ဘဝ အေတြ႔အၾကံဳ

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
       
အခန္း(၁) ကဗ်ာမိတ္ဆက္နွင့္အမွာ
အခန္း(၂)ကဗ်ာဟာအသက္ရွင္ေနေသာ ဘုရားတစ္ဆူ
အခန္း(၃)ကဗ်ာဟာ အသံထြက္အနုပညာတစ္ခုျဖစ္ျခင္း
အခန္း(၄)ကဗ်ာနွင့္လူ ့ေလာက
အခန္း(၅)ကဗ်ာ့သမိုင္းနွင့္ေတာင္
လွန္ေရး
အခန္း(၆)ကဗ်ာေလာကနွင့္သိ္ေကာင္းစရာမ်ား
အခန္း(၇)ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိခံစားေ၀ဖန္ၾကည့္ျခင္း
အခန္း(၈)ကဗ်ာေလာကတြင္ ကဗ်ာဆရာအစစ္မ်ားနွင့္အတုအေယာင္မ်ား
အခန္း(၉)ကဗ်ာေလာကေမွးမွိန္ရာမွျပန္လည္ေတာက္ပလာပုံ
အခန္း(၁၀)ကဗ်ာဆရာနွင့္သြင္ျပင္လကၡဏာမ်ား
အခန္း(၁၁)ကဗ်ာ့သမဂၢ နွင့္ကဗ်ာဆရာမ်ား
အခန္း(၁၂)ကဗ်ာျမိဳ  ့ေတာ္မ်ားအေၾကာင္း
အခန္း(၁၃)ကဗ်ာပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနွင့္ေခတ္ေပၚအေရးအသားမ်ား
အခန္း(၁၄)ကဗ်ာဆိုသည္မွာနွင့္ေရွးက်ေနေသာအေတြးအေခၚမ်ား
အခန္း(၁၅)ေခတ္ကိုေက်ာ္လြန္ေနေသာကဗ်ာမ်ားနွင့္ကဗ်ာဆရာမ်ား
အခန္း(၁၇)ကဗ်ာေလာကတြင္ျဖစ္ေပၚေနေသာ ကဗ်ာ့တရားမ်ား
အခန္း(၁၈)ေအာင္ျမင္မွုရရိွေနေသာကဗ်ာမ်ား
အခန္း(၁၉)ကဗ်ာဆရာမ်ားဆင္းရဲေနျခင္း
အခန္း(၂၀)နုိင္ငံေတာ္ကိုသစၥာေစာင့္သိေသာကဗ်ာမ်ား
အခန္း(၂၁)ကဗ်ာေလာကနွင့္ျဖစ္နုိ္င္ေခ်ရိွေသာ အလားအလာမ်ား
 ကဗ်ာသင္ရုိးအမွတ္(PPY 2013)ဤတြင္ျပီးဆုံး၏။

                         ဆလိုင္းျမတ္နိုးသူ(ေတာင္ဇလပ္ေျမ)
     သရုပ္ေဖၚဓါတ္ပံု ထိန္လင္း 
၂၀၁၁ ခု လန္ဒန္ျမိဳ႕တြင္ျပသာခဲ႕ေသာသည္ေမာ္နိုင္၏ အင္စေတာ္ေလးရွင္း အနုပညာ ကို ရိုက္ကူးသည္။
Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

  မကန

   ေတာင္ကုန္းေလး၏ေျခရင္းရွိ ဗရင္ဂ်ီေက်ာင္းဝင္းအတြင္း၌ တည္ရွိေသာေၾကာင့္ အ.လ.က(၂)ေက်ာင္းကို ဗရင္ဂ်ီေက်ာင္း ဟုသာေခၚေဝၚၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဗရင္ဂ်ီေက်ာင္းတြင္ သံုးတန္းေအာင္ၿပီးေနာက္ ေလးတန္းကို ရန္ကုန္ရွိအေမႀကီးတို႔ အိမ္ႏွင့္သိပ္မေဝးေသာ ဦးေနာခရစ္ယာန္ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းေဘးရွိ အ.မ.က(၁)လသာတြင္ ဆက္တက္ရသည္။ အေမႀကီး တို႔အိမ္မွာ ဝိုင္းကူလုပ္ေပးေနေသာေမာင္ငယ္က ကၽြန္ေတာ့္ကို ေန႔စဥ္ေက်ာင္းလိုက္ပို႔ေပးသည္။ ထိုစဥ္က ေလးတန္း အတန္းပိုင္ ဆရာမေဒၚခင္ေဌး၏အခန္းတြင္သင္ရ၏။ တစ္ေန႔ ဆရာမက ကၽြန္ေတာ့္ေကာ္ဖီဓာတ္ဘူးေသးေသးေလးထဲမွ ဓာတ္ဘူးအဖံုးျဖင့္ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္(တစ္ဖံုး)ယူျမည္းၾကည့္ကာ “ေကာင္းလိုက္တာ၊ ဘယ္သူေဖ်ာ္ေပးတာလဲ” ဟု ေမးလိုက္ သည့္ေန႔မွစ၍ အေမႀကီးသည္ ဆရာမေသာက္ရန္အတြက္ ဓာတ္ဘူးေလးႏွင့္အျပည့္ ေန႔တိုင္းေကာ္ဖီေဖ်ာ္ထည့္ေပးေလ ေတာ့သည္။


    အဲသည္ႏွစ္က ေလးတန္းပထမအစမ္းစာေမးပြဲ၌ အဆင့္တစ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔အတန္းထဲမွ ေကာင္မေလးသံုး ေယာက္က ပူးတြဲရယူခဲ့သည္။ သူတို႔သံုးေယာက္ထဲမွ အသားေဖြးေဖြး ပါးေဖာင္းေဖာင္းႏွင့္ နဖူးေပၚမွဆံစမ်ားကိုသပ္တင္ ကာ ကလစ္တစ္ေခ်ာင္းအၿမဲထိုးထားတတ္ေသာ သႏၱာဝင္းဆိုသည့္ေကာင္မေလးကို ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိဘဲ သေဘာက် ေနမိ၏။ သို႔ေသာ္ ေလးတန္းႏွစ္တစ္ႏွစ္လံုးသာၿပီးဆံုးသြားသည္၊ သူမႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ စကားတစ္ခြန္းပင္ မေျပာဖူးခဲ့။

ကၽြန္ေတာ္တို႔အတန္းထဲတြင္ ႏြယ္နီထြန္းဟုေခၚေသာ ေယာက္်ားစိတ္ဝင္ေနသည့္ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္လည္းရွိ သည္။အျခားမိန္းကေလးမ်ားကဲ့သို႔ ေက်ာင္းစိမ္းစကတ္မဝတ္ဘဲ အၿမဲလိုလို ေက်ာင္းစိမ္းေဘာင္းဘီရွည္ကိုသာ ဝတ္လာ ေလ့ရွိသည္။ တစ္ခါက သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ အတန္းေရွ႕ထြက္ၿပီး သိုင္းခ်တမ္းကစားရာ အတန္းပိုင္ဆရာမျမင္သြားၿပီး ႏွစ္ေယာက္စလံုးကို ႀကိမ္လံုးစာေကၽြးပါသည္။ ႏြယ္နီထြန္းကိုေတာ့ မိန္းကေလးတန္မဲ့ ေယာက္်ားေလးႏွင့္အၿပိဳင္ကဲေသာ ေၾကာင့္ ဆရာမက ႀကိမ္စာတစ္ခ်က္ပိုေဆာ္ခဲ့၏။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 

htein lin

ဟိုတစ္ေန႕က ပါရီမွာ နာအိုမီ ကန္ဘဲ အလုခံရာကေန ႐ိုက္ႏွက္သြားလို႕ ဒါဏ္ရာ အၾကီးအက်ယ္ရသြားတဲ့ အေၾကာင္း သတင္းမွာ ဖတ္လိုက္ရလို႕ ပါရီျမိဳ႕ အေၾကာင္းစဥ္းစားေနမိေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ပါရီကို တစ္ေယာက္ထဲ ခရီးသြားတိုင္း စိတ္ထဲမွာ လံုျခံုတယ္လို႕ မခံစားရဘူး။ ခါးပိုက္ႏိႈက္ အုပ္စုေတြ ေသာင္က်န္းတယ္လို႕ နာမည္ၾကီးတဲ့ ပါရီမွာ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း ခါးပိုက္ႏိႈက္ခံရခါနီးပါး ၾကံုေတြ႕ဖူးေတာ့ ပါရီကို ကြၽန္ေတာ္ အျမဲတမ္း သတိထားသြားတယ္။

လန္ဒန္ကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ခ်တယ္။ လန္ဒန္က ပိုျပီး လံုျခံုလို႕လည္း မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ေနတာၾကာလို႕ တေျဖးေျဖး စိတ္ခ်သြားတာ။ ညဘက္ေတြဆိုလည္း တစ္နာရီ၊ ႏွစ္ နာရီ တစ္ေယာက္ထဲ လမ္းေလွ်ာက္ေနၾက။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း အႏၲရာယ္ မျဖစ္ေအာင္ ေလွ်ာင္ႏိုင္၊ တိမ္းႏိုင္မယ္လို႕ ထင္တာလည္းပါတာေပါ့။ ဒီေန႕မွ ဘဝမွာ ပထမဦးဆုံးအၾကိမ္ အႏုၾကမ္း အစီးခံရတယ္။ အိမ္နဲ႕ ငါးမိနစ္/ဆယ္မိနစ္ ေလာက္ ေလွ်ာက္ရတဲ့ ဘတ္(စ)ကားေျပးတဲ့ လမ္းမေပၚမွာ ေန႕ခင္းေၾကာင္ေတာင္ အႏုၾကမ္း စီးတာ။ အမဲေကာင္ေလး ၆ ေယာက္၊ ၇ ေယာက္ေလာက္ပဲ။ အသက္ေတြက ၁၆ က ၂၀ ေလာက္ပဲရွိမယ္။ ကြၽန္ေတာ့ကို ျမင္ေတာ့ လမ္းတစ္ဖက္က ကူးလာတယ္။ ကိုယ့္ကို ျမင္လို႕ ကူးလာတယ္ထင္လို႕ ေဆးလိပ္ေတာင္ မေသာက္ေတာ့ပဲ မသိမသာ အိပ္ထဲျပန္ထည့္ထားလိုက္တယ္။ ဒီမွာ လူငယ္ေတြက လမ္းမွာ ေဆးလိပ္ေတာင္းေသာက္ေလ့ရွိတယ္။ သူတို႕ အသက္ျပည့္လား၊ မျပည့္လားမသိေတာ့ သြားတိုက္လိုက္မိရင္ ကိုယ့္အျပစ္ျဖစ္မွာဆိုေတာ့ ျပသနာမျဖစ္ခ်င္။ သူတို႕မွာ ဒီထက္ပိုေကာင္းတဲ့ အၾကံရွိတာကိုယ္က မသိလိုက္ဘူး။ သူတို႕ ကြၽန္ေတာ့ကို ဝိုင္းလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ အသိက ေနာက္က်သြားျပီ။ ဒီေကာင္ေတြက ကြတ္တိပဲ သစ္ပင္ၾကီးၾကီး တစ္ပင္ေအာက္မွာပဲ ဝိုင္းလိုက္ျပီး မသိရင္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ရပ္ ျပီး စကားေျပာေနတဲ့ ပံုစံ နဲ႕ ဝိုင္းထားလိုက္တယ္။ လူေတြက အကုန္ ေခါင္းစြတ္ေတြ ခပ္ငိုက္ငိုက္ ေဆာင္းထားတယ္။ လက္ေတြက အားလုံး အေပၚအက်ီၤထဲ ထည့္ထားတယ္။ဒါဆို ဓား ပါတယ္ သေဘာေပါက္။ ကြၽန္ေတာ္နဲ႕ အရပ္ခ်င္း ရြယ္တူေလာက္က ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းပဲ "ေဘာ့ မင္းဖုန္းငါ့ေပးပါတဲ့"။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာေတြကို ဒီလိုမ်ိဳး လာေၾကာလို႕ ဘယ္ရမလဲ၊ တခါထဲ အ႐ူးကြက္ နင္းလိုက္တာေပါ့။ မၾကားသလိုလို၊ နားမလည္ သလိုလိုနဲ႕ အနီးအနား ရဲကားမ်ားျဖတ္မလား အခ်ိန္ဆြဲၾကည့္တယ္။ ေနာက္က တစ္ေယာက္က လွမ္းေျပာတယ္ အသားမနာခ်င္ပါနဲ႕တဲ့။ ေရွ႕တည့္တည့္က ေနာက္တစ္ေယာက္က ငါတစ္ကေနသံုးအထိ ရီမယ္ဆိုျပီး စတြက္တယ္။ သုံး မေရာက္ခင္မွာ ကြၽန္ေတာ့လက္က လွ်င္ျမန္စြာပဲ အိပ္ထဲက ဖုန္းကို ႏိႈက္ျပီး ေပးလိုက္တယ္။ ဒါမ်ိဳးေတာ့ လာစမ္းလို႕ မရဘူး။ မတရားမႈကို မၾကိဳက္လည္း ခုႏွစ္ေယာက္၊ တစ္ေယာက္ခ်ရေအာင္ ကိုယ္က ဂ်က္ကီခ်မ္းမဟုတ္ဘူး။ ဒီဖုန္းေပးရေတာ့မယ္ဆိုတာ သိကထဲက အိမ္က ဖုန္းအစုတ္ေလး ေခါင္းထဲျပန္ျမင္ျပီးသား။ ကိုယ္က အာမခံလည္း မထားေတာ့ ဖုန္းက ျပန္ရဖို႕မရွိ။ ေတာဘုရင္ ျခေသ့ၤေတာင္ ေခြးအအအုပ္နဲ႕ေတြ႕ရင္ ေနာက္ဆုတ္ရေသးတာပဲလို႕ မွတ္တယ္။ သေကာင့္သားေတြက ဖုန္းနဲ႕ မျပီးဘူး။ ပိုက္ဆံအိတ္ ထုတ္ခိုင္းတယ္။ ကိုယ့္အိပ္ေတြကို ႏိႈက္မယ္ ျပဳမယ္လုပ္လာတဲ့။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ဒီေန႕မွ ပိုက္ဆံ ေပး စရာရွိလို႕ လက္ထဲမွာ ၁၄၀ ေလာက္ပါလာတယ္။ ဒါေတာင္ ဘဏ္ကစက္မွာ ေငြသြားထုတ္ဖို႕သြားတာ။ ပိုက္ဆံပါလာတာကို ေမ့ေနတာ။ မတတ္ႏိုင္ဘူး။ ဒီေကာင္ေတြကို နည္းနည္းေတာ့ တန္ေအာင္ ေဟာက္မယ္ဆိုျပီး "ငါ့ကို မထိနဲ႕လို႕၊ မင္းတို႕ ပိုက္ဆံရရင္ ျပီးေရာမွတ္လားဆိုျပီး ပိုက္ဆံအိပ္ကို ဖြင့္ေပးလိုက္တယ္။ ဒီေကာင္ေတြကလည္း ပိုက္ဆံေတြ အကုန္ဆြဲထုတ္သြားတယ္။ ပိုက္ဆံအိတ္ေတာ့ မယူသြားဘူး။ အေရးထဲ ပိုက္ဆံနဲ႕ ညပ္ျပီး တစ္ေပါင္တန္ ထီလက္မွတ္ပါသြားတယ္။ ထီသာေပါက္ခ်င္တာ ထီထိုးရမွာ ပ်င္းလို႕ ရွားရွားပါးပါး ဝယ္ျပီး မတိုက္ျဖစ္တဲ့ လက္မွတ္ ေပါက္သြားရင္ေတာ့ ကိုယ္က်ိဳးနဲဦးမွာ။ ျပန္ေတာင္းမလို႕ ေနာက္မွ အိပ္ထဲမွာ လပ္ေတာ့ ပါတာ သြားသတိရသြားလို႕ ခ်က္ခ်င္း ထြက္လာခဲ့တယ္။ ဒီေကာင္ေတြကလည္း ပိုက္ဆံ အဲေလာက္ရမယ္ မထင္လို႕ ဝမ္းသာေနလားမသိ၊ ဒိုးသြားတယ္။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 san min

 ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ကို မႏၱေလးမွ ရန္ကုန္သုိ႔ တာ၀န္ယူၿပီး ေခၚ လာခဲ့ေသာပုဂၢိဳလ္ ငွားလာသည့္ အငွား ကားသည္ အင္းယားလမ္းႏွင့္ တကၠသိုလ္ ရိပ္သာလမ္းဆံုမွ အင္းယားလမ္းအတိုင္း ဆက္ေမာင္းလာသည္။ ဒီ၀န္းက်င္ေရာက္ လာေတာ့ ၾကည့္မိသည္။ ျမင္ကြင္းေတြက တရိပ္ရိပ္ က်န္ရစ္ခဲ့ျပန္၏။ တရိပ္ရိပ္ က်န္ရစ္ေသာ ျမင္ကြင္းေတြႏွင့္ ဆန္႔က်င္ စြာပင္ စိတ္က ထပ္၍ထပ္၍ ျမင္ေနရ ေသာ ျမင္ကြင္းသစ္ေတြဆီ ဖ်ပ္ခနဲ ဖ်ပ္ခနဲ ကပ္ၿငိသြားလိုက္၊ ေနာက္တစ္ခုကို ျမင္လုိက္၊ ထပ္၍ ကပ္ၿငိသြားလိုက္။ ““ဒါဟာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္နယ္ေျမပဲ။ ငါ ကိုယ္တုိင္ ဆယ္ႏွစ္ဆယ္မိုုး က်င္လည္ခဲ့ တဲ့ ေနရာ၀န္းက်င္ပဲ။ ငါနဲ႔ ဆယ္ေလးႏွစ္ ေလာက္ေ၀းကြာခဲ့တဲ့ေနရာပဲ”” အေတြးက အုပ္ဆိုင္းညဳိ႕မႈိင္းေနေသာ သစ္ပင္ရိပ္ေတြ ၾကားထဲမွ တကၠသိုလ္၀င္းႀကီးကို မ်က္စိႏွင့္ အတူ လုိက္ပါေငးေမ်ာေနမိသည္။ ရတနာ ေဆာင္၊ အင္းလ်ားေဆာင္ေတြဆီ ျမင္ရ သည္။ ကားေပၚထိုင္ေနရင္း ညာဘက္ဆီ လွမ္းၾကည့္မိေတာ့ ဂႏၱ၀င္အင္းယားကန္ ႀကီး၏ေရျပင္ကို လွမ္းျမင္ေနရသည္။ ကားက အရွိန္ျဖင့္ေမာင္းေနတုန္း။ ဟိုတုန္း က ခံုပုေလးေတြခင္းၿပီးေရာင္းေသာ အေၾကာ္ဆုိင္ေလးေတြ ေနရာ၀န္းက်င္မွာ ေစ်းဆိုင္တန္းအသစ္ေတြရွိေနတာကို လွမ္း ျမင္ရျပန္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေဘးမွာ ၿငိမ္ သက္စြာထိုင္ၿပီးပါလာေသာ ကိုေဇာ္မင္း ကေတာ့ ဒီအေၾကာ္ဆိုင္ေနရာေဟာင္း ေတြကို လွမ္းျမင္ခ်ိန္တြင္ အတိတ္က ခ်စ္အရိပ္ေတြကို ျပန္သတိရေနမည္ လား။ ဆရာ၀န္ေပါက္စႏွင့္ မဟာသိပၺံ ေက်ာင္းသူတုိ႔၏ အတိတ္ကဇာတ္လမ္းထဲ တြင္ အင္းလ်ားကန္စပ္နားက အေၾကာ္ ဆိုင္မွာ လာထိုင္တတ္ေသာ ဇာတ္ကြက္ လည္းပါသည္။ သူ႔က်န္းမာေရးေၾကာင့္ ဒီအတိတ္ကို သတိရႏုိင္ပါ့မလားဟု လွမ္း ေတြးမိခ်ိန္တြင္ ငါေတာင္ သတိရလိုက္ ေသးတာ သူလည္း သတိရမွာပါဟူေသာ စိတ္က ဖ်တ္ခနဲျဖစ္သည္။ ကားက အင္းယားလမ္းမွ ျပည္လမ္းေပၚသို႔အေကြ႕ တြင္ ျမင္လုိက္ရေသာ အင္းယားကန္ ေဘာင္ဘက္ျခမ္းဆီက ျမင္ကြင္းမွာ ဟုိတုန္းက အရိပ္အေယာင္ေတြ လံုး၀ မက်န္ရစ္ေတာ့ေသာ ျမင္ကြင္းသစ္ျဖစ္ေန ေလၿပီ။ တံတားျဖဴဟုေခၚေသာ ေနရာမွာ ေလွခါးျဖဴျဖဴလည္း မေတြ႕ရေတာ့။ သစ္ပင္ေတြ၊ ျမက္ခင္းေတြ၊ ကန္ေဘာင္ႏွင့္ အၿပဳိင္ လမ္းကေလးေတြႏွင့္ ၾကည့္ ေကာင္း႐ႈေကာင္းေအာင္ ျပင္ဆင္ထား သည္။ ဤျမင္ကြင္းကိုၾကည့္ရင္း ဒီဘက္က ခရမ္းျပာအေဆာင္၊ ဒီဘက္ျခမ္းက ေလွခါးအျဖဴ၊ ဟိုဘက္နားက ျမေမတၱာ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္၊ ၿပီးေတာ့ အတိတ္မ်ား အရိပ္မ်ား...။ အငွားကားက ျပည္လမ္း အတိုင္း ဆက္ေမာင္းလာသည္။ အတိတ္ ေတြႏွင့္ ပစၥဳပၺာန္က ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္။ အဲဒီေန႔က ၂၀၀၃၊ ဧၿပီ ၃၀၊ ဗုဒၵဟူးေန႔။ ရန္ကုန္ေျမေပၚသုိ႔ ျပန္လည္ေျခခ်လုိက္ ေသာေန႔။

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

                sitt nyein aye
                      ငါတို႕ ႏိုင္ျပီဆိုျပီး
                      ငါတို႕က, ၾက ။

                     ဆယ္ႏွစ္တစ္ခါ
                     အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ ဆိုသလုိမွာ တစ္ခါစီ
                     ငါတို႕ တစုတေ၀းၾကီး က, ၾက။

                     ငါတို႕ဟာ
                    ငါတို႕ရွံဳးေနမွန္း မသိစိတ္က
                    ၾကိတ္ျပီး လကၡံေနရတဲ့ ခံစားခ်က္နဲ႕
                    ငါတို႕ မ်က္ေစ့ေတြကို ငါတို႕
                    ေန႕တိုင္း တို႕သုတ္ၾက။    ။

                      ခင္ေအာင္ေအး
                     ၁၇၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၁၂  ေခ်လ္တန္ဂရို႕ဗ္၊ လန္ဒန္  ၁၉း၀၄ နာရီ

                    ကဗ်ာသရုပ္ေဖၚပန္းခ်ီကားပန္းခ်ီစစ္ျငိမ္းေအး

                    ပန္းခ်ီကားအမည္..အေမွာင္ထဲမွာေတာ႔ေၾကာင္တိုင္းအနက္