစ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ထမင္းကိုမခ်က္ဘဲ ဆန္ကိုခ်က္ျခင္း သာျဖစ္သည္။ တည္ရာ၊ မွီရာ အရပ္ကို အစားထိုးသံုးေသာ ျမန္မာစကား၏ သေဘာတစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။

 

ကၽြန္ေတာ္က ဆံပင္ကိုညွပ္ဖို႔သာ စဥ္းစားေနသည္။ ၿပီးေတာ့လည္း ဆံသဆရာ၏လက္သို႔ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းကို ပံုအပ္လိုက္သည္။ အမွန္က ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းတြင္ ရွိေနမည့္ဆံပင္အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိေနသည္။ ေခါင္းေပၚက ညွပ္ထုတ္ဖယ္ရွားလိုက္မည့္ ဆံပင္မ်ားအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ တာ၀န္မရွိေသာ္လည္း ေခါင္းေပၚမွာ က်န္ေနမည့္ ဆံပင္ပံုစံအတြက္ ဆံသဆရာတြင္သာမက ကၽြန္ေတာ့္တြင္ပါ တာ၀န္ရွိသည္မဟုတ္လား။ ကၽြန္ေတာ္ေသခ်ာ ေျပာျပေတာင္းဆိုႏိုင္သည္မဟုတ္လား။

 

သို႔ေသာ္ကၽြန္ေတာ္က ကိုယ္လိုလားေတာင့္တေသာ ပံုစံကို အေလးအနက္ထားၿပီး ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ေသာေၾကာင့္၊ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ျပတ္ျပတ္သားသား မရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ကၽြန္ေတာ္က ျပတ္္ျပတ္သားသား ေျပာႏိုင္ခဲ့လွ်င္ေတာင္ ဆံသဆရာက ပံုေဖာ္ေပးတတ္သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႕ လိုသည္။ အကယ္၍ ဆံသဆရာက ကၽြန္ေတာ္ႏွစ္သက္သည့္ပံုစံကို လုပ္ေပးႏိုင္မွာ မေသခ်ာလွ်င္ ေနာက္ထပ္ ဆံသဆရာ တစ္ေယာက္ဆီသြားဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ေသးသည္ မဟုတ္လား။

 

အမွန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္၌မွာပင္ ေရြးခ်ယ္ဖို႔ရန္ အခြင့္အလမ္းေပါင္းမ်ားစြာ ရွိပါလွ်က္ႏွင့္ ဟုတ္တိပတ္တိ မေရြးခ်ယ္ခဲ့ဘဲ ဆံသဆရာကို အျပစ္ဖို႔ေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဦးေခါင္းေပၚက ဆံပင္အတြက္ ဆံသဆရာကိုလည္း ေသခ်ာမေရြးခ်ယ္ခဲ့၊ ဆံပင္ပုံစံကိုလည္း ေသခ်ာမေရြးခ်ယ္ခဲ့။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆံပင္ညွပ္ျခင္းအမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဆံသဆရာ၏ အျပဌာန္းခံ ျခင္းကိုသာ ေရြးခ်ယ္ခဲ့မိသည္။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဆံပင္ကို ကၽြန္္ေတာ္ ျပဌာန္းဖို႔ရာ အခြင့္အေရးေတြမ်ားစြာကို တန္ဖိုးမထားခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။



ေနာက္တစ္ခါဆံပင္သြားညွပ္လွ်င္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္၏ေခါင္းကို အသံုးျပဳရမည္။ ေခါင္းသည္ စဥ္းစားဖို႔မဟုတ္လား၊ ဆံပင္ေတြက မေတြးတတ္ ေသာ္လည္း ေခါင္းက၊ ဦးေႏွာက္က ေတြးတတ္သည္။ ဆံပင္ညွပ္သည့္ေနရာတြင္ ေခါင္းကိုပါ ညွပ္ၿပီးသံုးတတ္ဖို႔လိုသည္ မဟုတ္လား။ ကၽြန္ေတာ့္ဆံပင္ ေတြႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အျပဌာန္းခံလုပ္မလား၊ ကိုယ္တိုင္ ျပဌာန္းမလား။

 

ေနာက္တစ္ခါ ကၽြန္ေတာ္ဆံပင္ညွပ္သည့္အခါ ေခါင္းကိုညွပ္မသံုးခဲ့လွ်င္ျဖင့္ တိရစာၦန္ေတြက မရယ္လွ်င္ေတာင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကေတာ့ တိတ္တိတ္က်ိတ္ရယ္ေနလိမ့္မည္။

 

ေရ၀တီ