Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

ဇာဂႏာ အမွတ္တရ

 

၁၉၈၈ ခုနွစ္သည္ အေရးေတာ္ပံုနွစ္ဟု ဆိုရမေလာက္ပင္ အစိုးရအား ဆန္႔က်င္ေသာ အေရးအခင္းမ်ားသည္ တစ္ခုျပီး တစ္ခု ျဖစ္ပြားခဲ့ေလသည္။

ေမာင္ဘုန္းေမာ္ အေရးအခင္းဟု အမည္တြင္ခဲ့သည့္ မတ္ခ်္လ လွဳပ္ရွားမွဳ

ဂ်င္ဂလိပြဲေတာ္ဟု ကင္ပြန္းတပ္ခံခဲ့ရသည့္ ဇြန္လအေရးအခင္း

ရွစ္ေလးလံုး ဟု ေက်ာ္ၾကားခဲ႔ေသာ ၾသဂုတ္လ အေရးအခင္း၊ ထိုသည္၏ေနာက္ တစ္နိင္ငံလံုး အတိုင္းအတာျဖင့္ အံုၾကြလွဳပ္ရွားခဲ့သည့္ ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပံုတို႔ပင္တည္း။

 

ၾသဂုတ္လ ၂၂ ရက္မွ အစျပဳခဲ့ေသာ ယင္း ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံုသည္ကား ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ မၾကံဳဘူးေလာက္ေအာင္ လူတန္းစားအလႊာေပါင္းစံုပါ၀င္သည့္ အစိုးရဆန္႔က်င္ေသာ လွဳပ္ရွားမွဳၾကီး ျဖစ္ရကား ဆရာ၀န္မ်ား အႏုပညာရွင္မ်ား ေရွ႕ေနမ်ား စသည့္ အသိပညာရွင္ အတတ္ပညာရွင္မ်ားသာမက အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ အေျခအေနမဲ့မ်ား၏ လမ္းေဘးသမဂၢပါမက်န္ ေတာ္လွန္တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ၾကေလသည္။

အႏုပညာရွင္ တစ္ပိုင္းတစျဖစ္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔သူငယ္ခ်င္းတသုိက္မ်ားမွာလည္း အေရးေတာ္ပံုအစ ကာလမ်ားကပင္  ပါ၀င္ခဲ့ရကား ေက်ာင္းသားစိတ္တစ္ပိုင္း က်န္ေနသည့္ အတြင္းစိတ္၏ လွဳံ႕ေဆာ္မွဳေၾကာင့္ တေျဖးေျဖးနက္မွန္းမသိ နက္ရွိဳင္းစြာ ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲမိေလေတာ့သည္။

ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔၏စုရပ္ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ျမိဳ. ၂၁လမ္းရွိ (ယခင္ သဘင္ေကာင္စီရံုးခန္း) ျမန္မာနိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ သဘင္သမဂၢ ရံုးခန္းသည္လည္း အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ သပိတ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား စတည္းခ်ရာ ေနရာတစ္ခုလည္း ျဖစ္လာေလသည္။ ေရႊျပည္ေအးသမားမ်ား အကဲခတ္ဆရာမ်ား ရရင္ရမရရင္ခ် ဆိုေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ျငင္းခုံရာ စည္းေ၀းခန္းမ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ 

ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းတသိုက္မွာလည္း တစ္ေယာက္နွင့္တစ္ေယာက္ မ်က္နွာခ်င္းဆိုင္ခြင့္ မၾကံဳရေလာက္ေအာင္ပင္ ေဟာေျပာပြဲမ်ား စည္းေ၀းပြဲမ်ား နယ္စည္းရံုးေရး ခရီးစဥ္မ်ား ဆႏၵျပပြဲမ်ား အလွဳဳခံကိစၥမ်ား နွင့္ ခ်ာလပတ္ရမ္းေနၾကရကား တစ္ဦးနွင့္တစ္ဦး ဆက္သြယ္လိုလွ်င္ ရံုးက ေက်ာက္သင္ပုန္းမွ တစ္ဆင့္သာ ဆက္သြယ္ရသည့္ ဘ၀သို႔ ဆိုက္ေရာက္ခဲ့ရေလသည္။

သို.ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသိုက္ကို မ်က္နွာဆံုဆည္းခြင့္ရေအာင္ ဖန္တီး ေပးလိုက္သည့္    အရာကား ၁၉၈၈ခုနွစ္ စက္တင္ဘာလ ၁၈ရက္ေန႔တြင္ ေပၚေပါက္လာပါေတာ့သည္။ အျခားမဟုတ္ပါ။ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းလိုက္ျခင္းပင္တည့္။

ထိုေန႔ ညေန ၆:၀၀ နာရီခန္႔ သဘင္သမဂၢရံုးခန္းတြင္းသို႔ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ အလွ်ဳိအလွ်ိဳ ေရာက္လာၾကပါေတာ့သည္။ ဘာလုပ္ၾကမလဲ ဘာေတြဆက္လုပ္ၾကဦးမလဲ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။

ေသခ်ာတာတခုကေတာ့ နဂိုကပင္ နာမည္ႀကီးေနၾကသည့္အတိုင္း မိမိတို႔ လူသိုက္သည္ အဖမ္းခံရေပလိမ့္မည္။ သည္ေတာ့ ထြက္ေျပးၾကမလား သြားအဖမ္းခံမလား ေတာခိုၾကမလား … ။ တခုခုေတာ့ လုပ္ရေပလိမ့္မည္။ ပထမဆံုးေတာ့ သည္ေနရာမွ အျမန္စြန္႔ခြာရေပလိမ့္မည္။ အကယ္၍မ်ား စစ္တပ္သည္ သူတို႔ ေၾကညာထားသည့္အတိုင္း အင္အားသံုး၍ သည္ေနရာကို ၀င္ရွင္းခဲ့လွ်င္ လမ္းသူလမ္းသားမ်ား အေခ်ာင္သက္သက္ ထိခိုက္နစ္နာၾကမည္ မဟုတ္တံုေလာ။ မိိမိတို႔ အေပၚသံေယာဇဥ္ ႀကီးမားေနျပီး ျဖစ္ေသာ လမ္းသူ လမ္းသားမ်ားကလည္း သူတို႔အကာအကြယ္ ေပးပါမည္ ဖြက္ထားေပးပါမည္ မသြားၾကပါနွင့္ဟု အတန္တန္ တားၾကေလသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို. တသိုက္မွာ ဆံုးျဖတ္ထားသည့္အတိုင္း ကိုယ့္ပစၥည္းေလးေတြ ကိုယ္ဆြဲ ရံုးခန္းတြင္းမွ စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို အလ်င္အျမန္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ကာ ရန္ကုန္ ျပည္သူ႔ေဆးရံုႀကီး၀င္း အတြင္းသို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းခဲ့ၾကေတာ့သည္။ ထိုအခ်ိန္က ေဆးရံုႀကီး၀င္းအတြင္းတြင္ အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပေနၾကေသာ အုပ္စုအဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးမွာလည္း ညမထြက္ရအမိန္႕ေၾကာင့္ အိမ္ျပန္ခြင့္မရပဲ လူနာေဆာင္ အသီးသီးတြင္ ေသာင္တင္ေနၾကေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္သိုက္မွာလည္း အုပ္စုသံုးခုခြဲျပီး အ၀တ္ေလွ်ာ္စက္ ဓါတ္ေအးေပးစက္နွင့္ ေရခဲတိုက္မ်ားအတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ပုန္းေအာင္းေနရေတာ့သည္။

တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္တြင္ စစ္အစိုးရ အလုိမရွိဟူေသာ ေအာ္သံမ်ား ေသနတ္သံမ်ား လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ခ်ထားေသာ အပိတ္အဆို႔ အကာအရံမ်ားကို လိုက္လံရွင္းလင္းေနသည့္ စစ္ကားသံမ်ားကို နာခံရင္း တစ္ညတာခရီးကို ေက်ာ္လြန္ခဲ့ရေပသည္။

ဤေနရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္နွင့္ အတူပုန္းေအာင္းခဲ့သူမ်ားကို မွတ္တမ္းတင္လိုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သဘင္သမဂၢမွ မိုး၀င္း၊ မိုးမင္း၊ အရိုင္း၊ ညီညီလွိဳင္ (ေညာင္ေညာင္)၊ ညီ၀င္းစိန္၊ ဖိုးျဖဴ၊ စိုးဟန္၊ တပ္မေတာ္ မွတ္တမ္းရံုးမွ တပ္ၾကပ္ေအာင္သန္း၊ ေက်ာင္းသားတပ္ေပါင္းစုမွ ေရႊေရာင္ ေအာင္ေဇာ္မ်ိဳး၊ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ ဇင္၀ိုင္းနွင့္ ေတာင္ဥကၠလာပမွ ဆိတ္မ ဆိုသူတို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ညတြင္းခ်င္းပင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမွ မင္းမင္း ေဇာ္ထြန္းတို႔ ေခါင္းေဆာင္သည့္ အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရး အဖြဲ႔သို႔လွမ္း၍ ဆက္သြယ္ၿပီး မနက္မိုးလင္းသည္အထိ မည္သည့္ေနရာမွ မသြားရန္ႏွင့္ ေသာင္တင္ေနသည့္ ကေလးမ်ားကိစၥ မိမိတုိ႔လာမွ ရွင္းေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားထားရေပသည္။

သို႔ျဖင့္ စက္တင္ဘာလ (၁၉) ရက္ေန႔ နံက္ ၅:၀၀ နာရီထိုးသည့္ အခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ စီစဥ္ေပးမွုျဖင့္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေလးမ်ားအား ေဘးကင္းရန္ကင္းစြာျဖင့္ အိမ္ျပန္ပို႔နိင္ခဲ့ေလသည္။

သည္ေနာက္မွာေတာ့ ညက ႀကိဳတင္ စီစဥ္ထားသည့္အတိုင္း စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရး ဆႏၵျပပြဲကို ခ်ီတက္ရန္ စိုင္းျပင္းၾကရေလေတာ့သည္။ သည္မွာတင္ ျပသာနာက ‘စ ပါေလၿပီ။ ေဆးရံုႀကီးအတြင္းရွိ သုူ႔အစုနွင့္ သူ ရွိေနၾကေသာ အဖြဲ႔အစည္းအသီးသီးသည္ အင္တင္တင္ ျဖစ္ေလၾကေလျပီ။ ေတာင္လိုလို ေျမာက္လိုလို အစည္း အေ၀း လုပ္ဦးမလိုလို အီးအီးပါဦး မလိုလိုနွင့္ ခ်ီတက္ရန္ကိစၥကို ေရွာင္ဖယ္ေရွာင္ဖယ္လုပ္ ေနၾကေလေတာ့သည္။ သည္တစ္ခါက တကယ့္ကို ေသနတ္ႏွင့္ ပစ္ေတာ့မွာ မဟုတ္လား!..

ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းတစု ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ရေတာ့၏။ ကဲ ဘယ္သူမွ မထြက္ခင္တုန္းက တို႔ထြက္ခဲ့တယ္ ေနာက္ တနိုင္ငံလံုးပါလာေတာ့ ဒို႔အေရးမွ မလုပ္ရရင္ ေခတ္မမီေတာ့ဘူးဟဲ့ ဆိုျပီး ပါလာလိုက္ၾကတာ ခုေတာ့ ဘယ္တေကာင္တျမီးမွ မေတြ႔ရေတာ့ဘူး ခုခ်က္ခ်င္းပစ္ပါဖမ္းပါနဲ. စင္ေပၚကေန လက္သီးလက္ေမာင္း တန္းခဲ့တဲ့ ဘယ္အႏုပညာသမားဆိုတာေတြမွလဲ အရိပ္ေတာင္ မေတြ႔ရေတာ့ဘူး တို႔ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ကေလးေတြကိုခ်ည္းဘဲ မင္းတို႔ခ်ီတက္ၾကေတာ့ဆိုျပီး လႊတ္လိုက္ေတာ့မလား အေသခိုင္းေတာ့မွာလား…

ကိုင္း ဘယ္သူထြက္ထြက္၊ မထြက္ထြက္ တို႔ထြက္တယ္ကြ ဟုၾကိမ္း၀ါးျပီး ကိုေဌး (ဇင္၀ိုင္းရယ္) မိုးၾကီး (မိုးဝင္း)ရယ္ ေမာင္စိန္ထြန္း (မိုးမင္း)ရယ္ ေအာင္သန္းဦး (အရိုင္း) ရယ္ ေမာင္ေရႊေရာင္ရယ္ ကၽြန္ေတာ္ ရယ္ ေနာက္ျပီးေက်ာင္းသားေဟာင္းမ်ားအဖြဲ႔မွ နိင္လင္းနွင့္ ေက်ာ္ျမင့္တို႔ပါ ေပါင္းကာ စုစုေပါင္း ရွစ္ေယာက္တည္းျဖင့္ စတင္ ခ်ီတက္ခဲ့ၾကပါေတာ့သည္။

စစ္အစိုးရ အလိုမရွိ။ ေစာေမာင္အလိုမရွိ

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေပးတဲ့ စစ္ပညာ ေက်ာင္းသားျပည္သူသတ္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး

စေသာေၾကြးေၾကာ္သံမ်ားျဖင့္ ရန္ကုန္ျမိဳ. ဗုိလ္ခ်ဳပ္လမ္းတေလွ်ာက္ ထိုမွ ဘုရားလမ္း မဟာဗႏၶဳလလမ္း ဘုန္းၾကီးလမ္းမွ တဆင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းအတိုင္း ျပည္လည္ခ်ီတက္ခဲ႔ၾကရာ တစ္ပတ္ပတ္မိသည့္အခ်ိန္မွာျဖင့္ လူတန္းၾကီးမွာ နွစ္ေထာင္သံုးေထာင္ခန္႔ ျဖစ္လာေလေတာ့သည္။

ဤသို.ျဖင့္ ထပ္မံေရာက္ရွိလာေသာ အဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ လူေလးေထာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ခန္႔ကို ဦးေဆာင္ျပီး ျမိဳ.ေတာ္ခန္းမ သို႔ ဦးတည္လိုက္ေလ၏။

ထိုေန႔မနက္က အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို အက်ဥ္းရံုး၍ ဆိုရေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူစုမွာ ေသကံမေရာက္ သက္မေပ်ာက္ က်ည္ဆံထြင္းေဖာက္သည့္ ေဘးမွ ကင္းေ၀းကာ  ထြက္ေျပးနိင္ခဲ့ေလသည္။

သို႔ေသာ္ျငားလည္း ဇာဂနာႏွင့္ ဇင္၀ိုင္းေသၿပီ ဟူေသာ သတင္းက ေတာမီးေလာင္သည့္နွယ္ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားခဲ့ေတာ့၏။ တဆက္တည္းဆိုသလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ နွစ္ေယာက္ကို ေျမလွန္ရွာေနသည္ ဟူေသာ သတင္းကလည္း ထပ္ခ်ပ္မကြာ လိုက္ပါလာေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာကား တေနရာရာမွာပဲ သြားျပီး ေရွာင္ေနရေတာ့မလိုလုိ တစာစာလာေခၚေနၾကေသာ ညီငယ္ေက်ာင္းသားမ်ားနွင့္အတူ ေတာခိုရေတာ့မလိုလို နွင့္ အေတာ္ဆံုးျဖတ္ရ က်ပ္ေနပါေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုးမေတာ့ ဘယ္ကိုမွမေရွာင္ပဲ ေတာမခိုပဲ ျမိဳ.ေပၚမွာပင္ လုပ္စရာရွိသည္မ်ားကို သိုသုိသိပ္သိပ္ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ၾကရန္ ဆံုးျဖတ္ျပီး ကၽြန္ေတာ္  ကိုေဌး (ဇင္၀ိုင္း)၊ မိုးၾကီး (မိုးဝင္း) ေမာင္စိန္ထြန္း (မိုးမင္း) ေအာင္သန္းဦး (အရိုင္း)တို႔ ငါးဦးသားသည္ သူငယ္ခ်င္း ကိုေက်ာ္၀င္း၏ အိမ္၌ စတည္းခ်ရန္ ထြက္လာခဲ့ၾကပါေတာ့သည္။

           ဤသို႔ျဖင့္ စက္တဘၤာလ ၂၀ ရက္မွ စ၍ ကိုေက်ာ္၀င္း ကိုသိန္းဦး ကိုကိုဦး စသည့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအိမ္ သို႔ တလွည့္စီ သြားေနလိုက္ ရန္ကုန္ျမိဳ.ထဲသုိ႔ အလွည့္က်သြား၍ အဆက္အသြယ္လုပ္လိုက္ ရန္ကုန္ျမိဳ.အႏွံ႔ ပုန္းေအာင္းေနၾကေသာ အဖြဲ.အစည္း၀င္မ်ားထံသို႔ စားနပ္ရိကၡာအေျခာက္အျခမ္းမ်ား လိုက္လံေ၀ငွလိုက္ျဖင္ တရက္ျပီး တရက္ေက်ာ္လြန္လာခဲ႔ရေတာ့၏။

           မွတ္မွတ္ရရ ထူးထူးျခားျခား ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္မ်ားမွာကား အႏုပညာတပ္ဦး ဟု အမည္ေပးျပီး ရုပ္ရွင္နယ္မွာ ဒါရိုက္တာ ေအာင္ျမင့္ျမတ္ ပန္းခ်ီပန္းပုနယ္မွ ကိုမ်ိဳးျမင့္ စာေပနယ္မွ ေမာင္မိုးသူ ဂီတနယ္မွ ကိုကိုေအာင္ (သေျပ) နွင့္ ဘဘင္နယ္မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပါ၀င္ေသာ အဖြဲ.တစ္ခုကို လွ်ိဳ ့ဝွက္စြာ ဖြဲ႔စည္းနိင္ခဲ့ျခင္းပင္။ ရန္ကုန္ျမိဳ. ဘားလမ္းရွိ စင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္ရံုးခန္းကို ဆက္သြယ္ရန္ ဌာနအျဖစ္ သတ္မွတ္ကာ

1.     ေတာတြင္းေရာက္ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ အဆက္အသြယ္ယူကာ ျမိဳ.ေပၚတြင္ လွဳပ္ရွားရန္

2.     အလုပ္သမား သမဂၢမ်ားကို စည္းရံုးကာ အလုပ္သမားမ်ား အလုပ္ခြင္မဆင္းေရး သပိတ္ေမွာက္ရန္

3.     နိင္ငံေရးအရ ေခါင္းေဆာင္ေနသူမ်ားအား ပံ့ပိုးကူညီရန္ စသည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား သတ္မွတ္ထားခဲ့သည္။ 

ကၽြန္ေတာ့္မွာ အငယ္ဆံုးအဖြဲ႔၀င္တစ္ဦးျဖစ္သည့္အားေလွ်ာ္စြာ ဟုိေျပးရ ဒီေျပးရ ဟိုအဖြဲ႔ႏွင့္ သြားေဆြးေႏြးရ ဒီအဖြဲ႔ ႏွင့္ သြားေဆြးေႏြးရ ဟုိလူၾကီး အိမ္သြားရ ဒီလူၾကီး အိမ္သြားရျဖင့္ ဖတ္ဖတ္ေမာေနရေတာ့သည္။

ဤသို႔ေျပးရင္းလႊားရင္းပင္ ကိုယ့္အျဖစ္ကို ကိုယ္ျပန္စဥ္းစားမိျပီး ဟိုသြားလဲ သုတ္သုတ္သုတ္သုတ္ ဒီသြားလဲ ရုတ္ရုတ္ရုတ္ရုတ္ ဦးထုပ္ေဆာင္းလိုက္ မ်က္မွန္တပ္လိုက္ လုပ္ေနရသည့္အျဖစ္ကို တေျဖးေျဖး ရြံရွာ မိလာေတာ့သည္။ ထုိအခ်ိန္ကလည္း ရန္ကုန္ျမိဳ. တလႊားတြင္ (အထူးသျဖင့္ အႏုပညာ အသိုင္းအ၀ိုင္း၌) ဘယ္သူ႔ေမးလိုက္ ေမးလိုက္ “ေရွာင္” ေနတယ္ ဟူေသာ “ေရွာင္ ” နာေရာဂါသည္ အပိုလိုမ်က္စိနာထက္ပင္ လွ်င္ျမန္စြာ  ကူးစက္ပ်ံ႕ ႏွံ႕ေနခ်ိန္ ျဖစ္ျပန္ရာ ကိုယ့္ကိုလည္း ဤစာရင္းထဲ အသြင္းခံရမွာကိုေတြးျပီး ေၾကာက္လာမိေတာ့၏။ ဘယ္တုန္းက ဘာလုပ္ခဲ့မွန္းမသိ ဘယ္မွာပါခဲ့မွန္းမသိဘဲ လူအထင္ၾကီး ျပီးေရာ ေရွာင္ေနတယ္ ဆိုသည့္ မစၥတာေရွာင္လင္မ်ားနွင့္ တစ္တန္းတစ္စားတည္း ျဖစ္ကုန္မည္စိုးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္း တသိုက္မွာ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြး ၾကျပီး စက္တဘာၤ ၂၅ရက္ေန႔ (အာဏာသိမ္းျပီး တစ္ပါတ္အၾကာ)တြင္ အသီးသီး ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ အလင္း၀င္ခဲ့ၾကေတာ့သည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ.ထဲတြင္လည္း ခပ္တည္တည္ပင္ ေပၚေပၚထင္ထင္ ေျဗာင္သြားလာ လွဳပ္ရွားပစ္လိုက္ေတာ့၏။

ထို.ေၾကာင့္ပင္ ထင္သည္။ ၁၉၈၈ခု ေအာင္တိုဘာ ၂ ရက္ေန. နံနက္ ၈:၀၀ နာရီ တြင္ ရန္ကုန္ျမိဳ. ဘားလမ္းရွိ စပယ္ဦးပံုႏွိပ္တိုက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ကိုေဌး(ဇင္၀ိုင္း) မိုးၾကီး (မိုး၀င္း) ကိုညီ၀င္းစိန္ ဦးေအာင္ျမင့္ျမတ္ ဦးတင္စိုး ႏွင့္ (မဆီမဆိုင္ ပါလာရွာေသာ) သစ္ေမႊးရွမ္းေခါက္ဆြဲဆိုင္မွ ကို အစိန္တို႔ ခုနစ္ဦးသည္ တပ္မ ၃၃ မွ စစ္ကားမ်ားျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္းပိတ္ဆို႔ ဖမ္းဆီးျခင္းကို ခံလိုက္ရပါေတာ့သတည္း။

ဤ စာအုပ္ငယ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို.အား စတင္ဖမ္းဆီးသည့္အခ်ိန္မွ စ၍ ထိန္းသိမ္းရာမွ လြတ္သည္အထိ ေတြ႔ၾကံဳခဲ့သမွ်ကို အရင္းတိုင္း ေဖာက္သည္ခ် ထားပါသည္။ စာအုပ္အမည္နွင့္ ပတ္သက္၍ အတန္ငယ္ေျပာစရာ ရွိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို.သည္ စစ္အစိုးရတက္လာျပီးသည့္ေနာက္ ပထမဆံုး ခ်ီတက္ခဲ့ေသာ အႏုပညာသမားမ်ားျဖစ္ျခင္း ပထမဆံုး အဖမ္းခံရေသာ အႏုပညာသမားမ်ားျဖစ္ျခင္း ပုဒ္မ ၁၀(က) ျဖင့္ ပထမဆံုး အေရးယူခံရသူမ်ားျဖစ္ျခင္း မီးေလာင္ၿပီးစ အင္းစိန္ေထာင္တြင္းသို႔ ပထမဆံုးအပို.ခံရေသာ နိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား ျဖစ္ျခင္း စသည့္ အေၾကာင္းမ်ားတို႔အျပင္ ကၽြန္ေတာ္၏ ပင္ရင္း နဂိုမူလ စိတ္မွာ အတန္ငယ္ ၾကြား၀ါလိုစိတ္ ရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဤစာအုပ္၏ အမည္ကို “ပထမ” ဟု ကင္ပြန္းတပ္လိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ မေက်မလည္ျဖစ္သူမ်ား ရွိပါက အတင္းေျပာၾကပါကုန္။ 

http://zarganar-windoor.blogspot.com/

 

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္...