User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

 

(၁)

 

သူ လဲေလ်ာင္းေနသည့္ အခန္းငယ္သည္ ပကတိ တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္ေနေလ၏။ အသံဗလံဟူ၍ သူ႔ အသက္ရႈသံ ခပ္ျပင္းျပင္းမွ အပ အပ္က်သံပင္ မၾကားရ။ ဤဆိတ္ၿငိမ္မႈသည္ သူ႔စိတ္ကို တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားေစ၏။ သူ႔ႏွလံုးအိမ္ကို ညႈိးႏြမ္းအားငယ္ေစ၏။ သူ႔အေတြးေရျပင္ကို ေဘာင္ဘင္ခတ္ေစ၏။

 

ထိုအခိုက္တြင္ ေႏြဦးကာလ၌ တိုက္ခတ္ေလ့ရွိေသာ ေလေပြရူးကဲ့သို႔ ေဆာက္တည္ရာ မရ ျဖစ္ေနသည့္ အေတြးစိုင္ အရႈပ္အေထြး တစ္ခုသည္ သူ႔ ထံပါးသို႔ ရုတ္ျခည္း ခ်ဥ္းကပ္လာေလ၏။ “ဖြင့္ေျပာလိုက္ရင္ ေကာင္းမလား” ဟု သူ စဥ္းစားမိသည္။ မဟာသမုဒၵရာ ေအာက္ေျခရွိ အသူတစ္ရာ နက္ေသာ ေခ်ာက္နက္ႀကီးထက္ပင္ သာ၍ နက္ရႈိင္းသည့္ သူ၏ ခ်စ္ျခင္းတရားကို ျမတ္ႏိုးရသူအား သိေစခ်င္သည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

 

စင္စစ္ အခ်စ္ဟူသည္မွာ သူ႔အဖို႔ ဆန္းၾကယ္ေသာ အရာ တစ္ခု မဟုတ္။ အခ်စ္ဟု ဆိုျခင္းထက္ ဆန္႔က်င္ဘက္လိင္ မိန္းမသားဟု ဆိုလွ်င္ ပို၍ မွန္ေပလိမ့္မည္။ သူ႔ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္တြင္ “ခ်စ္ျခင္းတရား” ဟု သူ ကိုယ္တိုင္ ထင္ျမင္ယူဆခဲ့ေသာ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္တို႔ မနည္းလွေတာ့။ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးျခင္းတို႔ အတိၿပီးသည့္ ေန႔ရက္မ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ဖူးသလို၊ ေလးလံထိုင္းမႈိင္းျခင္းတို႔ ဖံုးလႊမ္းသည့္ ညေပါင္းမ်ားစြာကိုလည္း ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းခဲ့ဖူးၿပီ ျဖစ္သည္။ အေကာင္း၊ အဆိုးတို႔ကို အခ်ိဳးခ်ၾကည့္လွ်င္မူ အေမွာင္ညဘက္တြင္ အေလးသာေနသည္ကို သူ ေတြးမိပါသည္။

 

(၂)

 

သူ႔ ဘ၀တြင္ ပထမဆံုး ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ဖူးေသာ ခ်စ္ျခင္းတရားကို ျပန္ေျပာင္း ေတြးမိျပန္သည္။ သူ႔ ငယ္ခ်စ္ဦးမွာ သူ႔ အေဒၚေကာလိပ္ေက်ာင္းသူ၏ သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္၏။ ထိုအေၾကာင္းကို ျပန္လည္ေတြးလိုက္လွ်င္ သူ ကေလး ျပန္ျဖစ္သြားေလ၏။ ထိုစဥ္က သူ႔ အသက္မွာ ခုနစ္ႏွစ္ေက်ာ္မွ်သာ ရွိေသးသည္။

 

တစ္ခုေသာ ေႏြဦးကာလ ေကာလိပ္ေက်ာင္းပိတ္ရက္၀ယ္ သူ႕ အေဒၚ၏ သူငယ္ခ်င္းတစ္စုသည္ သူတို႔ မိသားစု ေနထိုင္ရာ ၿမိဳ႕ကေလးသို႔ အလည္အပတ္ ေရာက္ရွိလာေလ၏။ သူ႔ အေဒၚ၏ သူငယ္ခ်င္း တစ္သိုက္သည္ သူတို႔ မိသားစု ပိုင္ဆိုင္သည့္ လိေမၼာ္ျခံတြင္ အေျခစိုက္ၿပီး ေပ်ာ္ပြဲဆင္ယင္ၾက၏။ သူတို႔ အိမ္ကေလးကို ရစ္ေခြၿပီး တၿငိမ့္ၿငိမ့္ တသိမ့္သိမ့္ စီးဆင္းေနေသာ ဒု႒၀တီျမစ္တြင္ ေရကစားရင္း ျမဴးတူးၾက၏။  

 

သူ႔ အေဒၚ၏ သူငယ္ခ်င္းမ်ား အနက္မွ တစ္ဦးေသာ အမ်ိဳးသမီးသည္ သူ႔ကို အေတာ္ပင္ ခင္တြယ္ၿပီး အေရးေပး၏။ လိေမၼာ္ပင္တြင္ ရစ္ဖြဲ႔ေနသည့္ က်ီးေပါင္းမ်ား အေၾကာင္းကို သူ ရွင္းျပလွ်င္ ထို “မမ” ခမ်ာ မ်က္လံုးအျပဴးသား၊ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္သြားေလ၏။ လိေမၼာ္ပင္တန္းကို အသိုက္ဖြဲ႔၍ ေနထိုင္ေသာ ေရႊပင့္ကူမ်ားကို “မမ”က သူ႔ အတြက္ တံခ်ဴျဖင့္ ထိုးခ်ေပးေသးသည္။

 

တစ္ခုေသာ ေန႔လယ္ခင္း၌ သူတို႔ႏွစ္ဦးသည္ ေနၾကာပန္းရိုင္းပြင့္ေျခာက္မ်ားကို ဖလ္သားစိုင္ကဲ့သို႔ ၾကည္လင္ေတာက္ပေသာ ဒု႒၀တီျမစ္ေရျပင္တြင္ ေမွ်ာခ်ခဲ့ဖူးသည္ကို အမွတ္ရမိျပန္သည္။ ေနၾကာပန္းရိုင္းပြင့္ေျခာက္မ်ားမွာ အသက္ကင္းမဲ့ေနၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း အလွတရား အနည္းငယ္ ႂကြင္းက်န္ရစ္ေနဆဲပင္ ျဖစ္၏။ ပြင့္ဖတ္ေျခာက္မ်ားကို ျမစ္ေရတြင္ ေမွ်ာခ်ေနစဥ္ အရွိန္လြန္ၿပီး ျမစ္ထဲသို႔ သူ ရုတ္တရက္ လိမ့္က်သြားေလ၏။ ေရစီးသန္သည့္ ျမစ္ေရတြင္ ဒေခါက္ေခါက္ေကြး ေမ်ာပါသြား၏။ ႏွာေခါင္းအတြင္း တိုး၀င္လာသည္ ျမစ္ေရေၾကာင့္ အသက္ရႈ ရပ္လု မတတ္ ျဖစ္သြား၏။ အသိအာရုံ အလံုးစံု ဆံုးရႈံးလု မတတ္ ျဖစ္သြားၿပီး အမိုက္တိုက္ႀကီး ဖံုးလႊမ္းသြားသည္ကိုသာ သူ မွတ္မိေတာ့သည္။

 

သူ သတိျပန္ရသည့္ အခိုက္တြင္မူ “မမ” က သူ႔ကို တယုတယ ေထြးေပြ႔ထားသည္ကို သိလိုက္ရ၏။ သူ ၀မ္းနည္းသလိုလို၊ ေၾကာက္သလိုလို ျဖစ္မိၿပီး တစ္ရံတစ္ခါမွ် ျမင္ေတြ႔ဖူးျခင္း မရွိေသာ မိခင္ကို တမ္းတကာ ငိုမိေတာ့သည္။ မ်က္ရည္စတို႔ ကပ္ၿငိေနသည့္ သူ႔ ပါးျပင္ထက္သို႔ “မမ” ၏ ေႏြးေထြးႏူးညံ့ေသာ ထြက္သက္ ေလညင္း ျဖတ္သန္း တိုက္ခတ္လာသည္ကို သူ သိလိုက္ရသည္။ “မမ” ကို သူ ဖက္တြယ္ထားရင္း “မမ” ၏ ႏုညက္ေသာ ပါးျပင္ကို သူ႔ ထြက္သက္ အစံုကို လႊတ္မိသည္။ သူ “မမ” ကို ခ်စ္မိသြားေလၿပီ။ ထိုအေၾကာင္းကို ေတြးမိျပန္လွ်င္ သူ ရွက္စႏိုး ျဖစ္ရေတာ့သည္။

 

ကံၾကမၼာသည္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေန႔ရက္ အခ်ိဳ႕ကို ဖန္ဆင္းေပးခဲ့ၿပီးေနာက္ လွည့္ကြက္ တစ္ခုကိုလည္း ေဆာင္ၾကဥ္းခဲ့ေလ၏။ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္ေတာ့မည္ျဖစ္သျဖင့္ “မမ” တို႔ ျပန္ရေတာ့မည္ကို သူ ၾကားရသည့္အခါ ေနမထိထိုင္မသာ ျဖစ္ရေတာ့သည္။ “မမ” ႏွင့္ မခြဲလို။ “မမ” ကို မျပန္ေစခ်င္ေသး။ “မမ” ကို သူႏွင့္ အတူ ရွိေစခ်င္သည္။

 

သို႔ႏွင့္ပင္ “မမ” တို႔ ျပန္မည့္ ေန႔သို႔ ေရာက္ခဲ့၏။ သူ ေဆာက္တည္ရာ မရ ျဖစ္သြားေလ၏။ “မမ” တို႔ ဘူတာသို႔ သြားရန္ ျပင္ၾကေလၿပီ။ ထိုအခိုက္တြင္ သူ စိတ္ကူးတစ္ခု ရလာသည္။ “မမ” ၏ ဖိနပ္ကို ၀ွက္ထားလိုက္လွ်င္ “မမ” ဘူတာသို႔ သြားႏိုင္မည္ မဟုတ္၊ အနည္းဆံုး ရထား မမီ ျဖစ္လိမ့္မည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ “မမ” ႏွင့္ သူ အခ်ိန္ကာလ အနည္းငယ္ခန္႔ ၾကာေအာင္ အတူရွိခြင့္ ရမည္ မဟုတ္ေလာ။ “မမ” ၏ ပံုေတာ္ဖိနပ္ကေလးကို ေလွကား တံခါးပိတ္ေနာက္တြင္ သူ ၀ွက္ထားလိုက္၏။

 

ဘူတာသို႔ သြားခါနီး ဖိနပ္ရွာပံုေတာ္ဖြင့္ေနသူ “မမ” တို႔ လူသိုက္ကို ၾကည့္၍ သူ႔ အၾကံ ေအာင္ၿပီ ဟု ေတြးေနခိုက္တြင္  “ကဲ … မေရႊစာ . ဖိနပ္ ရွာလို႔ မေတြ႔ရင္လဲ ထားလိုက္ေတာ့။ ငါ့ ဖိနပ္ကိုသာ ယူၿပီး စီးသြားေခ်” ဟု သူ႔ အေဒၚ ေအာ္ေျပာလိုက္သည္ကို ၾကားလိုက္ရသျဖင့္ သူ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အားလံုး ေပ်ာက္ကြယ္သြားေလၿပီ ဟု သိလုိက္ရသည္။ ကံၾကမၼာသည္ သူ႔ကို မ်က္ႏွာသာ မေပး။ သို႔ျဖင့္ “မမ” ႏွင့္ သူ ႏွင့္ ေ၀းခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ “မမ” ကို သူ ယေန႔အထိ အမွတ္ရေနဆဲ ျဖစ္သည္။

 

ခုနစ္ခန္႔ ၾကာျမင့္ၿပီးေနာက္တြင္ ဒုတိယအခ်စ္ကို သူ ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိခဲ့ေလ၏။ တကူးတက လိုက္လံရွာေဖြျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ က်ဴရွင္သြားရင္း အမွတ္မထင္ ေတြ႔ရွိခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ န၀မတန္း ေက်ာင္းသား ဘ၀တြင္ အကၡရာ သခ်ၤာဘာသာရပ္သည္ သူ႔ကို သည္းစြာ ႏွိပ္စက္၏။ ထိုအခိုက္၀ယ္ သူ႔ အတန္းေဖာ္ မိန္းကေလးတစ္ဦးက အကၡရာသခ်ၤာပုစာၦမ်ားကို ေျဖရွင္းရာတြင္ အကူအညီေပး၏။

 

အကၡရာသခ်ၤာပုစာၦပါ X ႏွင့္ Y တို႔ ဆက္စပ္မႈကို မိန္းကေလးက သူ႔ကို ရွင္းျပေနစဥ္မွာပင္ သူ႔ ရင္ထဲ၌ ဘာမွန္း မသိဘဲ ေပါက္ဖြားေသာ X ဟူသည့္ ခ်စ္ျခင္းတရားႏွင့္ ထိုမိန္းကေလး၏ ရင္တြင္းမွ Y တို႔ တစ္နည္းတစ္ဖံု နားလည္မႈ ရသြားသည္ဟု သူ ထင္မိေတာ့သည္။ သူ႔အထင္မွာ ငါးပါးေမွာက္မည့္ အထင္ျဖစ္ေၾကာင္းကို သူ မသိ။

 

မိန္းကေလးက သေဘာရိုးျဖင့္ စာရွင္းျပသည္ကို သူက သေဘာဆိုးျဖင့္ ေတြး၍ သူ ၾကည့္ဖူးေသာ ေပါခ်ာခ်ာ အခ်စ္ဇာတ္ကားမ်ားထဲမွ ဇာတ္လိုက္၏ ခ်စ္ေရးဆိုနည္း အတိုင္း လက္ေတြ႔ ေဆာင္ရြက္ရန္ အလို႔ငွာ အကၡရာသခ်ၤာစာအုပ္ထဲတြင္ I LOVE YOU ဟု ေရးခ်လိုက္ၿပီး၊ ေက်ာင္း၀န္းထဲမွ ခူးယူလာသည့္ စြယ္ေတာ္ရြက္ တစ္ရြက္ ညွပ္ကာ မိန္းကေလး၏ အေရွ႕တြင္ ခပ္ရို႕ရို႕ရပ္၍ “ဒီပုစာၦကို ေျဖရွင္းေပးပါ” ဟု ကဗ်ာဆန္ဆန္ ဆိုလိုက္မိသည္။

 

သေဘာေကာင္းသူ မိန္းကေလးသည္ သူ၏ အကူအညီ ေတာင္းခံမႈကို ေျဖရွင္းရန္ စာအုပ္ကို မဆိုင္းမတြ ဖြင့္ၾကည့္လိုက္ေလ၏။ ထို႔ေနာက္တြင္ မိန္းကေလး၏ ႏူးညံ့အိစက္ေသာ လက္ဖ၀ါးျပင္ႏွင့္ သူ႔ ပါးျပင္တို႔ မိတ္ဆက္သံ ေျဖာင္ခနဲ ၾကားလိုက္ရေလ၏။ သူ႔ ရင္တြင္းမွ X ႏွင့္ မိန္းကေလး၏ ရင္တြင္းမွ Y တို႔၏ ဆက္စပ္ဟန္ မတူေခ်။ ဒုတိယမၸိ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းမွာ ဘာမွန္း မသိလိုက္ရပါဘဲႏွင့္ နိဌိတံခဲ့ေလသတည္း။

 

ဤသို႔ႏွင္ႏွင္ ၾကံဳရေသာ္လည္း အခ်စ္ကို သူ ရွာေဖြေနဆဲပင္ ျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္ရွိခ်ိန္တြင္ တတိယေျမာက္ အခ်စ္ကို သူ ေတြ႔ရွိခဲ့ေလ၏။ ထို မိန္းကေလးမွာ သူႏွင့္ ေမဂ်ာတူ ေက်ာင္းသူ ျဖစ္သည္။ သူ႔လိုပင္ နယ္မွလာ၍ ေက်ာင္းတက္ေနသူ ျဖစ္သည္။ ထို မိန္းကေလးကို ျမင္ခါစက သူ႔ ရင္ထဲတြင္ ခံစားခ်က္ဟူ၍ ဘာ တစ္ခုမွ် မရွိေသး။ သာမန္ သိကၽြမ္းၾကရုံ အဆင့္သာ ျဖစ္သည္။

 

တစ္ေန႔တြင္ သူ အပန္းေျဖရိပ္သာကို ေကြ႔ပတ္ၿပီး ၀ိဇၨာအေဆာက္အအံုသို႔ သြားေနစဥ္ ထိုမိန္းကေလးကို ၀ိဇၨာလမ္း စၾကၤန္တြင္ မထင္မွတ္ဘဲ ေတြ႔လိုက္ခ်ိန္၌ အလွတရားကို သူ နားလည္လိုက္သည္။ သူ႔ ရင္တြင္း၀ယ္ အခ်စ္တစ္ခု ေပၚထြန္းလာၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိလိုက္ရေလသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ စာေပးျခင္း၊ ဂစ္တာတီးျခင္း အစရွိသည့္ သမားရိုးက် လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကို ျဖတ္သန္းၿပီး ႏွစ္ဦးသေဘာတူ သမီးရည္းစား ဘ၀သို႔ ေရာက္ခဲ့ၾက၏။

 

ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္လမ္း၊ အဓိပတိလမ္း၊ ဂ်ပ္ဆင္လမ္း၊ စစ္ကိုင္းလမ္း၊ ဒဂံုလမ္း၊ ပုဂံလမ္း အစရွိသည့္ လမ္းတိုင္းတြင္ သူတို႔၏ ေျခရာမ်ား ဒင္းၾကမ္းတိုက္သြားေလ၏။ ေက်ာင္းၿပီးလွ်င္ တည္ေဆာက္ၾကမည့္ အနာဂတ္ဘ၀ ပန္းခ်ီကားကို စိတ္ကူးယဥ္ စုတ္တံျဖင့္ ႏွစ္ဦးသား အတူတကြ ေဆးျခယ္သ၏။ သည္လိုႏွင့္ပင္ လြမ္းေမာ ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းေသာ ေႏြဦး သံုးခုခန္႔ကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾက၏။

 

ေက်ာင္းၿပီး၍ အိမ္ျပန္ရေတာ့မည့္ အခ်ိန္တြင္ မိန္းကေလးက မိဘမ်ားက သေဘာမတူေၾကာင္းႏွင့္ မိဘတို႔၏ အလိုကို ျငင္းဆန္ရန္ မစြမ္းသာေၾကာင္း သူ႔ကို အသိေပးလာသည္။ သည္အႀကိမ္တြင္လည္း ကံၾကမၼာသည္ သူ႔ကို မ်က္ႏွာသာ မေပးျပန္။ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ရေသာ ေႏြဦးကာလမ်ားမွာ အေဟာသိကံ ျဖစ္ခဲ့ရေလၿပီ။ သိလ်က္ႏွင့္ အသိ မေပးခဲ့သူ မိန္းကေလးကုိ သူ အျပစ္ မတင္ရက္။ ကံၾကမၼာကို သူ  က်ိန္ဆဲမိသည္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခု ေသဆံုးသြားျခင္း၏ အဆံုးတြင္ သူ႔ ဘ၀ရြက္ေလွကို ေလသင့္ရာ လႊင့္ခဲ့ေလ၏။

 

(၃)

 

ေရာက္တတ္ရာရာ စဥ္းစားေနခိုက္တြင္ သူ႔ ညာဘက္ ဒူးဆစ္မွ စူးရွျပင္းထန္ေသာ ေ၀ဒနာကို ခံစားလိုက္ရသျဖင့္ ေတြးလက္စ အေတြးကို လက္စသတ္လိုက္သည္။ ညာဘက္ ဒူးဆစ္သည္ နာက်င္မႈေၾကာင့္ တဆတ္ဆတ္ တုန္ခါေန၏။ တုန္ခါမႈ၏ ေနာက္တြင္ စူးရွ ျပင္းထန္သည့္ ေ၀ဒနာက ေနာက္ဆက္တြဲ လိုက္ပါလာ၏။ သူ႔ ဘယ္ဘက္ ဒူးဆစ္မွာ ေက်ာက္သားစိုင္ပမာ ျဖစ္ေနေလသျဖင့္ မည္သည့္ ခံစားမႈကိုမွ် မသိရ။

 

နာက်င္မႈေၾကာင့္ ေရငတ္လာသည္။ ညာဘက္ဒူးဆစ္မွ တရိပ္ရိပ္ ထိုးတက္လာသည္ စူးရွနာက်င္မႈသည္ ေပါင္ရင္းသို႔ ေရာက္လာေလၿပီ။ ရွိသမွ် အင္အားတို႔ကို စုစည္း၍ နာက်င္မႈကို အံတုရန္ ႀကိဳးစားၾကည့္သည္။ နာက်င္မႈႏွင့္ ယွဥ္တြဲပါလာသည့္ ေရငတ္ျခင္းသည္ သည္းစြာ ႏွိပ္စက္ေလ၏။ ေသြးေၾကာတို႔ ေပါက္ထြက္မည့္ အလား၊ အေရျပားလႊာမ်ား ပြင့္ကန္ လြင့္စဥ္ ထြက္ေတာ့မည့္ အလား ခံစားရသည္။ အသက္ ျပင္းျပင္း ရႈသြင္းလိုက္ေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္။ ကုတင္ နံေဘးရွိ စားပြဲငယ္ေပၚရွိ အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးႏွင့္ ေရပုလင္းသည္ သူ ေ၀ဒနာ ခံစားေနရသည္ကို မသိက်ိဳးကၽြန္ ျပဳေနေလ၏။

 

ခႏၶာကိုယ္ ေအာက္ေျခမွ တရိပ္ရိပ္ တက္လာေသာ ေ၀ဒနာသည္ ေက်ာျပင္သို႔ ေရာက္ရွိ လာေလၿပီ။ စားပြဲငယ္ ရွိရာသို႔ သူ ေစာင္းငဲ့၍ ၾကည့္လုိက္သည္။ စားပြဲေပၚမွ ေဆးပုလင္းကို လွမ္းယူရန္ ႀကိဳးစားျပန္သည္။ ေရငတ္လြန္းသျဖင့္ အားအင္တို႔ မရွိေတာ့ၿပီ။ သူ႔ ခႏၶာကို သူ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္စြမ္း မရွိေတာ့ေၾကာင္းကို သတိရလာသျဖင့္ ေနာက္ဆံုးတြင္ လက္ေလွ်ာ့လိုက္၏။

 

ေ၀ဒနာကို ႀကိတ္မွိတ္ ခံစားေနရင္း သူ ျမတ္ႏိုးေသာ မိန္းကေလးကို တမ္းတမိေတာ့သည္။ မိန္းကေလးမွာ သူနာျပဳ မိန္းကေလး ျဖစ္သျဖင့္ သူ ခံစားေနရသည့္ ေ၀ဒနာကို သက္သာရာ ရေအာင္ ကုစားေပးႏိုင္လိမ့္မည္ ဟု သူ ယံုသည္။ ထိုမွ်သာမက သူ႔ အနားတြင္ သူနာျပဳ မိန္းကေလး ရွိေနခဲ့လွ်င္ သူ ႀကိဳက္သည့္ Kenny Roger ၏ Just Dropped In သီခ်င္းကို တိုးတိုးကေလး ဖြင့္ေပးထားေပလိမ့္မည္။ မိန္းကေလး ရွိေနလွ်င္ အရာခပ္သိမ္း ၿငိမ္းခ်မ္းသြားေပလိမ့္မည္။ ေ၀ဒနာကို ကဗ်ာဆရာတို႔ လိုအပ္သည့္အလား၊ မိုးစက္မ်ားကို ပန္းပြင့္တို႔ လိုအပ္သည့္အလား သူနာျပဳ မိန္းကေလးကို သူ လိုအပ္သည္။ သူ႔ နံေဘးတြင္ မိန္းကေလး အခ်ိန္တိုင္း ရွိေနေစရန္ ေတာင့္တမိသည္။

 

ဤ သူနာျပဳ မိန္းကေလးကိုု သူ ဘာေၾကာင့္ ခ်စ္မိသြားသည္ကို သူ ေရေရရာရာ မေျပာႏိုင္။ မသိနားမလည္ျခင္းသည္ အခ်စ္ျဖစ္သည္ ဟူသည့္ ဆိုရိုးစကားပင္ ရွိေသးသည္ မဟုတ္ေလာ။ စင္စစ္ သူနာျပဳ မိန္းကေလးကို သူ ဖြင့္ေျပာရန္ ၾကံရြယ္ခဲ့သည္မွာ ကာလ အတန္ပင္ ၾကာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဖြင့္ေျပာမည္ဟု ၾကံလိုက္တိုင္း သူ႔ စိတ္တို႔ ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္သြား၏။ ကံၾကမၼာကို သူ စိန္ မေခၚ၀ံ့ေတာ့။

 

သူ႔ ရင္တြင္းမွ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ဖြင့္ဟ ေဖာ္ထုတ္လိုက္လွ်င္ မိန္းကေလး  စိတ္ကြက္သြားမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ သူ ယခု ရရွိလက္စ ေႏြးေထြးမႈတို႔ ကြယ္ေပ်ာက္သြားေခ်လိမ့္မည္။ ဘာမွ် မေရရာ မေသခ်ာေသာ ပက္သက္မႈ တစ္ခု ပ်က္သုဥ္းရေပလိမ့္မည္။ ဤသို႔ျဖစ္သြားမည္ကို သူ မလိုလား။ မစခင္ကတည္းက ရႈံးနိမ့္ေနသည့္ ကစားပြဲကို သူ မကစားလို။

 

စင္စစ္ သူႏွင့္ သူနာျပဳမိန္းကေလး၏ ဆက္ဆံေရးကို ရိုးရွင္းျပတ္သားစြာ ဖြင့္ဆိုရလွ်င္ အလုပ္ရွင္၊ အလုပ္သမား ဆက္ဆံေရးမွ်သာ ျဖစ္သည္။ လူနာႏွင့္ သူနာျပဳတို႔ အၾကား အခေၾကးေငြျဖင့္ ဖြဲ႔ခ်ည္အပ္ေသာ  ဆက္ႏြယ္မႈမွ လြဲ၍ မည္သည့္ ေႏွာင္ႀကိဳးမွ် မရွိ။ သည့္ထက္ ပို၍ ဆိုးသည့္ အခ်က္က မိန္းကေလးမွာ သူ႔ သမီးအရြယ္ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ သက္က်ားအိုက မိန္းကေလးငယ္ တစ္ဦးအား ခ်စ္ေရးဆိုျခင္း ဆိုသည္မွာ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ မျဖစ္သင့္ဟု သူ ယူဆသည္။ ပတ္၀န္းက်င္၏ ကဲ့ရဲ႕မႈကို သူ႔ သားသမီးမ်ား ခံစားရမည္ကို သူ မၾကားလို၊ မျမင္လို။ ေလာက၏ စည္းမ်ဥ္းကလနားတို႔ကို သူ မလြန္ဆန္၀ံ့။

 

(၄)

 

တစ္စထက္တစ္စ ရႈပ္ေထြးလာေသာ အေတြးမွ်င္တန္းေၾကာင့္ နာက်င္မႈေ၀ဒနာကို ေမ့ေလ်ာ့သြား၏။ မေရရာေသာ စိတ္ကူးတို႔ကို ရုပ္သိမ္း၍ သူ အေတြးခရီးစဥ္ကို အတိတ္နယ္သို႔ ရြက္လႊင့္လိုက္ျပန္သည္။

 

ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ေက်ာခိုင္းခဲ့ၿပီးေနာက္တြင္ သူ ဇာတိၿမိဳ႕သို႔ မျပန္ဘဲ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ဟု သေဘာထား၍ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ရွိရာ နယ္စပ္ေဒသသို႔ လိုက္သြား၏။ ထိုေဒသတြင္ က်င္လည္ ေနထိုင္ရင္း သစ္ေမွာင္ခို လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးႏွင့္ ရင္းႏွီးသြားၿပီး သစ္ေမွာင္ခိုလုပ္ငန္းသို႔ ေျခစံုပစ္၍ ၀င္လိုက္သည္။ သစၥာရွိျခင္း၊ လုပ္ငန္းတြင္ လာဘ္ျမင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ သစ္ေမွာင္ခို လုပ္ငန္းရွင္က သူ႔ကို တူသားရင္းျခာႏွယ္ သေဘာထား၍ လုပ္ငန္း ခြဲေ၀ ေပး၏။ သို႔ႏွင့္ သူ အသက္သံုးဆယ္ မျပည့္မီတြင္ လက္ဖ်ား ေငြသီးေသာ သစ္ေမွာင္ခိုေပါက္စ ျဖစ္လာေလ၏။

 

တစ္ေန႔ သူ သစ္ကြင္းမွ အျပင္တြင္ အျပင္းဖ်ား၏။ အဖ်ားရွိန္တက္၍ ေမးတဂတ္ဂတ္ ရိုက္ေနသည့္ သူ႔ကုိ သူ႔ ေက်းဇူးရွင္ သစ္ေမွာင္ခိုသူေဌး၏ သမီးေထြးက တယုတယ ျပဳစုသည္။ အဖ်ားေပ်ာက္ၿပီးေနာက္တြင္ အိမ္ေထာင္ျပဳရန္ အရြယ္ေရာက္ၿပီ ဟု သူ စဥ္းစားမိသည္။ သို႔ႏွင့္ သူ႔ သူေဌး၏ သမီးကို လြယ္ကူရိုးစင္စြာ ရင္ခုန္ျခင္း ကင္းမဲ့စြာ ခ်စ္ေရးဆိုလိုက္၏။ မၾကာမီ သူတို႔ လက္ထပ္လိုက္ၿပီး သစ္လုပ္ငန္းကို ေဇာက္ခ်ၿပီး သူ႔ဘ၀ကို တစ္စထက္တစ္စ ခိုင္မာလာေအာင္ တည္ေဆာက္ေနခဲ့ေလ၏။

 

လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႔ ဇနီးကို သူ တကယ္ပင္ ခ်စ္သည္ဟု ထင္သည္။ အျခား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကဲ့သို႔ အရႈပ္အေထြး မရွိရေလေအာင္ ေကာင္းစြာ ဆင္ျခင္၍ ေနသည္။ သို႔ေၾကာင့္ သူ႔ ေယာကၡမ၏ လုပ္ငန္း အားလံုးကို ေအာင္ျမင္စြာ လႊဲေျပာင္းရရွိခဲ့ေလ၏။ သူ႔ သားငယ္ႏွစ္ဦးကို အေကာင္းတကာ့ အေကာင္းဆံုး ေက်ာင္းတြင္ တက္ေစသည္။ သူ႔ ဇနီးႏွင့္လည္း ျပႆနာဟူ၍ ျမဴမႈန္မွ် မရွိရေလေအာင္ ဆင္ျခင္ၿပီး ေနႏိုင္သည္။ ျခံဳ၍ ၾကည့္လိုက္လွ်င္ သူ႔ဘ၀ လည္ပတ္မႈမွာ ပံုေသကားက်ႏိုင္ေသာ္လည္း အေတာ္ပင္ ေျဖာင့္ျဖဴးခဲ့ပါ၏။ အပ္ခ်ဳပ္စက္ စက္သံကဲ့သို႔ စည္းခ်က္မွန္မွန္ လည္ပတ္ေနေသာ ဘ၀ဟု ဆိုေသာ္ ဆိုရေကာင္းသည္။

 

သူ႔ ဇနီးသည္ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္တြင္ သူ႔ဘ၀ ခ်ိန္သီး လည္ပတ္မႈ စည္းခ်က္ လြဲေခ်ာ္လာေလ၏။ သားႀကီးျဖစ္သူမွာ ႏုိင္ငံရပ္ျခားတြင္ ပညာသင္သြားရင္း တစ္ျပည္သူႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ျပန္မလာေတာ့။ သို႔ျဖစ္၍ သားငယ္ျဖစ္သူကို နယ္မွ လုပ္ငန္းမ်ား ဦးစီးရန္ ေစလႊတ္ရျပန္သည္။ သို႔ႏွင့္ သူ၏ မိသားစုဘ၀ ၿပိဳကြဲခဲ့ရေလ၏။  

 

သူ႔ဘ၀၏ လက္က်န္ႏွစ္မ်ားကို တစ္ဦးတည္း ျဖတ္သန္းေနစဥ္ တစ္ခုေသာ ေဆာင္းဦးညေနခ်မ္း၌ ေလျဖတ္သျဖင့္ သူ ခႏၶာကိုယ္ ဘယ္ဘက္ျခမ္း တစ္ပိုင္းေသၿပီး ဒုကၡိတ ျဖစ္ခဲ့ရ၏။ သားငယ္ ျဖစ္သူမွာ နယ္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ဦးစီးေနရသျဖင့္ သူ႔ကို မျပဳစုႏိုင္၊ သားႀကီးျဖစ္သူမွာလည္း ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ စြန္႔လႊတ္လိုက္ၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ ေမြးရပ္ေျမသို႔ ျပန္လာရန္ အေျခအေန မေပး။ ထို႔ေၾကာင့္ အိပ္ရာထက္တြင္ လဲေနေသာ သူ႔ကို ျပဳစုရန္ သူနာျပဳမိန္းကေလးကို အခ်ိန္ျပည့္ ငွားရမ္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။

 

သူနာျပဳ မိန္းကေလးမွာ အခေၾကးေငြျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေနျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႔ အေပၚ ေစတနာ ထား၍ ဆက္ဆံသည္။ မိခင္က သားငယ္ကို ျပဳစုသကဲ့သို႔ ေကာင္းစြာ ၾကည့္ရႈ၏။ ထိုကဲ့သို႔ ျပဳစုယုယျခင္းကို သူ႔ဘ၀တြင္ တစ္ခါမွ် မခံစားခဲ့ရေလသျဖင့္ မိန္းကေလးကို သူ အထူးပင္ ခင္တြယ္မိသည္။ သို႔ႏွင့္ မိန္းကေလးမွာ သူ႔ ဘ၀၏ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့ေလ၏။ သူ႔ဘ၀သက္တမ္း၏ ေနာက္ဆံုး အပိုင္းအျခားတြင္ ၾကံဳရသည့္ ခံစားမႈကို သူ အထူးပင္ ျမတ္ႏိုးသည္။ ထိုမွစ၍ သူ႔ ရင္တြင္း၌ ေနာက္ဆံုးခ်စ္ျခင္း ျဖစ္တည္ခဲ့ေလ၏။ ဤခ်စ္ျခင္းမွာ သူ႔ ဘ၀၏ အစစ္မွန္ဆံုး ခ်စ္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု သူ ထင္သည္။

 

(၅)

 

အတိတ္ႏွင့္ ပစၥဳပၸန္ အၾကား ခရီးလွည့္လည္ေနေသာ အေတြးစတို႔ကို ရုပ္သိမ္း၍ ေဘးဘီကို သူ ၾကည့္လိုက္သည္။ မိန္းကေလး ျပန္ မေရာက္ေသး။ မိန္းကေလး အျပင္ကို ထြက္သြားတာ ၾကာလွၿပီ ဟု စိတ္ျဖင့္ ေရရြတ္မိသည္။ သူ႔ အမူအယာ ပ်က္ေနသျဖင့္ မိန္းကေလး ရိပ္မိၿပီး သူ႔ကို စြန္႔ခြာသြားျခင္းေလာ သို႔တည္းမဟုတ္ သူ႔ မျမင္ကြယ္ရာတြင္ တစ္ပါးသူႏွင့္ တီးတိုးစကား ဆိုေနျခင္းေလာ သို႔တည္းမဟုတ္ မိန္းကေလးတြင္ ရည္ရြယ္ထားသူ ရွိႏွင့္ၿပီး ျဖစ္သေလာ … သို႔ေလာ သို႔ေလာ … သူ အေတြး နယ္ခ်ဲ႕မိသည္။ အတၱေလာင္စာျဖင့္ ဖြဲ႔တည္ေသာ ေသာကမီးလွ်ံသည္ သူ႔ တစ္ကိုယ္လံုးကို ျပင္းစြာ ေလာင္ၿမိဳက္၏။

 

စစ္စစ္ သူ႔ ဘ၀မွာ ဘာမွ် မေရရာ။ အသက္ရွင္ရန္ ရက္ အနည္းငယ္ခန္႔သာ က်န္ေတာ့သည္ကို သူ ေတြးမိသည္။ ထိုအသိစိတ္က သူ႔ကို ေျခာက္ျခားေစ၏။ သူ တစ္ခုခုကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ဆံုးျဖတ္မွ ျဖစ္ေခ်လိမ့္မည္ဟု ေတြးမိသည္။ ခ်ီတံုခ်တံု ျဖစ္ရသည့္ သေဘာ သဘာ၀ကို သူ တစ္စက္ကေလးမွ မႀကိဳက္။

 

မိန္းကေလးကို သူ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းမွာ စစ္မွန္ပါ၏ေလာ ဟု သူ႔ ဖာသာ ေမးခြန္းထုတ္ၿပီး သူ ကိုယ္တိုင္ ေျဖဆို၍ သူ႔ ဟာသူ  စစ္ေဆး ၾကည့္လိုက္လွ်င္ အခ်စ္သာသာရပ္၌ ဂုဏ္ထူးထြက္ေနသည္ကို ေတြ႔ရ၏။ မိန္းကေလးကို သူ ဖြင့္ေျပာရန္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္ေလၿပီ။ ဖြင့္ေျပာမည္ဟု ၾကံရြယ္ျခင္းမွာ မိန္းကေလး၏ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာကို တံု႔ျပန္ ရယူလို၍ မဟုတ္။ သူ႔ ဘ၀တြင္ ပထမဆံုးႏွင့္ ေနာက္ဆံုး အေနျဖင့္ ရလိုက္ေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို မိန္းကေလး သိေစရန္သာ ျဖစ္ပါသည္။

 

အကယ္၍ မိန္းကေလး စိတ္ဆိုးသြားလွ်င္ သူ ေက်ေက်နပ္နပ္ ရင္ဆိုင္ရင္း ေသမင္းကို အထီးက်န္စြာ ေစာင့္စား ေနလိုက္ေတာ့မည္ ဟု သူ စိတ္ပိုင္းျဖတ္လိုက္သည္။ ပတ္၀န္းက်င္က ကဲ့ရဲ႕လွ်င္လည္း အရြယ္သံုးပါး မေရြး ျဖစ္ေပၚႏိုင္သည့္ ခ်စ္ျခင္းတရားကို နားမလည္ေသာ လူ႔ အဖြဲ႔အစည္းကို ဟားတိုက္ ရယ္ေမာရင္း ေနလိုက္ရုံသာ ရွိသည္ဟု သူ ေတြးလိုက္သည္။

 

(၆)

 

အခန္း၀မွ ေျခသံလိုလို ၾကားလိုက္ရသည္။ သူ ေခါင္းေထာင္၍ ၾကည့္ရန္ ႀကိဳးစားသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔ ခႏၶာမွာ လႈပ္၍ မရေတာ့။

 

သူနာျပဳမိန္းကေလးသည္ သူ႔ အနားသို႔ ၀ါဂြမ္းစိုင္ေလး က်ဆင္းလာသည့္အလား ညင္သာစြာ ေရာက္ရွိလာေလ၏။ မိန္းကေလးကို ရီေ၀ေသာ မ်က္၀န္းအစံုျဖင့္ သူ တရႈိက္မက္မက္ ၾကည့္လိုက္ၿပီး “မိန္းကေလးကို သိပ္ ခ်စ္တာပဲ” ဟု ေကာက္ခါငင္ခါ ဆိုလိုက္၏။ မိန္းကေလးက နားမလည္ဟန္ျဖင့္ သူ႔ကို ၾကည့္သည္။

 

သူ႔ စကားသံကို သူ ကုိယ္တိုင္ ဗလံုးဗေထြး ၾကားလိုက္ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ “မိန္းကေလးကို သိပ္ ခ်စ္တာပဲလို႔ ေျပာလိုက္တာပါ” ဟု သူ ေနာက္တစ္ခြန္း ဆိုလိုက္၏။ မည္သည့္ အဓိပၸာယ္ ေဆာင္မွန္း မသိရေသာ “၀ူး၀ူး၀ါး၀ါး ” စကားသံသည္ သူ႔ ႏႈတ္ဖ်ားမွ ထြက္ေပၚလာသည္ကို သူ ၾကားသိလိုက္ရ၏။ ထိုအခါတြင္မွ ေလျဖတ္ၿပီးေနာက္ သူ စကားေျပာႏုိင္စြမ္း မရွိေတာ့ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္းကို အမွတ္ရမိေတာ့သည္။

 

သူနာျပဳမိန္းကေလးက “ေရဆာလို႔လား အဘိုး”ဟု ဆိုရင္း ေရဆြတ္ထားသည့္ ၀ါဂြမ္းစျဖင့္ သူ ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားကို အသာအယာ ဆြတ္ေပးလိုက္သည္။ သူ႔မ်က္၀န္းေပၚမွ မ်က္ရည္စတို႔ ပါးျပင္ေပၚသို႔ ရုတ္ျခည္း က်ဆင္းလာ၏။ မိန္းကေလးက “အဘိုးရယ္ မငိုပါနဲ႔ … သမီး ေရတိုက္မွာေပါ့ .. နာတာလည္း သက္သာ သြားမွာပါ” ဟု ညင္သာစြာ ေျပာရွာသည္။

 

သူ အသိအာရုံတို႔ကို ေျဖေလွ်ာ့လုိက္သည္။ ေရကာတာ က်ိဳးေပါက္သည့္ အလား မ်က္ရည္မ်ား ဒလေဟာ က်ဆင္းလာ၏။ ငိုေႂကြးရုံမွ လြဲ၍ သူ ဘာမ်ား တတ္ႏိုင္ပါဦးမည္နည္း။

 

ေမာင္က်ပ္ခုိး

ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၅ ခုႏွစ္၊ ဒုတိယ၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ ၁၂ ရက္၊ တနလၤာေန႔။ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ ၂ ရက္။

 

စာႂကြင္း - သက္က်ားအို ျဖစ္လ်က္ တည္သီးခန္႔မွ် ရင္သားရွိသူ သတို႔သမီးငယ္ကို လိုခ်င္တပ္မက္လွ်င္ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ ေရာက္၏ ဟူေသာ ေလာကနီတိက်မ္းလာ ၀ါက်ကို သတိရ၍ ၀တၳဳေခါင္းစဥ္ကို “ေနာက္ဆံုးတည္သီး” ဟု အမည္ ေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

  ဝတၳဳ အတြက္ ပန္းခ်ီပံု ထိန္လင္း