ဘဝ အေတြ႔အၾကံဳ

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

သရုပ္ေဖၚပန္းခ်ီ ေမာင္ဒီ (ေအာင္ခ်ိမ္႕စီစဥ္ေသာ ေႏြဦး ႏွင္႕အထက္တန္းက်ေသာေရ မ်က္ႏွာဖံုးမွ)

 

(ကိုျငိမ္းေအးအိမ္ရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ႏွစ္ေပါင္းအတန္ၾကာ ကြဲကြာေနတဲ့ မိမိကဗ်ာနဲ႕ မိမိ ျပန္ေတြ႕ျခင္း)

 

            ေျခေဗြပါတဲ့သူတစ္ေယာက္ပီပီ ဘယ္ေနရာမွာမွ ၂ ႏွစ္ ၃ ႏွစ္ထက္ ပိုျပီး ျမဲျမဲစြဲစြဲ ေနရတယ္ကို မရွိဘူး။ဗမာျပည္တနံတလ်ား၊ ရန္ကုန္္တျမိဳ႕ထဲမွာတင္ တဒါဇင္ထက္မနည္း ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ခဲ့ျခင္းရဲ႕ ရလဒ္ကေတာ့စာအုပ္စာတမ္းေတြ ေပ်ာက္ရွ၊ မိမိ အထြဋ္တျမတ္ထားတဲ့ စာရြက္စာတမ္း မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြ မၾကာခဏ ေပ်ာက္ရွျခင္းပါပဲ။ အဲဒီ ေပ်ာက္ရွမွဳေတြထဲမွာ ေႏြဦး လည္းပါတာေပါ့။ ေႏြဦး မွာ ေဖာ္ျပခံခဲ့ရတဲ့ ေဟာဒီကဗ်ာ “ ဂ်ိဳက်ိဳး နားရြက္ပဲ့ ရက္စြဲမ်ား” လည္းပါတာေပါ့။

 

            အမွတ္အသားအရ ဒီကဗ်ာကို ၁၉၈၇ ဇြန္လ မွာေရးတယ္။ ခုဆို ၂၃ ႏွစ္ရွိျပီ။ ခု အားတက္သေရာ ကဗ်ာေရးေနၾကတဲ့ လူငယ္ကဗ်ာဆရာတခ်ိဳ႕နဲ႕ သက္တူရြယ္မွ်ေပါ့။ ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ အဲဒီကဗ်ာေရးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ၃၁ ႏွစ္အရြယ္၊ ဘဝကို ရြာလြန္ရြက္တိုက္ ဒရြတ္ဆြဲ ေနရခ်ိန္ေပါ့။ ခုတေလာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္္ မိမိကဗ်ာျဖတ္သန္းမွဳကို ေရးသားဖို႕ ၾကံဳရတိုင္း၊ ၁၉၈၀ မိုးေဝမွာ ပံုႏွိပ္ကဗ်ာ အျဖစ္ စတင္ေဖာ္ျပခံရေပမယ့္ ေႏြဦးက ဒီကဗ်ာကိုသာ မိမိရဲ႕ ကဗ်ာဆရာအျဖစ္ကိုေသခ်ာေစတဲ့ ကဗ်ာအျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳလိုေၾကာင္းေရးေပးျဖစ္ျမဲ။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

           ေဇာ္ဂ်ီလ်က္ဆား

            က်ေနာ္တို႔ငယ္ငယ္က မႏၱေလးႃမို႔ျမင္ကြင္းမွာမပါမျဖစ္ ခြဲလို႔မရတဲ့ ေစ်းသည္ေတြလဲ႐ွိတယ္လို႔ေျပာခ်င္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ဆိုင္းခင္းေရာင္းတဲ့ေစ်းသည္ေတြမဟုတ္ပါဘူး။ လမ္းေပၚမွာ လည္ေရာင္းတာပါ။ ဒီေတာ့ လမ္းေပၚကေစ်းသည္ပဲ ဘာမ်ားထူးဆန္းလို႔လဲ လို႔ေမးေကာင္းေမးၾကပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ့္အထင္ေတာ့ထူးပါတယ္။ ထူးသမွအႏွစ္္ငါးဆယ္ ေက်ာ္လြန္လာတဲ့ အခုအခ်ိန္အထိ မႏၱေလးသားႀကီးေတြအခ်င္းခ်င္း စကားစပ္မိရင္ဒီေစ်းသည္ႀကီးေတြအေၾကာင္း တမ္းတမ္းတတေျပာေလ့႐ွိၾကတုန္းျဖစ္ပါတယ္။

            ေခါင္း႐ြက္ေစ်းသည္ဆိုတာမ်ိဳးက မေအာ္ဟစ္ပဲေလွ်ာက္သြားေန႐ံုသက္သက္နဲ႕ဆိုရင္ သိပ္မေရာင္းရပါဘူး။ ပါးစပ္ကေအာ္ရပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္အသံတခုခုႁပုရပါတယ္။ ဒါမွအိမ္ထဲမွာ႐ွိေနတဲ့လူက အဲဒီေစ်းသည္လာေၾကာင္းသိတာပါ။ အနည္းဆံုးေတာ့ ကိုယ့္ေရာင္းတဲ့ပစၥည္းကိုယ္ေအာ္ေျပာရပါတယ္။ မႏၱေလးသူမႏၱေလးသားေတြဟာ ဘယ္ရာသီ၊ ဘယ္အခ်ိန္ဆိုရင္ ကိုယ့္အရပ္ထဲကိုဘယ္လိုေခါင္း႐ြက္ေစ်းသည္ လာတတ္တယ္ဆိုတာကို စိတ္ထဲကအလိုလိုသိေနၾကပါတယ္။

 

ဒါေၾကာင့္ကိုယ္စားခ်င္တဲ့မုန္႔ပဲသေရစာကို အခ်ိန္နဲ႔မွတ္ၿပီးေမွ်ာ္ေလ့႐ွိၾကပါတယ္။ ၈၄လမ္းႀကီးေပၚမွာဆိုရင္ မနက္မွာ ပဲႁပုတ္သည္၊ မုန္႔ဟင္းခါးသည္၊ အေၾကာ္သည္စတာေတြ။ ေန႔လည္ဆိုရင္ မုန္႔ဦးေႏွာက္သည္၊ငွက္ေပ်ာကင္သည္၊ မုန္႔လက္ေဆာင္းသည္၊ မုန္႔စိမ္းေပါင္းသည္၊ မန္က်ီးေဖ်ာ္ရည္သည္။ ယိုးဒယားမုန္႔တီသည္။ ညပိုင္းဆိုရင္ ပဲျမစ္သည္၊ ေျပာင္းဖူးႁပုတ္သည္၊ ေျမပဲႁပုတ္သည္ စသျဖင့္ သတ္သတ္မွတ္မွတ္႐ွိၾကပါတယ္။ စားသံုးသူေတြဟာ ကိုယ့္စားေနက် အသည္ရဲ႕ေအာ္သံကို မွတ္မိၾကပါတယ္၊ အလားတူပဲ ေစ်းသည္မ်ားကလဲ ကိုယ့္ဆီက၀ယ္ေနက်အိမ္ေတြအနားကို ေရာက္ရင္ အသံကို တမင္ျမွင့္ၿပီးဟစ္ေလ့႐ွိပါတယ္။ တခ်ိန္ထဲမွာ မ်က္လံုးကလဲ အၿမဲ ကစားေနရတာပါ။ ဒီလိုေရာင္းၾက၊ ေၾကာ္ျငာၾကတဲ့အခါမွာ ပဲႁပုတ္ေတာ္႐ို႕-ပဲႁပုတ္ဆိုတဲ့ေအာ္နည္းမ်ိဳးဟာ သိပ္႐ိုးလြန္းပါတယ္။ သူတကာ ထက္မထူးတဲ့အတြက္ အာ႐ံု စြဲေဆာင္ႏိုင္စြမ္းလဲ နည္းလွပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႕မေမ့ႏိုင္တဲ့ ေစ်းသည္တခ်ိဳ႕ရယ္လို႔ ေျပာစမွတ္ျဖစ္လာတာပါပဲ၊

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 

lady

 

            မွတ္မွတ္ရရ ၂၀၀၈ ႏွစ္လည္ေလာက္မွာ ကၽြန္မခါးနာေနတာကိုု သတိထားမိသည္။ ဆရာ၀န္ျပလည္း ခဏေတာ့ သက္သာသလိုုသလိုုရွိကာ လံုုးလံုုးေတာ့မေပ်ာက္ျပန္။ ဒီေတာ့ဆရာ၀န္က အမ်ိဳးသမီးေရာဂါ တစ္ခုုခုုႏွင့္ ဆက္စပ္ေနမလားေတြးကာ သားဖြားမီးယပ္အထုူးကုုႏွင့္ ျပၾကည့္ဖိုု႔ တိုုက္တြန္းသည္။ ဒါႏွင့္ပဲ သားဖြားမီးယပ္အထူးကုု ပါေမာကၡ ေဒါက္တာေက်ာ္ညြန္႔ႏွင့္ ျပျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးက ကၽြန္မကိုု ဓါတ္မွန္ရိုုက္ခိုုင္းသည္။ ခါးနာတာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သဲလြန္စ မရပါ။ သားအိမ္ထဲက အသားစကိုု စစ္ခိုုင္းျပန္သည္။ ေညာင္ျမစ္တူးတာ ပုုတ္သင္ဥေပၚသည္ပဲ ေျပာရမလား၊ ယုုန္ေထာင္ေၾကာင္မိလိုု႔ပဲ ဥပမာ ေပးရမလားမသိပါ။ ခါးနာတာႏွင့္ မပတ္သက္ေသာ အမ်ိဳးသမီးေရာဂါ တစ္ခုုေတြ႔သည္။ ထိုုေရာဂါကိုု ဆက္ကုုရင္း ခါးနာတာကုုဖိုု႔က ေနာက္ဖက္ေရာက္သြားသည္။ ၂၀၀၉  မွာ အေမရိကားကိုု ထြက္လာေတာ့ ခါးနာေရာဂါက တန္းလန္း ႀကီးပါလာသည္။

            ေရာက္စမွာေတာ့ အလုုပ္ေတြရႈပ္ၿပီး ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္ေနေသးသည္။ ၂၀၀၉ ႏွစ္လည္ေလာက္မွာ ခါးကျပန္နာလာ၏။ ေအာ္ဟစ္ေနရေလာက္ေအာင္ ဆိုုးဆိုုး၀ါး၀ါးႀကီး မဟုုတ္တာေၾကာင့္ ေမွးေနလိုုက္ေသးသည္။ ေနာက္ေတာ့ ၾကာၾကာလမ္းေလ်ွာက္လိုု႔မရ၊ ၾကာၾကာထိုုင္လိုု႔ မရ၊ ကုုန္းၿပီးလုုပ္ရေသာ အလုုပ္ေတြလုုပ္လို႔ မရ ျဖစ္လာသည္။ ဘယ္ဖက္ေျခ သလံုုးကပါ ထံုုလာကာ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္ အားႏွင့္ ႏွိပ္တာနင္းတာေတာင္ မနာေတာ့ပါ။ ေနာက္ဆံုုးေတာ့ ဆရာ၀န္ျပရေတာ့သည္။ ထံုုးစံအတိုုင္းပထမ အေထြေထြသမားေတာ္၊ ထိုုသမားေတာ္ကတဆင့္ ခါးရိုုးပိုုင္းဆိုုင္ရာ အထူးကၽြမ္းက်င္သူ Neurosurgeon တစ္ေယာက္ ကိုုလႊဲေပးသည္။ ေနာက္ထပ္ေတြ႔ရသည့္ဆရာ၀န္က x-ray ရိုုက္ခိုုင္းသည္။ ခါးနာျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ ထူးျခားသည့္ေတြ႔ရွိမႈ မရွိပါ။ ထိုု႔ေနာက္ MRI ရိုုက္ခိုုင္းသည္။ MRI အေျဖရ ေတာ့ Neurosurgeon ကိုုသြားေတြ႔ရသည္။ ဆရာ၀န္ႀကီးက Neurosurgery ဌာန၏ ဌာနမႈး ျဖစ္သည္။ ဆရာ၀န္ႀကီးနွင့္အတူ ကၽြန္မ၏ ခါးနာေရာဂါကိုု ေလ့လာခ်င္သည္ဆိုုေသာ လူငယ္ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္လည္း ရွိေနသည္။

            သူတိုု႔က ကၽြန္မ၏ MRI ရိုုက္ထားေသာ ပံုုေတြကိုု အရင္ၾကည့္ၾကသည္။ ဆရာ၀န္ႀကီးက ပံုုတစ္ပံုုကိုု ႏွစ္စကၠန္႔ ေလာက္ပဲၾကည့္ကာ ေနာက္တစ္ပံုု၊ ေနာက္တစ္ပံုု ေျပာင္းၾကည့္သည္။ ပံုုေတြကလည္း ေလးဆယ္ ငါးဆယ္ေလာက္ ရွိမည္ထင္သည္။ ပံုုေတြကိုု တျဖတ္ျဖတ္ၾကည့္ေနစဥ္ သူတိုု႔ဘာစကားမွ မေျပာပါ။ တစ္ပံုုကိုု ႏွစ္စကၠန္႔ခန္႔ႏႈန္းႏွင့္ ပံုုေတြအားလံုုး ၾကည့္ၿပီးသြားေတာ့ ဆရာ၀န္ႀကီးက ဆရာ၀န္ေလး ဖက္လွည့္ေမးသည္။

ထူးျခားတာဘာေတြ႔လဲ

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive


            ဗမာျပည္သားေတြ အားကစားကို ႏိုင္ငံနဲ႔အ၀ွမ္းလႈပ္႐ွားတာ၊ စိတ္၀င္စားတာဟာ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီဘ၀က်မွစတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္မယ္ထင္ပါတယ္။ စာသင္ေက်ာင္း၊ ဌာနဆိုင္ရာအေဆာက္အအံုစတာေတြေပၚလာတာနဲ႔ တဆက္ထဲ အားကစား ႃပိုင္ပြဲေတြပိုက်ယ္ျပန္႔လာ၊ ပံုမွန္က်င္းပလာခဲ့ပါတယ္။

            ဒါေပမဲ့ကိုလိုနီဘ၀ေရာက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံတခုမွာ ဒီလိုအသင္းရယ္၊ ႃပိုင္ပြဲရယ္လို႔ျဖစ္လာတယ္ဆိုတာနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးစိတ္၊ အမ်ိဳးသားစိတ္လဲ တပါထဲ ဝင္လာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဗမာအမ်ိဳးသားေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ဗမာႏိုင္ငံသားမ်ားရဲ႕ အားကစားနယ္ပယ္ကေအာင္ျမင္မႈေတြကို တခုတ္တရစြဲမွတ္ထားၿပီး လူစံုတဲ့အခါ ၿမိန္ရည္ယွက္ရည္ေျပာဆိုတတ္ၾကပါတယ္။ ဥပမာ ေဇာ္၀ိတ္ႀကီးအေၾကာင္းလို ကိစၥမ်ိဳးပါ။ အလားတူပဲ ေဘာ့လံုး၊ လက္ေ၀ွ႔စတာေတြမွာ အဂၤလိပ္ (စေကာ့တလန္၊ အိုင္ယာလန္၊ ေ၀လ စသျဖင့္ခြဲျခားမေနပါဘူး)ေတြနဲ႔ ဗမာေတြႃပိုင္တယ္ဆိုတိုင္း အသားကုန္အားေပးေတာ့တာပါပဲ။ ေဘာ့လံုးပြဲေတြမွာဆိုရင္ အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ေတြ၊ ႐ြာသားစိတ္ေတြနဲ႔ ေဂၚရာေတြကိုခ်ဖို႔ အားေပးၾကပါတယ္။ ေဂၚရာဆိုတာက ၿဗိတိသွ်စစ္သားကိုေခၚတဲ့ ကုလားစကားကလာတာပါ။ ဒီလုိနဲ႕ ကိုလိုနီေခတ္ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လူထုအၾကားအထြန္းကားဆံုး အားကစားေတြက ေဘာ့လံုး၊ လက္ေ၀ွ႔အေလးမနဲ႕ ကိုယ္ကာယေတာင့္တင္းေရး၊ ေနာက္ၿပီး ျခင္းလံုးတို႔ပဲလို႔ဆိုရင္ရပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ မႏၱေလးမွာေခတ္အစားဆံုးကေတာ့ လက္ေ၀ွ႔၊ ကိုယ္ကာယေတာင့္တင္းေရးနဲ႔ျခင္းလံုးပါပဲ။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

St. Peter's

 

            က်ေနာ့္ဘ၀မွာ ေက်ာင္းသံုးေက်ာင္းေနခဲ့ပါတယ္။ စိန္ဂ်ိဳးဇက္ကြန္ဗင့္၊ စိန္ပီတာနဲ႔ မႏၱေလးတကၠသိုလ္တို႔ျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီအထဲက ပထမဆံုးေနခဲ့ရတာကေတာ့ စိန္ဂ်ိဳးဇက္ကြန္ဗင့္ျဖစ္ပါတယ္။ မဆလအစိုးရကသိမ္းယူၿပီးေနာက္ အမွတ္(ဂ) အထကလို႔ေခၚေစခဲ့တဲ့ ၂၄လမ္းနဲ႔၂၅လမ္းအၾကား၊ ၈၂လမ္းေပၚ လမ္းရဲ႕အေနာက္ဖက္ကေက်ာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဗရင္ဂ်ီ ခရစ္ယာန္သာသနာႁပု၊ မယ္သီလရင္ေက်ာင္းျဖစ္ပါတယ္။

            အဲဒီေက်ာင္းႀကီးဟာ ဟိုကာလအတိုင္းအတာနဲ႔ဆိုရင္ အေတာ္ကိုႀကီးတဲ့ ႏွစ္ထပ္အုတ္အေဆာက္အဦေတြနဲ႔ဖြဲ႔စည္းထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္း၀ိုင္းအ၀င္၀က ဘုရား႐ွိခိုးေက်ာင္းေလး ဗံုးက်လို႔ပ်က္စီးသြားတာကလြဲရင္ က်န္တာေတြ အားလံုးဟာ ဧရာမမန္က်ည္းပင္ႀကီးေတြအၾကားမွာ အေကာင္းပကတိက်န္ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္း၀ိုင္းဧရိယာအမ်ားစုဟာ ေနေျပာက္မထိုးဘူးလို႔ေတာင္ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

            က်ေနာ္ေက်ာင္းစတက္ေတာ့ အသက္ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္႐ွိၿပီဆိုတာ မမွတ္မိပါဘူး။ က်ေနာ့္အမနဲ႔အတူ လိုက္တက္ရတာပါ။ ေက်ာင္းေပ်ာ္ေအာင္ဆိုၿပီး ထည့္လိုက္တာမ်ိဳးလို႔ထင္ပါတယ္။ သိပ္ငယ္ပါတယ္။ ၃-၄ႏွစ္အ႐ြယ္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဘာသင္ရတယ္ဆိုတာ လံုး၀မမွတ္မိပါဘူး။ ေန႔လယ္မွာအိပ္ရတာနဲ႕ သီခ်င္းေတြဆိုရတာပဲမွတ္မိေနပါတယ္။