Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

တစ္ဘဝမွာ တစ္ခါမွ် အပိုင္း(၁) ဖတ္ရန္ >>>>

(၆)

 

ေနာက္ တစ္ပတ္ေလာက္က်ေတာ့ က်မတို႔ဆီကေန မိုင္(၄၀) ေလာက္ေဝးတဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ လုပ္ငန္းတစ္ခုမွာ ရွင့္အေဖ အလုပ္သစ္ဝင္တယ္။ စ,စခ်င္းေတာ့  က်မအေဖ ေစာေစာထၿပီး အေရွ႕ေျမာက္ပိုင္း တကၠသိုလ္မွာ သူ႔ရဲ႕ ေဘာဂေဗဒေတြ မစခင္ ရွင့္အေဖကို အရင္လိုက္ပို႔ေပးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ရွင့္အေဖက အမိုးကိုလွန္လို႕ရတဲ့ အူဒီကားေလး တစ္စင္းဝယ္လိုက္တယ္။ ရွင္ကေတာ့ အေမတို႔နဲ႔ အိမ္မွာပဲ ေနခဲ့ရတယ္ေလ။

 

ရွင့္အေဖတို႕က ရွင့္ကို သူတို႕အိမ္ဝယ္ၿပီးမွ ေက်ာင္းဘယ္မွာထားရမယ္ဆိုတာ စဥ္းစားမယ္တဲ့။ က်မကေတာ့ တအံ့တၾသလည္းျဖစ္မိတယ္။ အားလည္းက်တယ္။ ႏွစ္ဝက္လံုးလံုး ေက်ာင္းတက္စရာမလိုပဲ အားေနမယ္ တဲ့ေလ။ ေနာက္ စိတ္ညစ္ရတာတစ္ခုက ရွင့္ကို အိမ္မွာေတြ႕ရတယ္လို႕ကိုမရွိဘူး။ ေနာက္စားထားတဲ့ ပန္းကန္ေတြ၊ ခြက္ေတြဆိုရင္လည္း ေဆးတဲ့ေနရာမွာ ျပန္မထားဘူး။  ေနာက္အိပ္ရာကိုလည္း ျပန္သိမ္းတယ္၊ ျပန္ခင္းတယ္လို႕ကိုမ ရွိဘူး။ မဟတဟ ပြင့္ေနတတ္တဲ့ တံခါးကၾကည့္ရင္ အကုန္ ပြစာက်ဲေနတာပဲ။ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ေစာင္ေတြက်လို႔၊  အဝတ္ေတြကိုလည္း စားပြဲေပၚမွာပံုထားလို႔ထားနဲ႔ နိစၥဓူဝ ျမင္ေနရတယ္။ 

 

ေနာက္ ရွင္က အသီးအႏွံေတြ အမ်ားႀကီး စားတတ္တယ္ေနာ္။ စပ်စ္သီးဆို တစ္ခိုင္လံုး၊ ပန္းသီးဆိုရင္လည္း အလယ္အူတိုင္ပဲ က်န္ေတာ့ေအာင္ကို စားပစ္တာ။ ဒါဟာလည္း က်မကို ဆြဲေဆာင္ေနတဲ့ ရွင့္ရဲ့အက်င့္တစ္ခုပဲ။ က်မကေတာ့ အသီးေတြဘာေတြ သိပ္မစားျဖစ္ပါဘူး။ စားရတာ ဝါးရတာ ပါးစပ္ကိုဆို႔ထားသလိုပဲ။ ရွင္ကေတာ့ ဒီဟာက အရသာရွိတယ္၊ ဟိုဟာကအရသာ မရွိဘူးရယ္လို႕ ကခ်ိကေခ်ာက္မ်ားသေလာက္ စတားေစ်းဆိုင္ကေန အေမတို႔ ဝယ္သမွ်အကုန္ ၿဖိဳပစ္တတ္တာမဟုတ္လား။ ေန႕လည္၊ ေန႔လည္ က်မေက်ာင္းက ျပန္လာတုိင္း ရွင္ ဆိုဖာရဲ့ အစြန္းတစ္ဖက္မွာ အၿမဲတမ္းထိုင္ၿပီး ေျခေထာက္ ညွက္ညွက္ကေလးေတြကို စားပြဲေပၚမွာ ပတၱာဆက္တင္လို႕ ေအာက္ထပ္ က်မအေဖ့ စာအုပ္စင္က အိုက္ဆက္အက္ဆီေမာ့ရဲ့ စာအုပ္ေတြ ဖတ္ေနတတ္တယ္။ ရုပ္သံကလႊင့္ၿပီး က်မသိပ္မုန္းတဲ့ “ေဒါက္တာ ဘယ္သူတုန္း” ဆိုတဲ့ ဇာတ္လမ္းတြဲကို ရွင္က သိပ္ႀကိဳက္တယ္။

 

က်မရွင့္ကို ဘယ္လို ခင္ေအာင္ေရာရ၊ ေပါင္းသင္းရမယ္ဆိုတာ မသိဘူး။ ဘာလို႔လဲဆို ရွင္က အိႏိၵယမွာ ေနလာခဲ့တာ၊ အေမတို႔ဆိုရင္ေတာ့ က်မထက္ ပိုၿပီး နားလည္မယ္ထင္တယ္။ ေနာက္တစ္ခု ရွင္ကလည္း ကာလကတၱားက က်မရဲ့ ဝမ္းကြဲေမာင္ႏွမေတြလို မဟုတ္ျပန္ဘူး။ သူတို႕ဆို သိပ္ရိုးၾကၿပီး က်မကိုလည္း သိပ္လိုက္ေလ်ာရွာတာ။ အေမရိကားမွာေနတာကို အျခားတစ္ကမၻာမွာေနတာက်လို႕ အကြက္ေစ့ အကုန္ေမးတတ္ၾကတယ္။ ရွင္က်ေတာ့ က်မအေၾကာင္းကိုဘာမွလည္း စပ္စပ္စုစုလည္း မရွိဘူး။

 


တစ္ေန႕က်မေက်ာင္းက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က “အင္ပါယာႀကီး ျပန္လည္ထြန္းေတာက္ခ်ိန္” ဆိုတဲ့ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ဖို႕ စေနေန႔မွာ ဖိတ္တယ္။ အေမက ရွင့္ကိုပါေခၚသြားဖို႔ေျပာတယ္။ က်မျငင္းတာေပါ့။ ဟုတ္တယ္ေလ က်မသူငယ္ခ်င္းကမွ ရွင့္ကို မသိဘဲ။ က်မ သိပ္ခံျပင္းသြားတဲ့ အျပင္ သူငယ္ခ်င္းကိုလည္း ရွင္က ဘယ္သူဘယ္ဝါ ဘာေၾကာင့္ လာေနရလဲ ဆိုတာေတြ ရွင္းျပမေနခ်င္ဘူး။

 

“ဟဲ နင္သူ႕ကိုသိတာပဲ” အေမကေျပာတယ္။

 

“ဒါေပမယ့္ သူကမွ က်မကို သေဘာမက်တာ”

 

“သူ ညည္းကို သေဘာက်ပါတယ္ေအ..” အေမကေတာ့ က်မကို မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ျငင္းေနတယ္ ။

 

“သူက အရာရာကို ညွိၿပီး ျပင္ဆင္ေနရရွာတယ္ေအ။ ညည္းမွာ ဒီလိုမ်ိဳးမၾကံဳဖူးတာ”

 

ဒီမွာတင္ပဲ ပြဲၿပီးသြားတယ္။ ရွင္လိုက္လာေပမယ့္ ရုပ္ရွင္ကိုေတာ့ စိတ္ဝင္စားပံု မေပၚပါဘူး။ ဘယ့္နယ့္ ရွင္က သည့္အရင္ “ၾကယ္တာရာ စစ္ပြဲ” ကားေတြကိုမွ မၾကည့္ဘူးတာ။


 

(၇)

 

တစ္ေန႕ေတာ့ ရွင္ က်မရဲ့ စႏၵရားနားမွာ ထိုင္ၿပီး ခုလုတ္ေတြကို လက္ညွိဳးနဲ႕ ေလ်ာက္ႏႈိပ္ေနတာ ေတြ႕တယ္။ က်မကိုျမင္ေတာ့ မတ္တပ္ရပ္္ၿပီး ေနာက္မွီဆိုဖာေပၚကို ျပန္ထိုင္တယ္။

 

“အကို ဒီ္မွာေနရတာ မေပ်ာ္ဘူးလား”

 

“ကိုယ္ … အိႏၵိယမွာေနရတာကို ပိုသေဘာက်တယ္ ”

 

က်မစိတ္ အထင္ေတာ့ အိႏိၵက စိတ္ပ်က္စရာႀကီးပါ။ ညေနဆိုရင္ နံရံအေပၚမွာ တြဲေလာင္းက်ေနတတ္တဲ့ ေတာက္တဲ့ႀကီးေတြ၊ မႈိတ္တုတ္တုတ္သာ လင္းေနတတ္တဲ့ ေအာက္လင္းမီးေရာင္ မွိန္မွိန္ေတြ၊ အသက္တစ္ခါရႈတိုင္း သတိထား ၾကည့္ေနရတဲ့ ပိုးဟပ္ အႀကီးႀကီးေတြ။ ဒါေတြကို က်မသိပ္မုန္းတယ္။ ေနာက္ က်မေရွ႕မွာေတာင္ မေရွာင္ႏိုင္ဘဲ ေျပာတတ္ၾကတဲ့ ေဆြမ်ိဳးေတြရဲ့ အတင္းအဖ်င္းေတြ၊ က်မအေပၚ တင္တဲ့ အျပစ္ေတြ။ က်မက အေမ့လို လက္ေခ်ာင္းေလးေတြ မသြယ္ဘူးဆိုတာေတြေရာ၊ ေနာက္ ငယ္ငယ္တုန္းက အသား သိပ္မည္းတယ္ဆိုတာေတြေရာ။ မ်ိဳးစံုပဲ ။

 

“ဘံုေဘဆိုတာ ကာလကတၱားနဲ႕ေတာ့ မတူဘူးေလ” က်မစိတ္ကို ဖတ္မိဟန္နဲ႕ ရွင္ကထပ္ေျပာတယ္ ။

 

“တပ္ခ်္မဟာနဲ႕ နီးလားဟင္”

 

“ဟင့္အင္း” ရွင္ကေတာ့ ခုမွ က်မကို အာရံုထဲမွာ အသိအမွတ္ျပဳမိပံုနဲ႕ ေသခ်ာစိုက္ၾကည့္တယ္။

 

“မင္း ေျမပံု တစ္ခါမွ မၾကည့္ဖူးဘူးလား”

 


က်မတို႕ကုန္တိုက္ေရာက္တုန္းက ရွင္က ဓာတ္ျပားတစ္ခ်ပ္ ဝယ္လာတယ္။ “အလယ္လြန္ ေက်ာက္တံုးမ်ား” အဖြဲဆိုထားတဲ့ အေခြထင္ပါရဲ့။ အေပၚ အက်ႌ အျဖဴေတြ ကိုယ္စီဝတ္လို႕ ေနာက္ ကိတ္မုန္႔လိုဟာႀကီးကိုလည္း ကိုင္ထားတဲ့ ကာဗာနဲ႕။ ရွင္က က်မမွာရွိတဲ့ အေခြေတြကိုလည္း စိတ္ဝင္စားပံုမေပၚပါဘူး။ “အားဗားအဖြဲ႕”၊ “ယြန္းကစ္းစဒီ” ရယ္ ေနာက္ က်မမုန္႕ဖိုးနဲ႕ ရုပ္သံေၾကျငာလိုင္းကမွာ ဝယ္ထားတဲ့ ဒစ္စကို သီခ်င္းစု အေခြေတြရယ္။ ေနာက္ ရွင္က က်မအခန္းထဲက ဓာတ္ျပားစက္မွာလည္းဖြင့္ဖို႔ စိတ္ကူးဟန္မတူဘူး။ ရွင္က်မအေဖရဲ့ ေအာ္လံပါတဲ့ ဓာတ္စက္ေသတၱာကို ဖြင့္လိုက္တယ္။ အေဖကသူ႕အသံဖမ္းစက္၊ ဓာတ္စက္ေတြကို သိပ္ႀကီးကို အေရးထားတာ။ က်မေရာ အေမေရာလံုးဝ မထိရ မကုိင္ရပဲ။ ဒီစက္က အေဖ့ဘဝမွာ တစ္ခုတည္းေသာ ဇိမ္ခံ အပို ပစၥည္းပဲ။ စေနေန႔ မနက္တိုင္းလည္း အိႏိၵယ အဆိုေတာ္ေတြရဲ့ သီခ်င္းေတြ မဖြင့္ခင္မွာ ကိုယ္တိုင္ အဝတ္နဲ႕ က်က်နန ေနရာမက်န္ သုတ္တတ္ေသးတာ။

 

“ဒါႀကီးကို သြားမကိုင္ေလနဲ႔ အကို”

 

 

ရွင္ က်မကို လွည့္ၾကည့္တယ္။ ဓာတ္စက္ အဖံုးကိုလည္း ဖြင့္ထားျပီး ဓာတ္ျပားကိုလည္းခြင္မွာ တင္ၿပီးသား။ ရွင္က ဓာတ္စက္ရဲ့ အပ္သြားကို လက္ေခ်ာင္းေလးနဲ႕ ပင့္ကိုင္ထားတယ္။

 

“ကိုယ္ ဓာတ္စက္မဖြင့္တတ္ဘူးလို႔ မင္းထင္လို႕လား” ကိုယ့္လုပ္ရပ္ကို မရြံ႕မရဲရွိဟန္မတူဘဲ ရွင္ျပန္ေမးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရွင္ စက္ရဲ့ အပ္သြားကို ခ်လိုက္တယ္။

 


(၈)

 

မိန္းကေလး အသံုးအေဆာင္ေတြနဲ႕ ျပည့္ေနတဲ့ က်မအခန္းမွာ ေနရတာ ရွင္ဘယ္ေလာက္ ညည္းေငြ႕လိုက္မလဲ။ တစ္ေန႔လံုး ခ်က္လိုက္၊ ျပဳတ္လိုက္၊ ရုပ္သံ ဇာတ္လမ္းေတြ ၾကည့္လိုက္ လုပ္ေနတဲ့ အေမတို႕နဲ႕သာ လိုက္ကပ္ေနရရင္ ရူးေတာင္သြားႏိုင္တယ္။ တကယ္ေတာ့လည္း ခ်က္တယ္ ျပဳတ္တယ္ဆိုတာ က်မ အေမတစ္ေယာက္တည္း လုပ္ရတာပါ။ ရွင့္ အေမကေတာ့ ဟိုဟာေလး ႏႊာသလို၊ လွီးသလို လုပ္ေနေပမယ့္ အရင္ ကမ္းဘရစ္မွာ ေနတုန္းကေလာက္ အခ်က္အျပဳတ္မွာ အာရံု ရွိပံုမရဘူး။ သူကေတာ့ ဘံုေဘက အရမ္းေတာ္တဲ့ ပါစီ ထမင္းခ်က္ႀကီး ဇရမ္ေၾကာင့္ အက်င့္ပ်က္ရတယ္လုိ႕ဆိုတယ္။ တစ္ခါေတာ့ က်မတို႔ကို ၾကက္ဥမုန္႔ေပါင္း သူကိုယ္တိုင္ လုပ္ေကၽြးမယ္လို႕ ခဏခဏ ေျပာေသးေပမယ့္ လက္ေတြ႕ေတာ့ အေကာင္အထည္ ေပၚမလာဘူး။

 

အေမဆီကလည္း ဆာရီေတြ ငွားဝတ္ေနတုန္း။ ကုန္တိုက္ေရာက္ရင္လည္း သူ႔ဖို႕ဆြယ္တာေတြ၊ ေဘာင္းဘီေတြေတာ့ ဝယ္တတ္တယ္။ က်န္ရစ္တယ္ဆိုတဲ့ သူ႕ အဝတ္ေသတၱာလည္း ေရာက္မလာပါဘူး။ သူကေတာ့ ခပ္ေပါ့ေပါ့ပဲ ဒါဟာ သူ႕ဖို႕ အဝတ္သစ္ေတြ ဝယ္ရေအာင္ လမ္းဖြင့္ေပးတာရယ္လို႕ ေျပာတယ္။ ရွင့္အေဖကေတာ့ ေနာက္ဆံုး လံုးလံုးမရေတာ့မွာ လက္ေလ်ာ့မယ္ဆိုျပီး ေလေၾကာင္းလိုင္းကို  ဖုန္း ခဏခဏ ဆက္ၿပီး ျပႆနာလုပ္တယ္ ။

 

ရွင္ကေတာ့ အိမ္မွာေနတယ္ဆိုရံုသာ ေနျပီး ရာသီဥတု ေအးေအးႀကီးထဲမွာ သစ္ေတာေတြထဲ ဒါမွမဟုတ္ လမ္းသြား လမ္းလာဆိုလို႔ ရွင္ တစ္ေယာက္ေလာက္သာ ရွိမယ့္ လမ္းေတြမွာ ေလွ်ာက္သြားေနတတ္တယ္။ က်မရွင့္ကို တစ္ခါေတြ႔ လွမ္းေတြ႔လိုက္တယ္။ ေက်ာင္းကားေပၚကေနေတြ႕လိုက္တာ။ ဒီေလာက္ အေဝးႀကီး သြားတယ္ဆိုၿပီး က်မေတာင္ အံၾသမိေသးတယ္။ “ကူရွစ္ရယ္ မင္းေတာ့ ဖ်ားေတာ့မွာပဲ …. သည္လိုသာ အျပင္ေလွ်ာက္ ထြက္ေနရင္” အေမက ရွင့္ကိုဆူတယ္။ ရွင္ အျမဲ အဂၤလိပ္လို ေျပာတတ္ေပမယ့္ အေမကေတာ့ ဘဂၤါလီလိုပဲ ေျပာတာမ်ားတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ အေအးမိတာကေတာ့ ရွင့္အေမ၊ ေနမေကာင္းလို႔ပါဆိုၿပီး အိပ္ယာထဲပဲ ေနေတာ့တယ္။ သူက အားလံုးအတြက္ ခ်က္ထားတဲ့ ဟင္းေတြကို မစားဘဲ ၾကက္ျပဳတ္ရည္ကိုပဲ ေတာင္းေသာက္တယ္။

 

ရွင္ကေတာ့ တစ္မိုင္ေလာက္ေဝးတဲ့ ေဈးဆိုင္ကို လမ္းေလွ်ာက္သြားျပီး “ယေန႔ေခတ္ဖက္ရွင္” ရယ္ “ဟားပါး ေစ်းႏႈန္း” ရယ္ မဂၢဇင္း ႏွစ္ေစာင္ဝယ္လာတယ္။ ေန႔လည္က် အေမကက်မကို “မမပါရုသ္ ေကာ္ဖီ ေသာက္မလားလို႕ ေမးေခ်စမ္း” လို႕ေမးခိုင္းတယ္။ အေပၚထပ္က သူတို႕အခန္းကိုလာရင္း ေရခ်ိဳးခန္းထဲကို ဝင္ခ်င္လာလုိ႕ ဝင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာရွင့္အေမရယ္။ ေရခ်ိဳးၿပီး ဝတ္တတ္တဲ့ အဝတ္ႀကီးကို ဝတ္လို႕ စိတ္ၾကည္ဟန္လည္းမရွိဘဲ ေရခ်ိဳးဇလံုေဘးမွာ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္း ခ်ိတ္ထိုင္ျပီး စီးကရက္တစ္လိပ္ကို ေသာက္ေနတယ္။

 


“အို… ဟီမာ” သူက ေအာ္လိုက္တယ္ ဆိုတာ ေရခ်ိဳးဇလံုထဲ ျပဳတ္က်ေတာ့ မတပ္။ စီးကရက္ကိုလည္း တိုက္မိသြားလို႕ သူ႕လက္ဖဝါးေပၚကျပာခြက္ထဲကို မက်ဘဲ ေဘးနံရံေပၚ ျပာေတြ ေၾကြသြားတယ္။ ေဆးလိပ္ ျပာခြက္ေလးကို ဘံုေဘက ယူလာတယ္ ထင္ပါရဲ့..။

 

 “ေတာင္းပန္ပါတယ္ရွင္” က်မ လွည့္ထြက္ခဲ့ပါတယ္။

 

“မဟုတ္ပါဘူး .. မဟုတ္ပါဘူးကြယ္ … ရၿပီ …. အန္တီ သြားေတာ့မွာ” ရွင့္အေမက စီးကရက္ကို အိမ္သာခြက္ထဲ ပစ္လိုက္ၿပီး ေရေလာင္းခ်လိုက္တယ္။ ေနာက္မွ အာလုတ္က်င္း၊ ႏႈတ္ခမ္းနီ အသစ္ ထပ္ဆိုးရင္း ကလင္းနစ္ ပုလင္းကို လႈပ္ၿပီး အိမ္သာခြက္ထဲ နည္းနည္းထည့္ လိုက္တယ္။ က်မ အေမကေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလ ႏႈတ္ခမ္းနီ ဆိုးတတ္တာက လြဲလို႕ ဘယ္ေတာ့မွ မိတ္ကပ္ မလိမ္းတတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ ေနမေကာင္းလို႕ အိပ္ယာထဲ လွဲေနရတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာေတာင္ ေက်ာ့ေနေအာင္ ျပင္ထားတဲ့ ရွင့္အေမကို က်မသေဘာက်ေနမိတယ္။

 

သူကေတာ့ မ်က္ေတာင္မခတ္စတမ္း မွန္ၾကည့္ေနတယ္။ ႏႈတ္ခမ္းဆိုးေဆး ဆိုးလိုက္တာဟာ က်မနဲ႕မိသြားလို႕ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့ သူ႕ရဲ့တည္ျငိမ္မႈေတြကို ျပန္လည္ရယူလိုက္သလိုပဲ။ သူ မွန္ထဲကမွ တဆင့္ က်မကို လွမ္းၾကည့္ရင္း ျပံဳးျပတယ္။

 

“တေန႕ စီးကရက္ တစ္လိပ္ေသာက္လို႕ေတာ့ အန္တီ မေသႏိုင္ပါဘူး သမီးရယ္ေနာ္ …”။

 

ေနာက္ ျပတင္းေပါက္ကို ဖြင့္လိုက္ရင္း သူ႕ အလွျပင္ ပစၥည္းအိတ္ထဲက ေရေမႊးပုလင္း ထုတ္လိုက္ျပီး အထဲမွာ ဟိုဟိုဒီဒီ ျဖန္းလိုက္တယ္ ။

 

“ဒါဟာ အန္တီတို႕ႏွစ္ေယာက္ပဲသိတဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ေနာ္ ဟီမာ” သေဘာတူညီမႈေမးခြန္းဆိုတာထက္ အမိန္႕ေပးတဲ့ေလသံကပိုတယ္လို႔ က်မေတြးေနတုန္း ေနာက္ကတံခါးကို ပိတ္တဲ့ျပီး သူထြက္သြားတယ္ ။

 


(၉)

 

ညေနဖက္ေတြဆို က်မတို႕ ရွင္တို႕နဲ႕ အတူတူ အိမ္ရွာ ထြက္ရင္ လိုက္တတ္တယ္။ သြားၾကရင္လည္း က်မအေဖရဲ့ ကားႀကီးနဲ႕ သြားၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ရွင့္အေဖရဲ့ ကားေသးေသး လွလွေလးကလည္း က်မတို႕အားလံုးလိုက္ဖို႔ မဆန္႕ဘူးေလ။ သူ မသိတဲ့ ေနရာေတြဆို အေဖက တြန္႔ဆုတ္တြန္႔ဆုတ္နဲ႕ ေမာင္းတယ္။ လမ္းေတြကလည္း က်မတို႔ဆီကထက္ က်ယ္တယ္။ ျခံက်ယ္ဝင္းက်ယ္ေတြနဲ႔မို႕ အိမ္တစ္လံုး တစ္လံုးဟာလည္း ေတာ္ေတာ္လွမ္းတယ္။

 

ရွင့္ မိဘေတြကေတာ့ ပထမဆံုး ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းေတြနဲ႕နီးတဲ့ လက္ဆီဂြမ္တို႕ ဂြမ္ေကာ့ ရပ္ကြက္ေတြမွာရွာၾကတယ္။ အခ်ိဳ႕ အိမ္ေတြက်ေတာ့ အတြင္းမွာ ဟာလာဟင္းလင္း၊ အခ်ိဳ႕ၾကေတာ့လည္း လက္ရွိေနတဲ့သူေတြရဲ့ ပစၥည္းေတြနဲ႕ ျပည့္လို႔။ ညညဆို က်မ အိပ္မေပ်ာ္ခင္ အေဖတို႔ ေျပာစကားေတြအရ ရွင္တို႕ သြားသြားၾကည့္ၾကတဲ့ အိမ္တိုင္းဟာ က်မတို႕အဖို႕မတတ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေစ်းႀကီးတာေတြခ်ည္းပဲတဲ့။ ပြဲစားေတြနဲ႕ ရွင့္မိဘေတြ ေဈးစကား ေျပာၾကေတာ့ သူတို႕ ေဘးမွာ ရပ္ေနၾကတာဆိုေတာ့ သိတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ မဝယ္ျဖစ္ေသးတာကေတာ့ ေစ်းႀကီးလို႕ မဟုတ္ဘူး။ အိမ္တိုင္းလိုလို ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ေတြ ရွိေနသတဲ့။

 

အလင္းေရာင္ ေကာင္းေကာင္း မဝင္တာ၊ မ်က္ႏွာက်က္ေတြ နိမ့္ေနတာ၊ အခန္းေတြ က်ဥ္းတာ စသည္ျဖင့္ေပါ့ေလ။ ရွင့္မိဘေတြက နိဂံုးခ်ဳပ္ မွတ္ခ်က္ေပးၿပီး က်မတို႕ ကားေမာင္း ျပန္လာၾကတာမ်ားတယ္။ က်မမိဘေတြနဲ႕ မတူတာကေတာ့ သူတို႕က ဒီဇိုင္းအေၾကာင္းကို သိပ္ကိုေျပာၿပီး ေရြးၾကတယ္။ သာမန္ထက္ ထူးတဲ့ အိမ္ပံုစံမ်ိဳးေလ။ တစ္ခါက်မတို႕ သစ္ပင္ျမင့္ျမင့္ေတြၾကားမွာ ေဆာက္ထားတဲ့ ေသတၱာပံု အိမ္ျဖဴျဖဴတစ္လံုးကိုေတြ႕ေတာ့ သူတို႕ေတြ သေဘာက်လို႕။  သူတို႕က ျခံထဲမွာ ေရကူးကန္ေလးလဲ ပါခ်င္ေသးသတဲ့။ ဒါမွမဟုတ္ တူးရရင္လည္း ေနရာလြတ္ရွိမယ့္  ျခံက်ယ္က်ယ္ေလး လိုခ်င္တယ္။

 

ရွင့္အေမကေတာ့ ဘံုေဘ ေရကူးကလပ္ကို သတိရသတဲ့ေလ။ “ေရနား နီးနီးေပါ့ေလ… အဲဒါမ်ိဳး က်မတို႕ရွာေနတာ …” တစ္ေန႔ အိမ္ျခံေျမ ေစ်ႏႈန္း စာေစာင္ကို ဖတ္ရင္း ရွင့္အေမကေျပာျပတယ္။ ဒီလို အႀကိဳက္ကို အေသအခ်ာသိရေတာင္ ရွာရတာမလြယ္ဘူး။ ေနာက္ေတာ့ က်မတို႕လည္း ပင္လယ္ကမ္းနားနီးတဲ့ ရပ္ကြက္ေတြျဖစ္တဲ့ “ဆြစ္စေတာ့” တို႕ “ဒူဘာရီ” တို႕ဘက္မွာ ရွာၾကတယ္။ အိမ္ေတြကေတာ့ သစ္ေတာေတြ၊ ေရကန္ေတြနဲ႕။ ရွင့္မိဘေတြကေတာ့ “ဘီဗာေလ” က အိမ္တလံုးကို သေဘာက်ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ေနာက္တစ္ႀကိမ္ သြားအၾကည့္မွာ ရွင့္အေမက ျငင္းလိုက္တယ္ ။ အိမ္ပံုစံက ခမ္းခမ္းနားနားမရွိလို႕တဲ့ေလ။

 


အေမတို႕ဟာ ရွင့္မိဘေတြရဲ့ ပံုႀကီးခ်ဲ႕ စိတ္ေနျမင့္မႈကိုေတာ့ စခိုးစခု ျဖစ္ၾကဟန္ပါပဲ။ ေနာက္ သူတို႕ကိုယ္ပိုင္ ခပ္ရိုးရိုး အိမ္အတြက္လည္း အရွက္ရၾက သလိုပဲ။ “က်မတို႕သည္မွာေနတာ ရွင့္တို႕ကိုဒုကၡ ေပးသလိုျဖစ္ေနၿပီ” ရွင့္မိဘေတြက သည္လို စကားဟၾကေပမယ့္ အေမတို႕ကလည္း ဘာမွေစာဒက မတက္ပါဘူး။ က်မလည္း အတူတူပါပဲ ဘာမွမေျပာပါဘူး။ ညအိပ္ခါနီးက်ရင္ေတာ့ အေမက “က်မ သူတို႔ ဒီေလာက္အၾကာႀကီး ေနမယ္ရယ္လို႔ မထင္ခဲ့မိဘူး” လို႕ေတာ့ ညည္းတတ္တယ္။

 

ဘာလိုလိုနဲ႔ ရွင့္တို႔ ေရာက္ေနတာ တစ္လေလာက္ရွိေတာ့မယ္။ ရွင့္တုိ႕ လာေနေတာ့ က်မတို႕ဆီမွာ အခန္းပို မရွိေတာ့ဘူးေလ။ “ဒပ္ဂုတတို႔က ေနာက္တစ္ပတ္ ရံုးပိတ္ရက္ၾကရင္ လာခ်င္တယ္ေပါ့ေတာ့ မလာေသးနဲ႕ဦး” လို႕ ပိတ္လိုက္ရတယ္။ ရွင့္တိုတေတြ အရင္ကနဲ႕မတူ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ သူတို႕ ခဏခဏ ေျပာေနသံၾကားရတယ္။ က်မတို႕ မရည္ရြယ္ဘဲ သူစိမ္းေတြကို လက္ခံထားရသလိုပဲတဲ့။ ရွင့္အေမက အိမ္အလုပ္ေတြ လံုးဝ ဝင္မကူပဲ ေနစိမ့္တဲ့အေၾကာင္း၊ ညစာ စားၿပီးေတာင္ဘာမွ ဝင္ၿပီး သိမ္းမေပးတဲ့အေၾကာင္း၊ အိပ္ခ်င္ရင္ အိပ္ခန္းထဲ ဝင္ေခြေနၿပီး ေန႔လည္စာ စားခ်ိန္မွာေတာင္ အိပ္ေပ်ာ္ေနတတ္တဲ့အေၾကာင္း။ ရွင့္အေဖကလည္း သူ႕မိန္းမသေဘာရွိ အလိုလိုက္ အႀကိဳက္ေဆာင္ေပးေနရေၾကာင္း၊ အၿမဲပဲ အေအး ေသာက္အံုးမလားလို႕ တေမးထဲ ေမးတတ္ေၾကာင္း၊ ခ်မ္းတယ္ဆိုရင္လည္း သိုးေမြးအက်ီ ၤကို တယုတယ ဝတ္ေပးတတ္ေၾကာင္း အေမကေျပာတတ္တယ ။

 

“သူေၾကာင့္ အားလံုး ဒီက မေျပာင္းႏိုင္တာ … သူကေတာ့ နန္းေတာ္ႀကီး တစ္ေဆာင္ ေဆာက္မေပးမခ်င္း သေဘာေတာ က်ႏိုင္မယ္ မထင္ဘူးေတာ္”

 

“ဒါကလည္း မလြယ္ဘူးေလ … အလုပ္သစ္ အကိုင္သစ္နဲ႕ ဘဝသစ္ ျပန္စရတာ … သူၾကည့္ရတာ ေျပာင္းလာခ်င္ပံု မရဘူး .. ဒါေၾကာင့္လည္း ေယာက်္ားလုပ္သူက အရာရာ အဆင္ေျပေအာင္ ဂရုစိုက္ေပးေနရတာ ေနမွာ”

 

“ရွင္ က်မအေပၚ ဒီေလာက္ အေရးတယူ မရွိပါဘူးေတာ္….”

 

“ေနပါေစကြာ…” အေဖက အေမဆီကေန တစ္ဖက္ကိုလွည့္လိုက္ၿပီး ေစာင္ကို ေမးအထိဆြဲတင္ရင္း ေျပာလိုက္တယ္။ “တစ္သက္လံုးေတာ့ မေနပါဘူးကြာ …. မၾကာခင္ သူတို႔လည္း ေျပာင္းသြားၿပီး တို႕လည္း အရင္အတိုင္း ျပန္ေနၾကရေတာ့မွာပါ”

 


(၁၀)

 

ဘယ္လိုပဲဆိုဆို အိမ္ေလး တစ္လံုးထည္းမွာ ေနတဲ့ က်မတို႕ မိသားစု ႏွစ္စုၾကား စည္းေလးေတာ့ ျခားသြားၿပီ။ တစ္ဖက္မွာေတာ့ က်မတို႕မိသားစု အရင္တုန္းက ေနၾကတဲ့အတိုင္း ေန႔စဥ္ဘဝမ်ိဳး။ အေဖတို႔က ၾကာသပေတးေန႔ ညတိုင္း က်မကို စတားေဈးေခၚသြားၿပီး မက္ေဒၚနယ္မွာ ညစာေကၽြးတယ္။ တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း စာလံုးေပါင္း သတ္ပံု စာေမးပြဲအတြက္ က်မ စာၾကည့္ရတယ္။ အေဖကလည္း က်မကို သူကိုယ္တိုင္ ေမးခြန္းထုတ္ၿပီး ေလ့က်င့္ေပးတယ္။

 

ရွင့္တို႔မိသားစုလည္း ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနၾကတာပါပဲ။ မၾကာခဏဆိုသလို ရွင့္အေဖ အလုပ္က အေစာႀကီး ျပန္လာျပီး ရွင့္ အေမကိုေခၚ အိမ္လိုက္ၾကည့္ၿပီး ကုန္တိုက္ကို ေဈးဝယ္ထြက္ၾကတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ အကြက္က်က် ရွင့္အေမက အိမ္ေထာင္သံုး ပစၥည္းေတြ စ,စုၿပီ။ အိပ္ယာခင္းေတြ၊ ေစာင္ေတြ၊ ထမင္းစား ပန္းကန္ ခြက္ေယာက္ေတြ၊ ဖန္ခြက္ေတြ ေနာက္အိမ္သံုး တိုလီမိုလီ ပစၥည္းေလးေတြေရာေပါ့။ သူတို႔ လင္မယား အျပင္က ျပန္လာတိုင္း အထုတ္ေတြ၊ အထုတ္ေတြဆိုတာ ပြစာတက္လို႕။ အားလံုးကို အိမ့္ေျမေအာက္ခန္းမွာ သိမ္းထားတယ္။ တစ္ခါတေလေတာ့ အေမ့ကိုဘာေတြ ဝယ္လာတယ္ဆိုတာျပလို႔၊ တစ္ခါတစ္ခါလည္း ဘာသိဘာသာပဲ။

 

ေသာၾကာေန႔ ညတိုင္ဆိုရင္ ျမိဳ႕ထဲက ေစ်းႀကီးႀကီး ခမ္းခမ္းနားနား စားေသာက္ဆိုင္ႀကီးေတြကို ေခၚၿပီး က်မတို႕ကို ညစာ လိုက္ေကၽြးတတ္တယ္။ ေနာက္ က်မ မိဘေတြ မကၽြမ္းတဲ့ အသားကင္ေတြ၊ အာလူးဖုတ္ေတြကို ရွာရွာေဖြေဖြ အရသာခံၿပီး ေျပာတတ္ၾကတယ္။ အျပင္ထြက္ ေကၽြးတယ္ဆိုတာ အေမ့ကို ခ်က္ရျပဳတ္ရတာေတြက နားေစခ်င္ရွာလို႔ေနမွာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အေမကေတာ့ ဒီလို ထြက္စားရတာကုိလည္း သေဘာမက်ေၾကာင္း ေျပာျပန္တယ္။

 


(၁၁)

 

ရွင့္တို႕တေတြ ဒီမွာေနလို႕ အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္တာ က်မတစ္ေယာက္ပဲရွိမယ္။  ရႈပ္ေထြးၿပီး သိမ္ေမြ႕ညင္သာတဲ့ ခံစားခ်က္တစ္မ်ိဳးနဲ႕ ရွင့္ကို က်မ သေဘာက်ေနမိတယ္။ ေနာက္ရိုးသားတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ိဳးနဲ႕ ရွင့္ကို တစ္ရက္ၿပီး တစ္ရက္ အကဲခက္ ေလ့လာေနခဲ့မိတယ္။ ရွင့္မိဘေတြကိုလည္း သေဘာက်ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ရွင့္အေမကိုေပါ့။ ရွင့္ဆီကမရခဲ့တဲ့ ဂရုျပဳမႈကို သူ႕ဆီကရခဲ့တယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ရွင္တို႕တေတြ ေရာမမွာ ရိုက္ခဲ့တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြကို ရွင့္အေဖကူးလာတယ္။ က်မကေတာ့ ဓာတ္ပံုေတြက ေထာင့္စြန္းက တယုတယ ကိုင္ၾကည့္ရင္း ၾကည္ႏူးေနမိတယ္။ ဓာတ္ပံုေတြ အားလံုးလိုလိုက ရွင္နဲ႔ ရွင့္အေမပံုေတြခ်ည္းပဲ။ ပီဇာစားရင္း ရိုက္ထားတဲ့ပံု၊ ေနာက္ ေရပန္းခံုေတာ္ေတြမွာ ထိုင္ျပီး ရိုက္ထားတဲ့ပံုေတြရယ္။ အဲ   တာဂ်န္ေက်ာက္တိုင္ နားမွာ ရိုက္ထားတဲ့ ခပ္ဆင္ဆင္ပံု ႏွစ္ပံုပါတယ္။

 

“သမီးစာတမ္းအတြက္ တစ္ပံုယူလိုက္ေလ”  ရွင့္အေဖကကမ္းေပးရင္း ေျပာတယ္.။

 

“သမီးဆရာမက ဒါမွအထင္ႀကီးသြားမွာ”

 

“ဟင္… သမီးမွ ပံုထဲမွာမပါဘဲ”

 

“ကိစၥမရွိပါဘူးကြယ္ …. ဦးေလး ေရာမကို ေရာက္တုန္း သမီးအတြက ္ရိုက္ေပးလာတာလို႕ ေျပာလိုက္ေပါ့”

 

ဓာတ္ပံုထဲမွာ ရွင္ပါတယ္။ ေက်ာက္တိုင္တစ္ဖက္မွာ ရပ္လို႔။ ေခါင္း ေအာက္ငံု႕ထားေတာ့ ဦးထုပ္ၾကက္လွ်ာက ရွင့္မ်က္ႏွာကို ကြယ္ေနတယ္။ သည္ဓာတ္ပံုထဲကေနရာေလးကို ကမၻာလွည့္ခရီးသြားေတြ မေရမတြက္ႏိုင္ ျဖတ္သန္းသြားခဲ့ၾကဖူးမွပဲ။ အဲဒီထဲမွာ ရွင္လည္း တစ္ေယာက္ အပါအဝင္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီကို ရွင္ ေရာက္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကေလးဟာ လ်ိဳ႕ဝွက္ နက္နဲစြာ က်မကို ဆြဲေဆာင္ေနၿပီး တစ္နည္းအားျဖင့္ အသိအမွတ္ ျပဳခံရတယ္ရယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနမိတယ္။

 


က်မ ေက်ာင္းက အေပ်ာ္ေတြ၊ အေဖာ္မင္တတ္မႈေတြကို ေက်ာခိုင္းႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ရွင္က ေအာင္ျမင္စြာ ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္တယ္။ ရွင္က တစ္ခ်က္ေလးမွ ငဲ့ၾကည့္မွာ မဟုတ္ေပမယ့္ ရွင့္ကို က်မျမင္ေနရတဲ့ ေန႔လည္ခ်ိန္ေတြ၊ ညေန၊ ညစာစားခ်ိန္ေတြကို ေမွ်ာ္ရင္း အိမ္မွာပဲ က်မ ေနခ်င္ေတာ့တယ္။ အေမတို႔ အခန္းက ေခါက္ကုတင္ေလးေပၚမွာ လွဲရင္း ရွင္ က်မကို နမ္းတယ္ရယ္လို႕ ေတြးၿပီး စိတ္ကူးယဥ္ရတဲ့ နာရီေတြဟာ သိပ္ကို အဖိုးတန္လာတယ္။ သည့္ထက္ပိုၿပီး ေတြးဖို၊ စိတ္ကူးယဥ္ဖို႔ကေတာ့ က်မက အေတြ႕အၾကံဳ မရွိေသးတဲ့၊ ငယ္လြန္းေသးတဲ့ အရြယ္ပါ။

 

က်မ ဓာတ္ပံုကို လက္ခံလိုက္တယ္။ ေနာက္ ရွင္ပါတဲ့ အပိုင္းေလးကို ျဖတ္ၿပီး က်န္ ဓာတ္ပံုကို စာတမ္းထဲမွာ ထည့္ေပးလိုက္တယ္။ ရွင့္ပံုေလးကိုေတာ့ က်မ ဒိုင္ယာရီစာအုပ္ရဲ့ စာမ်က္ႏွာ လြတ္ေတြၾကားမွာ ညွပ္ၿပီး သိမ္းထားလိုက္တယ္။ ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာတဲ့အထိကို သိမ္းထားခဲ့တာပါ။

 

(၁၂)

 

ရွင္တို႔ ေရာက္ကတည္းက တစ္ခါမွ မက်ဖူးေသးတဲ့ ႏွင္းေတြကို ရွင္ ေမွ်ာ္လင့္ေနတယ္ မဟုတ္လား။ ျမဴေတြ တစ္ခါတေလ ေဝဆိုင္းေနတတ္ေပမယ့္ ေျမေပၚကို ဆီးႏွင္းေတြေတာ့ မသက္ေသးဘူး။ အဲ တစ္ေန႔ေတာ့ ႏွင္းေတြက်လာတယ္။ ပထမေတာ့ သိပ္မျမင္ရေသးဘူး။ ေန႕လည္ေလာက္က်မွ သိပ္သိပ္သည္းသည္း က်လာတာ။ က်မ ေက်ာင္းကေန ဘစ္စကားစီးၿပီး ျပန္လာေတာ့ လမ္းမေပၚမွာ ႏွင္းေတြ တစ္လက္မေလာက္ ထူေနၿပီ။ ဒါဟာ ႏွင္းမုန္တိုင္းႀကီး မဟုတ္ေပမယ့္လည္း ညည္းေငြ႕စရာ တစ္သတ္မွတ္ေဆာင္းရာသီရဲ့ ထူးျခားတဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုပါပဲ။

 

ဒီ ညေနမွာ က်မ အေမေတာင္ ခပ္ျမဴးျမဴးနဲ႔ မိုးရြာတဲ့ ေန႔ေတြမွာ စားတတ္တဲ့ ခ်ီက်ဴရီ သီးစံုဟင္း ခ်က္မယ္ရယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ထားတယ္။ ရွင့္ အေမကေတာင္ အေျပာင္းအလဲအေနနဲ႕ အေမ့ကို မီးဖုိထဲမွာ ကူလို႔။ အာလူးေလးေတြ တံုး၊ ေဂၚဖီပြင့္ေလးေတြကို ခပ္ကၽြမ္းကၽြမ္းေၾကာ္၊ ေစာက္နက္နက္ အိုးထဲမွာ ေထာပတ္ခဲေတြ ထည့္ၿပီး အရည္ေဖ်ာ္လို႔ မီးဖိုထဲမွာ အလုပ္ရႈပ္ေနတယ္။ ရွင့္အေမက ေနာက္ဆံုး ဟိုအရင္တံုးက ေျပာထားတဲ့ ၾကက္ဥမုန္႕ေပါင္း လုပ္မယ္ရယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ ၾကက္ဥ မေလာက္ေတာ့လို႔ ရွင့္ အေဖ အျပင္ သြားဝယ္မယ္ဆိုေတာ့ အျခား လိုတဲ့ဟာေတြကို မွာလိုက္တယ္။ “သန္းေခါင္တိုင္ရင္ေတာင္ ရဦးမွာ မဟုတ္ပါဘူးကြယ္ …..”  ႏြားႏို႕နဲ႕ ၾကက္ဥကို ေရာေခါက္ထားတဲ့အုိးကို ခြင္ေပၚမွာတင္ရင္း ေမာေနတဲ့ ရွင့္အေမက က်မကို သူ႔အစား အေမႊခိုင္းရင္း ေျပာတယ္။ “စားဖို႕ ေနာက္ ေလးနာရီေလာက္ေတာ့ ေစာင့္ရဦးမယ္”

 


“ဒါဆိုလည္း က်ေတာ္တို႕ မနက္ျဖန္ မနက္စာ လုပ္စားၾကတာေပါ့” ရွင့္ အေမလွီးထားတဲ့ ကိတ္မုန္႔ကို ယူစားရင္း ရွင္ဝင္ေျပာတယ္။ ရွင္ မီးဖိုထဲကို ဝင္ေလ့မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီညေနေတာ့ ရွင္ စားရမယ့္ အေရးကို ေတြးမိဟန္နဲ႕ မီးဖိုထဲမွာခ်ည္းပဲ။        

 

ညစာ စားၿပီး က်မတို႔ ဧည့္ခန္းထဲမွာ စုၾကေတာ့ ႏွင္းေတြ ဆက္က်မယ့္အေၾကာင္း သတင္းကို ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ႏွင္းက်လို႕ က်မလည္း မနက္ျဖန္ ေက်ာင္းပိတ္ေလာက္တယ္။ အေဖ့ အတန္းေတြလည္း လႊတ္ရေလာက္တယ္လို႔ ေတြးရင္း စိတ္လႈပ္ရွားေနမိတယ္။ “ရွင္လည္း မနက္ျဖန္ အလုပ္ဖ်က္လိုက္ေလ…” ရွင့္ အေမက ရွင့္ အေဖကို လွမ္းေျပာတယ္။ သူကလည္း ခ်က္ခ်င္း သေဘာတူေတာ့ အားလံုးက အံ့ေတြၾသလို႔။

 

“အင္း ဒါေတြေၾကာင့္ က်ဳပ္တို႔ ကမ္းဘရစ္က ေျပာင္းသြားတဲ့ ေဆာင္းရာသီကို သတိရသဗ်ာ …” ရွင့္ အေဖက စေျပာတယ္။ ရွင့္ မိဘေတြကေတာ့ ေဂ်ာ္နီဝါကားကုိ နည္းနည္းစီ ငံုလို႔ . .. အေမက ျငင္းေပမယ့္ အေဖကေတာ့ ဒီညမွာ သူတို႔နဲ႔ေရာလို႕ နည္းနည္းေသာက္ျဖစ္တယ္။ “က်ဳပ္တို႕အတြက္ လုပ္တဲ့ ႏႈတ္ဆက္ပြဲေလးေလ … မွတ္မိေသးရဲ့လား ..”

 

“လြန္ခဲ့တဲ့ ခုနစ္ႏွစ္က ….ဟိုတုန္းကဘဝအေျခအေနမ်ိဳးေပါ့ေလ….” အေမကဝင္ေျပာတယ္။ ေနာက္ ဒီ္တုန္းက ရွင္နဲ႕ က်မ ဘယ္ေလာက္ ငယ္ၾကေသးတဲ့အေၾကာင္း၊ သူတို႕တေတြလည္း ဘယ္ေလာက္ ႏုၾကေသးတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ေျပာၾကတယ္။

 

“အင္း .. ဟင္း ဟုတ္ပါရဲ့ေနာ္ … တယ္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ညေနေလးပါပဲ” ရွင့္ အေမက တမ္းတဟန္နဲ႕ ဝင္ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔အသံက အားလံုး တညီတည္း ခံစားေနၾကရတဲ့ လြမ္းဆြတ္ တသမႈကို ေလွာင္ေျပာင္ေနသလိုပဲ။ “အခုနဲ႔ေတာ့ အားလံုးမတူဘူးေလ……”

 

မနက္က်ေတာ့ က်မတို႔ အိမ္ရဲ့ ျပတင္းေပါက္တိုင္းမွာ ေရခဲေလးေတြ သီးေနၿပီ။ ေျမျပင္မွာလည္း ႏွင္းေတြေဖြးလို႔။ မေန႔ညက က်မတို႔ တပင္တပန္း ေစာင့္ခဲ့ရတဲ့ ၾကက္ဥမုန္႕ေပါင္းကလည္း မနက္စာအတြက္ လက္ဖက္ရည္၊ ေပါင္မုန္႔ မီးကင္နဲ႔တြဲလို႔ အသင့္ျဖစ္ေနၿပီ။ မုန္႕ကေတာ့ က်မ ထင္သေလာက္လည္း မေကာင္းလွပါဘူး။ မေန႕ညက က်မကိုယ္တုိင္ ကူၿပီး မီးဖိုေပၚမွာ ဖုတ္ခဲ့တဲ့ မုန္႔ႏွစ္ ပူပူေတြဟာ ခုေတာ့ ေအးစက္ျပီး အစိုေတြျပန္လို႔။ ရွင္ကေတာ့ သိပ္ကို ႀကိဳက္တယ္ထင္ပါ့။ တစ္ပန္းကန္ျပီး တစ္ပန္းကန္စားေနလို႔ ေနာက္ဆံုး ရွင့္အေမက ဗိုက္နာမယ္ဆိုျပီး သိမ္းလိုက္ရတယ္။


 

မနက္စာ စားၿပီး အေဖေတြကေတာ့ ေဂၚျပားကိုယ္စီနဲ႕လမ္းရွင္းဖို႕ သြားၾကတယ္။ ေလၿငိမ္သြားေတာ့မွ က်မ အျပင္ထြက္ခြင့္ရတယ္။ အရင္ကေတာ့ က်မ တစ္ေယာက္ထည္း ေရခဲနဲ႕ ႏွင္းလူ လုပ္တန္းကစားတယ္။ ဟန္ခ်က္ မညီမညာနဲ႕ ပိန္လွီေနတဲ့ ႏွင္းလူေပါ့။ က်မက လိုတဲ့ မုန္လာဥတို႔ ဘာတို႔ ေတာင္းရင္လည္း အေမတို႔က စားစရာကို ကစားရမလားဆုိၿပီး ဆူတတ္ေသးတယ္။  ဒါေပမယ့္ သည္တစ္ခါေတာ့ ရွင္ က်မနဲ႕အတူတူ ႏွင္းလူလာလုပ္တယ္။ လက္ဗလာနဲ႕ ႏွင္းေတြကို ထိရင္း လုပ္ထားတဲ့ အရုပ္ကိုၾကည့္ရင္း ပထမဆံုးအႀကိမ္ ရွင္ ေပ်ာ္ေနတာကို က်မျမင္ရတာပဲ။ ရွင္က ႏွင္းေတြ တစ္ဆုတ္ေလာက္ကို လံုးရင္း က်မဘက္ကိုေပါက္လိုက္တယ္။ က်မလည္း မထိေအာင္ ေခါင္းငံုေရွာင္ရင္း ရွင့္ကို ျပန္ေပါက္တယ္။ ရွင့္လည္မွာ လြယ္ထားတဲ့ ကင္မရာကို သတိထားမိရင္း ႏွင္းေတြဟာ ရွင့္ေျခေထာက္ကို မွန္သြားတယ္။

 

“ကိုယ္ အရႈံးေပးပါတယ္ … ကြာ” ရွင္က လက္ႏွစ္ဘက္ကို အေပၚ ေျမွာက္ျပရင္း ေျပာတယ္။ ႏွင္းလြင္ျပင္ႀကီး အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္း သြားတဲ့ က်မတို႔လမ္းကေလးကို ေငးၾကည့္ရင္း “သိပ္လွတာပဲ” လို႔ ရွင္က စကားဆက္တယ္။ ဒီ ရာသီဥတုကို က်မ ဖန္တီးတာ မဟုတ္သည့္တိုင္ ရွင့္ စကားေၾကာင့္ က်မ သိပ္ေက်နပ္သြားတယ္။ ရွင္က အိမ့္ေနာက္ဖက္  ေတာထဲကို ဆက္ေလွ်ာက္သြားေတာ့ က်မမွာ ခ်ီတံုခ်တုံ။ အဲဒီမွာ က်မကို ျပစရာရွိတယ္လို႔ပဲ ရွင္ကေျပာထားတာ။

 

ႏွင္းေတြဖံုးေနတဲ့ ေကာင္းကင္ျပာႀကီးေအာက္က အရြက္မဲ့ သစ္ကိုင္းေတြ၊ သစ္ပင္ႀကီးေတြဟာ လ်ွိဳ႕ဝွက္ ဖံုးကြယ္မႈ မရွိေတာ့သလို အႏၱရာယ္ ကင္းေနသေယာင္ ထင္လာေစတယ္။ အဲဒီ္ေတာထဲမွာ ေပ်ာက္သြားၿပီး ေနာက္ ျပန္မေတြ႕ေတာ့တဲ့ ေကာင္ေလးအေၾကာင္းကိုလည္း က်မ မေတြးမိေတာ့ဘူး။  ရွင္ကေတာ့ မၾကာ၊ မၾကာဆိုသလို ရပ္ရပ္ၿပီး ကင္မရာနဲ႕ ဓာတ္ပံုေတြ ရိုက္ေပမယ့္ က်မကိုေတာ့ ရိုက္ေပးမယ္လို႕ မေျပာခဲ့ဘူးေနာ္။

 

က်မတို႔ အေဝးႀကီး ေလွ်ာက္ၾကတယ္။ ႏွင္းသက္သံေတြကို မၾကားရေတာ့တဲ့ အထိ။ က်မတို႕ အိမ္ကို မျမင္ရေတာ့တဲ့ အထိ။ ရွင္က ဒူးေထာက္လိုက္ၿပီး ႏွင္းေတြကို ယက္ဖယ္ေနတဲ့အထိ ဘာေတြ လုပ္ေနတယ္ဆိုတာ က်မ မသိခဲ့ဘူး။ ေအာက္မွာေတာ့ ေက်ာက္တစ္မ်ိဳးနဲ႕လုပ္ထားတဲ့ အျပားတစ္ျပား။ ေနာက္ေတာ့ ဒါဟာ သခၤ်ဳိင္းဂူဆိုတာ က်မ သိလိုက္ရတယ္။ ရွင္ကေတာ့ ဂူေပၚက ႏွင္းေတြကို လိုက္ဖယ္ေနတယ္။ က်မလည္း ျမဳပ္ေနတဲ့ ဂူေတြကိုေပၚဖို႔  ရွင္နဲ႔ ကူၿပီး ႏွင္းေတြဖယ္ေပးတယ္။ ပထမေတာ့ လက္ဝါးေလးနဲ႔ပဲ ေနာက္ေတာ့မွ လက္ေမာင္းတစ္ခုလံုးနဲ႕ သပ္ခ်ၿပီးဖယ္တယ္။ ဂူေတြက “ဆိုင္မြန္” မိသားစုပိုင္ အုတ္ဂူေတြပဲ။ စုစုေပါင္း ေျခာက္လံုး။

 


“သူတို႕ အားလံုး ဒီမွာပဲ” ရွင္က ေျပာတယ္။

 

“အေဖ အေမနဲ႕ သားသမီး ေလးေယာက္လံုး”

 

“ဒါေတြ ဒီမွာရွိမွန္း ညီမ မသိခဲ့ဘူး”

 

“ဘယ္သူမွ မသိေလာက္ဘူးလို႕ ကိုယ္ထင္တယ္ … ကိုယ္ေတြ႕ေတာ့ေတာင္ သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြ ဖံုးလို႔ ေနာက္ဆံုး ေသတဲ့သူက အီမာတဲ့ ။ ၁၉၂၃ ကဆံုးတာ”

 

က်မနာမည္နဲ႕ ခပ္ဆင္ဆင္ ရွိတာကို ရွင္မ်ား သတိထားမိလားလို႕ စိတ္ေနာက္ေနာက္နဲ႔ ေတြးမိရင္း က်မ ေခါင္းညိမ့္ျပလိုက္တယ္။

 

“ဒါေၾကာင့္ပဲ ကိုယ္ ဟိႏၵဴ ဘာသာဝင္ မျဖစ္ခ်င္တာ …. ဒါလိုဆိုရင္ ကိုယ့္အေမကို  တစ္ေနရာရာမွာ ေျမျမွဳပ္ သၿဂဳႋဟ္ႏိုင္မယ္ေလ။ ဒါေပမယ့္ အေမက တို႔ကို ကတိ ေတာင္းထားတယ္။ သ႔ူအရိုးျပာကို အတၱလန္တိတ္ သမုဒၵရာမွာ ေမွ်ာေပးရမယ္တဲ့”

 

ေဝခြဲမရတဲ့ အၾကည့္မ်ိဳးနဲ႔ က်မ ၾကည့္ေနမိတဲ့တိုင္ ရွင္ကေတာ့ ဆက္ေျပာတယ္။ ရွင့္အေမမွာ ရင္သား ကင္ဆာ ျဖစ္ေနတယ္တဲ့။ ကင္ဆာအျမစ္ေတြဟာ ရင္သားကေနတစ္ဆင့္ တကိုယ္လံုးကို ျပန္႔ေနၿပီ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ရွင္တို႕ အိႏၵိယကေန ေျပာင္းလာၾကတာ။ ဟိုမွာ လိုအပ္တဲ့ ျပဳစုကုသမႈေတြ မရွိလို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အိႏၵိယမွာ ဆက္ေနမယ္ ေနာက္ လူေတြကလည္း ရွင့္အေမ ေသေတာ့မယ္ဆိုတာ သိရင္ သိပ္လွတဲ့ ကမ္းေျခက ရွင္တို႔ရဲ႕တိုက္ခန္းကို လာ သူ႔ေဘးမွာ စုေနၾကၿပီး တိမ္းေရွာင္လို႔ မရႏိုင္တဲ့ အကာအကြယ္ေတြ ေပးၾကေတာ့မွာ။ ရွင့္အေမက လူေတြရဲ့ ဂရုစိုက္ အေလးေပးမႈေတြေၾကာင့္ မြန္းၾကပ္ မေနခ်င္ဘူး။ ေနာက္သူ႔ရဲ႕ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ယိုးယြင္း ပ်က္သုန္းမႈကိုလည္း သူ႕မိဘေတြ မျမင့္ေစ့ခ်င္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ရွင့္အေဖကို အေမရိက ျပန္ပို႕ဖို႕ ေျပာခဲ့တာေလ။

 

“အေမ အခု ‘မစ္’ အေထြေထြ ေဆးရံုမွာ ဆရာဝန္ အသစ္နဲ႕ျပေနတယ္ …. ဒါေၾကာင့္ အေဖက အိမ္သြားၾကည့္မယ္ ဆိုၿပီး ခဏခဏ ေခၚၿပီး အျပင္ထြက္ၾကတာ …. လာမယ့္ ေႏြဦးေပါက္မွာ အေမ့ကို ခြဲစိတ္ၾကမယ္ …….ဒါကလည္း အခ်ိန္ကို ဆြဲဆန္႔တာပဲ ျဖစ္မွာပါ … အေမကေတာ့ ေနာက္ဆံုး အေျခအေနအထိ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အသိမေပးခ်င္ဘူးတဲ့…”

 


အေၾကာင္းစံုလည္း သိလိုက္ေရာ ရွင္ က်မမ်က္ႏွာကို ကိုင္ရိုက္လိုက္သလို က်မ စၿပီး ငိုေတာ့တာပဲ။ အစေတာ့ ေအးစက္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာေပၚကို မ်က္ရည္ ခပ္ျဖည္းျဖည္းပဲ က်တယ္။ ေနာက္က်ေတာ့ က်မ ရႈိက္ရႈိက္ျပီး ငိုေတာ့တာပဲ။ က်မ ႏွာေတြလည္းမႊန္၊ မ်က္လံုးေတြလည္း နီရဲလို႔ ရွင့္ေရွ႕မွာ အရုပ္ဆိုးခဲ့ရၿပီ။ က်မ မတ္တပ္ ရပ္လိုက္ၿပီး ပါးကို လက္ဝါးနဲ႔ ပြတ္လို႔ မ်က္ရည္ေတြ သုတ္လိုက္တယ္။ ဒီလို သနားစရာေကာင္းတဲ့ ပံုစံမ်ိဳး ရွင္ မျမင္ေစ့ခ်င္ဘူး။ ရွင္ က်မကို အရင္ ဘယ္တုန္းကမွ ဓာတ္ပံု မရိုက္ခဲ့ဘူးေပမယ့္ ခုေန ရွင္ကင္မရာကို မ,တဲ့ၿပီး ဓာတ္ပံု ရုိက္ယူလိုက္မွာကို စိုးရိမ္ေနတယ္။

 

ဟုတ္ပါတယ္ ။ ရွင္ ဘာမွ မလုပ္ပါဘူး။ ဘာမွလည္း မေျပာပါဘူး။ ရွင္ေျပာခဲ့တာေတြက လံုေလာက္ေနၿပီေလ။ ရွင္ ကေတာ့ အီမာ ဆိုင္မြန္ရဲ့ ဂူကို ငံု႕ၾကည့္ရင္း အရင္အတိုင္း ရပ္လွ်က္ပဲ။ က်မ အငိုလည္း တိတ္ေရာ ရွင္ အိမ္ဘက္ကို ျပန္ေလွ်ာက္သြားတယ္။ ရွင္ ေဖာက္ထားတဲ့လမ္းေလးအတိုင္း က်မ ရွင့္ေနာက္က ျပန္ေလွ်ာက္လာခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ က်မတို႔ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ မႏွစ္သိမ့္မိၾကဘဲ လမ္းခြဲခဲ့ၾကတယ္။ ရွင္က ကားလမ္းက ႏွင္းေတြကို သြားရွင္းေပးတယ္။ က်မကေတာ့ ေရေႏြးနဲ႔ ေရခ်ိဳးဖို႕ဆိုၿပီး အိမ္ထဲ ျပန္ဝင္လာတယ္။

 

က်မ မ်က္ႏွာ နီမို႔လာတာဟာ အေအးဒဏ္ေၾကာင့္ပဲရယ္လို႔ က်မ အေမေရာ ရွင့္အေမပါ ထင္ၾကတယ္ေလ။  ရွင္ကေတာ့ ထင္မွာေပါ့။ က်မငိုတာ ရွင့္ေၾကာင့္ ဒါမွမဟုတ္ ရွင့္ အေမေၾကာင့္ရယ္လို႔။ ဒါေပမယ့္ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီတုန္းက က်မ ေတာ္ေတာ္ ငယ္ပါေသးတယ္။ သနားတာေတြ၊ ကရုဏာ သက္တာေတြကို ခံစားတတ္ဖို႔ အေတာ့္ကို ငယ္ပါေသးတယ္။ က်မ သိပ္ေၾကာက္သြားတာက ေသခါနီး မိန္းမႀကီးတစ္ေယာက္ က်မတို႕ အိမ္မွာ ရွိေနတယ္ဆိုတာကိုပဲ။ က်မ ပထမဆံုး ဘရာစီယာကို ဝတ္တုန္းက ရွင့္အေမေရာ က်မပါ အေပၚအဝတ္မပါဘဲ ယွက္ရပ္ေနတာကို သတိရမိတယ္။ က်မ သူ႕ေဝဒနာကို အနီးကပ္ဆံုး ျမင္ခဲ့ရတယ္ဆိုတာ နားလည္ေတာ့ စိတ္ဖိစီးေနတယ္။ ရွင္က်မကို အခုေျပာတာေၾကာင့္ေရာ၊ အရင္တုန္းက မေျပာခဲ့တာေၾကာင့္ေရာ ေပါင္းၿပီး စိတ္ဆိုးတယ္။ ဝန္ထုပ္ ဝန္ပိုး ပိေစတယ္ က်မကို ေစာ္ကားရာလည္းေရာက္တယ္။ ဒါေတြ အားလံုးေပါင္းၿပီး က်မ ရွင့္ကို အရမ္းမုန္းသြားတယ္။

 

 


 (၁၃)

ေနာက္ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ၾကာေတာ့ ရွင္တို႔ ေျပာင္းသြားၾကတယ္။ မဆက္ခ်ဴဆက္က နာမည္ႀကီး ပိသုကာ ကိုယ္တိုင္ ဒီဇိုင္းဆြဲထားတဲ့ ေျမာက္ဘက္ ကမ္းေျခက အိမ္တစ္လံုးကို ရွင့္ မိဘေတြ ဝယ္လိုက္တယ္ေလ။ အိမ္ေခါင္းမိုးက အျပားလိုက္ရယ္၊ ေနာက္ နံရံေတြက မွန္ေတြခ်ည္းပဲ။ အေပၚထပ္ အခန္းေတြကို လသာေဆာင္ထုတ္လို႔ ရေအာင္ စီစဥ္ထားၿပီး ဧည့္ခန္း မ်က္ႏွာက်က္ကိုလည္း ေပ (၂၀)ေလာက္ ျမွင့္ထားတယ္။

 

ေရနား မနီးလွေပမယ့္ ရွင့္အေမ သေဘာက် ေရကူးဖို႔ ေရကန္ေလးလည္းပါတယ္။ ရွင္တို႔ ပထမဆံုးေျပာင္းတဲ့ ညက အေမက ရွင့္ အေမခ်က္ျပဳတ္ မေနရေအာင္ဆိုၿပီး ထမင္းဟင္း ခ်က္ပို႔တယ္။ က်မတို႕ကေတာ့ အိမ္ႀကီးရယ္၊ ပစၥည္း ပစၥယေတြရယ္ကို သေဘာက်ေနမိတယ္။ အခန္းလြတ္ေတြဟာ မၾကာခင္ ေရာက္လာေတာ့မယ့္ ေရာဂါ ေဝဒနာ ခံစားရမႈေတြ၊ ျပင္းျပတဲ့ ေၾကကြဲမႈေတြကို တန္ျပန္ ျမင္ေယာင္မိေစသလိုပဲ။ အတြင္းဘက္ အလင္းေရာင္ ေကာင္းေကာင္း ဝင္တဲ့ အိပ္ခန္းဟာ သူ႕ အိပ္ယာပဲလို႔ ရွင္႕ အေမကေျပာတယ္။ ဒါဟာ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ သူ႕ကို လူ႕ဘဝ သုခေတြ ေပးႏိုင္မယ့္ ေနရာေလ။

 

ေနာက္ဆံုးေတာ့ က်မ မိဘေတြလည္း သတင္းၾကားၿပီး  ရွင့္အေမ တတ္တဲ့ ေဆးရံုကို အေျပးသြားၾကတယ္။ ရွင္ က်မကို အေၾကာင္းစံု ေျပာျပခဲ့တဲ့အေၾကာင္း ဘယ္တုန္းကမွ စကား မဟခဲ့ပါဘူး။ ဒီကိစၥမွာ က်မ သစၥာရွိပါတယ္။ က်မတို႔ မိဘေတြဟာ သိပ္ ရင္းႏွီးသြားၾကျပန္ဟန္နဲ႔ အပတ္စဥ္ သူက လာလိုက္၊ ကိုယ္က သြားလိုက္နဲ႔ အတင္းကာေရာ ရင္းႏွီးစကားေတြ ဆိုၾကျပန္တယ္။ ရွင့္အေမကေတာင္ လာမယ့္ ေႏြရာသီမွာ က်မတို႕ကို ေရကူး ဖိတ္မယ္လို႔ ကတိေတြ ေပးေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာဝန္ေတြ ခန္႔မွန္းထာထက္ေတာင္ သူ႕ က်န္းမာေရးက ပိုၿပီးဆိုးလာတယ္။ ရွင္တို႔ကေတာ့ သူ႕ေရာဂါအေၾကာင္း စကားကိုမဟဘူး။ တစ္ခါတစ္ရံ အမ်ားေပ်ာ္ေအာင္ဆို ေဖ်ာ္ေျဖေတာင္ေနၾကေသး။ တစ္ခါေတာ့ အေဖနဲ႕အေမတို႕က သူတို႕ကိုေတာင္ ဖြင့္မေျပာၾကလို႔ အေစာ္ကားခံရသလို ခံရခက္ေၾကာင္း ေျပာၾကေသးတယ္။  “ေနာက္ဆံုးေတာ့ တို႔ပဲ အစစအရာရာ လုပ္ေပးၾကရတာကိုမ်ား …..” ေတာ္ေတာ္နဲ႕ အိပ္ေပ်ာ္ၾကဟန္ မတူဘဲ သူတို႔ ေျပာေနၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မကေတာ့ နံရံ တစ္ဖက္ျခားေနတဲ့ ရွင္ အရင္အိပ္ခဲ့တဲ့ က်မ ကိုယ္ပိုင္အခန္းကို ျပန္ေရာက္ေနၿပီဆိုေတာ့ သူတို႔ေျပာတာေတြကို သိပ္မၾကားရေတာ့ပါဘူး။ 

 

ၿပီး

(၉:၄၇ am ၊ ၂၈-၆-၂၀၀၉)