Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

 

cell picture

 

 ၁။ မီးခံေသတၱာ

ေရႊ႕ေျပာင္း မရႏိုင္ေသာ မီးခံေသတၱာ တစ္လံုးရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုမီးခံေသတၱာထဲက အသက္ရွိေသာ အေပါင္ပစၥည္း တစ္ခု ျဖစ္၏။ ဘဝကို ေပါင္ႏွံထားခဲ့ရသည္မွာ (၆) ႏွစ္ပင္ မကေတာ့။ ကၽြန္ေတာ့ေျပစာ နံပါတ္က ****/စီ။ မီးခံ ေသတၱာကို ေသာ့ႏွစ္ထပ္ ခတ္လ်က္။ ေန႔၊ ည ဝန္ထမ္းမ်ား အေစာင့္ခ်ထားသည္။ မီးခံ ေသတၱာထဲ၌ ဘာေပ်ာ္ရႊင္မႈ အလင္းေရာင္မွ မရွိခဲ့ပါ။ စာနာမႈ ေလဝင္ေလထြက္လည္း ဘယ္လိုမွ မေကာင္း။ မီးခံ ေသတၱာထဲတြင္ ေလာင္ေနေသာ မီးမ်ားရွိ၏။ ဗုဒၶဟူးေန႔ဆိုလွ်င္ အေပါင္ခံ ပစၥည္းအတြက္ မိသားစုဝင္ေတြ အတိုးလာေရာက္ ေပေခ်ၾကေပမည္။ နာက်င္မႈျဖင့္ ထုတ္ပိုးထားရွိေသာ အေပါင္ပစၥည္းမ်ား။ အေရြးခံဖို႔ ေစာင့္ေနသည့္ အေပါင္ပစၥည္းမ်ား။ အတိုးေတာင္မွ မွန္မွန္ လာမေပးႏိုင္သူေတြရဲ႕ အေပါင္ ပစၥည္းမ်ား။ ထိုအေပါင္ ပစၥည္းတိုင္းမွာ အေသြးအသား ရွိသည္။ ကို**မိုး သည္လည္းေကာင္း၊ **** ၊ **** သည္လည္းေကာင္း ေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာ အေပါင္ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္ကို မည္သူမွ် မျငင္းႏိုင္။


၂။ ဓါးအိမ္

ဓါးအိမ္ထဲ အသြင္းခံထားရေသာ ဓါးလို အခန္းထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေနထိုင္ေနရ၏။ ဓါးက ဓါးအိမ္ထဲကေန အျပင္ကို ေခ်ာင္းေျမာင္းၾကည့္ေနသည္။ အေမွာင္ကို ခုတ္ထြင္ ရွင္းလင္းခဲ့ေသာ ဓါး။ သူ႔ အသြားကို ရန္သူဘက္ အၿမဲလွည့္ထားသည့္ ဓါး။ အမွန္တရားက ေက်ာေပၚမွာလြယ္ပို၍ သြားေလရာ ေဆာင္ထားေသာ ဓါး ျဖစ္သည္။ ဒုကၡတရား ဓါးေသြးေက်ာက္ေပၚ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖန္ဖန္ ေသြးလ်က္။ ရွည္လ်ား က်ဥ္းေျမာင္းလွေသာ ဓါးအိမ္ထဲ ထိုးသြင္း ထည္ထားေသာ ဓါးတစ္လက္၏ အလ်ားက (၆) ႏွစ္ မက ရွည္လ်ားခဲ့ေပၿပီ။ ဓါး အိမ္ အတြင္း နံရံမ်ားက ဓါးကို မလႈပ္ႏိုင္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ ဖိညွပ္ထားသည္။ “ဓါး” ကား အသက္ရႈ မဝေတာ့။ ေမွာင္မဲ နက္ရႈိင္းေသာ ဓါးအိမ္ေျခာက္ႀကိးထဲ ေျခေခ်ာ္လိမ့္က်သြားသလိုမ်ိဳး။ ဓါးအိမ္ အတြင္းမွ ျပန္မတတ္ႏိုင္ဘဲ ရွိေနသည္။ ယခုေတာ့ ဓါးသည္ သူ႔ကိုယ္သူ ျပန္ခုတ္သည္။ မေရွာင္ႏိုင္။

 

၃။ ပျခဳပ္

ေႁမြလိုေတာ့ ေခြ မေနပါ။ စင္းစင္းေနသည္။ ရင္နဲ႔သာ တြားသြားေနရသည္မွာ (၆) ႏွစ္ စြန္းခဲ့၏။ အလမၸါယ္ ဆရာကို ဘယ္ေႁမြကမ်ား ခ်စ္ႏိုင္ပါမည္နည္း။ ဘူးသီးေျခာက္ ပုေလြသာ မရွိလွ်င္ က်ိဳးႏြံေနစရာ မလို။ ယခုလို ပျခဳပ္လို အခန္းထဲကေန ဝင္လိုက္ ထြက္လိုက္။ အခ်ိန္ကာလကသာ အေရခြံ အႀကိမ္ႀကိမ္လဲသြားသည္။ အေၾကးခြံေတြ “ေျပာင္း”ခ်င္ “ေျပာင္း” မည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အဆိပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေတာ့မွ မစြန္႔ႏိုင္။ ပျခဳပ္အိပ္ထဲမွာ ၾကြက္ျဖဴတစ္ေကာင္၊ ၾကြက္မဲ တစ္ေကာင္၊ ေန႔နဲ႔ ညသည္သာ ေန႔စဥ္ အစာျဖစ္သည္။ ရွည္လ်ားေသာ အတိတ္ကို ေခြထားရာမွ အၿမီးတဆံုး ဆန္႔ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အမာရြတ္ေတြက လက္ေထာက္တိုင္း မလြဲ။ ငယ္ဘဝ စြပ္ေၾကာင္းမ်ားသည္လည္း ဘယ္လြင္ျပင္ ဘယ္လွ်ိဳေျမာင္ ၾကားတြင္ က်န္ရစ္ ခဲ့သည္ မသိ။ ေႁမြျဖစ္ၿပီး ႀကိဳးလို စီမံရာ ခံေနရေသာ ေႁမြ။ ပျခဳပ္ထဲမွ ထိုေေႁမြသည္ ငွက္ေတြ အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆိုေနၾကေသာ ေတာင္တန္း ေတာအုပ္မ်ား အေၾကာင္း အိမ္မက္ မက္ေနရေလ၏။

 


၄။ ကမာအိမ္

ဒုကၡ ပင္လယ္ ၾကမ္းျပင္ေအာက္မွာ ကမာအိမ္ကေလးကို ခ်ထားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေနထိုင္သည့္ အခန္းႏွင့္ တူေသာ ကမာအိမ္။ ေဝးလံေခါင္ဖ်ားေသာ အရပ္ေဒသတစ္ခုမွ ကမာအိမ္။ ထို ကမာအိမ္ ေထာင္ေခ်ာက္ အတြင္းထဲရွိ ကမာေကာင္ ကေလးကား ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာ နာက်င္မႈ အထပ္ထပ္ ဖံုးေနေသာ ပုလဲမ်ားလည္း ရွိခဲ့ပါၿပီ။ ေလးလံေသာ ေလထု ဖိအားေၾကာင့္သာ မဟုတ္လွ်င္ ပုလဲကေလးေတြကို ဖန္တီးႏိုင္ဖို႔ဆိုသည္မွာ မေသခ်ာပါ။ ရင္ထဲက အဆိုင္အခဲကို ႀကိတ္ေခ်ဖို႔ ႏွလံုးသားမွ ထုတ္လုပ္ေသာအရာကား အႏုပညာျဖစ္သည္။ ေသာက လႈိင္းေရမ်ားမွာ ကမာေကာင္ေလးကို ျဖတ္စီးလ်က္။ ကမာေကာင္၊ ကၽြန္ေတာ္၊ ရင္စီးခံရံုမွလြဲ၍ အျခားမရွိ။

 

၅။ ေလွာင္ခ်ိဳင့္

ကၽြန္ေတာ့္ကို ၾကက္တူေရြး တစ္ေကာင္လို ေလွာင္ခ်ိဳင့္ထဲ ထည့္၍ ကာလ ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကာ ေမြးျမဴထားၾကဦးမည္ ဆိုတာ မည္သူမွ် မေျပာႏိုင္။ အေတာင္ပံေတြ ရွည္လာတိုင္း အညွပ္ခံရသည္။ ဒဏ္ရာေတြ ရွည္ရွည္လာတာ က်ေတာ့ ဘယ္လိုမ်ား ျဖတ္ၾကပါမည္နည္း။ အလြမ္းေတြက ငရုပ္သီးလို စပ္ခ်င္သေလာက္ စပ္ေစဦးေတာ့။ထို အလြမ္း စပ္စပ္သည္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္ အစာ။ အစပ္ဆံုး အလြမ္းမ်ားကို ေန႔စဥ္ မွီဝဲ ေနရေလသည္။ “စာနာပါတယ္” ဆိုသည့္ စကားကို တတ္ေအာင္သင္ယူရတာ ဘာမွ မခက္။ တကယ္ စာနာဖို႔က်ေတာ့ ဆိုင္ရာ ဘဝ ေတြကို အစားဝင္ၾကည့္ႏိုင္မွ ျဖစ္မည္။ ဤ ေလွာင္ခ်ိဳင့္သည္ကား ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အေတာင္ပံ ျဖန႔္သာရံုေလာက္ေတာင္မွ ေနရာ အက်ယ္အဝန္း မရွိခဲ့ပါ။ ေကာင္းကင္ႏွင့္ ရႈေျမာ္ခင္း ဘဝ ျမင္ကြင္း အားလံုးကို ဆင္ဆာ ျဖတ္ထားေသာ ေလွာင္ခ်ိဳင့္ကေလး။ ေလွာင္ခ်ိဳင့္ကေလးသည္ သံု႔ပန္း ငွက္၏ ေတးကို နားဆင္ ခံစားတတ္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ မထင္ပါေပ။

 


၆။ ရုပ္ရွင္ရံု

ရံုထဲကို ကၽြန္ေတာ္ ဝင္ၾကည့္ခဲ့သည္မွာ ၾကာၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပန္ထြက္ခြင့္ မေပးေသး။ ေလးဘက္ ေလးတန္မွာ ေထာင္ထားသည္က အျဖဴေရာင္ ပိတ္ကားမ်ား။ ပိတ္ကားေပၚမွ အရုပ္ေတြကို စိတ္မ်က္စိျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ေနရေပ၏။ အတိတ္ရုပ္ရွင္ေတြ တစ္ကားၿပီး တစ္ကား။ တစ္ခ်ိဳ႕မွာ ေထြလာလို တပိုင္းတစ။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ဇာတ္သိမ္းခန္းမပါ။ ဇာတ္ကားတိုင္းမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္သည္ပင္ ဇာတ္လိုက္။ ဒါေပမယ့္ လူႀကိဳက္နည္းသည္ ဇာတ္လိုက္ ျဖစ္လိမ့္မည္ထင္၏။ ရုပ္ရွင္ရံုက ျပၿပီးသားေတြလည္း ျပန္ျပသည္။ သရုပ္ေဆာင္က မေကာင္း။ ခ်စ္ခန္း ႀကိဳက္ခန္းက်ေတာ့ မပါသေလာက္။ ျပန္ရိုက္ဖို႔ ေကာင္းေသာ ရုပ္ရွင္ကားေတြ ျဖစ္သည္။ ျပန္ရိုက္ဖို႔ ဆိုသည္မွာ မျဖစ္ႏိုင္။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ရိုက္ကူးထားေသာ ရုပ္ရွင္ကားေခြကို ကိုယ္တိုင္ျပန္ၾကည့္၍ မႀကိဳက္ႏိုင္ ျဖစ္ေနရသည္။ ရံုဝင္ခ အျဖစ္ ဘဝကို အဖိုးအခ သဖြယ္ေပးထားသည္။ ရုပ္ရွင္ရံုကေတာ့ အျပင္ထြက္ႏိုင္မည့္ တံခါးေတြ အကုန္ပိတ္ထားဆဲ။

နိဂံုး

မီးခံ ေသတၱာ၊ ဓါးအိမ္၊ ပျခဳပ္၊ ကမာအိမ္၊ ေလွာင္ခ်ိဳင့္၊ ရုပ္ရွင္ရံု။ ကၽြန္ေတာ္ ေနထိုင္လ်က္ ရွိေသာ အခန္းငယ္ဒ အမည္နာမ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ခ်ေရး ၾကည့္မိျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို အခန္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ၿမိဳ႔ခ်ထား၏။ ထို အခန္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ထုတ္ပိုးထား၏။ ထိုအခန္း ရွိမွန္းေတာင္မွ လေရာင္သည္ မသိခဲ့။ ကိုယ္ခ်င္းစာ တရားေတြ အေရာက္အေပါက္ နည္းေသာ ေတာေခါင္ေခါင္ ေတာင္ အၾကိဳ အၾကားက အခန္းေလး ျဖစ္သည္။

အခန္း၏ အထီးက်န္ ဆန္ပံုမွာ ပင္လယ္ထဲမွ ကၽြန္ကေလးႏွင့္ တူေနမလားေတာင္ မသိေတာ့။

အခန္းထဲတြင္ သဲကႏၱာရႀကီး တစ္ခု ထည့္သြင့္ ျဖန္႔ခ်ထား၏။ ကႏၱာရ ရွားေစာင္းပင္ကေလးလို ေပါက္ေရာက္ေနရသူက ကၽြန္ေတာ္ပဲ မဟုတ္လား။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ သစ္ရြက္ဆိုလို တစ္ရြက္ တေလမွ ဝတ္ဆင္ထားျခင္း မရွိ။

ကၽြန္ေတာ့္ ဘဝက အေရခြံထူသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ကိုယ္ေပၚမွာ ကဗ်ာ ပါဒ ဆူးမ်ား တပ္ဆင္ထား၏။ ကၽြန္ေတာ့္ ပင္စည္ထဲမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္ ပန္းေတြ ပြင့္ေနခဲ့သည္။ ထိုအေၾကာင္းကို အခုတိုင္ ဘယ္သူမွ မသိၾကေသး။

ျမားအိမ္

၁၀ စက္တင္ဘာ ၂၀၀၄