ဝတၳဳတို

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

ကာတြန္း

 

ဟိုးအေဝးမွ တံုးႀကီးေခါက္သံ ထြက္ေပၚလာသည္။ အေမ ႏိုးမည္စိုး၍ ေျခေဖာ့နင္းကာ အိမ္ေပၚမွ ဆင္းခဲ့ၿပီးမွ ႏြားစာေရႏွင့္ ေအးေဆာင္ မ်က္ႏွာသစ္သည္။ ခါတိုင္း မ်က္ႏွာသစ္ေနက် ေရအိုးမွာ မီးဖိုထဲတြင္ရွိ၏။ ထိုေနရာသို႔ ေအးေဆာင္၏ အိပ္ရာေနရာမွ ထသြားလွ်င္ အသြားအျပန္ ဆယ္လွန္းခန္႔ေဝးသည္။ အိမ္တြင္ခင္းထားေသာ ဝါးၾကမ္းေတြက ေဆြးေနၿပီ။ အကြပ္ခပ္မ်ားမ်ားလည္း ျပဳတ္ေနၿပီ။ သည္အေျခအေနႏွင့္ ဆယ္လွမ္းလွမ္းလွ်င္ မည္မွ်ပင္ ေျခခ်ညင္သာျငား အေမႏိုးလိမ့္မည္။ သို႔ေၾကာင့္ ေအးေဆာင္သည္ အိမ္ေပၚမွ အရ အမိဆင္း၏။ ႏြားစာခြက္ထဲ ထည့္ရန္ အသင့္ခပ္ထားေသာ ဘဲဥအိုးထဲမွ ေရျဖင့္မ်က္ႏွာသစ္ကာ ခါးမွပုဆိုးျဖင့္ မ်က္ႏွာသုတ္၏။ ေအးေဆာင္သည္ မ်က္ႏွာသုတ္လွ်က္ တန္းလန္းျဖင့္ပင္ ႏြားတင္းကုပ္အစပ္သို႔ ဝင္ခဲ့၏။ ခိုင္းႏြားႀကီး ႏွစ္ေကာင္သည္ ၿငိမ္သက္စြာရပ္၍ စားၿမံဳ႕ျပန္ေနၾကသည္။ ႏြားေတြကို သူက မၾကည့္အား၊ ယာျပင္သို႔ အခ်ိန္မီေရာက္ရန္ စိတ္ေစာေနသည္။ လက္ခံေဒါင့္တိုင္တြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ လြယ္အိတ္ကို ျဖဳတ္၍လြယ္ကာ ထုတ္တန္းတြင္ ထိုးထားေသာ သံုးခြမွိန္းႏွင့္ တံစက္ၿမိတ္တြင္ ညွပ္ထားေသာ ဓားမတိုကို ယူ၍ တဲထဲမွ ထြက္ခဲ့သည္။ ထိုအခါက်မွ ေခါင္းကို တံစက္ၿမိတ္ႏွင့္ ထိုးမိသည့္အတြက္ ေခါင္းမွာ အေဆာင္းအုပ္ မပါေသးပါလား သတိရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွမ္းဖက္စိမ္ထားေသာ အိုးဖက္သို႔ လွမ္းလိုက္သည္။ ႏွမ္းဖတ္စိမ္ေသာ ခေမာက္ကို အိုးျဖင္အုပ္ ၿမဲျဖစ္ေသာ္ျငား ယေန႔မူ မရွိ။ ထန္းပလတ္ ကပ္ျပားဖံုးထားသည့္အတြက္ ၾကမ္းျပင္တြင္ လွမ္းထားေသာ ပုဆိုးစုတ္ တထည္ကို ဆြဲယူခဲ့သည္။ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေခါင္းေပါင္းလိုက္သည္။

            အေရွ႕ဘက္ တံတိုင္းမည္းႀကီးတြင္ အာရုဏ္ရိပ္ အစင္းအစက္မ်ား ထင္စသာ ရွိေသး၏။ က်ီးကန္းမ်ားပင္ မႏိုးေသး။ သို႔ျဖစ္ျငား လႈပ္ရွားမိသည္ ဆိုရံုျဖင့္ ေအးေဆာင္ ေခွ်းျပန္လာ၏။ ဝိုးတဝါး ျမင္ကြင္အတိုင္း ေအးေဆာင္ေလွ်ာက္လာသည္။ ေလွ်ာက္ေနၾကလမ္းမို႔ ရြာျပင္သို႔ သြက္သြက္လွမ္းလာႏိုင္သည္။ ဖိုးအုပ္ေက်ာ္ ယာစပ္အေရာက္တြင္ လင္းေရာင္ေျပးလာၿပီး၊ လွည္းလမ္းကိုပင္ ေရးေရးျမင္ရၿပီ။ လြယ္အိတ္ထဲမွ ေျပာင္းဖူးဖက္ ေဆးလိပ္ထုတ္ကာ မီးညွိယင္း ေအးေဆာင္ ခ်ိန္ဆသည္။ ေတာင္ဖက္သြားရေကာင္းႏိုး၊ ေျမာက္ဖက္ သြားရေကာင္းႏိုး၊ မေန႔က သူလိုက္လံ ေလ့လာထားခဲ့ေသာ “ေပြးစံု႔” မ်ားကို ျပန္လည္ စီစစ္လိုက္သည္။ ေတာင္ဖက္တြင္ နံနက္ေပြး သံုးေကာင္ႏွင့္ မြန္းတည့္ေပြး ေလးေကာင္။ ေျမာက္ဖက္တြင္ နံနက္ေပြး ႏွစ္ေကာင္ႏွင့္ မြန္းတည့္ေမြး ႏွစ္ေကာင္သာ။ သို႔ဆိုလွ်င္ ေအးေဆာင္ သြားရမည့္လမ္းသည္ ေတာင္ဖက္ လမ္းခြဲျဖစ္ရမည္။ လူကလည္း ေတာင္ဖက္ လမ္းခြဲသို႔ ေျခလွမ္းျပင္မိ ၿပီးၿပီ။ သို႔တေစ ေျခတလွမ္းပင္ မလွမ္းရေသး၊ ေျခတဖက္ ၾကြခါစတြင္ပင္ ေအးေဆာင္၏ ေခါင္းထဲသို႔ ျမသြယ္ ဝင္ေရာက္လာသည့္အတြက္ ဟန္ခ်က္ပ်က္သြားသည္။ တဆက္တည္းပင္ ျမသြယ္၏ စူေနေသာႏႈတ္ခမ္း၊ ခဲထားေသာမ်က္လံုးအစံုကို ျမင္လာေသာအခါ လက္ခနဲ႔ တခ်က္ၿပံဳးရင္း ေျမာက္ဘက္ လမ္းခြဲသို႔ ေျခဦးလွည့္လိုက္ေလေတာ့၏။ ေပြးေကာင္ေရ နည္းေသာ္ျငား ေအးေဆာင္ ေျမာက္ဖက္ လမ္းခြဲကို ေရြးရျခင္းမွာ ျမသြယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ျမသြယ္ မ်က္ႏွာေၾကာ တင္းေနေသာေၾကာင့္ ဆိုက ပိုမွန္မည္။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 

the silent truthကၽြန္ေတာ္ စိတ္ထဲ ေတာ္ေတာ္မသက္မသာ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ မိသားစုကို ကၽြန္ေတာ္ ဘာလုပ္ခဲ့သင့္လဲဆိုတာ အၾကံဥာဏ္ ေတာင္းခဲ့ပါတယ္။ အေဖကေတာ့ "မင္းကြာ လဘက္ရည္ဖိုးေလး ဘာေလး ေပးလိုက္ေပ့ါတဲ့။ မင္းနဲ႔ ရင္းႏွီးတယ္ဆို မင္းေပးရမွာေပါ့တဲ့။ ၅၀၀ ေလာက္ေတာ့ ေပးလိုက္သင့္ပါတယ္ကြာ" ဆိုျပီးေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သိပ္သေဘာမတူပါဘူး။ "ကၽြန္ေတာ္လုပ္ခိုင္းတာမွ မဟုတ္ဘဲ အေဖရ။ သ႔ူဘာသာသူ လုပ္တာဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္က သူလုပ္တာကို မတားမိတာဘဲရွိတာ" ဟုျပန္ေျပာမိပါသည္။ အေဖက "ကဲပါ၊ ေတာ္ပါျပီကြာ၊ မင္းစိတ္ထဲထားမေနပါနဲ႔ေတာ့။ မင္းဆီကမရလဲ တျခားလူေတြဆီကရမွာေပါ့ကြာ" ဟုဆိုျပီးစကားကို အဆံုးသတ္ပါသည္။ ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ "မင္းကေတာ့ကြာ၊ သက္သက္လြတ္စားတဲ့ ၾကြက္လိုဘဲ" ဟု သမုတ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ "ဟုတ္ပါတယ္။ အဲဒီၾကြက္ သက္သက္လြတ္စားလို႔ဘဲ ေထာင္ေခ်ာက္မွာ မမိတာေပါ့" ဟုျပန္ေခ်ပခဲ့ပါတယ္။ (ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္တြင္ အသားမစား ငွက္ေပ်ာသီးဘဲခိုးစားတတ္ေသာ ၾကြက္တေကာင္ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။) စိတ္ထဲတြင္ေတာ့ ၾကြက္မျဖစ္ခ်င္။ လွ်ာေပၚျမက္ေပါက္ပါေစ ျမက္မစားေသာ ျခသၤ့သာျဖစ္လိုက္ခ်င္ပါေတာ့တယ္။

 

ျဖစ္ပံုက - ေဆာင္းဝင္ခါနီး ပူေလာင္ေျခာက္ေသြ႔တဲ့ တေန႔ေပါ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကားကို အင္ဂ်င္ဝိုင္ လဲမယ္ဆိုျပီး လိုအပ္တဲ့ပစၥည္းေတြ ဝယ္ျပီး ဟံသာဝတီ ကားပြဲစားတန္းနားက ကားေရေဆးဆီထိုးရံုကို သြားခဲ့တယ္။ ရုံးဖြင့္ရက္လည္း ျဖစ္ေနေတာ့ ေရေဆးတဲ့ ကားေတြနဲ႔ အင္ဂ်င္ဝိုင္လဲမဲ့ ကားေတြလည္းမ်ားေနတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ ကားစက္သတ္လိုက္တာနဲ႔ အက်ီအျပာ၊ စတိုင္ေဘာင္းဘီနဲ႔ အလုပ္ၾကပ္ထင္ပါတယ္၊ "အကို ဘာလုပ္မလဲ" ဆိုျပီးလာေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အင္ဂ်င္ဝိုင္၊ အင္ဂ်င္ဝုိင္စစ္၊ ဂီယာဝုိင္ေတြလဲခ်င္တယ္ လို႔ေျပာလိုက္ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔သူလည္း ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႔ကျဖတ္ျပီး ေငြသိမ္းတဲ့ ေကာင္တာကို သြားေျပာတယ္။

 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

aung myint (၁)

 

တစ္ေန႔သ၌ ကၽြႏ္ုပ္သည္ မိဘႏွစ္ပါးကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္၊ ႏွမမ်ားကို ရန္သတၱရုျပဳ၍ အိမ္တြင္း ေတာ္လွန္ေရးႀကီးကို စတင္လိုက္ေလ၏။ ေတာ္လွန္ေရး ေပၚေပါက္ရသည့္ အေၾကာင္းတရားတို႔ကို ယခု ျပန္ေျပာင္းစဥ္းစားသည့္အခါ ေရးေတးေတးမွ်သာ မွတ္မိေတာ့သည္။

 

“ေအာင္မယ္ ေအာင္မယ္ လူကျဖင့္ ႏို႔နံ႔ေတာင္ မစင္ေသးဘူး၊ မိဘေတြကို ခံေျပာရတယ္ ရွိေသး” ဟူသည့္ ျမည္တြန္သံ၊ “နင့္ လုပ္စာ ဘယ္ႏွျပားဖိုးရွိလို႔ လူႀကီးေတြကို ဘာလုပ္ပါ ညာလုပ္ပါ ေျပာရတာလဲ” ဟူသည့္ ႀကိမ္းေမာင္းသံတို႔သည္ အမ္ ၁၆ ေမာင္းျပန္ွရိုင္ဖယ္ျဖင့္ နား၀ေတ့၍ တရစပ္ ပစ္ခတ္ေနသည့္အလား ထြက္ေပၚလာ၏။ ထိုကဲ့သို႔ မိဘႏွင့္ ႏွမမ်ားက ေလေသနတ္ျဖင့္ ပစ္ခတ္ ႏွိမ္ႏွင္းျခင္းေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္ မရႈႏိုင္ မကယ္ႏိုင္ ျဖစ္သြားေလ၏။ အက်ဥ္းခ်ံဳး၍ ဆိုရပါလွ်င္ ထိုအိမ္တြင္းသူပုန္ထမႈသည္ လူသူလက္နက္ အင္အား မမွ်တေသာေၾကာင့္ နာရီပိုင္း အတြင္းမွာပင္ မရႈမလွ အေရးနိမ့္သြားေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုန္ကန္သူ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ေရွးေတာ္လွန္ေရးသမားႀကီးတို႔၏ ထံုးတီးနည္းနာမ်ားကို ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ကာ လက္ေတြ႕က်င့္သံုး၍ ေတာခိုခဲ့ေလသတည္း။

 

မိဘမ်ားႏွင့္ စိတ္ဆိုး၍ အိမ္မွ ဆင္းသည္ ဟူသည့္အေလ့မွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေခတ္အခါက အေတာ္ပင္ ေရပန္းစား၏။ ကာလသားမ်ား၏ ဖက္ရွင္ တစ္ခုလိုလိုပင္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ အိမ္ေပၚမွ အႏွင္မခံရဘူးသူမွာ မ်က္ႏွာငယ္သလိုလို ဘာလိုလိုႏွင့္ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအေဖာ္တို႔ၾကားတြင္ ေနရထိုင္ရ အေတာ္ပင္ ဂြက်ေလ၏။ ကၽြႏု္ပ္မူကား အျခားေသာ ကာလသားတို႔ ၾကံစည္သကဲ့သို႔ ဖားကန္႔သြား၍ ေက်ာက္တူးမည္၊ ေရႊေတာတက္၍ ေရႊက်င္မည္၊ သူေဌးႀကီးျဖစ္ေအာင္လုပ္ၿပီး သူေဌးႀကီးျဖစ္ခါမွ မိမိ၏ အစြမ္းသတၱိကို ျပဦးမည္၊ ညံ့ဖ်င္း ႏံုခ်ာေသာသူ မဟုတ္ေၾကာင္းကို ေအာင္ျမင္မႈတို႔ကို ဆြတ္ခူးရယူၿပီး သက္ေသ ေအာင္လံထူမည္ ဟူသည့္ ေယာက်္ား မာန၊ စိတ္ကူးမ်ိဳး စိုးစဥ္းမွ် မရွိသျဖင့္ အစ္ကို ၀မ္းကြဲတစ္ဦး ေမာင္းႏွင္ေသာ လိုင္းသေဘာၤကို အလကား တက္စီး၍ ဘြားေအႀကီး ေနထိုင္ရာ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသမွ ေဒါင့္ႀကီးဟူသည့္ ေတာရြာကေလးသို႔ ခပ္ကုပ္ကုပ္ ဆုတ္ခြာခဲ့ေလ၏။

 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Langston Hughes ၏   Early Autumn  ကိုုဆီေလ်ွာ္ေအာင္ဘာသာျပန္ဆိုုပါသည္။

 သရုပ္ေဖာ္ ပန္းခ်ီ ေခ်ာအိသိမ္း

 

သူတိုု ့ႏွစ္ေယာက္ခ်စ္ခဲ့ၾကတာ ကေလးသာသာဘ၀မ်ားထဲကျဖစ္သည္။ ညေပါင္းမ်ားစြာလမ္း ေလ်ွာက္ ရင္းသူတိုု ့စကားေ၀ျဖာခဲ့ၾကသည္။ သိပ္အေရးတႀကီးမဟုုတ္လွေသာ စိတ္အခန္ ့ မသင့္စရာတစ္ခုုျဖစ္ ၿပီးေနာက္မွာေတာ့ သူတိုု ့တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္စကားမေျပာၾကေတာ့ေပ။ ေမရီသည္ေလးေလး နက္နက္မစဥ္းစားပဲ သူမ,ခ်စ္သည္ဟုုထင္သူတစ္ေယာက္ကိုု လက္ထပ္လိုုက္သည္။ ဘီလ္ကေတာ့ မိန္းမဆိုုတာကိုုခါးသည္းသြားၿပီး ေျခဦးတည့္ရာခရီးႏွင္ ေတာ့သည္။

            မေန ့က၀ါရွင္တန္စကြဲရ္ပန္းၿခံနားမွာလမ္းေလ်ွာက္ရင္း ေမရီသည္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အတြင္း ဘီလ္ကိုုပထမဆံုုးအႀကိမ္အျဖစ္ျပန္ေတြ ့ခဲ့သည္။

                                    “ဘီလ္ေ၀ၚလ္ကာ“

            သူမကလွမ္းေခၚလိုုက္သည္။ သူမေခၚသံေၾကာင့္ ဘီလ္ကလမ္းေလ်ွာက္ေနရာမွရပ္ ကာလွည့္ ၾကည့္သည္။ ပထမေတာ့ သူမကိုုဘီလ္မမွတ္မိေပ။ သူ ့အတြက္ေတာ့ ေမရီကအေတာ္အိုုစာသြားၿပီ။

            “ ေမရီ.. မင္းဘယ္ကလာတာလဲ။“

            သူအနမ္းႏွင့္ႏႈတ္ဆက္ေလမလားဟုု ေမရီက သတိလက္လြတ္မ်က္ႏွာကိုုေမာ့ေပးလိုုက္မိ ေသာ္လည္း ဘီလ္ကလက္ကိုုသာကမ္းေပးေလသည္။ ေမရီသည္ ဘီ့လ္လက္ကိုုဆြဲကိုုင္လႈပ္ ယမ္း၍ ႏႈတ္ဆက္လိုုက္သည္။

            “ ကၽြန္မ အခုု နယူးေယာက္မွာေနတယ္ေလ။“

           “ ဟုုတ္လား“

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 

 aung lattဤဝတၱဳသည္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာ ဝတၱဳလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤဝတၱဳသည္ ဝတၱဳေရးသူထံမွ ရုတ္တရက္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဝတၱဳေရးသူသည္ ဝတၱဳရုတ္တရက္ ေပ်ာက္သြားသျဖင့္ ရဲဌာနတစ္ခုသို႔ သြား၍ တိုင္ခ်က္ဖြင့္ရာ အမႈသြားအမႈလာကို ခ်င့္ေထာက္၍ အလြန္ကၽြမ္းက်င္ေသာ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာတစ္ဦး ခိုးယူသြားျခင္းျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာဆိုလာသျဖင့္ ဝတၱဳေရးသူသည္ လြန္စြာ ထိတ္လန္႔၍ သြားပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုဝတၱဳသည္ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ တစ္ဦး၏အေၾကာင္းကို ေရးထားေသာ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

 

ဤဝတၱဳထဲက ဇာတ္ေကာင္ကိုယ္တိုင္က လာေရာက္၍ ခိုးယူသြားျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဤဝတၱဳေပ်ာက္ဆံုးသြားပံုမွာ ဝတၱဳစာအုပ္ တစ္အုပ္ထဲတြင္ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္အျဖစ္ တည္ရွိေနျခင္းမွ ေပ်ာက္ဆံုးသြားျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ ဝတၱဳေရးသူ၏ ရင္ထဲတြင္ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္မွ်သာ ရွိေနသည့္ အျဖစ္မွ ေပ်ာက္ဆံုးသြားျခင္းမ်ိဳးျဖစ္၍ လြန္စြာ ထူးဆန္းသည္ဟု ယူဆခဲ့ေသာ္ ျငင္းဆို၍ မရပါ။

 

သို႔ရာတြင္ ဤဝတၱဳသည္ သာမာန္ဝတၱဳတစ္ပုဒ္မွ်သာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ၾကိဳတင္၍ သိထားေစခ်င္ပါသည္။ ဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း ဤဝတၱဳသည္ ေရးသူ၏ထံမွ ရုတ္တရက္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားျပီး လိုက္လံရွာေဖြေနဆဲ ကာလ၌ပင္ ရုတ္တရက္ ဝတၱဳဖတ္ရႈသူတို႔၏ ရင္ထဲ၌ ျပန္လည္၍ ေပၚလာပါသည္။

 

ထိုသို႔ ဝတၱဳဖတ္ရႈသူရင္ထဲတြင္ ျပန္ေပၚလာပံုမွာ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္လို မဟုတ္ပဲ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ အျဖစ္ ဘဝေျပာင္း၍ ေပၚလာျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦး၏ ပေယာဂေၾကာင့္ဟု ပန္းခ်ီအႏုပညာ ရပ္ဝန္း၌ ကၽြမ္းက်င္သူ တစ္ဦးက ဆိုလာပါသည္။ ထိုအဆိုကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ခံခဲ့သည္ရွိေသာ္ ဝတၱဳေရးသူ၏ ရင္ထဲမွ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ တစ္ဦးေၾကာင့္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ရေသာ ဤဝတၱဳသည္ ပန္းခ်ီဆရာ တစ္ဦးေၾကာင့္ ဖတ္ရႈသူ၏ ရင္ထဲတြင္ ျပန္လည္၍ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္ဟု ဆိုရပါလိမ့္မည္။

 

ထို႔ေၾကာင့္ ဤဝတၱဳႏွင့္ နီးနီးစပ္စပ္ ပတ္သက္ခဲ့ဖူးသူႏွစ္ဦးကို ေဖာ္ျပပါဆိုပါက ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာႏွင့္ ပန္းခ်ီဆရာတို႔ကို ဆိုရပါလိမ့္မည္။ သို႔ရာတြင္ ထုိပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးမွာ ဤဝတၱဳအဓိက ဇာတ္ေကာင္မ်ားေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္အတြက္ အဓိကလိုအပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးမွာ ေရးသူႏွင့္ ဖတ္သူတို႔သာ ျဖစ္ပါသည္။

 

သို႔ေသာ္ ေလာေလာဆယ္ ေရးသူႏွင့္ဖတ္သူတို႔ အေၾကာင္း ေခတၱေဘးဖယ္ထားျပီးလွ်င္ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ၏ အေၾကာင္းကို အနည္းငယ္ တင္ျပလိုပါသည္။ တကယ္ေတာ့ ခင္ဗ်ားေမြးဖြားလာတာကိုက ေဖာက္ထြင္းမႈတစ္ခုပဲဗ်ဟု ပန္းခ်ီဆရာက ေျပာေလ့ရွိပါသည္။ ခင္ပြန္းျဖစ္သူႏွင့္ ကြာရွင္း၍ မိဘအသိုင္းအဝိုင္းအတြင္းသို႔ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ၏ ကိုယ္ဝန္ႏွင့္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာေသာ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာအေမကို ၎၏မိခင္၊ အေဒၚႏွင့္အမမ်ားက နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုကို သံုး၍ ၎တို႔မလိုလားေသာ ကိုယ္ဝန္ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ခဲ့ၾကေလသည္။ ထိုသို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဖ်ာက္ဖ်က္ တားဆီးသည့္ၾကားမွ လြန္စြာထြားက်ိဳင္းေသာ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာကို ေမြးဖြားခဲ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ပန္းခ်ီဆရာက ခင္ဗ်ားေမြးလာတာကိုက ေဖာက္ထြင္းမႈတစ္ခုပဲဗ် ဟုဆိုျခင္းျဖစ္သည္။