Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

POT

 

(နိဒါန္း)

                        လစ္လပ္ေနေသာ ေခါင္းစဥ္ေနရာ၌ တစ္စံုတစ္ရာေသာ အစားထိုးရန္ လိုအပ္လာေသာအခါ၊ သို႕မဟုတ္ ၀ရုန္းသုနး္ကား စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚ၌ ၾကားျဖတ္ေခါင္းစဥ္ တစ္ခုခု ယာယီဖြဲ႕စည္းရန္ ေပၚေပါက္လာ အခါ ‘မနက္ျဖန္ေတြ လက္အံေသေနတာကို ႏွိပ္နယ္ေပးခ်င္သပ’’ ဆိုေသာ လက္တစ္ဖက္ ၀င္ေရာက္လာ၏။မနက္ျဖန္ ဆိုသည္ကို ဘာႏွင္႕ဖြဲ႕စည္းထားပါသလဲ။ မနက္ျဖန္ကို ဘယ္လို တည္ေဆာက္ထားပါသလဲ။မနက္ျဖန္တြင္ အခ်ိန္းအခ်က္မ်ားရွိ၏။ မနက္ျဖန္တြင္ မိုးေလ၀သ ခန္႕မွန္းခ်က္ရွိ၏။ မနက္ျဖန္ေန႕လည္ ၂နာရီတိတိတြင္ေနအိမ္မွ ကားမ်ားထြက္ခြါမည္ရွိ၏။ မနက္ျဖန္မနက္ ၆ နာရီခြဲ ေလယာဥ္ကြင္းခ်ိန္း ရွိ၏။ မနက္ျဖန္သည္ သတ္မွတ္ထားေသာ ေနာက္ထပ္နာရီမ်ားႏွင္႕ ရင္မဆိုင္ရခင္အထိ အရွိမဲ႕သက္သက္ပင္။ ျပကၡဒိန္ေပၚမွ မွင္နီ၀ိုင္းထားေသာ၊ တစ္ခုခု ေရးမွတ္ထားေသာ စကၠဴ ရက္စြဲ အျဖစ္လည္း ရပ္တည္ေနႏိုင္၏။ သို႕ေသာ္ မနက္ျဖန္မရွိဘဲ ေနထိုင္သည္႕သူ အခ်ိဴ႕အား ေတြ႕လာလွ်င္ လူေသေကာင္မ်ားကဲ႕သို႕ မဆက္ဆံရန္ တင္းၾကပ္စြာတားျမစ္ရေပမည္။ အဘယ္ေၾကာင္႕ဆိုေသာ္ မနက္ျဖန္သည္ လူတိုင္းအား တန္းတူညီမွ်စြာ ေစာင္႕ေမွ်ာ္ေနပါလိမ္႕မည္။ အပူသည္ မေအမ်ားကဲ႕သို႕ ေစာင္႕ေမွ်ာ္ေန၏။ ထိတ္လန္႕ေနေသာ မယားမ်ားကဲ႕သို႕ ေစာင္႕ေမွ်ာ္ေန၏။ ဆာေလာင္ေနေသာ ကေလးမ်ားကဲ႕သို႕ ေစာင္႕ေမွ်ာ္ေန၏။ ထို႕ျပင္ မနက္ျဖန္သည္ တိတ္ဆိတ္ေသာ ေသြးသားေသာင္းက်န္းမွဳ တစ္ခုကဲ႕သို႕ ရမၼက္ျပင္းျပစြာ ေစာင္႕ေမွ်ာ္ ေနျပန္၏။

 

(စာကိုယ္)

                        ေန႕မ်ားသည္တိုေတာင္းစြ။ ေန႕မ်ားသည္ ေလးလံလွ၏။ အလ်ား အနံ အျမင္႕ ႏွင္႕ အခ်ိန္တို႕ကို ေရာေမႊလိုက္သည္႕အခါ ေန႕မ်ားသည္ ရုပ္ထုမ်ားျဖစ္လာၾကသည္။ ရုပ္ထုမ်ားကေျပာေသာ သမိုင္းနိဂံုး၌ ရုပ္ထုမ်ားသည္ က်ဆံုးေလျပီးေသာ အုတ္၊ အဂၤေတ ႏွင္႕ ေၾကး သံသတၱဳမ်ား ျဖစ္ၾကကုန္၏။ ဟိုေရွးေရွးတုန္းက စတာလင္၊ လီနင္၊ႏွင္႕ မာ႕က္စ္ ရုပ္ထု အေပါင္းအပါမ်ား ရွိၾကကုန္၏။ ကဒါဖီမွာ ဆက္ဒမ္ဟူစိန္ ရုပ္ထု အက်ိဴးအပဲ႕မ်ား အား လိုက္လံေကာက္ယူေနလ်က္ရွိသည္။ လူမည္းတစ္ဦးမွာမူ လင္ကြန္းရုပ္ထု မလွမ္းမကမ္းမွ အိပ္မက္တစ္ခုခုအေၾကာင္း၊ ကမၻာၾကီးကို မိန္႕ခြန္းေျပာခဲ႕ျပီးျပီျဖစ္၏။ကြ်န္ေတာ္ ငယ္ငယ္က ဗိုလ္ခ်ဴပ္ေၾကးရုပ္ေရွ႕၌ ဓါတ္ပံုအ၇ိုက္ခံခဲ႕ဖူးတာ သတိရမိျပန္သည္။ အႏုပညာသည္ ရုပ္ထု အတြက္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ အႏုပညာ အတြက္ျဖစ္သည္။ ရုပ္ထုသည္ ႏိုင္ငံေရး အတြက္ျဖစ္သည္။ တစ္ခုခုမ်ားသည္ တစ္ခုခုအတြက္ ျဖစ္ရမည္ပင္။ ဓါတ္ပံု မွတ္တမ္းမ်ားရွိ၏။ဒီအန္ေအမ်ားရွိ၏။ ကြမ္တမ္သီအိုရီႏွင္႕ အျခားအျခားေသာ အနတၱမ်ား ျပင္းစြာလွဳပ္ခတ္ၾကျပန္၏။ ကြ်န္ေတာ္တို႕သည္ မေရရာမွဳ အတြင္းက အက်ဥ္းသားမ်ား၊ အစိုးမရျခင္း အတြက္ ဓါးစားခံမ်ား ျဖစ္ေနၾကရ ေသာ္လည္း ဘုရားသခင္သည္လည္းေကာင္း၊ မဟာျဗဟၼာၾကီးသည္လည္းေကာင္း၊ သတၱ၀ါတို႕အား ေတာင္ပိုင္ၾကီး ကဲ႕သို႕ေစာင္႕ေရွာက္ထားၾကျပန္သည္။

 

အသားမ်ားစားၾကရ၏။ ထမင္းမ်ား၊ ေပါင္မုန္႕မ်ားကို ၾကြက္မ်ား၊ပရြက္ဆိတ္ မ်ားႏွင္႕ ခြဲေ၀စားၾကရ၏။ အသက္မ်ားကို ေစာင္႕ေရွာက္ခံၾကရ၏။ အဓိပၸါယ္မွာ ၾကိဳးတိုက္ အက်ဥ္းခန္းမွ ၾကိဳးသမား အက်ဥ္းသားမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံထားရေသာေၾကာင္႕ ျဖစ္ေပသည္။

                        သို႕ေသာ္ ေသခ်ာမွဳ တစ္စံုတစ္ခုဆိုသည္မွာ အားလံုး၏အသက္ပင္ ျဖစ္ပါလိမ္႕မည္။ ထို႕ေၾကာင္႕ လူသည္လည္းေကာင္း၊ နတ္သည္လည္းေကာင္း၊ျဗဟၼာသည္ေကာင္း၊၄င္းတို႕အားေသခ်ာမွဳတစ္ခုခုကိုစြဲကိုင္ထားၾက သူမ်ားအျဖစ္ အျဖစ္သတ္မွတ္ျပဌာန္းလိုက္သည္။ သို႕ေသာ္ ေမ်ာ္လင္႕ခ်က္သည္ ကံတရား၏ အႏၱရာယ္ၾကီးေသာ လက္ေဆာင္တစ္ခုျဖစ္ေပ၏။ ထိုေမွ်ာ္လင္႕ေနာက္က လက္ေဆာင္လွလွေလးအား ဖြင္႕မေဖါက္ခင္ မိမိကိုယ္ မိမိ ကာကြယ္ထားရမည္ပင္။ အနံ႕ အရသာ ႏွင္႕ ရက္လြန္ေန႕စြဲမ်ား သတိ ကြဲရွတတ္သည္။ ရိုမာန္ စာဆိုေတာ္ ဗာဂယ္ ျငီးတြားခဲ႕ရာ’ ထရိုဂ်င္ ျမင္းၾကီးအား မယံုေလႏွင္႕၊ ကြ်နု္ုပ္သည္ ဂရိတို႕အား လက္ေဆာင္မ်ားယူေဆာင္လာလွ်င္ ေသာ္မွ ေၾကာက္လွပါ၏’’ ဟူေသာ စာသားအား အနက္ေရာင္တီရွပ္မ်ားေပၚတြင္ မေရးသင္႕ပါ။တခ်ိဴ႕အေရာင္မ်ား သည္ကြ်န္ေတာ္တို႕အား ဘ၀အဆက္ဆက္ မြန္းၾကပ္ အိုက္စပ္ေစ၏။ ဟယ္လင္မင္းသမီး ရက္လုပ္ထားေသာ ဇာပန္းခရမ္းတြင္ ဂရိတို႕ႏွင္႕ ထရြိဳင္သားတို႕၏ တိုက္ပြဲမွတ္တမ္းမ်ားလွဳပ္ရြ ေနၾကသည္။တားျမစ္ထားေသာ ဟာသမ်ားတြင္ ဇု နတ္မင္းၾကီး တင္သြင္းေသာ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ျပက္လံုးမ်ားက အူတက္စရာ အေကာင္းဆံုးပင္။ ထရြိဳင္ျမိဳ႕ၾကီး သက္တမ္းဆံုးမသြားခင္ ကြ်န္ေတာ္အလိုခ်င္ဆံုးမွာ ဟယ္လင္ မင္းသမီး၏ အလြမ္းႏွင္႕ အႏုပညာပင္။ ထို႕ေၾကာင္႕ မီးေတာက္မ်ားၾကားမွ အလြမ္းမ်ားအား ဦးစားေပးေရႊ႕ထုတ္ရန္၊အပ်က္အစီးမ်ားေအာက္မွ အႏုပညာအား အျမန္ကယ္တင္ရန္ ေတာင္းဆိုလိုက္သည္။ ေန႕မ်ားသည္ေပါ႕ပါး ရွည္လ်ားလြန္းေလစြ။

(နိဂံုး)

                    မနက္ျဖန္တြင္မေန႕က ခ်ိန္းဆိုမွဳမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းထားေသာ ျမင္းခြါသံမ်ား ပ်ံလြင္႔လာေပလိ္မ္႕ဦးမည္။ ထရြိဳင္ျမိဳ႕ရိုးေပၚမွ ထရိုဂ်င္ သူရဲေကာင္း ပဲရိစ္ ၏ေရႊေရာင္ဆံႏြယ္မ်ား တလူလူလႊင္႕ေန၏။ အာခိလိစ္ ဖေနာင္႕ထဲ စိုက္၀င္သြားေသာ ျမားတံမွာ ပဲရိစ္၏ျမားတံ ဟုတ္မဟုတ္ ပန္းဆိုးတန္းအင္ပါယာ၌ ကြ်န္ေတာ္တို႕အျငင္းပြါးၾကကုန္၏။ အာခိလိစ္၏ ေပ်ာ႕ကြက္ ဖေနာင္႕အားေဖၚထုတ္ေျဖာင္႕ခ်က္ေပးလိုက္သူကို ဆုေငြထုတ္ထားသည္။အလိုရွိျပီ။ စီအိုင္ေအ၊ေကဂ်ီဘီ ႏွင္႕ေမာ႕ဆက္ တို႕၏ မ်ိဴးပြါးဖေနာင္႕မ်ား ေဆာင္႕၍ခ်ီတက္လာေနၾကသည္။လူကူးမ်ဥ္းက်ားမ်ား သည္ ဗန္ဂိုး၏ အ၀ါေရာင္မ်ားေနာက္မွ ပုန္းလ်ိဴး ေနၾကျပန္သည္။ ငရဲေခြးမ်ား လူကူးမ်ဥ္းက်ားမွ မကူးရ။ ကားတိုက္ခံ ရေသာေခြးေသ တစ္ေကာင္ကို ေတြ႕လ်င္ၾကင္နာပါ။ မွဳခင္းဌာနသို႕ ေခြးေလေခြးလြင္႕မ်ားအား ဒရြတ္ဆြဲမလာပါႏွင္႕။ မနက္ျဖန္အား အၾကည္ညိဳပ်က္မွဳ မျဖစ္ေပၚေစရန္ ယေန႕အားပိုက္စိပ္တိုက္ အမဲရိုးတို႕ျဖင္႕ ကာကြယ္အံ႕။ ပထမဆံုး သတင္းေပးပို႕ခ်က္ မမွန္ေၾကာင္း အေမရိကန္တပ္ၾကပ္ၾကီး တစ္ေယာက္မွထြက္ဆိုခဲ႕သည္။မိန္႕ခြန္းမ်ားအား ျပန္လည္ စီစစ္ရန္။ မနက္ျဖန္တြင္ အေမွာင္ဖက္ျခမ္းရွိသည္။ ဘင္လာဒင္အား လင္းယုန္မ်ားက မိနစ္ ၄၀ သက္တမ္းရွိ အေမွာင္ဘက္ျခမ္းတြင္မွ ထိုးသုတ္သြားၾကရာ အေလင္းေရာင္ေၾကာင္႕ အိုစမာရုပ္ထုမ်ား အရည္ေပ်ာ္က်ရ၏။ ထို႕ေၾကာင္႕ကြ်န္ေတာ္တို႕မွာ ပူေလာင္ၾကရ၊ပခံုးသားမ်ားနာက်င္ၾကရ၊ ခါးရိုးတို႕ကိုက္ခဲခံစားၾကရ။ေခတ္ၾကီးက တင္ေပးလိုက္ေသာ မနိဳင္၀န္မ်ားေၾကာင္႕ ခိ်နဲ႕ၾကရ။ မေန႕ကအတြက္ ရည္စူးေသာ ေက်းဇူးစကားမ်ားသည္။ ဒီေန႕အတြက္ကိုင္ရိုက္သလို ခံစားၾကရ။ လစ္လပ္ေနေသာေခါင္းစဥ္ေနရာ၌ တစ္စံုတစ္ခု အစားထိုးရန္ လိုအပ္လာေသာအခါ တိတ္ဆိတ္ေသာ ေသြးသားေတာင္းဆိုမွဴမ်ား ၀င္ေရာက္လာၾကေလ၏ ။   

                       

                                                                                                      ေဇာ္လူစိမ္း

                                                                                            သရုပ္ေဖၚပံု ပန္းခ်ီ ေပၚဦးသက္