Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

(ကာတြန္း ေဖသိန္း တင္ျပသည္။)

 

ကၽြန္ေတာ္သည္ ကာတြန္းဆရာျဖစ္လာသည္ႏွင့္ ထူးျခားေသာေန႔မ်ား ႏွစ္သစ္မ်ားကို ကာတြန္းျဖင့္ သရုပ္ေဖၚခဲ့သည္။ ထိုေၾကာင့္ 5.5.55 ငါး ေလးလံုး၊ 6.6.66 ေျခာက္ေလးလံုး၊ 7.7.77 ခုနစ္ေလးလံုး ေန႔ရက္မ်ားကုိ သတင္းစာမ်ားတြင္ ကာတြန္းျဖင့္ သရုပ္ေဖၚ ေရးဆြဲခဲ့သည္။ သတင္းစာတိုက္မ်ား ျပည္သူပိုင္ လုပ္ၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သတင္းစာတြင္ ေရးဆြဲခဲ့ေသာ ေခါင္းႀကီးကာတြန္း (Editorial Cartoon) မ်ား ေရးဆြဲျခင္းကို တျဖည္းျဖည္း ရပ္ဆိုင္းလိုက္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သတင္းစာမ်ားတြင္ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားခြင့္မ်ား မရွိေတာ့ဘဲ တျဖည္းျဖည္း တင္းက်ပ္လာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သတင္းစာတြင္ ကာတြန္းမ်ား မေရးဆြဲေတာ့ဘဲ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္သာ ကၽြန္ေတာ္ ကာတြန္းေရးဆြဲပါေတာ့သည္။

 self-portrait


စာေရးဆရာ ျမတ္ထန္(ဗိုလ္မႉးႀကီး တင္ေမာင္) ထုတ္ေဝေသာ “ခ်ယ္ရီ” မဂၢဇင္းက ႏွစ္ပတ္လည္ အထူးထုတ္ (ၾသဂုတ္လ)အတြက္ ကာတြန္းေတာင္းရာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထူးျခားသည့္ ေန႔မ်ား၊ ႏွစ္မ်ားကို ေရးဆြဲခဲ့သည့္အတိုင္း စိတ္ကူးရထားၿပီးသား ျဖစ္ပါသည္။ ၾသဂုတ္လသည္ ၈ လေျမာက္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုအဂၤလိပ္ ဂဏန္း နံပါတ္ (8) သည္ သံကြင္းႏွင့္ တူ၍ (8) မ်ားဆက္လိုက္လွ်င္ သံႀကိဳးႏွင့္တူပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ကူးမွာ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ခံေနရေသာ လူတစ္ေယာက္ သံႀကိဳးကို ရုန္းျဖတ္လိုက္ရာ (8) ရွစ္ေလးလံုးမ်ား ျပတ္ထြက္ကုန္ၿပီး အေႏွာင္အဖြဲ႔မွ လြတ္ေျမာက္ေနပံုျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ထိုလူတစ္ေယာက္၏ ပံုကို ျမန္မာအမ်ိဳးသားပံု ေရးဆြဲလိုက္ပါက ထိုကာတြန္းပံုမွာ “ဆင္ဆာ” လုပ္ျခင္းခံရမည္မွာ ေသခ်ာေနပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ ခ်ယ္ရီ မဂၢဇင္းႏွင့္လည္း ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ခ်ယ္ရီပန္းမ်ားပြင့္ရာ ဂ်ပန္ျပည္မွ ဟီရိုရွီးမား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရုပ္ထုႀကီးက 8.8.88 ရွစ္ေလးလံုး သံႀကိဳးမ်ားရုန္းကန္ ျဖတ္ေတာက္ေနပံုကို ေရးဆြဲလိုက္ပါသည္။ ထိုျပင္ ဟီရိုရွီးမား ရုပ္ထုကို ေရးဆြဲျခင္းအားျဖင့္ ၾသဂုတ္လတြင္ ဟီရိုရွီးမား အႏုျမဴဒဏ္ ခံရျခင္းကို ေပၚလြင္ေစပါသည္။ ထိုကာတြန္းကို ၾသဂုတ္လထုတ္ ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္းတြင္း အခ်ိန္ကုိက္ ပါလာေစရန္ ဇြန္လကပင္ ႀကိဳတင္ေရးဆြဲ၍ မဂၢဇင္းတိုက္ ပို႔ထားရပါသည္။

 8.8.88


ထိုႏွစ္ ထိုအခ်ိန္က ၁၉၈၈ ႏွစ္ဆန္း ေလာက္ကပင္ ေက်ာင္းသား ဆူပူမႈမ်ား “စ” ေနေလၿပီ။ ေက်ာင္းသား ဆူပူမႈမ်ား တစ တစ ႀကီးထြားလာသည္။ သို႔ႏွင့္ ဇူလိုင္ လကုန္ ေရာက္လာရာ ၾသဂုတ္လထုတ္ ခ်ယ္ရီ မဂၢဇင္းလည္း ထြက္ေနၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ (8.8.88) ရွစ္ေလးလံုး ကာတြန္းလည္း ပါလာပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း ထူးျခားလွသည့္ (8.8.88) ေန႔မွာပင္ ဆႏၵျပပြဲႀကီးက်င္းပရန္ ေက်ညာၾကၿပီး ခ်ယ္ရီမွ ကၽြန္ေတာ့္ ရွစ္ေလးလံုး ကာတြန္းကို မိတၱဴမ်ားပြား၍ ျဖန္႔ေဝပါေတာ့သည္။ ကာတြန္းပံုတစ္ခုလံုး၏ အႏွစ္သာရမွာ “အေႏွာင္အဖြဲ႔မွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း” ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသားမ်ား ႏွစ္သက္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ခ်က္ျခင္းပင္ သက္ဆုိင္ရာ စာေပ စီစစ္ေရးရံုးမွ ဆူပူမႈကို လံႈေဆာ္ေသာ ကာတြန္း အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး မဂၢဇင္းတိုက္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အေရးယူကာ ေျဖရွင္းခ်က္ ေတာင္းပါေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ယခုမွသာ မဟုတ္ (5.5.55) ငါးေလးလံုး၊ (6.6.66) ေျခာက္ေလးလံုး၊ (7.7.77) ခုနစ္ေလးလံုး ႏွစ္ေတြတုန္းကလည္း ကာတြန္းေရးခဲ့ေၾကာင္း၊ ယခုကိစၥမွာ တိုက္ဆိုင္မႈသာျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖရွင္းခ်က္ေရးကာ ရံုးသို႔ ခ်ယ္ရီ အယ္ဒီတာ ေအာင္ျပည့္ႏွင့္အတူ သြားတင္လိုက္ပါသည္။ ေနာက္ထပ္ တိုက္ဆိုင္မႈဟုပင္ ဆိုရမည္။ ကၽြန္ေတာ္ ရံုးသို႔ သြားတင္ေသာေန႔မွာလည္း 8.8.88 ရက္ေန႔ ၁၀ နာရီ ျဖစ္ပါသည္။ ရံုးမွ အရာရွိႀကီးမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကိစၥကို စစ္ေမးျမန္းျခင္းပင္ မျပဳဘဲ၊ ကၽြန္ေတာ့္ေျဖရွင္းခ်က္ စာရြက္စာတမ္းႏွင့္ အေထာက္အထား ပံုမ်ားကိုသာ ယူထားလိုက္သည္။ တစ္ရံုးလံုး ေျခာက္ျခားေနၾကသည္။ “ယေန႔ပဲ တစ္ခုခု ျဖစ္ေတာ့မလိုလို …” စိုးရိမ္ေနၾကဟန္ တူပါသည္။ ဟုတ္ပါသည္။ “ရွစ္ေလးလံုး အေရးအခင္း” သည္ (8.8.88) ေန႔လည္မွာပင္  စတင္ ေပါက္ကြဲပါေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ရွစ္ေလးလံုး ကာတြန္းသည္လည္း အလြန္ေက်ာ္ၾကားသြားပါသည္။

 

အေရးအခင္းတြင္ ဆႏၵျပ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားပါမက ျပည္သူမ်ားပါ အေတာ္ေသေၾကၾကပါသည္။ ေနာက္ရက္မ်ားတြင္ ဆႏၵျပပြဲမ်ား ျပင္းထန္လာသည္ႏွင့္အမွ် အပစ္အခတ္မ်ား အေသအေျပာက္မ်ား မ်ားျပားလာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ရွစ္ေလးလံုး ကာတြန္းေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္လည္း အေရးပါ အရာေရာက္သူျဖစ္လာေသာေၾကာင့္ ဦးဝင္းတင္(အယ္ဒီတာ)က ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ဖုန္းဆက္ပါသည္။ “ကိုေဖသိန္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာေပသမားေတြ တခုခု လုပ္မွ ျဖစ္ေတာ့မယ္၊ လာခဲ့ဗ်ာ။” ဟု ဦးဝင္းတင္ ခ်ိန္းဆိုရာ စပယ္ဦး ဦးတင္စိုး(ဘားလမ္း) အခန္းတြင္ လူစုၾကပါသည္။ စာေပႏွင့္ အႏုပညာရွင္မ်ားက လက္မွတ္ထိုးၿပီး စစ္ အစိုးရကို အပစ္အခတ္ရပ္စဲရန္ ေမတၱာရပ္ခံ ေတာင္းဆိုရန္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဝိုင္း၍ လက္မွတ္ ထိုးၿပီး ကၽြန္ေတာ္က ပန္းခ်ီ၊ ကာတြန္း ပညာရွင္မ်ား၏ လက္မွတ္မ်ားရရွိရန္ တာဝန္ယူပါသည္။ တျခား စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ရုပ္ရွင္၊ ဂီတ၊ ဇာတ္သဘင္ ပညာရွင္မ်ား၏ လက္မွတ္မ်ား ရရန္ ႀကိဳးစားၾကပါသည္။ လက္မွတ္ေရးထိုးရာတြင္ ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္၊ ဆရာႀကီး ဦးခင္ေမာင္လတ္၊ ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္မ်ိဳးခ်စ္ အစရွိေသာနာမည္ႀကီး အႏုပညရွင္မ်ား ပါဝင္ၾကပါသည္။


 

အစိုးရအား အပစ္အခက္ ရပ္စဲရန္ ေမတၱာ ရပ္ခံစာႏွင့္အတူ ရသမွ် အႏုပညာရွင္မ်ား၏ လက္မွတ္မ်ားကို ပူးတြဲ၍ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရ ဌာနမ်ားသို႔ ေပးပို႔လိုက္ပါသည္။ ထိုေမတၱာရပ္ခံစာကို မိတၱဴမ်ားပြား၍ သံရံုး အသီးသီးသို႔ အျပင္ ဘီဘီစီ၊ ဗီြအိုေအ၊ ေအအိုင္အာ စေသာ ေရဒီယို သတင္းဌာန အသီးသီးသို႔လည္း အခ်ိန္မီ ေပးပို႔လိုက္ပါသည္။ ထိုေန႔ညေနမွာပင္ ႏိုင္ငံျခား ေရဒီယို သတင္းမ်ားတြင္ ခ်က္ျခင္း ပါလာပါသည္။ ထိုအခါ အားကိုးရာမဲ့ေနေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ တတ္ၾကြလာၿပီး စာေပ အႏုပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းမိကာ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုႀကီး အျဖစ္ “သူပစ္ ကိုယ္ပစ္ ႏွစ္ဆယ့္တစ္” ေၾကြးေၾကာ္ေနၾကေသာ ၾသဂုတ္လ ၂၂ ရက္ေန႔တြင္ ပထမဦးဆံုး ဒီမိုကေရစီ ဆႏၵျပပြဲႀကီး စတင္ျဖစ္ေပၚလာပါေတာ့သည္။ ထိုဆႏၵျပပြဲႀကီးတြင္ ပါဝင္ေသာ ထင္ရွားသည့္ စာေပႏွင့္ အႏုပညာရွင္မ်ားမွာ စာေရးဆရာ ေမာင္ေသာ္က၊ ရုပ္ရွင္ အကယ္ဒမီ ဦးထြန္းေဝ၊ အယ္ဒီတာ ဦးဝင္းတင္၊ ဦးဝင္းခက္၊ ပန္းခ်ီ ဦးဝင္းစိန္၊ စာေရးဆရာ မင္းသိခၤ၊ ရုပ္ရွင္ ဒါရိုက္တာ ဦးေအာင္လြင္၊ စပယ္ဦး ဦးတင္စိုးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ (ကာတြန္းေဖသိန္း) စသည္တို႔ျဖစ္သည္။

 

ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ဆႏၵျပ စခန္း စုရပ္သည္ ရန္ကုန္ေဆးရံုႀကီး ျဖစ္ရာ ထိုစခန္း၏ စင္ျမင့္ေပၚမွာပင္ စာေပႏွင့္ အႏုပညာရွင္မ်ားက ေဟာၾက ေျပာၾကသည္။ ထိုႏိုင္ငံေရး တတ္ၾကြမႈ အရွိန္အဟုန္ေၾကာင့္ ေဟာေျပာပြဲမ်ား ရန္ကုန္တၿမိဳ႕လံုးသို႔ ကူးစက္ပ်ံႏွံ႔သြားပါေတာ့သည္။ ရန္ကုန္မွ တဆင့္ ဒီမိုကေရစီ ဆႏၵျပပြဲမ်ား တျပည္လံုးသို႔ပင္ ပ်ံႏွံ႔သြားျပန္သည္။ အေရးအခင္းကာလအတြင္းတြင္ စာေစာင္မ်ား၊ ဂ်ာနယ္မ်ား၊ သတင္းစာမ်ား လြတ္လပ္စြာ ထြက္လာရာ ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း ကာတြန္းမ်ား လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရးဆြဲႏိုင္ခဲ့ပါသည္။

 

ဤကား ရွစ္ေလးလံုး (8.8.88) အေရးအခင္း (သို႔မဟုတ္) ဒီမိုကေရစီ ဆႏၵျပပြဲတြင္ ပါဝင္ခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ လႈပ္ရွားမႈ တပိုင္းတစသာ ျဖစ္ပါသည္။

 

၁.၂.၉၈