ဝတၳဳတို

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

picture

 

တမလြန္ဘ၀သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားေလသူ ေျပာင္းလဲေရး၀ါဒီ ဗညားလဒ၏ ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းကို အလြန္အမင္း သိလိုလွပါသည္ ဟူ၍ ဘိုကေလးၿမိဳ႕နယ္၊ အမာဒိုင္နယ္၊ အပ်ိဳႀကီးကုန္း ေက်းရြာ၌ သီတင္းသံုး ေနထိုင္ေတာ္မူေသာ “ဆိတ္ေ၀ွးသင္း ၾဆာႀကီး ဥဴးတက္တူ က ကပိုကရိုထိုင္၍ ေနာက္ျပန္ ေတာင္းပန္အပ္ေသာေၾကာင့္ ေတာရေက်ာင္းတိုက္၌ ကပၸိယလုပ္ကာ သီတင္းသံုး ေနထိုင္ေတာ္မူေသာ ဗရုတ္သုတ္ခဘြဲ႕ရ “ဗေလာင္းဗလဲ ၾဆာႀကီး ေမာင္က်ပ္ခိုးသည္ ေသလြန္သူ ဗညားလဒ၏ ဆန္းၾကယ္ထူးျခားသည့္ ဘ၀ျဖစ္ရပ္တို႔အနက္မွ မွတ္သားဖြယ္ရာ အခ်င္းအရာ အနည္းငယ္ကို ထင္သလိုျမင္သလို ထုတ္ႏုတ္၊ သုတ္သင္၊ တည္းျပတ္ၿပီးလွ်င္ ေနာက္လာေနာင္သားတို႔ ေလ့လာဆင္ျခင္ႏိုင္ေစရန္ အလို႔ငွာ ဤ “ဗညားလဒပံုျပင္ အမည္ရေသာ စာတမ္းလႊာကို ဗ်စ္ရည္ေသာက္စဥ္၌ ေပၚလွာသည့္ ငါးပါးေမွာက္ေသာ ဗလရႊတ္တ ၪာဏ္အျမင္ျဖင့္ စီရင္ေရးသားလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါေပေၾကာင္း။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 

“မိုးစိပ္ျပဳပြဲ၊ သန္က်ဴးစဲက၊ ခ၀ဲပြင့္၀ါ၊ သို႔ေသာခါတံု၊ အာကာမထိုင္း၊ ျမဴမႈိင္းမလည္၊ အလြန္ၾကည္လ်က္၊ ဆီးရည္လည္းက်၊ သရဒႏႈိက္

အသွ်င္မဟာသီလ၀ံသ (သွ်ိသွ်ားကန္ဘြဲ႔ေမာ္ကြန္း)

 

က်ပ္ခုိး

(၁)

 

သရဒဥတု ေရာက္ၿပီတည့္။ တစ္၀ါတြင္းလံုး တအုန္းအုန္း တဒိုင္းဒိုင္းႏွင့္ ရွစ္ခြင္တိုင္းတြင္ ႀကီးစိုးမင္းမူ၍  ၿငိဳးမာန္ဖြဲ႔ကာ မစဲႏိုင္ဘဲ  သည္းထန္စြာ ရြာသြန္းခဲ့ေသာ ေရႊမိုးညိဳကို က႑ေကာဇလုပ္မည့္ ဆီးႏွင္းတို႔ ေရာက္ရွိလာပါပေကာ။ “ဆီးႏွင္းတစ္ၿပိဳက္၊ မိုးတစ္လိုက္ ဆိုသည့္အတိုင္း မိုး၏ ရာဇပလႅင္ကို ဆီးႏွင္းက ၾကား၀င္လုရန္ ၾကံေလ၏။ မိုးကား သူ အားမတန္သည္ကို သိေသာေၾကာင့္ အမ်က္ မာန္ေစာင္ကို အသာခ်၍ မဆုတ္ခ်င္ ဆုတ္ခ်င္ႏွင့္ တြန္႔ဆုတ္ တြန္႔ဆုတ္ လုပ္ကာ ေ၀းရာသို႔ ေျပးရန္ ျပင္ေလ၏။ ထို႔သို႔ ျပင္ခါမွ ဆီးႏွင္းက မာန္၀င့္ၿပီး ထႂကြ ေသာင္းက်န္း ျပန္သည္။ သို႔ႏွင့္ ဆီးႏွင္းက်လိုက္ မိုးရြာလိုက္ႏွင့္ မိုးစက္ႏွင့္ ႏွင္းပြင့္တို႔ အားခ်င္း ယွဥ္ၿပိဳင္ အႏိုင္လုၿပီး ေလာကဓာတ္ တစ္ခြင္လံုးကို အလွဆင္ယင္ေလသတည္း။

 

ေန႔လယ္ခင္းမွစ၍ တစိမ့္စိမ့္ႏွင့္ ရြာသြန္းေနေသာ မုတ္သုန္မိုးႂကြင္းသည္ ညေနေစာင္း ေန၀င္ဖ်ိဳးဖ်ခ်ိန္သို႔ ေရာက္ခါမွ မစဲခ်င္ စဲခ်င္ႏွင့္ စဲသြားေလ၏။ သို႔ေသာ္လည္း ေကာင္းကင္၌ တိမ္ညိဳညစ္ အခ်ိဳ႕ က်န္ရွိေနေသးသျဖင့္ ေကာင္းကင္သည္ ၾကည္လင္သင့္ သေလာက္ မၾကည္လင္ႏိုင္။ ၀င္လုဆဲ ေန၀န္းသည္ တိမ္ညိဳညစ္မ်ားၾကားမွ ျပဴထြက္လာလိုက္ တိမ္မည္းပုပ္မ်ားၾကားသို႔ ငုပ္လွ်ိဳးသြားလိုက္ႏွင့္ အလုပ္မ်ားေနေလ၏။ မ်ားစြာ မၾကာျမင့္ လိုက္ေခ်။ ေရာင္ျခည္တစ္ေထာင္ကို ေဆာင္သည့္ ဘာဏုရာဇာ ေနမင္းႀကီးသည္ ဓနိေတာအတြင္းသို႔ သက္ဆင္းသြားၿပီး အလင္းေရာင္လည္း တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ေမွးမွိန္သြားေလ၏။ သို႔ေသာ္ ပိန္းပိတ္ ေမွာင္သြားသည္ မဟုတ္ေသး။ ေဖ်ာ့ေတာ့ေတာ့ အလင္းေရာင္ အနည္းအက်ဥ္း ရွိေနေသးသည္။

 

ေန၀င္သည္ကို အဆန္းတက်ယ္လုပ္၍ ကၽြႏ္ုပ္ ၾကည့္ရႈ ေနခုိက္၀ယ္ “ေဟ့ေရာင္ က်ပ္ခိုး ဘာ မေရာင္ရာ ဆီလူး ေနတာတုန္း ဟူသည့္ ဘဲဥ၏ ေညာင္နာနာ အသံကို ရုတ္ျခည္း ၾကားလိုက္ရ၏။ လြမ္းေမာဖြယ္ ေကာင္းသည့္ ညခ်မ္း ဆည္းဆာခ်ိန္၌ ဘဲဥ၏ ေညာင္နာနာ အသံသည္ ကၽြန္ုပ္၏ နား၀သို႔ က်ိဳက္က်ိဳက္ဆူသည့္ သံရည္ပူ ေလာင္းခ် လိုက္ဘိသကဲ့သို႔ ၀င္ေရာက္လာ၏။ ထို႔ေနာက္ ဘဲဥသည္ အိမ္ေပၚသို႔ ကဆုန္ေပါက္ၿပီး တက္လာသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ ရပ္ေနသည့္ ၀ရန္တာသို႔ ေရာက္ေသာ္ “မိုးကလဲ တစ္ေနကုန္ ရြာေနလိုက္တာ။ ဘယ္မွ ထြက္လို႔ မရဘူး။ အခု မိုးတိတ္တာနဲ႔ မင့္ဆီ တစ္ခ်ိဳးတည္း ေျပးလာတာ ဟု ေကာက္ခါငင္ခါ ဆိုလိုက္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္လည္း သူ႔ကို ဘာမွ် ျပန္ မေျပာမိ။ ဘဲဥ ကၽြဲၿမီးတို သြားဟန္ တူသည္။ “ေဟ့ေရာင္ က်ပ္ခိုး … မင္းကို ငါ ေျပာေနတာ မၾကားဘူးလား ဟု နား၀ ကပ္ၿပီး က်ံဳးေအာ္သည္။ ဘဲဥ၏ စိတ္ကို ဆြခ်င္သလိုလို ျဖစ္လာသျဖင့္ စကား ျပန္မေျပာဘဲ ေနလိုက္သည္။ ဤသည္ကို ျမင္ရ၍ ဘဲဥ ေဒါသ ေဆာင့္ထြက္လာၿပီး ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ လုမတတ္ ျဖစ္သြားကာ ကၽြႏ္ုပ္ကို ငါႏွင့္ ကိုင္တုပ္ေလ၏။ ထို႔ေနာက္ “ကိုင္း … လာ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေနကုန္ အိမ္ထဲမွာ ေအာင္း ေနရတာ ပ်င္းစရာႀကီး၊ ကမ္းနားဘက္ကို ေျခဆန္႔ လက္ဆန္႔ လုပ္ရင္းနဲ႔ ေလညင္းခံ ထြက္ရေအာင္၊ အပ်င္းေျပ ေပါ့ကြာဟု ဆိုၿပီး အိမ္ေပၚမွ သုတ္ခနဲ ဆင္းသြားေလသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ကၽြႏ္ုပ္လည္း သူ႔ေနာက္သို႔ ကမန္းကတန္း ေျပးလိုက္ရေလ၏။

 

ကမ္းနဖူး၌ ေလတျဖဴးျဖဴး တိုက္ေန၏။ ေမွာင္စပ်ိဳးခ်ိန္ ေရာက္ၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ ျမင္ကြင္းမွာ မသဲကြဲ။ မသဲကြဲေသာ ျမင္ကြင္းသည္ တစ္မ်ိဳး တစ္ဖံု ဆန္းၾကယ္၍ ေနေလ၏။  လမ္းေလွ်ာက္လာရင္း ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ ဘဲဥတို႔ အသက္အရြယ္ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးရင့္လာသည္ကိုသာ ကၽြႏ္ုပ္ ေတြးေတာေနမိသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦးမွာ လူပ်ိဳအျဖစ္မွ စုေတၿပီး “ဟိုင္း ဟူသည့္ ဘြဲ႔ထူး ထပ္တိုးကာ လူပ်ိဳဟိုင္းႀကီး ဘ၀သို႔ ေရာက္သြားေလၿပီ။ သို႔ေစမူ ရံဖန္ရံခါတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္သည္ ကာလသား ေပါက္စမ်ားႏွင့္ ေပါင္းၿပီး ထင္ရာျမင္ရာ လုပ္တတ္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေပၚေပၚထင္ထင္ မလုပ္၀ံ့ေတာ့ေပ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ႏွစ္ဦးကို အလြန္အမင္း သေဘာက်ၿပီး ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေျခရာကို ထပ္ခ်ပ္နင္းအံ့ဟု ၾကံစည္ေနသည့္ ကာလသားေပါက္စတို႔က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ဥပဇစၩယ္ ဆရာအျဖစ္ ခယ၀ပ္တြား ၾကကုန္၏။ သို႔ျဖစ္ရကား ဘဲဥႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္ကလည္း ယင္းတို႔ကို မိမိတို႔ တတ္ပြန္ထားေသာ ကာလသား အဌာရသ မ်ားျဖစ္သည့္ အိမ္ထမင္း အိမ္ဟင္းစား၍ အရပ္တကာ လွည့္လည္ က်က္စားနည္း၊  ည အခ်ိန္မေတာ္တြင္ သံေသးသံေၾကာင္ ဟစ္၍ ဂစ္တာတီးနည္း၊ အရက္ခြက္ပုန္းခ်နည္း၊ ေဆးေျခာက္ အတိုင္ရိုက္နည္း၊ ေလွ်ာက္ျပန္သံေပး ေျခေအး ၀မ္းေယာင္လုပ္နည္း၊ မိခင္ထံမွ ပိုက္ဆံညာေတာင္းနည္း၊ ႏွမမ်ားထံမွ ပိုက္ဆံခိုးနည္း၊ ဖခင္ရန္ကို ေရွာင္ရွားနည္း အစရွိေသာ ေအာ့ေၾကာလန္နည္းနာ အျဖာျဖာကို ေန႔၀ါ ည၀ါ မျပတ္ တရစပ္ ပို႔ခ်ရင္းႏွင့္ ကာလသားေခါင္းဘ၀ကို ေပ်ာ္ပိုက္စြာ ခံယူခဲ့ေလ၏။

 

အေတြး ကုိယ္စီႏွင့္ ေလွ်ာက္လာစဥ္ “ကိုဘဲဥႀကီးတို႔ ဘယ္တုန္းဗ် ဟု တစ္ေယာက္က လွမ္းေမးလိုက္သည္ကို ၾကားရ၏။ အေမွာင္ထု အတန္ငယ္ ဖံုးလႊမ္းေနၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ ထိုသူ၏ မ်က္ႏွာကို ကၽြႏ္ုပ္ ရုတ္တရက္ မက်က္မိ။ သို႔ေစ ထို ေညာင္နာနာ အသံကို ၾကားဖူးသလိုလို ရွိသည္။ သူကလည္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သူ႔ မ်က္ႏွာကို မမွန္းမိသည္ကို ရိပ္စားမိဟန္တူသည္။ “ကၽြန္ေတာ္ သံလံုးပါ ဟု  ဆိုလာျပန္သည္။ ဘဲဥက “ေအး သံလံုး … ငါတို႔ကေတာ့ ဟိုနားဒီနား အေညာင္းေျပ အညာေျပ ေလွ်ာက္ေနတာ။ မင္းကေရာ ဘယ္ကို သြားမလို႔လဲ။ လက္ထဲ ဆြဲထားတာ ဘာႀကီးတုန္းကြ ဟု တရစပ္ ေမးလိုက္၏။ ထိုေသာ္ အႏွီ ေမာင္သံလံုးက ဟီးခနဲ အေၾကာင္းမဲ့ ရယ္လုိက္၏။ “ဟုိဒင္းဗ်ာ ဆတ္ေခ်ာင္ဘက္ကို သြားရင္း ေတာေၾကာင္သား ရလာလို႔၊ အစ္ကိုတို႔ အားရင္ လိုက္ခဲ့ေလ ဖိတ္မႏၱက ျပဳသည္။ ေတာေၾကာင္သားဟူသည့္ အသံေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ တံေတြး တျပင္ျပင္ ျဖစ္သြားသည္။ “ေကာင္းသားပဲ သံလံုးရဲ႕ ငါတို႔လဲ အားေနတာပဲ မင္း အေဖာ္ရေအာင္ လိုက္ခဲ့ပါ့မယ္ ဟု ကမန္းကတန္း ျပန္ေျပာ လိုက္မိသည္။ သို႔ျဖင့္ ဦးတည္ရာ လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းခဲ့ေလ၏။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

့hteinlin

 

အိပ္ရာမွာ ႏိုး၍ ေရခ်ိဳးခန္း မွန္ေရွ႕ ရပ္ကာ မ်က္ႏွာ သစ္ရန္ျပင္ဆင္ေသာ အခိုက္က်မွ ကြ်န္ေတာ့္တြင္ ေခါင္းမရွိေတာ့သည့္ အျဖစ္ကို ႐ုတ္ျခည္း ေတြ႕သိလိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။

 

လက္ထဲတြင္ သြားပြတ္တံကို ကိုင္ကာ ကြ်န္ေတာ္ေၾကာင္ေငး ေနမိသည္။ မေန႔ညကပင္ တယ္လီေဗးရွင္း ေရွ႕တြင္ ထိုင္ကာ အစီစဥ္ျပီးဆံုးသည္အထိ ၾကည့္႐ႈေနခဲ့ေသးသည္ မနက္မိုးလင္းက်မွ ကြ်န္ေတာ့္ ေခါင္းက ဘယ္ေရာက္သြားရသလဲ။

 

အိပ္ရာမွ အထ အိပ္ရာထဲတြင္ပင္ ေမ့က်န္ရစ္ခဲ့ေလသလား၊ ခုတင္ရွိရာသို႔ သြားၾကည့္မိ၏။ တြန္႔ေၾကေနေသာ အိပ္ရာခင္းေပၚတြင္ တြားသြားေနေသာ ၾကမ္းပိုးတစ္ေကာင္ကို ေတြ႕ရ၏။ ကြ်န္ေတာ့္ေခါင္းက ၾကမ္းပိုးတစ္ေကာင္ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ သြားေလသလား။ မေန႔ညကပင္ အိမ္အျပန္ လမ္းထိပ္ စတိုးဆိုင္က မ်က္ႏွာသစ္ရန္ ေမႊးဆပ္ျပာ အသစ္ တစ္တံုးကို ကြ်န္ေတာ္ဝယ္ခဲ့ေသးသည္။ ယခုဤ ဆပ္ျပာကို လႊင့္ပစ္ ရေတာ့မည္ေလာ၊ ခႏၵာကိုယ္တြင္ ေခါင္းမရွိေနျခင္းမွာ ထူးထူးျခားျခား ထိခိုက္စရာဟု မထင္ရေသာ္လည္း အေတာ္အသင့္ ကသိကေအာက္ ႏိုင္ေစတာက အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ကြ်န္ေတာ့္ မ်က္မွန္ကိုဘယ္ေနရာတြင္ တပ္ဆင္ရပါမည္နည္း၊ ေျခမ်က္ေစ့တြင္ တပ္ဆင္၍လည္း မတင့္တယ္။

 

ျပတင္းတံခါးကို ကြ်န္ေတာ္တြန္း ဖြင့္လိုက္၏ အေဝး သစ္ေတာ အုပ္တို႔ အထက္မွ တျဖည္းျဖည္း ထြက္ေပၚလာေသာ လံုးဝန္းသည့္ အရာဝတၱဳတခုကို ေတြ႕လိုက္ရသျဖင့္ ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ ကြ်န္ေတာ့္ ေခါင္းဟုထင္ကာ ဝမ္းသာသြားသည္။ သို႕ေသာ္ ထိုအရာမွာ

ေနလံုးၾကီး ျဖစ္ေနေလသည္။ ကြ်န္ေတာ္ အိမ္က ထြက္ခဲ့သည္။ အေမက ဘယ္လဲ ဟုေမးသည္။ ကြ်န္ေတာ္က

 

“ေခါင္းကို သြားရွာ လိုက္အံုးမယ္ အေမ” ဟုေျပာခဲ့သည္။ ကားဂိတ္တြင္ ကားရပ္ထားအခိုက္ စပယ္ယာက လူေခၚေနသည္။

 

“လာေနာ္...ကတၱရာလမ္း အတိုင္းသြားမယ္... ေခါင္းေရာ ကိုယ္ပါ လိုက္မွ ျမန္မာေငြနဲ႔ ၂၀ဝ ပဲေပးရမယ္.. .”

 

“ဒါဆိုရင္ ငါက ကိုယ္ပဲလိုက္မယ္ကြာ… ၁၀ဝ ပဲယူ...” ကြ်န္ေတာ္ ေျပာလိုက္သည္ကို စပယ္ယာက ျပံုးၾကည့္ရင္း..

 

“အစ္ကိုၾကီးက ေတာ္ေတာ္ ေနာက္တက္တာပဲ...” ဟုဆိုေလသည္။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

POT

 

(နိဒါန္း)

                        လစ္လပ္ေနေသာ ေခါင္းစဥ္ေနရာ၌ တစ္စံုတစ္ရာေသာ အစားထိုးရန္ လိုအပ္လာေသာအခါ၊ သို႕မဟုတ္ ၀ရုန္းသုနး္ကား စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚ၌ ၾကားျဖတ္ေခါင္းစဥ္ တစ္ခုခု ယာယီဖြဲ႕စည္းရန္ ေပၚေပါက္လာ အခါ ‘မနက္ျဖန္ေတြ လက္အံေသေနတာကို ႏွိပ္နယ္ေပးခ်င္သပ’’ ဆိုေသာ လက္တစ္ဖက္ ၀င္ေရာက္လာ၏။မနက္ျဖန္ ဆိုသည္ကို ဘာႏွင္႕ဖြဲ႕စည္းထားပါသလဲ။ မနက္ျဖန္ကို ဘယ္လို တည္ေဆာက္ထားပါသလဲ။မနက္ျဖန္တြင္ အခ်ိန္းအခ်က္မ်ားရွိ၏။ မနက္ျဖန္တြင္ မိုးေလ၀သ ခန္႕မွန္းခ်က္ရွိ၏။ မနက္ျဖန္ေန႕လည္ ၂နာရီတိတိတြင္ေနအိမ္မွ ကားမ်ားထြက္ခြါမည္ရွိ၏။ မနက္ျဖန္မနက္ ၆ နာရီခြဲ ေလယာဥ္ကြင္းခ်ိန္း ရွိ၏။ မနက္ျဖန္သည္ သတ္မွတ္ထားေသာ ေနာက္ထပ္နာရီမ်ားႏွင္႕ ရင္မဆိုင္ရခင္အထိ အရွိမဲ႕သက္သက္ပင္။ ျပကၡဒိန္ေပၚမွ မွင္နီ၀ိုင္းထားေသာ၊ တစ္ခုခု ေရးမွတ္ထားေသာ စကၠဴ ရက္စြဲ အျဖစ္လည္း ရပ္တည္ေနႏိုင္၏။ သို႕ေသာ္ မနက္ျဖန္မရွိဘဲ ေနထိုင္သည္႕သူ အခ်ိဴ႕အား ေတြ႕လာလွ်င္ လူေသေကာင္မ်ားကဲ႕သို႕ မဆက္ဆံရန္ တင္းၾကပ္စြာတားျမစ္ရေပမည္။ အဘယ္ေၾကာင္႕ဆိုေသာ္ မနက္ျဖန္သည္ လူတိုင္းအား တန္းတူညီမွ်စြာ ေစာင္႕ေမွ်ာ္ေနပါလိမ္႕မည္။ အပူသည္ မေအမ်ားကဲ႕သို႕ ေစာင္႕ေမွ်ာ္ေန၏။ ထိတ္လန္႕ေနေသာ မယားမ်ားကဲ႕သို႕ ေစာင္႕ေမွ်ာ္ေန၏။ ဆာေလာင္ေနေသာ ကေလးမ်ားကဲ႕သို႕ ေစာင္႕ေမွ်ာ္ေန၏။ ထို႕ျပင္ မနက္ျဖန္သည္ တိတ္ဆိတ္ေသာ ေသြးသားေသာင္းက်န္းမွဳ တစ္ခုကဲ႕သို႕ ရမၼက္ျပင္းျပစြာ ေစာင္႕ေမွ်ာ္ ေနျပန္၏။

 

(စာကိုယ္)

                        ေန႕မ်ားသည္တိုေတာင္းစြ။ ေန႕မ်ားသည္ ေလးလံလွ၏။ အလ်ား အနံ အျမင္႕ ႏွင္႕ အခ်ိန္တို႕ကို ေရာေမႊလိုက္သည္႕အခါ ေန႕မ်ားသည္ ရုပ္ထုမ်ားျဖစ္လာၾကသည္။ ရုပ္ထုမ်ားကေျပာေသာ သမိုင္းနိဂံုး၌ ရုပ္ထုမ်ားသည္ က်ဆံုးေလျပီးေသာ အုတ္၊ အဂၤေတ ႏွင္႕ ေၾကး သံသတၱဳမ်ား ျဖစ္ၾကကုန္၏။ ဟိုေရွးေရွးတုန္းက စတာလင္၊ လီနင္၊ႏွင္႕ မာ႕က္စ္ ရုပ္ထု အေပါင္းအပါမ်ား ရွိၾကကုန္၏။ ကဒါဖီမွာ ဆက္ဒမ္ဟူစိန္ ရုပ္ထု အက်ိဴးအပဲ႕မ်ား အား လိုက္လံေကာက္ယူေနလ်က္ရွိသည္။ လူမည္းတစ္ဦးမွာမူ လင္ကြန္းရုပ္ထု မလွမ္းမကမ္းမွ အိပ္မက္တစ္ခုခုအေၾကာင္း၊ ကမၻာၾကီးကို မိန္႕ခြန္းေျပာခဲ႕ျပီးျပီျဖစ္၏။ကြ်န္ေတာ္ ငယ္ငယ္က ဗိုလ္ခ်ဴပ္ေၾကးရုပ္ေရွ႕၌ ဓါတ္ပံုအ၇ိုက္ခံခဲ႕ဖူးတာ သတိရမိျပန္သည္။ အႏုပညာသည္ ရုပ္ထု အတြက္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ အႏုပညာ အတြက္ျဖစ္သည္။ ရုပ္ထုသည္ ႏိုင္ငံေရး အတြက္ျဖစ္သည္။ တစ္ခုခုမ်ားသည္ တစ္ခုခုအတြက္ ျဖစ္ရမည္ပင္။ ဓါတ္ပံု မွတ္တမ္းမ်ားရွိ၏။ဒီအန္ေအမ်ားရွိ၏။ ကြမ္တမ္သီအိုရီႏွင္႕ အျခားအျခားေသာ အနတၱမ်ား ျပင္းစြာလွဳပ္ခတ္ၾကျပန္၏။ ကြ်န္ေတာ္တို႕သည္ မေရရာမွဳ အတြင္းက အက်ဥ္းသားမ်ား၊ အစိုးမရျခင္း အတြက္ ဓါးစားခံမ်ား ျဖစ္ေနၾကရ ေသာ္လည္း ဘုရားသခင္သည္လည္းေကာင္း၊ မဟာျဗဟၼာၾကီးသည္လည္းေကာင္း၊ သတၱ၀ါတို႕အား ေတာင္ပိုင္ၾကီး ကဲ႕သို႕ေစာင္႕ေရွာက္ထားၾကျပန္သည္။

 

အသားမ်ားစားၾကရ၏။ ထမင္းမ်ား၊ ေပါင္မုန္႕မ်ားကို ၾကြက္မ်ား၊ပရြက္ဆိတ္ မ်ားႏွင္႕ ခြဲေ၀စားၾကရ၏။ အသက္မ်ားကို ေစာင္႕ေရွာက္ခံၾကရ၏။ အဓိပၸါယ္မွာ ၾကိဳးတိုက္ အက်ဥ္းခန္းမွ ၾကိဳးသမား အက်ဥ္းသားမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံထားရေသာေၾကာင္႕ ျဖစ္ေပသည္။

                        သို႕ေသာ္ ေသခ်ာမွဳ တစ္စံုတစ္ခုဆိုသည္မွာ အားလံုး၏အသက္ပင္ ျဖစ္ပါလိမ္႕မည္။ ထို႕ေၾကာင္႕ လူသည္လည္းေကာင္း၊ နတ္သည္လည္းေကာင္း၊ျဗဟၼာသည္ေကာင္း၊၄င္းတို႕အားေသခ်ာမွဳတစ္ခုခုကိုစြဲကိုင္ထားၾက သူမ်ားအျဖစ္ အျဖစ္သတ္မွတ္ျပဌာန္းလိုက္သည္။ သို႕ေသာ္ ေမ်ာ္လင္႕ခ်က္သည္ ကံတရား၏ အႏၱရာယ္ၾကီးေသာ လက္ေဆာင္တစ္ခုျဖစ္ေပ၏။ ထိုေမွ်ာ္လင္႕ေနာက္က လက္ေဆာင္လွလွေလးအား ဖြင္႕မေဖါက္ခင္ မိမိကိုယ္ မိမိ ကာကြယ္ထားရမည္ပင္။ အနံ႕ အရသာ ႏွင္႕ ရက္လြန္ေန႕စြဲမ်ား သတိ ကြဲရွတတ္သည္။ ရိုမာန္ စာဆိုေတာ္ ဗာဂယ္ ျငီးတြားခဲ႕ရာ’ ထရိုဂ်င္ ျမင္းၾကီးအား မယံုေလႏွင္႕၊ ကြ်နု္ုပ္သည္ ဂရိတို႕အား လက္ေဆာင္မ်ားယူေဆာင္လာလွ်င္ ေသာ္မွ ေၾကာက္လွပါ၏’’ ဟူေသာ စာသားအား အနက္ေရာင္တီရွပ္မ်ားေပၚတြင္ မေရးသင္႕ပါ။တခ်ိဴ႕အေရာင္မ်ား သည္ကြ်န္ေတာ္တို႕အား ဘ၀အဆက္ဆက္ မြန္းၾကပ္ အိုက္စပ္ေစ၏။ ဟယ္လင္မင္းသမီး ရက္လုပ္ထားေသာ ဇာပန္းခရမ္းတြင္ ဂရိတို႕ႏွင္႕ ထရြိဳင္သားတို႕၏ တိုက္ပြဲမွတ္တမ္းမ်ားလွဳပ္ရြ ေနၾကသည္။တားျမစ္ထားေသာ ဟာသမ်ားတြင္ ဇု နတ္မင္းၾကီး တင္သြင္းေသာ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ျပက္လံုးမ်ားက အူတက္စရာ အေကာင္းဆံုးပင္။ ထရြိဳင္ျမိဳ႕ၾကီး သက္တမ္းဆံုးမသြားခင္ ကြ်န္ေတာ္အလိုခ်င္ဆံုးမွာ ဟယ္လင္ မင္းသမီး၏ အလြမ္းႏွင္႕ အႏုပညာပင္။ ထို႕ေၾကာင္႕ မီးေတာက္မ်ားၾကားမွ အလြမ္းမ်ားအား ဦးစားေပးေရႊ႕ထုတ္ရန္၊အပ်က္အစီးမ်ားေအာက္မွ အႏုပညာအား အျမန္ကယ္တင္ရန္ ေတာင္းဆိုလိုက္သည္။ ေန႕မ်ားသည္ေပါ႕ပါး ရွည္လ်ားလြန္းေလစြ။

(နိဂံုး)

                    မနက္ျဖန္တြင္မေန႕က ခ်ိန္းဆိုမွဳမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းထားေသာ ျမင္းခြါသံမ်ား ပ်ံလြင္႔လာေပလိ္မ္႕ဦးမည္။ ထရြိဳင္ျမိဳ႕ရိုးေပၚမွ ထရိုဂ်င္ သူရဲေကာင္း ပဲရိစ္ ၏ေရႊေရာင္ဆံႏြယ္မ်ား တလူလူလႊင္႕ေန၏။ အာခိလိစ္ ဖေနာင္႕ထဲ စိုက္၀င္သြားေသာ ျမားတံမွာ ပဲရိစ္၏ျမားတံ ဟုတ္မဟုတ္ ပန္းဆိုးတန္းအင္ပါယာ၌ ကြ်န္ေတာ္တို႕အျငင္းပြါးၾကကုန္၏။ အာခိလိစ္၏ ေပ်ာ႕ကြက္ ဖေနာင္႕အားေဖၚထုတ္ေျဖာင္႕ခ်က္ေပးလိုက္သူကို ဆုေငြထုတ္ထားသည္။အလိုရွိျပီ။ စီအိုင္ေအ၊ေကဂ်ီဘီ ႏွင္႕ေမာ႕ဆက္ တို႕၏ မ်ိဴးပြါးဖေနာင္႕မ်ား ေဆာင္႕၍ခ်ီတက္လာေနၾကသည္။လူကူးမ်ဥ္းက်ားမ်ား သည္ ဗန္ဂိုး၏ အ၀ါေရာင္မ်ားေနာက္မွ ပုန္းလ်ိဴး ေနၾကျပန္သည္။ ငရဲေခြးမ်ား လူကူးမ်ဥ္းက်ားမွ မကူးရ။ ကားတိုက္ခံ ရေသာေခြးေသ တစ္ေကာင္ကို ေတြ႕လ်င္ၾကင္နာပါ။ မွဳခင္းဌာနသို႕ ေခြးေလေခြးလြင္႕မ်ားအား ဒရြတ္ဆြဲမလာပါႏွင္႕။ မနက္ျဖန္အား အၾကည္ညိဳပ်က္မွဳ မျဖစ္ေပၚေစရန္ ယေန႕အားပိုက္စိပ္တိုက္ အမဲရိုးတို႕ျဖင္႕ ကာကြယ္အံ႕။ ပထမဆံုး သတင္းေပးပို႕ခ်က္ မမွန္ေၾကာင္း အေမရိကန္တပ္ၾကပ္ၾကီး တစ္ေယာက္မွထြက္ဆိုခဲ႕သည္။မိန္႕ခြန္းမ်ားအား ျပန္လည္ စီစစ္ရန္။ မနက္ျဖန္တြင္ အေမွာင္ဖက္ျခမ္းရွိသည္။ ဘင္လာဒင္အား လင္းယုန္မ်ားက မိနစ္ ၄၀ သက္တမ္းရွိ အေမွာင္ဘက္ျခမ္းတြင္မွ ထိုးသုတ္သြားၾကရာ အေလင္းေရာင္ေၾကာင္႕ အိုစမာရုပ္ထုမ်ား အရည္ေပ်ာ္က်ရ၏။ ထို႕ေၾကာင္႕ကြ်န္ေတာ္တို႕မွာ ပူေလာင္ၾကရ၊ပခံုးသားမ်ားနာက်င္ၾကရ၊ ခါးရိုးတို႕ကိုက္ခဲခံစားၾကရ။ေခတ္ၾကီးက တင္ေပးလိုက္ေသာ မနိဳင္၀န္မ်ားေၾကာင္႕ ခိ်နဲ႕ၾကရ။ မေန႕ကအတြက္ ရည္စူးေသာ ေက်းဇူးစကားမ်ားသည္။ ဒီေန႕အတြက္ကိုင္ရိုက္သလို ခံစားၾကရ။ လစ္လပ္ေနေသာေခါင္းစဥ္ေနရာ၌ တစ္စံုတစ္ခု အစားထိုးရန္ လိုအပ္လာေသာအခါ တိတ္ဆိတ္ေသာ ေသြးသားေတာင္းဆိုမွဴမ်ား ၀င္ေရာက္လာၾကေလ၏ ။   

                       

                                                                                                      ေဇာ္လူစိမ္း

                                                                                            သရုပ္ေဖၚပံု ပန္းခ်ီ ေပၚဦးသက္

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

tintin sann

                                                                           သရုပ္ေဖၚပန္းခ်ီတင္တင္စန္း

                                         (၁)

          သဲေသာင္ျပင္ေပၚတြင္ ေျခရာအမွတ္အသားမ်ားမွာ တက္လာသည့္ဒီလိႈင္းတို႔ေလ်ာက်သြားတိုင္း တစတစ

ပ်က္ျပယ္သြားခဲ့သည္။

 ႏွစ္သစ္ကိုၾကိဳဆိုသည့္ အထိမ္းအမွတ္မီးဖိုထားရာ မီးပံုမွမီးေတာက္မ်ားသည္ ေကာင္းကင္သို႔ ပ်ံ႕လြင့္လ်က္ ရွိသည္။

ဒီေရသည္မီးပံုရွိရာသို႔ တျဖည္းျဖည္းတိုး၍ တက္လာျပီး တျဖည္းျဖည္းေလ်ာက်စီးဆင္းသြားျပန္သည္။

မီးပံုမွ မီးလွ်ံ၏ အေရာင္ထဲတြင္ ဒီေရ၏အဦးအစလိႈင္းထိပ္တို႔သည္ ေရျမဳပ္ျဖဴျဖဴတို႔ျဖင့္ တန္ဆာဆင္လ်က္။

တစ္ဖန္ သဲျပင္ေပၚမွေလ်ာဆင္းသြားျပန္သည္။

          ဒီေရ၏ အေရာင္ထဲတြင္ ထင္းမီးပံု၏အေရာင္တို႔ ထင္ဟပ္ေနခဲ့သည္။

၂၀၁၀ ၏ ႏွစ္သစ္ကိုၾကိဳဆိုသည့္ အမွတ္အသားထင္းမီးပံုသည္လည္း တျဖည္းျဖည္းမီးစာေလ်ာ့၍ ေလ်ာ့၍လာသည္။

          ျပာမႈန္ ႏွင့္ မီးခုိးမႈန္တို႔မွာ ေလထဲလြင့္ေနသည္။

          ေဆာင္းည၏ေလသည္ ကမ္းေျခတြင္ တသုန္သုန္တိုက္ခတ္ေနသည္။ ကမ္းေျခသို႔ေရာက္ရွိလာခ့ဲျပီး

သဲျပင္ေပၚတြင္ ေရမႈန္ ေရမႊားတို႔ကြဲျပန္႔ကာ ပင္လယ္ထဲသို႔ ျပန္ဆုန္သြားျပန္သည္။ လိႈင္းတို႔ အသံက တေ၀ါေ၀ါႏွင့္ပင္။

          ဆုတ္လိုက္တက္လိုက္ႏွင့္ ဒီေရသည္ မီးစာေလ်ာ့၍လိုက္လာေသာ မီးပံုအနီးသို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။

          ကၽြန္မသည္ ျငိမ္းေသလုလုမီးပံုကို ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့သည္။ ေစာေစာတုန္းက မီးညြန္႔မီးအားေကာင္းေကာင္းတို႔ျဖင့္

ေတာက္ေလာင္ကာ မီးပန္း ၊ မီးပြင့္တို႔ျဖင့္ လင္းလက္၀င္းထိန္လွသည့္ မီးပံုၾကီး၏ လက္က်န္ထင္းတံုးမ်ားသည္တို၍ တို၍

လာသည္။ ထင္းတံုးမ်ားမွသည္ မီးေသြး ၊ မီးေသြးမွသည္ ျပာဘ၀ဆီသို႔ ကူးဖို႔ တာစူေနခဲ့ျပီ။ အားေကာင္းခဲ့သည့္ မီးညြန္႔

မီးလွ်ံတို႔သည္လည္း မွိန္၍ ေဖ်ာ့လာသည္။

          လူတစ္ရပ္ေက်ာ္ေက်ာ္ျမင့္မားခဲ့သည့္ ထင္းပံုသည္လည္း ၾကည့္ရင္းၾကည့္ရင္း မ်က္စိေအာက္မွာပင္ ဘယ္ဆီသို႔

ေရာက္သြားခဲ့ေလျပီနည္း။ မီးခိုး၊ မီးပြားစ တို႔သည္ ပင္လယ္ကိုျဖတ္သန္းလာသည့္ ေလ၏ အဟုန္ထဲတြင္ လြင့္လ်က္။

          ညေကာင္းကင္တြင္ လျပည့္၀န္းသည္ ရႊန္းျမလ်က္။ ပင္လယ္ထဲတြင္ လိႈင္းတို႔သည္ ခုန္၍ ေနသည္။ မၾကာမီပင္

ကမာၻသံုးျပကၡဒိန္အရ ႏွစ္သစ္တစ္ႏွစ္စတင္ ေပလိမ့္မည္။

 

           ပင္လယ္ကမ္းေျခမွာ လိႈင္းသံ၊လူသံတို႔ျဖင့္ အုတ္အုတ္က်က္က်က္။ လူငယ္တို႔သည္ မီးပံုငယ္မ်ား နံေဘးမွာ

ဂစ္တာႏွင့္ ၀ိုင္းဖြဲ႔သီခ်င္းဆိုသူဆို၊ ဘီယာ၀ိုင္းႏွင့္ ငါးကင္၊ ပုစြန္ကင္အျမီးမ်ားျဖင့္ ယစ္မူးသူ ယစ္မူး၊ အဖြဲ႔လုိက္ကစားသူ

ကစားၾကျဖင့္ စည္ကား ေနသည္။

          ကၽြန္မသည္ ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးတူးေနၾကဟန္ လူငယ္မ်ားကိုလည္း ေငးမိသည္။

          ကၽြန္မ၏ လူငယ္ဘ၀အခ်ိန္ကာလတို႔သည္ မည္သို႔ကုန္ဆံုးခဲ့ေလသလဲ။

          ဘ၀ခရီးတာသည္ အေမွာင္ထုထဲ စမ္းတ၀ါး၀ါးသြားရင္း၊ ေရႊ႕ရင္းျဖင့္ပင္ မည္သို႔မည္ပံု ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္

မသိေသာ ဇရာဆိုသည့္အရာက ကၽြန္မကို လက္ကမ္းလာခဲ့ျပီ။

          အမွတ္မထင္ပင္ ကုန္ဆံုးသြားခဲ့ေသာ ကၽြန္မ၏ ဘ၀ထဲမွ ႏွစ္ကာလမ်ား၊ ေန႔မ်ား၊ ရက္မ်ား၊ လမ်ား  သည္လည္း

သဲေသာင္ျပင္ေပၚမွ ေျခရာမ်ားပမာပင္။ ဒီလိႈင္းတို႔ေလွ်ာက်သြားတိုင္း ပ်က္ျပယ္သြားခဲ့ရသည့္ ေျခရာမ်ားအလားပင္။

          လေရာင္တြင္ ခုန္၍ ခုန္၍တက္လာေသာ ဒီလိႈင္းမ်ား ျငိမ္းေသစမီးပံုႏွင့္ ပ်ံ႕လြင့္လာသည့္ ဆြတ္ပ်ံ႕ဖြယ္

ေတးသံမ်ားက အတိတ္ႏွင့္ အနာဂတ္ ကာလၾကား နယ္ျခားမ်ဥ္း ေပၚတြင္ရပ္ေနေသာ ကၽြန္မ၏ စိတ္ အာရံုကို

တစ္စံုတစ္ရာကို လံႈေဆာ္ေနခဲ့သည္။

          သို႔တိုင္ ဒီလိုည၊ ဒီလိုကမ္းေျခမွာေတာ့ ဘ၀ထဲမွ ခ်စ္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ျပန္မေတြးလို ေတာ့ျပီ။

ဘ၀တာတြင္ ေသတစ္ပန္ သက္တစ္ဆံုးလက္တြဲမည္ဟု ရည္ရြယ္လ်က္ လက္တြဲလာခဲ့သည္။ ခင္ပြန္းသည္လည္း

ကၽြန္မေဘးမွာ ရွိမေန ခဲ့ပါ။ သူသည္ ကၽြန္မႏွင့္အတူ ပင္လယ္ကမ္းေျခခရီးမွာ လိုက္ပါလာခဲ့ျခင္းမရွိပါ။ ကၽြန္မ၏

ေပ်ာ္ရႊင္မႈႏွင့္ ေၾကကြဲမႈမ်ားကို ခြဲေ၀ခံစားဖို႔ရာ ျငီးေငြ႔သြားခဲ့ျပီျဖစ္သည္။ သို႔တုိင္ ကြဲကြာေနခဲ့ၾကသလားဆိုေတာ့လည္း

မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦးၾကားတြင္ သားဆိုသည့္ ၾကိဳးအမွ်င္အေႏွာင္တည္းထားခဲ့ရာ မကြဲသာမေပါင္းသာ ရွိေနခဲ့ၾကရသည္။

သုိ႔တိုင္ ေပ်ာ္ေတာ့လည္း မေပ်ာ္နိုင္ ၾကေတာ့ေပ။

          တေ၀ါေ၀ါျမည္သံႏွင့္ ကမ္းေျခဆီသို႔ ေျပးတက္လာခဲ့ၾကျပီးမွ ကမ္းေျခတြင္ လိႈင္းဦး လိႈင္းထိပ္တို႔ျပိဳကြဲကာ ပင္လယ္ဆီသို႔

စိတ္ေလ်ာ့လက္ေလ်ာ့ျပန္သြားခဲ့ဟန္ဒီေရက ဘ၀၏ေပ်ာ္ရႊင္မႈကိုအိမ္ယာထူေထာင္ျခင္းျဖင့္ ရရွိေလမလား ရွာေဖြခဲ့ဖူးသူ ကၽြန္မ

အလားပင္။

          ပင္လယ္ေလ၏ တသုန္သုန္တိုက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ေအး၍လာသည္။ အေႏြးအကၤ်ီတြင္ရင္ဘတ္တြင္ တင္းတင္းဆြဲ၍

ေစ့ထားမိသည္။ အေ၀းအေမွာင္ထုဆီက တလႈပ္လႈပ္၊ တလိွမ့္လွိမ့္ဒီေရလိႈင္းတို႔သည္ သင္ဘယ္ကလာျပီး၊ ဘယ္ကိုသြားေလမလဲဟု

ကၽြန္မအား ေမးေနသေယာင္ေယာင္။ အေမွာင္ထုထဲကို ေငးရင္း ႏွလံုးသားထဲတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ တစ္စံုတစ္ရာဟူ၍ မရွိ။ ဟာလာဟင္းလင္း

ျဖစ္သြားခဲ့ေသာ မိန္းမတစ္ေယာက္ ရည္ရြယ္ခ်က္မဲ့ေငးမိေငးရာေမွ်ာ္ေနမိဆဲတြင္ ဒီေရကေတာ့ တက္ျမဲတက္လာလ်က္ မီးပံု၏

တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကို ပင္လယ္ထဲသို႔ ညင္သာစြာ ဆြဲခ်ထားေလသည္။

         

(၂)

 

          ေအးလာသျဖင့္ ထိုင္ရာမွထရပ္လိုက္၏။ သဲမ်ားကို ခါခ်မိသည္။ ည ၁၂ နာရီထိ ေနနိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။

          ထိုစဥ္ ဂ်င္းက်ပ္က်ပ္ သရီးကြာတားေဘာင္းဘီႏွင့္ ရွပ္အကၤ်ီကို ကိုယ္ခႏၶာ ျပည့္ျပည့္ တင္းတင္းေလး ေပၚမွာ

စည္းထုပ္ထားသည့္ႏွယ္ ၀တ္ဆင္ထားသည့္ မိန္းမပ်ိဳေလးတစ္ေယာက္ ကၽြန္မအနီးသို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။

သူ၏ ၀တ္စံုမွာ ေဘာင္းဘီေရာ၊ အကၤ်ီေရာ၊ အနက္ေရာင္မ်ားပင္။ လည္ရွည္သားေရဖိနပ္ကိုခၽြတ္ကာ ကၽြန္မအား အပ္ႏွံထားခဲ့

သည္။ ပင္လယ္ကမ္းစပ္သို႔ ဒူးဆစ္အနက္ထိေရာက္ေအာင္ ဆင္းသြားခဲ့သည္။

          လိႈင္းေတြက သူ႔ေျခေထာက္ကို တိုးတိုက္ေနေသာ္လည္း ကၽြန္မကိုေက်ာေပး၍ ပင္လယ္ျပင္ၾကီးကိုၾကည့္ကာ

မလႈပ္မယွက္ႏွင့္ ရပ္ေနခဲ့သည္။

          သူ႔ေဘးပတ္၀န္းက်င္တြင္ လိႈင္းေတြက တဗြမ္းဗြမ္းျမည္ေနသည္။

         သူကေလးမ်ား ေရထဲသို႔ဆက္ျပီးဆင္းသြားေလမလား ကၽြန္မစိုးရိမ္သြားမိသည္။

          အနက္ေရာင္ ကိုယ္က်ပ္အကၤ်ီႏွင့္ အနက္ေရာင္ခပ္က်ပ္က်ပ္ေဘာင္းဘီ၀တ္ဆင္ထားေသာ သူ၏ ခႏၶာကိုယ္

အေနာက္ပိုင္းသည္ ပ်ိဳရြယ္သူတိုွ႔၏ ဖြံ႕ျဖိဳးမႈကိုေဖာ္ျပလ်က္ရွိသည္။ ေလတိုက္သျဖင့္သူ၏ဆံႏြယ္္တို႔သည္ ေက်ာျပင္တြင္ ေ၀့၀ဲလြင့္ေနခဲ့သည္။

          သူၾကည့္ရာပင္လယ္ျပင္အေ၀းဆီတြင္ မီးေရာင္ကေလးလဲ့လဲ့တစ္ခ်က္တစ္ေလလွမ္း၍ ျမင္ရသည့္တိုင္ ကဲြကြဲျပားျပား မဟုတ္ခဲ့ပါ။

မဲေမွာင္ေနသည့္ ပင္လယ္၏ လိႈင္းမ်ားသာ ေလႏွင့္အတူ တစ္လိပ္ျပီးတစ္လိပ္ေအာ္ျမည္ရင္း ကမ္းဆီသို႔ အေျပးအလႊားတက္၍ လာေနသည္။      

          သူသည္ လိႈင္းမ်ား၏ ေအာ္ျမည္သံႏွင့္ ခပ္ျမန္ျမန္ဒီေရတက္လာေနပံုကိုလည္း တုန္လႈပ္ပံုမျပပါ။

ကၽြန္မ၏ ႏွလံုးအိမ္တြင္ ထြန္းလင္းခဲ့ေသာ ပ်ိဳရြယ္ျခင္းမီးပံုသည္ တစတစျငိမ္းေသကာ ျပာမႈန္ျပာစႏွင့္ မီးေသြးမ်ား အသြင္သို႔ ေျပာင္းလဲလ်က္

အခ်ိန္ဒီေရလိႈင္းမ်ား၏ တိုက္စားမႈေအာက္မွာ လံုးပါးပါး ေပ်ာက္ကြယ္လုရွိခဲ့ျပီ။

ဘ၀အေပၚခံုမင္  တြယ္တာမႈတို႔သည္လည္း တစ္စစီ ပဲ့ေၾကြကာ သံသရာတည္းဟူေသာ လိႈင္းတို႔ေနာက္သို႔ လိုက္ပါလုနီးခဲ့ပါျပီ။

သုိ႔တိုင္ ကၽြန္မသည္ သူကေလးထံသို႔ကား ပင္လယ္လိႈင္းသံတို႔ၾကားတြင္ သြားျပီး ရပ္မေနရဲပါ။

          သူကေလးကေတာ့ ေရလိႈင္းတို႔ၾကားမွာ ဆက္၍ ရပ္ေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။

          လိႈ္င္းမ်ားကိုၾကည့္ရင္း လြန္ခဲ့သည့္ ၂ ႏွစ္က နာဂစ္မုန္တိုင္းတြင္ ေသဆံုးသူမ်ားကုိ သတိရေနေလသလား။ သုိ႔မဟုတ္ သူကိုယ္တိုင္

ပင္လယ္လိႈင္းမ်ား၏ ေခၚရာေနာက္သို႔ လိုက္ပါလို၍ အားယူေနေလသလား။

          သူ ဘယ္သူပါလိမ့္။

          လိႈင္းမ်ားကို ခ်စ္သူပဲလား။

          စာေရးဆရာမေလးတစ္ေယာက္ (သို႔မဟုတ္) ကဗ်ာ၀ါသနာပါသူေလလား။

          သူ၏ လည္ရွည္သားေရဖိနပ္ကေတာ့ အေတာ္အတန္ တန္ဖိုးရွိပံုရပါသည္။

          သူကေလးသည္ ပိုက္ဆံအသင့္အတင့္သံုးစြဲနုိင္ပံုရပါသည္။

အခ်စ္ေၾကာင့္ (သို႔မဟုတ္) အမုန္းေၾကာင့္ ဘ၀ကိုပင္လယ္ထဲမွာ အဆံုးသတ္လိုသူတစ္ေယာက္သာဆိုလွ်င္ သူ႔ဖိနပ္ကို ကၽြန္မထံ အပ္မထားခဲ့ေလာက္ပါ။

          ကၽြန္မက သူ႔ဖိနပ္ထက္ သူ႔အျပဳအမူမ်ားကို စိတ္၀င္စားေနမိပါသည္။

          ကုန္ဆံုးလုလုႏွစ္ေဟာင္းကိုပဲ ပင္လယ္ထဲရပ္ျပီး ႏႈတ္ဆက္ေနေလသလား။

ဒါမွမဟုတ္ ပင္လယ္လိႈင္းမ်ားမွတစ္ဆင့္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ အသက္ေမြးသူ ခ်စ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ထံ တိုင္တည္စကား မွာၾကားေနေလသူလား။

သူကေလး၏ အျပဳအမူကို ကၽြန္မလိုပင္ ကၽြန္မ၏ေနာက္ေက်ာမွ ေစာင့္ၾကည့္ေနသူတစ္ခုရွိေၾကာင္း သတိျပဳလိုက္မိရာမွဘာရယ္မဟုတ္

သူကေလးအတြက္ စိုးရိမ္မိသြားသည္။

ကမ္းေျခလံုျခံဳေရးတာ၀န္ရွိသူေတြပဲလား မသိပါ။ မိန္းကေလး၏ ထူးဆန္းသည့္ အျပဳအမူကို ေစာင့္ၾကည့္ေနၾက ဟန္ တူပါသည္။

ထိုအထဲမွ တစ္ဦးက သူ႔ကိုညႊန္ျပျပီး ကၽြန္မကို ေမးလိုက္သည္။

          “သူ ဘာလုပ္ေနတာလဲ”

          ကၽြန္မက “ဖိနပ္ အပ္ထားလို႔ပါ”

          အေမး ႏွင့္ အေျဖမွာ ဘာမွမဆိုင္ပါ။

          သို႔ေသာ္လည္း ဖိနပ္ကိုတစ္ေယာက္ေယာက္ဆီမွာအပ္ျပီး ပင္လယ္ထဲဆင္းသြားသူသည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတ္မေသေလာက္ဟု

ယူဆေလမလားဆိုျပီး ေျဖလိုက္မိျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသူတို႔က ဆက္မေမးဘဲ ရပ္ၾကည့္ေနၾကသည္။

        အတန္ငယ္ၾကာလွ်င္ မိန္းကေလးက တစ္စံုတရာဆုေတာင္းဟန္ ေခါင္းကေလးငံုလိုက္ျပီး တစ္ဖန္ ေခါင္းျပန္မတ္ ကာ လက္ႏွစ္ဖက္ကို

ဆန္႔လိုက္သည္။

          ကၽြန္မက မိန္းကေလးကိုေစာင့္ၾကည့္ေနသူမ်ားကိုၾကည့္လွ်င္ သူတို႔ကလည္း ဘာမွမေျပာဘဲ ဆက္ျပီးရပ္ၾကည့္ ေနၾကသည္။

မိန္းကေလးက ကၽြန္မအနီးသို႔ ေရာက္လာသည္။ သူ၏ခႏၶာကိုယ္ေအာက္ပိုင္းတစ္ပိုင္းလံုး ေရေတြရႊဲရႊဲစိုလ်က္။

          သူ႔ဖိနပ္ကေလးကို ျပန္ယူကာ-

          “ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ အန္တီ”  ဟု ဆိုလို္က္သည္။

ကၽြန္မကသူကေလးကို ျပံဳး၍ ျပလိုက္သည္။ သူကေလးက ဖိနပ္ကိုယူျပီး ကမ္းေျခဟိုတယ္ေတြဘက္သို႔ ခပ္သြက္သြက္ေလး ေလွ်ာက္သြားသည္။

သူ႔ကို ေစာင့္ၾကည့္ေနသူမ်ားလည္း ႏွစ္သစ္ကိုၾကိဳဆိုသည့္မီးပံုမ်ားရွိရာသို႔ ဆက္ေလွ်ာက္သြားၾကသည္။

ကၽြန္မသည္လည္း ေအး၍လာသျဖင့္ ခပ္ျဖည္းျဖည္းေလွ်ာက္၍ ကမ္းေျခအတိုင္း ျပန္လာခဲ့သည္။

ကမ္းေျခမွာ ဆက္၍ ေနလိုေသာ္လည္း ေလက ေအးလွသည္။

ည၏ ေကာင္းကင္တြင္ လျပည့္၀န္းသည္လည္း မိုးသားေရာင္တိမ္တိုက္တို႔ၾကား အေျပးေလးသြားေနသည့္ႏွယ္။

မီးရွဴး၊ မီးပန္းတို႔သည္လည္း ေဖာင္းကနဲ အသံႏွင့္အတူ ည၏ေကာင္းကင္ယံသို႔ ျမင့္တက္လာခဲ့ျပီး တဖြားဖြား ျပန္က်သြားသည္။

          လျပည့္ညျဖစ္သျဖင့္ ပင္လယ္ဒီေရသည္ ဟိုတယ္မ်ား၏ ျခံ၀န္းကာအုတ္တံတိုင္းမ်ားဆီထိပင္ တက္လာမည့္ဟန္ ျပင္ေနသည္။

          ဒီေရေၾကာင့္ ကစား၀ိုင္းတစ္ခ်ိဳ႕ေနရာ ေရႊ႕ၾကသည္။

          မီးလံႈဖို႔ ဖိုထားသည့္ မီးပံုကေလးမ်ားမွ မီးေရာင္ႏွင့္အတူ လူတို႔၏ အရိပ္မ်ား လႈပ္ရွားေနၾကသည္။

          တစ္ခ်ိဳ႕မီးပံုကေလးမ်ားကေတာ့ ျငိမ္းေသစျပဳေနပါျပီ။

တရားရွိသူတို႔ကေတာ့ ေသဖို႔တစ္ႏွစ္ပိုနီးလာမည့္ ႏွစ္သစ္ကို ဘာ့ေၾကာင့္ၾကိဳဆိုခ်င္ၾကသလဲေတြးမိမလား မသိပါ။

ကၽြန္မကေတာ့ လာမည့္ႏွစ္သစ္ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးဆီးၾကိဳဖို႔ ၾကိဳးစားေနသူမ်ားကို အားက်မိပါသည္။

ပင္လယ္ဆီသုိ႔ လာခြင့္ရျခင္းႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား (သုိ႔) မိသားစု၀င္မ်ားႏွင့္ အတူရွိေနၾကျခင္းက သူတို႔အတြက္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ျဖစ္သည္။

ေစာေစာကမိန္းကေလးကေရာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ လာခဲ့သူေလလား။

ကၽြန္မလိုပင္ ပင္လယ္ဆီသို႔ အထီးတည္း ေရာက္လာခဲ့သူေလပဲလား။ ဘယ္လုိပါလိမ့္ ။

         ကၽြန္မ ေတြးေနမိသည္။

         ခုခ်ိန္မွာ သူကေလး ဘာလုပ္ေနမွာပါလိမ့္။

         ကၽြန္မ၏ ခႏၶာကိုယ္မွ စိတ္၀ိဥာဥ္ကို ခြဲထုတ္ကာ သူကေလးထြက္ခြာသြားရာသို႔ လိုက္ရွာၾကည့္ခ်င္မိပါသည္။

မနက္ခင္းမွာဆိုရင္ေကာ သူကေလးကို မ်ားျပားလွသည့္ အရြယ္တူ၊ အဆင္တူ မိန္းကေလးတို႔ ၾကားထဲမွာ ကၽြန္မမွတ္မိပါ ေလမလား။

ကၽြန္မ၏ စိတ္၀ိဥာဥ္ကို သူကေလးေနာက္သို႔ တိတ္တိတ္ကေလးလႊတ္လိုက္ကာ ႏွစ္ေဟာင္းႏွင့္ ႏွစ္သစ္ၾကား ညကာလေလးတြင္

ပင္လယ္လိႈင္းတို႔ၾကားရပ္ရင္း သူခံစားခ့ဲသည့္ ခံစားမႈမ်ား၊ အေတြးမ်ား၊ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ားကုိ သိေအာင္ ၾကိဳးစားၾကည့္ခ်င္မိပါသည္။

          ဘာ့ေၾကာင့္ သူဒီလိုလုပ္တာပါလိမ့္ ။ ပေဟဠိသဖြယ္ ခံစားေနရသည္။

          ဒီလိႈင္းတစ္လိပ္က သဲျပင္ေပၚျဖန္႔၍ တက္လာခဲ့ျပီ။ ကၽြန္မ၏ ဖိနပ္ဦးကိုလာ၍ တိုးထိလာခဲ့ျပီ။

          ပင္လယ္လိႈင္းတို႔ တ၀ုန္း၀ုန္းပုတ္သံကို ၾကားေနရဆဲ ျဖစ္သည္။

          ပင္လယ္ျပင္ကိုၾကည့္လွ်င္ လိႈင္းတို႔သည္ လျပည့္ည၏ ဆြဲငင္အားေၾကာင့္ အလိပ္လိပ္ထလ်က္ ခုန္၍ ေနခဲ့သည္။

          ဒီေရသည္ ကၽြန္မ၏ေျခဖ၀ါးထိ ညင္သာစြာတို႔ထိလာျပီး ေလ်ာဆင္းသြားျပန္သည္။

          ထုိ႔ေနာက္တစ္ဖန္ ေနာက္တက္လာသည့္ လိႈင္းထိပ္ဦးမွ ေရတို႔က ၀ိုင္းလ်က္ လိပ္လ်က္ တက္လာခဲ့ျပန္သည္။

          ရပ္ေနရင္းမွာပင္ ေျခဖ၀ါးမွပင္ ေျခဖမိုးသို႔ ေရလိႈင္းအိအိတို႔က တို႔ထိလာခဲ့သည္။

          ေစာေစာက ကၽြန္မထိုင္ခဲ့ေသာ ေနရာႏွင့္ မီးပံုရွိခဲ့ေသာ ေနရာတြင္ လိႈင္းအလိပ္လိပ္တို႔က ေနရာယူခဲ့ေလျပီ။

          မနက္ဆိုလွ်င္ သဲေသာင္ျပင္တြင္ ညက အမွတ္အသားအခ်ိဳ႕သာ က်န္ရစ္ေပလိမ့္မည္။

          မၾကာမီနာရီပိုင္းအတြင္းမွာပင္ ကႏၱာရသံုးျပကၡဒ္ိန္အရ ႏွစ္တစ္ႏွစ္သည္ စတင္ေပလိမ့္မည္။

          ရွဴးကနဲ အသံႏွင့္အတူ မီးက်ည္ေရာင္ လင္းလက္သြားသည္။

          မီးရွဴး၊ မီးပန္းမ်ားသည္ ျပာေသာညဥ့္ယံ၏ ေကာင္းကင္ယံတြင္ တဖြားဖြားလင္းလ်က္ မီးစက္မီးမႈန္မ်ား ခြဲျဖာသြားသည္။

 

                                                                                                      ခင္ျမဇင္-