Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

 

 aung lattဤဝတၱဳသည္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာ ဝတၱဳလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤဝတၱဳသည္ ဝတၱဳေရးသူထံမွ ရုတ္တရက္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဝတၱဳေရးသူသည္ ဝတၱဳရုတ္တရက္ ေပ်ာက္သြားသျဖင့္ ရဲဌာနတစ္ခုသို႔ သြား၍ တိုင္ခ်က္ဖြင့္ရာ အမႈသြားအမႈလာကို ခ်င့္ေထာက္၍ အလြန္ကၽြမ္းက်င္ေသာ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာတစ္ဦး ခိုးယူသြားျခင္းျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာဆိုလာသျဖင့္ ဝတၱဳေရးသူသည္ လြန္စြာ ထိတ္လန္႔၍ သြားပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုဝတၱဳသည္ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ တစ္ဦး၏အေၾကာင္းကို ေရးထားေသာ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

 

ဤဝတၱဳထဲက ဇာတ္ေကာင္ကိုယ္တိုင္က လာေရာက္၍ ခိုးယူသြားျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဤဝတၱဳေပ်ာက္ဆံုးသြားပံုမွာ ဝတၱဳစာအုပ္ တစ္အုပ္ထဲတြင္ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္အျဖစ္ တည္ရွိေနျခင္းမွ ေပ်ာက္ဆံုးသြားျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ ဝတၱဳေရးသူ၏ ရင္ထဲတြင္ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္မွ်သာ ရွိေနသည့္ အျဖစ္မွ ေပ်ာက္ဆံုးသြားျခင္းမ်ိဳးျဖစ္၍ လြန္စြာ ထူးဆန္းသည္ဟု ယူဆခဲ့ေသာ္ ျငင္းဆို၍ မရပါ။

 

သို႔ရာတြင္ ဤဝတၱဳသည္ သာမာန္ဝတၱဳတစ္ပုဒ္မွ်သာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ၾကိဳတင္၍ သိထားေစခ်င္ပါသည္။ ဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း ဤဝတၱဳသည္ ေရးသူ၏ထံမွ ရုတ္တရက္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားျပီး လိုက္လံရွာေဖြေနဆဲ ကာလ၌ပင္ ရုတ္တရက္ ဝတၱဳဖတ္ရႈသူတို႔၏ ရင္ထဲ၌ ျပန္လည္၍ ေပၚလာပါသည္။

 

ထိုသို႔ ဝတၱဳဖတ္ရႈသူရင္ထဲတြင္ ျပန္ေပၚလာပံုမွာ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္လို မဟုတ္ပဲ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ အျဖစ္ ဘဝေျပာင္း၍ ေပၚလာျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦး၏ ပေယာဂေၾကာင့္ဟု ပန္းခ်ီအႏုပညာ ရပ္ဝန္း၌ ကၽြမ္းက်င္သူ တစ္ဦးက ဆိုလာပါသည္။ ထိုအဆိုကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ခံခဲ့သည္ရွိေသာ္ ဝတၱဳေရးသူ၏ ရင္ထဲမွ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ တစ္ဦးေၾကာင့္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ရေသာ ဤဝတၱဳသည္ ပန္းခ်ီဆရာ တစ္ဦးေၾကာင့္ ဖတ္ရႈသူ၏ ရင္ထဲတြင္ ျပန္လည္၍ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္ဟု ဆိုရပါလိမ့္မည္။

 

ထို႔ေၾကာင့္ ဤဝတၱဳႏွင့္ နီးနီးစပ္စပ္ ပတ္သက္ခဲ့ဖူးသူႏွစ္ဦးကို ေဖာ္ျပပါဆိုပါက ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာႏွင့္ ပန္းခ်ီဆရာတို႔ကို ဆိုရပါလိမ့္မည္။ သို႔ရာတြင္ ထုိပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးမွာ ဤဝတၱဳအဓိက ဇာတ္ေကာင္မ်ားေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္အတြက္ အဓိကလိုအပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးမွာ ေရးသူႏွင့္ ဖတ္သူတို႔သာ ျဖစ္ပါသည္။

 

သို႔ေသာ္ ေလာေလာဆယ္ ေရးသူႏွင့္ဖတ္သူတို႔ အေၾကာင္း ေခတၱေဘးဖယ္ထားျပီးလွ်င္ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ၏ အေၾကာင္းကို အနည္းငယ္ တင္ျပလိုပါသည္။ တကယ္ေတာ့ ခင္ဗ်ားေမြးဖြားလာတာကိုက ေဖာက္ထြင္းမႈတစ္ခုပဲဗ်ဟု ပန္းခ်ီဆရာက ေျပာေလ့ရွိပါသည္။ ခင္ပြန္းျဖစ္သူႏွင့္ ကြာရွင္း၍ မိဘအသိုင္းအဝိုင္းအတြင္းသို႔ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ၏ ကိုယ္ဝန္ႏွင့္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာေသာ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာအေမကို ၎၏မိခင္၊ အေဒၚႏွင့္အမမ်ားက နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုကို သံုး၍ ၎တို႔မလိုလားေသာ ကိုယ္ဝန္ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ခဲ့ၾကေလသည္။ ထိုသို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဖ်ာက္ဖ်က္ တားဆီးသည့္ၾကားမွ လြန္စြာထြားက်ိဳင္းေသာ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာကို ေမြးဖြားခဲ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ပန္းခ်ီဆရာက ခင္ဗ်ားေမြးလာတာကိုက ေဖာက္ထြင္းမႈတစ္ခုပဲဗ် ဟုဆိုျခင္းျဖစ္သည္။

 

ထိုသို႔ အားလံုး၏ဆႏၵကို ဆန့္က်င္၍ ေလာကအတြင္းသို႔ ေဖာက္ထြင္းဝင္ေရာက္ခဲ့သူ ကေလးငယ္သည္ ငယ္စဥ္ကပင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ၾကပ္မတ္ပဲ့ျပင္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားေသာ ၎၏ ေဆြမ်ိဳးမ်ား၏ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို ခ်ိဳးေဖာက္၍ အိမ္ေျပးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ့ဲေလသည္။ လမ္းမေပၚတြင္ ရရစားစားဘဝ၌ ေျပးလႊားေနေသာ အိမ္ေျပး လူငယ္တစ္ဦးသည္ ကမၻာေပၚတြင္ ရွိရွိသမွ်ေသာ ေသာ့ခေလာက္ အားလံုးကို ဖြင့္လွစ္ရန္သာ အာရံုစိုက္၍ ဘဝကိုရပ္တည္ေနေသာ ေသာ့ျပင္ဆရာတစ္ဦးႏွင့္ ဆံုေတြ႕ျပီးေနာက္တြင္ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ တစ္ဦးအျဖစ္ ျပန္လည္ေမြးဖြားလာခဲ့၏။

 

ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာအား ဆရာျဖစ္သူသည္ ဘဏ္တိုက္တစ္ခုသို႔ ေခၚသြားျပီး ေသာ့ခေလာက္တစ္ခုခ်င္းကို ဖြင့္၍ ကမၻာေပၚရွိ ေသာ့ခေလာက္ အသီးအသီး၏ တည္ေဆာက္ပံု၊ ေသာ့ခေလာက္ အသီးသီး၏ သမိုင္းေၾကာင္း၊ ေသာ့ခေလာက္ ထုတ္လုပ္ေသာ ကုမၸဏီအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔အေၾကာင္းကို လက္ေတြ႕ေရာ၊ သေဘာတရားပါ ေပါင္းစပ္ သင္ၾကားခဲ့သည္ဟု ဆို၏။

 

ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္ရဲ႕ဆရာက သူတစ္ပါးပစၥည္းကို တစ္ခါတစ္ရံမွ စိတ္နဲ႔ေတာင္ မျပစ္မွားခဲ့ဖူးဘူးလို႔ က်ဳပ္က အာမခံလိုက္ခ်င္တယ္ဟု ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာက ရဲရဲတင္းတင္း ဆိုေလ၏။ က်ဳပ္ဆရာက ခုထိ သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနတုန္းပဲ။ အဲဒီလို သူအသက္ရွင္ေနတဲ့ ကိစၥက ကမၻာေပၚမွာ ေနာက္ထပ္ ေပၚေပါက္လာမယ့္ ေသာ့ခေလာက္ေတြကို ေစာင့္ေနရံုမွ်ပဲဗ်။

 

က်ဳပ္က လုပ္ငန္းသေဘာအရ တံခါးမ်ိဳးစံုကို ျဖတ္သန္းရတယ္ဗ်ာ။ တစ္ေနရာရာမွာ က်ဳပ္တို႔ တစ္ခါမွမေတြ႕ဖူးေသးတဲ့ ေသာ့ခေလာက္တစ္လံုးကို ေတြ႕ျပီးဆိုတာနဲ႔ က်ဳပ္ဆရာကို မျဖစ္မေန သတင္းသြားေပးရတယ္ဗ်။ အဲဒီလို သတင္းေပးတဲ့အတြက္ က်ဳပ္ရတဲ့ ဆုလဒ္ကေတာ့ အဲဒီ့ေသာ့ကို သူဘယ္လို ဖြင့္တယ္ဆိုတာကို လိုက္ျပီးၾကည့္ရႈေလ့လာခြင့္ ေပးတာပါပဲ။

 

ညသည္ တိတ္ဆိတ္၍ သြားေလသည္။ ဤဝတၱဳစတင္ခ်ိန္ ေရာက္ေသာအခါ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာသည္ ဝပ္က်င္းထဲမွ တိုးထြက္လာျပီး ညေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္၏။ ေကာင္းကင္၌ သူ့အရင္ေရာက္ႏွင့္ေနေသာ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ တစ္ဦးက ေဖာက္ထြင္း ခိုးယူသြားေသာေၾကာင့္ ၾကယ္တစ္ပြင့္တစ္ေလမွ် ရွိမေနေတာ့ပါ။ သူသည္ ယေန႔ည ေဖာက္ထြင္းရမည့္ အေဆာက္အအံုေပၚသို႔ ကၽြမ္းက်င္စြာ တြားတက္ေန၏။ သူယေန႔ည ထြင္းေဖာက္ ဝင္ေရာက္ရမည့္ ေနရာမွာ ဘဏ္တုိက္တစ္ခု (သို႔မဟုတ္) သန္းၾကြယ္တစ္ဦး၏ အိမ္ (သို႔မဟုတ္) မီနီမားကတ္တစ္ခု (သို႔မဟုတ္) ေဟာ္တယ္တစ္လံုး မဟုတ္ပဲ ပန္းခ်ီျပတိုက္တစ္ခု ျဖစ္ေနေလ၏။

 

သူသည္ ယေန႔ညအဖို႔ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို ခိုးယူရမည္ ျဖစ္ေလ၏။ သူ႔ဘဝ၏ ေနာက္ဆံုး ေဖာက္ထြင္းမႈလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္အတြက္ ၾကိဳတင္ ကမ္းလွမ္းလာသည့္ ေငြေၾကးပမာဏသည္ ဇရာအရြယ္သို႔ ခ်ဥ္းနင္းဝင္ေရာက္စ သူ႔ဘဝ၏ လက္က်န္ ေန႔ရက္မ်ားအတြက္ ဖူလံုေသာ ပမာဏကို ရရွိနုိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာသည္ ညကို ထြင္းေဖာက္ဝင္ေရာက္ရင္း ဘဝတြင္ တစ္ခါမွ် ဆံုေတြ႕ခဲ့ရဖူးေသာ ပန္းခ်ီဆရာအား သတိရသြား၏။

 

ပန္းခ်ီဆရာႏွင့္ ဆံုေတြ႔ရာအရပ္သည္ ေမွာင္မိုက္ေသာ ေမွာ္ေသတၱာ အနက္တစ္လံုးထဲတြင္ ျဖစ္ေပ၏။ ဤေနရာတြင္ ဤဝတၱဳထဲသို႔ ဒုတိယဝင္ေရာက္လာသူ ပန္းခ်ီဆရာအေၾကာင္း ေျပာရေပေတာ့မည္။ ေသာ့ျပင္ဝိဇၨာသည္ ကမၻာေပၚရွိ ေသာ့ခေလာက္ အသီးသီးကို ဖြင့္လွစ္ရန္ ေရာက္ရွိလာသကဲ့သို႔ ပန္းခ်ီဆရာသည္လည္း ကမၻာေျမကို ေရးဆြဲရန္ ေရာက္ရွိလာျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

 

ငယ္စဥ္က စည္းကမ္းတင္းက်ပ္၍ အရိုက္ၾကမ္းေသာ ဖခင္ျဖစ္သူ၏ ဆႏၵကို ဆန္က်င္၍ ေက်ာင္းစာအုပ္မ်ား၏ ေနာက္ေၾကာတြင္ အရိႈးရာ အစင္းစင္းမ်ား ထင္သည္အထိ ရုပ္ပံုကားခ်ပ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေရးဆြဲခဲ့သူ ပန္းခ်ီဆရာသည္ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းမ်ားတြင္ ဆရာမ၏ ေပတံေစာင္းထက္မႈကို အံတု၍ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ ငွက္၊ ငါး၊ ကား၊ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္တို႔ကို ေရးဆြဲခဲ့၏။ ထို႔ေနာက္ မၾကာခဏ စိတ္ေကာက္တတ္ေသာ ခ်စ္သူျဖစ္သူ၏ အလိုဆႏၵကို လ်စ္လ်ဳရႈ၍ မိုးတိမ္၊ လိပ္ျပာ၊ ပန္းပြင့္၊ ေတာင္တန္း။ ထိုမွတဆင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အိပ္မက္မ်ားကို ေရးဆြဲရင္း ႏွစ္ကာလမ်ားစြာကို ျဖတ္သန္းမိေသာအခါ သူေရးဆြဲေနေသာအရာမွာ သူ႔ဘဝကိုသာ ေရးဆြဲေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း တျဖည္းျဖည္း သိရွိလာခ်ိန္၌ သူေရးေသာပန္းခ်ီကားမ်ား၏ အဖက္ဖက္မွ ပိတ္ဆို႔ကာ ရံထားမႈ တံတိုင္းေနာက္တြင္ တျဖည္းျဖည္းသူသည္ အစစ္အမွန္ ျပင္ပေလာကႏွင့္ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ရာ ေဝးသထက္ ေဝးကြာသြားေလေတာ့၏။

 

ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ေမွာ္ေသတၱာတစ္လံုးထဲတြင္ ပိတ္မိေနေသာ ပန္းခ်ိီဆရာသည္ ထြက္ေပါက္တစ္ခုကို အလန္႔တၾကား ရွာေဖြရေလေတာ့၏။ ႏွစ္ကာလမ်ားစြာ ျဖတ္သန္း၍ ရွာမရသည့္အဆံုး ထြက္ေပါက္တစ္ခုကို သူ၏ ပန္းခ်ီအႏုပညာႏွင့္ စတင္၍ ေရးဆြဲဖန္တီးရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္ေလေတာ့၏။

 

ႏွစ္ကာလမ်ားႏွင့္အတူ ပန္းခ်ီေဆးေရာင္မ်ား ကုန္ဆံုးေသာအခါ သူ၏ ႏွလံုးေသြးကို ထုတ္၍ ေရးဆြဲရန္ ႏွလံုးအိမ္ကို စမ္းသပ္လိုက္စဥ္ သူ၏ နား၌ တဒုတ္ဒုတ္အသံကို ၾကားလိုက္ရ၏။ ပထမ သူ၏ႏွလံုးခုန္သံဟု ထင္မွတ္ခဲ့ျပီး ေသေသခ်ာခ်ာ နားစြင့္ၾကည့္ေသာအခါ ေမွာ္ေသတၱာ၏ အျခားတစ္ဖက္မွ လမ္းေလွ်ာက္ေနေသာ အသံျဖစ္ေလ၏။ ထုိ႔ေနာက္ ပန္းခ်ီဆရာသည္ ေမွာ္ေသတၱာ၏ နံရံကို အသာေခါက္ၾကည့္၏။ ထို႔ေနာက္ နာရီအနည္းငယ္အၾကာတြင္ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၹာႏွင့္ ပန္းခ်ီဆရာတို႔သည္ အေဆြခင္ပြန္းမ်ား ျဖစ္သြားၾကေလ၏။

 

 ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ။             ‘ပန္းခ်ီဆရာ ဘာေတြ လုပ္ေနသလဲဗ်။’

ပန္းခ်ီဆရာ။                     ‘ပန္းခ်ီဆြဲေနတာေပါ့ဗ်။’

ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ။              ‘ဘာပံုေတြကို ဆြဲေနသလဲဗ်။’

ပန္းခ်ီဆရာ။                     ‘ထြက္ေပါက္တစ္ခုကို ေရးဆြဲေနတယ္ဗ်။’

ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ။              ‘ပံုတစ္ပံုကို ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ဆြဲရသလဲ။’

ပန္းခ်ီဆရာ။                     ‘က်ဳပ္အခုဆြဲေနတဲ့ပံုကေတာ့ က်ဳပ္ တစ္ဘဝလံုး ဆြဲရင္ေတာင္ ျပီးမယ္ မထင္ေတာ့ပါဘူး ဗ်ာ။’

ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ။              ‘တကယ္လို႔ အဲဒီ့ကိစၥမွာ က်ဳပ္က ကူညီေပးမယ္ဆိုရင္ လက္ခံမွာလား။ က်ဳပ္အဖို႔ေတာ့ ဝင္ေပါက္သာ နည္းနည္းခက္တာ၊ ထြက္ေပါက္ဆိုရင္ေတာ ခဏေလးမွာတင္ ဖန္တီးေပးလို႔ရပါတယ္။’

ပန္းခ်ီဆရာ။                     ‘က်ဳပ္တစ္ဘဝလံုး ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ထြက္ေပါက္ကို ခင္ဗ်ားက တစ္ခဏေလး ဖန္ဆင္း ႏိုင္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ဳပ္ရဲ႕ဘုရားသခင္ အငယ္စားပဲေပါ့။ က်ဳပ္က ေနာက္ဆံုးလက္ရာအျဖစ္ ခင္ဗ်ား ပံုတူကားခ်ပ္ တစ္ခုကိုပဲ ေရးခဲ့ျပီး ထြက္သြားရံုပဲ ရွိေတာ့တာေပါ့။’

ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ။              ‘ဟာ၊ ၾကိဳက္ျပီဗ်ာ။ က်ဳပ္ပံုကိုဆြဲဖို႔အတြက္ ဘာလိုသလဲေျပာ။’

ပန္းခ်ီဆရာ။                     ‘က်ဳပ္နဲ႔ခင္ဗ်ား ကြာျခားထားတဲ့ ေမွာ္ေသတၱာရဲ႕ နံရံမွာ က်ဳပ္မ်က္လံုး တစ္လံုးစာ ေဖာက္ေလ။ တစ္ေပါက္ရရင္ က်ဳပ္ရဲ႕ဘုရားသခင္ပံုကို က်ဳပ္ေရးဆြဲလို႔ရပါျပီဗ်ာ။’

 

ပန္းခ်ီဆရာေရ ခင္ဗ်ားကေတာ့ ခင္ဗ်ားပန္းခ်ီကားထဲကေန လြတ္ေျမာက္သြားေပမယ့္ က်ဳပ္ကေတာ့ ေဖာက္ထြင္း ခိုးယူျခင္းဆိုတဲ့ က်ဳပ္အလုပ္ထဲက မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေသးဘူးဗ်ိဳ႕။ ဒါေပမယ့္ ဒီတစ္ၾကိမ္ဟာ က်ဳပ္ဘဝအတြက္ ေနာက္ဆံုး ေဖာက္ထြင္းမႈ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီည ပန္းခ်ီျပတိုက္ထဲက က်ဳပ္ခိုးယူရမယ့္ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို ေအာ္ဒါေပးတဲ့ လူလက္ထဲ က်ဳပ္အပ္ျပီးရင္ လူအိုတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္ မပူမပင္ရမယ့္ ေငြေၾကးတစ္စံုတစ္ရာဟာ ေသခ်ာေနလို႔ပဲဗ်ိဳ႕။

 

ဒီလုိေတြးရင္း ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာဟာ မ်က္ႏွာၾကက္ကေန ၾကိဳးတစ္ေခ်ာင္းအတိုင္း ၾကမ္းျပင္ေပၚကို လွပစြာ က်ဆင္းလာခဲ့တယ္။ ျပီးေတာ့မွ ျပတိုက္နံရံေတြ၊ အခန္းေတြေရွ႕က သြယ္တန္းထားတဲ့ ေရာင္ျခည္တန္းေတြကို သူရဲ႕ အထူးၾကည့္မွန္ကေန တဆင့္ ျမင္ေနရတယ္။ ျပီးေတာ့ သူခိုးယူရမယ့္ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ရွိတဲ့ ျပတိုက္ရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပံုကားခ်ပ္ကို ျဖန္ၾကည့့့္ျပီး တစ္ခန္းခ်င္း တားဆီးထားတဲ့ တံခါးေတြ လံုျခံဳေရးစနစ္ေတြကို သတိနဲ႔ ျဖတ္ေတာက္ ေက်ာ္လႊားလာရင္း သူ႔စိတ္အာရံုဟာ မၾကာခင္ေရာက္လာမယ့္ အေျခအေနတစ္ခုရဲ႕ သိမ္းပိုက္မႈကို ထူးထူးျခားျခား ခံစားေနရတယ္။

 

ထူးဆန္းတဲ့ ညွိဳ႕ငင္မႈတစ္ခုဟာ သူ႔ေရွ႕မွာ ရွိေနသလိုပါပဲ။ ေနာက္ဆံုး တံခါးတစ္ခ်ပ္ကို ျဖတ္သန္းျပီး အခန္းထဲဝင္ကာ ေျမပံုအညႊန္းအရ ညႊန္းထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားကို ေမာ့ၾကည့္လုိက္တယ္။

 

အံ့ၾသထိတ္လန္႔မႈေၾကာင့္ တကိုယ္လံုး ခါထြက္သြားတယ္။

 

တစ္သက္တာလံုးမွာ တစ္ခါမွ ဒီလိုၾကံဳလိမ့္မယ္လို႔ စိတ္မကူးခဲ့ဖူးပါဘူး။

 

နံရံေပၚမွာ သူခိုးယူရမယ့္ ပန္းခ်ီကားဟာ သူ႔ရဲ႕ပံုတူ ပန္ခ်ီကားၾကီး ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ ပန္းခ်ီကားၾကီးရဲ႕ ပမာဏဟာ အလြန္ၾကီးမားျပီး နံရံအျပည့္ ေရးထားတယ္။ ပန္းခ်ီကားနာမည္က “ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ။” သူဟာ ဒီေလာက္ၾကီးတဲ့ ပန္းခ်ီကားၾကီး တစ္ကား ေရးဆြဲထားရေလာက္ေအာင္ ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ခဲ့ျပီလား။ ဘယ္လိုမွ နားမလည္ႏိုင္ ျဖစ္ေနတယ္။

 

သူ႔ရဲ႕ပံုတူကို ေလးေထာင့္ အကြက္မ်ားစြာကို သံုးျပီး ေရးဆြဲထားတယ္။ အဲဒီ့ အကြက္ တစ္ကြက္တိုင္းဟာလည္း သူ႔ဘဝရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုစီ ျဖစ္ေနတာကို အံ့ၾသဖြယ္ရာ ေတြ႔ေနရတယ္။ တခ်ိဳ႕အကြက္မွာ လူငယ္ဘဝ၊ တခ်ိဳ႕အကြက္မွာ အိမ္ေျပးကေလး၊ တခ်ိဳ႕အကြက္မွာ အိမ္တစ္အိမ္ထဲ ေဖာက္ထြင္းဝင္ေနတဲ့ပံု။ တခ်ိဳ႕အကြက္မွာ မိန္းခေလးတစ္ဦးကို ခ်စ္စကားေျပာေနပံု။ တခ်ိဳ႕အကြက္မွာ အေမကို ျပန္ကန္ေတာ့ေနပံု၊ တခ်ိဳ႕အကြက္မွာ တရားရံုးမွာ။ တခ်ိဳ႕အကြက္ေတြမွာ အခ်ဳပ္ခန္းထဲ။

 

အဲဒီလို ေရးဆြဲထားတ့ဲ ပန္းခ်ီကားၾကီးရဲ႕ အခ်ိဳ႕အကြက္ေတြဟာ ရုပ္ရွင္ကားခ်ပ္ေတြလို လႈပ္ရွားသက္ဝင္ျပီး ျဖစ္စဥ္ေတြ ေျပာင္းလဲေနတယ္။ ပန္းခ်ီကားၾကီးကို ေမာ့ၾကည့္ေနရင္းက သူ႔ေျခဖ်ား၊ လက္ဖ်ားေတြ ေအးစက္ တုန္ရင္လာတယ္။ ဒီပန္းခ်ီကားအတြက္ရမယ့္ ေငြေၾကး ကိန္းဂဏန္းအခ်ိဳ႕ကို ျဖတ္ကနဲ သတိရမိတဲ့အခါ သူဟာ နာက်င္စြာ က်ိန္ဆဲလိုက္မိတယ္။

 

သူ႔ကို ပန္းခ်ီကားၾကီးက တျဖည္းျဖည္း ညွိဳ႕ယူ ဆြဲေခၚေနတယ္လို႔လဲ ခံစားေနရတယ္။ ပန္းခ်ီကားၾကီးရဲ႕ေထာင့္မွာ ကြက္လပ္တစ္ခုရွိေနျပီး အဲဒီ့ေနရာမွာ ပန္းခ်ီဆရာဟာ ဘာမွေရးမထားဘူး။ သူဟာ ေနာက္ဆံုး လူတစ္ကိုယ္စာ ခ်န္ထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားရဲ႕ ကြက္လပ္ဆီ ခ်ဥ္းကပ္ရင္း ေနာက္ဆံုးပန္းခ်ီကားထဲကို အိကနဲ တုိးဝင္လိုက္ခ်ိန္မွာပဲ ပန္းခ်ီျပခန္းရဲ႕ နံရံအသီးသီးမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ အခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္းေတြ အားလံုးဟာ တျပိဳင္နက္ထဲ ေတာ္လဲညံစီသြားတဲ့အတြက္ ျပတိုက္ရဲ႕ ဝန္ထမ္းေတြအားလံုးဟာ ျပတိုက္ရဲ႕ အခန္းအားလံုးကို လိုက္လံစစ္ေဆးၾကေပမယ့္ မသကၤာစရာ ဘာတစ္စံုတစ္ရာကိုမွ မေတြ႕ခဲ့ၾကဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။

 

Mr A။                ‘ခင္ဗ်ားလူက ေသခ်ာရဲ႕လားဗ်ာ။ အခု ခ်ိန္းထားတဲ့ အခ်ိန္ေက်ာ္ေနျပီ။ ခုထိ ေရာက္မလာေသးဘူး။’

Mr B။                ‘ကမၻာေပၚမွာ အေတာ္ဆံုး ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာပါဗ်ာ၊ ေသခ်ာေပါက္ ပန္ခ်ီကား ပါလာမွာပါ။ ေပးထားတဲ့ေငြေတြရဲ႕တန္ဖိုးက နည္းတာမွ မဟုတ္တာ။ ေသခ်ာေပါက္ စြန္႔စားမွာပါဗ်။’

(ထိုသူႏွစ္ဦးသည္ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာကို ေစာင့္ေနသူႏွစ္ဦးျဖစ္မွန္း စာဖတ္သူသိသည္ဟု ယူဆပါသည္။)

Mr A။                ‘ေဟာ ဟုိမွာလာျပီ က်ဳပ္တို႔လူနဲ႔ တူတယ္။’

 

သို႔ေသာ္ သူတို႔ထံ လာေနသူမွာ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာ တစ္ဦးမဟုတ္ပဲ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးသာ ျဖစ္ျပီး ၎က ေပးသြားေသာ ပစၥည္းမွာလည္း ခိုးရာပါ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ မဟုတ္ပါ။ ေဖာက္ထြင္းဝိဇၨာတစ္ဦး ပါဝင္ေသာ ဝတၱဳျဖစ္ေန၏။ ဝတၱဳသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ရက္အနည္းငယ္က ကၽြန္ေတာ္ေရးသားေနဆဲ လံုးဝ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ပါသည္။ ယခု ထုိဝတၱဳကို ခင္ဗ်ား ဖတ္ရႈေနခဲ့သည္ ဆိုပါလွ်င္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ (သို႔မဟုတ္) ဝတၱဳထဲက ဇာတ္ေကာင္ တစ္ဦးဦးတို႔ကိုယ္တိုင္ ခိုးယူသြားသည့္ ခိုးရာပါ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ။

 

 ပန္းခ်ီထိန္လင္း

(မန္းေထာင္တြင္ ရင္းႏွီးခင္မင္ခြင့္ရခဲ့ေသာ ေဖါက္ထြင္း၀ိဇၨာတရုတ္ၾကီး (ခ) ကိုေပါက္ဆံုသို႔ အမွတ္တရ)

(၂၀၀၆ ခု ပိေတာက္ပြင့္သစ္ မဂၢဇင္း အမွတ္၂ မွ။)